Kittilässä on kaksi isoa ongelmaa

Anonyymi

Kittilässä on kaksi isoa ongelmaa. Toinen, jo käsissä oleva ongelma on häikäilemätön poliittinen suhmurointi ja siihen liittyvä sutkautus. Kyseinen ongelma on Kittiläläisten omissa käsissä. Kunnallisvaalit on vajaan vuoden päästä ja äänestyskopissa harkinta on jokaisella äänestäjällä. Jos haluaa sutkutuksen jatkuvan niin antaa äänensä nykyisille sutkuttajille. Sutkuttajien nimet löytää helposti. He ovat syyteissä törkeistä rikoksista sekä hovi- että käräjäoikeudessa.

Toinen ongelma ei ole omissa käsissä. Ongelma koskee koko Lappia ja koko Suomea. Palaako matkailijat Suomeen pandemian mentyä ohi. Matkailijoiden käyttäytymistä on vaikea ennakoida. On mahdollista, että matkailu ei enää palaa ennalleen. Eikä se palaa ainakaan ennen kuin on varmuus, ettei virus tartu. Mikäli pandemia on pidempiaikainen, niin ongelmat muuttuvat kaikissa tapauksissa rakenteelliseksi. Tällöin matkailu joudutaan korvaamaan muulla bisneksellä. Vaarana on myös se, etteivät turistit halua enää samoja asioita kuin ennen koronaa.

Konkursseja tulee koronan takia. Yritysjohtajat itse ovat arvioineet, että noin 20% yrityksistä on vaarassa jo nyt ajautua konkurssiin. Matkailualalla prosentti lienee suurempi. Pandemian pitkittyessä konkurssiriski kasvaa. Tähän päälle vielä pikkuyritykset ja yrittäjien halu velkaantua pandemian aikana lienee vähäinen. Mikä on into jatkaa pandemian jälkeen jää nähtäväksi. Uskon jos sutkutusriski on suuri niin into jatkaa on olematon.

Näistä syistä Kittilässä on tarvetta ryhdistäytyä. Meidän veronmaksajien kyky ja halu sponsoroida Kittilään on pandemian jälkeen vähäinen. Tarvitsemme ne rahat itse. Eikä sille mitään voi, voi voi!!!!

6

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palosaaret insesti hommiaa

    • Anonyymi

      Täypäisiä tässä kaivataan hallintoon, ei pyrkyreitä jotka asettuvat osaamisellaan valtiopäivien valiokuntien yläpuolelle.
      Hoitasivat nyt tulvan samalla tarmokkuudella, tai edes puolella turhasta puhejaska rallista.

    • Anonyymi

      äitison isoin ongelma..

    • Anonyymi

      Älkää vain äänestäkö niitä jarruttajia ja valittajia seuraavaan valtuustoon.

      • Anonyymi

        On se vain kumma että järkiään HO ja KO ratkoo pöhköt päätökset kunnanhallituksen enemmistö tappioksi.
        Niistä teetätetään kalliit juristien sepustukset vastineeksi, joiden todellinen tarkoitus on ostaa aikaa.
        Niin se mennee, kuntalaisten tahtoa viedään kuin pässiä narussa. Kyllä tämä nyt riittäs, vaan taitaa kiihdyttää vauhtia kun mukaan pääs piippuhyllyn kököttäjät


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe