Vain sielunkumppani kannattaa

Anonyymi

Minä olen sitä mieltä, ettei ole järkeä jakaa elämäänsä muun kuin ihmisen kanssa, joka on vähintäänkin sielunkumppani. Ihmettelen joskus, kun ihmiset puhuvat tyyliin että "X kelpaa kumppaniksi kunhan on mukava, luotettava, lapsirakas, eläinrakas, keskustelutaitoinen ym." No tällaisia ihmisiä luulisi olevan vaikka kuinka paljon, tuntuu että ihmisillä ei mitään kovin isoja vaatimuksia ole kumppanin suhteen, ts. etsitään vain jotain jonka kanssa pystyy olemaan. Aivan kuin pääasia olisi vain löytää se kumppani, kun se kuuluu asiaan. Että sen kumppanin ei tarvitse mikään unelma ollakaan, kunhan vaan on se kumppani.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Well said, täysin samaa mieltä!

      • Anonyymi

        Samaa miettinyt minäkin. Miksi tyytyä vähempään ja miksi ylipäätään vaivautua jonkun epäsopivan takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa miettinyt minäkin. Miksi tyytyä vähempään ja miksi ylipäätään vaivautua jonkun epäsopivan takia?

        Mielummin yksin kuin väärän ihmisen kanssa.


    • Anonyymi

      Aivan samaa mieltä. Ihmettelen kun monet luottelevat vain ominaisuuksia, joita hakevat.

      Kun kerran kohtaa ihmisen jonka kanssa syntyy syvä yhteys ja ymmärtää toista pelkästä katseesta, ja ajattelee että haluaisi jakaa ja kokea toisen kanssa kaiken, on sen jälkeen vaikea innostua random-ihmisten treffailusta. Sitten sitä on mieluummin yksin.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Teillä on taas valittuna vain ääripäät eli joko valitaan kuka vaan ihminen tai sielunkumppani. Tommosen kuvailemanne sielunkumppanin valitseminen on tietty ideaalitilanne. Mutta kaikki ei semmoista kohtaa edes elämänsä aikana tai jos kohtaa niin sielunkumppani ei koekaan toista sielunkumppanikseen tai sit ei halua mitään sielunkumppaninsa kanssa. Jos valitsee ton tien niin ei parane sit vanhempana katkeroitua, kun elämä meni ohi sielunkumppania odotellessa. Sen sijaan, jos tapaa kivan ihmisen, jonka kanssa on helppo olla niin miksei menis kimppaan ja jos sit jostain syystä homma ei joskus toimi tai sattuukin tapaamaan sen samaa tahtovan sielunkumppanin, niin sit eroo ja hui niille arvostelijoille, jotka ei haluu ottaa tommosta, kun se voi sit myöhemmin löytää uuden ja lähtee suhteesta, niin ihan tiedoksi kuka vaan voi aikojen päästä lähtee suhteesta.

      • Anonyymi

        Ymmärrän pointtisi, on tuossakin perää. Helposti vain jos on kokenut sielunkumppanin, niin muu ei enää riitä. No, jokainen tietää itse mikä riittää. Eikä sen elämän tarvitse ohi mennä millään tavalla vaikka olisi yksin. Yksinkin voi elää antoisan ja rikkaan elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän pointtisi, on tuossakin perää. Helposti vain jos on kokenut sielunkumppanin, niin muu ei enää riitä. No, jokainen tietää itse mikä riittää. Eikä sen elämän tarvitse ohi mennä millään tavalla vaikka olisi yksin. Yksinkin voi elää antoisan ja rikkaan elämän.

        Blah blah blah.

        Elämässä menet vain kuolemaa kohti ja sitten uutta jälleensyntymää.

        Eli no one wins, kiikissä olet.

        Olisi niin ihanaa jos ei tarvitsisi jälleensyntyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Blah blah blah.

        Elämässä menet vain kuolemaa kohti ja sitten uutta jälleensyntymää.

        Eli no one wins, kiikissä olet.

        Olisi niin ihanaa jos ei tarvitsisi jälleensyntyä...

        Ei se nyt noinkaan ole. Pointti on matka eikä määränpää. Nauti maisemista äläkä mieti minne olet menossa tai mitä joskus tapahtuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt noinkaan ole. Pointti on matka eikä määränpää. Nauti maisemista äläkä mieti minne olet menossa tai mitä joskus tapahtuu...

        Jonkun täytyy sitäkin miettiä, jotta olisi realisti.

        Life—> shit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun täytyy sitäkin miettiä, jotta olisi realisti.

        Life—> shit.

        Joo mutta hei. Sen takia sä juuri ehkä joudutkin jälleensyntymään koska luot negatiivista todellisuutta. Koska olet koko ajan varma että niin tulee käymään ja ettei ole mitään järkeä, relaa vähän niin et ehkä jälleensynny...


    • Anonyymi

      Ehkä enemmistö ihmisistä on sellaisia, että kun on tavannut yhden niin on tavannut ne kaikki. Nehän ovat jo tavallaan sielunkumppaneita, kun genitaalit sopivat yhteen.

      • Anonyymi

        :(.


        ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :(.


        ..

        Joskus sitä miettii että paras vaihtoehto on vain kuolla yksin...

        Eipä ainakaan aiheuta kenellekään mielipahaa synnyttämällä maailmaan lisää sijaiskärsijöitä.

        Jos olisin voinut valita niin en olisi syntynyt ollenkaan...

        Mutta kun sitä ei pysty itse valitsemaan; syntyykö vai ei...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus sitä miettii että paras vaihtoehto on vain kuolla yksin...

        Eipä ainakaan aiheuta kenellekään mielipahaa synnyttämällä maailmaan lisää sijaiskärsijöitä.

        Jos olisin voinut valita niin en olisi syntynyt ollenkaan...

        Mutta kun sitä ei pysty itse valitsemaan; syntyykö vai ei...

        Missä ihmiset niitä sielunkumppaneita oikein tapaavat/ löytävät?
        Olisi mielenkiintoista tietää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :(.


        ..

        Ei kovin valikoivaa...


    • Anonyymi

      Sinulla on 144 sielunkumppania varmistamassa elämäsi.
      72 ennen sinua syntynyttä ja 72 sinun jälkeesi syntynyttä.
      Siinä on varaa valita kenen kanssa haluaa olla.

      • Anonyymi

        Optimisti olet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Optimisti olet...

        Mieti ite, kenen kanssa olet ollut kuin paita ja peppu ja heitä tulee vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti ite, kenen kanssa olet ollut kuin paita ja peppu ja heitä tulee vielä.

        No eipä montaa ole ollut! 0-2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä montaa ole ollut! 0-2

        Yksin olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin olen.

        Ja hyvä niin...


    • Anonyymi

      Koko sielunkumppani ajattelu lepää pilvenhattaran varassa. Siis koko sielun käsite, kuinka todellinen se on, satukirjasta tempaistu. Ihastuminen ja rakastuminen ovat kemiaa, fysiologiaa, biologiaa, anatomiaa.

      • Anonyymi

        Eipäs ole. Parhaimmillaan ihan kvanttifysiikkaa. Siis juuri silloin kun kyse sielunkumppaneista


      • Anonyymi

        Mistä satukirjasta? Ja mistä sadut tulevat? Mistä luovuus ja mielikuvitus ym. tulee? Kaikki korkeatasoisimmat keksinnöt ja parhaat ajatukset, ideat ovat peräisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä satukirjasta? Ja mistä sadut tulevat? Mistä luovuus ja mielikuvitus ym. tulee? Kaikki korkeatasoisimmat keksinnöt ja parhaat ajatukset, ideat ovat peräisin?

        Niinpä.

        Ihminen on jälleensyntyvä henkiolento..

        Todellisuus on hirveä mutta mielikuvituksella sitä pystyy lieventämään... jonkin verran...


      • Anonyymi

        Tietoisuus ei asu aivoissa se on vanhentunutta tietoa.


    • Elämä ei mene aina haluamaasi kaavaa. Kumppanit paljastuvat muuksi mitä alunperin luulit.
      Se nuoruuden sielunkumppani ku näyttää tosellisen luontonsa niin siitä on usein oksat pois.
      Kumppani joka käykin vieraissa voi olla kauhistus toiselle ja toiselle armahdus. Se paras kumppani on se jonka kanssa pystyy elämään arjen. Niin hyvässä kuin pahassakin. Ei ehkä se unelmien prinssi tai prinsessa, mutta aina voi vaihtaa jos yhdessä olette samaa mieltä.
      Kumppani itsessään ei pitäisi olla päämäärä vaan sd yhdessä eletty elämä ja sen laatu.

    • Anonyymi

      JOkaisella on oikeus valita kumppaninsa juuri niiden kriteerien mukaisesti mitä itse päättää. Sielunkumppanuuskin voi tarkoittaa eri asiaa toisille kuin esim. sinulle. JOku menee naimisiin rahasta ja saattaa hyvinkin olla onnellinen vaikka luultavimmin monet tuollaiselle nokkaansa nyrpistävätkin.

      Sinä, niin kuin ei kukaan muukaan, voi sanoa, missä on "järkeä" ja missä ei!

      • Anonyymi

        Sanoinkin että MINUN MIELESTÄNI ei ole järkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoinkin että MINUN MIELESTÄNI ei ole järkeä!

        Tarkoittaen, etten itse luultavasti jakaisi elämääni kuin sielunkumppanin kanssa. Minulla ei ole mitään halua puuttua tai arvostella kenenkään muun elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaen, etten itse luultavasti jakaisi elämääni kuin sielunkumppanin kanssa. Minulla ei ole mitään halua puuttua tai arvostella kenenkään muun elämää.

        Sama taalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe