Arvaillaan palstalaisten ammatteja

Anonyymi

Työtön ei saa sanoa, koska yleensä ihmisellä on silti koulutus johonkin ammattiin.

168

117

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Freelancer.

    • Anonyymi

      Konsulttien konsultoija.

    • Timo Similä on palstajamppa, eli mode (dome) raattori

      Disse on biatch

      Rautajamppa on kokoaikanitisijä, joka narisee

      Funeau on käsite


      (hirn)

      • Hähää... oon tyttöni idoli! 😂


      • Disse kirjoitti:

        Hähää... oon tyttöni idoli! 😂

        Mjoo

        Huomaa että Timo Similä veti kilarit.

        (hirn)


    • Anonyymi

      Kortistossa

    • Anonyymi

      Apuhoitajan apulainen
      DF

    • Anonyymi

      Mun ammatti on paperiprosessinhoitaja paperitehtaalla. Tosin en ole tehnyt sitä hommaa vuosiin koska paperitehdas meni nurin. Olen myös rakennusmestari, sitä hommaa en ole tehnyt päivääkään koska jotkut vitun ulkomaalaiset saavat aina kaikki hommat perkele.

    • Anonyymi

      Sihteerin sihteerin apulainen.

    • Anonyymi

      Suojatyöläinen.

    • Wuwu on ammatiltaan eläkeläinen. 😋
      Lillis on bioanalyytikko.
      Jan1 vailla vakituista sairaanhoitajan paikkaa paikkakuntansa terveyskeskuksessa. 😂
      Funeau on kirjailija, mutta ei ole julkaissut yhtään kirjaa koska kustantaja otti ritolat ja paperitehdas laittoi lamppunsa luukulle.
      Ritari on metsänhoitaja/metsätaloudessa/kirvesmies.
      Valtakunta on kotiäiti, eläintarhanhoitaja ja esikoulu opettaja.
      Tosi.. typy on sihteeri/kirjastonhoitaja

      • Kotiäiti on just tällä hetkellä ja tykkäsin tuosta esikoulu opettajasta kun suunnittelen niin paljon.
        Olet kyllä yliveto🥰


      • Pyff..olisinkin..

        Jascal on paskal..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Pyff..olisinkin..

        Jascal on paskal..

        Kassavastaava jossakin s-marketissa sitten. 😋


      • Jascal kirjoitti:

        Kassavastaava jossakin s-marketissa sitten. 😋

        Mikäs se semmonen on? Vittuiletsä?

        Puuma tappaa pingviinejä telkussa..iik

        Ei paljon räpyläjaloilla ole vastaansanomista..


      • Heh, ei helkkarissa. :)


      • Bioanalyytikko? 😳
        😂 Ei, mut oon otettu....


      • Lillis2020 kirjoitti:

        Bioanalyytikko? 😳
        😂 Ei, mut oon otettu....

        Jokin sosiaali ja terveysalan viittaava jossa joutuu lukemaan paljon kuvakirjoja. 😋😁🤗


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mikäs se semmonen on? Vittuiletsä?

        Puuma tappaa pingviinejä telkussa..iik

        Ei paljon räpyläjaloilla ole vastaansanomista..

        Sairaseläkkeellä tai jälleenmyyjä. 😋😏


      • Jan1 kirjoitti:

        Heh, ei helkkarissa. :)

        Sairaanhoitaja yrityksessä Mehiläinen. 😁😉


      • Jascal kirjoitti:

        Sairaanhoitaja yrityksessä Mehiläinen. 😁😉

        Pitäisi ensin saada se pätevyys. :D


      • Jascal kirjoitti:

        Jokin sosiaali ja terveysalan viittaava jossa joutuu lukemaan paljon kuvakirjoja. 😋😁🤗

        Ei oo muuten yhtään kuvia mun kirjoissa 😫 😄


      • Jan1 kirjoitti:

        Pitäisi ensin saada se pätevyys. :D

        Kotiorja/puutarha-apulainen. 😂


      • Jascal kirjoitti:

        Kotiorja/puutarha-apulainen. 😂

        Auts, nyt osu. :D


      • Lillis2020 kirjoitti:

        Ei oo muuten yhtään kuvia mun kirjoissa 😫 😄

        Lakimiehen (ilmeisesti nykyaikana lakihenkilö) suljen pois. 😋 Laitetaan tietojenkäsittelijä. Johonkin tekniikkaan viittaava kukkakaupan analyysi ja optimointi. 😂 Montako kertaa saa arvata väärin? 😂😂


      • Jan1 kirjoitti:

        Auts, nyt osu. :D

        Osuiko 1/2 vai 2/2? 😂


      • Jascal kirjoitti:

        Osuiko 1/2 vai 2/2? 😂

        1/2. Puutarhavastaava, ei apulainen. :)


      • Jan1 kirjoitti:

        1/2. Puutarhavastaava, ei apulainen. :)

        Maisema-arkkitehti tarkoitat? 🤗


      • Jascal kirjoitti:

        Lakimiehen (ilmeisesti nykyaikana lakihenkilö) suljen pois. 😋 Laitetaan tietojenkäsittelijä. Johonkin tekniikkaan viittaava kukkakaupan analyysi ja optimointi. 😂 Montako kertaa saa arvata väärin? 😂😂

        Kukkakaupan analyysi ja optimointi? 😂😂
        Mulla on yksi viherkasvi, ja sekin muutti parvekkeelle selviytymisen toivossa. Ja aika huonosti näyttää menevän, kun aurinko polttaa lehdet....


      • Jascal kirjoitti:

        Maisema-arkkitehti tarkoitat? 🤗

        Jujuu, kouluttamaton sellainen. Ei vaan oikeesti nuorena haaveilin arkkitehdin työstä. Piirtelin ja luonnostelin tuntikausia pääasiassa asuintiloja.

        Tilasin ilmaisia taloesitteitä ja modifioin niistäkin pohjia. Siinä vaan pitää olla älliä muuhunkin kun visualisointiin. :D

        Myöhemmin sitten piha- ja puutarhan perustus jutut tulleet inspiroimaan.

        Hilkulla olin päätyä trukkikuskiksikin, heh. Olen opiskellut kaupanalaa, sosiaali- ja terveysalaa, puhtaus- ja kiinteistöpalvelualaa, välinehuoltoa, yrittäjäkoulutus tynkänä käyty. Että vähän on erilaiset koulutukset, kun intohimot. :)


      • Jan1 kirjoitti:

        Jujuu, kouluttamaton sellainen. Ei vaan oikeesti nuorena haaveilin arkkitehdin työstä. Piirtelin ja luonnostelin tuntikausia pääasiassa asuintiloja.

        Tilasin ilmaisia taloesitteitä ja modifioin niistäkin pohjia. Siinä vaan pitää olla älliä muuhunkin kun visualisointiin. :D

        Myöhemmin sitten piha- ja puutarhan perustus jutut tulleet inspiroimaan.

        Hilkulla olin päätyä trukkikuskiksikin, heh. Olen opiskellut kaupanalaa, sosiaali- ja terveysalaa, puhtaus- ja kiinteistöpalvelualaa, välinehuoltoa, yrittäjäkoulutus tynkänä käyty. Että vähän on erilaiset koulutukset, kun intohimot. :)

        Maisemointia kotipihan yrtti- ja puutarhassa? Vielä ei sentäs hautausurakointia? 😜

        Valmistunut ja kaikista? 😳 Onkohan ehtinyt työkokemusta kertyä, tuossa on äkkiseltään 15-vuotta opiskeltu. Peräpukamat ainakin saatuna jos ei sentään tikkuja ahterissa. 😂😋

        Itsekin piirtelin lapsena pohjakuvia, oli ihan kivaa ajanvietettä. Onneksi sustakaan ei tullut arkkitehtiä, koska sitten se voisi olla jompikumpi meistä ketä piirsi Nokian käyttövesiputken viemäriin. 😂


      • Jascal kirjoitti:

        Maisemointia kotipihan yrtti- ja puutarhassa? Vielä ei sentäs hautausurakointia? 😜

        Valmistunut ja kaikista? 😳 Onkohan ehtinyt työkokemusta kertyä, tuossa on äkkiseltään 15-vuotta opiskeltu. Peräpukamat ainakin saatuna jos ei sentään tikkuja ahterissa. 😂😋

        Itsekin piirtelin lapsena pohjakuvia, oli ihan kivaa ajanvietettä. Onneksi sustakaan ei tullut arkkitehtiä, koska sitten se voisi olla jompikumpi meistä ketä piirsi Nokian käyttövesiputken viemäriin. 😂

        Juu jotain sellaista. Tuo kumppani vaan sammuttaa hyvin alkaneen innostuksen jurnuttamalla kaikkea vastaan. Ideoita on, vaan mikään ei kelpaa könsikäälle.

        On se hautausurakointikin mielessä käynyt. Kuolemalla tienaa.

        En kaikista, 3 ammattia ja yksi puolikas ammatti. Muut on lähinnä kokeilua.

        Oon mä töitäkin ehtinyt tekemään juurikin sen 15 vuotta.😜

        No niinpä. Jotain visuaalista olis silti mukavaa touhuta työkseen. Luovaa. Ettei tuntuis työlle....


      • Jascal kirjoitti:

        Maisemointia kotipihan yrtti- ja puutarhassa? Vielä ei sentäs hautausurakointia? 😜

        Valmistunut ja kaikista? 😳 Onkohan ehtinyt työkokemusta kertyä, tuossa on äkkiseltään 15-vuotta opiskeltu. Peräpukamat ainakin saatuna jos ei sentään tikkuja ahterissa. 😂😋

        Itsekin piirtelin lapsena pohjakuvia, oli ihan kivaa ajanvietettä. Onneksi sustakaan ei tullut arkkitehtiä, koska sitten se voisi olla jompikumpi meistä ketä piirsi Nokian käyttövesiputken viemäriin. 😂

        Juu jotain sellaista. Tuo kumppani vaan sammuttaa hyvin alkaneen innostuksen jurnuttamalla kaikkea vastaan. Ideoita on, vaan mikään ei kelpaa könsikäälle.

        On se hautausurakointikin mielessä käynyt. Kuolemalla tienaa.

        En kaikista, 3 ammattia ja yksi puolikas ammatti. Muut on lähinnä kokeilua.

        Oon mä töitäkin ehtinyt tekemään juurikin sen 15 vuotta.😜

        No niinpä. Jotain visuaalista olis silti mukavaa touhuta työkseen. Luovaa. Ettei tuntuis työlle....


      • Jan1 kirjoitti:

        Juu jotain sellaista. Tuo kumppani vaan sammuttaa hyvin alkaneen innostuksen jurnuttamalla kaikkea vastaan. Ideoita on, vaan mikään ei kelpaa könsikäälle.

        On se hautausurakointikin mielessä käynyt. Kuolemalla tienaa.

        En kaikista, 3 ammattia ja yksi puolikas ammatti. Muut on lähinnä kokeilua.

        Oon mä töitäkin ehtinyt tekemään juurikin sen 15 vuotta.😜

        No niinpä. Jotain visuaalista olis silti mukavaa touhuta työkseen. Luovaa. Ettei tuntuis työlle....

        Hautausurakointia jurnuttavalle könsikkäälle. 😂 Tules könsikäs katsomaan, lapioin 2m pitkän, leveän ja syvän kuopan. Tee lähempää tuttavuutta kuopan ja tämän lapion kanssa. 😜😳

        https://m.youtube.com/watch?v=3rXDedLK3Ck&t=161s

        Hienoa että on ehtinyt tekemään muutakin kuin kuluttaa pulpettia ja ahteriaan. 😂 Itse onneksi pääsen olemaan luova töissä, mutta kyllä se silti aina töiltä tuntuu, vaikka kuinka myös yrittää multitaskaa kaikkea muutakin. 😂 Kaikesta täytyy yrittää ottaa ilo irti ja ajatella positiivisesti (kuten erittäin alakuloisena: jei, taas töissä.)


      • Jascal kirjoitti:

        Hautausurakointia jurnuttavalle könsikkäälle. 😂 Tules könsikäs katsomaan, lapioin 2m pitkän, leveän ja syvän kuopan. Tee lähempää tuttavuutta kuopan ja tämän lapion kanssa. 😜😳

        https://m.youtube.com/watch?v=3rXDedLK3Ck&t=161s

        Hienoa että on ehtinyt tekemään muutakin kuin kuluttaa pulpettia ja ahteriaan. 😂 Itse onneksi pääsen olemaan luova töissä, mutta kyllä se silti aina töiltä tuntuu, vaikka kuinka myös yrittää multitaskaa kaikkea muutakin. 😂 Kaikesta täytyy yrittää ottaa ilo irti ja ajatella positiivisesti (kuten erittäin alakuloisena: jei, taas töissä.)

        Joo, kyllä joskus kypsyttää kun mikään ei kelpaa mitä ehdottaa. Tulee sitten joko vaan tehtyä ominpäin tai ei huvita tehdä mitään, pidä tunkkis jne. 😑

        On jokseenkin erilainen näkemys mikä on visuaalisesti kiva ja kaunis, toimiva ja innovatiivinen.

        Kaikki on yleensä turhaa, jos kysyy köntsältä.
        Ei, ei, ei, joo eiiii... Eikä sitäkään ei. 😕

        Nojoo, peruskoulun jälkeen kävin vuoden lukiota ja lopetin. Olin puoli vuotta himassa ja lähdin opiskelemaan lähihoitajaksi. Niissä töissä ne vuodet on pääosin menneet.

        Mua on alkanut tökkiä hoitotyö. Oikeestaan kaikki missä on pakko olla sosiaalinen silloinkin, kun ei huvita. 😂
        Kiva, että oot luovassa työssä. Kyllä kai kaikki ennenpitkää työksi muuttuu... 😜


      • Jan1 kirjoitti:

        Joo, kyllä joskus kypsyttää kun mikään ei kelpaa mitä ehdottaa. Tulee sitten joko vaan tehtyä ominpäin tai ei huvita tehdä mitään, pidä tunkkis jne. 😑

        On jokseenkin erilainen näkemys mikä on visuaalisesti kiva ja kaunis, toimiva ja innovatiivinen.

        Kaikki on yleensä turhaa, jos kysyy köntsältä.
        Ei, ei, ei, joo eiiii... Eikä sitäkään ei. 😕

        Nojoo, peruskoulun jälkeen kävin vuoden lukiota ja lopetin. Olin puoli vuotta himassa ja lähdin opiskelemaan lähihoitajaksi. Niissä töissä ne vuodet on pääosin menneet.

        Mua on alkanut tökkiä hoitotyö. Oikeestaan kaikki missä on pakko olla sosiaalinen silloinkin, kun ei huvita. 😂
        Kiva, että oot luovassa työssä. Kyllä kai kaikki ennenpitkää työksi muuttuu... 😜

        Tuttua huttua. 😂 Toinen haluaa toista ja toinen toista, sitten joko päästään kompromissiin tai sitten ei. Sitten äkkiä kiireenvilkkaalla istuttamaan ennen kuin se toinen ehtii. Joistakin joskus sentään päässyt yhteisymmärrykseen. Tuli äkkiä istutettua ruusut ja mansikat, herukoita ja karviaisia ei ehtinyt. 😂 Toinen ehti istuttaa omansa.

        Mullakin tuo ei istuu hyvin sanavarastoon. Jotenkin tuoreessa muistikuvassa aina kun on sanonut ei ja lopulta suostunut niin päin jotakin se meni. 😂 Ilmeisesti alitajunta jo tiennyt ettei hyvä ja järkevä juttu. Siinä on varmaan parhaimmillaan mennyt 20k hukkaan asuntokaupoista.

        Lähihoitajan tutkinto on siitä hyvä ettei sieltä maailmasta työt lopu, on paljon vaihtoehtoja missä työskennellä, löytyy hyvin raskaita ja vähemmän raskaita töitä. Paras mitä voi olla, tosin ei tarvitse lähihoitajan koulutusta, mutta katsotaan eduksi on ns. henkilökohtainen avustaja. En muista oikeaa nimikettä, mutta siinä viedään lievästi kehitysvammaisia ja autisteja virkistäytymään. Sunnuntaina konsertti ja syömään, rahaa tulee ja itse ei tarvitse maksaa. 😂

        Entisessä työpaikassa oli huomattavasti isompi palkka, nykyisessä työpaikassa palkka on tosin juoksut koko viikon vaikka pelkkää vapaata ollut. Ei tarvitse joka viikko työskennellä (kun tekee yhdellä viikolla kahden viikon työt.) Kaiken kaikkiaan hyvin yksinkertaista ja riittävän monipuolista jos vain itse haluaa. (Toimistossa ei ole pakko istuskella, voi ottaa aurinkoa työaikana. 😋)


      • Jascal kirjoitti:

        Tuttua huttua. 😂 Toinen haluaa toista ja toinen toista, sitten joko päästään kompromissiin tai sitten ei. Sitten äkkiä kiireenvilkkaalla istuttamaan ennen kuin se toinen ehtii. Joistakin joskus sentään päässyt yhteisymmärrykseen. Tuli äkkiä istutettua ruusut ja mansikat, herukoita ja karviaisia ei ehtinyt. 😂 Toinen ehti istuttaa omansa.

        Mullakin tuo ei istuu hyvin sanavarastoon. Jotenkin tuoreessa muistikuvassa aina kun on sanonut ei ja lopulta suostunut niin päin jotakin se meni. 😂 Ilmeisesti alitajunta jo tiennyt ettei hyvä ja järkevä juttu. Siinä on varmaan parhaimmillaan mennyt 20k hukkaan asuntokaupoista.

        Lähihoitajan tutkinto on siitä hyvä ettei sieltä maailmasta työt lopu, on paljon vaihtoehtoja missä työskennellä, löytyy hyvin raskaita ja vähemmän raskaita töitä. Paras mitä voi olla, tosin ei tarvitse lähihoitajan koulutusta, mutta katsotaan eduksi on ns. henkilökohtainen avustaja. En muista oikeaa nimikettä, mutta siinä viedään lievästi kehitysvammaisia ja autisteja virkistäytymään. Sunnuntaina konsertti ja syömään, rahaa tulee ja itse ei tarvitse maksaa. 😂

        Entisessä työpaikassa oli huomattavasti isompi palkka, nykyisessä työpaikassa palkka on tosin juoksut koko viikon vaikka pelkkää vapaata ollut. Ei tarvitse joka viikko työskennellä (kun tekee yhdellä viikolla kahden viikon työt.) Kaiken kaikkiaan hyvin yksinkertaista ja riittävän monipuolista jos vain itse haluaa. (Toimistossa ei ole pakko istuskella, voi ottaa aurinkoa työaikana. 😋)

        Se on se, kun on erilainen maku ja mieltymys. Toinen tykkää mahdollisimman kliinisestä tyhjästä pihasta ja toinen taas vehreästä. 😃

        Oot se sinäkin ei miehiä? 😌

        Onhan se lähärin tutkinto hyvä olemassa, jo perussividtävänä perustutkintona. Mutta kyllä ne työt on mun osalta aikalailla tehty. Jos ei ole sydän mukana tuossa ammatissa, se heijastuu työssä ihmisiin joiden kanssa tpimit. Ja mä en tykkää olla naama hapan hoitaja. 😑


        No rahassakaan ei voi kaikkea mitata. Mulle rahan ohi vetää kirkkaasti se, että tykkää siitä mitä tekee ja se näkyy työtuloksissakin. Pakkopulla on pakkopullaa.

        Tuo vapaus sun työssä kuulostaa hyvälle. Plussaa. 👍


      • Jan1 kirjoitti:

        Se on se, kun on erilainen maku ja mieltymys. Toinen tykkää mahdollisimman kliinisestä tyhjästä pihasta ja toinen taas vehreästä. 😃

        Oot se sinäkin ei miehiä? 😌

        Onhan se lähärin tutkinto hyvä olemassa, jo perussividtävänä perustutkintona. Mutta kyllä ne työt on mun osalta aikalailla tehty. Jos ei ole sydän mukana tuossa ammatissa, se heijastuu työssä ihmisiin joiden kanssa tpimit. Ja mä en tykkää olla naama hapan hoitaja. 😑


        No rahassakaan ei voi kaikkea mitata. Mulle rahan ohi vetää kirkkaasti se, että tykkää siitä mitä tekee ja se näkyy työtuloksissakin. Pakkopulla on pakkopullaa.

        Tuo vapaus sun työssä kuulostaa hyvälle. Plussaa. 👍

        Itsekin tykkään pihasta jossa on myös tyhjää mutta myös vehreyttä. Jos nyt leikitään että on tontti jonka keskellä on mökki (lue: kartano vieras rakennuksella, ettei vieraat pääse päätaloon ollenkaan. 😂) suurella todennäköisyydellä haluaisin tuijien kulkevan ulkoreunassa ja haluaisin hyötykasveja ynm. ehkä liiankin symmetrisesti ja silti pitäisi olla pelkkää nurmikkoa. Etupiha kivityksineen muilla koristeilla ja takapiha aivan toisen näköinen. Sivuillakin pitäisi olla harmoninen nurmikko jota kävellä. Varmasti joillakin istutuksilla pitäisi myös olla kivetys ja koristekate.

        Useimmiten olen ei mies. 😜 En ihan heti tyrmää, mutta käytän aikaa pohtiakseni siitä aiheutuvaa vaivaa ynm. Voi myös olla ideoita mitkä saa heti kyllä vastauksen, useimmiten tulee niitä jotka ovat enemmänkin no go ja ehdoton ei. Näitä ehdottomasti ei vaihtoehtoja on sellaiset kuin myydään tämä talo ja ostetaan tuo tai mennään kahdestaan etelään ettei lapset pääse mm. Tai sitten hankitaan kaikkea muuta turhaa mikä ei ole välttämätöntä ja unohdetaan mm. perusasiat kuten laskut ja muut menot. 😂

        Jos ei ole enää sydäntä tehdä tiettyä työtä niin se kyllä tuntuu, ahdistaa ja puristaa. Parhaimmillaan voi tuntua että seinät kaatuu päälle. Kaikkeen voi helposti leipääntyä, riittää se 20-vuotta jotakin, pienempikin aika riittää. Työ kun ei ole täysin kaavamaista ja ennalta-arvattavaa niin voi jopa nauttia. Viikko tolkulla samaa niin kaikki tuntuu eiliseltä.

        Vapaudet työssä on että vain esimies saa pelata pasianssia työaikana. 😜


      • Jascal kirjoitti:

        Itsekin tykkään pihasta jossa on myös tyhjää mutta myös vehreyttä. Jos nyt leikitään että on tontti jonka keskellä on mökki (lue: kartano vieras rakennuksella, ettei vieraat pääse päätaloon ollenkaan. 😂) suurella todennäköisyydellä haluaisin tuijien kulkevan ulkoreunassa ja haluaisin hyötykasveja ynm. ehkä liiankin symmetrisesti ja silti pitäisi olla pelkkää nurmikkoa. Etupiha kivityksineen muilla koristeilla ja takapiha aivan toisen näköinen. Sivuillakin pitäisi olla harmoninen nurmikko jota kävellä. Varmasti joillakin istutuksilla pitäisi myös olla kivetys ja koristekate.

        Useimmiten olen ei mies. 😜 En ihan heti tyrmää, mutta käytän aikaa pohtiakseni siitä aiheutuvaa vaivaa ynm. Voi myös olla ideoita mitkä saa heti kyllä vastauksen, useimmiten tulee niitä jotka ovat enemmänkin no go ja ehdoton ei. Näitä ehdottomasti ei vaihtoehtoja on sellaiset kuin myydään tämä talo ja ostetaan tuo tai mennään kahdestaan etelään ettei lapset pääse mm. Tai sitten hankitaan kaikkea muuta turhaa mikä ei ole välttämätöntä ja unohdetaan mm. perusasiat kuten laskut ja muut menot. 😂

        Jos ei ole enää sydäntä tehdä tiettyä työtä niin se kyllä tuntuu, ahdistaa ja puristaa. Parhaimmillaan voi tuntua että seinät kaatuu päälle. Kaikkeen voi helposti leipääntyä, riittää se 20-vuotta jotakin, pienempikin aika riittää. Työ kun ei ole täysin kaavamaista ja ennalta-arvattavaa niin voi jopa nauttia. Viikko tolkulla samaa niin kaikki tuntuu eiliseltä.

        Vapaudet työssä on että vain esimies saa pelata pasianssia työaikana. 😜

        No mutta sun pihavisio kuulostaa hyvältä. Tuohan on sommiteltu ja järkevästi sijoiteltu piha. Kliininen steriili on tyhjä. 😂

        'Näitä ehdottomasti ei vaihtoehtoja on sellaiset kuin myydään tämä talo ja ostetaan tuo tai mennään kahdestaan etelään ettei lapset pääse mm. Tai sitten hankitaan kaikkea muuta turhaa mikä ei ole välttämätöntä ja unohdetaan mm. perusasiat kuten laskut ja muut menot. '

        Ymmärrän noi sun ei asiatkin, en itsekään sanoisi joo noihin. Mitään haihattelua minäkään en tue, enkä vaadi. Minusta sä olet vaan järkevä, jos sanot ei noissa kohdissa ja asioissa. 👍

        Niin tekisin minäkin.


        Sehän se. Jotenkin sitä tahtoo lähteä töihin sillä mielellä, että jes kun pääsee, eikä niin että helvetti kun pitää. 😃

        No mites pasianssit sujuu? 😉


      • Jan1 kirjoitti:

        No mutta sun pihavisio kuulostaa hyvältä. Tuohan on sommiteltu ja järkevästi sijoiteltu piha. Kliininen steriili on tyhjä. 😂

        'Näitä ehdottomasti ei vaihtoehtoja on sellaiset kuin myydään tämä talo ja ostetaan tuo tai mennään kahdestaan etelään ettei lapset pääse mm. Tai sitten hankitaan kaikkea muuta turhaa mikä ei ole välttämätöntä ja unohdetaan mm. perusasiat kuten laskut ja muut menot. '

        Ymmärrän noi sun ei asiatkin, en itsekään sanoisi joo noihin. Mitään haihattelua minäkään en tue, enkä vaadi. Minusta sä olet vaan järkevä, jos sanot ei noissa kohdissa ja asioissa. 👍

        Niin tekisin minäkin.


        Sehän se. Jotenkin sitä tahtoo lähteä töihin sillä mielellä, että jes kun pääsee, eikä niin että helvetti kun pitää. 😃

        No mites pasianssit sujuu? 😉

        Pasianssit huomenna sujuu varmasti huonosti. 😂 Alkaa olemaan puhki kotitöistä, niin voi mennä väsyneenä töihin ja työputken päätteeksi tulla töistä väsyneenä kotitöiden pariin. Elämä on pelkkää työtä. 😂

        Joskus oli työpaikalla sloganilla, kyllä tämä aina kotiolot voittaa, mut enään ei ole kotona ylimääräistä stressiä ja huolta. 😂


    • Anonyymi

      Kysymyksestä tuli farssi.

      Opettajien opettaja on hyvä ammatti, kuten on myöskin Operaatioden operoija.
      Koordinaattorien koordinoija.

      t, Kuningasten Kuningas.

      • Anonyymi

        Olen puutarhuri, pidän puutarhani kunnossa.


    • Lainasin osaksi Jascalin henkilölistaa. Kiitos.
      Lisäsin myös holtittomasti omiani. :)

      Willi veikkaus:

      Wuwu on ammatiltaan kokki
      Lillis on farmaseutti
      Jan1 on fysioterapeutti
      Funeau on taiteilija
      Ritari on rakentaja
      Valtakunta on lastentarhan täti
      Jascal on toimittaja
      Likinäkörillitäti on eläkkeellä opettajan työstä
      Puijottelija on mainostoimiston AD.
      yb. on sihteeri
      misspönttöuuni on sairaanhoitaja
      tosi..typy on alimmaisen välivällyn kiristyksen valvojan apulainen

      Kuka unohtui listalta?

      • Anonyymi

        Presidentin määräilijä, ammattina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Presidentin määräilijä, ammattina.

        Kuka on?


      • Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

        Kuka on?

        Presidentin vaimo tietysti olisi.


      • Voin kertoa, että olisin surkea sihteeri.😄 Tiedän millaista tarkkuutta siinä vaaditaan. Minulla nimittäin on ollut sihteeri 😎


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Voin kertoa, että olisin surkea sihteeri.😄 Tiedän millaista tarkkuutta siinä vaaditaan. Minulla nimittäin on ollut sihteeri 😎

        Pahus, vikaan meni.
        Mä olen huono arvaamaan. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Pahus, vikaan meni.
        Mä olen huono arvaamaan. :)

        Sinähän olet tietysti uutistoimittaja , eikos se niin mennyt? 🤗


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Sinähän olet tietysti uutistoimittaja , eikos se niin mennyt? 🤗

        Kyllä, juurikin näin. Luen loputtomasti uutisia 24/7. Tämä on myös harrastus. :)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Voin kertoa, että olisin surkea sihteeri.😄 Tiedän millaista tarkkuutta siinä vaaditaan. Minulla nimittäin on ollut sihteeri 😎

        Mie taas oon ollunna sihteeri ☝️


      • tosi..typy kirjoitti:

        Kyllä, juurikin näin. Luen loputtomasti uutisia 24/7. Tämä on myös harrastus. :)

        Näin vähän arvelinkin 😊


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mie taas oon ollunna sihteeri ☝️

        Sihteerit on asiallista väkeä. Ja pikkutarkkaa 😊 Itse olen valittavan suuripiirteinen, vähän kaikessa.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Näin vähän arvelinkin 😊

        Heh! Aika pitkälti vuosikausia. Uutisia on riittänyt palstalta toiselle. :)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Sihteerit on asiallista väkeä. Ja pikkutarkkaa 😊 Itse olen valittavan suuripiirteinen, vähän kaikessa.

        Jos on kysyttävää, älä kysy pomolta, vaan sihteeriltä.


      • Fysioterapeutti? Mielessä on käynyt kyllä hierojaksi joskus ryhtyä, mutten ole fysioterapeutti. :D


      • Jan1 kirjoitti:

        Fysioterapeutti? Mielessä on käynyt kyllä hierojaksi joskus ryhtyä, mutten ole fysioterapeutti. :D

        No niin, mä oon aika selvännäkijä.. Se on nyt sun tulevaisuus. Turha rimpuilla ja kakistella. :)


      • Minä unohduin....oon muuten töissä parasta aikaa. :oD


      • Ei farmaseuttikaan :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        No niin, mä oon aika selvännäkijä.. Se on nyt sun tulevaisuus. Turha rimpuilla ja kakistella. :)

        Heh, epäilen ettei minusta olisi siihen ammattiin. :D

        Mieluiten tekisin töitä yksin tai hyvin pienessä, mutta toimivassa tiimissä.


      • Disse kirjoitti:

        Minä unohduin....oon muuten töissä parasta aikaa. :oD

        Mä tiedän sun ammatin, mutta jätän sen muille arvailtavaksi. :)


      • Jan1 kirjoitti:

        Mä tiedän sun ammatin, mutta jätän sen muille arvailtavaksi. :)

        Joo, en mäkään taida sitä muuten ilmoitella, kun korkeintaan kieltää... En aio paljastaa. :oD On kiva pitää jotain hyshys-juttuna. :oD
        Kummasti muakin ollaan pistämässä hoitsuks. :oD


      • Disse kirjoitti:

        Minä unohduin....oon muuten töissä parasta aikaa. :oD

        Olen pahoillani, korjaan tilanteen välittömästi.

        Disse on ammatiltaan turvallisuusvalvoja.


      • Lillis2020 kirjoitti:

        Ei farmaseuttikaan :)

        Voisitko nyt innostua farmaseutin ammatista? Se voisi olla sulle vaikka kutsumusammatti? Sä et vaan tiedä sitä vielä. :)


      • Jan1 kirjoitti:

        Heh, epäilen ettei minusta olisi siihen ammattiin. :D

        Mieluiten tekisin töitä yksin tai hyvin pienessä, mutta toimivassa tiimissä.

        Asia korjataan, sinut laitetaan eteisen komeroon tekemään fysioterapeutin duunia yksin asiakkaan kanssa. Helpottaako tilannetta? Mä järjestän asiat niin, että on mukavat oltavat. :)


      • Disse kirjoitti:

        Joo, en mäkään taida sitä muuten ilmoitella, kun korkeintaan kieltää... En aio paljastaa. :oD On kiva pitää jotain hyshys-juttuna. :oD
        Kummasti muakin ollaan pistämässä hoitsuks. :oD

        Juu. En hiisku ysityisiä asioita, ihan sama mitä tiedän ne pysyy. Kieli solmuun. Jokainen kertokoon itse julki mitä haluaa. Toisen yksityisyyden kunnioitus nääs.
        Hoitaja Disse. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Asia korjataan, sinut laitetaan eteisen komeroon tekemään fysioterapeutin duunia yksin asiakkaan kanssa. Helpottaako tilannetta? Mä järjestän asiat niin, että on mukavat oltavat. :)

        Wau, kyllä mä sen saatan klaarata. Olen vaan vähän väsähtänyt asiakaspalveluun. Tiiviiseen vuorovaikutukseen työssä. :)


      • Jan1 kirjoitti:

        Wau, kyllä mä sen saatan klaarata. Olen vaan vähän väsähtänyt asiakaspalveluun. Tiiviiseen vuorovaikutukseen työssä. :)

        Mutinat pois, tää on sun kohtalo. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Voisitko nyt innostua farmaseutin ammatista? Se voisi olla sulle vaikka kutsumusammatti? Sä et vaan tiedä sitä vielä. :)

        Hihii... Kiitos, mutta ehkä sitten seuraavassa elämässä, kun katsos, minulla on vähän niinku kädet täynnä tässä nykyisessäkin elämässä näiden mun kutsumusammattieni kanssa :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Mutinat pois, tää on sun kohtalo. :)

        Oh no. 😬


      • Lillis2020 kirjoitti:

        Hihii... Kiitos, mutta ehkä sitten seuraavassa elämässä, kun katsos, minulla on vähän niinku kädet täynnä tässä nykyisessäkin elämässä näiden mun kutsumusammattieni kanssa :D

        Mä pidän tän elämän valttikortin sulle jemmassa. Tule kysymään sitä, jos/ kun tulee tarvetta. :D


      • Jan1 kirjoitti:

        Mä tiedän sun ammatin, mutta jätän sen muille arvailtavaksi. :)

        Joo, en mäkään taida sitä muuten ilmoitella, kun korkeintaan kieltää... En aio paljastaa. :oD On kiva pitää jotain hyshys-juttuna. :oD
        Kummasti muakin ollaan pistämässä hoitsuks. :oD


      • tosi..typy kirjoitti:

        Olen pahoillani, korjaan tilanteen välittömästi.

        Disse on ammatiltaan turvallisuusvalvoja.

        Wau! Mitäs sellainen turvallisuusvalvoja niinkuin tekis? :o)


      • Jan1 kirjoitti:

        Oh no. 😬

        Joo, näin kävi. Sun on turha vikuroida vastaan. Tää merkitään nyt suureen elämänkirjaan. :D
        Game Over!


      • tosi..typy kirjoitti:

        Mä pidän tän elämän valttikortin sulle jemmassa. Tule kysymään sitä, jos/ kun tulee tarvetta. :D

        Selkis. Kiitti :D


      • Niin, jospa siinä on pieni erhe vaan.... olenkin hoitelija. :oD


      • Disse kirjoitti:

        Wau! Mitäs sellainen turvallisuusvalvoja niinkuin tekis? :o)

        Isoveli valvoo! Sä pidät huolen meidän kaikkien ja koko maan turvallisuudesta. Se on sun duuni. Ei paineita! :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Isoveli valvoo! Sä pidät huolen meidän kaikkien ja koko maan turvallisuudesta. Se on sun duuni. Ei paineita! :D

        Noh, kylläpä olis siisti... Lähetänkös mä sit vaikka jonkun karhukoplan paikalle jonnekin, jos tulee häly, tai vaikka armeijan porukan? :oD


      • tosi..typy kirjoitti:

        Joo, näin kävi. Sun on turha vikuroida vastaan. Tää merkitään nyt suureen elämänkirjaan. :D
        Game Over!

        Mulla olis kyllä haaveena olla miljonääri. ;)


      • Disse kirjoitti:

        Noh, kylläpä olis siisti... Lähetänkös mä sit vaikka jonkun karhukoplan paikalle jonnekin, jos tulee häly, tai vaikka armeijan porukan? :oD

        Saat itse päättää, olethan turvallisuusvalvoja. Me muut ei tiedetä sun työnkuvasta mitään. Kaikki on hyvin salaista.

        Tää jobi on sitte sovittu. Merkitään muistiin :D


      • Jan1 kirjoitti:

        Mulla olis kyllä haaveena olla miljonääri. ;)

        No, sekin vielä! Anna mun kaikki kestää!

        Miten sä luulet tulevasi fysioterapeutin palkalla miljonääriksi? Nyt valoja päälle siellä jo. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Saat itse päättää, olethan turvallisuusvalvoja. Me muut ei tiedetä sun työnkuvasta mitään. Kaikki on hyvin salaista.

        Tää jobi on sitte sovittu. Merkitään muistiin :D

        Joo, no en lähtis kieltämäänkään. Tää on just hyvä... :oD

        Mutta elkää enää ihmetelkö, jos joku "häirikkö" vaan katoaa jostain....Nyt saatatte tietää kuka "poimii". :oD


      • Disse kirjoitti:

        Joo, no en lähtis kieltämäänkään. Tää on just hyvä... :oD

        Mutta elkää enää ihmetelkö, jos joku "häirikkö" vaan katoaa jostain....Nyt saatatte tietää kuka "poimii". :oD

        Joo, kyl me arvataan, että sinä siellä huseraat (tai tunaroit). Kaikki on mahdollista. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        No, sekin vielä! Anna mun kaikki kestää!

        Miten sä luulet tulevasi fysioterapeutin palkalla miljonääriksi? Nyt valoja päälle siellä jo. :D

        Niinpä, siksikään se työ ei niin kiinnosta. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Joo, kyl me arvataan, että sinä siellä huseraat (tai tunaroit). Kaikki on mahdollista. :D

        Joo, huseeraan tosiaankin.... :oD

        Just tässä työn ohella ostin kasan Ikea-kamaa ja aion ottaa ne Click and Drive-tyyliin vaan ulko-ovelta. Ei tartte hilautua sinne venkoilemaan, vaan mättää kyytiin. :o)
        Ja mikä hauskinta, tämänkin voin tehdä työkeikalla, että firma maksaa kilometrit. :oD Onpas näppärää. :oD


      • Jan1 kirjoitti:

        Niinpä, siksikään se työ ei niin kiinnosta. :D

        Noh, voidanko me yhdessä miettiä sulle uusia ammatinvalinnan vaihtoehtoja? Näitä päätöksiä ei saisi tehdä hätiköidysti. Tukeudu siis minuun.

        Jos nyt jätät pitkään rakastamasi fysioterapian, niin missä ammatissa olisi madollisuudet päästä nopeasti miljonääriksi?

        Taidat olla vähän tuuliviiri, mutta yritän auttaa sinua parhaani mukaan. :D


      • Disse kirjoitti:

        Joo, huseeraan tosiaankin.... :oD

        Just tässä työn ohella ostin kasan Ikea-kamaa ja aion ottaa ne Click and Drive-tyyliin vaan ulko-ovelta. Ei tartte hilautua sinne venkoilemaan, vaan mättää kyytiin. :o)
        Ja mikä hauskinta, tämänkin voin tehdä työkeikalla, että firma maksaa kilometrit. :oD Onpas näppärää. :oD

        Ainakin sinulla on suunnittelupuoli hallussa. Toteutus jää vielä nähtäväksi. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Noh, voidanko me yhdessä miettiä sulle uusia ammatinvalinnan vaihtoehtoja? Näitä päätöksiä ei saisi tehdä hätiköidysti. Tukeudu siis minuun.

        Jos nyt jätät pitkään rakastamasi fysioterapian, niin missä ammatissa olisi madollisuudet päästä nopeasti miljonääriksi?

        Taidat olla vähän tuuliviiri, mutta yritän auttaa sinua parhaani mukaan. :D

        Heh, ainahan voi ehdottaa. Kuuntelen mielenkiinnolla. :)

        Työkkärin täti ehdotti mulle pari vuotta sitten farmaseuttia tai nuoriso-ohjaajaa.


      • Jan1 kirjoitti:

        Heh, ainahan voi ehdottaa. Kuuntelen mielenkiinnolla. :)

        Työkkärin täti ehdotti mulle pari vuotta sitten farmaseuttia tai nuoriso-ohjaajaa.

        No huh, älä sinä niitä työkkärin tätejä kuuntele, vaan minua!

        Alat neurokirurgiksi ja perustat oman, yksityisen, lääkäriaseman. Nykyään enenevässä määrin ihmisten aivojen toimintahäiriöt ja kognitiiviset ongelmat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Hyvää neurokirurgia tarvitaan aina.

        Milloinka voit aloittaa?


      • tosi..typy kirjoitti:

        No huh, älä sinä niitä työkkärin tätejä kuuntele, vaan minua!

        Alat neurokirurgiksi ja perustat oman, yksityisen, lääkäriaseman. Nykyään enenevässä määrin ihmisten aivojen toimintahäiriöt ja kognitiiviset ongelmat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Hyvää neurokirurgia tarvitaan aina.

        Milloinka voit aloittaa?

        Ihmispolot! En voi aloittaa koskaan, vapisevin käsin. 😁


      • Jan1 kirjoitti:

        Ihmispolot! En voi aloittaa koskaan, vapisevin käsin. 😁

        Sä keskityt nyt vähäpätöisiin sivuseikkoihin. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Me leivotaan sinusta neurokirurgi ja miljonääri. Koitahan motivoitua. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Sä keskityt nyt vähäpätöisiin sivuseikkoihin. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Me leivotaan sinusta neurokirurgi ja miljonääri. Koitahan motivoitua. :D

        Hehee, etkö voisi vaan ohjelmoida eurojackpotin päävoiton mun tilille? 😜


      • Jan1 kirjoitti:

        Hehee, etkö voisi vaan ohjelmoida eurojackpotin päävoiton mun tilille? 😜

        Tottakai voisin ohjelmoida, käden käänteessä, mutta koska tässä ketjussa keskustellaan ammateista, sellainen pelaaminen olisi todella moukkamaista. Siksi siirrän ne pikavoitot suoraan omalle tililleni. Ei jää mitään hampaankoloon. Reilu meininki. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Ainakin sinulla on suunnittelupuoli hallussa. Toteutus jää vielä nähtäväksi. :D

        Toteutus hoituu kun vaan julistaa. :oD

        Maanantai-iltana on lastillinen kaikkea verhotangosta vaatekaappiin kotona. :oD


      • Disse kirjoitti:

        Toteutus hoituu kun vaan julistaa. :oD

        Maanantai-iltana on lastillinen kaikkea verhotangosta vaatekaappiin kotona. :oD

        Sä olet liian tehokas. Mulle tulee hiki. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Tottakai voisin ohjelmoida, käden käänteessä, mutta koska tässä ketjussa keskustellaan ammateista, sellainen pelaaminen olisi todella moukkamaista. Siksi siirrän ne pikavoitot suoraan omalle tililleni. Ei jää mitään hampaankoloon. Reilu meininki. :D

        Ammattini olisi hyväntekijä ja oloneuvos. 😃


      • tosi..typy kirjoitti:

        Sä olet liian tehokas. Mulle tulee hiki. :D

        Huomasin keräyspalvelun olevan ilmainen, eikä tartte edes lihapullia nyt hakea... Tälläinen Ikea.shoppailu on mun makuun. :oD

        Onhan se sitten vielä erijuttu, kun ne on seinillä ja läjässä vielä. :oD

        Mutta syksyyn asti on aikaa...sit alkaa pieni lisäsisustushomma.... :o)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Sä olet liian tehokas. Mulle tulee hiki. :D

        Disse on gerbiili. 😅


      • Jan1 kirjoitti:

        Ammattini olisi hyväntekijä ja oloneuvos. 😃

        Mikä hyväntekijä? Uskaltaako sulle mitään miljoonia edes antaa?
        Hyväksyn oloneuvoksen. :D


      • Disse kirjoitti:

        Huomasin keräyspalvelun olevan ilmainen, eikä tartte edes lihapullia nyt hakea... Tälläinen Ikea.shoppailu on mun makuun. :oD

        Onhan se sitten vielä erijuttu, kun ne on seinillä ja läjässä vielä. :oD

        Mutta syksyyn asti on aikaa...sit alkaa pieni lisäsisustushomma.... :o)

        Sä voisit alkaa sivutoimiseksi Ikea-huonekalujen kasaajaksi. Varmasti ilmaantuisi duunia. Velottaisit projektin mukaaan. Varma tienesti.
        Meitä on useita, jotka emme osaa kasata Ikeaa ollenkaaan. Se on taitolaji. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Mikä hyväntekijä? Uskaltaako sulle mitään miljoonia edes antaa?
        Hyväksyn oloneuvoksen. :D

        Tietysti jos rahaa on miljoonia, siitä joutaa antaa apua tarvitsevillekin. Suomessakin on monia kohteita mihin voisi rahaa lahjoittaa. Sairaat ja kodittomat etunenässä.

        Mä tuun pienellä toimeen, mulle henkilökohtaisesti riittäisi vaikka pieni parakki tai vaunu asunnoksi. Kunhan pääsee pesulle, vessaan, saa ruokaa päivittäin ja sääolosuhteisiin sopivat vaatteet. Se on jo luxusta.

        Eipä sitä paljon tarvi, välittäviä ihmisiä ympärille ja avot. Parasta elämää.


      • Jan1 kirjoitti:

        Disse on gerbiili. 😅

        Joo, se on ihan mahdoton! :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Sä voisit alkaa sivutoimiseksi Ikea-huonekalujen kasaajaksi. Varmasti ilmaantuisi duunia. Velottaisit projektin mukaaan. Varma tienesti.
        Meitä on useita, jotka emme osaa kasata Ikeaa ollenkaaan. Se on taitolaji. :)

        No niiiin paljoa en minäkään siitä lajista pidä, että ihan työkseni tekisin. :oD

        Mutta selvinnen omista. :o)


      • Jan1 kirjoitti:

        Tietysti jos rahaa on miljoonia, siitä joutaa antaa apua tarvitsevillekin. Suomessakin on monia kohteita mihin voisi rahaa lahjoittaa. Sairaat ja kodittomat etunenässä.

        Mä tuun pienellä toimeen, mulle henkilökohtaisesti riittäisi vaikka pieni parakki tai vaunu asunnoksi. Kunhan pääsee pesulle, vessaan, saa ruokaa päivittäin ja sääolosuhteisiin sopivat vaatteet. Se on jo luxusta.

        Eipä sitä paljon tarvi, välittäviä ihmisiä ympärille ja avot. Parasta elämää.

        Voit tehdä listan, kenelle virtuaalisesti antaisit miljoonan. Katsotaaan sitten, otanko virtuaaliselta pankkitililtäni virtuaaliset rahat ja lahjoitan ne sun virtuaaliseen hyväntekeväisyyteen. Näin me taas parannetaaan maailmaa.

        Ei välttämättä huono idea. Valitettavasti sillä virtuaaalisummalla ei saa mitään luxusta, korkeintaan hyvän mielen. :)


      • Jan1 kirjoitti:

        Tietysti jos rahaa on miljoonia, siitä joutaa antaa apua tarvitsevillekin. Suomessakin on monia kohteita mihin voisi rahaa lahjoittaa. Sairaat ja kodittomat etunenässä.

        Mä tuun pienellä toimeen, mulle henkilökohtaisesti riittäisi vaikka pieni parakki tai vaunu asunnoksi. Kunhan pääsee pesulle, vessaan, saa ruokaa päivittäin ja sääolosuhteisiin sopivat vaatteet. Se on jo luxusta.

        Eipä sitä paljon tarvi, välittäviä ihmisiä ympärille ja avot. Parasta elämää.

        Mulla on ollut kaikenlaista mitä palkkatyöllä on voinut itselleen hankkia. Omakotitalo, osake, moottoripyörää, hilavitkuttimia, tavaraa jos jonninmoista. Olis mukavaa tarjota niillekin ihmisille samaan mahdollisuus, joilla ei ole koskaan ollut mitään. Ja itselläkin on monia sairauksia, tietää miten raskasta elämä on sairaana. Ja vastoinkäymisiä riittää, niin jotenkin olisi mukavaa voida auttaa niitäkin jotka sitä apua tarvitsevat ja vakavasti sairaita. Perheitä, lapsia, köyhiä, yksinäisiä, vanhuksia, ihmisiä.


      • Disse kirjoitti:

        No niiiin paljoa en minäkään siitä lajista pidä, että ihan työkseni tekisin. :oD

        Mutta selvinnen omista. :o)

        Hyvä niin. Kokoamisen iloa. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Voit tehdä listan, kenelle virtuaalisesti antaisit miljoonan. Katsotaaan sitten, otanko virtuaaliselta pankkitililtäni virtuaaliset rahat ja lahjoitan ne sun virtuaaliseen hyväntekeväisyyteen. Näin me taas parannetaaan maailmaa.

        Ei välttämättä huono idea. Valitettavasti sillä virtuaaalisummalla ei saa mitään luxusta, korkeintaan hyvän mielen. :)

        Miljoona menisi yksistään jo lastensairaalalle tai Sylvalle. Syöpäsairaiden hoitoon. Eikö enempää? 😊

        Lahjoittaisin vaikka 80 miljoonaa eri puolille. Pitkä lista.


      • Jan1 kirjoitti:

        Miljoona menisi yksistään jo lastensairaalalle tai Sylvalle. Syöpäsairaiden hoitoon. Eikö enempää? 😊

        Lahjoittaisin vaikka 80 miljoonaa eri puolille. Pitkä lista.

        Virtuaalirahaa on hauska lahjoittaa. Lastensairaalalle lahjoittaisin myös ensimmäisenä.

        Me ei voida lahjoittaa enempää, koska me voitettiin virtuaali-eurojackpotissa vain virtuaali miljoona. Muuten menee kirjanpito sekaisin.
        Siitä ei tule kuin sanomista, siis virtuaalisesti. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Hyvä niin. Kokoamisen iloa. :)

        Joo. Kiitos, tosin en mä taida niitä heti koota.

        Riippuen keleistä, ois ulkohommaa. Haluisin tehdä polttopuuhommat loppuun. 😊


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Kiitos, tosin en mä taida niitä heti koota.

        Riippuen keleistä, ois ulkohommaa. Haluisin tehdä polttopuuhommat loppuun. 😊

        Muista, klapipinojen pitää olla suorassa. Meidän mummo oli tarkka tällaisissa asioissa. :D

        Haluatko tietää salaisuuden? :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Virtuaalirahaa on hauska lahjoittaa. Lastensairaalalle lahjoittaisin myös ensimmäisenä.

        Me ei voida lahjoittaa enempää, koska me voitettiin virtuaali-eurojackpotissa vain virtuaali miljoona. Muuten menee kirjanpito sekaisin.
        Siitä ei tule kuin sanomista, siis virtuaalisesti. :D

        Höh. Oikea raha olisi myös hauskaa lahjoittaa. Ei kukaan tarvitse yksinään miljoonia elääkseen. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Muista, klapipinojen pitää olla suorassa. Meidän mummo oli tarkka tällaisissa asioissa. :D

        Haluatko tietää salaisuuden? :)

        No mulla on sellaisessa heittonurkkauksessa puut, että sikinsokin ja vaan etulaidassa on Pino tolpasta tolppaan... se pysyy kyllä väkisin pystyssä, mutta kerro toki salaisuus. :o)


      • Jan1 kirjoitti:

        Höh. Oikea raha olisi myös hauskaa lahjoittaa. Ei kukaan tarvitse yksinään miljoonia elääkseen. :)

        Tottakai olisi. Ainahan sitä saa haaveilla. Mutta juuri nyt on vain tätä virtuaalikäteistä.
        Mitäs me sen kanssa tehdään? :)


      • Disse kirjoitti:

        No mulla on sellaisessa heittonurkkauksessa puut, että sikinsokin ja vaan etulaidassa on Pino tolpasta tolppaan... se pysyy kyllä väkisin pystyssä, mutta kerro toki salaisuus. :o)

        Meidän jääkaapissa oli vapusta jäänyt avattu pullo kuoharia. Olen illan mittaan testimaistellut ja todennut sen hyväksi juomaksi. Seisottaminen ei ole haitannut makua.
        Hapokas, täyteläinen ja pirskahteleva.

        Ssshh, älä kerro kenellekään. Olen palstaillut pienessä nousuhuppelissa. Se on salaisuus. Pidetään se vaan meidän välisenä mysterinä. Ei edes tule kauheasti kirjoitusvirheitä. Ihme homma! :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Meidän jääkaapissa oli vapusta jäänyt avattu pullo kuoharia. Olen illan mittaan testimaistellut ja todennut sen hyväksi juomaksi. Seisottaminen ei ole haitannut makua.
        Hapokas, täyteläinen ja pirskahteleva.

        Ssshh, älä kerro kenellekään. Olen palstaillut pienessä nousuhuppelissa. Se on salaisuus. Pidetään se vaan meidän välisenä mysterinä. Ei edes tule kauheasti kirjoitusvirheitä. Ihme homma! :D

        No pienimuotoinen asiallinen hihihi-meininki on havaittavissa, mutta aika kiva näin sivusta seuraten. :o)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Tottakai olisi. Ainahan sitä saa haaveilla. Mutta juuri nyt on vain tätä virtuaalikäteistä.
        Mitäs me sen kanssa tehdään? :)

        Jatkamme hasveilua. :)

        Pitää varoittaa, että kaikilla mun haaveilla on ollut taipumusta jossain vaiheessa totetua. Ennemmin tai myöhemmin. 😂


      • Disse kirjoitti:

        No pienimuotoinen asiallinen hihihi-meininki on havaittavissa, mutta aika kiva näin sivusta seuraten. :o)

        Heh! Toistaiseksi annan rönsyillä, huomenna vedän taas nutturan tiukalle. Hyvällä fiiliksellä. Vielä yksi lasillinen, sitte se on slut. Ei nukuta. :D


      • Jan1 kirjoitti:

        Jatkamme hasveilua. :)

        Pitää varoittaa, että kaikilla mun haaveilla on ollut taipumusta jossain vaiheessa totetua. Ennemmin tai myöhemmin. 😂

        Tästä on hyvä haaveilla. Olen avannut virtuaalisen pankkitilin juuri tätä varten ja ilmoittanut virtuaaliselle kirjanpitäjälle, että valtaavasti riihikuivaa rahaa on tulossa aivan pian. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Tästä on hyvä haaveilla. Olen avannut virtuaalisen pankkitilin juuri tätä varten ja ilmoittanut virtuaaliselle kirjanpitäjälle, että valtaavasti riihikuivaa rahaa on tulossa aivan pian. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. :D

        Kiitos, tiesin että sinuun voin luottaa. 😁


      • Jan1 kirjoitti:

        Kiitos, tiesin että sinuun voin luottaa. 😁

        :DD


      • tosi..typy kirjoitti:

        Heh! Toistaiseksi annan rönsyillä, huomenna vedän taas nutturan tiukalle. Hyvällä fiiliksellä. Vielä yksi lasillinen, sitte se on slut. Ei nukuta. :D

        Heh... Kiva vaan jos on mukavan kiva suhina. :oD

        Minä mietin, että kohta mä voisin lähtee kyllä nokosille...sopivan rauhallinen hetki töissä. :o)

        Ei ole kuin hilpeä keskiyön naukkailija...hänestä ei ole vaaraksi. :oD


      • Disse kirjoitti:

        Heh... Kiva vaan jos on mukavan kiva suhina. :oD

        Minä mietin, että kohta mä voisin lähtee kyllä nokosille...sopivan rauhallinen hetki töissä. :o)

        Ei ole kuin hilpeä keskiyön naukkailija...hänestä ei ole vaaraksi. :oD

        Mikäs uniepidemia täällä oikein on? Onko teitä purrut sama kirppu?
        Nyt ei nukuta.

        No joo, hyvää yötä vaan. Kauniita unia. :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Mikäs uniepidemia täällä oikein on? Onko teitä purrut sama kirppu?
        Nyt ei nukuta.

        No joo, hyvää yötä vaan. Kauniita unia. :D

        No kaikilla ei ole kuoharia kuplimassa lasissa ja päässä, niin rupee painovoima vetämään nahkoja näkökenttään.. :oD

        Hihittelehän sinä vielä jotain mukavaa ja ota vähän vettäkin, niin ei aamulla jomota otsaa. :oD


      • Disse kirjoitti:

        No kaikilla ei ole kuoharia kuplimassa lasissa ja päässä, niin rupee painovoima vetämään nahkoja näkökenttään.. :oD

        Hihittelehän sinä vielä jotain mukavaa ja ota vähän vettäkin, niin ei aamulla jomota otsaa. :oD

        Juu, kiitos neuvosta. Mää jään hihittelemään vielä hetkeksi. :)


    • Anonyymi

      Puolustusvoimien ylikomentajan komentaja.

      Ylijohtaja.

      • valtakunta

        Sinulle hyvin sopiva.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinulle hyvin sopiva.

        Valtakunta voi olla sitten.... Euroopan Ylikuningatar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunta voi olla sitten.... Euroopan Ylikuningatar.

        hmm... niin montako kuningaskuntaa euroopassa on sitten englanti, norja, ruotsi belgia, tanskakin taitaa olla.... jos olisi euroopan ylikuningatar olisi aika voimakas :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        hmm... niin montako kuningaskuntaa euroopassa on sitten englanti, norja, ruotsi belgia, tanskakin taitaa olla.... jos olisi euroopan ylikuningatar olisi aika voimakas :D

        Miksi et kirjaannnu🥰 olisi niin kiva.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Miksi et kirjaannnu🥰 olisi niin kiva.

        Ehkä en halua että itseäni jäljitetään millään tavoin, en ole sinänsä vainoharhainen vaikka yleensä käytänkin käteistä ja harvoin korteilla maksan mitään, ei siitä asiasta kiinni se on periaatteestani kiinni.

        Joku itse paranoidinen alkaa epäilemään silloin helposti että: mistä ihmeestä tuolle tulee jotain käteistä rahaa noin paljon, ei ole kysymys mistään rahanpesusta ja laittomista tulolähteistä.


        Toivoisin että ostaisitte niille lapsille räpylät ja snorkkelit jos pitävät uimisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä en halua että itseäni jäljitetään millään tavoin, en ole sinänsä vainoharhainen vaikka yleensä käytänkin käteistä ja harvoin korteilla maksan mitään, ei siitä asiasta kiinni se on periaatteestani kiinni.

        Joku itse paranoidinen alkaa epäilemään silloin helposti että: mistä ihmeestä tuolle tulee jotain käteistä rahaa noin paljon, ei ole kysymys mistään rahanpesusta ja laittomista tulolähteistä.


        Toivoisin että ostaisitte niille lapsille räpylät ja snorkkelit jos pitävät uimisesta.

        Noh sitä katsotaan kesällä onko rahaa.


    • En lähde arvailemaan kenenkään ammatteja.

    • Minulla ei ole ammattia, mutta harrastan lintubongailua ja pienoisrautateitä. Olen etsinyt sellaista alaa, jossa voisin hyödyntää näitä lempiharrastuksiani. Jostain syystä sellaista ei kuitenkaan tahdo löytyä, vaikka olen avomielisesti kokeillut melkein mitä hommaa tahansa. Olin kerran jopa junavarikolla töissä, mutta siellä olevat junat olivat kaukana kauniista pienoismalleistani, eikä höyryvetureita ollut ollenkaan. Varikkohallissa pesi varpusia, mutta junahalli oli mitä epämiellyttävin bongausympäristö, ja sitäpaitsi ne varpuset oli nopeasti nähty.

      Olen myös ollut mittaustöissä metsässä, jossa tietysti käytin mittalaitteita lintujen tähyilyyn, mistä syystä kyseinen ura jäi lyhyeksi.

      Kaipa sitä täytyy alkaa hyväksymään elämäntosiasia, ettei työelämä yksinkertaisesti ole kaikkia varten.

    • Anonyymi

      Huoltovarmuuskeskuksen eteisvahtimestari.

      -palstahessu

    • Anonyymi

      Noh niin joistain sotilassalaisuuksista ei saisi puhua.

      Mutta jooh, yritin hauskuuttaa teitä tänä iltana kertomalla joitain toivottavasti hauskuuttavia tyypillisiä muusikoiden sarkastisia vitsejä musiikkeja kehitellesään, kuten sellaista tehdään.

    • Anonyymi

      MissP on lainvalvoja.

      • Anonyymi

        Minä olen toimitusjohtajien poispotkija, tuollaistahan on jos johtaja pyytää jäämään ja itse ei kättele, ei käy, tavallaan silloin työntekijä antaa toimitusjohtajalle potkut :D


      • Anonyymi

        ...asiakaspalveluautossa.


    • Wuwwi on kirjanpitäjä tms. taloustarkka nysväri.
      Disse on sähköasentaja.
      Jan1 on lähihoitaja, ei töissä tällä hetkellä. Hoitaa kotona lapsia ja puutarhaa.
      Funeau on toimittaja / käsikirjoittaja. Voi olla myös miljoonaperijätär ja täysin vapaa. Voi tosin myös olla mies ja yläasteen kemianopettaja 6 lasta.
      YB on roolittaja, ainakin varma taideala. Ehkä opettajana jossain taidealan koulussa.
      Lillis on dippi-inssi, mutta minkä alan? Jotain johon liittyy myös oikeustieteitä?
      Valtakunta on kotiäiti.

      Siinä ilmeisimmät mitä tuli mieleen.

      • Niin joo,
        MissPönttöuuni on isänsä juurikasviljelytilan / -firman monitoiminainen.


      • Thymallus kirjoitti:

        Niin joo,
        MissPönttöuuni on isänsä juurikasviljelytilan / -firman monitoiminainen.

        Ja harmaaritari voi olla ihan mitä vaan, mutta veikataan piruuttaan nimismies jossain maalaiskunnassa, vai mitä lie nimismiespiirejä liekään.


      • Thymallus kirjoitti:

        Niin joo,
        MissPönttöuuni on isänsä juurikasviljelytilan / -firman monitoiminainen.

        Jascal on pelisuunnittelija / koodari.


      • Joo, kyllä mun ensimmäinen ammattini, vammaistyöhön suuntautunut lähihoitaja vm. 1996. Sen jälkeen olen opiskellut 2½ uutta ammattia. :)

        Kaksi siis valmiiksi asti, puolikas jäi kesken kun aloin perhettä perustamaan.


      • Joo, kyllä mun ensimmäinen ammattini, vammaistyöhön suuntautunut lähihoitaja vm. 1996. Sen jälkeen olen opiskellut 2½ uutta ammattia. :)

        Kaksi siis valmiiksi asti, puolikas jäi kesken kun aloin perhettä perustamaan.


      • Mjoo

        Yleensä jengi on kiinnostunut vain itsestään ja elämästään - ja sen buustaamisesta - mutta kukas se sinä sitten olet?

        (naurua)


      • Jan1 kirjoitti:

        Joo, kyllä mun ensimmäinen ammattini, vammaistyöhön suuntautunut lähihoitaja vm. 1996. Sen jälkeen olen opiskellut 2½ uutta ammattia. :)

        Kaksi siis valmiiksi asti, puolikas jäi kesken kun aloin perhettä perustamaan.

        Eli vajaa kolmannes pistettä jo kasassa.

        Veikataan pari muuta: Autonasentaja ja laitoshuoltaja.


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Yleensä jengi on kiinnostunut vain itsestään ja elämästään - ja sen buustaamisesta - mutta kukas se sinä sitten olet?

        (naurua)

        Timpsu <3


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Jascal on pelisuunnittelija / koodari.

        Pönde on perunakellarin koodari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pönde on perunakellarin koodari.

        Minä tarvitsisin koodaria jos tekee pythonia itse ole assembly, c/c kooderi hardware-puolelta eli device drivereita, laiteajureita teen :D


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Yleensä jengi on kiinnostunut vain itsestään ja elämästään - ja sen buustaamisesta - mutta kukas se sinä sitten olet?

        (naurua)

        Minä olen se, joka kuulee kylkiviivallaan.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Harjus


      • Thymallus kirjoitti:

        Eli vajaa kolmannes pistettä jo kasassa.

        Veikataan pari muuta: Autonasentaja ja laitoshuoltaja.

        Autonasentajaksi en ryhtyisi mistään hinnasta. Lattianpäällystystä taas voisin opiskella. Tai laatoitusta.

        Toinen koulutus on ammattitutkinto ja toinen perustutkinto. Mutta mitä ne on en kerro. Aion vielä opiskella lisää, jahka muutama vuosi on työskennelty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Timpsu <3

        Taisin juuri rakastua, sillä yö muuttui päiväksi.

        (hirn)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tarvitsisin koodaria jos tekee pythonia itse ole assembly, c/c kooderi hardware-puolelta eli device drivereita, laiteajureita teen :D

        CIA ....:D


      • Thymallus kirjoitti:

        Eli vajaa kolmannes pistettä jo kasassa.

        Veikataan pari muuta: Autonasentaja ja laitoshuoltaja.

        Mikä helvetin autonasentaja? Asentaako se auton katuun? Siis autoasentaja.


      • Thymallus kirjoitti:

        Mikä helvetin autonasentaja? Asentaako se auton katuun? Siis autoasentaja.

        Ei olla pilkunviilaajia. Kaksi ammattia mitkä ei nappaa yhtään, autoasentaja ja rahtari.


      • Rakennussiivoaja / kiinteistönhoitaja.


      • Thymallus kirjoitti:

        Rakennussiivoaja / kiinteistönhoitaja.

        Joo kyllä ne kaikki rakennuksia ja kiinteistöjä on. :)

        Pohjalta pääsee vain ylöspäin. Mihin asti jaksaa opiskella.


    • Anonyymi

      Joku työskelee jollekin CIA;lle tai jollekin ihmeelliselle järjestölle kuin Spectre tai joku Omega Organisation.... :D

    • Anonyymi

      Ilkeä arvaus voisi olla että työskentilisin jollekin Interpolille tai DEA:lle sekä CIA;lle sekä SUPO:lle koska olen tehnyt armeijan hommia :D

      Nada olisi näistä oikein, oikea vastaus olisi: olen säästänyt itse rahoja elämällä kohtuullisesti.

    • Anonyymi

      Minulla kolme tutkintoa,eli lähihoitaja,suurtalouskokki sekä siivousalalta puhdistus/kiinteistö. Tällä hetkellä en ole töissä.

    • No niin
      Wuwwi on joskus hankkinut kaupallisen koulutuksen
      Disse on sähkäri, nykyään jossain vuorotöissä kunnossapidossa.
      Jan1 on lähihoitaja, viimeiseksi siistijä.. Hoitaa kotona lapsia ja puutarhaa ja palstaa.
      Funeau on kirjailija, käyttää palstaa idea-alustana.
      YB on media-alalla, ehkä jossain graafisen puolen toteutuksessa.
      Tosi-typy on jossain naisvaltaisella alalla esimiehenä, ehkö kaupan?
      Lillis on yrittäjä, luotsaa jotain siivousalan tms. yritystää
      Valtakunta on kotiäiti jota arvostan työstä mitä tekee lastensa eteen.
      Pujis viljelee maata ja tekee metsätöitä.
      Thymallys on on tehnyt kunnan/kauongin teknisellä kentällä jotain.
      Jascal on jossain suunnittelupuolen jutuissa.

      • Anonyymi

        Mulla voisi olla työtä jos teet jotain DVD-mediaa, maksan kyllä palkkaa ja materiaalit ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla voisi olla työtä jos teet jotain DVD-mediaa, maksan kyllä palkkaa ja materiaalit ;D

        Ei taida minusta olla mediapuolen juttuihin, liian näkyvää näin vaatimattomalle persoonalle.


    • Anonyymi

      Freelancer

    • Anonyymi

      Niin miksi halusit tehdä tuolaista laittaa jotain järjestöjä kostamaan jostain jutusta...

      Pitää olla todella kovat näytöt jotta joo joku lähtee sitten tyttöjen väilyiden takia ihmisiä tappamaan...

      • Anonyymi

        Jos tuolla tavalla haluaa tehdä, se on paremman puolesta, poistetaan pahat, jotta hyvät selviytyvät hengissä.


    • Ehkä ne rutiinit kuitenkin tekee ison osan väsymisestäkin. Rutiinit mitkä lopulta puuduttaa.

      Työtä työtä... Länsimainen elämäntapa.

    • Anonyymi

      Miksi ap ei saa sanoa työtön? Siksikö koska olet työtön? Ei se sinun peruskoulukaan ole ammatti.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2167
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      249
      1799
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1077
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1014
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      961
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      915
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      844
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      821
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      794
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      739
    Aihe