Postin kesätyöpaikat?

Laura

Onko kukaan saanut jo tietoa, että olisi päässyt postiin kesätöihin?

3

3436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura

      Lisäksi olisin kiinnostunut tietämään, paljonko postissa kesätöissä oleville maksetaan palkkaa (asiakaspalvelutyö/postin lajittelu)?

      • postipekka

        lajittelijan aloituspalkka on 7,63€/h
        jakajalla muistaakseni 8,15€/h

        Ensimmäinen kysymyksesi:
        Postilla on aikalailla kova säästökuuri meneillään(jälleen).
        Kyllä varmasti joillekin on jo nyt ilmoitettu. Kuitenkin, esimerkiksi täälläpäin on ainakin yksi paikka vapaana lähiviikkoina, sillä minä menen kesäksi oman alan hommiin(olen opiskelija, ja teen talvella lyhyttä vuoroa postilla).
        Ota siis selville paikallinen jakelupäällikkö tms, eli juuri sen yksikön esimies, minne haet. Ota häneen henkilökohtaisesti yhteyttä. Jäät paremmin mieleen.
        Postilta irtoaa työpaikkoja vielä touko-kesäkuussakin, sillä he palkkaavat yleensä liian vähän porukkaa kun säästöt siintää silmissä.


      • brevbärare
        postipekka kirjoitti:

        lajittelijan aloituspalkka on 7,63€/h
        jakajalla muistaakseni 8,15€/h

        Ensimmäinen kysymyksesi:
        Postilla on aikalailla kova säästökuuri meneillään(jälleen).
        Kyllä varmasti joillekin on jo nyt ilmoitettu. Kuitenkin, esimerkiksi täälläpäin on ainakin yksi paikka vapaana lähiviikkoina, sillä minä menen kesäksi oman alan hommiin(olen opiskelija, ja teen talvella lyhyttä vuoroa postilla).
        Ota siis selville paikallinen jakelupäällikkö tms, eli juuri sen yksikön esimies, minne haet. Ota häneen henkilökohtaisesti yhteyttä. Jäät paremmin mieleen.
        Postilta irtoaa työpaikkoja vielä touko-kesäkuussakin, sillä he palkkaavat yleensä liian vähän porukkaa kun säästöt siintää silmissä.

        Kaikki firmathan ne yrittää parhaansa mukaan säästää henkilöstömenoissa, mutta kyllä mun mielestä Postista ainakin jakelun puolelta irtoaa työpaikka (itse asiassa halutessa vakituinen ja kokoaikainenkin) moniin muihin puljuihin verrattuna suhteellisen helposti. Ei ne määräänsä enempää voi tinkiä työvoimasta, muuten jää postit lojumaan jakelutoimipaikkaan. Lafkan sairaspoissaolo-% ei kaiketi ole kovin mitätön, niin että kyllä osaavalle tuuraajalle aina hommia löytyy, parhaassa tapauksessa pyydetään puhelimitse, josko viitsisi tulla töihin.

        Puhtaiden kesäapulaisten tilanne on tietysti hieman erilainen, heitä kun pääasiassa pidetään yhdellä jakelureitillä/toimenkuvassa, ja taidetaan
        pääasiallisesti palkata jo edelliskesinä olleita.
        Mutta kun tosiaan suoraan ottaa yhteyttä esimieheen, pääsymahdollisuudet tietysti ovat huomattavasti paremmat - saati, jos on jo sukulaisia tai tuttuja postissa töissä.

        Myyntityöstä tai lajittelusta en tiedä, mutta ainakaan kesäjakajan palkka ei taida olla päätä huimaava, koska sitä voidaan maksaa vain 6 tunnilta päivässä, vaikka jakelureitti olisi täysipäiväinen. Jos menee tuon yli, niin sitten maksetaan lisätyökorvausta (1-kertainen tuntipalkka) 7 h 39 min asti, jonka jälkeen vasta ylityökorvausta. Niin, ja ensimmäistä kesää Postissa oleville voidaan maksaa lisäksi vain 90 %
        normaalipalkasta... Mutta, onhan jakelu sikäli luxuskesätyötä, että heinäkuussa pääsee jo 10 aikaan rannalle arskaa ottamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe