Välis on kiusaaja

Onko muita?

Pitäisikö kiusaajat poistaa palstalta?

(sivumennen voisi arvuutella simon sanoin teepöytäkeskusteluna, kuka välis oikeastaan on)

172

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloitus pitää poistaa! Kiusaamista!

      • "Välis on kiusaaja" - on toteamus.

        Ilmiselvä asia, johon kukaan ei viitsi puuttua. Onko tosiaan niin, että tämä yksi ja sama saa länkyttää turpaansa ja irvistellä muiden palstalaisten kustannuksella, mutta hän saisi nauttia koskemattomuuden eduista?


    • Anonyymi

      Nyt sä kiusaat ja maalitat tässä itse!

      • Johan minä sanoin että itsepähän kaipaa turpiinsa.


    • Anonyymi

      Kultsi, älä viitsi nyt. Kultsi ragee.

    • No kiusaajia on aina. Niitä ei voi poistaa.

      Eikä kiusaamista voi poistaa.

      Tuossa on kaksi faktaa, jotka kannattaa ymmärtää, vaikkei niitä hyväksy.

      Jokaisen kannattaisi enemmän keskittyä siihen, miten elää kiusaajien kanssa. Siihen kannattaa käyttää voimavaransa täysin ja kannustaa muitakin siihen.

      Kiusaajat haluavat huomiota ja kiusaamisen tuomitseminen ja jalustalle sen nostaminenkin on huomiota, mitä siten saavat.

      • Sulla on yleensä järkeviä kannanottoja. Niin tuokin, mutta....

        Lapselle pitää silti opettaa mikä on oikein ja väärin.

        Enemmänkin minä ihmettelen tätä hiljaista hyväksyntää, joka seuraa AINA, kun joku on maalitauluna. Minne perkeleeseen ne puolustajat piiloutuvat? Pelkäävät oman nahkansa puolesta, vai?


      • elisakettu kirjoitti:

        Sulla on yleensä järkeviä kannanottoja. Niin tuokin, mutta....

        Lapselle pitää silti opettaa mikä on oikein ja väärin.

        Enemmänkin minä ihmettelen tätä hiljaista hyväksyntää, joka seuraa AINA, kun joku on maalitauluna. Minne perkeleeseen ne puolustajat piiloutuvat? Pelkäävät oman nahkansa puolesta, vai?

        No minusta se vierellä seisominen ja myötäeläminen on tärkeintä. Puolustaminen on enemmän sitä kiusaajalle hänen tarvitseman huomion antamista. Minä olen lopen kyllästynyt siihen. En edes vihaista katsetta soisi. Keskittyisin vaan kiusattuun.

        Täällä se on vaikeaa osoittaa. Joku Jan1;n tiedostaa hyvin, että seison kiusaajan ja hänen välissä sportaten häntä... mutta moni muu ei sitä huomaa.

        Tuo kiusaajan saaman huomion nollaaminen on tärkeää.... ne koettaa saada sitä kaikin keinoin...


      • Disse kirjoitti:

        No minusta se vierellä seisominen ja myötäeläminen on tärkeintä. Puolustaminen on enemmän sitä kiusaajalle hänen tarvitseman huomion antamista. Minä olen lopen kyllästynyt siihen. En edes vihaista katsetta soisi. Keskittyisin vaan kiusattuun.

        Täällä se on vaikeaa osoittaa. Joku Jan1;n tiedostaa hyvin, että seison kiusaajan ja hänen välissä sportaten häntä... mutta moni muu ei sitä huomaa.

        Tuo kiusaajan saaman huomion nollaaminen on tärkeää.... ne koettaa saada sitä kaikin keinoin...

        No tässähän sitä huomiota jaetaan. Olkoon hyvä vaan. Pieni palkinto suuresta saavutuksesta.


      • elisakettu kirjoitti:

        No tässähän sitä huomiota jaetaan. Olkoon hyvä vaan. Pieni palkinto suuresta saavutuksesta.

        Niinpä. Mutta opettavaista.

        Ehkä osataan huomenna paremmin, Ellu elluiseni. 😁


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sulla on yleensä järkeviä kannanottoja. Niin tuokin, mutta....

        Lapselle pitää silti opettaa mikä on oikein ja väärin.

        Enemmänkin minä ihmettelen tätä hiljaista hyväksyntää, joka seuraa AINA, kun joku on maalitauluna. Minne perkeleeseen ne puolustajat piiloutuvat? Pelkäävät oman nahkansa puolesta, vai?

        Täällä anonyymikiusaaminen ei ole oikeaa kiusaamista, eri asia on oikeassa elämässä.
        Välis vain luulee olevansa hauska.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä anonyymikiusaaminen ei ole oikeaa kiusaamista, eri asia on oikeassa elämässä.
        Välis vain luulee olevansa hauska.

        Huom. Palstakirjoittajan moraali.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä anonyymikiusaaminen ei ole oikeaa kiusaamista, eri asia on oikeassa elämässä.
        Välis vain luulee olevansa hauska.

        Älyttömyydet voi jättää noteeraamatta. Ignooraus paras lääke.


      • elisakettu kirjoitti:

        Huom. Palstakirjoittajan moraali.

        Sama kuin poliittinen vastuu...🙄


      • Disse kirjoitti:

        Älyttömyydet voi jättää noteeraamatta. Ignooraus paras lääke.

        Jossain määrin en ihan usko tuohon ingooraukseenkaan. Ehkä pitäisi, mutta...

        Jokainen haluaa tulla huomatuksi. Voisiko sen huomioimisen tehdä niin, että niinsanotusta eitoivottavasta käytöksestä alettaisiin luopumaan ja tilalle tulisi kuitenkin se sallittu käytös?

        Poliittinen vastuu. Aikas mainio termi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Jossain määrin en ihan usko tuohon ingooraukseenkaan. Ehkä pitäisi, mutta...

        Jokainen haluaa tulla huomatuksi. Voisiko sen huomioimisen tehdä niin, että niinsanotusta eitoivottavasta käytöksestä alettaisiin luopumaan ja tilalle tulisi kuitenkin se sallittu käytös?

        Poliittinen vastuu. Aikas mainio termi.

        No jos joku vintiö sotkee vaikka alituiseen vaikka salibandyharjoitukset? Se, että kaikki punnertaa sen yhden takia ei enää nykyään toimi, koska sekin käy huomiosta tälläiselle. Mutta kun kaverin laittaa harkoista pukuhuoneeseen yksin pönöttämään loppuharkkojen ajaksi, seuraavalla kerralla on kiltimpi kaveri.

        Huomioi kun osaa olla kunnolla. Jos ei, niin pukkariin. Ei pidä hyväksyä. Ymmärtää voi, että ei sentään ala naama punasena huutamaan.... se ei johda mihinkään.

        Joo. Ministerit kantaa aina poliittisen vastuun.... eli ehkä voi joutua seuraavaks oppositioon...😁


      • Disse kirjoitti:

        No jos joku vintiö sotkee vaikka alituiseen vaikka salibandyharjoitukset? Se, että kaikki punnertaa sen yhden takia ei enää nykyään toimi, koska sekin käy huomiosta tälläiselle. Mutta kun kaverin laittaa harkoista pukuhuoneeseen yksin pönöttämään loppuharkkojen ajaksi, seuraavalla kerralla on kiltimpi kaveri.

        Huomioi kun osaa olla kunnolla. Jos ei, niin pukkariin. Ei pidä hyväksyä. Ymmärtää voi, että ei sentään ala naama punasena huutamaan.... se ei johda mihinkään.

        Joo. Ministerit kantaa aina poliittisen vastuun.... eli ehkä voi joutua seuraavaks oppositioon...😁

        No sä olet kasvattaja, valmentaja ja joukkuepelaaja, niin tiedät varmaan oikeat menettelytavat.

        Musta on sanottu, että olen liian pehmo. Ehkä olenkin, mutta minkäs luonnolles teet? Toisaalta sen takia on tullut tehtyä montakin mokaa, mutta joskus siitä (kuuntelu)taidosta on ollut hyötyäkin. Ei ole tullut niin paljon turpaan kuin kollegoille.


      • elisakettu kirjoitti:

        No sä olet kasvattaja, valmentaja ja joukkuepelaaja, niin tiedät varmaan oikeat menettelytavat.

        Musta on sanottu, että olen liian pehmo. Ehkä olenkin, mutta minkäs luonnolles teet? Toisaalta sen takia on tullut tehtyä montakin mokaa, mutta joskus siitä (kuuntelu)taidosta on ollut hyötyäkin. Ei ole tullut niin paljon turpaan kuin kollegoille.

        Tipahdin jo.

        No en mäkään aina ole tälläinen ollut, vaan nmenomaan perästä vedeltävä joojoo-mies. 😂

        Mutta siinä kärsi itse ja vähän muutkin. Valkku ja jojoajat kasvatti ja samalla kun tutkiskelin kaikenmaailman psykologisia teoksia ja juttuja, huomasin, että tietynlainen sosiaalinen konsepti on olemassa. Kaikki ei tiedosta omien tunteiden ja muitten tunteiden eroa. Jos itsestä on hauskaa kiusata, härnätä ja sotkea muitten touhuja, se ei välttämättä muista tunnu samalta.

        Joskus sillä kivuudella ja lempeydellä antaa erioikeudet erilaisille ihmisille. Just nää kiusaushommat minusta menee monessa kohti väärin. Edelleen keskitytään liikaa kiusaajaan. Sitä nuhdellaan, opetetaan jne. Kun oikeastaan kiusattu pitäisi nostaa jaloilleen ja valaa siihen se tieto, ettei se hänestä johdu. Siinä olisi joku konsti lopettaa kierre.

        Ignooraamistakin voi edeltää ilmoitus, että nyt tuota ei sallita tässä ja sitten vaan jättää se kiusaaja sivuun. Lapsien kanssa voi toimia opettavammin, mutta aikuinen saa miettiä jo itse...😬


    • Minua kohtaan asiallinen ja puolustanut.

      • No kivat sun puolesta. Entäpä sitten ne muut, joita hän on kiusannut? Eikö heillä ole mitään merkitystä?


      • elisakettu kirjoitti:

        No kivat sun puolesta. Entäpä sitten ne muut, joita hän on kiusannut? Eikö heillä ole mitään merkitystä?

        Ensinnäkin ei se ketään kiusaa ilman syytä. Ja tuskin sit on välis jos on.


      • elisakettu kirjoitti:

        No kivat sun puolesta. Entäpä sitten ne muut, joita hän on kiusannut? Eikö heillä ole mitään merkitystä?

        muutenkin välimerkitöntä kiusataan, minä pyysin häntä jäämään.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ensinnäkin ei se ketään kiusaa ilman syytä. Ja tuskin sit on välis jos on.

        Mikä on mielestäsi hyvä syy kiusata?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ensinnäkin ei se ketään kiusaa ilman syytä. Ja tuskin sit on välis jos on.

        Itse ainakin olen huomannut että tiettyjä ihmisiä mollaa, esim. korkeakoulutettuja. Niputtaa kaikki ne samanlaisiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ainakin olen huomannut että tiettyjä ihmisiä mollaa, esim. korkeakoulutettuja. Niputtaa kaikki ne samanlaisiksi.

        Niin että onko reilu meninki? Mollata yleensä ketään ikään, asemaan, sukupuoleen jne katsomatta?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Niin että onko reilu meninki? Mollata yleensä ketään ikään, asemaan, sukupuoleen jne katsomatta?

        En sanonut niin. Kommentoin vain tuota valtakunnan "ei se ketään kiusaa ilman syytä".


      • elisakettu kirjoitti:

        Mikä on mielestäsi hyvä syy kiusata?

        Katsokun hän ei ole aloittava toinen on aiheuttanut, ihan itse joten toinen pitää osata myös rauhoittaa vauhkoitunut.🤔

        En minä muuta syytä siihen tiedä, enkä ole nähnyt niin en tiedä.
        Mistä kyse joten moni muukin epäilee puhutko edes samasta ihmisestä.
        Harmiton Ja hyvä sydäminen ihminen se on ja pitää heikkojen puolta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Katsokun hän ei ole aloittava toinen on aiheuttanut, ihan itse joten toinen pitää osata myös rauhoittaa vauhkoitunut.🤔

        En minä muuta syytä siihen tiedä, enkä ole nähnyt niin en tiedä.
        Mistä kyse joten moni muukin epäilee puhutko edes samasta ihmisestä.
        Harmiton Ja hyvä sydäminen ihminen se on ja pitää heikkojen puolta.

        Hyväsydäminen? Tyyli millä tavalla hän asettaa kirjoittajan sanat epäilyttäviksi ei ole kovinkaan hyväsydämistä.

        Valtis, ei riitä että hän on sinulle kiva. Hänen tulee olla kiva myös muille. Voitko luottaa ihmiseen, joka pureskelee toisesta palasia silmiesi edessä? Vai etkä vain välitä?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hyväsydäminen? Tyyli millä tavalla hän asettaa kirjoittajan sanat epäilyttäviksi ei ole kovinkaan hyväsydämistä.

        Valtis, ei riitä että hän on sinulle kiva. Hänen tulee olla kiva myös muille. Voitko luottaa ihmiseen, joka pureskelee toisesta palasia silmiesi edessä? Vai etkä vain välitä?

        "Valtis, ei riitä että hän on sinulle kiva. Hänen tulee olla kiva myös muille."

        Kyllä me yleensä pidämme kivoina ja hyvinä ihmisinä niitä jotka on meille mukavia. Kaikki ei ole kaikille mukavia. Esim. joku sun ystäväsi saattaa olla ilkeä jollekulle toiselle mutta te kaksi tulette juttuun ja pidät häntä kivana. Eikä se ilkeys ole suoraa aina vaan voi olla myös jotain hienovaraista syrjintää. Et voi tietää että jokaikinen tuntemasi mukava ihmine on mukava jokaikiselle muulle ihmiselle.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Niin että onko reilu meninki? Mollata yleensä ketään ikään, asemaan, sukupuoleen jne katsomatta?

        Netissä,ilman omaa naamakuvaa? Pimeitä ootte.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Valtis, ei riitä että hän on sinulle kiva. Hänen tulee olla kiva myös muille."

        Kyllä me yleensä pidämme kivoina ja hyvinä ihmisinä niitä jotka on meille mukavia. Kaikki ei ole kaikille mukavia. Esim. joku sun ystäväsi saattaa olla ilkeä jollekulle toiselle mutta te kaksi tulette juttuun ja pidät häntä kivana. Eikä se ilkeys ole suoraa aina vaan voi olla myös jotain hienovaraista syrjintää. Et voi tietää että jokaikinen tuntemasi mukava ihmine on mukava jokaikiselle muulle ihmiselle.

        Totta tuo.

        Tämän valossa kun asiaa tarkastelee, kukaan ei ole toista pyhempi (täälläkään). Lopulta kaikki ovat itsekkäitä kusipäitä, joilla on omat intressinsä tehdä tai olla tekemättä mielihalunsa mukaan.

        Siedämme kritiikkiäkin vain tietyltä taholta, mutta emme toiselta.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyväsydäminen? Tyyli millä tavalla hän asettaa kirjoittajan sanat epäilyttäviksi ei ole kovinkaan hyväsydämistä.

        Valtis, ei riitä että hän on sinulle kiva. Hänen tulee olla kiva myös muille. Voitko luottaa ihmiseen, joka pureskelee toisesta palasia silmiesi edessä? Vai etkä vain välitä?

        Jos kyseessä on ihminen joka pureskeltu siltä toista , minä sallin takaisin purennat koska se toinen on toiminut samoin ja sama sananvapaus jyllää puolin ja toisin ja itse aikuisena kantavat vastuunsa. Kyllä Puolustan myös pureskijoita jos näen sen aiheellisiksi joskus pyytänyt poistoon ihan siitä koska on mennyt ylitte purennat. Mutta siitäkin on sanottu että minun pitäisi jättää niin oon sitten jättänyt joka on toivonut.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyväsydäminen? Tyyli millä tavalla hän asettaa kirjoittajan sanat epäilyttäviksi ei ole kovinkaan hyväsydämistä.

        Valtis, ei riitä että hän on sinulle kiva. Hänen tulee olla kiva myös muille. Voitko luottaa ihmiseen, joka pureskelee toisesta palasia silmiesi edessä? Vai etkä vain välitä?

        Muille hän on myös kiva mutta ei tuhmille.😁


      • valtakunta kirjoitti:

        Muille hän on myös kiva mutta ei tuhmille.😁

        Vai tuhmille? En ole nähnyt hänen puuttuvan palstatuhmuuteen vielä kertaakaan.


    • Anonyymi

      Välis on harmiton hörhö.

      Mutta jännää on se, että sinä et näe Jan1a kiusaajana, joka on lukemattomilla nimimerkeillä ja 24/7 paklstailuilla ja kaikkialle sotkeutujana kiusaajana.

      Vieläkin, vaikka hyvin selvästi nähtävissä mikä tämän palstan ilmapiirin pilaa, niin silti itsepintaisesti pitää kiinni oikeudesta välittämättä siitä, ettei siitä monikaan pidä ja aika moni olisi hyvillään, jos ei enää kirjoittelisi tänne. Ainakaan nimimerkillä.

      Minä sanoisin, että Jan1 on kenties yksi kusipäisimmistä ja itsekkäimmistä kirjoittajista palstalla. Ellei jopa pahin. Muut vastaavanlaiset on tulleet ja menneet, mutta Jan1 pysyy. Ja kohta taas uutta nimimerkkiä kehiin, jotta voisi jatkaa sitä samaa mitä tähänkin asti. Eli täyttämään palstaa jonninjoutavalla lässytyksellä muutaman komppikaverin säestyksellä.

      • Anonyymi

        Tämä voi olla totta...ihan hyviä pointteja...?


      • Välis on hörhö, tottakai, mutta otinpa nyt asian esille koska miten tämä vaikuttaa palstakäyttäytymiseen.

        Minä en voi sanoa Jania kiusaajaksi, koska en ole nähnyt hänen simputtavan ketään. Jos näin on, niin on mennyt ohi. Käsittääkseni hänellä on yksi nimimerkki kerrallaan käytössään, en tiedä niistä lukemattomista muista.

        Millä tavalla Jan on kusipäinen tai itsekäs? Solvaako hän jatkuvasti ihmisiä ja ihmisyyttä kuten palstaraivoajat tekee? Jonninjoutavaa lässytystä tosiaan.


      • Anonyymi

        Vihdoinkin joku muukin tajusi tämän. Olen ihmetellyt samaa, eikö muut palstalaiset muka tajua kuka jan1 on ja hänen multinikki sekoiluaan. Viimeisin veto on lirkutella omalle itselleen toisena sukupuolena ja kaikki pitää touhua ihan normaalina. Tällaiset trollaaja sekoilijat olisi bännätty jo muilta palstoilta. Karmivampaa asiasta tekee se että kyseessä on perheellinen keski-ikäinen nainen eikä mikään pelleilevä teini.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoinkin joku muukin tajusi tämän. Olen ihmetellyt samaa, eikö muut palstalaiset muka tajua kuka jan1 on ja hänen multinikki sekoiluaan. Viimeisin veto on lirkutella omalle itselleen toisena sukupuolena ja kaikki pitää touhua ihan normaalina. Tällaiset trollaaja sekoilijat olisi bännätty jo muilta palstoilta. Karmivampaa asiasta tekee se että kyseessä on perheellinen keski-ikäinen nainen eikä mikään pelleilevä teini.

        Minusta tuo kommentti on osoitus palstalaisten panettelusta. Tuskin sulla on mitään kuittia asiasta esittää. Esität vain harhojasi.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Välis on hörhö, tottakai, mutta otinpa nyt asian esille koska miten tämä vaikuttaa palstakäyttäytymiseen.

        Minä en voi sanoa Jania kiusaajaksi, koska en ole nähnyt hänen simputtavan ketään. Jos näin on, niin on mennyt ohi. Käsittääkseni hänellä on yksi nimimerkki kerrallaan käytössään, en tiedä niistä lukemattomista muista.

        Millä tavalla Jan on kusipäinen tai itsekäs? Solvaako hän jatkuvasti ihmisiä ja ihmisyyttä kuten palstaraivoajat tekee? Jonninjoutavaa lässytystä tosiaan.

        Sillä tavalla, ettei välitä ollenkaan muista. Välittää ainoastaan omasta oikeudesta kirjoittaa tänne kaikkialle. Ehkä nyt ottanut vähän takapakkia, mutta ei tämä kauan kestä. Jossain vaiheessa uusi nikki ja sama homma jatkuu.

        Ja sinä, elisakettu, leikit täällä jotain luokanopettajaa tai tarhatätiä, vaikkei pätevyytesi siihen riitä. Et näe palstaa puolueettomasti, olet valinnut puolensa. Siksi sinun pitäisi ehkä olla hiljaa siitä, että kuka on kiusaaja ja kuka ei.

        Välis ei muuten ole harjoittamassa täällä oikeuttaan kirjoittaa kaikki aloitukset täyteen välimerkitöntä tekstiä. Eli hänestä on aika vähän kiusaa kenellekään. Ja asiaahan se Jan1sta sanoi. Minuakin kiinnostaa, että kuin monta rekisteröityä nimimerkkiä poistuisi palstalta, jos se kirjoittaja Jan1n nimimerkin takaa lopettaisi kirjoittamisen palstalle. Luulen, että aika moni.


      • elisakettu kirjoitti:

        Välis on hörhö, tottakai, mutta otinpa nyt asian esille koska miten tämä vaikuttaa palstakäyttäytymiseen.

        Minä en voi sanoa Jania kiusaajaksi, koska en ole nähnyt hänen simputtavan ketään. Jos näin on, niin on mennyt ohi. Käsittääkseni hänellä on yksi nimimerkki kerrallaan käytössään, en tiedä niistä lukemattomista muista.

        Millä tavalla Jan on kusipäinen tai itsekäs? Solvaako hän jatkuvasti ihmisiä ja ihmisyyttä kuten palstaraivoajat tekee? Jonninjoutavaa lässytystä tosiaan.

        Kyllä se on ollut, en tiedä uskoako siihen enää turha sitä on puolustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoinkin joku muukin tajusi tämän. Olen ihmetellyt samaa, eikö muut palstalaiset muka tajua kuka jan1 on ja hänen multinikki sekoiluaan. Viimeisin veto on lirkutella omalle itselleen toisena sukupuolena ja kaikki pitää touhua ihan normaalina. Tällaiset trollaaja sekoilijat olisi bännätty jo muilta palstoilta. Karmivampaa asiasta tekee se että kyseessä on perheellinen keski-ikäinen nainen eikä mikään pelleilevä teini.

        Kerrankin joku uskaltaa sanoa faktat ääneen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tavalla, ettei välitä ollenkaan muista. Välittää ainoastaan omasta oikeudesta kirjoittaa tänne kaikkialle. Ehkä nyt ottanut vähän takapakkia, mutta ei tämä kauan kestä. Jossain vaiheessa uusi nikki ja sama homma jatkuu.

        Ja sinä, elisakettu, leikit täällä jotain luokanopettajaa tai tarhatätiä, vaikkei pätevyytesi siihen riitä. Et näe palstaa puolueettomasti, olet valinnut puolensa. Siksi sinun pitäisi ehkä olla hiljaa siitä, että kuka on kiusaaja ja kuka ei.

        Välis ei muuten ole harjoittamassa täällä oikeuttaan kirjoittaa kaikki aloitukset täyteen välimerkitöntä tekstiä. Eli hänestä on aika vähän kiusaa kenellekään. Ja asiaahan se Jan1sta sanoi. Minuakin kiinnostaa, että kuin monta rekisteröityä nimimerkkiä poistuisi palstalta, jos se kirjoittaja Jan1n nimimerkin takaa lopettaisi kirjoittamisen palstalle. Luulen, että aika moni.

        Vai pitää minun olla hiljaa? Mikäs vitun mielipidepalsta tämä sitten on, jos suun avaaminen on osalle sallittua ja osalle ei. Ja mielipide ei tosiaan tarkoita sitä, että sallitaan yksittäisten palstalaisten tarkoituksellinen ja jatkuva revittely epäolennaisista asioista. Olipa kohde kuka hyvänsä.

        Tapa millä hän niputtaa henkilöitä, on kuvottava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tavalla, ettei välitä ollenkaan muista. Välittää ainoastaan omasta oikeudesta kirjoittaa tänne kaikkialle. Ehkä nyt ottanut vähän takapakkia, mutta ei tämä kauan kestä. Jossain vaiheessa uusi nikki ja sama homma jatkuu.

        Ja sinä, elisakettu, leikit täällä jotain luokanopettajaa tai tarhatätiä, vaikkei pätevyytesi siihen riitä. Et näe palstaa puolueettomasti, olet valinnut puolensa. Siksi sinun pitäisi ehkä olla hiljaa siitä, että kuka on kiusaaja ja kuka ei.

        Välis ei muuten ole harjoittamassa täällä oikeuttaan kirjoittaa kaikki aloitukset täyteen välimerkitöntä tekstiä. Eli hänestä on aika vähän kiusaa kenellekään. Ja asiaahan se Jan1sta sanoi. Minuakin kiinnostaa, että kuin monta rekisteröityä nimimerkkiä poistuisi palstalta, jos se kirjoittaja Jan1n nimimerkin takaa lopettaisi kirjoittamisen palstalle. Luulen, että aika moni.

        Sinä et vaan osaa katsoa asioita kuin yhdestä näkökulmasta. Jos katsoisit kaikista mahdollisista kulmista niin et osaisi ottaa edes puolia. MINÄ olen palstan ainoa aidosti objektiivinen henkilö.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Vai pitää minun olla hiljaa? Mikäs vitun mielipidepalsta tämä sitten on, jos suun avaaminen on osalle sallittua ja osalle ei. Ja mielipide ei tosiaan tarkoita sitä, että sallitaan yksittäisten palstalaisten tarkoituksellinen ja jatkuva revittely epäolennaisista asioista. Olipa kohde kuka hyvänsä.

        Tapa millä hän niputtaa henkilöitä, on kuvottava.

        Kyllä saat sanoa mielipiteesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tavalla, ettei välitä ollenkaan muista. Välittää ainoastaan omasta oikeudesta kirjoittaa tänne kaikkialle. Ehkä nyt ottanut vähän takapakkia, mutta ei tämä kauan kestä. Jossain vaiheessa uusi nikki ja sama homma jatkuu.

        Ja sinä, elisakettu, leikit täällä jotain luokanopettajaa tai tarhatätiä, vaikkei pätevyytesi siihen riitä. Et näe palstaa puolueettomasti, olet valinnut puolensa. Siksi sinun pitäisi ehkä olla hiljaa siitä, että kuka on kiusaaja ja kuka ei.

        Välis ei muuten ole harjoittamassa täällä oikeuttaan kirjoittaa kaikki aloitukset täyteen välimerkitöntä tekstiä. Eli hänestä on aika vähän kiusaa kenellekään. Ja asiaahan se Jan1sta sanoi. Minuakin kiinnostaa, että kuin monta rekisteröityä nimimerkkiä poistuisi palstalta, jos se kirjoittaja Jan1n nimimerkin takaa lopettaisi kirjoittamisen palstalle. Luulen, että aika moni.

        Vain tämä yksi poistuisi, kun ei ole muita. Mä en ymmärrä miten olen kiusaaja sun tai co. mielestä. Avaatko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoinkin joku muukin tajusi tämän. Olen ihmetellyt samaa, eikö muut palstalaiset muka tajua kuka jan1 on ja hänen multinikki sekoiluaan. Viimeisin veto on lirkutella omalle itselleen toisena sukupuolena ja kaikki pitää touhua ihan normaalina. Tällaiset trollaaja sekoilijat olisi bännätty jo muilta palstoilta. Karmivampaa asiasta tekee se että kyseessä on perheellinen keski-ikäinen nainen eikä mikään pelleilevä teini.

        Ja edelleenkään Lillis2020 ei ole mun nimimerkki. :)


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Vai pitää minun olla hiljaa? Mikäs vitun mielipidepalsta tämä sitten on, jos suun avaaminen on osalle sallittua ja osalle ei. Ja mielipide ei tosiaan tarkoita sitä, että sallitaan yksittäisten palstalaisten tarkoituksellinen ja jatkuva revittely epäolennaisista asioista. Olipa kohde kuka hyvänsä.

        Tapa millä hän niputtaa henkilöitä, on kuvottava.

        Tämä artikkeli ehkä avaa sitä, miksi Väliksellä katsotaan olevan oikeus olla huonotapainen. Väliksen katsotaan edustavan "kansaa":

        http://www.paatos.fi/2017/01/27/politiikka-vai-luonnollinen-ihmisyys-populistien-kansa-ja-huonot-tavat/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä artikkeli ehkä avaa sitä, miksi Väliksellä katsotaan olevan oikeus olla huonotapainen. Väliksen katsotaan edustavan "kansaa":

        http://www.paatos.fi/2017/01/27/politiikka-vai-luonnollinen-ihmisyys-populistien-kansa-ja-huonot-tavat/

        "Näiden määritelmien perusteella voidaan olettaa, että populistien ruman kielenkäytön ja tökerön käytöksen tarkoitus on ilmaista kansan aitoutta vastakohtana valtaapitävän eliitin sivistyneen kuuloiselle puheelle ja muodolliselle käytökselle, jotka populistit leimaavat teeskentelyksi ja harhaanjohtamisen keinoksi. Tämän oletuksen paikkansapitävyyttä puoltaa perussuomalaisten verkkolehden Suomen Uutisten päätoimittajan Matias Turkkilan haastattelu Helsingin Sanomissa 12.11.2016. Turkkilan mielestä ”lidlinparkkipaikkaa” puhuvalle kansalle täytyy antaa kanava saada äänensä kuuluviin. Tuo ääni on usein räävitön, eikä törkeiden puheiden ole tarkoituskaan ilmaista totuutta, vaan asioita niin kuin ne koetaan, eli oikeutetun vihan aiheuttajina.[6]

        Mikä tällainen ”lidlinparkkipaikkaa” ja ”teboilinkahvilaa” puhuva kansa on? Varmaa on, etteivät kaikki Suomen kansalaiset kuulu tähän joukkoon, eivät myöskään kaikki suomen kieltä puhuvat ja suomalaiseen kulttuuriin syntyneet ja kasvaneet eivätkä edes kaikki ”kadunmiehet”. Ensimmäinen ajatus onkin, että populistit olettavat jonkin aidon ja alkuperäisen, mutta tätä nykyä vihaisen ja turhautuneen kansan, jolle haluavat antaa äänen, ei kansan itsensä takia, vaan siksi, että viha ylipäätään saisi purkautua rumana kielenkäyttönä ja huonona käytöksenä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et vaan osaa katsoa asioita kuin yhdestä näkökulmasta. Jos katsoisit kaikista mahdollisista kulmista niin et osaisi ottaa edes puolia. MINÄ olen palstan ainoa aidosti objektiivinen henkilö.

        Katsonkin yhdestä näkökulmasta. Siitä ainoasta näkökulmasta, mistä näkee. Eli yläpuolelta. En alhaalta, en läheltä, en sisältä, vaan yläpuolelta. Enkä valitse puolia.

        Jos asioita alkaa tarkastelemaan jokaisen kirjoittajan näkökulmasta, menettää objektiivisuuden. Silloin tahtomattaan(?) valitsee puolensa sen mukaan, mikä tukee omaa agendaa tai mielipiteitä. Muodostaa mielipiteensä sen mukaan, kenestä pitää ja kenestä ei.

        Minulle taas kaikki lähtee samalta viivalta. Joka kerta. Kukaan ei ole erityisasemassa. En edes minä itse.


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Ja edelleenkään Lillis2020 ei ole mun nimimerkki. :)

        Tuon ainainen toistaminen varmaan vahvistaa käsitystä että on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon ainainen toistaminen varmaan vahvistaa käsitystä että on.

        Tuo on törkeää Lillistä kohtaan. Onpa vitun reilua hyökätä hänen kimppuunsa - ikäänkuin kiusaksi Janille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon ainainen toistaminen varmaan vahvistaa käsitystä että on.

        Jaa. Kertasin vaan, jos sattuu vaikka joku älykäskin lukemaan vastauksen ja tajuamaan mitä sanotaan. Ihan sama, kun itse tiedetään miten asian todellinen laita on. :)

        Muuthan saa spekuloida hamaan tappiin asti.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tuo on törkeää Lillistä kohtaan. Onpa vitun reilua hyökätä hänen kimppuunsa - ikäänkuin kiusaksi Janille?

        Lilli on älykäs nainen, ei hän näistä onneksi kiusaannu. Osaa ottaa kuten pitääkin. Vähät välittää. :)


    • Se, mikä tuntuu kiusaamiselta, on henkilökohtainen kokemus. Pitäisikö? Tuo on vaarallinen kysymys, jos ei ajattele ensin mihin se johtaa. Maailmassa on paljon epäkohtia, jotka äkkiseltään pitäisi korjata, mutta kaikki toimet niiden korjaamiseen johtaisivat vain uusiin epäkohtiin eivätkä silti välttämättä korjaa alkuperäistä.

      Kiusaamiseen varmaan johtaa se, että kaikki eivät pidä kaikista. Kaikkien kukkien ei haluta kukkivan, koska silloin toiset erottuvat paremmin.

      Mä kieltäydyn osallistumasta itse arvuutteluun. Pidän kuitenkin epätodennäköisenä, että välimerkitön olisi vain välimerkitön, eikä koskaan kukaan muu. Tiedän myös tavan, jolla välimerkittömän voisi suurella todennäköisyydellä kytkeä nimimerkkiin tai nimimerkkeihin, jos viitsisi nähdä moisen eteen vaivaa. Teoriassa arvoitus on ratkaistu ja se riittää minulle, koska olen teorian mies.

      • Se on kiva että oot huomannut välimerkitön on kunnollinen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Se on kiva että oot huomannut välimerkitön on kunnollinen.

        Mikä tekee välimerkittömästä kunnollisen?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Mikä tekee välimerkittömästä kunnollisen?

        Välis on rehellinen ja aito suomalainen työmies ja perussuomalaisten äänestäjä. Väliksestä eivät pidä tavallisia kansanihmisiä halveksivat elitistit.


    • Elisakettu, miksi tällainen avaus? Me ei olla vissin kuin kerran kirjoiteltu, mutta ensivaikutelma sinusta oli että olet rauhallinen ja harkitseva kirjoittaja. Olen yllättynyt tästä. Ole sinä fiksumpi, äläkä laskeudu kiusaajien tasolle.
      On muitakin keinoja. Maalittaminen on vaan niin väärin, oli sitten kohde kuka tahansa. Eikös me juuri tällaisesta haluta eroon täällä?

      • Olet oikeassa, maalittaminen on väärin. Enkä minä tätä puolustele.

        Mutta mikä johtaa kiusaamisen hiljaiseen hyväksymiseen? Mikä tekee toisesta eriarvoisen kuin toisesta?


      • elisakettu kirjoitti:

        Olet oikeassa, maalittaminen on väärin. Enkä minä tätä puolustele.

        Mutta mikä johtaa kiusaamisen hiljaiseen hyväksymiseen? Mikä tekee toisesta eriarvoisen kuin toisesta?

        Olipa vaikea ja erittäin tilannesidonnainen ja subjektiivinenkin kysymys. Minusta jokainen on samanarvoinen ja kiusaaminen on aina väärin, oli sen kohteena kuka tahansa.

        Itse puolustan kiusattuja silloin kun tulkitsen että sille on tarvetta. Mitä paremmin kiusattua tuntee, sitä herkemminhän sitä osaa myös tulkita kyseistä tilannetta ja tietty toisin päin. Sehän voi sitten ulkopuolisen silmin näyttää eriarvoiselta, vaikka kyse ei sellaisesta olisikaan, vaan siitä, ettei osaa lukea ventovieraan tilannetta yhtä nopeasti tai ehkä lainkaan (tämä tietysti täysin olosuhteista riippuen) kuin sen tutun tilannetta osaa.

        Ihan asia erikseen on sitten minusta se kiusaamisen hiljainen hyväksyminen. Siihen löytyy varmaan niin monta eri syytä kuin on ihmistäkin. Ei haluta puuttua, eri syistä.

        Itse inhoan kiusaamista niin paljon, etten en oikein hiljaa pysy jos tulkitsen että toinen voi tukea tarvita. Ihan joka väliin ei kuitenkaan ole menemistä, koska ihmisten on annettava selvittää asiansa itse, mutta kyllä sen sitten ennemmin tai myöhemmin huomaa, kun toinen kaipaisi taustatukea. Ja ainakin minä olen niin empaattinen luonteeltani, että huomaan melko herkästi toisen tuntemukset, jos vähäkään tunnen.


    • Sinä nyt käsittelet asiaa niin kuin olisi ollut oikeat henkilöt kyseessä. Minusta jan1 kohdalla tätä asiaa voisi käsitellä niin, että kun jan1 itsekin on mielestään ollut vain vitsikäs leikitellessään erilaisilla roolihahmoilla ja toisten kirjoittajien tunteilla täällä, että nyt pitäisin jan1.stä kohdella myös vain pelkkänä palstahahmona ja niihinhän ei satu koskaan, eihän? se ainakin taitaa jan1.sen käsitys olla kun on noita roolejaan vedellyt.

      • Jaa? Kyllä minä olen siinä uskossa, että kaikkien kirjoitusten takana on oikea ihminen.

        En ymmärrä, miksi tässä koko ajan vedetään Jania mukaan. En ole tehnyt aloitusta hänestä. Vai onko Jan mielestäsi kiusaaja? Ja jos olet sitä mieltä, kerro esimerkkejä kiusaamisesta.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Jaa? Kyllä minä olen siinä uskossa, että kaikkien kirjoitusten takana on oikea ihminen.

        En ymmärrä, miksi tässä koko ajan vedetään Jania mukaan. En ole tehnyt aloitusta hänestä. Vai onko Jan mielestäsi kiusaaja? Ja jos olet sitä mieltä, kerro esimerkkejä kiusaamisesta.

        Voi hyvä jumala, jan/mazy/lillis. Miten puusilmä voi henkilö olla vai kuulutko sinäkin hyssyttely-piiriin, leikitään silleen kivasti ettei tule paha mieli kun leikki katkeaa, aikuisilta ihmisiltä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Jaa? Kyllä minä olen siinä uskossa, että kaikkien kirjoitusten takana on oikea ihminen.

        En ymmärrä, miksi tässä koko ajan vedetään Jania mukaan. En ole tehnyt aloitusta hänestä. Vai onko Jan mielestäsi kiusaaja? Ja jos olet sitä mieltä, kerro esimerkkejä kiusaamisesta.

        No arvelin vaan kun jan1 niitä tunteita tuntuu herättävän ja se väliksen ketju sitä. Mutta janihan on just kiusaaja, vähän vaan salamyhkäisemmin sen tekee kuin välis joka on suora toimissaan. No kyllä varmaan itsekin tiedät mihin viittaan jos mainitsen että silloin viimeksikin kun täällä nähtiin, mitä oli manipuloinnillaan saanut aikaan silloin. Ja sekin kai lähti vain siitä että jania oli jossain ketjussa omien sanojensa mukaan kommentit "vituttanut" niin piti aloittaa sitten toisen kirjoittajan tunteisiin menevä kiusaaminen.


      • Hyökkäsikö? Ja Harmaaritari loukkaantui vakavasti?

        Milloin ei sanallisesta myrskyä palstalla ole ollut? Eipä silti, kyllä tuo Ritskun lutkitteluun sai jo joku puuttuakin. Itsepähän suutansa on pieksänyt.

        Minä en tiedä kenenkään väleistä, kaipa aikuiset ihmiset osaavat itse setviä välinsä, jos sellaiseen on tarvis.

        Mikä taas on erittäin typerää, on se, että milloin kenestäkin keksitään mitä mielikuvituksellempia tarinoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä jumala, jan/mazy/lillis. Miten puusilmä voi henkilö olla vai kuulutko sinäkin hyssyttely-piiriin, leikitään silleen kivasti ettei tule paha mieli kun leikki katkeaa, aikuisilta ihmisiltä.

        Niin. Eri nimimerkkejä. Yksi kerrallaan käytössä. Onko tuo nyt jotenkin ihmeellistä? Yli puolet porukasta kirjoittaa anonyymeinä. Se jos mikä minusta on rikollista. Tiedä kuka trolli siellä milloinkin on kirjoitusten takana.


      • Minun puolesta välit ei ole rikkoutuneet mihinkään suuntaan, paitsi että kamukerholaisiin ja niiden sanomisiin en luota täällä pätkääkään kun tiedän miten voivat käyttäytyä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No arvelin vaan kun jan1 niitä tunteita tuntuu herättävän ja se väliksen ketju sitä. Mutta janihan on just kiusaaja, vähän vaan salamyhkäisemmin sen tekee kuin välis joka on suora toimissaan. No kyllä varmaan itsekin tiedät mihin viittaan jos mainitsen että silloin viimeksikin kun täällä nähtiin, mitä oli manipuloinnillaan saanut aikaan silloin. Ja sekin kai lähti vain siitä että jania oli jossain ketjussa omien sanojensa mukaan kommentit "vituttanut" niin piti aloittaa sitten toisen kirjoittajan tunteisiin menevä kiusaaminen.

        En minä jania pidä manipuloijana. Jos joku lähtee sellaiseen mukaan, täytyy itse olla aika tolkuttoman nuija.

        Se juttu jäi mulle aika hämäräksi. Minusta koko porukka on pihalla koko asiasta ja jokainen näkee vain yhden totuuden omasta näkövinkkelistä.

        Tietenkään en hyväksy sitä, että ketään syytetään aiheetta. En myöskään sitä, että sivullisena jopa minut yritettiin upottaa muiden mukana.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Minun puolesta välit ei ole rikkoutuneet mihinkään suuntaan, paitsi että kamukerholaisiin ja niiden sanomisiin en luota täällä pätkääkään kun tiedän miten voivat käyttäytyä.

        Kyllä se vähän näyttää siltä, että jan1 sotki ja huolella sotkikin teidän välit: sitä ennen kaikki vaikutti ok:lta.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hyökkäsikö? Ja Harmaaritari loukkaantui vakavasti?

        Milloin ei sanallisesta myrskyä palstalla ole ollut? Eipä silti, kyllä tuo Ritskun lutkitteluun sai jo joku puuttuakin. Itsepähän suutansa on pieksänyt.

        Minä en tiedä kenenkään väleistä, kaipa aikuiset ihmiset osaavat itse setviä välinsä, jos sellaiseen on tarvis.

        Mikä taas on erittäin typerää, on se, että milloin kenestäkin keksitään mitä mielikuvituksellempia tarinoita.

        On ollut muutamia kohtaan todella ilkeä. Pönttis ei saanut iloita mistään. Kaikki piti ampua alas. Kun ihmettelet ja kyselet, nyt tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vähän näyttää siltä, että jan1 sotki ja huolella sotkikin teidän välit: sitä ennen kaikki vaikutti ok:lta.

        Nyt on tyytyväinen.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hyökkäsikö? Ja Harmaaritari loukkaantui vakavasti?

        Milloin ei sanallisesta myrskyä palstalla ole ollut? Eipä silti, kyllä tuo Ritskun lutkitteluun sai jo joku puuttuakin. Itsepähän suutansa on pieksänyt.

        Minä en tiedä kenenkään väleistä, kaipa aikuiset ihmiset osaavat itse setviä välinsä, jos sellaiseen on tarvis.

        Mikä taas on erittäin typerää, on se, että milloin kenestäkin keksitään mitä mielikuvituksellempia tarinoita.

        Oletkohan itsekään ihan rehellinen?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En minä jania pidä manipuloijana. Jos joku lähtee sellaiseen mukaan, täytyy itse olla aika tolkuttoman nuija.

        Se juttu jäi mulle aika hämäräksi. Minusta koko porukka on pihalla koko asiasta ja jokainen näkee vain yhden totuuden omasta näkövinkkelistä.

        Tietenkään en hyväksy sitä, että ketään syytetään aiheetta. En myöskään sitä, että sivullisena jopa minut yritettiin upottaa muiden mukana.

        Joo ja sitten kaivelet kaikki pahat asiat ylös? Onko kivaa? Anna ihmisten olla rauhassa! Kaikkien.


      • elisakettu kirjoitti:

        En minä jania pidä manipuloijana. Jos joku lähtee sellaiseen mukaan, täytyy itse olla aika tolkuttoman nuija.

        Se juttu jäi mulle aika hämäräksi. Minusta koko porukka on pihalla koko asiasta ja jokainen näkee vain yhden totuuden omasta näkövinkkelistä.

        Tietenkään en hyväksy sitä, että ketään syytetään aiheetta. En myöskään sitä, että sivullisena jopa minut yritettiin upottaa muiden mukana.

        Harmaaritari on oikeassa manipuloida on ei kehtoo tehneenä väärin mutta totuus on että on ollut minuakin kohtaa aiemmilla nimimerkeillä kiusannut. Kumminkin ei ole enää, jos ei ole sitten xlinerkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan itsekään ihan rehellinen?

        Rehellinen? Missä mielessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja sitten kaivelet kaikki pahat asiat ylös? Onko kivaa? Anna ihmisten olla rauhassa! Kaikkien.

        Minustako se pääperkele nyt tehdään?

        Minäkös se olenkin joka palstalaisten välit on sotkenut?

        Eikä kuppi kestä omien mokien esilletuloa? Täällä taasan tarkkaan vahditaan vain sitä, että joillekin jotkut asiat ovat sallituja. Toisille ei. Mulla on ihans amalalainen oikeus nostaa vaikka joka ikisen puupää paksusta perseestään esille ja syöttää se lukijoilla. Kuten muutkin on tehneet tähän asti.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Minustako se pääperkele nyt tehdään?

        Minäkös se olenkin joka palstalaisten välit on sotkenut?

        Eikä kuppi kestä omien mokien esilletuloa? Täällä taasan tarkkaan vahditaan vain sitä, että joillekin jotkut asiat ovat sallituja. Toisille ei. Mulla on ihans amalalainen oikeus nostaa vaikka joka ikisen puupää paksusta perseestään esille ja syöttää se lukijoilla. Kuten muutkin on tehneet tähän asti.

        Syytä sitten edes oikeita henkilöitä!


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Rehellinen? Missä mielessä?

        Et näe Jan1 stä oikeassa valossa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minun puolesta välit ei ole rikkoutuneet mihinkään suuntaan, paitsi että kamukerholaisiin ja niiden sanomisiin en luota täällä pätkääkään kun tiedän miten voivat käyttäytyä.

        Oletin sinua lahjomattomaksi. Mutta ilmeisesti tuomitset tai kiität ihmisiä vain sen mukaan, mihin ryhmään he miélestäsi kuuluvat.

        Kiusaamisesta vielä tuli mieleeni. Oliko sinusta sitten oikeutettua hyökätä minun kimppuuni, kun sinulla ja pönttiksellä tuntui olevan välit sekaisin?


      • elisakettu kirjoitti:

        En minä jania pidä manipuloijana. Jos joku lähtee sellaiseen mukaan, täytyy itse olla aika tolkuttoman nuija.

        Se juttu jäi mulle aika hämäräksi. Minusta koko porukka on pihalla koko asiasta ja jokainen näkee vain yhden totuuden omasta näkövinkkelistä.

        Tietenkään en hyväksy sitä, että ketään syytetään aiheetta. En myöskään sitä, että sivullisena jopa minut yritettiin upottaa muiden mukana.

        Sinä muistelet nyt aikoja kun jan1 oli abris jne. niinhän minäkin pidin hänestä silloin, oli palstan mukavimpia kirjoittajia mutta nyttemminhän jan1 on paljastanut että se kaikki mukavuus oli vain teatteria niin kuin kaikki hahmot tähän asti ja jan1:senä vedetyt k-päisyydet oikeaa ja aitoa jania. No jos kerran muuttaa persoonallisuutensa täysin sitten kyllä minusta pitääkin kohdella sen uuden persoonallisuuden temppujen mukaan eikä muistella sitä entistä mukavaa, se kun kuulemma kaikki oli vain vedätystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syytä sitten edes oikeita henkilöitä!

        No tässähän tätä välistä syytetään palstakiusaamisesta. Jokainen saa syytellä ihan ketä huvittaa.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Oletin sinua lahjomattomaksi. Mutta ilmeisesti tuomitset tai kiität ihmisiä vain sen mukaan, mihin ryhmään he miélestäsi kuuluvat.

        Kiusaamisesta vielä tuli mieleeni. Oliko sinusta sitten oikeutettua hyökätä minun kimppuuni, kun sinulla ja pönttiksellä tuntui olevan välit sekaisin?

        Älä käännä Harmista vastaan; Jan1 ei pitänyt siitä, että Pönttis viihtyi liikaa Harmiksen liepeillä. Alkoi jahtaamaan pönttistä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Oletin sinua lahjomattomaksi. Mutta ilmeisesti tuomitset tai kiität ihmisiä vain sen mukaan, mihin ryhmään he miélestäsi kuuluvat.

        Kiusaamisesta vielä tuli mieleeni. Oliko sinusta sitten oikeutettua hyökätä minun kimppuuni, kun sinulla ja pönttiksellä tuntui olevan välit sekaisin?

        Sinä olet vain sivujuonne, joka on pihalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et näe Jan1 stä oikeassa valossa.

        No enhän minä edes tunne koko tyyppiä. Miten helkkarissa minä voin väittää hänestä mutta kuin sen, minkä itse olen lukenut?

        Se tuskin tekee minua epärehelliseksi. Tietämättömäksi kylläkin. Mutta palstalaisten tarjoamat totuudet eivät vain osaa aina vakuuttaa. Se ei välttämättä ole oikea valo. Kun suurin osa on pihalla kuin pulkan naru siitä oikeasta totuudesta.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hyökkäsikö? Ja Harmaaritari loukkaantui vakavasti?

        Milloin ei sanallisesta myrskyä palstalla ole ollut? Eipä silti, kyllä tuo Ritskun lutkitteluun sai jo joku puuttuakin. Itsepähän suutansa on pieksänyt.

        Minä en tiedä kenenkään väleistä, kaipa aikuiset ihmiset osaavat itse setviä välinsä, jos sellaiseen on tarvis.

        Mikä taas on erittäin typerää, on se, että milloin kenestäkin keksitään mitä mielikuvituksellempia tarinoita.

        No todella outoa käytöstä se Harmista kohtaan oli!


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En minä jania pidä manipuloijana. Jos joku lähtee sellaiseen mukaan, täytyy itse olla aika tolkuttoman nuija.

        Se juttu jäi mulle aika hämäräksi. Minusta koko porukka on pihalla koko asiasta ja jokainen näkee vain yhden totuuden omasta näkövinkkelistä.

        Tietenkään en hyväksy sitä, että ketään syytetään aiheetta. En myöskään sitä, että sivullisena jopa minut yritettiin upottaa muiden mukana.

        Manipuloija? Pahimmasta päästä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No tässähän tätä välistä syytetään palstakiusaamisesta. Jokainen saa syytellä ihan ketä huvittaa.

        Taidat nauttia kunhan on vain syyteltävää ja sopan keittoa? No pidä pelisi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sinä muistelet nyt aikoja kun jan1 oli abris jne. niinhän minäkin pidin hänestä silloin, oli palstan mukavimpia kirjoittajia mutta nyttemminhän jan1 on paljastanut että se kaikki mukavuus oli vain teatteria niin kuin kaikki hahmot tähän asti ja jan1:senä vedetyt k-päisyydet oikeaa ja aitoa jania. No jos kerran muuttaa persoonallisuutensa täysin sitten kyllä minusta pitääkin kohdella sen uuden persoonallisuuden temppujen mukaan eikä muistella sitä entistä mukavaa, se kun kuulemma kaikki oli vain vedätystä.

        No sinähän se tunnet tämän Janin paremmin kuin minä. En osaa sanoa juutajaata kun niin vähän olen lukenut palstaa.

        Kukapa ei palstalla olisi muuten kusipää? Mietipäs hetki.


      • elisakettu kirjoitti:

        Oletin sinua lahjomattomaksi. Mutta ilmeisesti tuomitset tai kiität ihmisiä vain sen mukaan, mihin ryhmään he miélestäsi kuuluvat.

        Kiusaamisesta vielä tuli mieleeni. Oliko sinusta sitten oikeutettua hyökätä minun kimppuuni, kun sinulla ja pönttiksellä tuntui olevan välit sekaisin?

        Kamukerho toiminnallaan näytti mihin kykenee ja kehtaa, se riittää minulle johtopäätösten tekemiseen.

        Minähän en ole sinun kimppuun hyökännyt ja se mitä silloin tapahtui oli sitä että jouduit sivulliseksi uhriksi, joka taas ihan suoraa seurausta nyt puolustamasi janin harjoittamasta manipulaatiosta.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En minä jania pidä manipuloijana. Jos joku lähtee sellaiseen mukaan, täytyy itse olla aika tolkuttoman nuija.

        Se juttu jäi mulle aika hämäräksi. Minusta koko porukka on pihalla koko asiasta ja jokainen näkee vain yhden totuuden omasta näkövinkkelistä.

        Tietenkään en hyväksy sitä, että ketään syytetään aiheetta. En myöskään sitä, että sivullisena jopa minut yritettiin upottaa muiden mukana.

        Olet mennyt luotsin lankaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä käännä Harmista vastaan; Jan1 ei pitänyt siitä, että Pönttis viihtyi liikaa Harmiksen liepeillä. Alkoi jahtaamaan pönttistä.

        Minä peräänkuulutan Harmiksen lahjomattomuutta. En ole ketään mitään vastaa, äläs nyt sekoile siinä.

        Mikähän olisi saanut Janin jahtaamaan Pönttistä? Mustasukkaisuus? Salli mun nauraa. Joku muu se taisi mustasukkaiseksi itsensä mainita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet vain sivujuonne, joka on pihalla.

        No rouva on hyvä ja selventää tarinaa sitten sillä osin.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No sinähän se tunnet tämän Janin paremmin kuin minä. En osaa sanoa juutajaata kun niin vähän olen lukenut palstaa.

        Kukapa ei palstalla olisi muuten kusipää? Mietipäs hetki.

        Voisitko vaan antaa olla ok?


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kamukerho toiminnallaan näytti mihin kykenee ja kehtaa, se riittää minulle johtopäätösten tekemiseen.

        Minähän en ole sinun kimppuun hyökännyt ja se mitä silloin tapahtui oli sitä että jouduit sivulliseksi uhriksi, joka taas ihan suoraa seurausta nyt puolustamasi janin harjoittamasta manipulaatiosta.

        Loppukappaleeseen: kyllä, se meni juuri näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loppukappaleeseen: kyllä, se meni juuri näin.

        Antoi syyn kehitellä elisakettua vastaan perättömyyksiä?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Minä peräänkuulutan Harmiksen lahjomattomuutta. En ole ketään mitään vastaa, äläs nyt sekoile siinä.

        Mikähän olisi saanut Janin jahtaamaan Pönttistä? Mustasukkaisuus? Salli mun nauraa. Joku muu se taisi mustasukkaiseksi itsensä mainita.

        Kysykääpä ihan sopan aloittajilta itseltään eli jan1seltä. Vain siellä voidaan tietää?? Olethan sä ainakin välistä vastaan, älä nyt sekoile kun just olet todennut.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No rouva on hyvä ja selventää tarinaa sitten sillä osin.

        Harmis on sen jo kommentissaan klo 18:21 selventänyt. Lue siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysykääpä ihan sopan aloittajilta itseltään eli jan1seltä. Vain siellä voidaan tietää?? Olethan sä ainakin välistä vastaan, älä nyt sekoile kun just olet todennut.

        En tiennytkään, et se oli Jani1 joka keksi tarinoita elisaketusta. Luulin ihan toiseksi. Ilmeisesti tiedät paremmin.

        En ole välistä vastaan. Olen kiusantekoa vastaan. Eikö tämä nyt tullut jo selväksi?


      • elisakettu kirjoitti:

        Minä peräänkuulutan Harmiksen lahjomattomuutta. En ole ketään mitään vastaa, äläs nyt sekoile siinä.

        Mikähän olisi saanut Janin jahtaamaan Pönttistä? Mustasukkaisuus? Salli mun nauraa. Joku muu se taisi mustasukkaiseksi itsensä mainita.

        Tarvitseeko siinä muuta syytä olla kuin joku sairas hauskanpito? saada kokeilla miten saa ihmiset kääntymään toisiaan vastaan omilla peleillään? jos ja kun kertomansakin mukaan on vuosia trollaillut ja vedätellyt palstalla niin jotain hupiahan siitä varmaan sitten saa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä käännä Harmista vastaan; Jan1 ei pitänyt siitä, että Pönttis viihtyi liikaa Harmiksen liepeillä. Alkoi jahtaamaan pönttistä.

        Hoh hoijaa. Aivan vapaasti voivat olla kimpassa. Jos naisia vähättelevä mies maittaa. Ei ole mulle velkaa mitään. Kunhan ihmettelin.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Antoi syyn kehitellä elisakettua vastaan perättömyyksiä?

        Mitään sä muka olisit suojattuna tässä show’ssa? Justhan todettu: ei kellään ole mitään koskemattomuutta. Jos suohon hyppää, suossa on. Eli vastaus on itsestään selvä. Sulla on kumma tapa tunkea ittes sinne, missä ei väliks olis olla. Sit pitää vaan aikuisen muidun kestää.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sinä muistelet nyt aikoja kun jan1 oli abris jne. niinhän minäkin pidin hänestä silloin, oli palstan mukavimpia kirjoittajia mutta nyttemminhän jan1 on paljastanut että se kaikki mukavuus oli vain teatteria niin kuin kaikki hahmot tähän asti ja jan1:senä vedetyt k-päisyydet oikeaa ja aitoa jania. No jos kerran muuttaa persoonallisuutensa täysin sitten kyllä minusta pitääkin kohdella sen uuden persoonallisuuden temppujen mukaan eikä muistella sitä entistä mukavaa, se kun kuulemma kaikki oli vain vedätystä.

        Kyllä suakin nyt korpeaa, että puutuin lopulta minäkin sun ihmisten nimittelyyn. Sehän se syy on, eikä mukavuus?


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Hoh hoijaa. Aivan vapaasti voivat olla kimpassa. Jos naisia vähättelevä mies maittaa. Ei ole mulle velkaa mitään. Kunhan ihmettelin.

        Kovasti se kuitenkin mielipiteitä kiihotti ilmoille. Monta viikkoa Harmista vastaan vihjailua ja mustamaalausta. Järjestelmällistä. Sitä et voi millään edes puolustella. Härskiä käytöstä. Syy siihen on sitten? Mikä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään sä muka olisit suojattuna tässä show’ssa? Justhan todettu: ei kellään ole mitään koskemattomuutta. Jos suohon hyppää, suossa on. Eli vastaus on itsestään selvä. Sulla on kumma tapa tunkea ittes sinne, missä ei väliks olis olla. Sit pitää vaan aikuisen muidun kestää.

        "Sulla on kumma tapa tunkea ittes sinne, missä ei väliks olis olla."

        Mielenkiintoinen näkökulma. Esimerkkejä tästä?


      • Jan1 kirjoitti:

        Kyllä suakin nyt korpeaa, että puutuin lopulta minäkin sun ihmisten nimittelyyn. Sehän se syy on, eikä mukavuus?

        Minua korpeaa se että kävit viattomien sivullisten kimppuun, varmaan siksi kun tiesit että minua et voi juurikaan keksintöjutuilla satuttaa niin piti sitten satuttaa muita ja sitä en todellakaan hyväksy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti se kuitenkin mielipiteitä kiihotti ilmoille. Monta viikkoa Harmista vastaan vihjailua ja mustamaalausta. Järjestelmällistä. Sitä et voi millään edes puolustella. Härskiä käytöstä. Syy siihen on sitten? Mikä.

        Vihjailua? No pitääkö sitä edes vihjailla, ei ole kovin kiltyi ja kiva mies joka noin naisiin suhtautuu.

        En vaan käsittänyt miten Pönttis näki asian toisin, vaikka keljuista miehistä usein marmatti. Mutta makuja on monia.

        Ajojahti on höpöhöpöä jälleen kerran. En ole jahdannut ketään, olen vain vastannut luoteihin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minua korpeaa se että kävit viattomien sivullisten kimppuun, varmaan siksi kun tiesit että minua et voi juurikaan keksintöjutuilla satuttaa niin piti sitten satuttaa muita ja sitä en todellakaan hyväksy.

        Kuka oli viaton sivullinen?


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Hoh hoijaa. Aivan vapaasti voivat olla kimpassa. Jos naisia vähättelevä mies maittaa. Ei ole mulle velkaa mitään. Kunhan ihmettelin.

        Kuukauden toitotus ”toisesta totuudesta” ja mr niceguysta. Pönttikselle hoit miten vihjailuista pitäisi jo tajuta ja ettet pysty suoraan sanomaan ja joka päivä hoit viikko sotalla samaa saatanan mantraa, että vielä se asia harmiksesta paljastuu? Heittääkö sillon ratkuttajalla vai mikä vintillä rahisee?? Nyt ollaan pulmusia hahah. Mut sitähän sinä teit. Jokainen muistaa.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En tiennytkään, et se oli Jani1 joka keksi tarinoita elisaketusta. Luulin ihan toiseksi. Ilmeisesti tiedät paremmin.

        En ole välistä vastaan. Olen kiusantekoa vastaan. Eikö tämä nyt tullut jo selväksi?

        Maalitat aloituksella Välistä.


      • Jan1 kirjoitti:

        Kuka oli viaton sivullinen?

        Etköhän sä sen tiedä kun tiesit ottaa kohteeksikin.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        "Sulla on kumma tapa tunkea ittes sinne, missä ei väliks olis olla."

        Mielenkiintoinen näkökulma. Esimerkkejä tästä?

        Kuten tämän illan show ja tivaaminen. Samoin se aiempi mitä nyt itket kun jouduit syytöksiin mukaan. Niin miksiköhän. Älä puutu sellaisiin mitkä ei sulle kuulu. Olet ylpeä tästäkin ketjusta? Niinkö?


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Vihjailua? No pitääkö sitä edes vihjailla, ei ole kovin kiltyi ja kiva mies joka noin naisiin suhtautuu.

        En vaan käsittänyt miten Pönttis näki asian toisin, vaikka keljuista miehistä usein marmatti. Mutta makuja on monia.

        Ajojahti on höpöhöpöä jälleen kerran. En ole jahdannut ketään, olen vain vastannut luoteihin.

        Monen viikon ristiretki sulla oli. Ettei nyt vaan huono muisti neidille iske?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maalitat aloituksella Välistä.

        Maalitan. Mutta voiko minua syyttää kiusaamisesta? Kiusaanko häntä? Vai tunteeko hän olonsa kiusaantuneeksi?

        Onko välis joku vitun pyhä lehmä, josta ei saa sanoa juutajaata? Monesta muusta palstalaisesta tuntuu saavan sanoa paljonkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuukauden toitotus ”toisesta totuudesta” ja mr niceguysta. Pönttikselle hoit miten vihjailuista pitäisi jo tajuta ja ettet pysty suoraan sanomaan ja joka päivä hoit viikko sotalla samaa saatanan mantraa, että vielä se asia harmiksesta paljastuu? Heittääkö sillon ratkuttajalla vai mikä vintillä rahisee?? Nyt ollaan pulmusia hahah. Mut sitähän sinä teit. Jokainen muistaa.

        Eikö Pönttiksellä sitten itsellä säteillyt? Oliko se sinä joka jankutti jatkuvasti kerro se toinen salaisuus ja kovasti penäsit vaikka mihin läyhään vastauksia?

        Tunnut olevan taas yhtä päällekäyvä, tuleeko taas 50 tenttaavaa kysymystä päivänselvästä asiasta?
        Pönttishän se gmailia halusi, en minä. :)

        Häntä kai vaivasi se toinen totuus. Asia minkä muut ynnää jo huoritteluja ja raiskaustoiveita lukemalla, jollekin se on sitten salaisuus. Wake up.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        "Sulla on kumma tapa tunkea ittes sinne, missä ei väliks olis olla."

        Mielenkiintoinen näkökulma. Esimerkkejä tästä?

        Miten sä liityt sitten tähän Jan1 ristiretkisaagaan, välikseen tai Harmiksen asiaan??


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sinä muistelet nyt aikoja kun jan1 oli abris jne. niinhän minäkin pidin hänestä silloin, oli palstan mukavimpia kirjoittajia mutta nyttemminhän jan1 on paljastanut että se kaikki mukavuus oli vain teatteria niin kuin kaikki hahmot tähän asti ja jan1:senä vedetyt k-päisyydet oikeaa ja aitoa jania. No jos kerran muuttaa persoonallisuutensa täysin sitten kyllä minusta pitääkin kohdella sen uuden persoonallisuuden temppujen mukaan eikä muistella sitä entistä mukavaa, se kun kuulemma kaikki oli vain vedätystä.

        Taas olen eri mieltä abris ei ollut kiva minua kohtaa vaan myös manipuloi silloinkin vain unohditko jo mazynä olemisen. Kyllä hän muistutti monesti asiasta onko minun esikoisella saappaat joka oli jatkuvaa kiusaamista.


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Vihjailua? No pitääkö sitä edes vihjailla, ei ole kovin kiltyi ja kiva mies joka noin naisiin suhtautuu.

        En vaan käsittänyt miten Pönttis näki asian toisin, vaikka keljuista miehistä usein marmatti. Mutta makuja on monia.

        Ajojahti on höpöhöpöä jälleen kerran. En ole jahdannut ketään, olen vain vastannut luoteihin.

        ”En ole en ole en ole”

        Etpä tietenkään kun lain luvulle kuulutetaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Etköhän sä sen tiedä kun tiesit ottaa kohteeksikin.

        Pönttis? Ratakiskosta jo väänsin syyt. Pitääkö uhrata toinen ratakisko vai eikö jo älytä?

        Se on sun ja Pöntön ongelma jos ette luota toisiinne muiden edessä. Huonosti menee, jos ystävyyttä voi horjuttaa palstalla käydyillä erimielisyyksillä. Ei se mitään aitoa sitten koskaan ollutkaan.

        Jos ei itseensä ja ystäväänsä voi luottaa ja itsensä arviointikykyyn luottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tämän illan show ja tivaaminen. Samoin se aiempi mitä nyt itket kun jouduit syytöksiin mukaan. Niin miksiköhän. Älä puutu sellaisiin mitkä ei sulle kuulu. Olet ylpeä tästäkin ketjusta? Niinkö?

        Tivaaminen? Se aiempi?

        Eli rankkaria piisaa vaikka ei edes tiedä mistä sen on onnistunut saamaan? Sanopas mistä sitä tietää mihin saa puuttua ja mihin ei? Ei tässä nyt mitään ajatuksenlukijoita olla.

        Ei kuulosta reilulta. Kuulostaa tylytykselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monen viikon ristiretki sulla oli. Ettei nyt vaan huono muisti neidille iske?

        No mulla ei ollut ristoretkeä. Puskilla oli mun ampumisretki.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Etköhän sä sen tiedä kun tiesit ottaa kohteeksikin.

        Tahalleen just kiusatakseen kysyi...
        Sama jatkuu.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Maalitan. Mutta voiko minua syyttää kiusaamisesta? Kiusaanko häntä? Vai tunteeko hän olonsa kiusaantuneeksi?

        Onko välis joku vitun pyhä lehmä, josta ei saa sanoa juutajaata? Monesta muusta palstalaisesta tuntuu saavan sanoa paljonkin.

        Sama asia. Osaat siis kierrellä yhtä hyvin kuin palstapelle Jan1.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”En ole en ole en ole”

        Etpä tietenkään kun lain luvulle kuulutetaan.

        No kun en ole. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tahalleen just kiusatakseen kysyi...
        Sama jatkuu.

        En vaan varmistuakseni, että puhutaan samasta henkilöstä. Teidän mieli kun tuuliviiriä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sä liityt sitten tähän Jan1 ristiretkisaagaan, välikseen tai Harmiksen asiaan??

        Senhän minäkin olisin halunnut tietää. Mutta ilmeisesti kyseleminen ei sovi jollekin.

        Juttu oli vaan niin, että elisakettua alettiin esittämään ns epäilyttävänä henkilönä useammassakin ketjussa ja hyökättiinpä sitten suoraankin. Mulla ollut mitään tekemistä koko tivolin kanssa.

        Katsos kun keskustelupalstalla EI SAA kysellä. Muuten tulee sanktiota. Mutta kyllä minulla lienee oikeus kysyä, oliko se elisaketun päälle käyminen kovikaan tarpeellista.

        Tämä aloitus väliksestä tai yleensä palstakiusaamisesta. Silloin kun palstalainen on kohteena.


      • valtakunta kirjoitti:

        Taas olen eri mieltä abris ei ollut kiva minua kohtaa vaan myös manipuloi silloinkin vain unohditko jo mazynä olemisen. Kyllä hän muistutti monesti asiasta onko minun esikoisella saappaat joka oli jatkuvaa kiusaamista.

        Joo sorry, unohdin tuon sinun nokkimisen jo silloin, ei tullut nyt mieleen vaan tuossa. Sekin kyllä jännä kun sinua jaksoivat lasten hoidosta muistutella, eikä abris ollut ainoa, niin nyt varmaan koronankin aikaan luulen että teillä on opetus- ja muutkin hommat hoituneet mallikkaasti. Mitenhän lienee muistuttelijoilla mennyt?


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Eikö Pönttiksellä sitten itsellä säteillyt? Oliko se sinä joka jankutti jatkuvasti kerro se toinen salaisuus ja kovasti penäsit vaikka mihin läyhään vastauksia?

        Tunnut olevan taas yhtä päällekäyvä, tuleeko taas 50 tenttaavaa kysymystä päivänselvästä asiasta?
        Pönttishän se gmailia halusi, en minä. :)

        Häntä kai vaivasi se toinen totuus. Asia minkä muut ynnää jo huoritteluja ja raiskaustoiveita lukemalla, jollekin se on sitten salaisuus. Wake up.

        Kerropa rehellisesti toimitko tuossa toisia kohtaan oikein? Mikä Pönttiksellä olisi pitänyt säteillä ja miten se Jan1 hahmolle kuului? Sähän et sanojesi mukaan voinut asioita palstalla käsitellä ja sanoit yhdessä vaiheessa, että Pönttiksen olisi pitänyt sähköposti lukea ettei homma olisi täällä mennyt sellaiseksi kuin meni. Mikä sinua keississä ajaa?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Taas olen eri mieltä abris ei ollut kiva minua kohtaa vaan myös manipuloi silloinkin vain unohditko jo mazynä olemisen. Kyllä hän muistutti monesti asiasta onko minun esikoisella saappaat joka oli jatkuvaa kiusaamista.

        Minä muistan. Sinua se repi aina.


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Eikö Pönttiksellä sitten itsellä säteillyt? Oliko se sinä joka jankutti jatkuvasti kerro se toinen salaisuus ja kovasti penäsit vaikka mihin läyhään vastauksia?

        Tunnut olevan taas yhtä päällekäyvä, tuleeko taas 50 tenttaavaa kysymystä päivänselvästä asiasta?
        Pönttishän se gmailia halusi, en minä. :)

        Häntä kai vaivasi se toinen totuus. Asia minkä muut ynnää jo huoritteluja ja raiskaustoiveita lukemalla, jollekin se on sitten salaisuus. Wake up.

        Miten tuo oli sun asiasi?


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Pönttis? Ratakiskosta jo väänsin syyt. Pitääkö uhrata toinen ratakisko vai eikö jo älytä?

        Se on sun ja Pöntön ongelma jos ette luota toisiinne muiden edessä. Huonosti menee, jos ystävyyttä voi horjuttaa palstalla käydyillä erimielisyyksillä. Ei se mitään aitoa sitten koskaan ollutkaan.

        Jos ei itseensä ja ystäväänsä voi luottaa ja itsensä arviointikykyyn luottaa.

        Miten -edelleen- Pönttis tai Harmis tai nämä yhdessä sulle millään lailla kuuluu?


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        No mulla ei ollut ristoretkeä. Puskilla oli mun ampumisretki.

        Koko ratsastamisen aloitit sinä. Anna muille palstakirjoittajille rauha vaikka sitä työtäsi siellä teetkin. Kun sä et kiinnosta niin et vaan kiinnosta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo sorry, unohdin tuon sinun nokkimisen jo silloin, ei tullut nyt mieleen vaan tuossa. Sekin kyllä jännä kun sinua jaksoivat lasten hoidosta muistutella, eikä abris ollut ainoa, niin nyt varmaan koronankin aikaan luulen että teillä on opetus- ja muutkin hommat hoituneet mallikkaasti. Mitenhän lienee muistuttelijoilla mennyt?

        Mallikkaasti on
        Tuli liikunnassakin tiesi pojan kohdalla hän oli ainut joka oli suorittanut ja liikunnanopettaja valitti vain yksi oppilas tehnyt ainoastaan🥳

        Jotenkin se on jo mitä sanoisin outoa.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Senhän minäkin olisin halunnut tietää. Mutta ilmeisesti kyseleminen ei sovi jollekin.

        Juttu oli vaan niin, että elisakettua alettiin esittämään ns epäilyttävänä henkilönä useammassakin ketjussa ja hyökättiinpä sitten suoraankin. Mulla ollut mitään tekemistä koko tivolin kanssa.

        Katsos kun keskustelupalstalla EI SAA kysellä. Muuten tulee sanktiota. Mutta kyllä minulla lienee oikeus kysyä, oliko se elisaketun päälle käyminen kovikaan tarpeellista.

        Tämä aloitus väliksestä tai yleensä palstakiusaamisesta. Silloin kun palstalainen on kohteena.

        Sä pyörit siinä tivolissa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo sorry, unohdin tuon sinun nokkimisen jo silloin, ei tullut nyt mieleen vaan tuossa. Sekin kyllä jännä kun sinua jaksoivat lasten hoidosta muistutella, eikä abris ollut ainoa, niin nyt varmaan koronankin aikaan luulen että teillä on opetus- ja muutkin hommat hoituneet mallikkaasti. Mitenhän lienee muistuttelijoilla mennyt?

        Sekin ilmoitti kolmena viikkona peräjälkeen etten sitten tiedä luovuttiko vai tekikö ne muutkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa rehellisesti toimitko tuossa toisia kohtaan oikein? Mikä Pönttiksellä olisi pitänyt säteillä ja miten se Jan1 hahmolle kuului? Sähän et sanojesi mukaan voinut asioita palstalla käsitellä ja sanoit yhdessä vaiheessa, että Pönttiksen olisi pitänyt sähköposti lukea ettei homma olisi täällä mennyt sellaiseksi kuin meni. Mikä sinua keississä ajaa?

        No nyt näet mikä sotku kun kehtaa sanoa mitä ajattelee julkisesti. Mutta mä lopetan tämän jankuttamisen tähän. Olen kertonut kaiken, box is empty. Bye.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama asia. Osaat siis kierrellä yhtä hyvin kuin palstapelle Jan1.

        Asioilla on eroa.

        Alatko säälimään Välistä?


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        No nyt näet mikä sotku kun kehtaa sanoa mitä ajattelee julkisesti. Mutta mä lopetan tämän jankuttamisen tähän. Olen kertonut kaiken, box is empty. Bye.

        Hyvä, koska k e t ä ä n et kiinnosta. Häivy ku olis jo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä pyörit siinä tivolissa.

        Ei pidä paikkaansa.

        Jos nyt haluaisin sanoa vähemmän kivasti, sanoisin että tuo kommenntti oli taas onnistunut osoitus vainoharhaisten palstailijoiden salaliittoteorioista.


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        No nyt näet mikä sotku kun kehtaa sanoa mitä ajattelee julkisesti. Mutta mä lopetan tämän jankuttamisen tähän. Olen kertonut kaiken, box is empty. Bye.

        Ei pysty vastaamaan koska touhu toisia kohtaan oli Jan1 llä pelkkää kiusantekoa ja pelailua, sairas mielihyvän tyydytys.

        Nyt jos olis muija viisas, katoais.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.

        Jos nyt haluaisin sanoa vähemmän kivasti, sanoisin että tuo kommenntti oli taas onnistunut osoitus vainoharhaisten palstailijoiden salaliittoteorioista.

        No etkö sä nyt ole siinä vai onko tämä vainoharhaa god sake.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mallikkaasti on
        Tuli liikunnassakin tiesi pojan kohdalla hän oli ainut joka oli suorittanut ja liikunnanopettaja valitti vain yksi oppilas tehnyt ainoastaan🥳

        Jotenkin se on jo mitä sanoisin outoa.

        Voit nostaa hattua itsellesi :) Velikin sanoi kun oli tuossa lomapaiviä pitänyt ja kotikoulua pyörittänyt että on se kovaa hommaa :D ja siinä mielessähän tuo on hyvä tässä korona-aikana tuleva oppi monille vanhemmille että huomaavat kuinka se lastenhoito & opettaminen onkin tosi kovaa hommaa, ovat varmaan onnessaan kun pääsevät töihin pakoon sitten kun rajoitukset loppuu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Voit nostaa hattua itsellesi :) Velikin sanoi kun oli tuossa lomapaiviä pitänyt ja kotikoulua pyörittänyt että on se kovaa hommaa :D ja siinä mielessähän tuo on hyvä tässä korona-aikana tuleva oppi monille vanhemmille että huomaavat kuinka se lastenhoito & opettaminen onkin tosi kovaa hommaa, ovat varmaan onnessaan kun pääsevät töihin pakoon sitten kun rajoitukset loppuu.

        Arki kun toimii noin samalla kaavalla se on helppoa ja lapsi ennakoi.
        Siihen on paljon jo tottunut että etäkoulu oli helpotus. kotikoulukin oli rankempaa koska joutu itse hoitamaan , mikä tehdä missä järjestyksessä mutta opettaja kirjoitti järjestelmäänsä lapset sai omat nivuskat tulostettua ja vajaassa muutamassa tunnissa ohi.
        Sit steams tunti tarkistetaan läksyt ja sit on vapaata aikaa.

        Eli opettajalla vastuu opetuksesta, minä vaan vahdin tulee tehtyä ja myös kokeisiin luettava.
        Järkyttävää tässä on se 6 tuntia koulussa ja kotona vajaassa kahdessa tunnissa tehtyä,joku ei nyt täsmää.

        Joo mieskin kun töistä kotio jäi ei se enää sen jälkeen ole minua yksin jättänyt kun nähnyt kuinka rankkaa on hänelle ja minä ymmärrän sen asian kun vaatii henkisesti paljon no mutta minä oon tottunut. Minusta tämä korona on varmasti avannut monen perheen silmät ja todellakin monet rietää töihin ja kiva että muutkin ”näkee arkeamme”

        Noh mutta jos lapset olisi hoidossa muualla se olisi rankkaa kun sitä eriytyy lapsesta, se lapsen tunteminen katoaa myös se tietoisuus mitä lapsi osaa katoo🤔 millä se toimii.
        Myös se lasten sidos keskenää katoo voi olla hurjia riitoja sisarusten keskenään, ei nyt ainoastaa aikuisten kesken.
        Meillä on jo etumatkaa paljon ottaa huomioon arki pitää olla suunniteltu ja noudattaa sitä.
        se on taiteilua mikä milloinkin toimii kun on rajat ne lapsetkin oppii.
        Aikuisena motivoi toivottavasti sitten se palkka työpaikalla

        Ennen vanhaan vaadin itse sammuttaa jos ei onnistunut joutu olemaan itse seuraava päivänä ilman peliaikaa, se oli ennen automaattista aikarajaa.

        Työnsä siihen meni että lapsi ymmärtää äiti tosissaan.
        Jos lapsella ei ole motivaatiota , se läksyjen teko venyy palkinnon antamista etukäteen yleensä motivaatio katoo.
        Lipsuminen tuntuu taas olevan enemmän haitta kuin hyöty


    • Ulkoa pitäisi poistaa räntäkuurot.

      • Thymalluksessa on tyyliä. Ja koko ketjun paras komentti.


      • Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Välis on vajaa ja siksi syyntakeeton.

    • Anonyymi

      Näitä ei vaan enää jaksa eikä kiinnostakaan :(

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voisitteko poistua vaikka edes viikoksi te ns.palstapellet.kun ei teidän kinat ja profiilit jaksa kiinnostaa.tai muuttukaa vaikka anonyymeiksi. Please

      • Anonyymi

        Ainakun teidät näkee jossain ketjussa ni nopeest lukematta loppuun.ootte jo niin nähty vaikka kk tässä ollut.anonyymit parempaa.joka veen ketjussa aina samat naamat ja samat jankkaamiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakun teidät näkee jossain ketjussa ni nopeest lukematta loppuun.ootte jo niin nähty vaikka kk tässä ollut.anonyymit parempaa.joka veen ketjussa aina samat naamat ja samat jankkaamiset.

        Tuohan on fiksu valinta, niin ei rasitu herkkä mieli eikä pää. :)

        Itsekin hypin osan viesteistä yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakun teidät näkee jossain ketjussa ni nopeest lukematta loppuun.ootte jo niin nähty vaikka kk tässä ollut.anonyymit parempaa.joka veen ketjussa aina samat naamat ja samat jankkaamiset.

        Omalla profiililla tylsiä tyhmiä riitoja.kuka milloinkin silmätikkuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omalla profiililla tylsiä tyhmiä riitoja.kuka milloinkin silmätikkuna.

        Susta on nyt on niin vitun vaikeaa tehdä silmätikku, kun ei tiedä mikä anonyymi milloinkin on kyseessä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Susta on nyt on niin vitun vaikeaa tehdä silmätikku, kun ei tiedä mikä anonyymi milloinkin on kyseessä.

        Sanos muuta.toimi perässä .et menetä mitään.


    • Anonyymi

      Mieshän haluaa pillua, ei se ole kiusaaja. Naiset kiusaa koska eivät anna välikselle.

      • Anonyymi

        Nii..?ja missä lukee että pitäis antaa.ei kuule mitään velvollisuutta kenelläkään.naiset ei ole mitään miesten panokaukaloita.jos nyt ymmärtäisitte sen ja näkisitte muutakin kuin sen seksin ja panon.me ollaan täällä rakkautta varten.seksi on vaan pieni pieni osanen siitä.täyttymys ja lisääntyminen.rakkaus on jotain paljon suurempaa.siihen ei seksiä tarvita.ootte pihalla kuin lumiukot.


      • Anonyymi

        Minäkin olen tulkinnut sen juuri näin 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii..?ja missä lukee että pitäis antaa.ei kuule mitään velvollisuutta kenelläkään.naiset ei ole mitään miesten panokaukaloita.jos nyt ymmärtäisitte sen ja näkisitte muutakin kuin sen seksin ja panon.me ollaan täällä rakkautta varten.seksi on vaan pieni pieni osanen siitä.täyttymys ja lisääntyminen.rakkaus on jotain paljon suurempaa.siihen ei seksiä tarvita.ootte pihalla kuin lumiukot.

        Surullista että tässä maailmassa on seksistä tehty suurempaa kuin rakkaus.rakkaus ei ole himoa tai likaista pornoa jota tavoitellaan ja luullaan että se tekee onnelliseksi.rakkaus on kaunista.ei satuta.ei loukkaa.ei petä.kun sen ymmärrätte silloin tiedätte mikä on tärkeintä.puhtainta kauneinta.ei tule mieleenkään aviorikokset.porno.saasta.sitä on himo ja seksi.eo ole rakkautta se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullista että tässä maailmassa on seksistä tehty suurempaa kuin rakkaus.rakkaus ei ole himoa tai likaista pornoa jota tavoitellaan ja luullaan että se tekee onnelliseksi.rakkaus on kaunista.ei satuta.ei loukkaa.ei petä.kun sen ymmärrätte silloin tiedätte mikä on tärkeintä.puhtainta kauneinta.ei tule mieleenkään aviorikokset.porno.saasta.sitä on himo ja seksi.eo ole rakkautta se.

        Ugh.olen puhunut.hyvää yötä.t.intiaanityttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii..?ja missä lukee että pitäis antaa.ei kuule mitään velvollisuutta kenelläkään.naiset ei ole mitään miesten panokaukaloita.jos nyt ymmärtäisitte sen ja näkisitte muutakin kuin sen seksin ja panon.me ollaan täällä rakkautta varten.seksi on vaan pieni pieni osanen siitä.täyttymys ja lisääntyminen.rakkaus on jotain paljon suurempaa.siihen ei seksiä tarvita.ootte pihalla kuin lumiukot.

        Olettehan naiset jännämiesten käytettävänäkin joten antakaa nyt välikselle pillua koska välis on sentään kunnollinen mies.


    • yksinkertainen.blondi

      En oikeasti taas tiedä, mistä puhutaan ja missä mennään, kuka tehnyt tai sanonut mitä. Aina kun tänne palstalle nykyään katson, täällä tapellaan nimimerkkien kesken. Siksi tauot tänne kirjoittaa tai lukea kasvaa kasvamistaan.En edes halua päästä kärryille.

      Mutta väliksestä sen verran, että viimeksi kun hänen kanssaan "juttelin", hän oli vakuuttunut, että sulla ja mulla on eroottinen suhde 😋 Ihan vaan siksi, koska olemme tavanneet. Eihän ihmiset voi toki muuten tavata, mitä syytä? 😄

      • Noo, väliksen hampaissa oli vain eräs palstalainen. Siksi puhuin kiusaamisesta. Muutenhan täällä näyttää olevan meno kuin ennenkin, eli hampaat milloin kenenkin kurkussa.

        Eroottinen suhde? :-D Joo, jos ateriointi valkkarilla ja parilla Guinnesilla on eroottista, niin johan nyt on yksi vuosisadan rakkaustarina saanut alkunsa. Mutta että ne keskustelut eroottisia vasta olikin :)


      • Anonyymi

        Hei yksinkertainen, hän selvästi kiusoitteli.


      • elisakettu kirjoitti:

        Noo, väliksen hampaissa oli vain eräs palstalainen. Siksi puhuin kiusaamisesta. Muutenhan täällä näyttää olevan meno kuin ennenkin, eli hampaat milloin kenenkin kurkussa.

        Eroottinen suhde? :-D Joo, jos ateriointi valkkarilla ja parilla Guinnesilla on eroottista, niin johan nyt on yksi vuosisadan rakkaustarina saanut alkunsa. Mutta että ne keskustelut eroottisia vasta olikin :)

        Juu, siinä olis väliksen korvat punottaneet ja melkeinpä pudonneet, kun olis ollut kuulemassa 😄


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, siinä olis väliksen korvat punottaneet ja melkeinpä pudonneet, kun olis ollut kuulemassa 😄

        Välis-parka. Ei tiedä mitä jäi paitsi.


    • Anonyymi

      Ai nyt joku esiintyy Eiisakettuna.

      Ja näytelmäkerholaisiin uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

      No, jatkakaa harjoituksia, teillä on pitkä matka edessä vielä.

      -flowersreally-

      • Anonyymi

        Oikeastaan olisi parempi ettette jatkaisi, koska eihän tuosta tule paskaakaan. Mutta jatkattehan te anyway, koska show’n pitää jatkua.

        -flowers-


      • Anonyymi

        Kyllä toi on aito elisakettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toi on aito elisakettu.

        Jos on, niin on hänkin niiannut oikein kunnolla.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on, niin on hänkin niiannut oikein kunnolla.

        -flowersreally-

        Samaa mieltä ja selkeä yllätys.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe