Evankeliumi on ehdotonta rakkautta

Anonyymi

Rippikoulussa armo määriteltiin näin: Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. Tämä on luterilainen käsitys evankeliumista.

293

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on uttu ja mielestäni aika hieno tiivistys asiasta!

      Sitten jos asiaa mietitään syvemmin niin voidaan kysyä miksi rakkaus (=anteeksiantamus) on ansioton? Se on sitä juuri sen tähden että me kaikki olemme syntisiä ja synneillämme ansainneet Jumalan vihan eikä ole yhtä ainuttakaan joka olisi elänyt hyvin ja kunniallisesti. Synneillämme me olemme kartuttaneet pahuutemme tähden Jumalan vihaa ja nasaittua sellaista osallemme, mistä ilmauksena Jumalan puolelta on kaikki luomakuntaan kohdistuva katoavaisuus, oma kuolevaisuutemme sairaudet puutteet, väkivalta ja nälänhädät yms. kaikki sellainen mitä maailmassa on ja meitä ihmiskuntaa kuin heinäsirkkaparvena alati vaivaa.

      SIKSI anteeksiantamus on "ansioton" koska me emme yksikään olisi sitä ansainneet! Se on JUmalan pitkämielisyyttä ja suurta armoa. Me olemme pelkästään pahoja kaiken aikaa, mutta Jumala osoittaa meille hyvyyttään ja pitkämielistä rakkauttaan ennen kaikkea Pojassaan jonka lähetti sovittamaan maailmaan meidän syntimme jotka Hän myös täydellisesti sovitti ja näin uskoen tämän täydellisen armplahjan, saamme olla anteeksiantamuksesta osallisia ja olla kutsuttuja Jumalan lapsiksi! Me jotka olemme mustia ja pahoja itsessämme ja omalta puoleltamme pelkästään kelvottomia!

      Oi jospa me edes uskon kautta oppisimme pelkäämään syntiä, mutta sekin on vaikeaa ja onnistuu meiltä huonosti tämän vajavaisen elämämme aikana. Siksi Jumalan taivaaseen päässeiden surin riemu lienee juurikin synnin siteistä vapaaksi pääseminen! https://www.youtube.com/watch?v=Dg8L5uWLkOA

      • Anonyymi

        Rakkaus on laajenpi käsite kuin pelkästään syntien anteeksianto. Minä en ole koskaan kokenut itseäni mitenkään erikoisen syntiseksi. Vajavainen ja keskeneräinen ihminen toki olen, mutta rakkautta tarvitsen elämääni nimenomaan ihmisiltä en mistään jumalilta tai muilta henkiolennoilta. Kun loukkaan jotain ihmistä, osaan kyllä pyytää anteeksi eikä se vaivaa minua sen jälkeen.


      • « synneillämme ansainneet Jumalan vihan «

        En tiedä trollaatko, mutta jumalasi on varsin heikko luonne, jos hän vihaa väärintekijöitä. Kunnon johtaja asettaa itsensä tilanteen yläpuolelle ja pohtii, miten korjata tilanne. Hän käskyttää jämäkästi, mutta ilman vihaa.


    • Anonyymi

      Olen huomannut että monet uskovaiset ovat rakkausinvaliideja. He eivät ole koskaan kokeneet että heitä olisi ehdottomasti rakastettu ja siksi heistä on tullut lahkojohtajien sätkynukkeja jotka yrittävät epätoivoisesti miellyttää näitä saadakseen edes hitusen rakkautta.

      • Anonyymi

        Puhunitsestäsi vain. Sem että rakastaa homot parannukseen on suurinta rakkautta.


      • Anonyymi

        just niin.
        ainakin itse olin juurikin "rakkausinvaliidi", ja kyllä lahkot sen tietää, että kaikkihan me täällä "rakkaudenkaipuisia", jne.

        valitettavasti, olen nykyisin kovempi kuin "ennen uskoontuloa" (menemällä lahkoon), ja vieläpä kuvittelin hyviäkin ihmisiä olemassa. . . sain kyllä kiitettävästi "opetuksen"

        olihan itselläni jo ennestään ns. lapsenusko, vaan se kyllä nujerrettiin !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhunitsestäsi vain. Sem että rakastaa homot parannukseen on suurinta rakkautta.

        Rakastaa homot parannukseen.

        Vaikka heteroja on 40 kertaa enemmän.

        Olet hakoteillä rakkautesi kanssa.


      • Anonyymi

        "He eivät ole koskaan kokeneet että heitä olisi ehdottomasti rakastettu"

        Elät itse fantasiamaailmassa. Kukaan ei ole kokenut ehdotonta, ansaitsematonta ja täysin pyyteetöntä rakkautta ihmisen taholta, sillä ihminen ei kykene siihen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "He eivät ole koskaan kokeneet että heitä olisi ehdottomasti rakastettu"

        Elät itse fantasiamaailmassa. Kukaan ei ole kokenut ehdotonta, ansaitsematonta ja täysin pyyteetöntä rakkautta ihmisen taholta, sillä ihminen ei kykene siihen.

        Itse olen tuntenut ihmisten rakkauden ja koiran.

        Hyvin on riittänyt. Eikä muuta rakkautta ole ollut tarjollakaan.


      • ”He eivät ole koskaan kokeneet että heitä olisi ehdottomasti rakastettu ja siksi heistä on tullut lahkojohtajien sätkynukkeja jotka yrittävät epätoivoisesti miellyttää näitä saadakseen edes hitusen rakkautta.”

        Niin, rakkaus ei ole mikään helppo juttu. Totta on, että monen käsitys rakkaudesta on saanut jo lapsuudesta aika kapean käsityksen. Ellei koskaan ole kokenut, mitä on ehdoton rakkaus, sitä voi olla todella vaikeaa antakaan. Se on jäänyt tavallaan raakileeksi.

        Monet siis palaavat tuohon ehdollisen rakkauden malliin, missä pitää rakkaus ansaita tai sen voi menettää ihan milloin vain, ellei ns. ”tottele”. Se pitää jatkuvasti varuillaan ja ehkäisee kaikenlaisen kasvamisen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Itse olen tuntenut ihmisten rakkauden ja koiran.

        Hyvin on riittänyt. Eikä muuta rakkautta ole ollut tarjollakaan.

        Elämäsi on surkeaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämäsi on surkeaa.

        Tuollaisilla tiedoillako meinaat pärjätä maailmassa?

        Taitaa käydä kehnosti.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa olla lahkojohtajien sätkynukke? Onko luterilaiset pappien sätkynukkeja, Jos ei, miksi ei?

        Mistä te vetelette noita mielipuolisia juttujanne? Minne uhohdit Jumalan rakkauden, jota ihminen kokee uskoontultuaan ihan konkreettisestikin?


      • Järkisyitä
        Anonyymi kirjoitti:

        "He eivät ole koskaan kokeneet että heitä olisi ehdottomasti rakastettu"

        Elät itse fantasiamaailmassa. Kukaan ei ole kokenut ehdotonta, ansaitsematonta ja täysin pyyteetöntä rakkautta ihmisen taholta, sillä ihminen ei kykene siihen.

        ” Kukaan ei ole kokenut ehdotonta, ansaitsematonta ja täysin pyyteetöntä rakkautta ihmisen taholta, sillä ihminen ei kykene siihen.”

        Monet vanhemmat rakastavat lapsiaan pyyteettömästi - ilman ehtoja.


    • Anonyymi

      Nuoret tahtoo pillastua vaan siitä muiden tahojen lisäksi. Eräät ei ota kuuleviin korviinsa, kun rasismi kukkii. Lukekaa aikaanne.

    • Anonyymi

      Vaikka olet ryöstö murhaaja niin uskovaiset rakastavat sinua ja antavat anteeksi.
      Siksi vihaan uskovaisia yli kaiken.

      • Anonyymi

        Kaikki muut saavat unohtaa toisten pahat teota ja hyväksyä heidät, mutta uskovaiset jos sen tekevät, niin se on kauhian väärin ja syy vihata uskovaisia! Ootte te aika omituisia epeleitä. Ai niin, sehän johtuu siitä kateudesta, joka teillä on uskovaisia kohtaan ja kateus syöksee ihmistä vihaan toisia kohtaan.


      • Anonyymi

        Anteeksiantamattomuus ja rakkaudettomuus tekee ihmisistä sinun kaltaisia katkeria ja vihamielisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksiantamattomuus ja rakkaudettomuus tekee ihmisistä sinun kaltaisia katkeria ja vihamielisiä.

        itse olen aikanaan saanut KATEUTTA jopa vahinkoon asti, uskoon kääntyneiltä, enkä edes valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse olen aikanaan saanut KATEUTTA jopa vahinkoon asti, uskoon kääntyneiltä, enkä edes valehtele.

        Tuskin sinussa on mitään karehtimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse olen aikanaan saanut KATEUTTA jopa vahinkoon asti, uskoon kääntyneiltä, enkä edes valehtele.

        Monet uskovaiset kadehtivat niitä jotka elävät koska itse he eivät kykene elämään eivätkä haluaisi muidenkaan elävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet uskovaiset kadehtivat niitä jotka elävät koska itse he eivät kykene elämään eivätkä haluaisi muidenkaan elävän.

        Kukaan uskovainen ei ole mistään kateellinen helvettiin menijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet uskovaiset kadehtivat niitä jotka elävät koska itse he eivät kykene elämään eivätkä haluaisi muidenkaan elävän.

        Onpa sinulla kummalliset käsitykset? Ettei nyt vain olisi omassa asenteessa jotain fiksaamisen varaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan uskovainen ei ole mistään kateellinen helvettiin menijöille.

        Kyllä hyvin kateellisia ovat ainakin minun kokemukseni mukaan. Minun käy näitä reppanoita sääliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hyvin kateellisia ovat ainakin minun kokemukseni mukaan. Minun käy näitä reppanoita sääliksi.

        No ehkä se on hyvä että sinullakin on sentään joku jota sinä voit "sääliä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä se on hyvä että sinullakin on sentään joku jota sinä voit "sääliä".

        Siinä suhteessa minä kyllä seuraan Jeesuksen kertomuksessa olevan laupiaan samarialaisen esimerkkiä, mikä sinulle taitaa olla ihan vieras ajatus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä suhteessa minä kyllä seuraan Jeesuksen kertomuksessa olevan laupiaan samarialaisen esimerkkiä, mikä sinulle taitaa olla ihan vieras ajatus

        Uskovaiset (fundis) eivät unne sääliä eli empatiaa ketään kohtaan. He eivät näe heitä oman suuren egonsa takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä suhteessa minä kyllä seuraan Jeesuksen kertomuksessa olevan laupiaan samarialaisen esimerkkiä, mikä sinulle taitaa olla ihan vieras ajatus

        OK. Tämä näyttää olevan monelle uskovaiselle hyvin vieras ajatus:

        Luuk. 10:33
        "Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen. Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset (fundis) eivät unne sääliä eli empatiaa ketään kohtaan. He eivät näe heitä oman suuren egonsa takaa.

        Minä en ole koskaan tavannut sääliä tuntevaa kiihkouskovaista. Heidän mielestään vaikeudet ja onnettomuudet ovat ihmisen itsensä aiheuttamia ja pelkästään omaa syytä. Apua kannattaa pyytää ennemmin ateisteilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset (fundis) eivät unne sääliä eli empatiaa ketään kohtaan. He eivät näe heitä oman suuren egonsa takaa.

        "Uskovaiset (fundis) eivät unne sääliä eli empatiaa ketään kohtaan. He eivät näe heitä oman suuren egonsa takaa."

        Sinänsä ihan hyvä asia että puret tuossa sisäistä vihaasi, mutta väärällä tavalla. Tuskasi hellittää vain hetkeksi ja sitten se tulee takaisin ja alkaa vaatia fyysisiä tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan uskovainen ei ole mistään kateellinen helvettiin menijöille.

        eihän ne "tosi" uskovaiset helvettiin menijöille ole kateellisia, mutta:
        vahingoniloisia . . .

        niinkö Jeesuskin tekisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskovaiset (fundis) eivät unne sääliä eli empatiaa ketään kohtaan. He eivät näe heitä oman suuren egonsa takaa."

        Sinänsä ihan hyvä asia että puret tuossa sisäistä vihaasi, mutta väärällä tavalla. Tuskasi hellittää vain hetkeksi ja sitten se tulee takaisin ja alkaa vaatia fyysisiä tekoja.

        Turha luulo. Ei sinua kukaan vihaa. Itsekkäänä höppänänä voidaan pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa sinulla kummalliset käsitykset? Ettei nyt vain olisi omassa asenteessa jotain fiksaamisen varaa?

        Kateelliset luulevat, että heitä kadehditaan. Vai eivät uskovaiset muka elä. Buah hah haa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan uskovainen ei ole mistään kateellinen helvettiin menijöille.

        Ja uskova tietää kuka helvettiin menee, vaikka valintaa ei ole edes tehty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset (fundis) eivät unne sääliä eli empatiaa ketään kohtaan. He eivät näe heitä oman suuren egonsa takaa.

        Riippuu siitä mitä tarkoitat empatialla. Oman tuskansa mutakuopassa pyörivät odottavat usein, että toinen sukeltaa sinne samaan liejuun. Ei se ole empatiaa. Tervettä empatiaa on se, että ei vain päivittele siinä kuopan reunalla, vaan tarjoaa tikapuita sinne mutakuoppaan. Useimmiten se apu ei kelpaa. Sillä "empatiaa" kiljuva ei halua eroon tuskasta, hän haluaa vain, että koko maailma pyörisi 24/7 hänen tuskansa ympärillä.


      • Anonyymi

        "Vaikka olet ryöstö murhaaja niin uskovaiset rakastavat sinua ja antavat anteeksi.
        Siksi vihaan uskovaisia yli kaiken."

        Rakkautta ei pysty ottamaan vastaan, jos ei hyväksy itseään. Ihminen kieltää itseltään sen, mitä eniten tarvitsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä tarkoitat empatialla. Oman tuskansa mutakuopassa pyörivät odottavat usein, että toinen sukeltaa sinne samaan liejuun. Ei se ole empatiaa. Tervettä empatiaa on se, että ei vain päivittele siinä kuopan reunalla, vaan tarjoaa tikapuita sinne mutakuoppaan. Useimmiten se apu ei kelpaa. Sillä "empatiaa" kiljuva ei halua eroon tuskasta, hän haluaa vain, että koko maailma pyörisi 24/7 hänen tuskansa ympärillä.

        ” Riippuu siitä mitä tarkoitat empatialla.”

        Empatia on kykyä asettua toisen ihmisen asemaan tai kokea myötätuntoa toista kohtaan.

        ”Oman tuskansa mutakuopassa pyörivät odottavat usein, että toinen sukeltaa sinne samaan liejuun.”

        Kun joku kokee todella vahvaa surua, tuskaa tai ahdistusta, hän ei varmaan odota tuollaista. Sellaisen virheen voi tehdä auttaja, joka ei osaa erottaa omia tunteitaan toisen tunteista. Ja näin tulee menneeksi ihan itse sinne.

        ”Tervettä empatiaa on se, että ei vain päivittele siinä kuopan reunalla, vaan tarjoaa tikapuita sinne mutakuoppaan.”

        Tervettä empatiaa mielestäni on se, ettei tuputa apua. Vaan osaa kulkea rinnalla, kannatella pahoissa paikoissa, antaa tukea kun toinen auttaa itse itseään. Apua kannattaa siis antaa silloin, kun sitä pyydetään ja tavalla, millaista apua toivotaan.

        Masentunut ei kykene itse näkemään enää kunnolla, mutta pikkuhiljaa hän saattaa alkaa näkemään muutakin, kuin oman tuskansa. Sen aikaa siis voi olla vierellä. Valmiina tukemaan. Voi olla, ettei hän pitkään aikaa näe muuta kuin sen tuskansa. Se tila on karmea, ja tuskin kukaan siihen haluaa jäädä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja uskova tietää kuka helvettiin menee, vaikka valintaa ei ole edes tehty?

        Olet turvonnut kuin puIIataikina, selittelyt sikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet turvonnut kuin puIIataikina, selittelyt sikseen.

        Sitä se ulkonaliikkumiskielto ja kaikki muut aiheuttivat. Mutta nyt puhaltaa uudet tuulet.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Sitä se ulkonaliikkumiskielto ja kaikki muut aiheuttivat. Mutta nyt puhaltaa uudet tuulet.

        SeIittelit jälleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        SeIittelit jälleen.

        On olemassa tosiasiat. Niistä ei eroon pääse.


      • Niinkö? Mitä ne mahtavat olla?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Niinkö? Mitä ne mahtavat olla?

        PeIkkiä vaIheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet uskovaiset kadehtivat niitä jotka elävät koska itse he eivät kykene elämään eivätkä haluaisi muidenkaan elävän.

        >Monet uskovaiset kadehtivat niitä jotka elävät koska itse he eivät kykene elämään eivätkä haluaisi muidenkaan elävän.<

        No nythän sinä kummallisen väitteen esitit. Uskovalla on laajempi käsitys elämään kuin uskon ulkopuolisilla. Mehän voisimme koska tahansa siirtyä sinne *elämän" puolelle, mutta ei se houkuta, koska se on tyhjää elämää. Toki on heitä, jotka uskon menettävät mutta monesti heistä tulee katkeria uskovien vihaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole koskaan tavannut sääliä tuntevaa kiihkouskovaista. Heidän mielestään vaikeudet ja onnettomuudet ovat ihmisen itsensä aiheuttamia ja pelkästään omaa syytä. Apua kannattaa pyytää ennemmin ateisteilta.

        Minä ainakin tunnen sääliä palstan ateisteja ja sinunlaistasi vääristelijää kohtaan. Astu valkeuden puolelle pois toisten mollaamisesta, niin voit tuntea aitoa sääliä muita pimeydessä kulkevia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset (fundis) eivät unne sääliä eli empatiaa ketään kohtaan. He eivät näe heitä oman suuren egonsa takaa.

        se on niin kuin evankeliumissa, JEESUS sanoo: "tekevät hänestä pahemman, helvetin lapsen"


    • Yksi raamatun jae tällekin päivälle.

      Juudaksen kirje 1:5
      Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta tuhosi sitten ne, jotka eivät uskoneet.

      • Anonyymi

        Evankeliumi on todellakin: ehdotonta Jumalan Rakkautta !!

        yritäpä fundiksen kanssa puhua, sieltä löytyy "lisättynä" pilvin pimein sana: JOS !!
        siis: JOS sinä, JOS sinä, ja Jos ja JOS, ja JOS !!

        Jeesus Golgatalla kärsi KERTAKAIKKISEN (siis KERRAN . ja KAIKKI) Ristinkuoleman meidän Syntiemme takia !

        mitä siihen lisättävää !!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumi on todellakin: ehdotonta Jumalan Rakkautta !!

        yritäpä fundiksen kanssa puhua, sieltä löytyy "lisättynä" pilvin pimein sana: JOS !!
        siis: JOS sinä, JOS sinä, ja Jos ja JOS, ja JOS !!

        Jeesus Golgatalla kärsi KERTAKAIKKISEN (siis KERRAN . ja KAIKKI) Ristinkuoleman meidän Syntiemme takia !

        mitä siihen lisättävää !!?

        Mitä ehdotonta rakkautta se sellainen on, että vaaditaan vanhempien ja kummien tekoja?
        Tuo on tekoarmoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ehdotonta rakkautta se sellainen on, että vaaditaan vanhempien ja kummien tekoja?
        Tuo on tekoarmoa.

        Jumala tarvitsee meitä ihmisiä rakastamaan. Kristinusko on inkarnaatiouskoa eli rakkaus tulee konkreettisiksi teoiksi lähimmäisten kautta.

        Terv. Luterilainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala tarvitsee meitä ihmisiä rakastamaan. Kristinusko on inkarnaatiouskoa eli rakkaus tulee konkreettisiksi teoiksi lähimmäisten kautta.

        Terv. Luterilainen

        Onpa Jumala mitätön. Voi sentään!


      • Eivät uskoneet mitä?

        Jumala mädännytti Egyptistä lähteiden ruumiit erämaahan, koska eivät tehneet mitä Jumala käski ja rikkovat käskyjä.


      • Mat.5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Mat.5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

        Feikkiuskovainenhan se siinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Feikkiuskovainenhan se siinä.

        Olet Jeesuksen mainitseman pakanan tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumi on todellakin: ehdotonta Jumalan Rakkautta !!

        yritäpä fundiksen kanssa puhua, sieltä löytyy "lisättynä" pilvin pimein sana: JOS !!
        siis: JOS sinä, JOS sinä, ja Jos ja JOS, ja JOS !!

        Jeesus Golgatalla kärsi KERTAKAIKKISEN (siis KERRAN . ja KAIKKI) Ristinkuoleman meidän Syntiemme takia !

        mitä siihen lisättävää !!?

        Ja luulet sen perusteella että se taivaan ovi on auki kelle vain...eheei sitä se ei ole.,

        siellä kirkossa hoetaan armoa ja vauvakastetta, siinä se sitten olikin, muuta ei ole antaa ja nekin ovat lutterin keksimiä .

        Armo on sitä että saayt ilmaiseksi pelastuksen kunhan hyväksyt ehdot, siinä kaikki,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja luulet sen perusteella että se taivaan ovi on auki kelle vain...eheei sitä se ei ole.,

        siellä kirkossa hoetaan armoa ja vauvakastetta, siinä se sitten olikin, muuta ei ole antaa ja nekin ovat lutterin keksimiä .

        Armo on sitä että saayt ilmaiseksi pelastuksen kunhan hyväksyt ehdot, siinä kaikki,

        Ja niitä ehtoja ei näkynyt.

        Mutta että saa armon ja pelastuksen, jos täyttää ehdot. Ei se kovin suurta armoa ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja luulet sen perusteella että se taivaan ovi on auki kelle vain...eheei sitä se ei ole.,

        siellä kirkossa hoetaan armoa ja vauvakastetta, siinä se sitten olikin, muuta ei ole antaa ja nekin ovat lutterin keksimiä .

        Armo on sitä että saayt ilmaiseksi pelastuksen kunhan hyväksyt ehdot, siinä kaikki,

        ”Armo on sitä että saayt ilmaiseksi pelastuksen kunhan hyväksyt ehdot…”
        Oho, eihän tuo ole mitään armoa. Pikemminkin kaupan käyntiä.


    • Anonyymi

      Jumalan rakkauteen ja Jumalan totuuden perustuva evankeliumi on suurinta rakkautta mitä uskova voi lähimmäisilleen antaa. Varsinkin homoseksuaaleille ym. vastaaville nykyään liberaalin kirkon toimesta osoitetaan kohtuutonta rakkaudettomuutta kun Jumalan tahto sivuutetaan heidän kohdallaan.

      • Kyllä papit ovat puhuneet kaikille samat asiat. Ei homoja ole väliin jätetty.

        Et taida tietää paljonkaan siitä mitä kirkoissa tapahtuu.


      • Anonyymi

        Varsinkin tämä rakkaudettomuus on inkarnoitunut aivan konkreettisiksi teoiksi vapaakirkoissa ja Kansan Raamattuseurassa ja Kansanlähetyksessä. Homoja syrjitään ja heidän oikeutensa avioliittoonkin halutaan kieltää. Onneksi luterilaisessa kirkossa on uskovia jotka otamme myös uskontunnustuksen ensimmäisenkin uskonkappaleen tosissamme ja uskomme Jumalaan myös LUOJANA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin tämä rakkaudettomuus on inkarnoitunut aivan konkreettisiksi teoiksi vapaakirkoissa ja Kansan Raamattuseurassa ja Kansanlähetyksessä. Homoja syrjitään ja heidän oikeutensa avioliittoonkin halutaan kieltää. Onneksi luterilaisessa kirkossa on uskovia jotka otamme myös uskontunnustuksen ensimmäisenkin uskonkappaleen tosissamme ja uskomme Jumalaan myös LUOJANA.

        Olet oikeassa, että homoseksuaaleille liberaalin kirkon piirissä kerrotaan Jumalan tahto valheellisesti, mikä on suurin rakkaudettomuutta mitä ihmiselle voi tehdä.

        Ihan sama jos huutaisi sulaa kohti jäälle menevälle ihmiselle, että mene vaan eteenpäin, kyllä se jää kestää ... saat toteuttaa itseäsi ja sinulla on vapaus liikkua minne haluat! Sinä riität!

        Minusta liberaalien tulisi ottaa huomioon, että homoseksuaalit ovat ihmisiä ja myös heille kuuluu Jumalan tahto oikein esiintuotuna että saisivat mahdollisuuden pelastua taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, että homoseksuaaleille liberaalin kirkon piirissä kerrotaan Jumalan tahto valheellisesti, mikä on suurin rakkaudettomuutta mitä ihmiselle voi tehdä.

        Ihan sama jos huutaisi sulaa kohti jäälle menevälle ihmiselle, että mene vaan eteenpäin, kyllä se jää kestää ... saat toteuttaa itseäsi ja sinulla on vapaus liikkua minne haluat! Sinä riität!

        Minusta liberaalien tulisi ottaa huomioon, että homoseksuaalit ovat ihmisiä ja myös heille kuuluu Jumalan tahto oikein esiintuotuna että saisivat mahdollisuuden pelastua taivaaseen.

        Paikkakunnallani on järjestetty luterilaisissa kirkoissa jo kauan ns. sateenkaarimessuja jonne ovat tervetulleita kaikki seksuaaliset vähemmistöt muitakaan syrjimättä. Valitettavasti häiriköinneiltäkään ei ole vältytty. Aina on joitakin ihmisiä joiden oma seksuaalisuuskin on hakusessa ja he haluavat estää julistamasta evankeliumia kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikkakunnallani on järjestetty luterilaisissa kirkoissa jo kauan ns. sateenkaarimessuja jonne ovat tervetulleita kaikki seksuaaliset vähemmistöt muitakaan syrjimättä. Valitettavasti häiriköinneiltäkään ei ole vältytty. Aina on joitakin ihmisiä joiden oma seksuaalisuuskin on hakusessa ja he haluavat estää julistamasta evankeliumia kaikille.

        Olen ihmetellyt miksi helluntailais-viidesläis -hihhulit eivät antaisi ihmisten olla onnellisia koska he tulevat häiritsemään toisten iloa uskosta ja evankeliumista. Ovatko he niin itsekkäitä ja kateellisia lähimmäisilleen? Ilmeisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihmetellyt miksi helluntailais-viidesläis -hihhulit eivät antaisi ihmisten olla onnellisia koska he tulevat häiritsemään toisten iloa uskosta ja evankeliumista. Ovatko he niin itsekkäitä ja kateellisia lähimmäisilleen? Ilmeisesti.

        Uskon että nämä häiriköt eivät ole itse evankeliumia koskaan kokeneetkaan. He toteuttavat vain uskonlahkonsa auktoriteettien narsistisia toiveita luullen niitä Jumalan tahdoksi. Säälittäviä tapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikkakunnallani on järjestetty luterilaisissa kirkoissa jo kauan ns. sateenkaarimessuja jonne ovat tervetulleita kaikki seksuaaliset vähemmistöt muitakaan syrjimättä. Valitettavasti häiriköinneiltäkään ei ole vältytty. Aina on joitakin ihmisiä joiden oma seksuaalisuuskin on hakusessa ja he haluavat estää julistamasta evankeliumia kaikille.

        "Aina on joitakin ihmisiä joiden oma seksuaalisuuskin on hakusessa ja he haluavat estää julistamasta evankeliumia kaikille."

        Tosi hyvä huomio, että evankeliumia tulee julistaa myös homoseksuaaleille, mutta totuudellisessa muodossa. Evankeliumi tulee esittää kuten Jeesus tahtoo eikä kuten esim. Seta tahtoo. Jeesuksen esittämässä evankeliumissa eräs oleellisimmista kohdista on, että ...

        Matt. 22:39
        Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.


        Mark. 12:30
        ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        Tulee siis rakastaa Jumalaa yli kaiken, kaikesta sydämestä, mielestä ja voimasta!

        Tähän Jumalan rakastamiseen sisältyy Jumalan Sanan eli tahdon rakastaminen ja noudattaminen. Ja se Jumalan tahto on ilmaistu Hänen Sanassaan. Muuta ilmoitusta ei ole annettu, se riittäköön kuten on kirjoitettu. Amen

        Toinen kohta tuossa oli, että tulee rakastaa lähimmäistä kuten itseään. Jos me itseltämme edellytämme Jumalan tahdon noudattamista eli Jumalan rakastamista, niin totta tosiaan myös lähimmäiselle meidän tulee julistaa samaa rakkautta, siis myös homoseksuaaleille. Rakkaudessa ei ole mitään pahaa eikä Jumala vaadi keltään liikoja ja Jumala vaatii kaikilta saman verran. Jos heteroseksuaaleilta on Jumalan kieltänyt seksiaktit samaa sukupuoltaolevien kesken niin sama Jumalan tahto kuuluu myös homoseksuaaleille. Meidän ei tule siis hylätä homoseksuaaleja pois Jumalan tahdosta ja Jumalan rakkaudesta, vaan Jumalan rakkaus ja tahto kuuluu myös homoseksuaaleille. Älkäämme siis syrjikö homoseksuaaleja, meidän tulee rakastaa heitä Jeesuksen rakkaudella. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aina on joitakin ihmisiä joiden oma seksuaalisuuskin on hakusessa ja he haluavat estää julistamasta evankeliumia kaikille."

        Tosi hyvä huomio, että evankeliumia tulee julistaa myös homoseksuaaleille, mutta totuudellisessa muodossa. Evankeliumi tulee esittää kuten Jeesus tahtoo eikä kuten esim. Seta tahtoo. Jeesuksen esittämässä evankeliumissa eräs oleellisimmista kohdista on, että ...

        Matt. 22:39
        Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.


        Mark. 12:30
        ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        Tulee siis rakastaa Jumalaa yli kaiken, kaikesta sydämestä, mielestä ja voimasta!

        Tähän Jumalan rakastamiseen sisältyy Jumalan Sanan eli tahdon rakastaminen ja noudattaminen. Ja se Jumalan tahto on ilmaistu Hänen Sanassaan. Muuta ilmoitusta ei ole annettu, se riittäköön kuten on kirjoitettu. Amen

        Toinen kohta tuossa oli, että tulee rakastaa lähimmäistä kuten itseään. Jos me itseltämme edellytämme Jumalan tahdon noudattamista eli Jumalan rakastamista, niin totta tosiaan myös lähimmäiselle meidän tulee julistaa samaa rakkautta, siis myös homoseksuaaleille. Rakkaudessa ei ole mitään pahaa eikä Jumala vaadi keltään liikoja ja Jumala vaatii kaikilta saman verran. Jos heteroseksuaaleilta on Jumalan kieltänyt seksiaktit samaa sukupuoltaolevien kesken niin sama Jumalan tahto kuuluu myös homoseksuaaleille. Meidän ei tule siis hylätä homoseksuaaleja pois Jumalan tahdosta ja Jumalan rakkaudesta, vaan Jumalan rakkaus ja tahto kuuluu myös homoseksuaaleille. Älkäämme siis syrjikö homoseksuaaleja, meidän tulee rakastaa heitä Jeesuksen rakkaudella. Amen

        Minusta pitäis kyllä olla itsestään selvä asia että evankeliumia pitää julistaa kaikille. Oliko se sinulle yllätys? Ihmisen seksuaalisuus on aina Jumalan lahjaa josta pitää iloita ja kiittää Häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aina on joitakin ihmisiä joiden oma seksuaalisuuskin on hakusessa ja he haluavat estää julistamasta evankeliumia kaikille."

        Tosi hyvä huomio, että evankeliumia tulee julistaa myös homoseksuaaleille, mutta totuudellisessa muodossa. Evankeliumi tulee esittää kuten Jeesus tahtoo eikä kuten esim. Seta tahtoo. Jeesuksen esittämässä evankeliumissa eräs oleellisimmista kohdista on, että ...

        Matt. 22:39
        Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.


        Mark. 12:30
        ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        Tulee siis rakastaa Jumalaa yli kaiken, kaikesta sydämestä, mielestä ja voimasta!

        Tähän Jumalan rakastamiseen sisältyy Jumalan Sanan eli tahdon rakastaminen ja noudattaminen. Ja se Jumalan tahto on ilmaistu Hänen Sanassaan. Muuta ilmoitusta ei ole annettu, se riittäköön kuten on kirjoitettu. Amen

        Toinen kohta tuossa oli, että tulee rakastaa lähimmäistä kuten itseään. Jos me itseltämme edellytämme Jumalan tahdon noudattamista eli Jumalan rakastamista, niin totta tosiaan myös lähimmäiselle meidän tulee julistaa samaa rakkautta, siis myös homoseksuaaleille. Rakkaudessa ei ole mitään pahaa eikä Jumala vaadi keltään liikoja ja Jumala vaatii kaikilta saman verran. Jos heteroseksuaaleilta on Jumalan kieltänyt seksiaktit samaa sukupuoltaolevien kesken niin sama Jumalan tahto kuuluu myös homoseksuaaleille. Meidän ei tule siis hylätä homoseksuaaleja pois Jumalan tahdosta ja Jumalan rakkaudesta, vaan Jumalan rakkaus ja tahto kuuluu myös homoseksuaaleille. Älkäämme siis syrjikö homoseksuaaleja, meidän tulee rakastaa heitä Jeesuksen rakkaudella. Amen

        Jeesus kyllä rakastaa, mutta sinusta en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pitäis kyllä olla itsestään selvä asia että evankeliumia pitää julistaa kaikille. Oliko se sinulle yllätys? Ihmisen seksuaalisuus on aina Jumalan lahjaa josta pitää iloita ja kiittää Häntä.

        Olet oikeassa, että kristinuskossa on itsestäänselvyys, että kaikille tulee julistaa evankeliumia mikä on Jumalan tahto ja suurin näistä on rakkaus. Amen

        Meidän tulee pitää Jumalan tahto kaikessa mitä kirjoitettu on ja siksi on tärkeää, että julistamme kaikille Jumalan tahtoa että seksin harjoittaminen samaa sukupuolta olevien kesken on synti ja tämä Jumalan rakkaus koskee kaikkia ihmisiä, heteroita ja homoseksuaaleja. On tärkeää, että pidämme Jumalan kaikki käskyt ja tahto sillä juuri tässä on se rakkaus ...

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;


        1. Joh. 3:24
        Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pitäis kyllä olla itsestään selvä asia että evankeliumia pitää julistaa kaikille. Oliko se sinulle yllätys? Ihmisen seksuaalisuus on aina Jumalan lahjaa josta pitää iloita ja kiittää Häntä.

        Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!

        keltaisest a klöntistä pikkuhiljaa kehittyneille seksuaalisuus saattaa olla hiukan hämärän peitossa.

        Jumalan luomkaunnassa se on selvää ja kirkasta alust aloppuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Aina on joitakin ihmisiä joiden oma seksuaalisuuskin on hakusessa ja he haluavat estää julistamasta evankeliumia kaikille."

        Tosi hyvä huomio, että evankeliumia tulee julistaa myös homoseksuaaleille, mutta totuudellisessa muodossa. Evankeliumi tulee esittää kuten Jeesus tahtoo eikä kuten esim. Seta tahtoo. Jeesuksen esittämässä evankeliumissa eräs oleellisimmista kohdista on, että ...

        Matt. 22:39
        Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.


        Mark. 12:30
        ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        Tulee siis rakastaa Jumalaa yli kaiken, kaikesta sydämestä, mielestä ja voimasta!

        Tähän Jumalan rakastamiseen sisältyy Jumalan Sanan eli tahdon rakastaminen ja noudattaminen. Ja se Jumalan tahto on ilmaistu Hänen Sanassaan. Muuta ilmoitusta ei ole annettu, se riittäköön kuten on kirjoitettu. Amen

        Toinen kohta tuossa oli, että tulee rakastaa lähimmäistä kuten itseään. Jos me itseltämme edellytämme Jumalan tahdon noudattamista eli Jumalan rakastamista, niin totta tosiaan myös lähimmäiselle meidän tulee julistaa samaa rakkautta, siis myös homoseksuaaleille. Rakkaudessa ei ole mitään pahaa eikä Jumala vaadi keltään liikoja ja Jumala vaatii kaikilta saman verran. Jos heteroseksuaaleilta on Jumalan kieltänyt seksiaktit samaa sukupuoltaolevien kesken niin sama Jumalan tahto kuuluu myös homoseksuaaleille. Meidän ei tule siis hylätä homoseksuaaleja pois Jumalan tahdosta ja Jumalan rakkaudesta, vaan Jumalan rakkaus ja tahto kuuluu myös homoseksuaaleille. Älkäämme siis syrjikö homoseksuaaleja, meidän tulee rakastaa heitä Jeesuksen rakkaudella. Amen

        Mitä ihmeen homoseksuaalisia hoet kuin järjen menettänyt?

        Kirkko puhuu kaikille samat asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!

        Kyllä luonto tikanpojan puuhun vie. Ei sitä tarvitse missään helluntailaisten tai lestaadiolaisten kursseilla opiskella. Eihän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, että kristinuskossa on itsestäänselvyys, että kaikille tulee julistaa evankeliumia mikä on Jumalan tahto ja suurin näistä on rakkaus. Amen

        Meidän tulee pitää Jumalan tahto kaikessa mitä kirjoitettu on ja siksi on tärkeää, että julistamme kaikille Jumalan tahtoa että seksin harjoittaminen samaa sukupuolta olevien kesken on synti ja tämä Jumalan rakkaus koskee kaikkia ihmisiä, heteroita ja homoseksuaaleja. On tärkeää, että pidämme Jumalan kaikki käskyt ja tahto sillä juuri tässä on se rakkaus ...

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;


        1. Joh. 3:24
        Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

        Näyttää siltä että rakkaus on hyvin vaikea asia sinulle. Miten tulet toimeen ylipäätään elämässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!

        "Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!"

        Raamatussa ei ole mainintaa, että Jumala on luonut seksuaalisuuden. Jumala loi miehen ja naisen ja asetti heidän välilleen liiton, jota vuosisatoja on kutsuttu avioliitoksi, käskysanoin "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ...". Mitään muita liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, ne ovat siis ihmiskeksintöjä.

        Jumalan valtakunnassa emme voi ottaa vastaan ihmiskäskyjä, vaan me tahdomme noudattaa Jumalan tahtoa ja käskyjä, sillä tässä on se rakkaus että pidämme Hänen käskynsä ja Jumalan käskyt eivät ole raskaat, sillä rakkaus voittaa kaiken. Amen

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!"

        Raamatussa ei ole mainintaa, että Jumala on luonut seksuaalisuuden. Jumala loi miehen ja naisen ja asetti heidän välilleen liiton, jota vuosisatoja on kutsuttu avioliitoksi, käskysanoin "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ...". Mitään muita liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, ne ovat siis ihmiskeksintöjä.

        Jumalan valtakunnassa emme voi ottaa vastaan ihmiskäskyjä, vaan me tahdomme noudattaa Jumalan tahtoa ja käskyjä, sillä tässä on se rakkaus että pidämme Hänen käskynsä ja Jumalan käskyt eivät ole raskaat, sillä rakkaus voittaa kaiken. Amen

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        Seksuaalisuus kuuluu ihmisyyteen oleellisena osana Jumalan luomistyötä, tietysti myös homoseksuaalisuus. On olemassa myös ihmisiä joilla ei ole sukupuoliviettiä tai se on hyvin heikko, mutta he ovat hyvin harvinaisi poikkeuksia. Avioliitto sen sijaan on ihmiskeksintö ja varsin nuori sellainen. RAAMATTU EI TUNNE AVIOLIITTOA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!"

        Raamatussa ei ole mainintaa, että Jumala on luonut seksuaalisuuden. Jumala loi miehen ja naisen ja asetti heidän välilleen liiton, jota vuosisatoja on kutsuttu avioliitoksi, käskysanoin "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ...". Mitään muita liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, ne ovat siis ihmiskeksintöjä.

        Jumalan valtakunnassa emme voi ottaa vastaan ihmiskäskyjä, vaan me tahdomme noudattaa Jumalan tahtoa ja käskyjä, sillä tässä on se rakkaus että pidämme Hänen käskynsä ja Jumalan käskyt eivät ole raskaat, sillä rakkaus voittaa kaiken. Amen

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        "Jumalan valtakunnassa emme voi ottaa vastaan ihmiskäskyjä, vaan me tahdomme noudattaa Jumalan tahtoa ja käskyjä, sillä tässä on se rakkaus että pidämme Hänen käskynsä ja Jumalan käskyt eivät ole raskaat, sillä rakkaus voittaa kaiken. Amen"

        Missä sinun Jumalan valtakuntasi sijaitsee? Onko sillä jokin fyysinen osoite vaiko vain sinun päänsisäisissä uskonnollisissa harhoissasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!"

        Raamatussa ei ole mainintaa, että Jumala on luonut seksuaalisuuden. Jumala loi miehen ja naisen ja asetti heidän välilleen liiton, jota vuosisatoja on kutsuttu avioliitoksi, käskysanoin "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ...". Mitään muita liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, ne ovat siis ihmiskeksintöjä.

        Jumalan valtakunnassa emme voi ottaa vastaan ihmiskäskyjä, vaan me tahdomme noudattaa Jumalan tahtoa ja käskyjä, sillä tässä on se rakkaus että pidämme Hänen käskynsä ja Jumalan käskyt eivät ole raskaat, sillä rakkaus voittaa kaiken. Amen

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        Uskonlahkosi ei ole Jumalan valtakunta, eikä Jumala ole siellä koskaan mitään puhunut.
        "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ...".
        - Tämä käsky on jo aikoja sitten toteutettu ja vähän liiankin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalisuus kuuluu ihmisyyteen oleellisena osana Jumalan luomistyötä, tietysti myös homoseksuaalisuus. On olemassa myös ihmisiä joilla ei ole sukupuoliviettiä tai se on hyvin heikko, mutta he ovat hyvin harvinaisi poikkeuksia. Avioliitto sen sijaan on ihmiskeksintö ja varsin nuori sellainen. RAAMATTU EI TUNNE AVIOLIITTOA.

        "Seksuaalisuus kuuluu ihmisyyteen oleellisena osana Jumalan luomistyötä, tietysti myös homoseksuaalisuus."

        Seksuaalisuus kuuluu Jumalan asettamaan miehen ja naisen liittoon, ei muualle!

        Mitä tulee homoseksuaalisen seksin harjoittamiseen, niin Jumala on julistanut se Sanassaan synniksi.


        "RAAMATTU EI TUNNE AVIOLIITTOA."

        Mutta Jumala perusti liiton miehen ja naisen välille saatesanoin "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ...". Mitään muita liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, ne ovat siis ihmiskeksintöjä.

        Näillä siis mennään kristinuskossa ja tähän on ihmisen tyytyminen. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seksuaalisuus kuuluu ihmisyyteen oleellisena osana Jumalan luomistyötä, tietysti myös homoseksuaalisuus."

        Seksuaalisuus kuuluu Jumalan asettamaan miehen ja naisen liittoon, ei muualle!

        Mitä tulee homoseksuaalisen seksin harjoittamiseen, niin Jumala on julistanut se Sanassaan synniksi.


        "RAAMATTU EI TUNNE AVIOLIITTOA."

        Mutta Jumala perusti liiton miehen ja naisen välille saatesanoin "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ...". Mitään muita liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, ne ovat siis ihmiskeksintöjä.

        Näillä siis mennään kristinuskossa ja tähän on ihmisen tyytyminen. Amen

        Jumala ei ole asettanut avioliittoa, jos puhumme Raamatun Jumalasta, mutta Jeesus asetti uuden liiton hänen veressään. Sinun jumalasi näyttää olevan sinun luomasi jumalankuva. Kristinuskoa se ei suinkaan ole. Saat toki pitää oman epäjumalasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole asettanut avioliittoa, jos puhumme Raamatun Jumalasta, mutta Jeesus asetti uuden liiton hänen veressään. Sinun jumalasi näyttää olevan sinun luomasi jumalankuva. Kristinuskoa se ei suinkaan ole. Saat toki pitää oman epäjumalasi.

        "Jumala ei ole asettanut avioliittoa, jos..."


        Jumala totesi miehelle ja naiselle näin sanoen ...

        1. Moos. 1:28

        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Tässä on miehen ja naisen välisen liiton asetussanat eikä muita liittomuotoja Jumala ole perustanut. Tätä liittoa liittomuotoa on satojen vuosien ajan kutsuttu avioliitoksi.

        PS. Tuomioitasi en ota vastaan, koska sinä et tuomari. Jeesus Kristus sitten tuomitsee sen mukaan miten olemme pitäneet Jumalan käskyt. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö sinun mennä johonkin kursseille jos et tiedä mitä on Jumalan luoma seksuaalisuus, mitäs luulet!

        Paljastapa sinä nyt, miten sinä näet Jumalan luoman seksuaalisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljastapa sinä nyt, miten sinä näet Jumalan luoman seksuaalisuuden.

        Jumala loi miehen ja naisen ja siunasi heidät ja käski lisääntyä.
        Jeesus vahvisti tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei ole asettanut avioliittoa, jos..."


        Jumala totesi miehelle ja naiselle näin sanoen ...

        1. Moos. 1:28

        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Tässä on miehen ja naisen välisen liiton asetussanat eikä muita liittomuotoja Jumala ole perustanut. Tätä liittoa liittomuotoa on satojen vuosien ajan kutsuttu avioliitoksi.

        PS. Tuomioitasi en ota vastaan, koska sinä et tuomari. Jeesus Kristus sitten tuomitsee sen mukaan miten olemme pitäneet Jumalan käskyt. Amen

        "Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet"."

        Avioliittoon vihittäessä ei ole tuollaista kaavaa eikä sopimusta. Missä tuollaisella kaavalla vihitään avioliittoon? Kerrohan. Lienee vain sinun mielikuvituksesi tuotetta jälleen kerran.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei ole asettanut avioliittoa, jos..."


        Jumala totesi miehelle ja naiselle näin sanoen ...

        1. Moos. 1:28

        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Tässä on miehen ja naisen välisen liiton asetussanat eikä muita liittomuotoja Jumala ole perustanut. Tätä liittoa liittomuotoa on satojen vuosien ajan kutsuttu avioliitoksi.

        PS. Tuomioitasi en ota vastaan, koska sinä et tuomari. Jeesus Kristus sitten tuomitsee sen mukaan miten olemme pitäneet Jumalan käskyt. Amen

        Ai.

        Miksi luulet avioliitoksi sellaisen, että lisäännytään ja vallitaan kaloja, lintuja ja maan eläimiä?

        Olin avioliitossa naisen kanssa, mutta emme lisääntyneet viimeiseen 17 vuoteen, emmekä vallnneet edes lintuja.

        Ei tainnut olla sellainen avioliitto, jota sinä pidät liittona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet"."

        Avioliittoon vihittäessä ei ole tuollaista kaavaa eikä sopimusta. Missä tuollaisella kaavalla vihitään avioliittoon? Kerrohan. Lienee vain sinun mielikuvituksesi tuotetta jälleen kerran.

        1. Moos. 1:28

        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Siinä Jumala asettaa avioliiton, mutta vain miehelle ja naiselle. Ja tähän on meidän tyytyminen. Muunlaisia liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, vaikka ihmiset ovatkin niitä keksineet tietojeni mukaan lähes 10 kappaletta. Ei yli sen mitä on kirjoitettu.

        Raamatun jakeeni ei ole minun mielikuvitustani, vaan se on kirjoitettu Jumalan Sanaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Moos. 1:28

        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Siinä Jumala asettaa avioliiton, mutta vain miehelle ja naiselle. Ja tähän on meidän tyytyminen. Muunlaisia liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, vaikka ihmiset ovatkin niitä keksineet tietojeni mukaan lähes 10 kappaletta. Ei yli sen mitä on kirjoitettu.

        Raamatun jakeeni ei ole minun mielikuvitustani, vaan se on kirjoitettu Jumalan Sanaan.

        Mikä ihmeen avioliitto on kun lisäännytään ja vallitaan kaloja, lintuja ja maan eläimiä?

        En ole sellaista avioliittoa nähnytkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihmetellyt miksi helluntailais-viidesläis -hihhulit eivät antaisi ihmisten olla onnellisia koska he tulevat häiritsemään toisten iloa uskosta ja evankeliumista. Ovatko he niin itsekkäitä ja kateellisia lähimmäisilleen? Ilmeisesti.

        "...eivät antaisi ihmisten olla onnellisia koska he tulevat häiritsemään toisten iloa uskosta ja evankeliumista. Ovatko he niin itsekkäitä ja kateellisia lähimmäisilleen?"

        Ainakin jotkut ovat tosiaan valmiita tyrmäämään ja väheksyvät muiden uskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Moos. 1:28

        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Siinä Jumala asettaa avioliiton, mutta vain miehelle ja naiselle. Ja tähän on meidän tyytyminen. Muunlaisia liittomuotoja Jumala ei ole asettanut, vaikka ihmiset ovatkin niitä keksineet tietojeni mukaan lähes 10 kappaletta. Ei yli sen mitä on kirjoitettu.

        Raamatun jakeeni ei ole minun mielikuvitustani, vaan se on kirjoitettu Jumalan Sanaan.

        No, on siellä kyllä tämä
        1.Mooseksen kirja:
        3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva.

        Raamatun aikana tehtiin paljon erilaisia liittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalisuus kuuluu ihmisyyteen oleellisena osana Jumalan luomistyötä, tietysti myös homoseksuaalisuus. On olemassa myös ihmisiä joilla ei ole sukupuoliviettiä tai se on hyvin heikko, mutta he ovat hyvin harvinaisi poikkeuksia. Avioliitto sen sijaan on ihmiskeksintö ja varsin nuori sellainen. RAAMATTU EI TUNNE AVIOLIITTOA.

        Väitätkö, ett Kaanaan häitä ei sitten ollutkaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö, ett Kaanaan häitä ei sitten ollutkaan?

        Raamattu ei kerro, että joku pari olisi vihitty avioliittoon, tai että papit vihkivät.

        Kaikki tapahtuu Raamatun jälkeen.


    • Anonyymi

      Jumala rakastaa omia lapsiaan. Saatanan lapsia hän ei rakasta.

      • Anonyymi

        Kumpaan porukkaan sinä mahdat kuulua? Kerro kerro kuvastin! HehHeh!


      • Raamatussa on Jumala, jolla ei ole "omia lapsiaan".


    • Anonyymi

      "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. "

      Egoistin ja hedonistin tunnuslause. Antaa oikeuden ja vapauden olla ja tehdä mitä vaan! Ja sen tietää, näkyy ja kuuluu mitä ihminen tekee lähimmäiselleen kun kirkko antaa siihen täydet valtuudet. Jälki on parhaimmillaankin ihan karmeaa ja tuhoisaa ja liian usein myös veri lentää.

      Kirkon piirissä ei tunneta käsitettä parannus ja pyhityselämä mihin Jumala on meidät kutsunut.

      • Anonyymi

        Kyllä kirkossa tunnetaan parannus ja pyhitys, mutta tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. " antaa siihen voiman. Minulle se ei anna oikeutta eikä vapautta tehdä mitä vaan niinkuin näköjään sinulle. Minulla on omatunto joka sinulta taitaa puuttua.


      • Anonyymi

        Kuulutko siihen herätysliikkeeseen jossa naisia alistetaan seksi- ja synnytyskoneiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kirkossa tunnetaan parannus ja pyhitys, mutta tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. " antaa siihen voiman. Minulle se ei anna oikeutta eikä vapautta tehdä mitä vaan niinkuin näköjään sinulle. Minulla on omatunto joka sinulta taitaa puuttua.

        "Kyllä kirkossa tunnetaan parannus ja pyhitys, mutta tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. " antaa siihen voiman. "

        Tuo on selvää pakanuutta! Lauseista ja tokaisuista ei tule koskaan maagista voimaa kellekään, sillä kristinuskossa voima tulee Jumalalta heidän osaksi jotka Jeesuksessa Kristuksessa elävät ja toimivat.

        Tuollaiset rohkaisut ansiottomaan rakkauteen rohkaisevat ja jopa yllyttävät ihmisiä hirmutekoihin, joita he tekevät joka päivä kodeissaan, työpaikoillaan ja kouluissa - ravitsemisliikkeistä ym. puhumattakaan.

        Armo ei olen ansiotonta, vaan Jeesus on siitä maksanut suuren hinnan ja meidän tulee kantaa Kristuksen ristiä joka päivä elämässämme. Uskovat emme ole egoisteja emmekä nautinnonhaluisia hedenisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä kirkossa tunnetaan parannus ja pyhitys, mutta tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. " antaa siihen voiman. "

        Tuo on selvää pakanuutta! Lauseista ja tokaisuista ei tule koskaan maagista voimaa kellekään, sillä kristinuskossa voima tulee Jumalalta heidän osaksi jotka Jeesuksessa Kristuksessa elävät ja toimivat.

        Tuollaiset rohkaisut ansiottomaan rakkauteen rohkaisevat ja jopa yllyttävät ihmisiä hirmutekoihin, joita he tekevät joka päivä kodeissaan, työpaikoillaan ja kouluissa - ravitsemisliikkeistä ym. puhumattakaan.

        Armo ei olen ansiotonta, vaan Jeesus on siitä maksanut suuren hinnan ja meidän tulee kantaa Kristuksen ristiä joka päivä elämässämme. Uskovat emme ole egoisteja emmekä nautinnonhaluisia hedenisteja.

        Jeesus on maksanut siitä hinnan ettei meidän tarvitsisi enää maksaa. Siksi se on ansiotonta. Tämä on hyvin selkeää luterilaisuutta. Millä tavalla sinä olet ANSAINNUT armon, vai oletko?
        Jos sinä haluat ansaita armon, ole hyvä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on maksanut siitä hinnan ettei meidän tarvitsisi enää maksaa. Siksi se on ansiotonta. Tämä on hyvin selkeää luterilaisuutta. Millä tavalla sinä olet ANSAINNUT armon, vai oletko?
        Jos sinä haluat ansaita armon, ole hyvä vain.

        " Millä tavalla sinä olet ANSAINNUT armon, vai oletko?"

        Älä nyt hassu ole! Jeesus on verellään maksanut hinnan syntisyydestämme ja meidän tulee ottaa vastaan Jeesus, kun Hän sydämen ovella kolkuttaa.

        Kirkon "ansioton armo" on vain pakanuutta, jossa jollain ihmistempuilla saadaan "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. " ja senjälkeen eletään lähimmäisiään tuhoten kuten ainakin 90% luterilaisista elää. Ei siis maagisuutta vaan uskoa Jeesukseen Kristukseen ja tässä uudessa todellisuudessa elämistä Kristus minussa. Ja kun Jeesus asuu minussa, niin Hän on se joka alkaa tehdä tekoja jotka ovat Jumalan tahdon mukaisia eikä se ole lekottelua jossain "ansiottomassa armossa" koko ajan pahaa tehden toisille ihmisille. Kristinusko ei ole pahuutta, se on Kristuksen rakkautta minussa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Millä tavalla sinä olet ANSAINNUT armon, vai oletko?"

        Älä nyt hassu ole! Jeesus on verellään maksanut hinnan syntisyydestämme ja meidän tulee ottaa vastaan Jeesus, kun Hän sydämen ovella kolkuttaa.

        Kirkon "ansioton armo" on vain pakanuutta, jossa jollain ihmistempuilla saadaan "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. " ja senjälkeen eletään lähimmäisiään tuhoten kuten ainakin 90% luterilaisista elää. Ei siis maagisuutta vaan uskoa Jeesukseen Kristukseen ja tässä uudessa todellisuudessa elämistä Kristus minussa. Ja kun Jeesus asuu minussa, niin Hän on se joka alkaa tehdä tekoja jotka ovat Jumalan tahdon mukaisia eikä se ole lekottelua jossain "ansiottomassa armossa" koko ajan pahaa tehden toisille ihmisille. Kristinusko ei ole pahuutta, se on Kristuksen rakkautta minussa. Amen

        "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on luovuttamatonta luterilaisuutta. Tämä rakkaus otetaan vastaan uskomalla Jeesukseen. Uskokin on meille Jumalan lahja, ei vähimmässäkään määrin oma ansio. Olen ymmärtänyt että usko on vapaakirkollisille nimenomaan ihmisen oma teko eli te teette itse itsenne uskovaisiksi. Olenko oikeassa? Ansioton rakkaus synnyttää rakkautta myös lähimmäisiä kohtaan. Siitä huolimatta minä tunnustan olevani Jumalan edessä syntinen ja tarvitsen armoa joka päivä, mutta vaikka vapaakirkolliset kovin itseään kehuvat niin eipä ole hurraamista heidän vaelluksessaan ainakaan minun kokemukseni mukaan. Syntiä tekevät ja vielä katumatta tekojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä kirkossa tunnetaan parannus ja pyhitys, mutta tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni. " antaa siihen voiman. "

        Tuo on selvää pakanuutta! Lauseista ja tokaisuista ei tule koskaan maagista voimaa kellekään, sillä kristinuskossa voima tulee Jumalalta heidän osaksi jotka Jeesuksessa Kristuksessa elävät ja toimivat.

        Tuollaiset rohkaisut ansiottomaan rakkauteen rohkaisevat ja jopa yllyttävät ihmisiä hirmutekoihin, joita he tekevät joka päivä kodeissaan, työpaikoillaan ja kouluissa - ravitsemisliikkeistä ym. puhumattakaan.

        Armo ei olen ansiotonta, vaan Jeesus on siitä maksanut suuren hinnan ja meidän tulee kantaa Kristuksen ristiä joka päivä elämässämme. Uskovat emme ole egoisteja emmekä nautinnonhaluisia hedenisteja.

        Armoa ei ansaita silloinkaan kun presidentti armahtaa, mutta vapaakirkollisten pitää ansaita armo. Mitä armoa se on???!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on luovuttamatonta luterilaisuutta. Tämä rakkaus otetaan vastaan uskomalla Jeesukseen. Uskokin on meille Jumalan lahja, ei vähimmässäkään määrin oma ansio. Olen ymmärtänyt että usko on vapaakirkollisille nimenomaan ihmisen oma teko eli te teette itse itsenne uskovaisiksi. Olenko oikeassa? Ansioton rakkaus synnyttää rakkautta myös lähimmäisiä kohtaan. Siitä huolimatta minä tunnustan olevani Jumalan edessä syntinen ja tarvitsen armoa joka päivä, mutta vaikka vapaakirkolliset kovin itseään kehuvat niin eipä ole hurraamista heidän vaelluksessaan ainakaan minun kokemukseni mukaan. Syntiä tekevät ja vielä katumatta tekojaan.

        "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on luovuttamatonta luterilaisuutta."

        Näin olen ymmärtänyt ja siksi yli 90% luterilaisista menee kadotukseen pelkästään sen takia että kirkko haluaa väkisin veronmaksajia.


        "Tämä rakkaus otetaan vastaan uskomalla Jeesukseen. Uskokin on meille Jumalan lahja, ei vähimmässäkään määrin oma ansio. "

        Tässä taasen olet oikeassa. Jokaisen tulisi tulla uskoon Jeesukseen ja ottaa vastaan usko Häneen. Ei mitkään "ansiottomat armo" - mantrat ketään pelasta, tuo on mystiikkaa ja pakanuutta, mitä luterilainen kirkko edustaa.

        Usko tulee kuulemisesta, ei ihmisloitsuista eikä ihmisteoista ja kuuleminen evankeliumin Sanan kautta. Amen


        "Olen ymmärtänyt että usko on vapaakirkollisille nimenomaan ihmisen oma teko eli te teette itse itsenne uskovaisiksi."

        Väärässä olet. Sinua on nyt joku pappi pahasti eksyttänyt omaksi edukseen.

        Jumala kutsuu ihmistä ja vetää häntä luokseen ja Jeesus kolkuttaa tämän henkilön sydämen ovella ja ihminen sitten avaa tai ei avaa tätä sydämensä ovea Jeesuksen käydä sisällä. Jos Jumalan kutsussa ihminen tulee uskoon Jeesukseen niin hän on sitten Jumalan lapsi ja ottaa myös kasteen Jeesuksen nimeen.

        Muista että Jumala ei hyväksy minkäänlaisia loitsuja "ansiottomista armoista" sun muista, vaan ne on vain ihmiset keksineet ettei tarvitsisi julistaa parannusta ja uskoontuloa Jeesukseen.


      • ”Egoistin ja hedonistin tunnuslause. Antaa oikeuden ja vapauden olla ja tehdä mitä vaan!”

        Noin voi sanoa vain sellainen, joka ei tunne rakkautta lainkaan. Siinähän käy juuri päinvastoin, jos kykenee ottamaan tuollaista rakkautta vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on luovuttamatonta luterilaisuutta."

        Näin olen ymmärtänyt ja siksi yli 90% luterilaisista menee kadotukseen pelkästään sen takia että kirkko haluaa väkisin veronmaksajia.


        "Tämä rakkaus otetaan vastaan uskomalla Jeesukseen. Uskokin on meille Jumalan lahja, ei vähimmässäkään määrin oma ansio. "

        Tässä taasen olet oikeassa. Jokaisen tulisi tulla uskoon Jeesukseen ja ottaa vastaan usko Häneen. Ei mitkään "ansiottomat armo" - mantrat ketään pelasta, tuo on mystiikkaa ja pakanuutta, mitä luterilainen kirkko edustaa.

        Usko tulee kuulemisesta, ei ihmisloitsuista eikä ihmisteoista ja kuuleminen evankeliumin Sanan kautta. Amen


        "Olen ymmärtänyt että usko on vapaakirkollisille nimenomaan ihmisen oma teko eli te teette itse itsenne uskovaisiksi."

        Väärässä olet. Sinua on nyt joku pappi pahasti eksyttänyt omaksi edukseen.

        Jumala kutsuu ihmistä ja vetää häntä luokseen ja Jeesus kolkuttaa tämän henkilön sydämen ovella ja ihminen sitten avaa tai ei avaa tätä sydämensä ovea Jeesuksen käydä sisällä. Jos Jumalan kutsussa ihminen tulee uskoon Jeesukseen niin hän on sitten Jumalan lapsi ja ottaa myös kasteen Jeesuksen nimeen.

        Muista että Jumala ei hyväksy minkäänlaisia loitsuja "ansiottomista armoista" sun muista, vaan ne on vain ihmiset keksineet ettei tarvitsisi julistaa parannusta ja uskoontuloa Jeesukseen.

        Kun ihminen ottaa uskolla Jeesuksen vastaan, tapahtuu tämä kokemus: "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" . Mikä ongelma tässä nyt on?

        Terv. Luterilainen


    • Anonyymi

      Onpa taas uskovien mollausketju. Joku postaa Raamatusta rakkauskohtia mutta muualla mollaa innolla uskovia ateistien kimpassa. Ei se rakkaus näy kuitenkaan omassakaan käytöksessä.

      • Ei rakkaus näy Raamatussa Jumalankaan käytöksessä tai puheessa. Rakkaus on joillekin liian vaikeaa.


      • Anonyymi

        Miksei uskovia saisi myös arvostella? Minua saa kyllä arvostella vaikka olenkin kristitty ja luterilainen uskovainen. Minusta täällä ei ole uskovaisia "mollattu"


    • Anonyymi

      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, sanotaan Raamatussa. Ei pelastuminen ole ehdotonta vaan ehdollista. Eikä Jumalan rakkaus sinua pelasta vaan tarvitaan sinun uskoasi. Jumala kyllä sinua rakastaa luultavasti mutta hän tarvitsee sinun lupasi pelastaakseen sinut.

      Se on harha ajatella, että koska Jumala rakastaa niin tottakai hän myös pelastaa.

      • Mitä ihmeen sekoilua tuo oli?

        Pelastamiseen pitää uskoa sellaiseen, josta ei kuulu eikä näy ikinä mitään. Ei ole tottakaan.


      • Anonyymi

        Näin on - pelastus tulee ottaa vastaan samoin kuin Jumalan antamat armolahjat tulee ottaa vastaan.

        Joh. 1:12
        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,


        Joh. 17:8
        Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.


        Ap. t. 2:41
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.


      • Anonyymi

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, sanotaan Raamatussa."

        -Näin me kirkossa opetamme. Onko sinulle omassa lahkossasi valehdeltu?


      • Anonyymi

        Vapaakirkollisten jumala vaikuttaa hyvin pieneltä. Hän anoo ihmiseltä lupaa pelastaa tämä ja ihminen on kaikkivaltias ja panee nimensä anomukseen tai sitten ei. Heidän jumalansa on kuin isä joka näkee pienen lapsensa juoksevan kohti jyrkännettä ja joka vain huutelee kaukaa varoituksia mutta ei tee mitään kun lapsi putoaa rotkoon. Luterilaisten jumala sen sijaan juoksee ja nappaa lapsen syliinsä vaikka väkisin ja pelastaa hänet. Ei Jumala kysynyt Paavaliltakaan lupaan Damaskoksen tiellä. Paavalille ei annettu vaihtoehtoa. Näin meille luterilaisille usein käy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on - pelastus tulee ottaa vastaan samoin kuin Jumalan antamat armolahjat tulee ottaa vastaan.

        Joh. 1:12
        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,


        Joh. 17:8
        Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.


        Ap. t. 2:41
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Missä Jumala on sanonut hänellä olevan lapsia tai että voimalla pääsee hänen lapsekseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaakirkollisten jumala vaikuttaa hyvin pieneltä. Hän anoo ihmiseltä lupaa pelastaa tämä ja ihminen on kaikkivaltias ja panee nimensä anomukseen tai sitten ei. Heidän jumalansa on kuin isä joka näkee pienen lapsensa juoksevan kohti jyrkännettä ja joka vain huutelee kaukaa varoituksia mutta ei tee mitään kun lapsi putoaa rotkoon. Luterilaisten jumala sen sijaan juoksee ja nappaa lapsen syliinsä vaikka väkisin ja pelastaa hänet. Ei Jumala kysynyt Paavaliltakaan lupaan Damaskoksen tiellä. Paavalille ei annettu vaihtoehtoa. Näin meille luterilaisille usein käy.

        "Vapaakirkollisten jumala vaikuttaa hyvin pieneltä. Hän anoo ihmiseltä lupaa pelastaa tämä ja ihminen on kaikkivaltias ja panee nimensä anomukseen tai sitten ei. "

        Ilmeisesti et tunne sitä Jumalaa joka esittäytyy Jeesuksessa ja apostolisessa opetuksessa, sillä Jumala tosiaan anoo lupaa pelastaa ihmisen ...


        Ap. t. 2:40
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".


        Room. 6:13
        Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.


        2. Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        On tosiaan tärkeää, että myös luterilaisessa kirkossa tuotaisiin esiin se Jumala mitä noissa jakeissa esitetään.


        " Ei Jumala kysynyt Paavaliltakaan lupaan Damaskoksen tiellä. Paavalille ei annettu vaihtoehtoa. "

        Tässä tosiaan esitellään se Jumala, joka on luonut taivaan ja maan. Jokaisen tulisi nykyäänkin ottaa vastaan Jeesus yhtä nöyrästi kuin Paavali otti vastaan Hänet kun Jeesus kutsui Paavalia. Myös nykyään Jeesus kutsuu ihmisiä luokseen ja Jumalan kiitos niin moni vastaa myöntävästi tähän kutsuun.

        Tuossa olet väärässä, että Jumala pelastaa ihmisen väkisin. Jumala ei harjoita pakkovaltaa näissä asioissa, vaan Hän kutsuu ihmistä ja jos ihminen sitten vastaa myöntävästi, niin hän saa voiman tulla Jumalan lapseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaakirkollisten jumala vaikuttaa hyvin pieneltä. Hän anoo ihmiseltä lupaa pelastaa tämä ja ihminen on kaikkivaltias ja panee nimensä anomukseen tai sitten ei. "

        Ilmeisesti et tunne sitä Jumalaa joka esittäytyy Jeesuksessa ja apostolisessa opetuksessa, sillä Jumala tosiaan anoo lupaa pelastaa ihmisen ...


        Ap. t. 2:40
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".


        Room. 6:13
        Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.


        2. Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        On tosiaan tärkeää, että myös luterilaisessa kirkossa tuotaisiin esiin se Jumala mitä noissa jakeissa esitetään.


        " Ei Jumala kysynyt Paavaliltakaan lupaan Damaskoksen tiellä. Paavalille ei annettu vaihtoehtoa. "

        Tässä tosiaan esitellään se Jumala, joka on luonut taivaan ja maan. Jokaisen tulisi nykyäänkin ottaa vastaan Jeesus yhtä nöyrästi kuin Paavali otti vastaan Hänet kun Jeesus kutsui Paavalia. Myös nykyään Jeesus kutsuu ihmisiä luokseen ja Jumalan kiitos niin moni vastaa myöntävästi tähän kutsuun.

        Tuossa olet väärässä, että Jumala pelastaa ihmisen väkisin. Jumala ei harjoita pakkovaltaa näissä asioissa, vaan Hän kutsuu ihmistä ja jos ihminen sitten vastaa myöntävästi, niin hän saa voiman tulla Jumalan lapseksi.

        Minä olen kokenut niin suurta rakkautta elämässäni etten voinut vastustaa "taivaallista näkyä" Paavalin sanoin. Paavali ei voinut vastustaa. En minäkään. Ei siis voida puhua mistään vapaasta tahdosta. Vapaakirkolliset ovat näemmä jossain valintakaupassa jossa he valitsevat hyllyltä itselleen sopivimman uskonnon. Kun rakkauden evankeliumi kohtaa ihmisen, se on silloin menoa. Tätä on luterilaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaakirkollisten jumala vaikuttaa hyvin pieneltä. Hän anoo ihmiseltä lupaa pelastaa tämä ja ihminen on kaikkivaltias ja panee nimensä anomukseen tai sitten ei. "

        Ilmeisesti et tunne sitä Jumalaa joka esittäytyy Jeesuksessa ja apostolisessa opetuksessa, sillä Jumala tosiaan anoo lupaa pelastaa ihmisen ...


        Ap. t. 2:40
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".


        Room. 6:13
        Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.


        2. Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        On tosiaan tärkeää, että myös luterilaisessa kirkossa tuotaisiin esiin se Jumala mitä noissa jakeissa esitetään.


        " Ei Jumala kysynyt Paavaliltakaan lupaan Damaskoksen tiellä. Paavalille ei annettu vaihtoehtoa. "

        Tässä tosiaan esitellään se Jumala, joka on luonut taivaan ja maan. Jokaisen tulisi nykyäänkin ottaa vastaan Jeesus yhtä nöyrästi kuin Paavali otti vastaan Hänet kun Jeesus kutsui Paavalia. Myös nykyään Jeesus kutsuu ihmisiä luokseen ja Jumalan kiitos niin moni vastaa myöntävästi tähän kutsuun.

        Tuossa olet väärässä, että Jumala pelastaa ihmisen väkisin. Jumala ei harjoita pakkovaltaa näissä asioissa, vaan Hän kutsuu ihmistä ja jos ihminen sitten vastaa myöntävästi, niin hän saa voiman tulla Jumalan lapseksi.

        Minulla on kokemuksia myös ns. "vapaista" suunnista. Siellä kutsujina ovat ihmiset ja heidän ahtaat sielulliset käsityksensä Jumalasta. Siksi monen eivät vastaa kutsuun., koska eivät tunnista HYVÄN PAIMENEN ÄÄNTÄ. Kun Jumala kutsuu, se on kokonaan toinen juttu. Sitä ei voi vastustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaakirkollisten jumala vaikuttaa hyvin pieneltä. Hän anoo ihmiseltä lupaa pelastaa tämä ja ihminen on kaikkivaltias ja panee nimensä anomukseen tai sitten ei. "

        Ilmeisesti et tunne sitä Jumalaa joka esittäytyy Jeesuksessa ja apostolisessa opetuksessa, sillä Jumala tosiaan anoo lupaa pelastaa ihmisen ...


        Ap. t. 2:40
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".


        Room. 6:13
        Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.


        2. Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        On tosiaan tärkeää, että myös luterilaisessa kirkossa tuotaisiin esiin se Jumala mitä noissa jakeissa esitetään.


        " Ei Jumala kysynyt Paavaliltakaan lupaan Damaskoksen tiellä. Paavalille ei annettu vaihtoehtoa. "

        Tässä tosiaan esitellään se Jumala, joka on luonut taivaan ja maan. Jokaisen tulisi nykyäänkin ottaa vastaan Jeesus yhtä nöyrästi kuin Paavali otti vastaan Hänet kun Jeesus kutsui Paavalia. Myös nykyään Jeesus kutsuu ihmisiä luokseen ja Jumalan kiitos niin moni vastaa myöntävästi tähän kutsuun.

        Tuossa olet väärässä, että Jumala pelastaa ihmisen väkisin. Jumala ei harjoita pakkovaltaa näissä asioissa, vaan Hän kutsuu ihmistä ja jos ihminen sitten vastaa myöntävästi, niin hän saa voiman tulla Jumalan lapseksi.

        Helluntailainen Reinhard Bonnke kirjoitti eräässä kirjasessaan että usko on teko. Tämä lienee vapaakirkkojen käsitys uskosta. Suomenkielinen Raamattu puhuu paljon nimenomaan uskosta ja se merkitsee luottamusta suomenkielessä. Myös Heprealaiskirjeen 11. luku puhuu uskosta luottamuksena ei tekona. Sinun kannattaisi varmasti lukea Raamattua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen Reinhard Bonnke kirjoitti eräässä kirjasessaan että usko on teko. Tämä lienee vapaakirkkojen käsitys uskosta. Suomenkielinen Raamattu puhuu paljon nimenomaan uskosta ja se merkitsee luottamusta suomenkielessä. Myös Heprealaiskirjeen 11. luku puhuu uskosta luottamuksena ei tekona. Sinun kannattaisi varmasti lukea Raamattua.

        Raamattu Uusi Testamentti.

        Usko ilman tekoja on kuollut.

        Kukin tuomitaan tekojensa mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaakirkollisten jumala vaikuttaa hyvin pieneltä. Hän anoo ihmiseltä lupaa pelastaa tämä ja ihminen on kaikkivaltias ja panee nimensä anomukseen tai sitten ei. "

        Ilmeisesti et tunne sitä Jumalaa joka esittäytyy Jeesuksessa ja apostolisessa opetuksessa, sillä Jumala tosiaan anoo lupaa pelastaa ihmisen ...


        Ap. t. 2:40
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".


        Room. 6:13
        Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.


        2. Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        On tosiaan tärkeää, että myös luterilaisessa kirkossa tuotaisiin esiin se Jumala mitä noissa jakeissa esitetään.


        " Ei Jumala kysynyt Paavaliltakaan lupaan Damaskoksen tiellä. Paavalille ei annettu vaihtoehtoa. "

        Tässä tosiaan esitellään se Jumala, joka on luonut taivaan ja maan. Jokaisen tulisi nykyäänkin ottaa vastaan Jeesus yhtä nöyrästi kuin Paavali otti vastaan Hänet kun Jeesus kutsui Paavalia. Myös nykyään Jeesus kutsuu ihmisiä luokseen ja Jumalan kiitos niin moni vastaa myöntävästi tähän kutsuun.

        Tuossa olet väärässä, että Jumala pelastaa ihmisen väkisin. Jumala ei harjoita pakkovaltaa näissä asioissa, vaan Hän kutsuu ihmistä ja jos ihminen sitten vastaa myöntävästi, niin hän saa voiman tulla Jumalan lapseksi.

        Niissä ei esiinny Jumala Jumalan ominaisuudessa.

        Jumala ei ole kutsunut minua ikinä. Ei ole edes näkynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kokemuksia myös ns. "vapaista" suunnista. Siellä kutsujina ovat ihmiset ja heidän ahtaat sielulliset käsityksensä Jumalasta. Siksi monen eivät vastaa kutsuun., koska eivät tunnista HYVÄN PAIMENEN ÄÄNTÄ. Kun Jumala kutsuu, se on kokonaan toinen juttu. Sitä ei voi vastustaa.

        "Kun Jumala kutsuu, se on kokonaan toinen juttu. Sitä ei voi vastustaa."

        Kun Jumala kutsuu niin ihminen ottaa vastaan uskon Jeesukseen kuten Paavalikaan ei voinut vastustaa Herramme kutsua. Näin se toimii nykyäänkin. Kiitos Jumalan. Amen


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Raamattu Uusi Testamentti.

        Usko ilman tekoja on kuollut.

        Kukin tuomitaan tekojensa mukaan.

        Usein tuntuu tosi surkuhupaisalta kun lahkolaisten täytyy yrittää suomenkielen sanojenkin merkitystä vääntää toiseksi saadakseen omia ideoitaan pyhien kansien väliin.

        Usko ei ole teko vaan tunne ja luottamusta niinkuin suomenkielen sanakirja ja Raamattukin uskon määrittelevät. Uskosta syntyy sitten toki tekojakin, mutta siitähän ei ollut nyt kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein tuntuu tosi surkuhupaisalta kun lahkolaisten täytyy yrittää suomenkielen sanojenkin merkitystä vääntää toiseksi saadakseen omia ideoitaan pyhien kansien väliin.

        Usko ei ole teko vaan tunne ja luottamusta niinkuin suomenkielen sanakirja ja Raamattukin uskon määrittelevät. Uskosta syntyy sitten toki tekojakin, mutta siitähän ei ollut nyt kysymys.

        Vihanpitosi Jeesuksen omia kohtaan ei rakenne ketään, sinua kaikkein vähiten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihanpitosi Jeesuksen omia kohtaan ei rakenne ketään, sinua kaikkein vähiten!

        "Jeesuksen omia??? Rohkenen epäillä. Jeesuksen omat eivät hyökkää noin aggressiivisesti luterilaisia uskovia vastaan kuin täälläkin on nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen omia??? Rohkenen epäillä. Jeesuksen omat eivät hyökkää noin aggressiivisesti luterilaisia uskovia vastaan kuin täälläkin on nähty.

        En ymmärrä vihanpitoasi Herramme omia vastaan. Toimimme kuten Jeesus toimi, vaikka paljon helläkätesemmin, kun julistamme Jumalan rakkautta kaikelle kansalle, myös homoseksuaaleille. Amen

        Jeesus antoi meille tosi hyvää maillia, Eikö totta?

        Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

        Jeesuksen sanomaa teologeille myös ...

        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Tässä tulee dramaattisella tavalla esiin kuinka tärkeää on toimia Jumalan tahdon mukaan eikä minkään laitoksen ja maallisten ideologisten tahton mukaan.

        Sinun kannattaa huomioida, että tuo kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi Jumalan rakkautta, koska Jumala määrittää asioita lopputuloksen eli iankaikkisuuden kautta. Tässä tulee punnita kumpi on tärkeämpää ihmisille, elää hekumassa ja irstaudessa halujaan tyydyttäen, jotka eivät koskaan tyydyty, vai elää että perii iankaikkisen autuuden paratiisimaisissa olosuhteissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä vihanpitoasi Herramme omia vastaan. Toimimme kuten Jeesus toimi, vaikka paljon helläkätesemmin, kun julistamme Jumalan rakkautta kaikelle kansalle, myös homoseksuaaleille. Amen

        Jeesus antoi meille tosi hyvää maillia, Eikö totta?

        Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

        Jeesuksen sanomaa teologeille myös ...

        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Tässä tulee dramaattisella tavalla esiin kuinka tärkeää on toimia Jumalan tahdon mukaan eikä minkään laitoksen ja maallisten ideologisten tahton mukaan.

        Sinun kannattaa huomioida, että tuo kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi Jumalan rakkautta, koska Jumala määrittää asioita lopputuloksen eli iankaikkisuuden kautta. Tässä tulee punnita kumpi on tärkeämpää ihmisille, elää hekumassa ja irstaudessa halujaan tyydyttäen, jotka eivät koskaan tyydyty, vai elää että perii iankaikkisen autuuden paratiisimaisissa olosuhteissa?

        -Kommentissasi ei ollut mikään totta.

        "Jeesus antoi meille tosi hyvää maillia, Eikö totta?
        Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?"

        - Tässä puhuu Johannes Kastaja, ei Jeesus, eikä kohdeyleisö suinkaan ollut luterilaiset kristityt

        "Jeesuksen sanomaa teologeille myös ...
        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        -Tässäkään kohdeyleisö ei ollut luterilaiset kristityt teologit. Vihasi luterilaisia uskovia kohtaan saa vääristelemään Raamattua omaksi vahingoksesi. Jeesuksen seuraajana minä en sinua pidä. Perkele näyttää Herranasi todennäköisemmältä vaihtoehdolta. Sopisit paremmin seksipalstoille kirjoittelemaan omia juttujasi, et kristilliselle palstalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä vihanpitoasi Herramme omia vastaan. Toimimme kuten Jeesus toimi, vaikka paljon helläkätesemmin, kun julistamme Jumalan rakkautta kaikelle kansalle, myös homoseksuaaleille. Amen

        Jeesus antoi meille tosi hyvää maillia, Eikö totta?

        Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

        Jeesuksen sanomaa teologeille myös ...

        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Tässä tulee dramaattisella tavalla esiin kuinka tärkeää on toimia Jumalan tahdon mukaan eikä minkään laitoksen ja maallisten ideologisten tahton mukaan.

        Sinun kannattaa huomioida, että tuo kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi Jumalan rakkautta, koska Jumala määrittää asioita lopputuloksen eli iankaikkisuuden kautta. Tässä tulee punnita kumpi on tärkeämpää ihmisille, elää hekumassa ja irstaudessa halujaan tyydyttäen, jotka eivät koskaan tyydyty, vai elää että perii iankaikkisen autuuden paratiisimaisissa olosuhteissa?

        Kuinka moni on sitten elää "hekumassa ja irstaudessa himojaan tyydyttäen".? Onko se kovinkin yleistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä vihanpitoasi Herramme omia vastaan. Toimimme kuten Jeesus toimi, vaikka paljon helläkätesemmin, kun julistamme Jumalan rakkautta kaikelle kansalle, myös homoseksuaaleille. Amen

        Jeesus antoi meille tosi hyvää maillia, Eikö totta?

        Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

        Jeesuksen sanomaa teologeille myös ...

        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Tässä tulee dramaattisella tavalla esiin kuinka tärkeää on toimia Jumalan tahdon mukaan eikä minkään laitoksen ja maallisten ideologisten tahton mukaan.

        Sinun kannattaa huomioida, että tuo kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi Jumalan rakkautta, koska Jumala määrittää asioita lopputuloksen eli iankaikkisuuden kautta. Tässä tulee punnita kumpi on tärkeämpää ihmisille, elää hekumassa ja irstaudessa halujaan tyydyttäen, jotka eivät koskaan tyydyty, vai elää että perii iankaikkisen autuuden paratiisimaisissa olosuhteissa?

        Voisitko olla kerrankin rehellinen ja kertoa minkä uskonlahkon mannekiini olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Kommentissasi ei ollut mikään totta.

        "Jeesus antoi meille tosi hyvää maillia, Eikö totta?
        Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?"

        - Tässä puhuu Johannes Kastaja, ei Jeesus, eikä kohdeyleisö suinkaan ollut luterilaiset kristityt

        "Jeesuksen sanomaa teologeille myös ...
        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        -Tässäkään kohdeyleisö ei ollut luterilaiset kristityt teologit. Vihasi luterilaisia uskovia kohtaan saa vääristelemään Raamattua omaksi vahingoksesi. Jeesuksen seuraajana minä en sinua pidä. Perkele näyttää Herranasi todennäköisemmältä vaihtoehdolta. Sopisit paremmin seksipalstoille kirjoittelemaan omia juttujasi, et kristilliselle palstalle.

        ""Jeesuksen sanomaa teologeille myös ...
        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        -Tässäkään kohdeyleisö ei ollut luterilaiset kristityt teologit. "

        Kohdeyleisö oli tuossa teologit eli kirjanoppineet! Tiedostiko Jeesus jo tuolloin luterilaisuuden nousun, niin Kaikkitietävänä Jumalana todennäköisesti jo tiesi että luterilaisuuden harhaoppi tulee kehittymään muutama vuosisata myöhemmin.

        Tuomioitasi en edelleenkään vastaanota, koska et tuomari! Mutta kehoitan sinua seuraamaan Jeesusta eikä mitään ihmisten keksimiä aatteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Jeesuksen sanomaa teologeille myös ...
        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        -Tässäkään kohdeyleisö ei ollut luterilaiset kristityt teologit. "

        Kohdeyleisö oli tuossa teologit eli kirjanoppineet! Tiedostiko Jeesus jo tuolloin luterilaisuuden nousun, niin Kaikkitietävänä Jumalana todennäköisesti jo tiesi että luterilaisuuden harhaoppi tulee kehittymään muutama vuosisata myöhemmin.

        Tuomioitasi en edelleenkään vastaanota, koska et tuomari! Mutta kehoitan sinua seuraamaan Jeesusta eikä mitään ihmisten keksimiä aatteita.

        Kuka keksi Jeesuksen?


    • Anonyymi

      Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Pelastuminen on selvästi ehdollista. Jumalan rakkaus ei ole ehdollista mutta Jumalan rakkaus ei ketään pelasta. Missään Raamatussa ei sanota niin. Jumala rakastaa sinua kuitenkin melko varmasti mutta hän ei pelasta sinua ilman sinun lupaasi.

      Se on suuri harha, että Jumala pelastaisi kaikki, koska hän rakastaa kaikkia.

      • Anonyymi

        Minkä uskonlahkon mannekiini oletP


      • Anonyymi

        Mistä olet saanut päähäsi etteivät luterilaiset kristityt uskoisi Jeesukseen ja ettei heitä olisi kastettu? Sinulle on valehdeltu. HMM...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä uskonlahkon mannekiini oletP

        Ei se kehtaa sanoa. On jo sen verran täällä mustamaalannut itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet saanut päähäsi etteivät luterilaiset kristityt uskoisi Jeesukseen ja ettei heitä olisi kastettu? Sinulle on valehdeltu. HMM...

        Ainakin helluntailaisilla on luterilaisuudesta tuollainen käsitys, mutta siellähän valehdellaan muutenkin paljon ja yksinkertainen väki vain uskoo.


      • Anonyymi

        "hän ei pelasta sinua ilman sinun lupaasi."

        No jos Jumala tarvitsee minun lupani minut pelastaakseen niin siitä vaan. Minua saa kyllä pelastaa ja rakastaa:)


      • Anonyymi

        "Jumalan rakkaus ei ketään pelasta"

        -Ohhoh!!! Näin suurta valhetta en ole täällä kuullutkaan. Et ole edes lukenut: "Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut että Hän antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan rakkaus ei ketään pelasta"

        -Ohhoh!!! Näin suurta valhetta en ole täällä kuullutkaan. Et ole edes lukenut: "Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut että Hän antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"

        "Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut että Hän antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"

        Juuri näin - Jumalan rakkaus ei ketään pelasta. Jumala rakastaa koko maailmaa mutta vain piskuinen lauma pelastuu.

        Usko eli uskoontulo Jeesukseen vain voi pelastaa! Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan rakkaus ei ketään pelasta"

        -Ohhoh!!! Näin suurta valhetta en ole täällä kuullutkaan. Et ole edes lukenut: "Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut että Hän antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"

        Kuka tuollaisen on keksinyt?

        Ei Jumala ole sanonut rakastavansa maailmaa.


      • Puhuuko Jeesus tässä sitten mielestäsi puuta heinää:

        Joh. 17:26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

        Mark. 12:33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."


    • Anonyymi

      "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" Näinhän me uskomme. Kun uskomme Jeesukseen, saamme armon joka on ansiotonta rakkautta meidän osaksemme. Ero uudestikastajiin lienee siinä että he kokevat uskon omaksi teokseen eli jonkinlaiseksi omaksi ansioksi itselleen. Luterilaiset antavat siitäkin kunnian yksin Jumalalle. Uudestisyntyminen on niin kuin tuuli joka puhaltaa mutta emme tiedä mistä se tulee ja minne se menee Johanneksen Jeesuksen mukaan.

      • Anonyymi

        "kirjanoppineita" = lahkot.

        siellä jokainen lukee kilpaa raamattua "nenä kirjassa", niin kuin Jeesus raamatussa sanoo:

        "te tutkitte kirjoituksia, sillä teissä mielessänne, on niissä elämä, ja ne juuri todistavat minusta"


      • Johannes taisi valehdella.

        Hän sanoi myös, että Jumalaa ei voi kukaan nähdä. VT kertoo toista; Jumalaa katseli 74 ihmistä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Johannes taisi valehdella.

        Hän sanoi myös, että Jumalaa ei voi kukaan nähdä. VT kertoo toista; Jumalaa katseli 74 ihmistä.

        Totta! Ihmiskunnan pitäisi ottaa hanakammin huomioon Mooseksen tekstit - varsinkin kaiken maailman "temppareissa" (tv:n Temptation island).
        Vanhassa testamentissa on kaikenlaista erittäin mielenkiintoista, kuten ilmeisesti yksi maailman vanhimmista vapaapainin sääntötulkinnoista:

        5. Mooseksen kirjan 25. luku määrää, että:
        "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki." (5. Moos. 25)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta! Ihmiskunnan pitäisi ottaa hanakammin huomioon Mooseksen tekstit - varsinkin kaiken maailman "temppareissa" (tv:n Temptation island).
        Vanhassa testamentissa on kaikenlaista erittäin mielenkiintoista, kuten ilmeisesti yksi maailman vanhimmista vapaapainin sääntötulkinnoista:

        5. Mooseksen kirjan 25. luku määrää, että:
        "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki." (5. Moos. 25)

        Ikävää, kun Raamattua ei pidetä minään.

        Eivät edes Suomen kristityt.


      • Anonyymi

        " Luterilaiset antavat siitäkin kunnian yksin Jumalalle."

        95% luterilaisista ei anna minkäänlaista kunniaa Jumalalle, eivät aina edes tunnusta Hänen olemassaoloaankaan. "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on turhanpäiväinen hokema, mikä ei merkitse enemmistölle yhtään mitään.

        Ihmisen tulee ottaa vastaan usko Jeesukseen, kun Jumala sitä hänelle kädestä pitäen tarjoaa, niin silloin Jeesus tulee hänen sydämeensä ja asuu siellä tuottaen siät hyvyyttä mitä vain Jumala voi ihmiselle antaa. Näin se menee. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Luterilaiset antavat siitäkin kunnian yksin Jumalalle."

        95% luterilaisista ei anna minkäänlaista kunniaa Jumalalle, eivät aina edes tunnusta Hänen olemassaoloaankaan. "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on turhanpäiväinen hokema, mikä ei merkitse enemmistölle yhtään mitään.

        Ihmisen tulee ottaa vastaan usko Jeesukseen, kun Jumala sitä hänelle kädestä pitäen tarjoaa, niin silloin Jeesus tulee hänen sydämeensä ja asuu siellä tuottaen siät hyvyyttä mitä vain Jumala voi ihmiselle antaa. Näin se menee. Amen

        Minun kohdallani tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" ei ole mikään hokeman vaan totta. Sinä et tiedä toisten uskosta mitään, tuskin omastasikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kohdallani tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" ei ole mikään hokeman vaan totta. Sinä et tiedä toisten uskosta mitään, tuskin omastasikaan.

        Jumalan pelastusta ja rakkautta ei luterilaisuudessa ansaita millään teoilla. Tämä on meidän perusasioitamme kirkossa. Uudestikastajat saavat toki ansaita mitä tykkäävät. Se on heidän asiansa. Me nauramme heidän temppujaan.

        Terv. Luterilainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Luterilaiset antavat siitäkin kunnian yksin Jumalalle."

        95% luterilaisista ei anna minkäänlaista kunniaa Jumalalle, eivät aina edes tunnusta Hänen olemassaoloaankaan. "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on turhanpäiväinen hokema, mikä ei merkitse enemmistölle yhtään mitään.

        Ihmisen tulee ottaa vastaan usko Jeesukseen, kun Jumala sitä hänelle kädestä pitäen tarjoaa, niin silloin Jeesus tulee hänen sydämeensä ja asuu siellä tuottaen siät hyvyyttä mitä vain Jumala voi ihmiselle antaa. Näin se menee. Amen

        "Ihmisen tulee ottaa vastaan usko Jeesukseen"

        -Yritätkö tehdä uskosta jonkilaisen suorituksen? Usko on kristitylle iloa, rauhaa ja lepoa Pyhässä Hengessä eli syvää luottamusta Jeesukseen. Me otamme vastaan Jeesuksen ja millä tavalla se tapahtuu? USKOMALLA HÄNEEN. Näin me kirkossa ymmärrämme asian. Mitä te oikein vänkäätte selvää asiaa? Näinhän UT selvästi opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisen tulee ottaa vastaan usko Jeesukseen"

        -Yritätkö tehdä uskosta jonkilaisen suorituksen? Usko on kristitylle iloa, rauhaa ja lepoa Pyhässä Hengessä eli syvää luottamusta Jeesukseen. Me otamme vastaan Jeesuksen ja millä tavalla se tapahtuu? USKOMALLA HÄNEEN. Näin me kirkossa ymmärrämme asian. Mitä te oikein vänkäätte selvää asiaa? Näinhän UT selvästi opettaa.

        ""Ihmisen tulee ottaa vastaan usko Jeesukseen"

        -Yritätkö tehdä uskosta jonkilaisen suorituksen?"

        Jos sydämen oven avaaminen Jeesukselle on sun mielestä väärää suorittamista niin sitten olkoot sun mielestä näin. Kun ihminen tulee uskoon, kuten Raamatussa on usein kerrottu, niin siinä ihminen ottaa vastaan Herramme Jeesuksen ja näin Jeesus pääsee elämään tämän ihmisen kanssa elämää, mikä on Jumalan tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kohdallani tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" ei ole mikään hokeman vaan totta. Sinä et tiedä toisten uskosta mitään, tuskin omastasikaan.

        "Minun kohdallani tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" ei ole mikään hokeman vaan totta. "

        Sinä oletkin tyypillinen luterilainen minäminä-ihminen jonka egoismi ja hedonismi on ainut asia mikä merkitsee.

        Tuolla hokemalla ei ole mitään merkitystä kuin muutamalle luterilaiselle virkapappien ulkopuolella. Kukaan ei arvosta mitään ansiottomia arvonnousuja, vaan kun tiedostaa minkä hinnan Jeesus on maksanut syntiemme vuoksi, niin tilanne muuttuu ihan kokonaan. Alkaa Jumalan rakkauden valtavuus vaikuttaa ja suorastaan syöpymään ihmisen tajuntaan ja koko elämä muuttuu uudeksi - mitä myös uudestisyntymäksi kutsutaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minun kohdallani tämä "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" ei ole mikään hokeman vaan totta. "

        Sinä oletkin tyypillinen luterilainen minäminä-ihminen jonka egoismi ja hedonismi on ainut asia mikä merkitsee.

        Tuolla hokemalla ei ole mitään merkitystä kuin muutamalle luterilaiselle virkapappien ulkopuolella. Kukaan ei arvosta mitään ansiottomia arvonnousuja, vaan kun tiedostaa minkä hinnan Jeesus on maksanut syntiemme vuoksi, niin tilanne muuttuu ihan kokonaan. Alkaa Jumalan rakkauden valtavuus vaikuttaa ja suorastaan syöpymään ihmisen tajuntaan ja koko elämä muuttuu uudeksi - mitä myös uudestisyntymäksi kutsutaan.

        Uskovien mukaan Jeesusta ei tarvitse. Pitää vaan olla synnitön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Luterilaiset antavat siitäkin kunnian yksin Jumalalle."

        95% luterilaisista ei anna minkäänlaista kunniaa Jumalalle, eivät aina edes tunnusta Hänen olemassaoloaankaan. "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on turhanpäiväinen hokema, mikä ei merkitse enemmistölle yhtään mitään.

        Ihmisen tulee ottaa vastaan usko Jeesukseen, kun Jumala sitä hänelle kädestä pitäen tarjoaa, niin silloin Jeesus tulee hänen sydämeensä ja asuu siellä tuottaen siät hyvyyttä mitä vain Jumala voi ihmiselle antaa. Näin se menee. Amen

        "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" on turhanpäiväinen hokema, mikä ei merkitse enemmistölle yhtään mitään.”

        Niin, rakkaus, eikä etenkään sen vastaanottaminen, ei ole mitenkään helppoa. Juuri noin ihmismieli pyrkii vastustamaan kuten tuossa kerrot. Liian moni on oppinut siihen, miten rakkaus tulee ensin ansaita. Olla ”kiltti” tai jotenkin mieleksi, jotta ehkä toinen voisi sitten rakastaa eli osoittaa jonkinlaista suopeutta.

        Vielä vaikeampaa on itse rakastaa, eli antaa sen Jumalan rakkauden virrata toisiin ihmisiin päin. Näin syntyy käsitys, että Jumalan rakkaus on samalla tavalla yhtä vajavaista kuin meidän ihmisten rakkaus saattaa olla.


    • Anonyymi

      Jeesusta jos käy seuraamaan, niin matka kirkastuu, eikä arvelulle jää aikaakaan.

      • Anonyymi

        Raamattua lukemalla huomaa että Jeesuksesta oli varhaisissa seurakunnissakin hyvin erilaisia tulkintoja. Ne mahdollistavat nykyisetkin moninaiset tulkinnat ja uskonlahkot. Yhtä ainoaa tulkintaa Jeesuksesta ei ole koskaan ollut. Joka muuta väittää, hän on lukenut hyvin huonosti Raamattuaan. Juutalaiset eivät silloin kansana uskoneet Jeesukseen eivätkä usko vieläkään.


      • Anonyymi

        Jeesus oli silminnäkijöiden mukaan syömäri ja juomari joka viihtyi syntisten ihmisten seurassa. Minä olen viinan suhteen absolutisti, eli minusta ei olisi Jeesuksen seuraajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli silminnäkijöiden mukaan syömäri ja juomari joka viihtyi syntisten ihmisten seurassa. Minä olen viinan suhteen absolutisti, eli minusta ei olisi Jeesuksen seuraajaksi.

        raamatussa lukee:

        "kaikkien silmät saavat nähdä minut, niidenkin jotka hänet lävistivät"


      • Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa lukee:

        "kaikkien silmät saavat nähdä minut, niidenkin jotka hänet lävistivät"

        Niin paljon Raamatussa valehdellaan.

        En tule koskaan näkemään häntä/minua.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Niin paljon Raamatussa valehdellaan.

        En tule koskaan näkemään häntä/minua.

        Jaaha ja mistä tämä tieto on peräisin?

        kokeile hypätä ylöspäin edes kymmenen metriä, silloin olet päässyt noin kymmenen metriä lähemmäksi mailmankaikkeuden salaisuuksia, ok. pane toimeksi.

        laihdut a kuitenkin ensin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Niin paljon Raamatussa valehdellaan.

        En tule koskaan näkemään häntä/minua.

        siinä on heti kolme pöljänteriä päässyt liki toisiaan!

        pitäkää nyt edes turvaväli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha ja mistä tämä tieto on peräisin?

        kokeile hypätä ylöspäin edes kymmenen metriä, silloin olet päässyt noin kymmenen metriä lähemmäksi mailmankaikkeuden salaisuuksia, ok. pane toimeksi.

        laihdut a kuitenkin ensin.

        Helppo tietää.

        Kun olen jo 62 vuotta, eikä Jeesus ole näkynyt.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Helppo tietää.

        Kun olen jo 62 vuotta, eikä Jeesus ole näkynyt.

        Luulin sinua ysíkymppiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulin sinua ysíkymppiseksi.

        Luulet


      • torre12 kirjoitti:

        Luulet

        Luulet liikaa.

        Onneksi poliisit eivät niin luule, eivätkä ole minua pidättäneet.


    • Anonyymi

      OK. Armo ei ole mitään armoa, jos se pitää jollakin tavalla ansaita.

      • Anonyymi

        Jeesus opetti rakkaudesta ja lähimmäisyydestä kertomuksessaan Laupiaasta samarialaisesta. Laupias samarialainen armahti tien puoleen hakattua ja ryöstettyä miestä. Ansaitsiko tämä mies jotenkin samarialaisen armon? Ei. Se oli täysin ansaisematonta rakkautta ja armoa. Näin Taivaallinen Isäkin toimii. Tämän periaatteen mukaan kristillinen kirkko toimii ja on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti rakkaudesta ja lähimmäisyydestä kertomuksessaan Laupiaasta samarialaisesta. Laupias samarialainen armahti tien puoleen hakattua ja ryöstettyä miestä. Ansaitsiko tämä mies jotenkin samarialaisen armon? Ei. Se oli täysin ansaisematonta rakkautta ja armoa. Näin Taivaallinen Isäkin toimii. Tämän periaatteen mukaan kristillinen kirkko toimii ja on olemassa.

        en jaksa ymmärtää, miten täällä palstoilla jotkut tuomitsee täysin surutta ihmisiä, helvettiin ?
        Raamatussa, JEESUS sanoo:

        "Olkaa armahtavaiset, niin kuin teidän Isänne on armahtavainen.
        ja
        "ÄLKÄÄKÄ tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää KADOTUSTUOMIOTA
        LAUSUKO
        niin ei teillekään kadotustuomiota lausuko. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi
        annetaan"
        Luuk: 36-37

        siis, miten ihmeessä joku uskossa oleva, armahdettu syntinen, voi olla niin kylmä, kova,
        jopa lähes vahingoniloa huokuva, että toiset helvettiin . . .
        ja
        "me" Jeesuksen omat ??
        todellisen ARMON jos on kokenut, varmasti tietää, ettei kenelläkään "omia ansioita",
        - siis "ehdollista", kun minä nyt kaiken teen Herran tahdon mukaan, jne, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en jaksa ymmärtää, miten täällä palstoilla jotkut tuomitsee täysin surutta ihmisiä, helvettiin ?
        Raamatussa, JEESUS sanoo:

        "Olkaa armahtavaiset, niin kuin teidän Isänne on armahtavainen.
        ja
        "ÄLKÄÄKÄ tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää KADOTUSTUOMIOTA
        LAUSUKO
        niin ei teillekään kadotustuomiota lausuko. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi
        annetaan"
        Luuk: 36-37

        siis, miten ihmeessä joku uskossa oleva, armahdettu syntinen, voi olla niin kylmä, kova,
        jopa lähes vahingoniloa huokuva, että toiset helvettiin . . .
        ja
        "me" Jeesuksen omat ??
        todellisen ARMON jos on kokenut, varmasti tietää, ettei kenelläkään "omia ansioita",
        - siis "ehdollista", kun minä nyt kaiken teen Herran tahdon mukaan, jne, jne.

        edellinen: Luuk: 6: 36-37


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti rakkaudesta ja lähimmäisyydestä kertomuksessaan Laupiaasta samarialaisesta. Laupias samarialainen armahti tien puoleen hakattua ja ryöstettyä miestä. Ansaitsiko tämä mies jotenkin samarialaisen armon? Ei. Se oli täysin ansaisematonta rakkautta ja armoa. Näin Taivaallinen Isäkin toimii. Tämän periaatteen mukaan kristillinen kirkko toimii ja on olemassa.

        "Laupias samarialainen armahti tien puoleen hakattua ja ryöstettyä miestä. Ansaitsiko tämä mies jotenkin samarialaisen armon? Ei. Se oli täysin ansaisematonta rakkautta ja armoa. Näin Taivaallinen Isäkin toimii."

        Loukkaantunut ansaitsi sen ottamalla vastaan hoidon!

        Näin toimimme nykyäänkin vapaissa suunnissa. Me otamme vastaan Jumalan rakkauden tiedostaen, että on se meidän elämä ja iankaikkisuus ja tässä todellisuudessa sitten elämme ja toimimme kuten Jumalan tahto on elämämme suhteen.

        Kun Jumala tarjoaa uskoa ja elämää, niin ihmisen tulee ottaa se usko vastaan tietoisesti ja tahtoen elämäänsä eikä olla miten tahtoo jonkun oudon mantran vuoksi. "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" - mantra on keino miten lähes jokainen luterilainen ohjataan kadotukseen, koska eivät ymmärrä ottaa vastaan uskoa Jeesukseen. Vain pieni osa luterilaisista ymmärtää ottaa uskon Jeesukseen vastaan ja sitten elää tässä uudestisyntyneessa olotilassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Laupias samarialainen armahti tien puoleen hakattua ja ryöstettyä miestä. Ansaitsiko tämä mies jotenkin samarialaisen armon? Ei. Se oli täysin ansaisematonta rakkautta ja armoa. Näin Taivaallinen Isäkin toimii."

        Loukkaantunut ansaitsi sen ottamalla vastaan hoidon!

        Näin toimimme nykyäänkin vapaissa suunnissa. Me otamme vastaan Jumalan rakkauden tiedostaen, että on se meidän elämä ja iankaikkisuus ja tässä todellisuudessa sitten elämme ja toimimme kuten Jumalan tahto on elämämme suhteen.

        Kun Jumala tarjoaa uskoa ja elämää, niin ihmisen tulee ottaa se usko vastaan tietoisesti ja tahtoen elämäänsä eikä olla miten tahtoo jonkun oudon mantran vuoksi. "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" - mantra on keino miten lähes jokainen luterilainen ohjataan kadotukseen, koska eivät ymmärrä ottaa vastaan uskoa Jeesukseen. Vain pieni osa luterilaisista ymmärtää ottaa uskon Jeesukseen vastaan ja sitten elää tässä uudestisyntyneessa olotilassa.

        "Loukkaantunut ansaitsi sen ottamalla vastaan hoidon! "

        Öh, siis hän halusi tulla hakatuksi, jotta olisi sitten voinut saada rakkautta... Varsinainen ajatuskukkanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laupias samarialainen armahti tien puoleen hakattua ja ryöstettyä miestä. Ansaitsiko tämä mies jotenkin samarialaisen armon? Ei. Se oli täysin ansaisematonta rakkautta ja armoa. Näin Taivaallinen Isäkin toimii."

        Loukkaantunut ansaitsi sen ottamalla vastaan hoidon!

        Näin toimimme nykyäänkin vapaissa suunnissa. Me otamme vastaan Jumalan rakkauden tiedostaen, että on se meidän elämä ja iankaikkisuus ja tässä todellisuudessa sitten elämme ja toimimme kuten Jumalan tahto on elämämme suhteen.

        Kun Jumala tarjoaa uskoa ja elämää, niin ihmisen tulee ottaa se usko vastaan tietoisesti ja tahtoen elämäänsä eikä olla miten tahtoo jonkun oudon mantran vuoksi. "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" - mantra on keino miten lähes jokainen luterilainen ohjataan kadotukseen, koska eivät ymmärrä ottaa vastaan uskoa Jeesukseen. Vain pieni osa luterilaisista ymmärtää ottaa uskon Jeesukseen vastaan ja sitten elää tässä uudestisyntyneessa olotilassa.

        Minä olen luterilainen uskova ja olen ollut sitä lapsesta saakka. Kävin kerran vapaakirkossa ja kokouksen jälkeen saarnaaja tuli kysymään minulta olenko uskossa. Vastasin että olen uskossa, uskon Jumalaan ja minut on kastettu. Hän sai aivan hepulin ja alkoi huutamaan että riivaajatkin uskovat ja vapisevat. Sinä olet aivan samoilla linjoilla kuin tämä saarnaajakin. Miten voi ottaa Jeesuksen vastaan kun jo on ottanut hänet vastaan ja uskoo siihen mitä hänestä on Raamatussa kerrottu???!!! Jutuissasi on todella nyt paljon pielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laupias samarialainen armahti tien puoleen hakattua ja ryöstettyä miestä. Ansaitsiko tämä mies jotenkin samarialaisen armon? Ei. Se oli täysin ansaisematonta rakkautta ja armoa. Näin Taivaallinen Isäkin toimii."

        Loukkaantunut ansaitsi sen ottamalla vastaan hoidon!

        Näin toimimme nykyäänkin vapaissa suunnissa. Me otamme vastaan Jumalan rakkauden tiedostaen, että on se meidän elämä ja iankaikkisuus ja tässä todellisuudessa sitten elämme ja toimimme kuten Jumalan tahto on elämämme suhteen.

        Kun Jumala tarjoaa uskoa ja elämää, niin ihmisen tulee ottaa se usko vastaan tietoisesti ja tahtoen elämäänsä eikä olla miten tahtoo jonkun oudon mantran vuoksi. "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni" - mantra on keino miten lähes jokainen luterilainen ohjataan kadotukseen, koska eivät ymmärrä ottaa vastaan uskoa Jeesukseen. Vain pieni osa luterilaisista ymmärtää ottaa uskon Jeesukseen vastaan ja sitten elää tässä uudestisyntyneessa olotilassa.

        Jos tapaan uskonlahkossasi Jeesuksen, päätän sen jälkeen uskonko häneen. En ole vielä nähnyt enkä tavannut. Jeesustelijoita siellä kyllä on pilvin pimein. Samanlaisia kuin sinäkin.


    • Anonyymi

      Pelastuksen periaatteet ovat olleet Raamatussa jo kauan ennen kuin luterilaisia olikaan. Ihmisiä ei pelasteta luterilaisen teologian mukaan.

      • Anonyymi

        Luterilainen opetus on hyvin Jeesuksen opetuksen mukaista niinkuin juuri täällä mainittu Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta osoittaa. Se on myös kirkon diakoniatyön perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen opetus on hyvin Jeesuksen opetuksen mukaista niinkuin juuri täällä mainittu Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta osoittaa. Se on myös kirkon diakoniatyön perusta.

        Luterilainen kirkko pitää pilkkanaan Jeesusta. Jeesuksen nimi ei kelpaa edes kastetoimitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen opetus on hyvin Jeesuksen opetuksen mukaista niinkuin juuri täällä mainittu Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta osoittaa. Se on myös kirkon diakoniatyön perusta.

        Näin siis virallisissa julkilausumissa, mutta käytännössä luterilainen kirkko viisveisaa Jumalan tahdosta ja Jeesuksen opetuksista kokonaisuudessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen opetus on hyvin Jeesuksen opetuksen mukaista niinkuin juuri täällä mainittu Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta osoittaa. Se on myös kirkon diakoniatyön perusta.

        Luterilaisessa kirkossa on tupaten täynnä lipereitä ja pappeja ja teologia on on syrjäyttänyt Jeesuksen sanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisessa kirkossa on tupaten täynnä lipereitä ja pappeja ja teologia on on syrjäyttänyt Jeesuksen sanat.

        Kokemukseni mukaan esimerkiksi helluntailaisuudessa ja sen sisarseurakunnissa luterilainen kristillisyys on Perkeleestä ja heidän uskonsa Jeesukseen on riivaajien uskoa jos he eivät mene uudestaan kasteelle ja liity tämän lahkon jäseniksi. Tuot sen idean täällä hyvin esille. Kiitos siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisessa kirkossa on tupaten täynnä lipereitä ja pappeja ja teologia on on syrjäyttänyt Jeesuksen sanat.

        Viime vuosina en ole kuullut tuollaisia pappeja.

        Missä kirkoissa olet ollut?

        Minua on vähän kavahduttanut papit, jotka pitävät Jeesusta totena.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Viime vuosina en ole kuullut tuollaisia pappeja.

        Missä kirkoissa olet ollut?

        Minua on vähän kavahduttanut papit, jotka pitävät Jeesusta totena.

        Sinä taidat olla niitä perusluterilaisia. Oletko peräti piispa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisessa kirkossa on tupaten täynnä lipereitä ja pappeja ja teologia on on syrjäyttänyt Jeesuksen sanat.

        Luterilaisessa kirkossa toimii myös uskovaisia joilla on sama näkemys kristinuskosta kuin sinullakin eli USKOONTULO PELASTAA, ei Jumala eikä Jeesus. Siksi ihmisen on tultava uskoon. Kaikki toiminta tähtää käännyttämiseen. Uskoontulossa tarvitaan ihmisen oma päätös tulla uskoon. Tämän opetuksen kirkkain edustaja on Suomessa Kansan Raamattuseura. Sama käsitys kuin vapaakirkoissakin.


    • Anonyymi

      Täysin turha puhua mistään kristinuskon rakkaudesta, hyvästä tai pyhästä niin kauan kuin Jeesus on verinen teurasuhri lampaana Paavalin sanoin ja Jumalana sekopää Jahve. Tulevana helluntaina kannetaan uhrit Jahven kasvojen eteen.

      <<Hes.20:19 Minä olen Herra, teidän Jumalanne; minun käskyjeni mukaan vaeltakaa, minun oikeuksiani noudattakaa, ne pitäkää ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.

      20:25 Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa, siitä, että polttivat uhrina kaiken, mikä avasi äidinkohdun, jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.<<

      Siinä todellista kristinuskon Jumalan rakkautta.

      • Anonyymi

        Hesekiel oli selvästi mielisairas. Lukekaa se Vanhasta testamentista ja ihmetelkää.


      • Tuota, eli käskyjen tarkka noudattaminen eli rakkausko tulee näin ensin ansaita?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Tuota, eli käskyjen tarkka noudattaminen eli rakkausko tulee näin ensin ansaita?

        Mitä sinä tarkoitat? Selvennä tekstiäåsi.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Tuota, eli käskyjen tarkka noudattaminen eli rakkausko tulee näin ensin ansaita?

        "Hän on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, ja VARSINKIN uskovien"

        siis, kaikki = kaikki.
        "varsinkin" = varsinkin , ei siis "ainoastaan". . . uskovien


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuota, eli käskyjen tarkka noudattaminen eli rakkausko tulee näin ensin ansaita?

        Monelle kristinuskon rakkaus on maailman huonointa.

        Pitää toimia sääntöjen mukaan, niin saat rakkautta. Kun olet synnitön.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Monelle kristinuskon rakkaus on maailman huonointa.

        Pitää toimia sääntöjen mukaan, niin saat rakkautta. Kun olet synnitön.

        "Vapaissa" suunnissa lahkon hyväksyntä ja rakkaus on ansaittava. Jumalan rakkaus on kokonaan toinen juttu.


      • torre12 kirjoitti:

        Monelle kristinuskon rakkaus on maailman huonointa.

        Pitää toimia sääntöjen mukaan, niin saat rakkautta. Kun olet synnitön.

        Tiivistettynä näin. Usein vielä pitää "totella" sen yhteisön auktoriteetteja, ja kun saa yhteisön hyväksynnän siitä, että heidän mielestään Jumala vasta sitten voi rakastaa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Tiivistettynä näin. Usein vielä pitää "totella" sen yhteisön auktoriteetteja, ja kun saa yhteisön hyväksynnän siitä, että heidän mielestään Jumala vasta sitten voi rakastaa.

        Varsinkin kirkoissa hyväksytään ja on tosiaan jopa suositeltavaa uskoa kaikki mitä papit eri tilaisuuksissa esiintuo. Vastaväitteitä ei ole ilmennyt vuosikymmeniin ainoassakaan tilaisuudessa ja niitä on ollut satojatuhansia.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Tiivistettynä näin. Usein vielä pitää "totella" sen yhteisön auktoriteetteja, ja kun saa yhteisön hyväksynnän siitä, että heidän mielestään Jumala vasta sitten voi rakastaa.

        Vapaissa suunnissa vallitsee vapaus myös tässä suhteessa ja siitähän on seurauksena aina melkoista jupinaa sekä edessäpäin että takanapäin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaissa suunnissa vallitsee vapaus myös tässä suhteessa ja siitähän on seurauksena aina melkoista jupinaa sekä edessäpäin että takanapäin :)

        Olen tutustunut elämäni varrella aika moneen eri vapaiden suuntien oppeihin ja yhteisöihin. Kyllä löytyy tuollaisia liberaalejakin yhteisöjä, mutta enemmistö on aika lailla lähellä karismaattisuutta, jossa auktoriteetit ovat olennaisia seurakunnan toiminnan kannalta.


    • Anonyymi

      Jumalan ansaitsemattoman rakkauden kokemus synnyttää uskon. Tämä on evankeliumia. Ihmisellä ei siinä ole mitään osuutta. Jos joku haluaa tietää mitä on luterilainen kristillisyys, suosittelen Martti Lutherin kirjaa Sidottu ratkaisuvalta. Luther piti sitä tärkeinpänä teoksenaan. Siinä kirjassa kyllä kaikki ihmistekoiset opit, joissa ihminen yrittää epätoivoisesti pelastaa itseään, saavat mennä tunkiolle kovaa vauhtia.

      • Hämmästyttävää, ettei Jumala Raamatussa osoita minkäänlaista rakkautta.

        Rakkaus on tullut jälkeenpäin.


    • Anonyymi

      Ei Raamatussa missään sanota, että pitää toimia sääntöjen mukaan, että saa rakkautta. Eikä kukaan, edes ne lahkolaiset, ole niin väittäneet.

      Jumala on kaikkien ihmisten vapahtaja monella eri tavalla. Usein ihmiset eivät edes huomaa, kuinka Jumala on heitä auttanut. Erityisesti Jumala varjelee ihmisiä saatanallisten henkivaltojen vaikutukselta eivätkä ihmiset edes tiedä, mitä siihen varjelukseen kuuluu.

      Jumala myös rakastaa kaikkia pyyteettömästi vaatimatta vastapalveluksia. Jumala rakastaa myös pelastumattomia ihmisiä.

      Mutta, mutta. On väärin väittää, että kaikki ihmiset, joita Jumala rakastaa, olisivat pelastuneita. Jumala ei ole koskaan sanonut näin:"Koska minä rakastan teitä kaikkia niin paljon, minä pelastan teidät kaikki iankaikkiseen elämään yhteydessäni, vaikka te tekisitte mitä tahansa tai vaikka te ette mitään uskoisi, mitä minä olen sanonut, tai vaikka te ette välittäisi mitään minusta tai lähimmäisistänne."

      Jumala ei ole koskaan sanonut:"Minä rakastan teitä niin suunnattomasti, että minä pelastan teidät, vaikka te ette uskoisi evankeliumia." Ei, ei ei ja ei.

      • Anonyymi

        Emme tiedä miksi Jumala antaa ja synnyttää uskon toisille ja toisille ei. Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme tiedä miksi Jumala antaa ja synnyttää uskon toisille ja toisille ei. Näin se vaan on.

        joillakin ihmisillä, usko on jo "luonnostaan", eikä siten tarvetta todistella itselleen ja toisille, vaan se näkyy elämässä, rakkaudessa, moraalissa, ilman ketään tuomitsematta, jne.

        j


      • Anonyymi

        Kyllä Jumala voi pelastaa kaikki ihmiset. Onhan hän Kaikkivaltias ja Rakkaus. Se on jopa hyvin todennäköistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joillakin ihmisillä, usko on jo "luonnostaan", eikä siten tarvetta todistella itselleen ja toisille, vaan se näkyy elämässä, rakkaudessa, moraalissa, ilman ketään tuomitsematta, jne.

        j

        Tuo oli hyvin sanottu, eikä ihminen silloin koe olevansa edes mikään uskovainen, vaan se on ihmisen ominaisuus, sisään rakennettu juttu, jonka mukaan sitten toimii erilaisissa tilanteissa ajattelematta sen enempää. Minusta tuossa on koko jutun pointti, ja näin sen pitäisi ollakin, ettei ole harkittua hyvän tekemistä (oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee, vai kuinka Jeesus sen sanoi), eikä tarvitse olla harkittua pahan välttämäistä, kun sellaista ei edes ole, vaan ihmisellä on vapaa ja luonnollinen hyvä elämä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emme tiedä miksi Jumala antaa ja synnyttää uskon toisille ja toisille ei. Näin se vaan on.

        Näin se vain on siis, että Jumalaa ei kiinnosta saada kaikki uskomaan. Sikäli erikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hyvin sanottu, eikä ihminen silloin koe olevansa edes mikään uskovainen, vaan se on ihmisen ominaisuus, sisään rakennettu juttu, jonka mukaan sitten toimii erilaisissa tilanteissa ajattelematta sen enempää. Minusta tuossa on koko jutun pointti, ja näin sen pitäisi ollakin, ettei ole harkittua hyvän tekemistä (oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee, vai kuinka Jeesus sen sanoi), eikä tarvitse olla harkittua pahan välttämäistä, kun sellaista ei edes ole, vaan ihmisellä on vapaa ja luonnollinen hyvä elämä.

        No, onko se sitten ulkokultaista, jos se ei ole sisäsyntyistä?


      • Anonyymi

        "hän on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien"

        KAIKKIEN silmät saavat nähdä hänet, niidenkin jotka hänet lävistivät"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jumala voi pelastaa kaikki ihmiset. Onhan hän Kaikkivaltias ja Rakkaus. Se on jopa hyvin todennäköistä

        Et lukenut tätä:
        "Jumala ei ole koskaan sanonut:"Minä rakastan teitä niin suunnattomasti, että minä pelastan teidät, vaikka te ette uskoisi evankeliumia." Ei, ei ei ja ei."

        Sinä yrität määritellä, kuinka Jumalan tulisi pelastaa. Sinä yrität opettaa Jumalaa. Miksi sinä et anna Jumalan itsensä määritellä, kuinka hän haluaa pelastaa?


    • Anonyymi

      Minä olen uskossa ja minä teen hyviä tekoja, mutta en tee niitä siksi, että ansaitsisin sillä tavalla Jumalan rakkauden. Joskus minä olen lihan vallassa ja silloin minä teen vääriä tekoja. Mutta kun minä olen Jumalan Hengen vaikutuksen alaisena, minä teen hyviä tekoja, joita Jumala minussa vaikuttaa ja jotka teot Jumala on tarkoittanut minun tekevän. Silloin ne teot eivät oikeastaan ole minun tekoja vaan Jumalan tekoja, jotka Jumala on minulle antanut tehtäväksi. Enkä minä vaadi Jumalalta mitään palkkaa niistä teoista sillä oikeastaan minä saan itsekin tyydytystä ja sisältöä elämääni niiden tekojen ansiosta. Tätä ne ihmiset, jotka eivät ole uskossa, ymmärrä.

      • Ei ymmärrä.

        Jokainen voi tehdä hyviä tekoja ja auttaa muita ilman odotusta palkasta.


    • Anonyymi

      Luterilainen Armo=Ansioton Rakkaus Minun Osaksen kuuluu lahkouskonnossa: Armo = ANSIOSTA Rakkaus Minun Osakseni. Eli niissä piireissä ansaitaan lahkon hyväksyntä omaksumalla sen ideologia ja kritisoimatta sitä.

      • Anonyymi

        lahkoissa on se "näyttämisen tarve"

        - että löytänyt jotakin (pelastuksen), joka "ollut jo aikojen alusta" (lukee raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lahkoissa on se "näyttämisen tarve"

        - että löytänyt jotakin (pelastuksen), joka "ollut jo aikojen alusta" (lukee raamatussa.

        Minä en tiedä miksi joku pelastuu ja toinen ei mutta uskon, että Jumala tietää ja usein ihminen itsekin tietää. Eikä minun tarvitse kaikkea tietääkään. Sen minä tiedän, että Jumala on lähettänyt Poikansa nimenomaan pelastamaan ihmisiä ja minäkin olen Jeesuksen ristinkuolemaan perustuvan pelastuksen hyväksynyt omalle kohdalleni.

        Apt 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."


      • Anonyymi

        Ihmisen oma ratkaisu pelastaa. Jumalakin on siinä sitten jollakintavalla keppihevosena. Näinhän Vivamossakin opetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen oma ratkaisu pelastaa. Jumalakin on siinä sitten jollakintavalla keppihevosena. Näinhän Vivamossakin opetetaan.

        Ihmiset voivat hyljätä pelastuksen niinkuin tuossa edellä lukee. Mitä väärää siinä sitten on jos ihminen ei hylkääkään pelastusta. Täällä tuntuu olevan paljon ihmisiä, jotka haluaisivat, että kaikki hylkäisivät pelastuksen. Suomalaiset elävät vieläkin kommunististen periaatteiden mukaan, kaikille pitää käydä samalla tavalla ja kaikkien pitää uskoa samalla tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä miksi joku pelastuu ja toinen ei mutta uskon, että Jumala tietää ja usein ihminen itsekin tietää. Eikä minun tarvitse kaikkea tietääkään. Sen minä tiedän, että Jumala on lähettänyt Poikansa nimenomaan pelastamaan ihmisiä ja minäkin olen Jeesuksen ristinkuolemaan perustuvan pelastuksen hyväksynyt omalle kohdalleni.

        Apt 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Ai että ihan tiedät.

        Vaikka Jumala tuskin on sanonut lähettäneensä ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset voivat hyljätä pelastuksen niinkuin tuossa edellä lukee. Mitä väärää siinä sitten on jos ihminen ei hylkääkään pelastusta. Täällä tuntuu olevan paljon ihmisiä, jotka haluaisivat, että kaikki hylkäisivät pelastuksen. Suomalaiset elävät vieläkin kommunististen periaatteiden mukaan, kaikille pitää käydä samalla tavalla ja kaikkien pitää uskoa samalla tavalla.

        ”Suomalaiset elävät vieläkin kommunististen periaatteiden mukaan, kaikille pitää käydä samalla tavalla ja kaikkien pitää uskoa samalla tavalla.”

        Asia on täydellisesti juuri toisinpäin. Mutta eräät uskovat kovasti ovat sitä mieltä, että kun suomen kansa ”kääntyy ja tekee parannuksen”, sen jälkeen todellakin kaikki ajattelee aivan samoin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Suomalaiset elävät vieläkin kommunististen periaatteiden mukaan, kaikille pitää käydä samalla tavalla ja kaikkien pitää uskoa samalla tavalla.”

        Asia on täydellisesti juuri toisinpäin. Mutta eräät uskovat kovasti ovat sitä mieltä, että kun suomen kansa ”kääntyy ja tekee parannuksen”, sen jälkeen todellakin kaikki ajattelee aivan samoin.

        Ei se uskoontulo vaikuta ajattelutoimintaan kovinkaan paljon. Usko on sydämen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se uskoontulo vaikuta ajattelutoimintaan kovinkaan paljon. Usko on sydämen asia.

        Sydämen ulkopuolella ei ol e mitään johon usko ei vaikuttaisi, positiivisella tavalla tietenkin.

        jos se usko käpertyy sinne sydämeen, sitä ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Suomalaiset elävät vieläkin kommunististen periaatteiden mukaan, kaikille pitää käydä samalla tavalla ja kaikkien pitää uskoa samalla tavalla.”

        Asia on täydellisesti juuri toisinpäin. Mutta eräät uskovat kovasti ovat sitä mieltä, että kun suomen kansa ”kääntyy ja tekee parannuksen”, sen jälkeen todellakin kaikki ajattelee aivan samoin.

        "”Suomalaiset elävät vieläkin kommunististen periaatteiden mukaan, kaikille pitää käydä samalla tavalla ja kaikkien pitää uskoa samalla tavalla.”

        Asia on täydellisesti juuri toisinpäin. "

        Tuo on totta, että Suomessa on nyt vain yksi totuus, mikä kumpuaa setalaisuudesta ja vihervasemmistolaisuudesta. Jos väittää vastaan tätä "totuutta" vastaan, niin hän saa valtavan vastalauseiden ja jopa someraivoisan vyöryn.

        Tilanne on sama kuin Natsi-Saksassa, Neukuissa, Venezuelassa, Pohjois-Koreassa ym, joissa toisella tavalla ajattelijat joutuvat syrjinnän, väheksynnän, kiusaamisten ja verenvuodatuksen uhreiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "”Suomalaiset elävät vieläkin kommunististen periaatteiden mukaan, kaikille pitää käydä samalla tavalla ja kaikkien pitää uskoa samalla tavalla.”

        Asia on täydellisesti juuri toisinpäin. "

        Tuo on totta, että Suomessa on nyt vain yksi totuus, mikä kumpuaa setalaisuudesta ja vihervasemmistolaisuudesta. Jos väittää vastaan tätä "totuutta" vastaan, niin hän saa valtavan vastalauseiden ja jopa someraivoisan vyöryn.

        Tilanne on sama kuin Natsi-Saksassa, Neukuissa, Venezuelassa, Pohjois-Koreassa ym, joissa toisella tavalla ajattelijat joutuvat syrjinnän, väheksynnän, kiusaamisten ja verenvuodatuksen uhreiksi.

        Mitä järkeä on "väittää vastaan" selviä asioita?

        Ei pidä tyhmä olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se uskoontulo vaikuta ajattelutoimintaan kovinkaan paljon. Usko on sydämen asia.

        Sydämen asia.

        Luulisi uskon olevan johonkin totuuteen perustuvaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "”Suomalaiset elävät vieläkin kommunististen periaatteiden mukaan, kaikille pitää käydä samalla tavalla ja kaikkien pitää uskoa samalla tavalla.”

        Asia on täydellisesti juuri toisinpäin. "

        Tuo on totta, että Suomessa on nyt vain yksi totuus, mikä kumpuaa setalaisuudesta ja vihervasemmistolaisuudesta. Jos väittää vastaan tätä "totuutta" vastaan, niin hän saa valtavan vastalauseiden ja jopa someraivoisan vyöryn.

        Tilanne on sama kuin Natsi-Saksassa, Neukuissa, Venezuelassa, Pohjois-Koreassa ym, joissa toisella tavalla ajattelijat joutuvat syrjinnän, väheksynnän, kiusaamisten ja verenvuodatuksen uhreiksi.

        En kyllä ole moista havainnut, mutta ehkä sinun mielikuvitusmaailmassa saattaa noin olla. Kun oikein laittaa silmät kiinni ja kuvittelee tarmokkaasti.


    • Anonyymi

      Evankeliumi on ilosanoma ja lohdutus parannussaarnan perään. Kellä korvat on, se siis kuulkoon.

    • Anonyymi

      Uskoontulemisen jälkeen astuu voimaan se Raamatun sana, jossa kerrotaan yksi suuri periaate ja uskon seuraus, nimittäin; " me lyömme maahan kaikki järjen päätelmät jotka nousevat Jumalan tuntemista vastaan. jne.. " !

      järkeä ei lyödä maahan, toisaalla kehotetaan hankkimaan ymmärrystä jos sitä puuttuu, kuten teillä siellä ylhäällä tuntuu kaikilta lähes kaikilta puuttuvan !

      • Anonyymi

        Uskovat lyövät kaikki järjen päätelmät Jumalan tuntemusta vastaan omalla kokemuksellaan.

        Hän joka teoretisoi asialla, niin hänelle ei ole mitään evidenssiä, mutta se joka on kokenut, niin HÄN TIETÄÄ!.

        Sama tilanne tulee vaikka nyt kuuhun menenisellä. Hän joka teoretisoi, että kuuhun on mahdotonta mennä aineiden avulla, joita voidaan maasta kaivaa esiin, niin hänelle ei ole kuuhunmeneminen mahdollista. Mutta hän joka on käynyt kuussa, niin hänelle se on realiteetti. HÄN TIETÄÄ!


      • Joo. Tyhmyys kukoistaa, kuten uskovista näkyy.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Joo. Tyhmyys kukoistaa, kuten uskovista näkyy.

        ainakin äärikristityiltä puuttuu järki, puhumattakaan että niillä olisi "rakkauden ensimmäisestä käskystä tietoakaan !!?

        uudessa testamentissa ainakin lukee: "keneltä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainakin äärikristityiltä puuttuu järki, puhumattakaan että niillä olisi "rakkauden ensimmäisestä käskystä tietoakaan !!?

        uudessa testamentissa ainakin lukee: "keneltä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta"

        "ainakin äärikristityiltä puuttuu järki, puhumattakaan että niillä olisi "rakkauden ensimmäisestä käskystä tietoakaan !!?"

        Ehkä olet oikeassa koska korvaamme oman järkemme Jumalan viisaudella. Ja tätä taasen eivät jumalattomat ja liberaalit ymmärrä. Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        "ainakin äärikristityiltä puuttuu järki, puhumattakaan että niillä olisi "rakkauden ensimmäisestä käskystä tietoakaan !!?"

        Ehkä olet oikeassa koska korvaamme oman järkemme Jumalan viisaudella. Ja tätä taasen eivät jumalattomat ja liberaalit ymmärrä. Amen

        Jumalan viisaus.

        Paas kertoen mitä viisautta Jumalalla on.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jumalan viisaus.

        Paas kertoen mitä viisautta Jumalalla on.

        millä korvaatte sen: "rakkauden ensimmäisen käskyn . . .


      • Anonyymi kirjoitti:

        millä korvaatte sen: "rakkauden ensimmäisen käskyn . . .

        Onko Jumala antanut käskyn rakastaa häntä yli kaiken?

        Se käsky lienee maailman turhin.


    • Anonyymi

      Ihmiset ajattelevat, että pelastuskysymyksen ratkaisu löytyy Raamatusta, "oikeanlaisesta" raamatuntulkinnasta. Raamattua on toisin sanoen osattava tulkita riittävän oikein, jotta voi saavuttaa varmuuden omasta pelastumisestaan. Jossakin kohtaa raamatuntulkinnassa on ilmeisesti sitten se kohta, jossa tulkinta ei ole enää riittävän oikeanlaista, ja jonka kohdan väärään suuntaan ylitettyään voi "menettää pelastuksensa".
      Mitä tällaiseen umpifarisealaiseen ihmis-, jumala- ja maailmankuvaan voi sanoa? Ei oikein mitään. Muuta kuin sen, että tuollaisen ihmisen mielessä Raamattu on ottanut Ylimpänä Auktoriteettina ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen paikan. Tuollainen ihminen kuvittelee, että hän ikään kuin saavuttaa Jeesuksen mielisuosion ja pysyttää sitä omalla "raamatullisuudellaan" (jolla hän ilmeisesti sitten osoittaa mielestään "uskollisuuttaan" JEESUKSELLE, kun tosiasiassa hän osoittaa sillä uskollisuutta pelkästään sille KÄSITYKSELLEEN, jonka mukaan Raamattu on Ylin Auktoriteetti. Hän palvoo itse luomaansa AJATUSTA, johon hän vimmaisesti uskoo. Epäjumalanpalvelusoravanpyörä on täydellinen.)
      Tällaisen raamatunpalvonnan tajuaisi, jos kyseinen ihminen väittäisi Jeesuksen kuolleen ja kuopatun. Silloinhan mitään muuta lähdettä Jeesuksen henkilöön ja olemukseen ei olisi kuin tosiaan Raamattu ja pari katkelmaa antiikin ajan historiankirjoista. Jos me haluamme tietoa esim. Urho Kekkosesta, meidän on luettava luotettavia kekkoslähteitä; muuta meillä ei ole. Raamatunpalvojat ajattelevat tismalleen samoin Jeesuksesta Kristuksesta, VAIKKA VÄITTÄVÄT HÄNEN NOUSSEEN YLÖS. Heidän ajattelunsa on täysin nurinkurista.
      Jos ihminen väittää uskovansa Kristuksen ylösnousemukseen, silloin Jeesuksen Kristuksen ITSENSÄ tulee olla hänen Ylin Auktoriteettinsa. Miksi? No tietenkin siksi, että ylösnoussut Herra Jeesus on ihkaelävä eikä kuollut. Jos menisin Kimi Räikkösen elämäkerta kourassani selittämään Kimille, kuka ja millainen hän ON ja että Kimi-tuntemuksessani Ylimpänä Auktoriteetttina täytyy ilman muuta olla Hotakaisen kirjoittama elämäkerta, voisi käydä niin, ettei Kimillä olisi minulle paljon sanottavaa. Voisin saada jopa potkun persauksiini. Mutta jos menen Kimin luokse uteliaalla mielellä kysymään, kuka ja millainen hän on, silloin Hotakaisen teoskin voi saada lisävaloa; silloin siinä esitetyt asiat asettuvat niille kuuluvaan perspektiiviin ja tärkeysjärjestykseen, kun Kimi itse valottaa niiden taustoja.
      Helvettiuskovat ovat ITSE TYKÖNÄNSÄ päättäneet, että Jeesuksen Kristuksen on oltava "vanhurskas" tuhoaja-Jeesus, koska he ovat jonakin elämänsä hetkenä PÄÄTTÄNEET, että kun Jeesus puhuu Hinnomin laaksosta (joka on suomennettu helvetiksi) ja aikakausiin sidotusta ojennuksesta (joka on suomennetttu iankaikkiseksi rangaistukseksi), Hänen on oltava sellainen ja sillä siisti. Mikään Uuden testamentin vihje, joka antaisi ymmärtää toisin, ei päde eikä pidä paikkaansa, koska mieli on jo lukossa. Jeesus-kuva on lukkoon lyöty, eikä se muutu kirveelläkään. Tuollainen ihminen on kuin Hotakaisen kirjan lukenut henkilö, joka kävelee Räikkösen luo ja sutkauttaa: "Sinähän se varsinainen juoppo-huoripukki olet!" kuvitellen osuneensa Räikkös-kuvauksessaan asian ytimeen - kuvailleensa Kimin persoonan syvimpiä ja muuttumattomimpia ominaisuuksia.
      Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jos Jeesus ei tuhonnut ainoatakaan ihmistä elämänsä päivinä, vaan ANTOI HENKENSÄ MEIDÄN EDESTÄMME OTTAEN POIS KOKO MAAILMAN SYNNIN, hän ei tule tuhoamaan ketään vastaisuudessakaan, koska silloin hän kääntyisi omaa luontoaan JA TEKOAAN vastaan - hän tuhoaisi jotakin, jonka SYNNIN HÄN ITSE RISTINKUOLEMALLAAN POISTI.

      Koska Jeesus Kristus on sulaa rakkautta, eikä Hänen olemuksessaan ole MITÄÄN tuhoavaa, silloin kaikki apokalyptiset kuvaukset Raamatussa pahan tuhoamisesta viittaavat siihen, että Jeesus on kerran tuhoava kaiken synnin ja synnin vaikutukset ihmisistä tuhoamatta ihmisiä itsejään; tuli on tästä yksi kielikuva. TÄTÄ on Jumalan ihmisrakkaus.

      Eli jokainen "helvettijae" on kumottavissa Jeesuksen Kristuksen ja Isän Jumalan olemuksella; helvettijakeissa ei puhuta helvetistä rangaistuksen paikkana vaan puhdistuksen paikkana, jossa kaikki synti ja siitä aiheutunut karsitaan ja puhdistetaan ihmisestä pois. Muuta mahdollisuutta ei ole, koskapa Jumala on rakkaus, ja rakkaus, joka ei puhdista synnin spitaalista kärsivää, ei ole mikään rakkaus.

      • Anonyymi

        todella hyvä kirjoitus, - vaan tuskin "aivopestyille" enää tekee tehtäväänsä . . .


      • ”…tuollaisen ihmisen mielessä Raamattu on ottanut Ylimpänä Auktoriteettina ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen paikan.”

        Vähän samanlaisin aatoksin olen miettinyt asiaa. Raamattu on joillakin se ”ylin”.

        ”…tosiasiassa hän osoittaa sillä uskollisuutta pelkästään sille KÄSITYKSELLEEN, jonka mukaan Raamattu on Ylin Auktoriteetti. Hän palvoo itse luomaansa AJATUSTA, johon hän vimmaisesti uskoo.
        ”Tällaisen raamatunpalvonnan tajuaisi, jos kyseinen ihminen väittäisi Jeesuksen kuolleen ja kuopatun.”

        Kuten joskus olen tuumannut, että uskon kohde on tuo painettu kirja eli Raamattu elävän Jumalan sijaan. Kerran eräs selitti minulle tätä siten, että hänen mielestään Jumala ei ole puhunut (vielä vähemmän Jeesus) noiden tekstien jälkeen mitään, niin ei ole enää mitään muuta Jumalasta kuin nuo vanhat kirjoitukset.

        ”Raamattua on toisin sanoen osattava tulkita riittävän oikein, jotta voi saavuttaa varmuuden omasta pelastumisestaan. Jossakin kohtaa raamatuntulkinnassa on ilmeisesti sitten se kohta, jossa tulkinta ei ole enää riittävän oikeanlaista, ja jonka kohdan väärään suuntaan ylitettyään voi "menettää pelastuksensa".”

        Tämä oli aika hyvin ilmaistu.


    • Anonyymi

      Jos armolla tarkoitetaan leväperäisyyttä syntiä kohtaan, niin silloin ollaan harhateillä!

      Armo on saada syntinsä anteeksi, eikä saada syntinsä hyväksytyiksi!

      • Anonyymi

        On mielipuolista kutsua leväperäiseksi sitä, että Jumala itse paitsi antaa anteeksi MYÖS puhdistaa ihmisestä ihmisen synnin ja sen vaikutukset. Täysin järjetöntä ja idioottimaista. Ja moukkamaista; ikään kuin ihminen itse kykenisi poistamaan itsestään syntisyytensä ja sen vaikutukset.


      • Jee.

        Syntiä ei hyväksytä, mutta ne saa anteeksi. Syntiä siis saa olla.


      • Anonyymi

        Armo tulee vain heidän osakseen jotka tiedostavat syntinsä ja syntisyytensä ja tätä kautta elävät elämäänsä. Kirkko pyrkii tekemään armosta automaatin, mikä koituu automaattisesti ihmisen osaksi jos hänen päätään pappi on joskus kolme kertaa vedellä valellut. Tämä on pakanuutta.

        Joka syntinsä tunnustaa niin hän saa armon. Eikä tämä synnintunnustaminen ole ollenkaan mitään turhanpäiväistä yhteisluentoo mikä sekin on vain pakanallista loitsua. Synnin ja syntisyytensä tunnustaminen on syvälle käypä kokemus, mikä muuttaa ihmisen ja hänen elämänsä perusteellisesti ja lopullisesti. Ja kun hän sitten ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja Jumalan armo kohtaa hänet ja myös tämä muuttaa hänen elämänsä perinpohjin eikä mitään ole hänen elämässään kuten ennen. Ei Jeesus turhaan puhu tästä kokemuksesta uudestisyntymisenä, niin perinpohjainen tämä elämänmuutos on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Armo tulee vain heidän osakseen jotka tiedostavat syntinsä ja syntisyytensä ja tätä kautta elävät elämäänsä. Kirkko pyrkii tekemään armosta automaatin, mikä koituu automaattisesti ihmisen osaksi jos hänen päätään pappi on joskus kolme kertaa vedellä valellut. Tämä on pakanuutta.

        Joka syntinsä tunnustaa niin hän saa armon. Eikä tämä synnintunnustaminen ole ollenkaan mitään turhanpäiväistä yhteisluentoo mikä sekin on vain pakanallista loitsua. Synnin ja syntisyytensä tunnustaminen on syvälle käypä kokemus, mikä muuttaa ihmisen ja hänen elämänsä perusteellisesti ja lopullisesti. Ja kun hän sitten ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja Jumalan armo kohtaa hänet ja myös tämä muuttaa hänen elämänsä perinpohjin eikä mitään ole hänen elämässään kuten ennen. Ei Jeesus turhaan puhu tästä kokemuksesta uudestisyntymisenä, niin perinpohjainen tämä elämänmuutos on.

        Tämä on yhtä pöljä väite kuin väite, jonka mukaan auringonvalo tarttuu ulkoilmalla vain niihin, jotka tunnustavat, etteivät ole luoneet auringonvaloa.

        Jumalan armon aurinko loistaa niin väärille kuin vanhurskailekin - ja sekös joitakuita "vanhurskaita" sieppaa, vaikka he kyllä kovaan ääneen ovat toitottamassa pelastuneensa "yksin armosta".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Armo tulee vain heidän osakseen jotka tiedostavat syntinsä ja syntisyytensä ja tätä kautta elävät elämäänsä. Kirkko pyrkii tekemään armosta automaatin, mikä koituu automaattisesti ihmisen osaksi jos hänen päätään pappi on joskus kolme kertaa vedellä valellut. Tämä on pakanuutta.

        Joka syntinsä tunnustaa niin hän saa armon. Eikä tämä synnintunnustaminen ole ollenkaan mitään turhanpäiväistä yhteisluentoo mikä sekin on vain pakanallista loitsua. Synnin ja syntisyytensä tunnustaminen on syvälle käypä kokemus, mikä muuttaa ihmisen ja hänen elämänsä perusteellisesti ja lopullisesti. Ja kun hän sitten ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja Jumalan armo kohtaa hänet ja myös tämä muuttaa hänen elämänsä perinpohjin eikä mitään ole hänen elämässään kuten ennen. Ei Jeesus turhaan puhu tästä kokemuksesta uudestisyntymisenä, niin perinpohjainen tämä elämänmuutos on.

        Eli syntien tunnustaminen sinällään riittää siihen armoon.

        Sinä lisäät siihen vielä seuraamuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on yhtä pöljä väite kuin väite, jonka mukaan auringonvalo tarttuu ulkoilmalla vain niihin, jotka tunnustavat, etteivät ole luoneet auringonvaloa.

        Jumalan armon aurinko loistaa niin väärille kuin vanhurskailekin - ja sekös joitakuita "vanhurskaita" sieppaa, vaikka he kyllä kovaan ääneen ovat toitottamassa pelastuneensa "yksin armosta".

        "Jumalan armon aurinko loistaa niin väärille kuin vanhurskailekin -..."

        Mutta tuo armon aurinko ei anna syntejä anteeksi. Jumala antaa Jeesuksessa Kristuksessa synnit anteeksi uskoville jotka syntinsä tunnustavat ja sen mukaan sitten elämäänsä elävät Herramme omina.

        Joka syntinsä tunnustaa niin hän saa armon. Eikä tämä synnintunnustaminen ole ollenkaan mitään turhanpäiväistä yhteisluentoo mikä sekin on vain pakanallista loitsua. Synnin ja syntisyytensä tunnustaminen on syvälle käypä kokemus, mikä muuttaa ihmisen ja hänen elämänsä perusteellisesti ja lopullisesti. Ja kun hän sitten ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja Jumalan armo kohtaa hänet ja myös tämä muuttaa hänen elämänsä perinpohjin eikä mitään ole hänen elämässään kuten ennen. Ei Jeesus turhaan puhu tästä kokemuksesta uudestisyntymisenä, niin perinpohjainen tämä elämänmuutos on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on yhtä pöljä väite kuin väite, jonka mukaan auringonvalo tarttuu ulkoilmalla vain niihin, jotka tunnustavat, etteivät ole luoneet auringonvaloa.

        Jumalan armon aurinko loistaa niin väärille kuin vanhurskailekin - ja sekös joitakuita "vanhurskaita" sieppaa, vaikka he kyllä kovaan ääneen ovat toitottamassa pelastuneensa "yksin armosta".

        ja vielä : "Aurinko paistaa taivaalta vain , JOS otan sen vastaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan armon aurinko loistaa niin väärille kuin vanhurskailekin -..."

        Mutta tuo armon aurinko ei anna syntejä anteeksi. Jumala antaa Jeesuksessa Kristuksessa synnit anteeksi uskoville jotka syntinsä tunnustavat ja sen mukaan sitten elämäänsä elävät Herramme omina.

        Joka syntinsä tunnustaa niin hän saa armon. Eikä tämä synnintunnustaminen ole ollenkaan mitään turhanpäiväistä yhteisluentoo mikä sekin on vain pakanallista loitsua. Synnin ja syntisyytensä tunnustaminen on syvälle käypä kokemus, mikä muuttaa ihmisen ja hänen elämänsä perusteellisesti ja lopullisesti. Ja kun hän sitten ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja Jumalan armo kohtaa hänet ja myös tämä muuttaa hänen elämänsä perinpohjin eikä mitään ole hänen elämässään kuten ennen. Ei Jeesus turhaan puhu tästä kokemuksesta uudestisyntymisenä, niin perinpohjainen tämä elämänmuutos on.

        Armo ei anna syntejä anteeksi???????????????
        Jos joskus ihmiskunnan historiassa on armon olemus kierolla tavalla raiskattu, niin yllä olevassa, jossa Jumala käy "vaihtokauppaa" ihmisen kanssa; ihminen katumalla ja syntinsä aidosti - ah, niin aidosti ja katuen - Jumalalle tunnustaen OSTAA Jumalalta itselleen anteeksiannon.

        Tämä niin vilpittömältä kuulostava ja hartaita tunteita nostattava oppi tekee yhden virheen: se oksentaa Jeesuksen Kristuksen TÄYDELLISEN uhrin päälle väittäessään, että SE EI SELLASIENAAN RIITÄ, vaikka Paavalin mukaan riittää: "Jumala OLI Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on yhtä pöljä väite kuin väite, jonka mukaan auringonvalo tarttuu ulkoilmalla vain niihin, jotka tunnustavat, etteivät ole luoneet auringonvaloa.

        Jumalan armon aurinko loistaa niin väärille kuin vanhurskailekin - ja sekös joitakuita "vanhurskaita" sieppaa, vaikka he kyllä kovaan ääneen ovat toitottamassa pelastuneensa "yksin armosta".

        "Jumalan armon aurinko loistaa niin väärille kuin vanhurskailekin - ja sekös joitakuita "vanhurskaita" sieppaa..."

        Niinpä ja mikä kiukku seuraa tästä! He haluavat käydä mieluummin kauppaa Jumalan kanssa, sillä rakkaus lienee aiko outuo heille...


    • Anonyymi

      Jeesus vertasi Jumalan rakkautta vanhempien rakkauteen omiin lapsiinsa. Vanhemmat rakastavat lapsiaan ehdoitta ovat nämä sitten minkälaisia tahansa. Rakkaus kyllä kelpaa jos sitä on tarjolla. Se on evankeliumia käytännössä.
      Jeesus antoi rakkauden tärkeän tehtävät meille ihmisille laupiaan samarialaisen esimerkin mukaisesti. Rakkaudettomia ihmisiä on pajon myös uskonyhteisöissä, mutta onneksi on myös olemassa laupiaita suomalaisia tänäänkin. Teoistaan te tunnette heidät. Tuomari ei kysy viimeisellä tuomiolla oikeata uskoa vaan OIKEITA TEKOJA.

      • ”Jeesus vertasi Jumalan rakkautta vanhempien rakkauteen omiin lapsiinsa. Vanhemmat rakastavat lapsiaan ehdoitta ovat nämä sitten minkälaisia tahansa.”

        Tai ainakin useimmiten. Mutta tuon vertauksen kautta voi ymmärtää, mistä rakkaudessa on kyse.

        Kun lapsi tekee jotain pahaa, vanhemmat rakastavat häntä siitä huolimatta. Eivät hyväksy tekoja, mutta eivät hylkää häntä. Kun nuori asettaa vanhempien näkemykset kyseenalaiseksi, joskus jopa rajulla tavalla, vanhemmat surevat, suuttuvatkin ehkä, mutta eivät lakkaa rakastamasta.

        Jos lapsi hylkää vanhempansa, vanhemmat surevat mutta toivovat koko ajan, että lapsi palaa takaisin. Koska rakastavat lastaan.
        Lapsi – oli sitten jo nuori tai jo aikuinen – kun ymmärtää tämän, ettei häntä ole hylätty koko aikana, saa osakseen ansaitsematonta rakkautta. Kun hän ottaa sen vastaan, hän varmaan katuu tekojaan, ehkä pyytää anteeksi ja näin antaa vanhempien rakkauden vaikuttaa itsessään. Hän ei enää halua loukata tai muuten asettaa vanhempiaan ikävään asemaan, koska rakkaus vaikuttaa nyt häneenkin.

        Vähän yksikertainen selitys, mutta jonnekin tuohon suuntaan.


    • Anonyymi

      Poliisit syyttävät liiasta sisällä olosta, joten pitääkö olla huolissaan?

    • Anonyymi

      Jumalan rakkaus, hyvyys vetää parannukseen. Siksi evankeliumia saarnataan Jeesuksen käskyn mukaan ja se on "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni". Ihminen sitten vastaanottaa eli uskoo. Usko ei ole mikään ihmisen teko tai ansio. Ihminen syntyy uudesti ylhäältä Jumalasta. Ei hän voi itseään uudestisynnyttää. Uskokin on Jumalan synnyttämää ei ihmisen teko. Uudestikastajille kuten helluntailaisille usko on ihmisen oma teko, eli Jumalalla siinä ei ole mitään tekemistä. Näin olen ymmärtänyt kun olen heitä kuunnellut.

      • Anonyymi

        "Siksi evankeliumia saarnataan Jeesuksen käskyn mukaan ja se on "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni"."

        Turhanpäiväiset mantrat eikä loitsut paranna mitään! Vain usko Jeesukseen parantaa ja pelastaa. Joka syntinsä tunnustaa niin hän saa armon. Ihmisen tulee aidosti tunnustaa syntinsä ja syntisyytensä. Synnin ja syntisyytensä tunnustaminen on syvälle käypä kokemus, mikä muuttaa ihmisen ja hänen elämänsä perusteellisesti ja lopullisesti. Ja kun hän sitten ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja Jumalan armo kohtaa hänet ja myös tämä muuttaa hänen elämänsä perinpohjin eikä mitään ole hänen elämässään kuten ennen. Ei Jeesus turhaan puhu tästä kokemuksesta uudestisyntymisenä, niin perinpohjainen tämä elämänmuutos on.


      • Ja missä se Jumalan rakkaus ja hyvyys näkyy?

        Ei kai missään, kun parannukseen ei ole vetoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siksi evankeliumia saarnataan Jeesuksen käskyn mukaan ja se on "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni"."

        Turhanpäiväiset mantrat eikä loitsut paranna mitään! Vain usko Jeesukseen parantaa ja pelastaa. Joka syntinsä tunnustaa niin hän saa armon. Ihmisen tulee aidosti tunnustaa syntinsä ja syntisyytensä. Synnin ja syntisyytensä tunnustaminen on syvälle käypä kokemus, mikä muuttaa ihmisen ja hänen elämänsä perusteellisesti ja lopullisesti. Ja kun hän sitten ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja Jumalan armo kohtaa hänet ja myös tämä muuttaa hänen elämänsä perinpohjin eikä mitään ole hänen elämässään kuten ennen. Ei Jeesus turhaan puhu tästä kokemuksesta uudestisyntymisenä, niin perinpohjainen tämä elämänmuutos on.

        Syntejään tunnustavat ateistitkin vaikka eivät Jumalalle. Kun ihminen tekee väärin lähimmäistään kohtaan hän pyytää anteeksi. Tämä on ja kuuluu ihmisyyteen. Kun omatunto syyttää, pitää pyytää anteeksi väärintekojaan. Tämä ei ole myöskään mikään kristittyjen etuoikeus.

        Myös ateistit voivat rakastaa lähimmäisiään ehdottomalla rakkaudella niinkuin vanhemmat lapsiaan ja Jeesuksen vastaanottaminen kristinuskossa merkitsee syntiensä ja syntisyytensä tunnustamista Jumalan edessä ja ansiottoman rakkauden ja armon vastaanottamista.

        Kristinusko luterilaisittain ei kuitenkaan ole mitään menestyksen teologiaa vaan ristin teologiaa jossa ihminen on ja pysyy keskeneräisenä ja Jumalan rakkautta ja armoa tarvitsevana vauvasta vaariin ja kuolemaansa saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntejään tunnustavat ateistitkin vaikka eivät Jumalalle. Kun ihminen tekee väärin lähimmäistään kohtaan hän pyytää anteeksi. Tämä on ja kuuluu ihmisyyteen. Kun omatunto syyttää, pitää pyytää anteeksi väärintekojaan. Tämä ei ole myöskään mikään kristittyjen etuoikeus.

        Myös ateistit voivat rakastaa lähimmäisiään ehdottomalla rakkaudella niinkuin vanhemmat lapsiaan ja Jeesuksen vastaanottaminen kristinuskossa merkitsee syntiensä ja syntisyytensä tunnustamista Jumalan edessä ja ansiottoman rakkauden ja armon vastaanottamista.

        Kristinusko luterilaisittain ei kuitenkaan ole mitään menestyksen teologiaa vaan ristin teologiaa jossa ihminen on ja pysyy keskeneräisenä ja Jumalan rakkautta ja armoa tarvitsevana vauvasta vaariin ja kuolemaansa saakka.

        Pahoja ihmisiä on kaikkialla eikä uskonnot ja uskonlahkot tee siinä poikkeusta. Ihminen on myös hyvä ja kykenee hyvään. Apostoli Paavalilla nämä kävivät sisäistä kamppailuaan ja se onkin merkki siitä että omatunto toimii. Kokemukseni uskovista ei ole kovin hyvä. Monet heistä pitävät itseään melkein valkeuden enkeleinä mutta tietyissä tilanteissa heidän naamarinsa putoaa ja heistä paljastuukin pimeyden enkeli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntejään tunnustavat ateistitkin vaikka eivät Jumalalle. Kun ihminen tekee väärin lähimmäistään kohtaan hän pyytää anteeksi. Tämä on ja kuuluu ihmisyyteen. Kun omatunto syyttää, pitää pyytää anteeksi väärintekojaan. Tämä ei ole myöskään mikään kristittyjen etuoikeus.

        Myös ateistit voivat rakastaa lähimmäisiään ehdottomalla rakkaudella niinkuin vanhemmat lapsiaan ja Jeesuksen vastaanottaminen kristinuskossa merkitsee syntiensä ja syntisyytensä tunnustamista Jumalan edessä ja ansiottoman rakkauden ja armon vastaanottamista.

        Kristinusko luterilaisittain ei kuitenkaan ole mitään menestyksen teologiaa vaan ristin teologiaa jossa ihminen on ja pysyy keskeneräisenä ja Jumalan rakkautta ja armoa tarvitsevana vauvasta vaariin ja kuolemaansa saakka.

        Hieno kirjoitus.

        Joskus tuntuu siltä, että uskovat kristityt eivät pystyisi mihinkään hyvään, jos eivät uskoisi Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siksi evankeliumia saarnataan Jeesuksen käskyn mukaan ja se on "Ansioton Rakkaus Minun Osakseni"."

        Turhanpäiväiset mantrat eikä loitsut paranna mitään! Vain usko Jeesukseen parantaa ja pelastaa. Joka syntinsä tunnustaa niin hän saa armon. Ihmisen tulee aidosti tunnustaa syntinsä ja syntisyytensä. Synnin ja syntisyytensä tunnustaminen on syvälle käypä kokemus, mikä muuttaa ihmisen ja hänen elämänsä perusteellisesti ja lopullisesti. Ja kun hän sitten ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja Jumalan armo kohtaa hänet ja myös tämä muuttaa hänen elämänsä perinpohjin eikä mitään ole hänen elämässään kuten ennen. Ei Jeesus turhaan puhu tästä kokemuksesta uudestisyntymisenä, niin perinpohjainen tämä elämänmuutos on.

        Vai niin mutta missä vaiheessa se vauva tunnustaa syntinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin mutta missä vaiheessa se vauva tunnustaa syntinsä.

        Synnintunnustus ei ole mikään autuuden ehto luterilaisuudessa. Kun lapsi ottaa Jeesuksen vastaan, hän menee Jeesuksen syliin. Näin Raamattu kertoo. Näin meillä luterilaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnintunnustus ei ole mikään autuuden ehto luterilaisuudessa. Kun lapsi ottaa Jeesuksen vastaan, hän menee Jeesuksen syliin. Näin Raamattu kertoo. Näin meillä luterilaisuudessa.

        Miten teillä siellä lapsi ottaa vastaan kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten teillä siellä lapsi ottaa vastaan kerro?

        Ei mitenkään! Pahuus valtaa lapset jo heikkalaatikolla jos vähänkin tarkkailee sitä touhua mitä pitävät ja kouluissa tilanne kiusaamisten ym. häiriköintien muodossa suorastaan räjähtää käsiin. Teini-iästä ja nuoruudesta puhumattakaan ja aikuisuudessa sitten jo lentääkin veri kuten aamun lehdet ovat taas kertoilleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten teillä siellä lapsi ottaa vastaan kerro?

        Johan kerroin. MENEMÄLLÄ SYLIIN. Etkö ole koskaan nähnyt lasta sylissä?


    • Anonyymi

      Jeesus kolkuttaa sydämen ovella ja se joka kuulee "minun armossani on sinulle kyllin" hän avaa oven. Hänestä tulee ansiottoman rakkauden julistaja sanoillaan ja teoillaan. Tätä on uudestisyntyminen.

      • Anonyymi

        Lapsen usko oli esimerkki aikuisillekin oikeasta uskosta Jeesukseen.


      • Ai niinkö?

        Kuinka moni maailmassa ikinä on kuullut Jeesuksen sanoja edes sydämessään?

        Jeesus ei ole ollut suurimmalle osalle ihmisistä yhtään mitään. Thaimaassa esimerkiksi Jeesus ei kolkuta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ai niinkö?

        Kuinka moni maailmassa ikinä on kuullut Jeesuksen sanoja edes sydämessään?

        Jeesus ei ole ollut suurimmalle osalle ihmisistä yhtään mitään. Thaimaassa esimerkiksi Jeesus ei kolkuta.

        Mistää tiedät ettei Jeesus kolkuta thaimaassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistää tiedät ettei Jeesus kolkuta thaimaassa!

        ja todellisuudessa, ihminen ei miksikään muutu, - SYDÄMELTÄÄN, oli uskossa tai ei !

        joka on kova, on kova, joka hyvä on sitä edelleenkin.

        ei ihmisen PERUS- luonne miksikään muutu. paitsi teennäisesti . . .

        ja ne harhaopit on niin kuin raamatussa Jeesus sanoo:

        "tulevat luoksenne lammasten vaatteissa, ja sisältä ovat täynnä raadollisia susia"
        siis ne: jotka t u l e v a t l u o k s e n n e (käännyttään . . .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistää tiedät ettei Jeesus kolkuta thaimaassa!

        Jos Jeesus kolkuttaa Thaimaassa, niin sitä ei juuri kukaan ole näyttänyt huomanneen.


    • Anonyymi

      Tämä oli myös minun kokemukseni kun kuulin Jeesuksen kolkuttavan ovea. Avasin oven ja ymmärsin mitä tarkoittaa Ansioton Rakkaus Minun Osakseni.

    • Anonyymi

      Aloittajalle...Hyvä määritelmä armosta..
      Sitä ansaita ei töin ja toimin, Jumala sen meille lahjoittaa..

    • Anonyymi

      Harhaoppinen vauvakastekaste ei ole rakkautta. Se on vauvalle valehtelemista.

      • Ja annetaan vauvojen kuolla ilman yhtään uskonnollista kokemusta?


      • Anonyymi

        Uskottelu että Jumala on varmasti olemassa on valehtelemista KAIKILLE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskottelu että Jumala on varmasti olemassa on valehtelemista KAIKILLE

        Harhaoppinen uudestikaste ei ole rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppinen uudestikaste ei ole rakkautta.

        Ei olekaan mutta uudestikaste löytyy vain luterilaisten mielikuvitusteologiasta.


    • Anonyymi

      Armo = jätetään pahantekijä rankaisematta

      • Tai tarjotaan mahdollisuutta hyvittää tekonsa. Tai katsotaan että on jo saanut riittävästi rangaistuksia. Tai jaetaan syyllisyys ja sovitaan. Tai ...


      • Anonyymi

        Ovatko vauvat pahantekijöitä, koska niille tarjotaan sitä "kasteenarmoa", jota ei Raamatusta löydy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko vauvat pahantekijöitä, koska niille tarjotaan sitä "kasteenarmoa", jota ei Raamatusta löydy?

        Kyllä Raamatusta löytyy armo ja se saadaan pyhässä kasteessa uskomalla Jeesukseen. Myös vauvat ja vaarit tarvitsevat armoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Raamatusta löytyy armo ja se saadaan pyhässä kasteessa uskomalla Jeesukseen. Myös vauvat ja vaarit tarvitsevat armoa

        Mutta vauvakaste ei ole mikään pyhä kaste vaan valekaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vauvakaste ei ole mikään pyhä kaste vaan valekaste.

        Kristillinen kaste on uskoville pyhä. Eri ikäisille ei ole eri kasteita. Jos sinulle se ei ole pyhä, se on yksinomaan sinun oma asiasi. Meille uskoville kaste on pyhä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vauvakaste ei ole mikään pyhä kaste vaan valekaste.

        Ellei se sinulle ole, niin muille se voi olla.


    • Anonyymi

      Ehdotonta rakkautta ei olekaan!
      Sellainen on leväperäisyyttä!

      Jos esimerkiksi äiti näkee pienen lapsensa menevän autotielle, hän reagoi heti ja huutaa lasta takaisin kotiin!
      Jos hän vain huutaisi; "Minä rakastan sinua, Hyvää jatkoa leikeillesi!", niin hän ei silloin rakastaisi lastaan.
      Jos Jumala hyväksyy kaikki tekosi ilman ehtoja, silloin Hän on hylännyt sinut oman onnesi nojaan!

      "Jota Herra rakastaa, sitä Hän myös kurittaa!"
      Armo on että antaa anteeksi, Rakkaus on että auttaa oikealle tielle!

      Rakkaus Jumalaan on se että pidämme Hänen käskynsä! Siis rakkaus on sopusointua Jumalan tahdon kanssa!

      • Vähän sekoilet.

        Ehkä täydellistä rakkautta ei ole, mutta se, että teemme välillä väärin, ei liity siihen, ettei enää olisi rakkautta.

        Jumala taas vähät välittää meistä. On omissa oloissaan.


      • Anonyymi

        Taidat olla rakkausinvalidi kun et ole koskaan kokenut ehdotonta rakkautta. Otan osaa! Jos minä näen lapseni juoksevan autotielle, en mitään huutele vaan nappaan hänet syliini vaikka väkisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla rakkausinvalidi kun et ole koskaan kokenut ehdotonta rakkautta. Otan osaa! Jos minä näen lapseni juoksevan autotielle, en mitään huutele vaan nappaan hänet syliini vaikka väkisin.

        Meille luterilaisille uskoville Jumala toimii juuri samalla tavalla. Hän ei huutele sivusta vaan toimii. Helluntailaisille jumala on pelkkä suunsoittaja.


      • Et ole oikein tainnut ymmärtää sitä, mitä rakkaus on.

        Se on kaikessa mitä teemme tai puhumme. Ei pelkästään hokemassa ”Jos hän vain huutaisi; "Minä rakastan sinua…”, jossa ei ehkä sitä rakkautta ole lainkaan läsnä.

        ”Jos Jumala hyväksyy kaikki tekosi ilman ehtoja…”

        Jumala hyväksyy sinut teoistasi huolimatta. Se on vähän eri asia kuin tuo.


      • mummomuori kirjoitti:

        Et ole oikein tainnut ymmärtää sitä, mitä rakkaus on.

        Se on kaikessa mitä teemme tai puhumme. Ei pelkästään hokemassa ”Jos hän vain huutaisi; "Minä rakastan sinua…”, jossa ei ehkä sitä rakkautta ole lainkaan läsnä.

        ”Jos Jumala hyväksyy kaikki tekosi ilman ehtoja…”

        Jumala hyväksyy sinut teoistasi huolimatta. Se on vähän eri asia kuin tuo.

        Ei taida olla ihan noin.

        Raamatussa Jumala ei hyväksy ihmistä, joka tekee väärin, vaan määrää kivitettäväksi.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ei taida olla ihan noin.

        Raamatussa Jumala ei hyväksy ihmistä, joka tekee väärin, vaan määrää kivitettäväksi.

        Raamatussa on muitakin jumalia kuin vain tuo kivittäjäjumala. Esimerkiksi Jeesus saarnasi ikuista rangaistusta helvetissä jos ei uskota häneen. Jos saisin valita, valitsisin mieluimmin tuon kivittämisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on muitakin jumalia kuin vain tuo kivittäjäjumala. Esimerkiksi Jeesus saarnasi ikuista rangaistusta helvetissä jos ei uskota häneen. Jos saisin valita, valitsisin mieluimmin tuon kivittämisen.

        Heh. Raamatussa jokaisella kansalla on oma jumalansa. Kuten se Israelin Jumala.

        Ikuinen rangaistus helvetissä ei ole todellista. Jokaisella uskonnolla on omat rangaistukset.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Raamatussa jokaisella kansalla on oma jumalansa. Kuten se Israelin Jumala.

        Ikuinen rangaistus helvetissä ei ole todellista. Jokaisella uskonnolla on omat rangaistukset.

        Ei yksikään uskonto ole helvettiä luonut. Jumala on luonut helvetin Saatanaa ja hänen enkeleitään varten ja valitettavasti sinne joutuvat ne ihmisetkin, jotka palvelevat Saatanaa uskonnosta riippumatta. Pakanauskonnot ovat usein syntyneet juuri Saatanan ja riivaajahenkien vaikutuksesta ja ne palvelevat Saatanaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksikään uskonto ole helvettiä luonut. Jumala on luonut helvetin Saatanaa ja hänen enkeleitään varten ja valitettavasti sinne joutuvat ne ihmisetkin, jotka palvelevat Saatanaa uskonnosta riippumatta. Pakanauskonnot ovat usein syntyneet juuri Saatanan ja riivaajahenkien vaikutuksesta ja ne palvelevat Saatanaa.

        Ei Jumala ole mitään sanonut sellaista luoneensa.

        Keksit omiasi.

        Minä en palvo mitään, eikä moni muukaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Ei taida olla ihan noin.

        Raamatussa Jumala ei hyväksy ihmistä, joka tekee väärin, vaan määrää kivitettäväksi.

        ”Raamatussa Jumala ei hyväksy ihmistä, joka tekee väärin, vaan määrää kivitettäväksi.”

        Riippuu kovasti siitä, millaiseen kontekstiin laitat vanhat kirjoitukset ja Jeesuksen sanoman.
        Jos haluat Jumalan olevan tuollainen, sillehän ei kukaan muu voi mitään.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Raamatussa Jumala ei hyväksy ihmistä, joka tekee väärin, vaan määrää kivitettäväksi.”

        Riippuu kovasti siitä, millaiseen kontekstiin laitat vanhat kirjoitukset ja Jeesuksen sanoman.
        Jos haluat Jumalan olevan tuollainen, sillehän ei kukaan muu voi mitään.

        Minä en halua mitään.

        Mutta Raamatussa Jumala määrää väärin tehneet kivitettäväksi.

        Jeesus käskee noudattamaan Jumalan lakia, jossa vanhempansa kiroavat määrätään surmattavaksi.


      • torre12 kirjoitti:

        Minä en halua mitään.

        Mutta Raamatussa Jumala määrää väärin tehneet kivitettäväksi.

        Jeesus käskee noudattamaan Jumalan lakia, jossa vanhempansa kiroavat määrätään surmattavaksi.

        Kuten tiedät, tuo on tulkintakysymys. Jos noudatat sanatarkkaa tulkintaa, sen voi noinkin ymmärtää.


    • Anonyymi

      Rakkaus ei toimi yhdessä valheen kanssa eikä valehtelemalla voida luoda rakkautta.

      • Anonyymi

        näitä useita kristinuskon palstoja lueskellut, niin rakkautta ei "hitustakaan" ??

        eikös se ensimmäinen Käsky ollut juurikin se Rakkauden Käsky !

        JEESUS oli/on: i n h i m i l l i n e n. ei mulla muuta


      • Aivan, rakkauteen ei kuulu valheet.


    • Anonyymi

      Riippuu, että miten evankeliumia luetaan.

      • Anonyymi

        Evankeliumia ei lueta vaan TEHDÄÄN. Usko ilman tekoja on kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumia ei lueta vaan TEHDÄÄN. Usko ilman tekoja on kuollut.

        niinhän Paavali kirjoittaa: "ahkeroikaa siis hyvissä teoissa . . .

        TEOT, ei kuitenkaan ole sama kuin "pelastus", T E O I L L A, e i pelastuta, vaan ja ainoastaan Jumalan lähettämällä pelastuksella, joka on Jeesuksessa Kristuksessa.


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe