insinööriliitto ei auta

hehhalihuiiii

Kuulun insinööriliittoon. Olen elintarvikeyrityksessä työnjohtajan asemassa. Palkkaa minulle luvattiin 1300 euroa/kk, sain kuitenkin neuvoteltua palkkani 1400 euroa/kk suuruiseksi. Eli sama palkka, kuin naapurin Esko saa jäteauton ajamisesta. Arvatkaas, onko motivaatio enää kohdallaan.

Kysyin liitosta, eikö liitolla ole mitään mahdollisuuksia parantaa palkkatasoani. Sieltä tuli vastaus, että ei. Täytyisi mukamas itse saada neuvoteltua ja hinnoiteltua itsensä "oikein". Eli taistella yksin tuulimyllyjä vastaan. Lähes kaikilla muilla aloilla palkka, lisät, yms neuvotellaan Hakaniemessä tms paikassa isojen herrojen kesken, yötä myöten aamuun asti.

Elikkäs ärsyttää, kun mitään palkkataulukoita ei ole, jonka mukaan peruspalkka tulisi. Lisäksi joka asiasta saa tapella työpaikan päällikön kanssa, palkoista, lisistä, työajoista jne. Liitto ei auta missään, vaan jankuttaa lisäkouluttautumisesta ja työpaikkojen kilpailuttamisesta. Kilpailuta nyt tällä alalla työpaikkoja, kun avoimia työpaikkoja on 1-3 vuodessa.

On siis itsestä kiinni paljonko palkkaa saa. Hyvä suplikoija voi saada puhuttua itselleen ökypalkan. Mutta aina ei voi hinnoitella itseään liian ylös, koska toinen samaa paikkaa hakeva insinööri voisi tulla töihin vaikka alle 1000 euron kuukausipalkalla. Näitä halpatyöntekijöitä kyllä löytyy tällä alalla, joten et voi itsekään pyytää liikaa. Jos työnantajalle antaa insinööriliiton suositukset, tokaisee hän siihen että nämä ovat vain suosituksia.

Että näin...

42

31547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keimo lantio

niin ne tahtoo asiat olla. itse joutuu palkat neuvotelemaan, mikä sinänsä on ihan oikein. joka yrityksessä on oma palkkataso ja sen mukaan on elettävä. huono työllisyystilanne ei sekään ole omiaan palkkoja nostamaan. jos palkka ei miellytä, niin ei muuta kuin kova haku päälle uusiin paikkoihin.

• väärin

sinä siis olet saanut oikeuden maksaa insinööriliitolle jäsenmaksuja.

Parasta kun heti ymmärrät ettei mihinkään muuhun sinulla sitten olekkaan oikeuksia.

Minä tiedän kokemuksesta. Ja minä vain yritin selvittää, miksi minulta oli peritty jäsenmaksuja, mutta kuitenkaan en ollut samalla jäsenmaksuoikeusajalla "työttömyyskassan jäsen".

• entinen alainen

Mitä ihmeellistä siinä on, että jäteauton kuski tienaa enemmän?

Olen veropörssi-lehdenstä seurannut entisen työpaikkani työntekijöiden ja esimiesten tuloja. Kyseessä on myöskin elintarvikealan yritys, jossa tehdään raskasta työtä. Kyseinen paikka on aina ollut sellainen, että töitä sai, jos ei välittänyt työskentelyolosuhteista ja teki mitä käskettiin. Sinne ei porukkaa löydy kuin rahalla. Niinpä siellä onkin ollut keskimääräistä korkeampi palkkataso kuin elintarviketeollisuudessa keskimäärin.

Veropörssissä 1997 työnjohtajan ja tuotantopäällikön palkkatasoissa oli vielä noin 25% ero duunariportaaseen verrattuna esimiesten hyväksi. Vuonna 2003 erot ovat kadonneet. Tuotantopäällikön tulot olivat noin 33 000 €. Ne olivat samat kuin vuonna 1997. Työnjohtajien (tuotantopäällikön alaisten) palkkataso on pysynyt ennallaan (n. 25000€) Sensijaan duunarit eivät ole häviäjiä. 1997 keskitulot olivat noin 25000€. Nyt ne ovat 30000-37000€ (2003).

Insinöörin palkka on suoritepohjainen. Jos ei tule suoritusta, palkka jää heikoksi (20 000€). Duunarin palkka taas on sopimuspohjainen. Duunarilla ei ole suoritteella väliä. Palkka perustuu politiikkaan (TUPO).

Tiedän yhden sellaisen insinöörin, joka on elektroniikka-alalla (20000€), kun taas saman firman asentajat tienaavat 25000-28000€.

Insinööriportaassa ei välttämättä ole mitään ryhmähenkeä vaan kaikki kilpailevat samasta ylennyksestä. Duunareilla ei ole tätä ongelmaa. Duunari pystyy laskuttamaan työrauhasta enemmän kuin insinööri.

• inssi
      • RAAmada

Mikäs tuo sinun kirjoituksesi sitten on, mitä haet?? EN oikein päässyt jyvälle siitä, mitä tarkoitit tuolla otsikolla "1400 euroa/k 1000 euroa/kk liian vähän..."

Noh, ehkä tarkoitat että se on liian vähän suosituksiin nähden. Viestiketjun aloittajahan on tekstistä päätellen tarkistanut kyseisen sivun, koska sen palkkasuosituksista ja niiden mitättömyydestähän tekstissä valitetaan.

• toppura
        RAAmada kirjoitti:

Mikäs tuo sinun kirjoituksesi sitten on, mitä haet?? EN oikein päässyt jyvälle siitä, mitä tarkoitit tuolla otsikolla "1400 euroa/k 1000 euroa/kk liian vähän..."

Noh, ehkä tarkoitat että se on liian vähän suosituksiin nähden. Viestiketjun aloittajahan on tekstistä päätellen tarkistanut kyseisen sivun, koska sen palkkasuosituksista ja niiden mitättömyydestähän tekstissä valitetaan.

Huomasin itse saman. Opettelis nuo toopet lukemaan, ja aukois vasta sitten päätänsä.

• suositukset suosituksina

Kylläpä taitaa IOL:n palkkasuositukset olevan hatusta temmattuja mainospuheita.

Tässä Soneran palkkataulukko amk-opiskelijalle (tekniikka). Nämä siis ehdottomia maksimipalkkoja, mitä voi kuvitella saavansa ko. puulaakista.

Yliopisto-/korkeakouluopiskelijat on sitten hinnoiteltu ihan omilla luvuillaan.

1. vuosi 1437€
        2. vuosi 1565€
        3. vuosi 1694€
        4. vuosi 1829€

Ei tarvitse valmistumisen jälkeenkään kuvitella yli 2000€ palkoista.

• inssi
        suositukset suosituksina kirjoitti:

Kylläpä taitaa IOL:n palkkasuositukset olevan hatusta temmattuja mainospuheita.

Tässä Soneran palkkataulukko amk-opiskelijalle (tekniikka). Nämä siis ehdottomia maksimipalkkoja, mitä voi kuvitella saavansa ko. puulaakista.

Yliopisto-/korkeakouluopiskelijat on sitten hinnoiteltu ihan omilla luvuillaan.

1. vuosi 1437€
        2. vuosi 1565€
        3. vuosi 1694€
        4. vuosi 1829€

Ei tarvitse valmistumisen jälkeenkään kuvitella yli 2000€ palkoista.

amk=ammattikorkeakoulu...

• ei inssi

Oletpa tossukka ja pomosi jallitettavissa. Ota nyt tuo nim. inssi uudelleen ja se linkki auki, saat paljon hyödyllistä tietoa. Sitten vaan luottamusmieheen yhteys !!

• auki

Meidän siivousfirmassa olisi työjohtajan paikka auki. Tulisitko meille, olisit tosi edullinen tuon palkkapyyntösi kanssa. Otan yhteyttä!!

• vanha inssi

Olen seurannut työpaikalla insinöörien palkkakehitystä 20 vuoden aikana ja ihmettelen sitä, kuinka palkkataso laskee samaa vauhtia kuin tutkinnon arvostus.

Nykyinen insinöörin palkka on sama kuin entinen teknikon palkka.

Onko syynä ammattiyhdistystoiminnan huono taso? Puutteellinen edunvalvonta. Liitto hyväksyy insinöörien etujen ja imagon raiskauksen tekemättä käytännössä mitään.

Työnantaja saa tehdä mitä vaan, liitto ei reagoi.

Miksihän pitää olla useita liittoja ajamassa saman ammattiryhmän etuja? Mikä ero on Insinööriliiton tavoitteilla ja STTK-laisten insinöörijärjestöjen tavoitteilla?

Kaikki tiedämme, että tämä on yhteisvoimamme tuhoamista, resurssien tuhlausta!

• Sormi suussa

Onkohan STTK-laisen insinöörien järjestön nokkamiehillä tullut riitaa nokkimisjärjestyksestä ja paikasta vihreällä oksalla liiton toimissa, jonka takia piti perustaa oma järjestö Insinööriliitto, jolloin saatiin kaikille halukkaille "johtajille" työpaikat.

Toinen mahdollisuus on se, että järjestöillä on SELKEÄSTI erilaiset tavoitteet.

Minäkin olen ymmälläni pohtinut, mihin järjestöön tässä kannattaisi liittyä.
        Tuntuu niin kummalliselta tämä dualismi.

Vai kannattaako sittenkään olla minkään liiton jäsen, jos järjestöjen tavoitteita ja erilaisuutta ei saa profiloitua, kun oman edun kannalta riittäisi pelkkä työttömyyskassan maksu, joka lienee vain 60 euroa vuodessa. Sillä saan työttömyysturvan.

• muuten,
        Sormi suussa kirjoitti:

Onkohan STTK-laisen insinöörien järjestön nokkamiehillä tullut riitaa nokkimisjärjestyksestä ja paikasta vihreällä oksalla liiton toimissa, jonka takia piti perustaa oma järjestö Insinööriliitto, jolloin saatiin kaikille halukkaille "johtajille" työpaikat.

Vai kannattaako sittenkään olla minkään liiton jäsen, jos järjestöjen tavoitteita ja erilaisuutta ei saa profiloitua, kun oman edun kannalta riittäisi pelkkä työttömyyskassan maksu, joka lienee vain 60 euroa vuodessa. Sillä saan työttömyysturvan.

että Insinööriliitto kuuluu AKAVAan. Sitä tosin en ymmärrä miksi? Mielestäni tuntuis paljon loogisemmalta, että se olis STTKn jäsenliitto. Akateemisuus ja Insinööri, kun eivät mielestäni kuulu samaan lauseeseen.

• Teknikko tai Inssi
        muuten, kirjoitti:

että Insinööriliitto kuuluu AKAVAan. Sitä tosin en ymmärrä miksi? Mielestäni tuntuis paljon loogisemmalta, että se olis STTKn jäsenliitto. Akateemisuus ja Insinööri, kun eivät mielestäni kuulu samaan lauseeseen.

Insinööriliitto on tarkoitettu vanhanajan insinööreille, joilla on hyvä palkka ja kaikki edut kunnossa.
        Tarvittiin hieno klubi ammatti-identiteetin kohentamiseksi rotari- ja lions-toiminnan lisäksi.
        Kun liitto kuuluu AKAVAN keskusjärjestöön, saatiin opistotason koulutuksen omaaville insinööreille akateemisen koulutuksen status.

Insinööriliitto ilmoittaa olevansa ammattiliitto, mutta tosiasiassa edunvalvontatoimintaa ei ole.

Itse kuuluin valmistumiseni jälkeen Insinööriliittoon, jonka jäsen olin vajaa kymmenen vuotta. Olin alipalkattuna teknikon palkalla insinöörin tehtävissä kunnan palveluksessa.
        Palkkausasiani nähtiin liitossa törkeänä ongelmana, mutta neuvotteluapua en saanut. Sieltä asia jätettiin paikallistason hoidettavaksi.
        Akavan pääluottamusmiehenä oli kirjastovirkailijanainen, joka piti palkkaani "aika kovana", koska itse sai vähemmän.
        Asiaa jungattiin monta vuotta täysin tuloksetta.

Kyllästyin lopullisesti liittoon, kun naikkonen jäi tulematta syytä ilmoittamatta työnantajan kanssa sovittuun neuvotteluun. Olin yksin neuvottelemassa palkastani. Erosin ja liityin STTK-laiseen Kuntien Insinöörit-järjestöön.

Olen ollut siinä useita vuosia, mutta katson jäsenyyteni siinäkin olevan turhaa.
        Nykyinen työpaikan luottamusmies ja samoin pääluottamusmies ovat teknikkoja.
        He eivät halua ajaa insinöörin palkka-asiaa vaan haluavat pitää palkkani samalla tasolla kuin teknikot.

Olen insinöörin tehtävissä. Palkka on työpaikann huonoin teknikon palkka.

Olen huomannut, ettei kannata kuulua mihinkään liittoon, koska kunta ei tule koskaan irtisanomaan strategisesti tärkeää avainhenkilöä ja koska liitot eivät koe tärkeäksi minun palkka-asioiteni hoitamista.

Olen nyt sillä tavalla tyytyväinen, että olen päättänyt olla tekevinäni töitä, koska kunta on maksavinaan minulle palkkaa.

• Saat... Sosialistit!

Kyllähän se on aivan selvää mistä koulutettujen palkkataso laskee koko ajan suhteessa duunareihin.

Herätkää koulutetut ihmiset!!!! Taas on SAK/sosialisti intoilija menossa presidentiksi ja duunareilla olot senkun paranee.

Kuka ajaa koulutettujen (opintolainaa yms.) asemaa tässä maassa; Vastaus; EI kukaan, ei ainakaan Koivisto, Ahtisaari, heinäluoma, Lipponen, Halonen ja muut työväen edustajat.
        Uhkaillaan lakoilla yms. heti, kun jotakin ollaan pyytämässä. Toimihenkilöitä puristellaan ja uhkaillaan lähes joka alalla, koska sosialisteja ei uskalleta näiden henkilöiden "ansiosta"

• yyteekoo
        Sormi suussa kirjoitti:

sinne YTK:n ihanuuteen kun liitytte. Ette huomaa mitään edunvalvonnassa, ehkä säästätte jonkun euron.

• ay-tollo
        Saat... Sosialistit! kirjoitti:

Kyllähän se on aivan selvää mistä koulutettujen palkkataso laskee koko ajan suhteessa duunareihin.

Herätkää koulutetut ihmiset!!!! Taas on SAK/sosialisti intoilija menossa presidentiksi ja duunareilla olot senkun paranee.

Kuka ajaa koulutettujen (opintolainaa yms.) asemaa tässä maassa; Vastaus; EI kukaan, ei ainakaan Koivisto, Ahtisaari, heinäluoma, Lipponen, Halonen ja muut työväen edustajat.
        Uhkaillaan lakoilla yms. heti, kun jotakin ollaan pyytämässä. Toimihenkilöitä puristellaan ja uhkaillaan lähes joka alalla, koska sosialisteja ei uskalleta näiden henkilöiden "ansiosta"

Täällä uhotaan, irvistellään kuinka duunarit ovat ay-tolloja ja nyt simsalabin: duunarit ovatkin NIITÄ jotka saavat liksaa ja etuja!! Mistä moinen takin kääntö? Eikö ytk ruleta, kaikki ytk:laiset kehua retostavat miten HE neuvottelevat PALKKANSA, työehtonsa IHAN itse ja kuinka kouluja käymällä pääsee vihreälle oksalle ja on satavarmasti PAREMPI ihminen kuin duunari!!

Toinen asia joka pistää silmään on tuo, että KOULUTETTUJEN työn/viranhaltijoiden työnantajalle annettu OMA työpanos ei olekkaan palkan määräytymisperuste vaan duunarien palkat! Jossain kohtaa on inssin laskutikkuun tullut mutka jota siinä EI pitäisi olla! Toimihenkilöiden asema työpaikoilla/organisaatioissa on sellainen, että siinä kun kumarrat työnantajalle niin pyllistät duunareille ja se on ammatinvalinta kykymys mitä suurimmassa määrin!

Tuotannossa jossa tulosta/jaettavaa syntyy on kyllä VARAA maksaa työntjohdollekkin, valistunut työnantaja maksaa, koska kyllä asiansa osaava, tuotantoa KEHITTÄVÄ/PARANTAVA inssinööri on pirun hyvän olemassa, sitä jaettavaa syntyy kaikille enemmän! Sossuja on turha syyttää pienestä tilipussista, työnantajalle voisi muistion väsätä tai esittää suoran palkankorotuspyynnön. Minä en sitä vastusta.

• sakkia

no voi voi jos korkeasti koulutetut peelot eivät osaa edes palkoistaan neuvotella. ei ihme että maa on täynnä kädettömiä insseja ja hommat kusee :-S

kysynnän ja tarjonnan laki, nääs. miksi pitäis maksaa paljon ku samanlaisia tusinainssejä saa kaupan hyllyltä metritavarana tarjoushintaan.

• Unski

Siinä yksi apina ottaa kantaa asioihin, joista ei ymmärrä vitunkaan vertaa.
        Menehän ääliö toiselle osastolle.
        Opettele kirjottamaan ja tule sitten takaisin, jos on jotain asiaa.

• inssi
        Unski kirjoitti:

Siinä yksi apina ottaa kantaa asioihin, joista ei ymmärrä vitunkaan vertaa.
        Menehän ääliö toiselle osastolle.
        Opettele kirjottamaan ja tule sitten takaisin, jos on jotain asiaa.

...inahtaa johon kalikka kalahtaa.

• Tahvolle

Tämä on juuri se Insinööriliiton toimintaperiaate.

"Peelot saa neuvotella itse ongelmistaan. Liitto vaan "seurailee" asioita".
        ...

Olet hyvä liiton toimitsija. Pysy kannassasi, se vie sinut pitkälle ay-uralla.
        Mutta opettele sen verran sivistystä, että osaat kirjoittaa asioita kirjakielellä.
        Lauseet alkaa isoilla kirjaimilla ja päättyvät yleensä pisteeseen.

Jos oikein liittoa haluat puolustaa, pane loppuun huutomerkki! Kas näin!

Onnea vaan sulle tahvo valitsemallasi tiellä!

• susanna
        Tahvolle kirjoitti:

Tämä on juuri se Insinööriliiton toimintaperiaate.

"Peelot saa neuvotella itse ongelmistaan. Liitto vaan "seurailee" asioita".
        ...

Olet hyvä liiton toimitsija. Pysy kannassasi, se vie sinut pitkälle ay-uralla.
        Mutta opettele sen verran sivistystä, että osaat kirjoittaa asioita kirjakielellä.
        Lauseet alkaa isoilla kirjaimilla ja päättyvät yleensä pisteeseen.

Jos oikein liittoa haluat puolustaa, pane loppuun huutomerkki! Kas näin!

Onnea vaan sulle tahvo valitsemallasi tiellä!

insinööriliitto on todellakin pelkkää rahastusta. Ei sieltä mitään apuja mihinkään saa ja eroaminenkin tuntuu olevan todella vaikeaa.
        Taitava pyöriä toiminta todella pienellä porukalla.

• Käyttöinsinööri
        susanna kirjoitti:

insinööriliitto on todellakin pelkkää rahastusta. Ei sieltä mitään apuja mihinkään saa ja eroaminenkin tuntuu olevan todella vaikeaa.
        Taitava pyöriä toiminta todella pienellä porukalla.

Kyllä eroaminen oli minusta aivan helppoa. Eivät laittaneet liitossa ollenkaan vastaan. Tuntui, että olivat pikemminkin mielissään kun erosin. Olinhan pari kertaa kysellyt apuja liitosta työsuhdeongelmiin ja huonoon palkkaukseen. Kai se niitä liiton miehiä oli ruvenut ärsyttämään...sellaisten kysely

Insinööriliiton linja on ollut samaa potaskaa ainakin seitsemänkymmenluvulta lähtien. Toiminta on tähdännyt insinöörinimikkeen ja ammatillisen arvostuksen lisäämiseen. Mutta mikä on ollut tulos? Kaikkihan sen tietävät: työnantaja pyyhkii insinöörillä lattiaa, käytää sitä rakkikoirana ja maksaa palkkaa alenevan käyrän mukaan. Hyi hitto!

• Jusu

Itse kuulun RIA-liittoon (Rakennusinsinöörit ja -arkkitehdit). Törmäsin samaan ongelmaan. Aloitin suunnittelutoimistossa työt valmistumisen jälkeen ja palkka oli luokkaa 1400€. Toimitusjohtajan mielestä se oli ehdoton maksimi nuorelle suunnittijalle. Kysyin liitosta lakimieheltä, että onko meillä olemassa jotain minimipalkkoja. Vastaus oli että ei ole ja jos palkka ei kerran tyydytä niin voi vaihtaa työpaikkaa!!! Puoli vuotta viitsin tehdä töitä sillä palkalla ja sitten vaihdoin firmaa ja palkaa nousi sille tasolle jolle se kuuluukin. Kysymys kuuluukin että mitä merkitystä tälläisillä liitoilla on jotka eivät edes aja jäseniensä etuja. No saadaahan siinä muutamia suojatyöpaikkoja oikeaan työntekemiseen kyllästyneille ihmisille.

• Insinööri38

Ja muuta Itävaltaan niin palkka 6500 ja verot 15 prossaa.

• inssinööri

Suomessa saa helposti saman liksan sotun kera jos on pätevä.

• insinööri24

Muutan heti Itävaltaan kun valmistun;P

• TU neuvontapalvelut

Tervehdys!

Työtehtäväsi perusteella kuulut selkeästi elintarvikealan toimihenkilöiden työehtosopimuksen soveltamispiiriin. Sen solmivat Toimihenkilöunioni TU ry ja Elintarviketeollisuus ry. Tuon TES:n mukaiset vähimmäispalkat - siis palkat, joiden alle työnantaja ei voi mennä - ovat 1.10.2009 lähtien ovat olleeet seuraavat:

TVL palkka (TVL on työnvaativuusluokka, palkka = euroja/kk)
      1 1656
      2 1695
      3 1745
      4 1796
      5 1879
      6 1967
      7 2060
      8 2165
      9 2350
      10 2526
      11 2721
      12 2938
      13 3201
      14 3488

Työnjohtajat sijoittuvat yleensä vaativuusluokkien 11-13 paikkeille. Näyttää siltä, että Sinulta on jäänyt saamatta lähes tuhat euroa kuukaudessa viime vuoden syksystä ja paljon sitäkin ennen. Nyt nämä palkat ovat nousseet 1.5. 0,6% eli esimerkiksi TVL 10 palkka on nyt 2541 €. Nämä ovat siis vähimmäispalkkoja!

Käy tutustumassa TU:n nettisivuilla asiaan www.toimihenkilounioni.fi.

TU:n jäsenenä saat ilmaisen avun aina tuomioistuimeen asti. Liity jäseneksi ja tienaat taannehtivasti ainakin useita satoja euroja kuukaudessa työsuhteesi alusta lähtien ja palkkasim korjaantuu työehtosopimuksen vähimmäistasolle.

Ystävällisin terveisin Toimihenkilöunioni TU ry/työsuhdeneuvonta

• liittoutumattomien..

Nyt vastaa liittoutumattomien pr-toimisto, tähän erittäin tökeröön TU-kasvojen pesuun. Jos on olemassa niin tollo insinööri, joka liittonsa perusteella luulee saavansa jonkun alan tessin mukaista palkkaa, on kyseessä jo holhousta vaativa yksilö. Ja silloin TU on oikea liitto, siellä ei ole järki pelannut liiton johdossa enää pitkään aikaan. Kannattaa aina olla ekonomi, insinööri, tradenomi, tohtori ym., niin silloin tutkintodistusta vastaavaa tessiä voi jostain etsiä. No ei sellaista ole olemassakaan, lisiä voi palkkaansaa saada, mutta ALAKOHTAINEN sitova tes määrittelee palkat, SITÄ EI TEE TU.

• 'ö'äö
        liittoutumattomien.. kirjoitti:

Nyt vastaa liittoutumattomien pr-toimisto, tähän erittäin tökeröön TU-kasvojen pesuun. Jos on olemassa niin tollo insinööri, joka liittonsa perusteella luulee saavansa jonkun alan tessin mukaista palkkaa, on kyseessä jo holhousta vaativa yksilö. Ja silloin TU on oikea liitto, siellä ei ole järki pelannut liiton johdossa enää pitkään aikaan. Kannattaa aina olla ekonomi, insinööri, tradenomi, tohtori ym., niin silloin tutkintodistusta vastaavaa tessiä voi jostain etsiä. No ei sellaista ole olemassakaan, lisiä voi palkkaansaa saada, mutta ALAKOHTAINEN sitova tes määrittelee palkat, SITÄ EI TEE TU.

Eikös tuossa juuri yllä sanottu, että TU neuvottelee ko alan TESsin. Eli se olisi oikea liitto kuulua, ei insinööriliitto.

• tarkennusta...

"TU:n jäsenenä saat ilmaisen avun aina tuomioistuimeen asti."... mikäli TU:n juristit katsovat järkeväksi lähteä riitelemään. Jos juttu vaikuttaa epävarmalta, TU ei halua ottaa riskiä häviämisestä.

Sen sijaan Akavalaisilla liitoilla (mm. Uusi Insinööriliitto) on jäsenilleen oikeusturvavakuutus, jonka turvin käräjöinti onnistuu. Tämä on aina täysin jäsenen itsensä päätettävissä, toki liiton juristi antaa apua päätöksentekoon ja tuo esille oman näkemyksensä.

• Anonyymi
        tarkennusta... kirjoitti:

"TU:n jäsenenä saat ilmaisen avun aina tuomioistuimeen asti."... mikäli TU:n juristit katsovat järkeväksi lähteä riitelemään. Jos juttu vaikuttaa epävarmalta, TU ei halua ottaa riskiä häviämisestä.

Sen sijaan Akavalaisilla liitoilla (mm. Uusi Insinööriliitto) on jäsenilleen oikeusturvavakuutus, jonka turvin käräjöinti onnistuu. Tämä on aina täysin jäsenen itsensä päätettävissä, toki liiton juristi antaa apua päätöksentekoon ja tuo esille oman näkemyksensä.

Insinööri liitolla sormiperseessä

• ewefwef

täähän on ihan normaali työnjohtajan(teknikon) palkka.älä itke,hae koulutustasi vastaavia töitä

• ...

Se kai se paras vaihtoehto on. Näyttäähän tuolla paikkoja olevan vaikka kuinka paljon.

• tervevaan

on hyvä palkka insinöörille!!

Terveisin koneistaja 3600.-/KK

• Anonyymi
        tervevaan kirjoitti:

on hyvä palkka insinöörille!!

Terveisin koneistaja 3600.-/KK

Tämä liitto ajaa omien sdp/ ay ihmisten asiaa.

• Anonyymi

Insinööriliitto on eksynyt väärille jäljille. Puheenjohtaja ja jotkut siellä liiton johdossa ovat jostain syystä vasemmalla jalalla, vaikka insinöörit ovat aivan muuta maata. Hävettää insinöörikunnan puolesta. Eppu Normaalin "mikään ei ole niin viisas kuin insinööri" ei toteudu ainakaan insinööriliitossa. Insinöörejä tarvitaan, mutta ei insinööriliittoa. Noora-Lotta Neziri valitsi väärät sanat ja väärän mainoksen. YTK kutsuu.

• Anonyymi

Ei se liiton vika ole, jos liitonjäseniä ei kiinnosta ammatillinen edunvalvonta.

Ollaan vain "liittovastaisia", kunnes tarvittaisiin ammattiliiton apua, mutta "yllättäen" se liitto onkin hampaaton, kun jäseniä ei oma edunvalvonta kiinnosta omaa palkkaansa pidemmälle. Ja sitten ollaan kateellisia "duunarien" eduille, joita on saatu mm. lakkoilemalla. Mutta nehän on punikkeja ja mitä lie" vihervasemmistolaisia" puolikommunisteja... Mutta silti se "vihervasemmistolainen kommunisti" saa paremmat vuosiansiot kuin se insinööri, ja sekös onkin sitten huutava vääryys... Olen sentään INSINÖÖRI, keles.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se liiton vika ole, jos liitonjäseniä ei kiinnosta ammatillinen edunvalvonta.

Ollaan vain "liittovastaisia", kunnes tarvittaisiin ammattiliiton apua, mutta "yllättäen" se liitto onkin hampaaton, kun jäseniä ei oma edunvalvonta kiinnosta omaa palkkaansa pidemmälle. Ja sitten ollaan kateellisia "duunarien" eduille, joita on saatu mm. lakkoilemalla. Mutta nehän on punikkeja ja mitä lie" vihervasemmistolaisia" puolikommunisteja... Mutta silti se "vihervasemmistolainen kommunisti" saa paremmat vuosiansiot kuin se insinööri, ja sekös onkin sitten huutava vääryys... Olen sentään INSINÖÖRI, keles.....

Joo. Samaa mieltä. Kummasti tietyt henkilöt temmeltää näinkin isossa liitossa. T. Vahde tai opastin.

• Anonyymi

Niin hävettää. Tämä liitto ei enää edusta insinöörejä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin hävettää. Tämä liitto ei enää edusta insinöörejä!

Inssiliitto sormiperseessä kuhan typerät incelnöörit maksaa jäsenmaksunsa, muusta viis

• Anonyymi

aloitus on täyttä huttua. Kun työsopimusta tehdään niin et kait sinä (olletikin insinöörinä tms,) tuollaisella palkalla nahkaasi myy ja sopimusta tee. Ehdottaa voivat mitä haluavat mutta sinä teet vastatarjouksen kun neuvottelet työpaikasta ja työehdoista. Ilmeisesti pitivät heti kättelyssä sinua ihan tollona, Kirjoitat vasta sitten työsopimukseen nimesi alle jos asia sinulle sopii. "Sain kuitenkin neuvoteltua palkkani 1400 euroon/kk). Et kyllä kaksinen neuvottelija ole. Jos kuitenkin kokoaikaisen työjohtajan paikan tuollaisella palkalla otat vastaan niin tyhmänä työnantaja sinua varmasti pitää jatkossakin. Ja alaiset eivät arvosta lainkaan. Itse olisin pyytänyt vähintäin 3500 euroa/kk, Jos eivät hyväksy minimipalkkapyyntöni niin marsin ovesta heti ulos. Minkä alan insinööri olet? Oletko oikeasti insinööri?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3567
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1845
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1641
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1362
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1202
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      112
      1182
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1079
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      98
      942
    10. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      942
    Aihe