ihastunut ulkopuoliseen ja epäilen omaa suhetta

Kertokaaha omia ideoita/kokemuksia/jotakin!

Olen ollut nykyisessä suhteessa pian jo kolmisen vuotta, josta yhden vuoden asuimme poikaystävän kanssa yhdessä. Minua kuitenkaan ei miellyttänyt poikaystävän teot/ tai oikeestaan tekemättömyys arjessa, joten muutin nyt erilleen, kun ajattelin että se voisi olla hyväksi niin suhteelle kuin poikaystävälle ja mulle, vaikkei poikaystävä kuitenkaa sitä olisi halunnut!

Kuitenkin!! olen huomannut, että oon vissii aika helveti ihastunu yhteen mieheen, kehen olen tutustunut poikaystäväni kautta. Hän asuu poikaystäväni kotipaikkakunnalla, kuitenkin noin 200km meistä! Hän on niiku semmone tuttu poikaystävälle eli ei niinkää kunnon kaveri. Puhutaan paljon somen kautta, mulla lentelee perhosia vatsassa ja pakko iha kokoaja stalkata onko hän katsonut jo mun viestit! hänen kuvien stalkkaaminen somessa alkaa olee jo arkipäivää jnejne. En tiedä onko hän kiinnostunut minusta, mutta kovasti sen haluaisin tietää jos se auttas jotenki asiaan! Puhutaan aika paljon..

Mutta tuntuu siis vaa todella pahalle kun on suhteessa, mutta ihastunut ulkopuoliseen! Oma kumppani kuitenki todellaki rakastaa minua! En tiedä, vaan miten toimisin, mikä ees olisi oikein! Ja pelottaa jotenki, että jos näkisin tän ihastuksen joskus uudelleen jossai kemuissa vaikka (tai en tiedä missä vaan) niin asia menisi pettämiseksi! Olen vaan niiin ihastunut häneen vaikka mulla on oma ukko joka mua rakastaa?? Ja tuntuu et tää ois ainoo semmone ihastus mikä oikeesti kestänyt kauan! Miten edes tämmönen on päässy tapahtumaan! Tuntuu niiin heleveti väärältä mutta kuitenki tulen itse niiiin hyvälle mielelle kun nään hänen nimensä ponnahtavan ilmoituksiin😫
Haluaisin kertoa tästä poikaystävälle, mutta pelkään aiheuttavani tällä vaan "turhan" riidan ja tällä hetkellä mun mielenterveys ei vain kestäisi mitään riitoja tai sellasii ainakaa mitä itse voisin kuitenki ollla aloittamatta!
en tiedä olen vaan niin hukassa.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan normaali tilanne, tuollaista sattuu, ihan turha olla hukassa :).

      Realismia suosittelisin. Et tiedä oikeasti millainen tuo ihastuttava mies on. Et niin yhtään mitään. Ihastuksesi on lähinnä mielikuviesi varassa, näet miehen ruusunpunaisten lasien läpi. Todennäköisesti mielikuvistasi juuri mikään ei ole totta. Mies voi olla täysin kelpaamaton yhteiseloon kanssasi.

      Jokatapauksessa. Tee kuten olen lapsilleni (jo aikuisia) opettanut: kun et tiedä mitä teet, älä tee mitään. Olet vain "tässä sitä nyt ollaan". Missään tapauksessa et kerro tuosta miehestä poikaystävällesi! Sillä kaivat verta nenästäsi, ja myös poikaystäväsi nenästä (kuvainnollisesti). Aina kannattaa jäähdytellä ja oikoa tunteita ihastusta kohtaan eikä puhua niistä kenellekään. Ne ovat sinun tunteitasi. Niitä tulee ja menee, kuten meillä aivan kaikilla.

      • Itsekkin olen pohdiskellut jospa olen vaan ihastunut miehen ulkonäköön koska en kuitenkaa tunne häntä perinpohjin... Ja elelen vaan jossain ihastus kuplassa..
        Tai onhan hän todellakin siis hauska ja meiän ajatusmaailmat kohtaavat hyvinkin.
        Yritän olla hänelle puhumatta, etten vaan ruokkisi mun tunteita, mutta siis sehän vasta vaikeeta onkin!
        Niin tuntuu just siltä, että jotain pitäisi tehä, koska jollain tavalla pelottaa vaa liikaa että päädytään jonnekin ja sitten ihastuneena petän poikaystävääni, kuitenkin käydään usein py:n kanssa kyseisellä paikkakunnalla ja nään hänet pakolla!


      • Anonyymi
        kaalikas112 kirjoitti:

        Itsekkin olen pohdiskellut jospa olen vaan ihastunut miehen ulkonäköön koska en kuitenkaa tunne häntä perinpohjin... Ja elelen vaan jossain ihastus kuplassa..
        Tai onhan hän todellakin siis hauska ja meiän ajatusmaailmat kohtaavat hyvinkin.
        Yritän olla hänelle puhumatta, etten vaan ruokkisi mun tunteita, mutta siis sehän vasta vaikeeta onkin!
        Niin tuntuu just siltä, että jotain pitäisi tehä, koska jollain tavalla pelottaa vaa liikaa että päädytään jonnekin ja sitten ihastuneena petän poikaystävääni, kuitenkin käydään usein py:n kanssa kyseisellä paikkakunnalla ja nään hänet pakolla!

        Ihastuminen toiseen yrittää kertoa sinulle jotain... eli saada sinut ajattelemaan suhdetta poikaystävääsi tarkemmin. Onko suhde sitä mitä haet?

        Mitä enemmän yrität olla "ruokkimatta" tunteitasi ihastukseen, sitä enemmän tunnet olevasi ihastunut. Näin se menee. Olet ilmeisesti nuori vielä. Suosittelisin pientä breikkiä poikaystäväsi kanssa. Tai ainakin ottamaan selvää tuosta ihastuksesta, tapahtui mitä tapahtui. Kannattaa tarttua hetkiin ja olla rohkea. Muuten oikeat valinnat saattavat jäädä tekemättä ja se harmittaa.


    • suhteellanne ei ole pidemmän päälle tulevaisuutta kun arkenne ei sovi yhteen.

      eikä tuolla ihastuksenkaan kanssa ole tulevaisuutta kun välimatka on tuollainen.

      sinun kannattaisi olla vain yksin.

      • Sitä olen itsekin paljon pohdiskellut, vaikka kuinka yritimme sitä arkea saaha jotenki toimimaan, puhuimme ja riitelimme mutta ei kyllä silti lähteny rullaamaan! Tuntui kun olisin hänelle just vaan jokin huoltaja, mitään hän ei voinut itse tehä, eikä asia muuttunut mihinkään suuntaan edes vaikka lukemattomia kertoja puhutttiin asioista.
        Niinpä muutinki sitten oman asuntoon pois hänen luotaan. Aikalailla mun oma elämä alko siinä muutenkin jäämään kun oli meidän kotona niin paljon tehtävää ja "huolehtia" poikaystävästä...


      • kaalikas112 kirjoitti:

        Sitä olen itsekin paljon pohdiskellut, vaikka kuinka yritimme sitä arkea saaha jotenki toimimaan, puhuimme ja riitelimme mutta ei kyllä silti lähteny rullaamaan! Tuntui kun olisin hänelle just vaan jokin huoltaja, mitään hän ei voinut itse tehä, eikä asia muuttunut mihinkään suuntaan edes vaikka lukemattomia kertoja puhutttiin asioista.
        Niinpä muutinki sitten oman asuntoon pois hänen luotaan. Aikalailla mun oma elämä alko siinä muutenkin jäämään kun oli meidän kotona niin paljon tehtävää ja "huolehtia" poikaystävästä...

        sun kannattaisi valita se 3. vaihtoehto eli sinä itse.


      • timitys kirjoitti:

        sun kannattaisi valita se 3. vaihtoehto eli sinä itse.

        kai se on niin tehtävä, että paremmin tunnistais itseäänkin ja mitä oikeesti haluan ja tarvitsen, jospa paras oiski olla yksin enkä tarviikkaan ketään vierelleni, ainakaan vielä...


    • Anonyymi

      Naisen ihastus siirtyy miehestä toiseen eikä juuri koskaan palaa. Koska teillä ei kai ole vielä lapsia, teet poikaystävällesi karhunpalveluksen jäämällä suhteeseen ihan riippumatta siitä, mitä uudelle ihastuksellesi käy. Älä pidä poikaystävääsi varalla.

      Sitten kun sinulla joskus on lapsia, kuvio on ihan toinen. Silloin omat halut ja himot pannaan hyllylle odottamaan lasten poismuuttoa ja keski-ikää.

    • Anonyymi

      Kuviohan on päivänselvä (ainakin ulkopuolisen silmin)

      Jätät poikaystäväsi, koska suhteenne ei tulisi pidemmän päälle onnistumaan, koska et voi elää hänen kanssaan yhdessä.

      Sitten otat selvää tuosta uudesta miehestä, onko kyseessä muutakin kuin ensi-ihastuminen.

      Näin kaikki menee ns "by the book" ja voit olla pystypäin myöhemmin.

      Jos kuitenkin olet läheisriippuvainen ja sinulla pitää koko ajan olla joku, on asia hankalampi.

      • No oon eroa yrittäny kauan, mutta sitte sieltä poikaystävältä tulee vaa just kaikkea, että hän ei halua ketään muuta ja vaan minä teen hänet onnelliseksi, hän ei tarvii muuta kun vaan minut... Vaikka kuinka yrittääkin sanoa, että kun ei tämä toimi ja piste
        Ja kun olemme tuon ihastuksen kanssa puhuttu ollaan niin paljoista asioista vaa sammaa mieltä, hänellä vaan on niin samalaiset ajattelutavat jne, mitä en oo taas kokenu pitkään poikaystäväni kanssa tai lähes aina riidellään edes jostakin.


