Te kaapunnilaiset ette tiedäkään kuinka paljon me täällä maalla tiedetään kyläläisten asioista.
Vähän aikaa kun viettää pihalla puutarhatöissä, niin tietää kenen tölli on myyty ja kenelle. Samoin sen kenen sepelvaltimot on viimeksi rassattu ja kuka vaihtoi auton tai hommasi uuden traktorin. Erot ja erikoiset suhdekuviot on tietysti käsitelty jo paljon ennen tuota.
Kaapunnilainen vois jopa hämmentyä.
Täällä ei muuten jää talot käsiin. Niistä maksetaan heti se mitä pyydetään, kun vaan on oikeiden tilusten naapurissa.
Kyllä maalla on mukavaa
24
57
Vastaukset
Mutta kaikkea ei tiedetä, minäkään en tiedä kuka osti erään kyläläisen pellot
Et tarjonnu ite riittävästi ja nyt harmittaa?
Tuossa on yks tosi ison talon antti ja se haluaa näyttää kaikille mistä kukkopoika pissii. Ei se rahojaan tosin maajusseilemalla ole tehnyt, mutta näyttää ostelevan taloja tyhjilleen seisomaan, jos mukana tulee vähänkin peltoa ja on sen maiden vieressä. Mitä lie rauhaako se ittelleen ostelee.Thymallus kirjoitti:
Et tarjonnu ite riittävästi ja nyt harmittaa?
Tuossa on yks tosi ison talon antti ja se haluaa näyttää kaikille mistä kukkopoika pissii. Ei se rahojaan tosin maajusseilemalla ole tehnyt, mutta näyttää ostelevan taloja tyhjilleen seisomaan, jos mukana tulee vähänkin peltoa ja on sen maiden vieressä. Mitä lie rauhaako se ittelleen ostelee.Enpä tarjonnut ollenkaan, sijainti ois kyllä ollut hyvä
- Anonyymi
Sori, mutta murre sulla on kehnolla tolalla; se on kaapuntilaenen/kaapuntilainen.
Noita Itä-Suomen tai savolaismurteita osaa pätkääkään. Kunhan joutavuuksissani jotain kirjoittelin.
- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Noita Itä-Suomen tai savolaismurteita osaa pätkääkään. Kunhan joutavuuksissani jotain kirjoittelin.
Otsikkosi on silti tosi. Nukun maalla kaksi kertaa pidempiä öitä kuin taajama-alueilla.
Samoin maalla luonto on lähempänä, kuten peipot, tiaiset ja siepot ovat tänään konsertoineet ahkerasti. Anonyymi kirjoitti:
Otsikkosi on silti tosi. Nukun maalla kaksi kertaa pidempiä öitä kuin taajama-alueilla.
Samoin maalla luonto on lähempänä, kuten peipot, tiaiset ja siepot ovat tänään konsertoineet ahkerasti.Ei voi valittaa ympäristöä. Ei ole kaupunki kutsunut takaisin sen jälkeen kun sieltä pois muutin. Tosin korvestahan olen lähtöisinkin.
Sitä vaan joskus miettii, että kun tuo ja tuo juoruaa minun kanssa sen ja sen asioista, niin mitähän ne juoruaa muiden kanssa minusta? Mutta maassa maan tavalla. Nämä ovat tämän ympäristön viihdettä ja hupia. Itse en niin kovin olisi osallistumassa, mutta kun tuo naapuri on aktiivi.
Maaseudulla oli lapsuudenkoti. Oli keväällä kivaa kuunnella kuovien ääntä. Kauppaan oli vain kilometrin matka. Ostin tosinaan salmiakkiaskin. Kaupunkiin oppikouluun oli 15 km, ja jotenkin ankealta tuntui kaupunki.
Salmiakki maistuu edelleen :)
Tuossa tuuttaa kaulushaikarakin aivan vähän matkan päässä. Pihaan kuuluu. Kurjet huutelee pelloilla. Valkohäntäpeuran pirulaiset tuhoavat kaikenlaista.
- Anonyymi
Maalaisromantikot haaveilee paluumuuttamisesta ja paluumuuttajista :)
Pujikselle olis sopinut paremmin.
- Anonyymi
Maaseudulla joskus kivaa - joskus ei. Riippuu maaseutupaikkakunnan väestöstä.
Ihmiset on ihmisiä joka paikassa. Yleensä saa takaisin sitä mitä itse toimittaa. Erilaisten ihmisten kanssa on vaan osattava asioida eri tavalla.
- Anonyymi
Minäkin asun pääkaupungissa, aion piakkoin muuttaa maalle, olen ostanut tilan jossa voin olla vapaa, vielä kun löytyisi erähenkinen nainen 30-50v niin loppuelämäksi hänelle ja minulle kiireetön elo alkaa.
[email protected]Thymallus kirjoitti:
No niin, palstan eränaiset!
Täällä olis jonkka tosissaan naista ettimässä. Hox!Ilmoittaisin frouvalle, mutta se kun on vuoden yli-ikäinen..
- Anonyymi
Maaseutupaikkakunta meren rannalla - hieno asia.
- Anonyymi
Järvenrantakin jotenkin menettelee.
- Anonyymi
Olen ollut maaseudulla, kun meillä oli maaseutu paikka perintö asunto syrjäisellä maaseudulla ja se on ollut työsiirtola.
Ruohonleikkuuta, kasvimaan kitkemistä, perunamaan kitkemistä, marjastusta, pölyä, lietelannan tuoksua, lietettä kylätiellä, iho hiestä märkä ja suolainen tahmea olo.
Syksystä kevääseen huolehtia, että pysyy asunto lämpimänä,
Kerrankin oli öljylämmitys sammunut, ulkona -20 ja asunnossa aste pakkasta.
Kova homma saada lämmöt takaisin pannua puilla lämmittämällä.
Nyt on maaseutupaikka myyty, eikä enää sellaisia huolia. Kyllä tiietään. On asuttu maalla 28 vuotta. Omat liikuttajatkin miesvoimistelijoista löytyy. 😜
https://youtu.be/qgWKU57--VYMaaseudulla ihmiset ovat kiinnostuneet monista asioista. Kaupungissa ihmisiä kiinnostaa vain oma kännykkä.
Muustakin kuin juorumisesta? Mikä muu heitä kiinnostaa kuin muiden asioilla mässäily? 😂 Kännykässä on appi nimeltä maalaiset, sinne tulee heti nyt se Hillevi teki sitä ja nyt Hillevi teki tätä. Hillevi osti uuden puseron.
Maalla on mukavaa, kunhan lähettyvillä ei ole maalaisia urkkimassa ja mustamaalaten mussuttelemassa muiden asioilla. Vaikka pää on täynnä turhaa tietoa niin noita tietoja ei todellakaan kaipaa.
Kaupunkilainen varmasti ahdistuisi kun ei hetken rauhaa saisi maalaisilta. Kiusallasi voit grillata sateessa niin on kylällä loppuvuoden puheenaihe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924