Pyörän tuumakoot

Anonyymi

Olen vähän alle 160cm nuori ja olen ostamassa pyörää. Mietin kumpi olisi parempi
24” tuumaa vai
26” tuumaa?

14

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menisi pituuden mukaan jo pienirunkoinen 28 tuumainen.

• Anonyymi

24" tuumainen on näppärän kokoinen.

• Anonyymi

Juu, pienirunkoinen aikuisten pyörä olisi hyvä. Elikkäs 27.5", 28" tai 29" renkaat.

Pyörän koko riippuu myös tulevasta pituudestasi. Jos kasvat vielä vain vähän, niin kannattaa kattoa pyörä jonka runkokoko on tavoitepituuden mukainen.

Jos kasvat paljon, niin lopullisen kokoinen pyörä on hieman hankala ajaa nyt, joten ehkä tarvitset vielä yhden pyörän tähän hetkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, pienirunkoinen aikuisten pyörä olisi hyvä. Elikkäs 27.5", 28" tai 29" renkaat.

Pyörän koko riippuu myös tulevasta pituudestasi. Jos kasvat vielä vain vähän, niin kannattaa kattoa pyörä jonka runkokoko on tavoitepituuden mukainen.

Jos kasvat paljon, niin lopullisen kokoinen pyörä on hieman hankala ajaa nyt, joten ehkä tarvitset vielä yhden pyörän tähän hetkeen.

Eli pyörä jota katson niin sen runkokoko olisi 18” tuumaa. Onko se sopiva minulle? Olen siis Vähän alle 160cm ja 14v

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli pyörä jota katson niin sen runkokoko olisi 18” tuumaa. Onko se sopiva minulle? Olen siis Vähän alle 160cm ja 14v

Kuulostaa ihan oikean suuntaiselle arvaukselle.

Tuo koko riippuu myös pyörästä mitä olet valitsemassa. Kerro pyörä, jota kaavailet :)

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.halpahalli.fi/fatbike-4inch-26.html

Tätä

Vastaava fillari löytyy myös verkkokaupasta. Olisikohan ollut baana merkkinen. Siinä puutteena oli raskas vakiovälitys. Iso eturatas.

Koko lienee melko oikea tuossa halpahallin pyörässä.

Aktiivisena pyöräilijänä suhtautuisin itse varauksella tuohon halpahallin läskiin. Omaa kokemusta ei kyllä ole..

Luulisin, että 27.5" tai 29" maasturi olisi kivempi pyörä polkea. Kulkee kevyemmin lähes joka tilanteessa, toimii luotettavammin ja noihin perusmaastureihin saa myös hyvin varaosia. Perusmaasturiin saa myös parempia lokareita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaava fillari löytyy myös verkkokaupasta. Olisikohan ollut baana merkkinen. Siinä puutteena oli raskas vakiovälitys. Iso eturatas.

Koko lienee melko oikea tuossa halpahallin pyörässä.

Aktiivisena pyöräilijänä suhtautuisin itse varauksella tuohon halpahallin läskiin. Omaa kokemusta ei kyllä ole..

Luulisin, että 27.5" tai 29" maasturi olisi kivempi pyörä polkea. Kulkee kevyemmin lähes joka tilanteessa, toimii luotettavammin ja noihin perusmaastureihin saa myös hyvin varaosia. Perusmaasturiin saa myös parempia lokareita.

Ääni myös "tavalliselle" maastopyörälle. Tässä vain yksi esimerkki: https://www.bikeshop.fi/Kona-Lanai/ekauppa/pKOLA/

• Anonyymi
      • Anonyymi

160 senttiselle sopiva rungon korkeus on 15-16". Rungon korkeutta valittaessa on myös hyvä ottaa huomioon jalkojen pituus. Mutta entä kasvuvara?
        Pyörää pitää myös tosinaan nostella ja taluttaa, niin että hyväö hyvä on myös näpsäkkä.

• Anonyymi

Taitaa tässä ketjussa koot mennä sekaisin. Aloituksessa taidetaan viitata pyörän tuumakokoon, ei rungon tuumakokoon.

• Anonyymi

... siis pyörien/renkaiden tuumakokoon.

• Anonyymi

Jep. Renkailla on omaat koot ja rungoilla on omat koot.

• Anonyymi

Lasten pyörien kohdalla pyörän kokoon viitataan yleensä renkaan koolla 12”, 14”, 16”, 20”, 24” ja 26”. Tässä kohtaa puhutaan tuumista.

Aikuisten pyörien kohdalla kokoon viitataan yleensä rungon koolla, joko cm tai tuuma koossa. Rengas ei enää aikuisten pyörien kohdalla määrittele pyörän kokoa, vaan on enemmänkin kyse minä tyyppisestä pyörästä puhutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2473
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      755
    Aihe