Puolison masennus

Anonyymi

Olemme olleet naimisissa 13 vuotta, meillä ei ole lapsia. Mieheni sairastaa masennusta ja mikään siihen ei tunnu auttavan, ei lääkitys, ei puhuminen. Hän inhoo itseään ja olen kovasti yrittänyt luoda häneen uskoa ja toivoa paremmasta, kuunnellut, kehunut ym. Joka päivä on yhtä surua ja taistelua, itse nykyään valvon yöt miettien asioita ja itken joka päivä. Tämän mieheni tilanteen myötä parisuhteemme on kuollut, meillä ei ole seksiä, ei mitään. Yritän lähestyä kumppania, mutta tulen aina torjutuksi. Olen todella väsynyt ja turhautunut, mitä tässä tehdä? Tätä on jatkunut jo vuosia. Jos saisin täällä vertaistukea tilanteeseen. Miten tästä selvitä? Mitä voin tehdä? Torjutuksi tuleminen satuttaa ja tuntuu että kaikki johtuu vain minusta, koko miehen olotila. Eikö masentuneelta kumppanilta voi odottaa, vaatia parisuhteen ylläpitoa, vai joutuuko toinen tyytymään vain tilanteeseen?

7

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä yritä hoitaa masennusta itse. Se vaatii ammattilaisen.

Ja ei, masentuneelta ei voi odottaa yhtään mitään, ei edes vessassa käyntiä.

Masennus, neliraajahalvaus, alkoholismi, Alzheimer jne upottavat puolisonkin sairauden suohon. On sinun asiasi päättää, omistaudutko miehesi omaishoitajaksi vai jätätkö hänet systeemin haltuun.

• Anonyymi

Kuulostaa tosi ikävältä, ja olet varmasti puolisollesi todella tärkeä vaikka hän ei ehkä näytäkään sitä. Olisiko teillä mahdollisuus käydä juttelemassa psykologin luona, ekaksi vaikka yhdessä? Kuten aiempi kommentoija sanoi, et sinä varmasti saa masennusta hoidettua. Tsemppiä!

• ei ongelmaisen tyypin kanssa kannata suhteeseen lähteä

• Anonyymi

Muistakaapas nyt, että ette lähde halkoja hakkaamaan voi mennä jalka huonoon kuntoon ja sellanen se ei välttämättä ollut alussa.

• Anonyymi

Etsi netistä FinFami . Mielenterveyskuntoutujien omaisten järjestö. Sieltä vertaistukea.
      Ei sun tarvi yksin jaksaa

• Anonyymi

Mies ei hoida itseään ja sairastuttaa sinutkin. Hae omaishoitajan avustusta.

• Anonyymi

Jospa se onkin sibun syy hänen olotila. Kato peiliin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2371
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1961
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1856
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1653
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      17
      980
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      855
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      840
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      798
    Aihe