Työkaveri luuli että tienaan yli 4000e!!

Anonyymi

Työkaveri arveli palkkaani kun erehdyttiin aiheesta puhumaan (todella harvinaista, ensimmäinen kerta koko työurani aikana) ja koska itse tienaa lähes 4000e niin arveli että minulla on oltava vielä korkeampi, koska teen 'vaikeampia' asioita. Todellisuudessa tienaan himpun päälle kolme tonnia (brutto) enkä olisi ikinä voinut kuvitella, että työkaverini tienaisi noin paljon.

Onko tällainen tilanne laillinen? Meillä molemmilla on sama titteli.

4

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos koet että palkkasi on liian alhainen niin pyydät palkankorotusta. Eikö vain. Oletko muistanut pyytää. Jos et saa palkankorotusta, niin otat lopputilin. Jos silloin työnantajasi hätääntyy, kakkii pökäleet housuunsa ja tarjoaa lisärahaa niin tiedät, että olet tehnyt työtä liian pienellä palkalla. Jos sen sijaan työnantajasi päästää sinut helposti menemään hymysuin , niin olet juurikin työnantajallesi korkeintaan sen arvoinen kuin nykypalkkasi on. Tilallesi otetaan uusi perusmies. Kun pytää pomolta palkankorotusta niin on osattava perustella asiaperustein, Jos ainoa perustelu on: "kaveri saa helpommasta työstä parempaa palkkaa", silloin menet täysin metsään. Palkkaa vertaat työpanokseesi, arvoosi ja tuloksellisuuteesi etkä kaverin tilipussiin, Hyvä että kaveri otti asian puheeksi. Nyt päässäsi toivottasti syttyi aatoksen "lamppu" palamaan. Toivottavasti et jumitu siihen yksisuuntaiseen "laillisuus" ajatteluusi. Maailma ei toimi niin. Ei ole koskaan niin toiminutkaan. Eikä tule toimimaankaan.

• Anonyymi

Kyllä johto tietää palkat ja tehtävät.

1. Olettaen että olet pyytänyt kehityskeskusteluissa yhtä korkealle tai korkeammalle palkankorotusta kuin kollegasi ja silti saat vähemmän = Silloin sinua ei luultavimmin arvosteta.

^ Oletko siis pyytänyt?

2. Mikäli et ole pyytänyt tarpeeksi isoa palkankorotusta, niin kehityskeskustelussa pyydät esim. 4300 eur/kk. Perustelet objektiivisesti työtehtäviä vaativuudella, ottamatta työkaverisi hommia vertailukohteeksi.

^ Jos palkka ei nouse oleellisesti lähemmäksi työkaverisi palkkaa, niin sitten sinua ei jostain syystä arvosteta. Jos saat nousemaan liki samaan tai yli, niin indikoisi että olet arvostettu.

Jos vaikuttaa siltä ettei arvosteta, niin voi joko niellä kohtalonsa ja olla iloinen että on duunia tai sitten kiikaroida uutta työpaikka.

• Anonyymi

Kehityskeskustelu ei ole palkasta puhumista varten. Neuvoillasi henkilö torppaa kaikki mahdollisuudet korotuksiin antaen ylimielisen vaikutelman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehityskeskustelu ei ole palkasta puhumista varten. Neuvoillasi henkilö torppaa kaikki mahdollisuudet korotuksiin antaen ylimielisen vaikutelman.

palkankorotuspyynnölle ei ole olemassa sopivaa ajankohtaa tai paikkaa. Kehityskeskustelu on oikea hetki siinä missä muutkin. Kehityskeskustelussa juurikin on tarkoitus lyödä kortit pöytään. Miten niin ylimielinen vaikutelma? Ei kait sitä lampaita olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      139
      2593
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1957
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1657
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1503
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1350
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      109
      913
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe