3x9 muuttaminen 1x9:ksi

Anonyymi

Alan kyllästymään etuvaihtajan temppuiluun, varsinkin kun en sitä juurikaan käytä / tarvitse. Jos poistaisin koko vaihtajan, pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon.. Minkälainen eturatas vai jätänkö tuon keskimmäisen vain paikoilleen?
Pyörä Nishiki XC7
Suuret suuret kiitokset kaikille jotka viitsii neuvoa😃

16

4407

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Ketjunohjain vaihtajan tilalle ja kovaa ajoa 🤗

• Anonyymi

Ei etuvaihtajan pitäisi temppuilla silloin jos ei sitä käytä.

• Anonyymi

Muutin 3x10 systeemin 1x10:een. Ihan normaali eturatas toimii hyvin.
      Moni kysyy, miksi?
      Kolmella eturattaalla pyörän käyttäjä ajoi aina keskimmäisellä rattaalla, josta ketjulinja oli hyvin kiero eniten käytetyille takarattaille.
      Nyt ketjulinja on hyvä.
      Omaan ex 3x8 pyörään tein ketjunohjurin.

• Anonyymi

Itse poistin myös etuvaihtajan ja kaksi turhaa ratasta. Jätin isoimman rattaan paikalleen.

Ilman etuvaihtajaa tapahtui pari ketjun tippumista rattaalta.

Tilasin kympillä dx.com sivuilta narrow wide eturattaan. Tällä eturattaalla loppuivat ketjun tippumiset.

Hyvä muutos. Suosittelen!

• Anonyymi

Voihan pyörästä tehdä yksivaihteisenkin niin ei vaihteet ärsytä.

• Anonyymi

Jos pyörällä ei ajeta maastossa, niin ainakin täällä meillä päin riittää hyvin 38-32 pienimmäksi välitykseksi. Mulle 38-14 on riittävän pitkä tuossa hybridissä jolla tiellä ajelen.
        Yksi eturatas riittää.
        Maasturissa pienin taitaa olla 22-42, mutta ehkä vielä vähän lyhempi sais olla.

• Anonyymi

Itse olen projektipyörälleni miettinyt 3x8 muuttamista joko 1x tai 2x järjestelmäksi (ehkä 2x10). Riippuu vähän mistä "halvalla" saa ja mitä osia löytyy.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Muotipyöräilijät jättivät...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muotipyöräilijät jättivät...

Juuri näin. Yhdelle maasturille tein tuon konversion. 3x systeemin etu on edelleen pikainen välityssuhteen muutos suuntaan tai toiseen. 1 x systeemillä selaat vaihteita monta pykäläää saavuttaksesi saman muutoksen.

• Anonyymi

Itse suosin 2x järjestelmiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Yhdelle maasturille tein tuon konversion. 3x systeemin etu on edelleen pikainen välityssuhteen muutos suuntaan tai toiseen. 1 x systeemillä selaat vaihteita monta pykäläää saavuttaksesi saman muutoksen.

Takavaihtaja kyllä vaihtaa 3 pykälää pienemmälle kerralla, kun vaan työntää reilusti vivusta.
        Itse huomasin tuon ominaisuuden vasta hiljattain. 😋

• Anonyymi

Vaihtakaa Pinion -vaihteistoon. Yli 600% tasavälinen välityssuhdeskaala yhdestä kahvasta kääntäen.

• Anonyymi

Vaihdoin jo yli 10 vuotta sitten 3x8 (28-38-48 x 11-28) vaihteiston 1x9 vaihteistoksi (36 x 12-34). Mielestäni kannatti, sillä vaihtaminen on nyt täsmällisempää ja yksinkertaisempaa. Välitykset myös paranivat eikä ns. samoja välityksiä ole turhaa enää. Muutama vuosi sitten vaihdoin vielä eturattaan narrow-wide tyyppiseksi niin ei tarvitse enää edes ketjuohjuria eturattaaseen ketjun putoamisen estämiseksi.

• Anonyymi

Mistä tietää meneekö 8-lehteisen tilalle kenties jopa 10-lehtinen? Vaatii toki uuden takavaihtajan mutta sellainen päivitys kiinnostaa itseäni (3x8 muuttaminen 1x10).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe