Nuorilta puuttuu työmoraali

Anonyymi

Nuoret räplää kännykkää ja velttoilee , juttu rinkejä syntyy ja niissä korjaillaan mopoista autoihin. Radio huutaa täysillä samaa paska kanavaa joka päivä.
Rukkaset tippuu lattialle hyvissä ajoin ennen työpäivän loppumista ja hommat jää kesken... muiden tehtäväksi.
Voi vittujen vittu... yritä nyt sellaisten pikku-paskiaisten kanssa tehdä töitä.

60

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole nuorten vika. Syytän nuorten vanhempia, jotka ovat laiminlyöneet lastensa kasvatuksen. Jos jo kotona oppii että missään ei velttoilla, niin eivät ne sitä tee töissäkään.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä totta. Työhaastattelussa nuorelta pitäisi heti alkuun kysyä että minkä ikäisestä alkaen olet itse siivonnut huoneesi, osallistunut ruoanlaittoon ja pihatöihin kuten haravointiin ym. ja kerroatalolapsilta että teitkö pihatalkoissa töitäkin vai joitko vaan limua.

        Siitä tietää mitä odottaa. Jos isi tai äiti on tehnyt kaiken eikä lapselta ole mitään vaadittu, ei kannata töihin ottaa.


      • Anonyymi

        Siis se jatkuva tekeminen juurikin kertoo ettei oikein mikään onnistu. Se perhe jossa on asiat kunnossa ja otetaan chillisti kertoo tehokkuudesta. Monet touhuaa koko ajan, koska mistään ei tule valmista eli eivät saa mitään aikaan. Tekevä ja aikaansaava joutaa makoilemaan sohvallakin.


    • Minulla on ihan hyviä kokemuksia nuorista 18-22 työntekijöistä. Minä vedin pientä porukkaa mittaustöissä ja kun nuorison laittoi kantamaan koko päivän raskasta kalustoa poluttomassa metsässä ja suolla, ei kännyköitä räplätty. Napinaakaan ei kuulunut, edes autossa paluumatkalla, koska nukahtivat yleensä jo alkumatkasta.

      • Anonyymi

        Joo mitäpä se haittaa jos kännykkää näillä eli hoitaa elämäänsä kuntoon hankkien vaikka tietoa. Näitä selfien ottajia en ymmärrä


    • Anonyymi

      Eipä ole ( pelkästään ) nuorten oire moinen, sattuneesta syystä olin vähän aikaa pois työelämästä ja työttömänä, Nyt sitten sain määräaikaisen sopparin.
      Olipa vähään aikaan muuttunut työkulttuuri ja moraali. Vallala kunhan joku muu tekisi ja sillä aikaa minä voinkin vetelehtiä ja juoruilla. Sitten vielä jos sattuu yhtään homma joka ei ihan ole mielekäs jätetään useasti vain kesken ja lähdetään muualle , toisten hoidettavaksi. Ihmetyttää että tätä sitten tekee porukka joka on ollut jo pitempään ja vakityösuhteessa

      Siellä sitä vanhempikin ja nimenomaan se HYVÄ TYYPPI osasto on sitä joka seisoskelee ja ryhmääntyy sekä kännyköitten kanssa pelailee. Paikka vielä jossa olen nyt on suurinpiirtein 50/50 jakaumalla sukupuolittunut niin ei tarvinne arvuutella kumman sukupuolen edustajisto vielä harrastaa tätä asiaa enemmän.

      Lisäksi otellaan vapauksia työaikojen/kulunvalvonnan leimausten suhteen ja sitten ovat ensimmäisenä halvaantumassa että nyt pitäisi tehdä tämä juttu. Olettaen että joku toinen sen sitten tulee tekemään vaikka itse siinä halvaantumisen aikana jo olisivat hoitaneet asian pois päiväjärjestyksestä.

      Nuorisossa on tosi työteliäitä tyyppejä , kuten meissä jo yli 50v ryhmässä. Toki löytyy toisinkin päin tapauksia joka ryhmästä.

      Tää on sitä nykyaikaa. Kyllä sen sitten joku tekee. Ja ottaa muitten haukut ja ite otetaan kehut kun on se työpaikka sitten katkolla.

      • Anonyymi

        Meillä on laiskoja ja saamattomia tyyppejä niin vanhemmissa kuin nuoremmissakin työntekijöissä. Vanhat ovat oppineet huonoille tavoille kun ei ole ollut nokkamiestä tai kymppiä patistamassa töihin. Nuorilla taas häiritsee usein somen käyttö työntekoa. Ja yksi kaveri harrastaa innokkaasti punttien nostoa ja syö alle kehden tunnin välein, yhteensä yli 2 tuntia työpäivän aikana. Ja istuu paskalla puoli tuntia kerrallaan ja katsoo videoita kännykästä.


      • Anonyymi

        Te vanhat jarrut tuotette silti vähiten, vaikka teette asiat vaikeasti ja stressaatte rysäystä. Teiltä puuttuu sellainen laajempi näkemys ja tieto miten asiat saisi tehtyä tehokkaammin.

        Terv. Mies 1977


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on laiskoja ja saamattomia tyyppejä niin vanhemmissa kuin nuoremmissakin työntekijöissä. Vanhat ovat oppineet huonoille tavoille kun ei ole ollut nokkamiestä tai kymppiä patistamassa töihin. Nuorilla taas häiritsee usein somen käyttö työntekoa. Ja yksi kaveri harrastaa innokkaasti punttien nostoa ja syö alle kehden tunnin välein, yhteensä yli 2 tuntia työpäivän aikana. Ja istuu paskalla puoli tuntia kerrallaan ja katsoo videoita kännykästä.

        Siis enemmmän laiskoja on vanhoissa. Eivät osaa itse johtaa itseään. Vähän yksinkertaisia. Seisotaan kuin tikku paskassa jos pomo ei ole koko ajan ohjaamassa kuin vajaaälyisillä kuuluu olla. Siksi näitä pikkupomoja on vielä näillä vanhoille. Nuoret hakee netistä tietoa pulmiin ja jatkaa töitä silloinkin kun ongelmia tulee. Nuorille esteet on ylittämistä varten ja vanhoilla tippuu kintaat ja alkaa valitus kun pienikin este.
        Vanhoilta puuttuu sellainen elämänkokemus, koska eiväthän he esimerkiksi ole uskaltaneet matkustaa kun koulussa aivopesty ennakkoluuloiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis enemmmän laiskoja on vanhoissa. Eivät osaa itse johtaa itseään. Vähän yksinkertaisia. Seisotaan kuin tikku paskassa jos pomo ei ole koko ajan ohjaamassa kuin vajaaälyisillä kuuluu olla. Siksi näitä pikkupomoja on vielä näillä vanhoille. Nuoret hakee netistä tietoa pulmiin ja jatkaa töitä silloinkin kun ongelmia tulee. Nuorille esteet on ylittämistä varten ja vanhoilla tippuu kintaat ja alkaa valitus kun pienikin este.
        Vanhoilta puuttuu sellainen elämänkokemus, koska eiväthän he esimerkiksi ole uskaltaneet matkustaa kun koulussa aivopesty ennakkoluuloiseksi.

        Ja vanhat on saaneet kaikki, eli ei ole pitkäjänteisyyttä.


    • Anonyymi

      Moraali puuttuu myös työnantajilta niin eikö se ole sillon ihan tasapainossa.

      • Anonyymi

        Ei nyt ehkä ihan näin, mutta jos rekrytoinnit menee aina perseelleen ja kaikki uudet nuoret työntekijät ovat velttoja, niin katse myös siihen peiliin arvoisat työnantajat.

        Ainakin itselläni käynyt niin, että kun olen aloittanut uudessa työpaikassa, niin motivaatio on huipussa, mutta kun vuosien varrella huomaat että ei ketään muuta kiinnosta hoitaa hommiansa, niin itsekin ajautuu siihen ajatusmaailmaan. Miksi minä sykkisin työpaikalla hiki hatussa paskalla palkalla, kun esimiehet sekä muut paremmin palkatut ihmiset velttoilevat minkä kerkiävät. Sitten kun YT:t tulevat, niin saat kuitenkin ensimmäisen kenkää vaikka kuinka sykkisit, samalla kun ne "hyvät jätkät" saavat jäädä velttoilemaan työnantajan piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ehkä ihan näin, mutta jos rekrytoinnit menee aina perseelleen ja kaikki uudet nuoret työntekijät ovat velttoja, niin katse myös siihen peiliin arvoisat työnantajat.

        Ainakin itselläni käynyt niin, että kun olen aloittanut uudessa työpaikassa, niin motivaatio on huipussa, mutta kun vuosien varrella huomaat että ei ketään muuta kiinnosta hoitaa hommiansa, niin itsekin ajautuu siihen ajatusmaailmaan. Miksi minä sykkisin työpaikalla hiki hatussa paskalla palkalla, kun esimiehet sekä muut paremmin palkatut ihmiset velttoilevat minkä kerkiävät. Sitten kun YT:t tulevat, niin saat kuitenkin ensimmäisen kenkää vaikka kuinka sykkisit, samalla kun ne "hyvät jätkät" saavat jäädä velttoilemaan työnantajan piikkiin.

        Samaa mieltä. Jos rekrytoidaan aina sukulaisia ja tuttuja, ei ihme että Sadan heikoin aines. Vanhat ovat ihan kuraa ajalta kun otettiin kaikki töihin jotka halusi, mutta heistä ei pääse eroon. Ovat suojatyössä.


    • Anonyymi

      Työpaikat ovat olleet jo vuosikymmeniä moraalittomia, sitä saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Työpaikka ei voi olla moraaliton. Mee töihin vätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikka ei voi olla moraaliton. Mee töihin vätys.

        Kukaan ei mee ellei tuu normi liksaa, muuten voi mennä itkemään muiden miljonäärien joukkoon pahaa maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei mee ellei tuu normi liksaa, muuten voi mennä itkemään muiden miljonäärien joukkoon pahaa maailmaa.

        Normiliksa on työstä riippuva.
        Työ joka ei vaadi koulutusta eikä mitään erityistaitoa, voi 8 euroa olla normipalkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normiliksa on työstä riippuva.
        Työ joka ei vaadi koulutusta eikä mitään erityistaitoa, voi 8 euroa olla normipalkka.

        Juuri näin. Esimerkiksi k-marketin kassalla olon oppii apinakin parissa päivässä. Ei tollasille voi mitään kolmen tonnin palkkaa maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Esimerkiksi k-marketin kassalla olon oppii apinakin parissa päivässä. Ei tollasille voi mitään kolmen tonnin palkkaa maksaa.

        Toivottavasti jää teidän eläkkeet saamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti jää teidän eläkkeet saamatta.

        En minä tule saamaan mitään eläkettä vuonna 2060. Onko koko Suomea edes silloin olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä tule saamaan mitään eläkettä vuonna 2060. Onko koko Suomea edes silloin olemassa?

        Hah haa, se on teille ihan oikein.
        Toivottavasti saatte paskaduunia koko ikänne painaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normiliksa on työstä riippuva.
        Työ joka ei vaadi koulutusta eikä mitään erityistaitoa, voi 8 euroa olla normipalkka.

        Niin tyhmää hemmoa ei Suomesta löydy että tulisi tuolla liksalla töihin!


      • Anonyymi

        Siis nythän työpaikoilla vasta on moraali tullut ja sellainen turha puuhastelu ja tekevinään oleminen on vähentynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikka ei voi olla moraaliton. Mee töihin vätys.

        Kyllä se Suomessa voi olla moraaliton. Niin kauan kuin työntekijällä on irtisanomissuoja, moraalia ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tyhmää hemmoa ei Suomesta löydy että tulisi tuolla liksalla töihin!

        Suomihan on täynnä porukkaa jotka tekevät ilmaiseksikin töitä.


    • Anonyymi

      tätä samaa olen ihmettelyt 30-luvulta alkain, Poishemmoteltu nuoriso. Aina vaan mennään hempoimman polun kautta. Tässä yhtenä päivänä loppukesästä v. 1933 tapasin nuorison edustajan kaurapelloltani niittohommissa. Kehtasi viikatteella kaataa luojan kultaista viljaa nurin. Kyllä sieppasi. Tuntui niin pahalta. Marssin yksin tein nuorison edustajan luo kaurapellolle. Tivasin missä antamani sirppi on. Kakisteli raukka kurkkuansa ja sanoi että sirpillä tehdessä selkä tulee niin kipeäksi, ettei saa enää selkää suoraksi vedettyä. Joutuu koukussa kulkemaan. Kummastelin asiaa. Mitä ihmettä. Ei minulla selkä tule kipeäksi pienestä työnteosta. Tempaisin viikatteen kädestänsä pois. Ojensin mukanani tuomani sirpin kouraansa. Sirpillä tehden kallisarvoiset jyvät eivät karise hukkaan. Kehoitin asettamaan sirpillä leikkaamansa lyhteet kauniisti kuhilaille kuivumaan. Siis mihin tämä maa on menossa? Nöyryys ja kuuliaisuus tarvitsevat kunnianpalautuksen,

    • Anonyymi

      Siis ei varmasti tapahdu aloittajan väittämiä asioita kuin korkeintaan miesvaltaisilla aloilla. Olen kuullut, että miesten aloilla vedetään jopa lonkaa pukutiloissa kesken työpäivän ym. käsittämätöntä, mikä ei ainakaan palkannostoon oikeuta. Ja sitten ollaan vielä kotona vaimon palveltavana.

      Naisvaltaisilla aloilla ei tule kuulonkaan velttoilu. Oli nuori taikka vanha. Se on aivan varma. Olen monissa työpaikoissa ollut ja kukaan ei ole koskaan saanut vain istuskella turhaan tai lopettaa töitään etuajassa.

      • Anonyymi

        Jaa, etteikö naisvaltaisilla aloilla istuta kahvihuoneessa juoruamassa tuntikausia jos esimiehet ovat poissa.

        Ei se lusmuus kato sukupuolta. Jos vanhemmat ovat lusmuja, ovat lapsetkin suurella todennäköisyydellä lusmuja. Kaikki lähtee kasvatuksesta. Tosin kasvatus on nykyään ulkoistettu yhteiskunnalle ja ei hyvin mene.


      • Anonyymi

        Itse olen nähnyt vanhempia ihmisiä, keski-ikäisiä tai yli, naisia ja miehiä, vetämässä lonkkaa työajalla, sammuneena työpöytänsä ääreen (lounaalla tuli kaljoteltua) jalat pöydällä ja lankapuhelin toisessa kädessä, kännissä työpaikalla (aamulla aloitettiin jo työpaikan palavereissa pikkujoulukauden alkoholitarjoilu firman lue veronmaksajien piikkiin ja tarjoilua jatkui koko työpäivän ajan), seurustelemassa työnantajan tiloissa kutsumiensa kavereiden kanssa monta tuntia työajalla, lounas venyi monella 2-3 tuntiin ja kahvitauko tuntiin, työpäivä aloitetaan tunnin kestävällä tauolla lukien aamun lehdet ja juoden kahvia...


      • Anonyymi

        Siis jos siellä työpaikalla tehdään työt ripeästi ja siksi loppuu vaikka materiaali kesken, niin totta helvetis vedetään lonkkaa puksarissa ellei voi lähteä palkalla kotiin vetämään lonkkaa palkallisena. Lonkan vetäminen on merkki tehokkuudesta. Tehdä työt ja sitten otetaan iisisti. Ei olla tekevinään.


      • Anonyymi

        Siis jos siellä työpaikalla tehdään työt ripeästi ja siksi loppuu vaikka materiaali kesken, niin totta helvetis vedetään lonkkaa puksarissa ellei voi lähteä palkalla kotiin vetämään lonkkaa palkallisena kiitoksena ripeästi tehdystä työstä Lonkan vetäminen on merkki tehokkuudesta. Tehdään työt ja sitten otetaan iisisti. Sellaista se on tehikkuus! Ei olla tekevinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, etteikö naisvaltaisilla aloilla istuta kahvihuoneessa juoruamassa tuntikausia jos esimiehet ovat poissa.

        Ei se lusmuus kato sukupuolta. Jos vanhemmat ovat lusmuja, ovat lapsetkin suurella todennäköisyydellä lusmuja. Kaikki lähtee kasvatuksesta. Tosin kasvatus on nykyään ulkoistettu yhteiskunnalle ja ei hyvin mene.

        Siis naisvaltaisilla aloilla pomo ei uskalla käskeä kanalaumaa töihin juoruamasta, ettei joudu kiusatuksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, etteikö naisvaltaisilla aloilla istuta kahvihuoneessa juoruamassa tuntikausia jos esimiehet ovat poissa.

        Ei se lusmuus kato sukupuolta. Jos vanhemmat ovat lusmuja, ovat lapsetkin suurella todennäköisyydellä lusmuja. Kaikki lähtee kasvatuksesta. Tosin kasvatus on nykyään ulkoistettu yhteiskunnalle ja ei hyvin mene.

        Ei lähde kasvatuksesta, koska monet perheet suorittaa elämää ja tekee päivän sitä mihin toisilla menee vain tunt, vaikka laatu on parempi. Esimerkiksi ruoanlaittoon noni emäntä käyttää tuntikausia kun puuhastelemaan sitä ”paskaa” pöytään einekssistä, niin toisessa perheessä isäntä laittaa gurmeeta puolessa tunnissa ja siirtyy sohvalle ottamaan chillisti. Eli toiset osaa ja on tehokkaampia. Ei ole hyvä merkki jos aina tehdään jotain! Kyse on tuottavuudesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen nähnyt vanhempia ihmisiä, keski-ikäisiä tai yli, naisia ja miehiä, vetämässä lonkkaa työajalla, sammuneena työpöytänsä ääreen (lounaalla tuli kaljoteltua) jalat pöydällä ja lankapuhelin toisessa kädessä, kännissä työpaikalla (aamulla aloitettiin jo työpaikan palavereissa pikkujoulukauden alkoholitarjoilu firman lue veronmaksajien piikkiin ja tarjoilua jatkui koko työpäivän ajan), seurustelemassa työnantajan tiloissa kutsumiensa kavereiden kanssa monta tuntia työajalla, lounas venyi monella 2-3 tuntiin ja kahvitauko tuntiin, työpäivä aloitetaan tunnin kestävällä tauolla lukien aamun lehdet ja juoden kahvia...

        Ennenvanhaan on oltu enempi päissään töissä kuin selvinpäin. Ei ole muuten jaksettu oleilla. Näin olen kuullut.


    • Anonyymi

      joo ja tuosta aloituksesta unohtui: Lisäksi ne pikkupirut eivät siivoa jälkiään

    • Anonyymi

      parhaita syitä koska ei huvita? eli jätetän toisten tehtäväksi...

      - Minulla on toinenkin työpaikka ja sitten välilä käyn vielä joskus tuuraamassa
      -Saan samanpalkan kuitenkin
      -Tunnen ihmisiä kaupungin valtuustossa
      -Mieheni on poliisi
      -Kerkesin ensin kieltäytyä ennen kun tulit paikalle
      -Odotan puhelua/viestiä
      -Menen huomenna työhaastatteluun
      -Jos joku muu tekis

      • Anonyymi

        Joo ja ”pitää hakea lapset päiväkodista” tai ”pitää viedä pikku Väinö palettiin”...Paljon myöskin sitä, että jos on pomon hyvä kaveri Ja siksi saanut työpaikan, niin ei tarvitse tehdä töitä.


    • Anonyymi

      Meillä nuo nuoremmat tyypit kehuu itseään että ovat hemmetin kovia työmiehiä ja että on tehty ihan hulluja työvuoroja ja ollaan painettu niin paljon että kaikkia hirvittää.
      Sitten ovat kädet taskuissa kun pitäisi töitä tehdä. Ei ihan puheet ja teot kohtaa.
      Työpäivän aikana ei tehdä mitään mutta palkkaa pitäisi saada lisää. Näyttäisi että ovat edes minimipalkan ansainneet. Palkka pitää ansaita.

      • Anonyymi

        Etelän vetelät on tuollaisia vätyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelän vetelät on tuollaisia vätyksiä.

        Täällä taasen puolet 35-45 vuotiaista naisista viettää uutta pissis elämäänsä ja kehuuvat milloin milläkin, ja somettaavat sormet ja pöksyt märkinä. Lopunaikaa valitus ettei jaksa tehdä mitään.


      • Anonyymi

        Näin yleisesti, niin mitä suuremmat puheet sen huonompaa on työnjälki.

        Kattelin vierestä kun uusi markkinointipäällikkö tuli firmaan suurin puhein. Meni pari vuotta ja tämä omasta mielestään maailman paras markkinoija sai suurimman osan asiakkaista vaihtamaan tavaran toimittajaa kun ei pystynyt pitämään huimia lupauksiaan. Tuli firmalle kalliiksi rekrytoida se kovin paskanpuhuja. 🎅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taasen puolet 35-45 vuotiaista naisista viettää uutta pissis elämäänsä ja kehuuvat milloin milläkin, ja somettaavat sormet ja pöksyt märkinä. Lopunaikaa valitus ettei jaksa tehdä mitään.

        Se somettaminen on monelle työtä siis samaa työtä mitä markkinointi-ja viestintähenkilö tekee jossain muualla.

        Tehän olette monesti puhuneet, että kaikki työ on arvokasta! Aivan! Miksi sitten somettajan työ ei ole arvokasta? Koska siitä tienaa paljon paremmin kuin siivoojana tai puhelinmyyjänä! Eli yhtäkkiä työ ei olekaan arvokasta kun siitä saa kunnon palkkaa!


      • Anonyymi

        Nämä sai muuten potkut. Sanoin pomolle että jos nuo ei lähde niin saan kyllä itse uuden työpaikan.
        Pomo sanoi ok ja irtisanoi kaikki.

        Nyt iski syyllisyys. Mutta parempi kai näin.


      • Anonyymi

        Kyllä minun mielestä kirjoitat nyt vanhoista lusmuista. Terv. Mies 1977


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taasen puolet 35-45 vuotiaista naisista viettää uutta pissis elämäänsä ja kehuuvat milloin milläkin, ja somettaavat sormet ja pöksyt märkinä. Lopunaikaa valitus ettei jaksa tehdä mitään.

        Ei niillä oo pöksyt märkänä muutakuin kusest ja ripulista, koska pelottaa ettei muut hyväksy heitä.


    • Anonyymi

      Nuoret polvet ymmärtävät miten paljon työnantajat tienaavat työntekijän panoksesta, joten hommia tehdään palkan mukaisesti. Muutaman kymmenen vuoden päästä työnantajat eivät enää uskalla riistää ollenkaan tai bisnes menee nurin. Ei auta siirtää töitä muualle. Kaikkialla on sama tietoisuus riistosta. Tästä voitte kiittää niitä kännykän räplääjiä, jotka pitävät kaikki ajan tasalla maailmanlaajuisesti. Epätasapaino korjaantuu pikku hiljaa.

      • Anonyymi

        Olisi tullut miljoona kertaa halvemmaksi korottaa yhden työntekijän palkkaa duunarituntityöläisestä kuukausipalkkalaiseksi toimihenkilöksi kun käyttää rahaa kymmeniä ellei satoja tuhansia lahjontaan, korruptioon, vakoiluun jne.


      • Anonyymi

        Etätyön myötä loppuu lusmuilu ja tekevinään oleminen. Ja kaikki turhat kässehtimiset ja torikokoukset.


    • Anonyymi

      Vai nimenomaan nuoret räpläävät kännykkäänsä. Kuuleppas, olen nähnyt työyhteisön kohta eläkkeelle jäävienkin olevan koukussa niihin kännyköihinsä.

      • Anonyymi

        Turha tästä nyt on vääntää. Fakta on se että harva 60-vuotias näprää kännykkäänsä työaikana yhtä paljon kuin esimerkiksi parikymppiset. Poikkeuksia toki löytyy ihan jokaisesta asiasta, mutta pääsääntöisesti kakarat facetwiittailevat enemmän kuin vanhukset.

        Ei tää nyt rakettitiedettä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha tästä nyt on vääntää. Fakta on se että harva 60-vuotias näprää kännykkäänsä työaikana yhtä paljon kuin esimerkiksi parikymppiset. Poikkeuksia toki löytyy ihan jokaisesta asiasta, mutta pääsääntöisesti kakarat facetwiittailevat enemmän kuin vanhukset.

        Ei tää nyt rakettitiedettä ole.

        Ei ne vanhat näprää kyllä muutakaan. Korkeintaan sätkää käärii. Mitä se haittaa jos puhelimesta hakee tietoa työntekoon? Hoitaa samalla vaikka lasten asioita, niin ei tarvitse karata töistä ja lähteä jonnekin virastoon jonottamaan, kuten nämä vanhat dorgat vielä nykyäänkin! Äly hoi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne vanhat näprää kyllä muutakaan. Korkeintaan sätkää käärii. Mitä se haittaa jos puhelimesta hakee tietoa työntekoon? Hoitaa samalla vaikka lasten asioita, niin ei tarvitse karata töistä ja lähteä jonnekin virastoon jonottamaan, kuten nämä vanhat dorgat vielä nykyäänkin! Äly hoi...

        Aika laiskoja noi rekrytoijat. Eivät viitsi edes vaivautua lukemaan työhakemuksia varsinkaan jos kutsuvat haastatteluun. Monen vuoden hakemusten pinkka perehtymättä ja lukematta. Kun ei viitsi niin ei viitsi. Hidasta touhua, ajatukset leijalee työaikana muussa. Semmosta se on, keski-ikäisten työelämä. Hoh hoijaa, ei millään viitsi perehtyä edes haastateltavan työhakemukseen.


    • Anonyymi

      Usein nuoret saavat suhteilla töitä ilman, että tarvitsee oikeasti edes hakea työpaikkaa ja sitten ihmetellään kun pomon yms. lapsi ei te mitään ja valitetaan, että kaikki nuoret on tuollaisia. Ei me sellaisia nuoria palkata. Ikinä en ole kuullut suoraan sanottavan, että ei me sellaisia keski-ikäisiä palkata kun ne on tuollaisia.
      Jostain syystä nuoria kohtaan saa olla rasistisia. Ja koska suhteella paikan saaneet nuoret pilaa seuraavien mahdollisuuden saada töitä, kaikkia häviää koska kukaan nuorista ei pääse työelämään oppimaan miten siellä toimitaan.
      Jostain syystä nuorien myös pitäisi ilman muiden työntekijöiden ohjausta ja apua tietää samantien mitä tehdä, täysin uudessa työpaikassa, täysin uudella alalla.

      Sitten taas suututaan kun nuorille ei ole koulussa opetettu ajatusten lukua. Oletetaan, että koulut on jotain Venäjän ja USAn kylmänsodan aikaisia koe paikkoja joissa tehdään ajatuksia lukevia mutaatioita.

      Sellaisen suden saa mitä te ruokitte. Nuoret osaajat lähtivät ulkomaile töihin ja nyt on todellisista ammatilaisista pulaa, koska boomer sukupolvi leikkasi palkat alas ja eivät antaneet töitä kun omille laiskoille hemmoteltuille sukulaislapsilleen - jotka ei osaa edes kengännauhojaan sitoa itse ja sitten valittavat, että kaikki nuoret on töissä niin hyödyttömiä, että turha niille opettaa taitoja. Sama ongelma oli kun millenial sukupuolvi oli nuoria, joten heistäkään ei tullut osaajia Suomen yhteiskuntaan.

      Millenial vanhemmilla ei ole aikaa tai terveyttä huolehtia lapsista, sillä kaikki energia menee matalapalkkaiseen työhön ja raha monta kertaa kalliimpiin asunto yms. vuokriin, että saa peruselannon. Sillä välin uuden sukupolven nuoret on isovanhemmillaan hoidossa, jotka ostaa lapsille kalliita älypuhelimia yms. ja opettaa heidän sukupuolvensa tavoille, että kaiken saa niin helposti.

      Sitä viljaa te kylvätte mitä olette itse omilla toimilla istuttaneet ja lannoittaneet paskallanne. Onko ylpeä olo kun Suomessa ei ole enää työntaitajia vaan heidän täytyi lähteä ulkomaille oppimaan, asumaan ja maksamaan veroja? Tai tyytyä elämään sossupummina, koska eivät saaneet rahallista mahdollisuutta muuttaa ulkomaille eikä tarpeeksi työkokemusta, jotta osaisivat hommansa. Puhumattakaan ne jotka sairastuivat alipalkatuissa hommissa, joista ei saa edes terveydenhuoltoa. Ei tietoakaan mitä on pekkaset, sairasloma tai lomaraha. Mutta mitä nuoret nyt sellaisella, ei tyhmien orjen tarvitse olla terveitä.

      Nuorethan osaa ajatusten lukua ja tarvittaessa levitaatiota! Joten aikuiset voi olla laiskoja eikä tarvitse näyttää esimerkkiä tai opettaa mitään. Ei tarvitse vaivautua haastattelemaan nuoria, kun voi ottaa sukulaisen töihin ja valittaa nuorista. Ihan kauheaa jos nuoriin pitää tutustua ihmisenä.
      Ei tarvitse kantaa edes taakkoja, koska nuorien selät on hajotettavaksi sitä varten, nostavat sinun puolesta. Oli sitten fyysinen taakka tai sinun jäljiltä jäänyt tuhottu yhteiskunta ja luonto.

      • Anonyymi

        Useimmoten keski-ikäiset saavat suhteilla työpaikan. Kun on oma ukko tai akka työpaikalla niin ei tarvitse koskaan eläessään edes työhakemusta kirjoittaa..


    • Anonyymi

      Nuoret saa enemmän aikaan kuin sinä vanha jarru, vaikka tekevätkin kuten väität. Jos eivät saa, se on huonon työnjohdon merkki.

    • Anonyymi

      No, mutta kun nuori (tai vanhempi) menee töihin niin olet heti soittelemassa ja kirjoittelemassa työnantajalle kaikkea perätöntä ettei saa missään nimessä tehdä töitä ja antakaa sille ja sille potkut.

      Tämän jälkeen alkaa sama vanha virsi: nuoret on laiskoja eikä jaksa tehdä töitä.

      Hävyttömintä, että sama tyyppi ensin tehtailee potkuja muille ihmisille ja sitten perään huutelee, että laiskat tyhmät rotat ei viitsi tehdä töitä. Mikä sadisti se tämmöinen on? Jakaantumut persoonallisuus?

    • Anonyymi

      Meillä on töissä 80 vuotias tehtaalla hommissa. Ei pienintäkään aikomusta jäädä eläkkeelle. Ei narise mistään. Nuoremmat (20-60 vuotiaat) saikuttaa kun menee tikku sormeen.

      • Anonyymi

        Ikävää että tällä 80 -vuotiaalla on niin supistunut elämä. Töissä vaan oleilee kuten koko työuransa. Ei muuta elämää kuin odottaa kuolemaa työpaikalla.


    • Anonyymi

      Enemmänhön täällä näyttää päivittäin kirjoittelevan yli keski-iän ylittäneet, korkeasti koulutetut ja lihavapalkkaiset setämiehet. Heillä kun on jostain kummasta syystä aikaa kirjoitella päivittäin tänne, useimmiten päiväsaikaan. Virka-ajallako he suoraan töistä kirjoittelevat?

      • Anonyymi

        Joo laiskimmat paskat siellä aikaansa tappaa duunissa ja väittävät samalla olevansa kovia työmiehiä/naisia. Varmaankin niitä toimarin kavereita jotka kuulemma omien sanojen mukaan tekee töitä 24/7. Hah haa kuvitteleeko ne pamput että ihmiset ovat täysin tyhmiä ja että kaikki uskoo niiden lorvimisen olevan työtä, no golfkärryllä ajaminen voi olla raskasta kun joutuu perseensä nostamaan välillä ja mailaa käyttämään muutaman kerran.

        Työnkuva on vääristynyt niillä jotka eivät mitään fyysistä työtä koskaan joudu tekemään ja aikaa on jauhaa paskaa tuntitolkulla ja isolla palkalla joka päivä työaikanaan.

        24/7 hah haa


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe