Pyörän tuumakoot

Anonyymi

Olen vähän alle 160cm nuori ja olen ostamassa pyörää. Mietin kumpi olisi parempi
24” tuumaa vai
26” tuumaa?

14

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menisi pituuden mukaan jo pienirunkoinen 28 tuumainen.

• Anonyymi

24" tuumainen on näppärän kokoinen.

• Anonyymi

Juu, pienirunkoinen aikuisten pyörä olisi hyvä. Elikkäs 27.5", 28" tai 29" renkaat.

Pyörän koko riippuu myös tulevasta pituudestasi. Jos kasvat vielä vain vähän, niin kannattaa kattoa pyörä jonka runkokoko on tavoitepituuden mukainen.

Jos kasvat paljon, niin lopullisen kokoinen pyörä on hieman hankala ajaa nyt, joten ehkä tarvitset vielä yhden pyörän tähän hetkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, pienirunkoinen aikuisten pyörä olisi hyvä. Elikkäs 27.5", 28" tai 29" renkaat.

Pyörän koko riippuu myös tulevasta pituudestasi. Jos kasvat vielä vain vähän, niin kannattaa kattoa pyörä jonka runkokoko on tavoitepituuden mukainen.

Jos kasvat paljon, niin lopullisen kokoinen pyörä on hieman hankala ajaa nyt, joten ehkä tarvitset vielä yhden pyörän tähän hetkeen.

Eli pyörä jota katson niin sen runkokoko olisi 18” tuumaa. Onko se sopiva minulle? Olen siis Vähän alle 160cm ja 14v

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli pyörä jota katson niin sen runkokoko olisi 18” tuumaa. Onko se sopiva minulle? Olen siis Vähän alle 160cm ja 14v

Kuulostaa ihan oikean suuntaiselle arvaukselle.

Tuo koko riippuu myös pyörästä mitä olet valitsemassa. Kerro pyörä, jota kaavailet :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa ihan oikean suuntaiselle arvaukselle.

Tuo koko riippuu myös pyörästä mitä olet valitsemassa. Kerro pyörä, jota kaavailet :)

https://www.halpahalli.fi/fatbike-4inch-26.html

Tätä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.halpahalli.fi/fatbike-4inch-26.html

Tätä

Vastaava fillari löytyy myös verkkokaupasta. Olisikohan ollut baana merkkinen. Siinä puutteena oli raskas vakiovälitys. Iso eturatas.

Koko lienee melko oikea tuossa halpahallin pyörässä.

Aktiivisena pyöräilijänä suhtautuisin itse varauksella tuohon halpahallin läskiin. Omaa kokemusta ei kyllä ole..

Luulisin, että 27.5" tai 29" maasturi olisi kivempi pyörä polkea. Kulkee kevyemmin lähes joka tilanteessa, toimii luotettavammin ja noihin perusmaastureihin saa myös hyvin varaosia. Perusmaasturiin saa myös parempia lokareita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaava fillari löytyy myös verkkokaupasta. Olisikohan ollut baana merkkinen. Siinä puutteena oli raskas vakiovälitys. Iso eturatas.

Koko lienee melko oikea tuossa halpahallin pyörässä.

Aktiivisena pyöräilijänä suhtautuisin itse varauksella tuohon halpahallin läskiin. Omaa kokemusta ei kyllä ole..

Luulisin, että 27.5" tai 29" maasturi olisi kivempi pyörä polkea. Kulkee kevyemmin lähes joka tilanteessa, toimii luotettavammin ja noihin perusmaastureihin saa myös hyvin varaosia. Perusmaasturiin saa myös parempia lokareita.

Ääni myös "tavalliselle" maastopyörälle. Tässä vain yksi esimerkki: https://www.bikeshop.fi/Kona-Lanai/ekauppa/pKOLA/

• Anonyymi
      • Anonyymi

160 senttiselle sopiva rungon korkeus on 15-16". Rungon korkeutta valittaessa on myös hyvä ottaa huomioon jalkojen pituus. Mutta entä kasvuvara?
        Pyörää pitää myös tosinaan nostella ja taluttaa, niin että hyväö hyvä on myös näpsäkkä.

• Anonyymi

Taitaa tässä ketjussa koot mennä sekaisin. Aloituksessa taidetaan viitata pyörän tuumakokoon, ei rungon tuumakokoon.

• Anonyymi

... siis pyörien/renkaiden tuumakokoon.

• Anonyymi

Jep. Renkailla on omaat koot ja rungoilla on omat koot.

• Anonyymi

Lasten pyörien kohdalla pyörän kokoon viitataan yleensä renkaan koolla 12”, 14”, 16”, 20”, 24” ja 26”. Tässä kohtaa puhutaan tuumista.

Aikuisten pyörien kohdalla kokoon viitataan yleensä rungon koolla, joko cm tai tuuma koossa. Rengas ei enää aikuisten pyörien kohdalla määrittele pyörän kokoa, vaan on enemmänkin kyse minä tyyppisestä pyörästä puhutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      112
      4043
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      68
      3882
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      43
      2237
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      56
      2214
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2104
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      52
      1776
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1238
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1193
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1129
    Aihe