Sähköauton vakuutukset yli 6 euroa/100km

Anonyymi

TM 60 tkm käyttötesti. Nissan Leaf. Kuljettaja 40 v helsinkiläinen, täydet bonukset 70 ja 80%
Liikennevakuutus 0,82 €/100km
Autovakuutus 5,42 €/100km
Yhteensä 6,24 €/100km

Kokonaiskulut 42,77 €/100km, 60tkm/3v.
Halpaa, halpaa.

10

4208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitähän tuolla yritetään kertoa. Ainakin minulla vakuutukset on vuosikohtaiset, ei km. kohtaiset. Varsinkin sähköautoilla eri vakuutusyhtiöillä on suuret hintaerot. Esim Tesla model 3.n hintaerot ovat jopa 3000€ vuodessa eri yhtiöillä 0 bonuksilla.
      Mainittakoon että ko. Teslan vakuutukset ovat pienemmät kuin edellisen autoni 3 litraisen BMW 3.n.

• Anonyymi

Kustannukset on laskettu per 100km, kun autolla ajetaan 3 vuodessa 60 tkm. Mitäs outoa tuossa on.. Teslalla arvon alennus on jo yli 100 euroa/100km.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kustannukset on laskettu per 100km, kun autolla ajetaan 3 vuodessa 60 tkm. Mitäs outoa tuossa on.. Teslalla arvon alennus on jo yli 100 euroa/100km.

Mikä uutisarvo tuolla on? Poikkeaako se jotenkin polttomoottoriautojen vakuutusmaksuista? Onko eri vakuutusyhtiöiden hintoja vai ehkä vain yhden, minkä?
        Mistä päättelet Teslan arvon putoavan 100€/100km? Tesla model 3 piti Amerikoissa arvonsa paremmin kuin mikään muu automerkki ja malli.
        Itse jännäisin enemmän arvonpudotusta fossiiliautoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä uutisarvo tuolla on? Poikkeaako se jotenkin polttomoottoriautojen vakuutusmaksuista? Onko eri vakuutusyhtiöiden hintoja vai ehkä vain yhden, minkä?
        Mistä päättelet Teslan arvon putoavan 100€/100km? Tesla model 3 piti Amerikoissa arvonsa paremmin kuin mikään muu automerkki ja malli.
        Itse jännäisin enemmän arvonpudotusta fossiiliautoilla.

Tästä 10 vuotta eteenpäin niin polttiksilla on sellaiset käyttömaksut ettei kukaan huoli niitä edes ilmaiseksi.

• Anonyymi

Maksatko tosiaan vakuutuksia kilometrien mukaan ? Aika erikoista, mikä on vakuutusyhtiösi ?

• Anonyymi

Ilmeisesti et ole koskaan lukenut yhtään TM käyttötesti. Niissä kaikki kustannukset on laskettu per 100 km, kun ajetaan 60 tkm 3 vuodessa. Onko sinulle liian vaikeaa vai haenko rautalankaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti et ole koskaan lukenut yhtään TM käyttötesti. Niissä kaikki kustannukset on laskettu per 100 km, kun ajetaan 60 tkm 3 vuodessa. Onko sinulle liian vaikeaa vai haenko rautalankaa.

En tarvi rautalankaa, en lue Tm käyttötestejä, ajan enemmän kuin 60tkm/3 vuotta. Tuo 0.43 € on kilometrikorvaus joka maksetaan oman auton käytöstä. Jos Leafin kulut jäis selvästi tuon alle, niin vois pitää halpana, mutta ei nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tarvi rautalankaa, en lue Tm käyttötestejä, ajan enemmän kuin 60tkm/3 vuotta. Tuo 0.43 € on kilometrikorvaus joka maksetaan oman auton käytöstä. Jos Leafin kulut jäis selvästi tuon alle, niin vois pitää halpana, mutta ei nyt.

Onneksi et ole hölmö, ei vaan olethan sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi et ole hölmö, ei vaan olethan sinä.

jos kilometrimäärä on isompi niin se ei lisää vakuutusmaksuja. Lisäkilometrit kuitenkin kasvattavat säästöä sähkö/bensalaskussa. Sähköllä ajaminen on luokkaa 3-4 kertaa halvempaa kuin bensalla ajaminen.

• Anonyymi

Omassa datsun leafissa vm. 2020 liikennevakuutus ja laajintäyskasko 200€ omavastuulla 970€ vuodessa.

Jää aika paljon aloituksen km hinnasta. Ajan itse noin 10 000km vuodessa joten se on noin 10 centtiä kilometrillä nuo vakuutus maksut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe