Onko liian vähäinen seksi tarpeeksi hyvä syy erota?

Anonyymi

Olemme puolisoni kanssa olleet yhdessä vähän reilu 2 vuotta. Suhde on mennyt kovalla vauhdilla eteenpäin sillä, n. puoli vuotta seurustelun aloittamisesta huomasin olevani raskaana, ehkäisy oli pettänyt.

Päätimme kuitenkin pitää lapsen, vaikka suhde oli alkanut mennä alamäkeen. Suhteessa oli alkanut olla paljon riitoja ja toinen paljastui nopean yhteenmuuton jälkeen hieman toisenliseksi mitä oli antanut ymmärtää ja jos en olisi raskaana ollu, olisimme varmasti eronneet

Suurin ongelma suhteessamme taitaa olla halujen epätasapaino. Seksiä meillä on keskimäärin kerran viikossa jos puoliso jaksaa ja menkkojen aikana seksiä ei ole (puolison toimesta), kolmenkaan viikon tauko ei ole epätavanomaista. Välillä on jopa n. 4 kuukauden tauko koska puoliso ei vain halunnut. Itse tarvitsen seksiä useita kertoja viikossao, tarvitsen kosketusta ☹️ olen hyvin korkean libidon omaava nainen ja näin harvoin kun on seksiä se vetää mielen todella matalaksi ja toisinaan tuntuu ettei pysty edes muuta miettimään kuin seksiä, kun sitä saa niin harvoin ☹️

Ongelmana tässä kun seksiä on näin harvoin on myös se että mieheni laukeaa n. puolessa minuutissa ja koko homma on sitten ohi ja minun nautoni jää todella vähäiseksi ☹️ seksileluja kumppani ei koe luontevaksi käyttää jotta minäkin saisin nautintoa..

Parisuhdeterapiassa ollaan käyty selvittelemässä suhteen solmuja mutta siitä ei ole ollut kovin paljoa hyötyä, vaikka ehkä riitelemmäkin vähemmän, seksielämään ei vain ole tullut muutosta. Puolisoani ei vain haluta/väsymys painaa niin ettei jaksa, aina on jokin syy ettei voi harrastaa seksiä. Tietokonetta kuitenkin jaksaa näpytellä välillä puolille öin arkenakin. Torjuntoja seksin saralla on tullut minulle kymmeniä kertoja ja en haluaisi enää tehdä aloitteita tai yrittää edes avata keskustelua asiasta. Puoliso lupaa usein että nyt yritetään harrastaa seksiä useammin mutta useimmiten tämä jää vain puheen tasolle, toteutus puuttuu. Yritän tällöin usein myös itse tehdä aloitteita mutta usein kieltäytyy tai jos yritän mennä lähelle halaamaan ja koskettelemaan niin työntää pois.. Olen myös koittanut sysätä aloitteiden teon miehelle kun minun aloitteestani seksiä harvemmin tapahtuu.

Puolisossani on muutoinkin ominaisuuksia mitä en kaikkia kovin arvosta. Usein kotona etäinen, pelaa tietokoneella tai viestittelee kavereilleen, yhteinen tekeminen rajoittuu lähinnä television katselemiseen. Ei halua tulla yhtä aikaa nukkumaan (ei ole edes tilaa tai aikaa seksin harrastamiselle). Jonkun verran hellyyttä on ja pusuja, istutaan sohvalla sylikkäin, että ei nyt ihan täysin huonoa ole.

Puoliso on saanut käydä omissa harrastuksissaan viikottain ja myös omien kavereidensa kanssa viikon mittaisia reissuja vaikka meillä on pieni vauva että siitäkään ei pitäisi olla kiinni että rajoitan hänen elämäänsä vaan on saanut mennä ja tehdä asioita mistä pitää ja ajattelen että hän voisi olla onnellinen kun on saanut mennä.. Kotityöt hoidan suurelta osin minä kun kotona olen nyt..

Minua itseäni seksin vähyys kuitenkin painaa ja mietin eroa asian tiimoilta joka päivä. Olen jatkuvasti kotona vihainen sekä alakuloinen. Vaikeaa varmasti miehellenikin, en ole oikein oma iloinen itseni kun tästä seksiasiasta on tullut elämässä niin hankalaa. Itsetuntoni-ja arvostukseni on pitkästi miinuksen puolella.. Olen myös hoitanut raskauskiloja pois ja olen lähes samassa kunnossa kuin ennen raskautta. Onko mitään enää tehtävissä? Mitä miehet ajattelevat, onko jotain mitä voisi vielä itse tehdä asian eteen? Onko vain halut liian erilaiset? Onko vähäinen seksi hyvä syy erota? Kaipaan kokemuksia, neuvoja, vertaistukea, mielipiteitä!

4

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naiset ne ei osaa itse päättää yhtään mistään mitään. Mitä jos kysyisit noita itseltäsi ja tekisit omat päätöksesi?

    • teitte monta virhettä suhteen alussa: lapsen pito ja sitten väkisin yritätte suhdetta.

      rakkautta ei ole, on vain velvollisuus, siksi ei luista

    • Anonyymi

      Välttely ja välinpitämattömyys tuhoaa suhteen.
      Toimiva parisuhde vaatii aina molemminpuolisen hyväksytyksi tulemisen tunteen.
      Puuhastelkaa yhdessä ja tukekaa toisianne myös päivittäisissä askareissanne.
      Seksi on intiimein yhdessäolon muoto, mutta jos asioista ei puhuta ja aktissa tuntuu siltä, että minua ei arvosteta eikä kumppani halua minua, on parisuhde tuhoon tuomittu.
      Hemmotelkaa toisianne läheisyydellä ja seksilläkin ja luokaa tunne, että tarvitsemme seksiä ja toisiamme, niin parisuhde ja onni alkavat kukoistaa.

    • Anonyymi

      Ei se parane. Huononee vain. Mitä enemmän haluat, sen enemmän toinen vetäytyy kuoreensa.
      Mitä enemmän hän vetäytyy, sen enemmän haluat. lopulta haluatte repiä toisenne riekaleiksi.

      Kun taas hyvässä suhteessa, se toinen on tärkein. Kun tietää saavansa aina halutessaan, se rauhoittaa mielen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4604
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2294
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1710
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1462
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      309
      1399
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1131
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      985
    Aihe