Millä pääsisin eroon hilseestä? Nuo hilse-shamppoot ovat kai ihan huuhaata. Ainakin minulla hilse-shamppoo on vain pahentanut asiaa ja kuivattanut päänahkaa entisestään.
Onko apteekeissa mitään? Vai mikä olisi hyvä konsti päästä hilseestä eroon?
Millä eroon hilseestä !?
9
1207
Vastaukset
- .........
Usko tai älä, ruokavaliokin vaikuttaa myös päänahkaan. Juo vettä, osta apteekista hilse shampoota(en muista nimeä, apteekissa osaavat neuvoa) ja hoida päänahan ihoa. Minulla on talviaikaan myös joskus ollut hilsettä, ei paljon kylläkään, mutta kuitenkin ja itselläni on head&shoulders toiminut, mutta nykyään käytän ihan vaan siksi kun shamppoo on muutenkin hyvää.
- jakke
Mulla päänahan hilseilyyn on liittynyt myös ruokavalio. Olen huomannut pastaruokien suurkäytön aiheuttavan hilseilyä ja kutinaakin. Kokeile vähentää pastoja ja karkkia!
- miraq
Mulla tulee helposti stressi-hilsettä ja ongelma on ollut tosi paha kun mursin jalkani ja olen pelännyt, että paraneeko ollenkaan.
Ostin apteekista Nizoral- nimistä hilseshampoota ja mulla auttoi 3-4 pesun jälkeen.
Mutta jos ei ole pahasta ongelmasta kyse, niin saattaa auttaa kerta, parikin.
Kannattaa kyllä miettiä mistä voisi johtua. Esim. mulla tulee aina kun isosti stressaan jotain.
On muuten hirveän kuivattavaa tuo shampoo että laita jotain kunnon hoitoainetta pesun jälkeen.
- kotikuorinta
Nizoral apteekista auttaa, Tekee kuitenkin hiuksista aika takkuiset, joten varaa selvittävää hoitoainetta.
Monet hiuspohjan hilseen kuorinta-aineet sisältävät myös asetyylisalisyylihappoa. Kotikuorinta onnistuu, kun murskaat pari asperiinia/Disperiiniä tms asetyylisalisyylitablettia shampootilkkaan, hierot sen hiuspohjaan, anna vaikuttaa 5min ja huuhtele. Tähän ei sitten Buranat kelpaa, vaan se asetyylisalisyylihappo pitoinen tuote!
Kun hiuspohja rauhoittuu, huolehdi jatkossa siitä, että shampoon happamuus eli pH arvo on 4,5-5,5 välillä. Ei siis mitään lastenshampoita sun muita. ns. happamia shampoita saa apteekeista ja kampaajilta ainakin. Tavarataloissa lue tuoteseloste tarkkaan, jos pH arvoa ei ole merkitty, jätä tuote kauppaan.- hiuspohja........
Hiuspohjan kuorinta-ainetta saa kampaajaltakin.
Mitenkäs kysyjä käisttelee hiuksiaan? Muotoilutuotteet voi kertyä hiuksiin.Shampoo kannattaa huuhdella hyvin,samoin hoito-aine.
Jotkut shampoot iskee hilseen kertalaakilla,itellä linnashampoo ja jotkut "ihmeelliset" halppis jutut....
Pipo ja hiusten hautuminen voi aiheuttaa...kuva ilma jne.jne.
Myös harvat hiuspesut aiheuttavat hilseilyä!!Alempana hilsekyssärissä oli linkki ko.asiasta. - vinkvink
hiuspohja........ kirjoitti:
Hiuspohjan kuorinta-ainetta saa kampaajaltakin.
Mitenkäs kysyjä käisttelee hiuksiaan? Muotoilutuotteet voi kertyä hiuksiin.Shampoo kannattaa huuhdella hyvin,samoin hoito-aine.
Jotkut shampoot iskee hilseen kertalaakilla,itellä linnashampoo ja jotkut "ihmeelliset" halppis jutut....
Pipo ja hiusten hautuminen voi aiheuttaa...kuva ilma jne.jne.
Myös harvat hiuspesut aiheuttavat hilseilyä!!Alempana hilsekyssärissä oli linkki ko.asiasta.täällä on viesti otsikolla "hilseestä..." nikki:anne 21
Jokunen sivu taaksepäin sieltä löytyy linkkivinkki.
- ole hilsettä
Mulla aiheuttaa "hilsettä" kaupan shampoot. Hiuspohjaa kutisee ja valkoista hiutaletta tipahtelee. Oon todennut, ett sen aiheuttaa joko allergia ainesosalle tai shampoo ei pese kunnolla pois muotoilutuotteita. Kampaamon shampoot shampoot eivät ole aiheuttaneet oireita.
Apteekin tuotteet ovat varmasti hyviä, mutta kannattaa varmistaa, että kyseessä on varmasti hilse... - Surf
Hilsettä aiheuttaa moni asia, jos apteekin hilseshanpoo ei auta, kannattaa selvittää olisiko syynä jokin muu, esim päänahan kuivuus tms.
- Kysy kampaajalta
Jos sinulla on herkkä ja kuiva hiuspohja, älä ihmeessä käytä Nizoralia yms. vahvoja hilseshampoita, voivat pahentaa ongelmaasi. Itse olen kuivaa hiuspohjaani pessyt mm. System 4 sarjan 2 shampoolla, jota saa mm. kampaamoista. Välillä ongelma on parempana, välillä huonompana. Kampaaja on minulle sanonut, että ongelmani ei ole hilsettä vaan nimenomaan kuiva päänahka. Jos käyt kampaajalla, ota asia puheeksi ja kysy neuvoa miten sinun kannattaisi päänahkaasi hoitaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746