Millä eroon hilseestä !?

KLM.-.

Millä pääsisin eroon hilseestä? Nuo hilse-shamppoot ovat kai ihan huuhaata. Ainakin minulla hilse-shamppoo on vain pahentanut asiaa ja kuivattanut päänahkaa entisestään.
Onko apteekeissa mitään? Vai mikä olisi hyvä konsti päästä hilseestä eroon?

9

1144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Usko tai älä, ruokavaliokin vaikuttaa myös päänahkaan. Juo vettä, osta apteekista hilse shampoota(en muista nimeä, apteekissa osaavat neuvoa) ja hoida päänahan ihoa. Minulla on talviaikaan myös joskus ollut hilsettä, ei paljon kylläkään, mutta kuitenkin ja itselläni on head&shoulders toiminut, mutta nykyään käytän ihan vaan siksi kun shamppoo on muutenkin hyvää.

• jakke

Mulla päänahan hilseilyyn on liittynyt myös ruokavalio. Olen huomannut pastaruokien suurkäytön aiheuttavan hilseilyä ja kutinaakin. Kokeile vähentää pastoja ja karkkia!

• miraq

Mulla tulee helposti stressi-hilsettä ja ongelma on ollut tosi paha kun mursin jalkani ja olen pelännyt, että paraneeko ollenkaan.

Ostin apteekista Nizoral- nimistä hilseshampoota ja mulla auttoi 3-4 pesun jälkeen.
        Mutta jos ei ole pahasta ongelmasta kyse, niin saattaa auttaa kerta, parikin.

Kannattaa kyllä miettiä mistä voisi johtua. Esim. mulla tulee aina kun isosti stressaan jotain.

On muuten hirveän kuivattavaa tuo shampoo että laita jotain kunnon hoitoainetta pesun jälkeen.

• kotikuorinta

Nizoral apteekista auttaa, Tekee kuitenkin hiuksista aika takkuiset, joten varaa selvittävää hoitoainetta.
      Monet hiuspohjan hilseen kuorinta-aineet sisältävät myös asetyylisalisyylihappoa. Kotikuorinta onnistuu, kun murskaat pari asperiinia/Disperiiniä tms asetyylisalisyylitablettia shampootilkkaan, hierot sen hiuspohjaan, anna vaikuttaa 5min ja huuhtele. Tähän ei sitten Buranat kelpaa, vaan se asetyylisalisyylihappo pitoinen tuote!
      Kun hiuspohja rauhoittuu, huolehdi jatkossa siitä, että shampoon happamuus eli pH arvo on 4,5-5,5 välillä. Ei siis mitään lastenshampoita sun muita. ns. happamia shampoita saa apteekeista ja kampaajilta ainakin. Tavarataloissa lue tuoteseloste tarkkaan, jos pH arvoa ei ole merkitty, jätä tuote kauppaan.

• hiuspohja........

Hiuspohjan kuorinta-ainetta saa kampaajaltakin.

Mitenkäs kysyjä käisttelee hiuksiaan? Muotoilutuotteet voi kertyä hiuksiin.Shampoo kannattaa huuhdella hyvin,samoin hoito-aine.

Jotkut shampoot iskee hilseen kertalaakilla,itellä linnashampoo ja jotkut "ihmeelliset" halppis jutut....

Pipo ja hiusten hautuminen voi aiheuttaa...kuva ilma jne.jne.

Myös harvat hiuspesut aiheuttavat hilseilyä!!Alempana hilsekyssärissä oli linkki ko.asiasta.

• vinkvink
        hiuspohja........ kirjoitti:

Hiuspohjan kuorinta-ainetta saa kampaajaltakin.

Mitenkäs kysyjä käisttelee hiuksiaan? Muotoilutuotteet voi kertyä hiuksiin.Shampoo kannattaa huuhdella hyvin,samoin hoito-aine.

Jotkut shampoot iskee hilseen kertalaakilla,itellä linnashampoo ja jotkut "ihmeelliset" halppis jutut....

Pipo ja hiusten hautuminen voi aiheuttaa...kuva ilma jne.jne.

Myös harvat hiuspesut aiheuttavat hilseilyä!!Alempana hilsekyssärissä oli linkki ko.asiasta.

täällä on viesti otsikolla "hilseestä..." nikki:anne 21

Jokunen sivu taaksepäin sieltä löytyy linkkivinkki.

• ole hilsettä

Mulla aiheuttaa "hilsettä" kaupan shampoot. Hiuspohjaa kutisee ja valkoista hiutaletta tipahtelee. Oon todennut, ett sen aiheuttaa joko allergia ainesosalle tai shampoo ei pese kunnolla pois muotoilutuotteita. Kampaamon shampoot shampoot eivät ole aiheuttaneet oireita.

Apteekin tuotteet ovat varmasti hyviä, mutta kannattaa varmistaa, että kyseessä on varmasti hilse...

• Surf

Hilsettä aiheuttaa moni asia, jos apteekin hilseshanpoo ei auta, kannattaa selvittää olisiko syynä jokin muu, esim päänahan kuivuus tms.

• Kysy kampaajalta

Jos sinulla on herkkä ja kuiva hiuspohja, älä ihmeessä käytä Nizoralia yms. vahvoja hilseshampoita, voivat pahentaa ongelmaasi. Itse olen kuivaa hiuspohjaani pessyt mm. System 4 sarjan 2 shampoolla, jota saa mm. kampaamoista. Välillä ongelma on parempana, välillä huonompana. Kampaaja on minulle sanonut, että ongelmani ei ole hilsettä vaan nimenomaan kuiva päänahka. Jos käyt kampaajalla, ota asia puheeksi ja kysy neuvoa miten sinun kannattaisi päänahkaasi hoitaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16973
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4694
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      138
      1954
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1569
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1429
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      19
      1155
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1079
    Aihe