Ihmiset vaan rundaa metsässä maastureilla tai kilpuroi maantiepyörillä, mutta mistä kunnollnen fillari matkailukäyttöön? Sellainen jolla voi kuskata telttaa, makuupussia ja muuta. Olisiko ehdotuksia? En ole törmännyt mainokseen, jossa sanoittaisiin että tämä sopii retkeilijälle.
Paras pyörä retkeilyyn?
8
3036
Vastaukset
- niukka
Budjetistasi riippuen valikoima on niukka tai olematon. Varsinaisista retkipyörävalmistajista tunnetuin taitaa olla Koga-Miyata. Noiden hinta ja laatu on sitten ihan omaa luokkaa. Suurista pyörämerkeistä ainakin Trekillä ja Cannondalella on retkipyörämallit, mutta niitä ei tietääkseni tuoda maahan. Jenkeistä tilaamalla onnistuu luonnollisesti. Suomessa paras saatavuus taitaa olla kotimaista jälkeä olevalla Rossano Touring -mallistolla. Retkipyörää voi tietenkin lähteä rakentamaan myös hybridin tai esim. cyclo cross -pyörän päälle, mutta tällöin osien valintaan täytyy osata kiinnittää erityishuomioita.
- Vipunen
Jep. Koga on taatusti matkapyörien aatelia.
Muistaakseni aiemmin Suomen urheiluaitta toi niitä maahan ainakin supeaa valikoimaa. Nykyisestä tilanteesta en tiedä. Varmaan jos sellaista lähtisi hankkimaan, niin ulkomailta kannattaa tilailla. Traveller-malli on vielä ihan siedettävän hintainenkin, noin 1500e.
Helpommin saatavissa on sitten Rossano, ei varmaan ihan huono sekään. Hinnat alkaen hieman alle tonnista 1250 euroon.
- Parrujalka
Minulla on tunturin hybridi jota olen osilla parantanut. Olen vaihtanut tavaratelineen, tangon
nousukahvat ja rukannut vaihteiden välityksiä itselle sopivammaksi. Kerran minulla oli etujousella varustettu pyörä reissulla mukana ja sitä kokemusta en aio uusia. - Nojapyöräilijä
Hanki nojapyörä. Mikäli taidot eivät riitä itse tekemiseen, voi valmiita malleja kahtella sähköpyörän sivuilta:
www.sahkopyora.net
Sivut ovat todella epäselvät ja raskas soutuiset, toisin kuin nojapyörät :-) - Matkamanu
Täytyypä ottaa selvää Rossanosta ja Kogasta. Koga on minulle merkkinä aivan tuntematon. Pitää ottaa selvää mikä siinä maksaa. Kiitti.
- testiin
Ensi viikolla ilmestyvässä uudessa fillari-lehdessä näyttää olevan luvassa Rossanon touring-pyörän koeajoa.
- juttua
testiin kirjoitti:
Ensi viikolla ilmestyvässä uudessa fillari-lehdessä näyttää olevan luvassa Rossanon touring-pyörän koeajoa.
Tulevan Fillarin lisäksi kannattaa tutustua Retki-lehdessä 3/2003 olleeseen retkipyörätestiin. Silvesportin sivujen mukaan Rossano voitti ko. testin, mutta jotenkin minulla on sellainen mielikuva, että testattu pyörä oli erityisvarusteltu (kuten Rossanon pyörät tavallisesti testeissä).
- Matkamanu
juttua kirjoitti:
Tulevan Fillarin lisäksi kannattaa tutustua Retki-lehdessä 3/2003 olleeseen retkipyörätestiin. Silvesportin sivujen mukaan Rossano voitti ko. testin, mutta jotenkin minulla on sellainen mielikuva, että testattu pyörä oli erityisvarusteltu (kuten Rossanon pyörät tavallisesti testeissä).
Pitää ostaa Fillari-lehti ensi viikolla ja kaivaa vanha Retki-lehti kirjaston kätköistä. Kiitti vinkeistä. Kyllä tämä tästä kirkastuu siihen mennessä, kun hiekat saadaan siivottua pyöräteiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642