      • kaalikas112 kirjoitti:

        No oon eroa yrittäny kauan, mutta sitte sieltä poikaystävältä tulee vaa just kaikkea, että hän ei halua ketään muuta ja vaan minä teen hänet onnelliseksi, hän ei tarvii muuta kun vaan minut... Vaikka kuinka yrittääkin sanoa, että kun ei tämä toimi ja piste
        Ja kun olemme tuon ihastuksen kanssa puhuttu ollaan niin paljoista asioista vaa sammaa mieltä, hänellä vaan on niin samalaiset ajattelutavat jne, mitä en oo taas kokenu pitkään poikaystäväni kanssa tai lähes aina riidellään edes jostakin.

        niin ja ennen tätä tän hetkistä suhdetta olin sinkkuna ehkä vain muutaman kuukauden... Eli sinäänsä on kokoaika ollut joku nii tuntuu, ettei oo pystynyt edes kunnolla tutustumaan itseensä tai jotenki sellane olo, että ei vaan tiedä mistään mitään...


      • Anonyymi
        kaalikas112 kirjoitti:

        No oon eroa yrittäny kauan, mutta sitte sieltä poikaystävältä tulee vaa just kaikkea, että hän ei halua ketään muuta ja vaan minä teen hänet onnelliseksi, hän ei tarvii muuta kun vaan minut... Vaikka kuinka yrittääkin sanoa, että kun ei tämä toimi ja piste
        Ja kun olemme tuon ihastuksen kanssa puhuttu ollaan niin paljoista asioista vaa sammaa mieltä, hänellä vaan on niin samalaiset ajattelutavat jne, mitä en oo taas kokenu pitkään poikaystäväni kanssa tai lähes aina riidellään edes jostakin.

        Joo, teille ei pelkkä breikki riitä. Kannattaa lopettaa suhde poikaystävääsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, teille ei pelkkä breikki riitä. Kannattaa lopettaa suhde poikaystävääsi.

        joo no se tulee olee vaikeeta erota, kun hän sitä ei halua


      • Anonyymi
        kaalikas112 kirjoitti:

        joo no se tulee olee vaikeeta erota, kun hän sitä ei halua

        Elämässä on aina vaikeitakin tai kuten nykyään sanotaan, haastavia asioita tehtävänä. Kun viimein saa tehtyä, ihmettelee jälkeenpäin mikä siinä muka niin vaikeaa oli. Se mikä sinullekin on vaikeinta, toimia oman tunteen, järjen ja tahdon mukaan. Kannattaisi miettiä jonkun asiantuntijan kanssa näitä hommia. Epäilen, että olet aivan liian kiltti, epäterveen kiltti. Yritä johtaa itseäsi jämäkämmin.

        Ero on sinun kannalta paras, mutta niin on poikaystäväsikin kannalta. Hän ymmärtää sen joskus.


    • Anonyymi

      Tietenkään poikaystäväsi ei halua laskea sinua menemään koska olet "huolehtinut " siitä jo kauan.
      Mutta tuo ei ole mitä sinä haluat. Olette puhuneet ja puhuneet ja puhuneet ja puhuneet ja pu..... Viestisi että sinä et halua enää jatkaa, sinun mielestä homma ei hoidu, et ole lainkaan tyytyväinen poikaystäväsi käytokseen, tekemisiin, olemiseen, ei vain näytä menevän perille!

      Vain, ole hyvä, tee itsellesi ja poikaystävällesi mega palvelus:
      laske se menemään ja vain lakkaa vastaamasta viesteihinsä. Niin kauan kuin sinä ruokit sen kerjäystä, et ikinä pääse siitä eroon. Vain, ole hyvä , anna jo mennä!

      Teillä onneksi on omat asunnot joten vaihda lukot tai sarjoita avaimesi uudelleen ettei hänellä ole vapaata pääsyä kotiisi.

      Et takuuvarmasti keksi sanoa enää mitään mitä et ole jo miljoona kertaa sanonut! Miksi jauhaa samaa asiaa kuin makunsa menettänyttä purukumia?

      Vai eläkää omaa elämäänne. Kumpikin omalla tahollaan. Ja lakkaa kiusaamasta "poikakaveriasi" jankuttamalla samaa rukkien hänen toivoaan että ehkä sittenkin vielä.....
      teet ison virheen ellet jo lopeta koko showta.

      • Mä tein sen, kaksi päivvää puhuimme putkeen asioista ja hän alkoi kai ymmärtmään kun perustelin oikeesti hyvin. Nyt kuitenki oon kokoajan vaan miettinyt ja eppäillyt, että teinköhä varmasti oikein...
        Mutta kiitos, tuon viestin luettua (ja muidenkin auttaneiden) tuli helpotusta ja varmuutta siihe, että nyt oikeesti oli se tehtävä ja täö oli vaan parasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe