Rasvadietti,haitat?

Anonyymi

Mitä kaikkia haittoja tulee tästä rasvadietistä.Paino laskee kuuleman mukaan nopeasti eikä nälkää ole ollenkaan vaikka päivän kalorit alle 1000 kaloria.

Rasvadietissä kalorit tulee suuremmaksi osaksi rasvasta n 80%

53

953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko se totta että se pilaa täysin seksielämän ?

      • Anonyymi

        Kaalikeitto venäläisen prostituoidun ihme pelkkää kaalia missä vihreää selleriä vihreää paprikaa sipulia pippuria ei juuri suolaa ja pitkään hitaasti kypsytetty lisätty vettä välillä toisella viikolla voi lisätä tomaatti murskapurkin muuten samaa eli AAMU ALKAA VESI LASILLA SIITEN keitto lautanen istuen hitaasti syöden ja tästä jatketaan että aina kun on nälkä otetaan vesilasi ja keitto vaikka tuhat kertaa päivässä ja ei ajatustakaan muusta ei smetanaa ei karkkia ei mehua.Kahden viikon kuluttua huomaa että se hirveä nälän tunne sokerin himo on poissa.Vatsa laskee normaaliksi ja nyt alkaa sitten se seuraava vaihe eli pikainen nesteen poisto vihreä tee ja omena vihreä tee ja ananas purkki vesi lasi ja huomaat että paino lähti putoamaan tämän jälkeen et enää ahmi vaan otat vesilasi syöt rauhallisesti pilkot omenan juot vihreää teetä käyt lenkillä jumppaat et käytä hissiä vaan kävelet.Kyykkyyn ylös kyykkyyn ylös.


    • Anonyymi

      Se taitaa olla huono koska kukaan ei ala sitä kehumaan.

      Taidankin laihduttaa sillä entisellä hyväksi todetulla korkeahiilihydraattisella ruokavaliolla.

      Ainakin VHH eli vähähiilihydraattinen on kokemukseni mukaan huono.Tästä getogeenisestä rasvadietistä minulla ei ole mitään kokemusta missä polttoaine on rasva.

    • Anonyymi

      Minulle on vähän jäänyt epäselväksi karppauksen ja ketogeenisen dieetin ero. Muistan, kuinka karppauksen jälkeen tuli protskaus, jossa syötiin todella proteiinipainotteiseksi. Sitten tuli carnivore, jossa syötiin lihapainotteisesti ja ne kasvikset unohdettiin.

      En silti ole hahmoittanut ketogeenisen dieetin eroa karppaukseen, vaikka sillä olenkin ollut. Olen vain aluksi pitänyt hiilarit alle 10g, myöhemmin noin 20g. Tähdännyt ketoosiin pääsyn jälkeen siihen, että kasviksia ja salaattia on tullut syötyä ja mahdollisimman vähän hiilareita. Proteiinia suositusten mukaisesti, ehkä hitusen enemmän. Ei mitään ylimääräistä rasvaa eikä öljyjen lorottelua enempää kuin tarvii. Lähinnä ne rasvat on tullut täysrasvaisesta lihasta, aidosta raejuustosta, avokadosta jne. Ehkä kananmunia paistaessa olen käyttänyt öljyä. Tai ehkä mulla onkin ollut lähempänä Dunkanin dieettiä sitten - tosin siinä ei kananmunia öljyssä paisteta.

    • Anonyymi

      Minä olen ollut dieetillä, ja huomaavani haitat olivat seuraavia:
      - Meinasi unohtaa syödä päivisin
      - Rahaa meni enemmän ruokaa
      - Alkoholia ei kestänyt juoda eikä viikonloppuisin voinut mennä baariin

      Salilla ja lenkillä jaksoin käydä normaalista. En huomannut mitään eroa jaksamiseen tai tuloksiin.

      • Anonyymi

        "Minä olen ollut dieetillä..."

        Ihanko totta-millä????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä olen ollut dieetillä..."

        Ihanko totta-millä????

        Josset osannut päätellä ketjusta niin vähähiilarisella. Kaikki näköjään pitäisi vääntää rautalankasta nykyihmisille, että menee perille.


      • Anonyymi

        "Minä olen ollut dieetillä, ja huomaavani haitat olivat seuraavia:
        - Meinasi unohtaa syödä päivisin
        - Rahaa meni enemmän ruokaa
        - Alkoholia ei kestänyt juoda eikä viikonloppuisin voinut mennä baariin

        Salilla ja lenkillä jaksoin käydä normaalista. En huomannut mitään eroa jaksamiseen tai tuloksiin."

        rahaa ei mene enempää kun oppii katsomaan mitä ostaa ja milloin ostaa.
        Mitään terveyshaittoja ei ole havaittu 2 vuotta kestänen tutkimusten läpikäynnin yhteydessä.


    • Anonyymi

      LCHF = nautinto elämäntapana

      Tiukka
      LCHF

      Korkeintaan
      2% energiasta tulee hiilihydraateista. Jos syöt 2000kcal päivässä
      niin voit korkeintaan syödä 10gr hiilihydraattia.

      Normaali
      LCHF

      Korkeintaan
      5% energiasta hiilihydraateista. 2000Kcal päivässä sallii 25gr
      hiilihydraatteja.

      Liberaali
      LCHF (samalla LCHF ruokavalion yläraja hiilihydraattien suhteen)

      Korkeintaan
      10% energiasta hiilihydraateista. 2000Kcal sallii 50gr
      hiilihydraatteja.

      Hiilihydraattirajoitettu
      ruokavalio

      Korkeintaan
      20% energiasta hiilihydraateista. 2000Kcal päivässä sallii 100gr
      hiilihydraattia. Ei enää LCHF mutta hyvä terveelle ja liikuntaa
      harrastavalle.

      Normaali
      ruokavalio/Hiilihydraattiruokavalio

      Jos
      30% tai enenmmän energiasta tulee ravinnosta niin kyseessä on
      hiilihydraattiruokavalio. 2000Kcal ja 150gr tai enemmän
      hiilihydraatteja.

      • Anonyymi

        Vertailun
        vuoksi:

        Pohjoismaiset ravintosuositukset suosittelee
        lautasmallia jossa 45-60% energiasta tulee hiilihydraateista. Tämä
        tarkoittaa sitä että jos syöt 2000kcal niin hiilihydraateja
        syödään 225-300gr päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailun
        vuoksi:

        Pohjoismaiset ravintosuositukset suosittelee
        lautasmallia jossa 45-60% energiasta tulee hiilihydraateista. Tämä
        tarkoittaa sitä että jos syöt 2000kcal niin hiilihydraateja
        syödään 225-300gr päivässä.

        Itse inhoan perunaa, pullaa, leivonnaisia, kakkuja ja oikeastaan kaikkea makeeta, jopa hedelmiä ku ovat niin ällön makeita - hyi hitto. Voisin friteerata kertakaikkiaan kaiken öljyssä, syödä monta kertaa päivässä pekonia sekä ahtaa erilaisia juustoja ties kuinka paljon. Välillä grillattuna, välillä paljaaltaan fetakuutioina, mozzarellaa kanan kanssa jne. Olisi aivan ihanaa! Joskus yritin LCHF:ää, mutta kuten sanottu: "Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se on liian hyvää ollakseen totta!" Vaikka hiilarit jäivät olemattomiin tai lähes nollaan, silti kalorimäärät olivat loppupeleissä niin suuria, että kyllähän sitä melkoista tahtia paino nousi juoksulenkeistä ja salilla ramppaamisesta huolimatta.

        Jos se olisi toiminut, olisin voinut jatkaa sitä vaikka kuinka. En kuitenkaan valitsisi tiukkaa lchf:ää elämäntavaksi yksipuolisuuden vuo ksi. Kyllä minua huolestuttaisi se, että kuitujen saanti jää vähälle, hedelmien ja kasvisten vitamiinit jää saamatta ja ehkä sitä jossain vaiheessa tulisi kyllästyminen vastaan. Tiukka LCHF elämäntapana tekee kyllä melko yksipuoliseksi ruokavalion. Puolikas banaani paukauttaa rajat jo yli. Loppupäivänä ei voi edes maitoa juoda ku rajat jo paukkuneet (ja itse olen kova maitokahvin juoja). Ikinä ei voi pihvejä syödä leivitettyinä ja perinteiset kastikkeetkin on parasta jättää pois. Monet ravintolareissut voi unohtaa sekä työpaikkaruokalan. Jopa juureksista pitää laskea, ettei syö liikaa. Hedelmiä ei käytännössä koskaan. Lähinnä vihreitä pahanmakuisia kasviksia voi syödä kohtuullisesti. Kaikki C-vitamiinipitoiset marjat pois. Kuitujen saanti melko haastava.

        Tietenkin juuri liberaali LCHF on eri asia. Silloin voi syödä ihan hyvin perunaakin. 5 (300g) perunaa sisältää hiilareita n. 50g, mikä ei loppupeleissä ole kovin paljon. Monet karppaajathan pitävät hiilarinsa vain alle 100g per päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse inhoan perunaa, pullaa, leivonnaisia, kakkuja ja oikeastaan kaikkea makeeta, jopa hedelmiä ku ovat niin ällön makeita - hyi hitto. Voisin friteerata kertakaikkiaan kaiken öljyssä, syödä monta kertaa päivässä pekonia sekä ahtaa erilaisia juustoja ties kuinka paljon. Välillä grillattuna, välillä paljaaltaan fetakuutioina, mozzarellaa kanan kanssa jne. Olisi aivan ihanaa! Joskus yritin LCHF:ää, mutta kuten sanottu: "Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se on liian hyvää ollakseen totta!" Vaikka hiilarit jäivät olemattomiin tai lähes nollaan, silti kalorimäärät olivat loppupeleissä niin suuria, että kyllähän sitä melkoista tahtia paino nousi juoksulenkeistä ja salilla ramppaamisesta huolimatta.

        Jos se olisi toiminut, olisin voinut jatkaa sitä vaikka kuinka. En kuitenkaan valitsisi tiukkaa lchf:ää elämäntavaksi yksipuolisuuden vuo ksi. Kyllä minua huolestuttaisi se, että kuitujen saanti jää vähälle, hedelmien ja kasvisten vitamiinit jää saamatta ja ehkä sitä jossain vaiheessa tulisi kyllästyminen vastaan. Tiukka LCHF elämäntapana tekee kyllä melko yksipuoliseksi ruokavalion. Puolikas banaani paukauttaa rajat jo yli. Loppupäivänä ei voi edes maitoa juoda ku rajat jo paukkuneet (ja itse olen kova maitokahvin juoja). Ikinä ei voi pihvejä syödä leivitettyinä ja perinteiset kastikkeetkin on parasta jättää pois. Monet ravintolareissut voi unohtaa sekä työpaikkaruokalan. Jopa juureksista pitää laskea, ettei syö liikaa. Hedelmiä ei käytännössä koskaan. Lähinnä vihreitä pahanmakuisia kasviksia voi syödä kohtuullisesti. Kaikki C-vitamiinipitoiset marjat pois. Kuitujen saanti melko haastava.

        Tietenkin juuri liberaali LCHF on eri asia. Silloin voi syödä ihan hyvin perunaakin. 5 (300g) perunaa sisältää hiilareita n. 50g, mikä ei loppupeleissä ole kovin paljon. Monet karppaajathan pitävät hiilarinsa vain alle 100g per päivä.

        "Joskus yritin LCHF:ää, mutta kuten sanottu: "Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se on liian hyvää ollakseen totta!"

        Tee alusta-tee oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse inhoan perunaa, pullaa, leivonnaisia, kakkuja ja oikeastaan kaikkea makeeta, jopa hedelmiä ku ovat niin ällön makeita - hyi hitto. Voisin friteerata kertakaikkiaan kaiken öljyssä, syödä monta kertaa päivässä pekonia sekä ahtaa erilaisia juustoja ties kuinka paljon. Välillä grillattuna, välillä paljaaltaan fetakuutioina, mozzarellaa kanan kanssa jne. Olisi aivan ihanaa! Joskus yritin LCHF:ää, mutta kuten sanottu: "Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se on liian hyvää ollakseen totta!" Vaikka hiilarit jäivät olemattomiin tai lähes nollaan, silti kalorimäärät olivat loppupeleissä niin suuria, että kyllähän sitä melkoista tahtia paino nousi juoksulenkeistä ja salilla ramppaamisesta huolimatta.

        Jos se olisi toiminut, olisin voinut jatkaa sitä vaikka kuinka. En kuitenkaan valitsisi tiukkaa lchf:ää elämäntavaksi yksipuolisuuden vuo ksi. Kyllä minua huolestuttaisi se, että kuitujen saanti jää vähälle, hedelmien ja kasvisten vitamiinit jää saamatta ja ehkä sitä jossain vaiheessa tulisi kyllästyminen vastaan. Tiukka LCHF elämäntapana tekee kyllä melko yksipuoliseksi ruokavalion. Puolikas banaani paukauttaa rajat jo yli. Loppupäivänä ei voi edes maitoa juoda ku rajat jo paukkuneet (ja itse olen kova maitokahvin juoja). Ikinä ei voi pihvejä syödä leivitettyinä ja perinteiset kastikkeetkin on parasta jättää pois. Monet ravintolareissut voi unohtaa sekä työpaikkaruokalan. Jopa juureksista pitää laskea, ettei syö liikaa. Hedelmiä ei käytännössä koskaan. Lähinnä vihreitä pahanmakuisia kasviksia voi syödä kohtuullisesti. Kaikki C-vitamiinipitoiset marjat pois. Kuitujen saanti melko haastava.

        Tietenkin juuri liberaali LCHF on eri asia. Silloin voi syödä ihan hyvin perunaakin. 5 (300g) perunaa sisältää hiilareita n. 50g, mikä ei loppupeleissä ole kovin paljon. Monet karppaajathan pitävät hiilarinsa vain alle 100g per päivä.

        "Jos se olisi toiminut, olisin voinut jatkaa sitä vaikka kuinka. En kuitenkaan valitsisi tiukkaa lchf:ää elämäntavaksi yksipuolisuuden vuo ksi. Kyllä minua huolestuttaisi se, että kuitujen saanti jää vähälle, hedelmien ja kasvisten vitamiinit jää saamatta"

        pelkkiä luuloja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailun
        vuoksi:

        Pohjoismaiset ravintosuositukset suosittelee
        lautasmallia jossa 45-60% energiasta tulee hiilihydraateista. Tämä
        tarkoittaa sitä että jos syöt 2000kcal niin hiilihydraateja
        syödään 225-300gr päivässä.

        Sisältääkö "pohjoismaiset ravintosuositukset" laihduttajalle suosituksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisältääkö "pohjoismaiset ravintosuositukset" laihduttajalle suosituksia?

        "Sisältääkö "pohjoismaiset ravintosuositukset" laihduttajalle suosituksia?"

        Ei-pelkkiä luulohin perustuvia suosituksia jos halut lihoa tai kehittää diabeteksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos se olisi toiminut, olisin voinut jatkaa sitä vaikka kuinka. En kuitenkaan valitsisi tiukkaa lchf:ää elämäntavaksi yksipuolisuuden vuo ksi. Kyllä minua huolestuttaisi se, että kuitujen saanti jää vähälle, hedelmien ja kasvisten vitamiinit jää saamatta"

        pelkkiä luuloja

        Toimi 16kg / 8 viikkoa. 0-linjalla. Siis todellisella 0:lla! Suojaravinteet purkeista ja suoleen hyytelöityvää granulaattia.
        En miettinyt mitä saa syödä vaan elin sen mukaan mitä EI SAA SYÖDÄ grammaakaan!
        Koska hiilarit olivat 0:ssa niin tietenkin eneria tuli protskusta ja rasvasta eikä tarvinnut erikseen suunnitella rasvaisen syömistä.
        Paino pysyi tavoitteessa ne vuodet jotka tupakoin.
        Seuraava, vähäisempi rypistys sekaravinnolla jonka jälkeen paino on pysynyt halutussa, tai itse asiassa laskenut hiljalleen etukäteen suunniteltujen elintapojen ansiosta.
        Ei jojoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimi 16kg / 8 viikkoa. 0-linjalla. Siis todellisella 0:lla! Suojaravinteet purkeista ja suoleen hyytelöityvää granulaattia.
        En miettinyt mitä saa syödä vaan elin sen mukaan mitä EI SAA SYÖDÄ grammaakaan!
        Koska hiilarit olivat 0:ssa niin tietenkin eneria tuli protskusta ja rasvasta eikä tarvinnut erikseen suunnitella rasvaisen syömistä.
        Paino pysyi tavoitteessa ne vuodet jotka tupakoin.
        Seuraava, vähäisempi rypistys sekaravinnolla jonka jälkeen paino on pysynyt halutussa, tai itse asiassa laskenut hiljalleen etukäteen suunniteltujen elintapojen ansiosta.
        Ei jojoa!

        Onko tuo ainoa merkittävä asia, jonka olet elämässäsi tehnyt?
        Toistat sitä niin usein että ilmeisesti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo ainoa merkittävä asia, jonka olet elämässäsi tehnyt?
        Toistat sitä niin usein että ilmeisesti on.

        Hauskuutan itseäni lueskelemalla näitä älyttömyyksiä.
        Jengin kannattaisi yrittää ymmärtää asioita uskomisen ja näennäisen tieteilyn asemesta.
        Tuon vuoksi toista tuota omaa ja mielestäni tehokkaasti toiminutta tapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joskus yritin LCHF:ää, mutta kuten sanottu: "Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se on liian hyvää ollakseen totta!"

        Tee alusta-tee oikein.

        Voitko avata hieman, miten tiukkaa LCHFää noudatetaan alusta asti oikein? Juodaan rypsiöljyä pullosta ja ahmitaan kauhalla voita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimi 16kg / 8 viikkoa. 0-linjalla. Siis todellisella 0:lla! Suojaravinteet purkeista ja suoleen hyytelöityvää granulaattia.
        En miettinyt mitä saa syödä vaan elin sen mukaan mitä EI SAA SYÖDÄ grammaakaan!
        Koska hiilarit olivat 0:ssa niin tietenkin eneria tuli protskusta ja rasvasta eikä tarvinnut erikseen suunnitella rasvaisen syömistä.
        Paino pysyi tavoitteessa ne vuodet jotka tupakoin.
        Seuraava, vähäisempi rypistys sekaravinnolla jonka jälkeen paino on pysynyt halutussa, tai itse asiassa laskenut hiljalleen etukäteen suunniteltujen elintapojen ansiosta.
        Ei jojoa!

        Tuo on kyllä saavutus, että onnistuu täysin nollahiilareilla pudottamaan painoa. Mun on pakko yrittää korvata osa aterioista mahdollisimman täyttäville, vähäkalorisilla ja vähähiilarisilla kasviksilla (n. kilo päivässä) ettei tule ihan tolkuttomat kalorit. Muuten syön vain liikaa, ku voin jo pelkkiä kanan koipia ja siipiä syödä kiloja. Lisäksi juustohiirenä menisi puolikin kiloa juustoa päivässä - jopa enempi voisin. Siinä ei auta, vaikka hiilarit on nolla, jos saa luvan kanssa herkutella niin syön itseni entistäkin lihavammaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko avata hieman, miten tiukkaa LCHFää noudatetaan alusta asti oikein? Juodaan rypsiöljyä pullosta ja ahmitaan kauhalla voita?

        Jimmy Moore elää ajoittain pelkällä voilla. LDL-kolesteroli 8.5 mmol/l ja painoa 150 kg eli se siitä rasvan laihduttavasta vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailun
        vuoksi:

        Pohjoismaiset ravintosuositukset suosittelee
        lautasmallia jossa 45-60% energiasta tulee hiilihydraateista. Tämä
        tarkoittaa sitä että jos syöt 2000kcal niin hiilihydraateja
        syödään 225-300gr päivässä.

        Niinkin on laihdutettu että 5 päivää syömättä vain vihreää teetä vettä sitten keitetty riisi ananas paloja vettä pari viikkoa aloittaa laihtumisen eli vatsa pienenee tässä. Uloste tulee ulos olo kevenee.


    • Anonyymi

      Getogeenisessä ruokavaliossa melkein kaikki energia otetaan rasvoista,ja sillä pitäisi päästä ketoosiin missä keho ottaa kaiken energian rkehon omista rasvoista.

      ONKO TÄSSÄ MITÄÄN JÄRKEÄ lihooko kaiken heti takaisin? ja mitä kaikkia sivuvaikutuksia siitä tulee?

      • Anonyymi

        Ruoasta saatava rasva imeytyy verenkiertoon ja kulkeutuu verisuonia pitkin rasvakudoksiin. Osa rasvasta varastoituu myös maksaan sekä lihasten sisälle. Mitä enemmän rasvaa syö, sitä enemmän sitä kulkee verisuonissa ja sitä suurempi on riski suonten tukkeutumiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoasta saatava rasva imeytyy verenkiertoon ja kulkeutuu verisuonia pitkin rasvakudoksiin. Osa rasvasta varastoituu myös maksaan sekä lihasten sisälle. Mitä enemmän rasvaa syö, sitä enemmän sitä kulkee verisuonissa ja sitä suurempi on riski suonten tukkeutumiselle.

        "Mitä enemmän rasvaa syö, sitä enemmän sitä kulkee verisuonissa ja sitä suurempi on riski suonten tukkeutumiselle."

        Mitä muita satuja olet lukenut Seiskasta???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoasta saatava rasva imeytyy verenkiertoon ja kulkeutuu verisuonia pitkin rasvakudoksiin. Osa rasvasta varastoituu myös maksaan sekä lihasten sisälle. Mitä enemmän rasvaa syö, sitä enemmän sitä kulkee verisuonissa ja sitä suurempi on riski suonten tukkeutumiselle.

        Juuri noin.

        Ja: öljy == rasva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin.

        Ja: öljy == rasva.

        "Ja: öljy == rasva."

        Kioskien mopedistit taas vauhdissa. Ylläpito tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin.

        Ja: öljy == rasva.

        Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Verisuonissa kulkee hyvää ja huonoa kolesterolia. Hyvä poistaa huonoa eikä tuki suonia. Rasvadieetillä öljyjen laadulla on siis väliä.

        Rasvadieetti itsessään ei ole oikotie onneen. Vaikka keho polttaa energianaan vain rasvaa ja proteiinia kun hiilareita ei ole saatavana, tästä syödystä rasvasta ylimääräinen varastoituu vyötärölle kuten kaikki muukin energia jos suo yli kulutuksen.

        Ketoosissa nälän tunne häviää, minkä vuoksipäivän kokonaisen Regina voi jäädä pienemmäksi ja laihtuu. Osalla rasvan mättäminen alkaa tökkiä ja ällöttävä, minkä vuoksi ei syö liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Verisuonissa kulkee hyvää ja huonoa kolesterolia. Hyvä poistaa huonoa eikä tuki suonia. Rasvadieetillä öljyjen laadulla on siis väliä.

        Rasvadieetti itsessään ei ole oikotie onneen. Vaikka keho polttaa energianaan vain rasvaa ja proteiinia kun hiilareita ei ole saatavana, tästä syödystä rasvasta ylimääräinen varastoituu vyötärölle kuten kaikki muukin energia jos suo yli kulutuksen.

        Ketoosissa nälän tunne häviää, minkä vuoksipäivän kokonaisen Regina voi jäädä pienemmäksi ja laihtuu. Osalla rasvan mättäminen alkaa tökkiä ja ällöttävä, minkä vuoksi ei syö liikaa.

        "Verisuonissa kulkee hyvää ja huonoa kolesterolia. Hyvä poistaa huonoa eikä tuki suonia. Rasvadieetillä öljyjen laadulla on siis väliä."

        Tuo kolesteroli, LDL/HDL pajatus ei koske terveitä normaalipainoisia ihmisiä.

        Lihavat ovat riskiryhmässä, he voivat saada valtimotukoksia ensisijaisesti siksi että he ovat lihavia ja sen tähden heillä on liikaa lipidejä veressä suonia tukkimassa. Sitten kun lihava on laihduttanut itsensä normaalimassaiseksi niin pajatuksen voi täysin huoletta unohtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Verisuonissa kulkee hyvää ja huonoa kolesterolia. Hyvä poistaa huonoa eikä tuki suonia. Rasvadieetillä öljyjen laadulla on siis väliä."

        Tuo kolesteroli, LDL/HDL pajatus ei koske terveitä normaalipainoisia ihmisiä.

        Lihavat ovat riskiryhmässä, he voivat saada valtimotukoksia ensisijaisesti siksi että he ovat lihavia ja sen tähden heillä on liikaa lipidejä veressä suonia tukkimassa. Sitten kun lihava on laihduttanut itsensä normaalimassaiseksi niin pajatuksen voi täysin huoletta unohtaa.

        Suomessa oli 1970 maailman suurin sydäntautikuolleisuus ja ihmiset hoikkia. LDL-kolesteroli oli yli 7 mmol/l.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Verisuonissa kulkee hyvää ja huonoa kolesterolia. Hyvä poistaa huonoa eikä tuki suonia. Rasvadieetillä öljyjen laadulla on siis väliä."

        Tuo kolesteroli, LDL/HDL pajatus ei koske terveitä normaalipainoisia ihmisiä.

        Lihavat ovat riskiryhmässä, he voivat saada valtimotukoksia ensisijaisesti siksi että he ovat lihavia ja sen tähden heillä on liikaa lipidejä veressä suonia tukkimassa. Sitten kun lihava on laihduttanut itsensä normaalimassaiseksi niin pajatuksen voi täysin huoletta unohtaa.

        Kun kokonaiskolestrolini oli 7 ja HDL 2,1 sekä trigly 0,65 minulle sanottiin, että kun HDL on kokonaisuudestavähintään 20% ja trigly alle 1:n niin ei ole mitään huolta.

        Ravinnon rasvojen laatu ja liikunta vaikuttanevat, paitsi kokonaisuuteen niin myös HDL:n suhteelliseen osuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Verisuonissa kulkee hyvää ja huonoa kolesterolia. Hyvä poistaa huonoa eikä tuki suonia. Rasvadieetillä öljyjen laadulla on siis väliä."

        Tuo kolesteroli, LDL/HDL pajatus ei koske terveitä normaalipainoisia ihmisiä.

        Lihavat ovat riskiryhmässä, he voivat saada valtimotukoksia ensisijaisesti siksi että he ovat lihavia ja sen tähden heillä on liikaa lipidejä veressä suonia tukkimassa. Sitten kun lihava on laihduttanut itsensä normaalimassaiseksi niin pajatuksen voi täysin huoletta unohtaa.

        Kun kokonaiskolestrolini oli 7 ja HDL 2,1 sekä trigly 0,65 minulle sanottiin, että kun HDL on kokonaisuudestavähintään 20% ja trigly alle 1:n niin ei ole mitään huolta.

        Ravinnon rasvojen laatu ja liikunta vaikuttanevat, paitsi kokonaisuuteen niin myös HDL:n suhteelliseen osuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Verisuonissa kulkee hyvää ja huonoa kolesterolia. Hyvä poistaa huonoa eikä tuki suonia. Rasvadieetillä öljyjen laadulla on siis väliä."

        Tuo kolesteroli, LDL/HDL pajatus ei koske terveitä normaalipainoisia ihmisiä.

        Lihavat ovat riskiryhmässä, he voivat saada valtimotukoksia ensisijaisesti siksi että he ovat lihavia ja sen tähden heillä on liikaa lipidejä veressä suonia tukkimassa. Sitten kun lihava on laihduttanut itsensä normaalimassaiseksi niin pajatuksen voi täysin huoletta unohtaa.

        Ei ole olemassa erikseen hyvää ja huonoa kolesterolia. Kaikki kolesteroli kulkee verisuonia pitkin maksasta muihin elimiin ja takaisin. "Kuski" vain vaihtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kokonaiskolestrolini oli 7 ja HDL 2,1 sekä trigly 0,65 minulle sanottiin, että kun HDL on kokonaisuudestavähintään 20% ja trigly alle 1:n niin ei ole mitään huolta.

        Ravinnon rasvojen laatu ja liikunta vaikuttanevat, paitsi kokonaisuuteen niin myös HDL:n suhteelliseen osuuteen.

        Uusien tutkimustulosten mukaan LDL eli huono kolesteroli on tärkein luku, kun seurataan sydän- ja verisuoniterveyttä. Juuri LDL-kolesterolin arvon perusteella tehdään päätös hoitamisesta ja lääkityksen aloittamisesta.
        Tuloksista laskettuna LDL-kolesterolisi on ollut tuolloin yli 4,5 kun suositusten mukaan se pitäisi olla alle 3, ellei muita riskitekijöitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä enemmän rasvaa syö, sitä enemmän sitä kulkee verisuonissa ja sitä suurempi on riski suonten tukkeutumiselle."

        Mitä muita satuja olet lukenut Seiskasta???

        Kai sinäkin tajuat, että mitä enemmän paskaa kulkee viemärissä niin sitä pahemmin se tukkeutuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien tutkimustulosten mukaan LDL eli huono kolesteroli on tärkein luku, kun seurataan sydän- ja verisuoniterveyttä. Juuri LDL-kolesterolin arvon perusteella tehdään päätös hoitamisesta ja lääkityksen aloittamisesta.
        Tuloksista laskettuna LDL-kolesterolisi on ollut tuolloin yli 4,5 kun suositusten mukaan se pitäisi olla alle 3, ellei muita riskitekijöitä ole.

        Eipä tuon jälkeisiin 28:aan vuoteen ole ilmennyt mitään häiriötä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Verisuonissa kulkee hyvää ja huonoa kolesterolia. Hyvä poistaa huonoa eikä tuki suonia. Rasvadieetillä öljyjen laadulla on siis väliä."

        Tuo kolesteroli, LDL/HDL pajatus ei koske terveitä normaalipainoisia ihmisiä.

        Lihavat ovat riskiryhmässä, he voivat saada valtimotukoksia ensisijaisesti siksi että he ovat lihavia ja sen tähden heillä on liikaa lipidejä veressä suonia tukkimassa. Sitten kun lihava on laihduttanut itsensä normaalimassaiseksi niin pajatuksen voi täysin huoletta unohtaa.

        Ei pidä kyllä paikkaansa. Noin kahdeksan vuotta sitten mun mitat olivat 191/74. Kokonaiskolesteroli oli 4,9. Lääkäri sanoi silloin, että jos kokonaiskolesteroli nousee vitoseen niin pitää alkaa miettiä kolesterolilääkityksen aloittamista. Silloin olin vieläpä parin kympin alkupuolella! Eli voin kokemuksesta sanoa, että kuulin pajatusta normaalipainoisena.

        Nyt oonkin sitten normaalipainon ylittänyt jo hyvinkin. Kokonaiskolesteroli oli joitain vuosia sitten hieman yli 5. Lääkäri sanoi taas silloin, että ei mitään väliä, koska mulla on LDL on erittäin matala ja HDL niin korkea.

        Noh.. nyt oon lihonut sitten siitä vielä ja nyt on kokonaiskolesteroli taas alle vitosen sekä HDL todella hyvä. Veikkaan, että johtuu siitä, kun asuin pari vuotta espanjassa. Söin joka päivä kasvisöljyissä friteerattua ruokaa. Tosin, kyllähän ne kalorit lihottivat mutta kolesteroli sen sijaan parantui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuon jälkeisiin 28:aan vuoteen ole ilmennyt mitään häiriötä!

        Tuskin sinulla oli mitään häiriöitä silloinkaan? Nyt sinulla on ainakin yksi valimotaudin riskitekijä lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä kyllä paikkaansa. Noin kahdeksan vuotta sitten mun mitat olivat 191/74. Kokonaiskolesteroli oli 4,9. Lääkäri sanoi silloin, että jos kokonaiskolesteroli nousee vitoseen niin pitää alkaa miettiä kolesterolilääkityksen aloittamista. Silloin olin vieläpä parin kympin alkupuolella! Eli voin kokemuksesta sanoa, että kuulin pajatusta normaalipainoisena.

        Nyt oonkin sitten normaalipainon ylittänyt jo hyvinkin. Kokonaiskolesteroli oli joitain vuosia sitten hieman yli 5. Lääkäri sanoi taas silloin, että ei mitään väliä, koska mulla on LDL on erittäin matala ja HDL niin korkea.

        Noh.. nyt oon lihonut sitten siitä vielä ja nyt on kokonaiskolesteroli taas alle vitosen sekä HDL todella hyvä. Veikkaan, että johtuu siitä, kun asuin pari vuotta espanjassa. Söin joka päivä kasvisöljyissä friteerattua ruokaa. Tosin, kyllähän ne kalorit lihottivat mutta kolesteroli sen sijaan parantui.

        Ohjeiden mukaan statiinilääkitys pitäisi aloittaa henkilökohtaisen riskiarvion perusteella. Eli jos LDL-kolesteri on vaikkapa 3 mmol/l, on kakkostyypin diabetes ja suvussa sydäntauteja niin lääkäri kirjoittanee statiinireseptin vaikka HDL-kolesteroli olisikin korkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kokonaiskolestrolini oli 7 ja HDL 2,1 sekä trigly 0,65 minulle sanottiin, että kun HDL on kokonaisuudestavähintään 20% ja trigly alle 1:n niin ei ole mitään huolta.

        Ravinnon rasvojen laatu ja liikunta vaikuttanevat, paitsi kokonaisuuteen niin myös HDL:n suhteelliseen osuuteen.

        "Ravinnon rasvojen laatu ja liikunta vaikuttanevat, paitsi kokonaisuuteen niin myös HDL:n suhteelliseen osuuteen."

        - Liikunta suurentaa HDL-arvoa. Liiku vähintään 30 minuuttia kerrallaan useamman kerran viikossa.
        - Ravinto. Ravinnon laatu vaikuttaa vähemmän HDL-arvoon kuin LDL-kolesterolin arvoon. Pehmeitä rasvoja kannattaa suosia kovien rasvojen sijaan. Hyviä vaihtoehtoja ovat esimerkiksi oliiviöljy, pavut, linssit, täysjyvätuotteet, avokado, soija, chian- ja pellavansiemenet, pähkinät, kuitupitoiset hedelmät, rasvainen kala ja omega 3 -rasvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien tutkimustulosten mukaan LDL eli huono kolesteroli on tärkein luku, kun seurataan sydän- ja verisuoniterveyttä. Juuri LDL-kolesterolin arvon perusteella tehdään päätös hoitamisesta ja lääkityksen aloittamisesta.
        Tuloksista laskettuna LDL-kolesterolisi on ollut tuolloin yli 4,5 kun suositusten mukaan se pitäisi olla alle 3, ellei muita riskitekijöitä ole.

        Vieläkin parempi luku olisi ei-HDL ja sitäkin parempi apoB, mutta LDL on on useimmiten linjassa kahden jälkimmäisen kanssa. LDL on halvin mitata.

        Nykyiset suositusarvot ovat täällä: https://www.kaypahoito.fi/hoi50025#T2 (taulukossa 2)


    • Anonyymi

      Tyhmä kysymys olemattomilla perustiedoilla.

    • Anonyymi

      Aloitin High fat dieetin. Mussutan voita yöpalaksi. Rasvaa palaa jo silmissä.

      • Anonyymi

        Vuorokaudessa olen syönyt jo 150g voita. Laskin, että jos söisin pelkkää voita, tarvitsisin sitä vuorokaudessa 400g.


      • Anonyymi

        "Aloitin High fat dieetin. Mussutan voita yöpalaksi. Rasvaa palaa jo silmissä."

        Aloiti mitä?? Liioittelemisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aloitin High fat dieetin. Mussutan voita yöpalaksi. Rasvaa palaa jo silmissä."

        Aloiti mitä?? Liioittelemisen?

        Syön 150g voita päivässä. Onko se liikaa? Kovaa rasvaa? Pitäisikö vaihtaa oliivi- tai rypsiöljyyn?


    • Anonyymi

      Turha puhua rasvadieetistä koska se on vain virheellinen tulkinta ketoilusta.
      Oma kokemukseni.
      Kun jättää pois KAIKEN HIILARIN niin jäljelle jää proteiini ja rasva.
      Rasvaa ei tarvitse erikseen ahmia koska sitä tulee väistämättä eri proteiinilähteiden ohessa.
      Kikilla hiilareilla tarkoitan TODELLA KAIKKEA. Ei mitään kompromissja puhumattakaan ajattelusta "etteihän tämän vertainen merkitse mitään".
      Ei mitään muuta kuin kokolihaa eri lähteistä. Ei jalosteita eikä eineksiä. Katsokaa sisällysluettelo!
      Kaloja ilman leivitystä tai muutakaan vastaavaa.
      Kananmunia.
      Lihan, kuten siankyljysten, kaslerin ja fileiden kanssa ei edes sinappia koska siinäkin on hiilaria.
      Noita sai syödä sen verran kuin halusi ja silloin kun maistui.
      Ei tarvinnut laskea mitään!

      Seurasin ketosta apteekista ostamillani liuskoilla. Kun liuskat värjäytyivät voimakkaan ruskeiksi niin paino putosi ensimmäisellä viikolla 5,5kg josta suurin osa nestettä. Sen jälkeen viikoittain 1,5kg - 2kg. Suurin osa laardia mutta hieman lihastakin.
      Yhdestä pienestä takaiskusta huolimatta 6:ssa viikossa painosta pois 16kg joka oli tavoite.
      Kuurin aikana suojaravinteet purkeista ja suolen toiminnan varmistaminen apteekin granulaatilla.
      Etukäteen suunniteltuun sekaravintoon totuttelu vei muutaman päivän.
      Jatko oli helppoa.
      Tuohon on aikaa nelisenkymmentä vuotta. Paino pysyi paitsi aivan viime vuosina ikääntyminen on vaatinut veronsa ja olen muutaman kilon kevyempi kuin noiden vuosikymmenten aikana.
      Ps. Fyysisesti ei jaksanut mitään. Ruohonleikkuukin työnnettävällä sähköleikkurilla oli katkokävelyä muutaman kymmenen metrin pätkissä.

      Kokonaiskolestroli kohosi 5,8 > 7,0 mutta palautui jopa alle aikaisempien lukemien järkevän ruokavalion ansiosta.

      • Anonyymi

        Liittyy tuohon liuskat värjäävään, nopeaan ja tehokkaaseen ketoiluun miten?
        Jos joku on "tiedoton" ravintofysiologiaa koskevissa asioissa niin sittenhän tuossa on hieman yleisiä alkeita.


      • Anonyymi

        ELI JAUHOT POIS.Pystyyhän ne jauhot poistamaan tavallisesta terveellisestä ruokavaliostakin 🧐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ELI JAUHOT POIS.Pystyyhän ne jauhot poistamaan tavallisesta terveellisestä ruokavaliostakin 🧐

        Miksei leipää? Minä syön aamulla ja illalla leipää munalla ja voilla enkä liho. Se on hyvää ja täyttävää. Saa energiaa helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei leipää? Minä syön aamulla ja illalla leipää munalla ja voilla enkä liho. Se on hyvää ja täyttävää. Saa energiaa helposti.

        "Miksei leipää?"

        Runsaasti sokeria. Ei laihduta.


    • Anonyymi

      Rasvadieetti huono. Nyt viikon ollut, ja vatsarasvat paksuuntuneet silmissä.

      • Anonyymi

        "Rasvadieetti huono. Nyt viikon ollut, ja vatsarasvat paksuuntuneet silmissä."

        Ihan kokonaisen viikon??

        Ota asioista selvää.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe