Hyvin todellinen; mitä tarkoittaa? Kuljin metsässä toisen ihmisen kanssa, katselimme puita ja yhtäkkiä tulee voimakas tuuli ja repii ja ulvoo ympärillä. Toinen ihminen yrittää saada minua suojaan kyyryyn ja minä suojaan häntä kädellä selästä ja pelkäämme molemmat, että puhuri heittää meidät ilmaan. Aivan selkeä yöuni. Olimme maassa polvillamme ja pitelimme toisistamme kiinni. Tuulen ääni oli korvia riipivä, pelottava.
Vastaukset 93
Mä näin viimeyönä ihan kummaa unta, heräsinkin siihen säpsähtäen. Yleensä en muista edes unia nähneeni tai hyvin harvoin, jos näenkin. Unessa kuulin niin kun ulinaa, ulinaksi mielsin sen äänen ja läksin kävelemään sitä ääntä etsin mistä se kuuluu.
Se kuului pihavarastosta, tuosta meidän omasta ja varovasti avasin varaston ovea kurkatakseni mitä siellä näkyy ja mikä ääntelee ulisten. No kun sitten sain oven auki ja valot päälle, niin en kyllä nähnyt mikä ulisi vaikka ulisi edelleen. Mutta näin itseni hirressä killumassa.
Vois melkeen sanoa, että koko erikoinen uni. 🙄
Mitä uni ennusteet siitä sanoopi?- Anonyymi
No toivon ollu ihan hirvee uni :( Oliko paha olo kun heräsit? :(
Anonyymi kirjoitti:
No toivon ollu ihan hirvee uni :( Oliko paha olo kun heräsit? :(
Oli se ensin sellainen, että säpsähdin hereille, mutta itseasiassa sen jälkeen oli aika levollinen olo. Kumma kyllä.
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Oli se ensin sellainen, että säpsähdin hereille, mutta itseasiassa sen jälkeen oli aika levollinen olo. Kumma kyllä.
Oho, olis voinu luulla toisin. Olen ap. Mulle tuli omastani huono olo. En osaa sanoa mitä unesi kuvastaa ...
Anonyymi kirjoitti:
Oho, olis voinu luulla toisin. Olen ap. Mulle tuli omastani huono olo. En osaa sanoa mitä unesi kuvastaa ...
Koit pelottavana unesi? Mä luulen, että mun uneni liittyy mun henkisen elämäni myllerryksiin. Jonkinlaiseen ahdistukseen tjn.
Olen hiukan masentunut, en nyt pahasti mutta sen verran kuitenkin, että huomaan olossani ettei mulla ole niin hyvä olla, kun voisi olla. Ryven aika alakuloisissa fiiliksissä välillä.Anonyymi kirjoitti:
Täytyy lähteä kokeilemaan nukkumista ja näkyykö unelle jatkoa. Hyvää yötä, näe hyviä unia tällä kertaa. :)
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Täytyy lähteä kokeilemaan nukkumista ja näkyykö unelle jatkoa. Hyvää yötä, näe hyviä unia tällä kertaa. :)
Hyvää yötä. Niinhän se on, että arki noihin heijastuu ...
Parempaa unta tulevaksi . - Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Koit pelottavana unesi? Mä luulen, että mun uneni liittyy mun henkisen elämäni myllerryksiin. Jonkinlaiseen ahdistukseen tjn.
Olen hiukan masentunut, en nyt pahasti mutta sen verran kuitenkin, että huomaan olossani ettei mulla ole niin hyvä olla, kun voisi olla. Ryven aika alakuloisissa fiiliksissä välillä.Sun vanha minuus kuolee.
Jan1 kirjoitti:
Ehkä siinä hirressä roikkui vanha minäsi.. ja olit helpottunut kun pääsit siitä eroon?
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää yötä. Niinhän se on, että arki noihin heijastuu ...
Parempaa unta tulevaksi .Nyt en tainnut nähdä unia, en ainakaan muista mitään. :)
Mites sinä?Anonyymi kirjoitti:
Sun vanha minuus kuolee.
Voi olla, irl kuitenkin se tuntuu vähän vaikealtakin. Välillä tuntuu, että pää räjähtää. 🤯
Wwuwuw kirjoitti:
Ehkä siinä hirressä roikkui vanha minäsi.. ja olit helpottunut kun pääsit siitä eroon?
Kunpa se helpotus tulisi unesta konkreettisesti tähän arkeenkin. Arki meinaan tuntuu jotenkin tosi vaikealta, tukehduttavalta.
Hetkittäin olo on normaali. 🙂
Ja hetkittäin ihan ulalla... 😵Minäkin osallistun tähän akkojen tulkintakerhoon.
Entinen avokki sanoi, että tuo tietää varmaa eroa. Hänelle tuollainen itsensä kuolleena näkemis uni on ennustanut eron jo useamman kerran. Näin ainakin väitti.
En nyt yhtään sitten maalaile puruja seinille.Thymallus kirjoitti:
Minäkin osallistun tähän akkojen tulkintakerhoon.
Entinen avokki sanoi, että tuo tietää varmaa eroa. Hänelle tuollainen itsensä kuolleena näkemis uni on ennustanut eron jo useamman kerran. Näin ainakin väitti.
En nyt yhtään sitten maalaile puruja seinille.Helvetti, sun ennustuksias. Tai entisen avokin oikeastaan. En nyt tässä kohtaa kaipaisi mitään sellaista. Ei ole kiva ennustus. En tykkää.
Voisiko lausuntoa muuttaa? :)Jan1 kirjoitti:
Helvetti, sun ennustuksias. Tai entisen avokin oikeastaan. En nyt tässä kohtaa kaipaisi mitään sellaista. Ei ole kiva ennustus. En tykkää.
Voisiko lausuntoa muuttaa? :)Multa saa minkälaisen lausunnon haluaa :)
Muutetaan se tuohon muidenkin esittämään muotoon, että eroat entisestä minästäsi.
Tuon aiemman ennusteen esittäjä on sen verran jääräpäinen, ettei kysytä häneltä :)Thymallus kirjoitti:
Multa saa minkälaisen lausunnon haluaa :)
Muutetaan se tuohon muidenkin esittämään muotoon, että eroat entisestä minästäsi.
Tuon aiemman ennusteen esittäjä on sen verran jääräpäinen, ettei kysytä häneltä :)Jop helpotti kummasti. :D
Joo ei me mitään jääräpäisiä naisia aleta kuuntelemaan. Tuosta vaan suoraan ja silleen paras.Jan1 kirjoitti:
Helvetti, sun ennustuksias. Tai entisen avokin oikeastaan. En nyt tässä kohtaa kaipaisi mitään sellaista. Ei ole kiva ennustus. En tykkää.
Voisiko lausuntoa muuttaa? :)Miltähän nuo maalatut purut muuten näyttäis seinällä?
Thymallus kirjoitti:
Miltähän nuo maalatut purut muuten näyttäis seinällä?
Mietin kuule hetken ihan samaa. Voihan sitä kutsua moderniksi taiteeksi vaikka. :)
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Nyt en tainnut nähdä unia, en ainakaan muista mitään. :)
Mites sinä?Näin kyllä eikä sekään tuntunut hyvältä: Toinen ihminen otti seinältä pois jotain sellaista, mikä on hänelle tosi tärkeää, mutta teki sen toisen henkilön vuoksi niin kuin omia arvojaan vastaan. Kysyin unessa miksi tuon teet. Hän selvästi halusi ettei huoneeseen tulija näe seinälle ripustettua asiaa. On alkanut näyttämään niin paljon selkounia, että aivan kuin en nukkuisi ollenkaan!
Anonyymi kirjoitti:
Näin kyllä eikä sekään tuntunut hyvältä: Toinen ihminen otti seinältä pois jotain sellaista, mikä on hänelle tosi tärkeää, mutta teki sen toisen henkilön vuoksi niin kuin omia arvojaan vastaan. Kysyin unessa miksi tuon teet. Hän selvästi halusi ettei huoneeseen tulija näe seinälle ripustettua asiaa. On alkanut näyttämään niin paljon selkounia, että aivan kuin en nukkuisi ollenkaan!
No höh höh. Kyllä sulla nyt on unet! Oisko se joku salaisuus vai jokin ristiriitaa aiheuttava asia, seinältä poistettu sellainen? Teki toisen henkilön vuoksi, tuli mieleen että se jokin asia voisi aiheuttaa ristiriitaa?
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
No höh höh. Kyllä sulla nyt on unet! Oisko se joku salaisuus vai jokin ristiriitaa aiheuttava asia, seinältä poistettu sellainen? Teki toisen henkilön vuoksi, tuli mieleen että se jokin asia voisi aiheuttaa ristiriitaa?
En tiedä. Välillä olis ihan kiva kun sais nukkua vaan...
Kyllä siitä jäi olo niin kuin ihmisellä olisi ollut siinä häpeä ja en katsonut tilanteessa hyvällä tjsp. Hyvä, että sinä nukuit normaalisti! Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Välillä olis ihan kiva kun sais nukkua vaan...
Kyllä siitä jäi olo niin kuin ihmisellä olisi ollut siinä häpeä ja en katsonut tilanteessa hyvällä tjsp. Hyvä, että sinä nukuit normaalisti!Ymmärrän, kunnon yöunet ilman mitään päänsisäisiä häröjä on tarpeelliset. Mä kyllä useinmiten nukahdan hyvin, melkein ennen kun pää tyynyyn osuu ja nukun aamuun asti kuin tukki. :)
Harvemmin tulee unia tosiaan nähtyä, mun käsityksen mukaan. Ehkä joku stressaava elämänjakso sitten aiheuttaa sen, että ne tulee uniinkiin eikä niiltä saa rauhaa, ennen kun ne on tullut jotenkin käsitellyiksi ja ratkaisu löytynyt?
Pitkään tuollainen stressi on rasittavaa. :(
Mutta toivotaan, että niiden unienkin kautta jokin palikka loksahtaa kohalleen ja kohta helpottaa sullakin? :)- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Ymmärrän, kunnon yöunet ilman mitään päänsisäisiä häröjä on tarpeelliset. Mä kyllä useinmiten nukahdan hyvin, melkein ennen kun pää tyynyyn osuu ja nukun aamuun asti kuin tukki. :)
Harvemmin tulee unia tosiaan nähtyä, mun käsityksen mukaan. Ehkä joku stressaava elämänjakso sitten aiheuttaa sen, että ne tulee uniinkiin eikä niiltä saa rauhaa, ennen kun ne on tullut jotenkin käsitellyiksi ja ratkaisu löytynyt?
Pitkään tuollainen stressi on rasittavaa. :(
Mutta toivotaan, että niiden unienkin kautta jokin palikka loksahtaa kohalleen ja kohta helpottaa sullakin? :)Joo, ne on jaksoissa, aivoissa tapahtuu :))
Mutta eipä sillä, kiva oli tästä lukea toistenkin unia. Niistä kun näkee, että jokaisella ne ovat kimurantteja ja absurdeja. Mielenkiintoisia. Aivot ovat sellainen palapeli. Mulla oli tässä takana pitkä tiukka työjakso; unet tulvahti heti kun jäin vapaille ja levolle tuli tilaa. Sulle myös pehmeämpää settiä jatkoon, ei ulinaa, kuminaa eikä köysiä :) - Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
En nyt yhtään sitten maalaile puruja seinille.Akkojen?
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ne on jaksoissa, aivoissa tapahtuu :))
Mutta eipä sillä, kiva oli tästä lukea toistenkin unia. Niistä kun näkee, että jokaisella ne ovat kimurantteja ja absurdeja. Mielenkiintoisia. Aivot ovat sellainen palapeli. Mulla oli tässä takana pitkä tiukka työjakso; unet tulvahti heti kun jäin vapaille ja levolle tuli tilaa. Sulle myös pehmeämpää settiä jatkoon, ei ulinaa, kuminaa eikä köysiä :)No niinpähän se on. Kiitos vaan. Yritetään hoitaa ajatteluhommat näin hereillä ja nukkua, kun on nukkuaika. :)
- Anonyymi
J unesi kertoo tosiaan mielesi myllerryksestä.
Piha varasto on suomi24 sivusto. Mielesi koettaa kertoa että täällä sä et kestä vaan ajaudut itsemurhaan. Uni on kuitenkin hyvä. Sillä olet jo alitajunnassasi ymmärtänyt, että tää palstailu ei sovi sulle. Mielenrauhasi johtuu, että nyt kykenet tunnustamaan itsellesi sen, että sun on lopetettava täällä uliseminen. - Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
En nyt yhtään sitten maalaile puruja seinille.Jep, ero se on palstan jättäminenkin. Hieno loppupäätelmä palstan suhteen.
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Voisiko lausuntoa muuttaa? :)Nyt ajattelit ihmistä. Mutta se ero koskee palstaa.
No on täälläkin ihmisiä, mutta nyt uni tarkoitti palstaa. Anonyymi kirjoitti:
Piha varasto on suomi24 sivusto. Mielesi koettaa kertoa että täällä sä et kestä vaan ajaudut itsemurhaan. Uni on kuitenkin hyvä. Sillä olet jo alitajunnassasi ymmärtänyt, että tää palstailu ei sovi sulle. Mielenrauhasi johtuu, että nyt kykenet tunnustamaan itsellesi sen, että sun on lopetettava täällä uliseminen.Läpä läpä jouto jäbä. Nahka umpeen. :)
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ajattelit ihmistä. Mutta se ero koskee palstaa.
No on täälläkin ihmisiä, mutta nyt uni tarkoitti palstaa.Mihin moinen hoppu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin kyllä eikä sekään tuntunut hyvältä: Toinen ihminen otti seinältä pois jotain sellaista, mikä on hänelle tosi tärkeää, mutta teki sen toisen henkilön vuoksi niin kuin omia arvojaan vastaan. Kysyin unessa miksi tuon teet. Hän selvästi halusi ettei huoneeseen tulija näe seinälle ripustettua asiaa. On alkanut näyttämään niin paljon selkounia, että aivan kuin en nukkuisi ollenkaan!
Sinulle tärkeä ihminen kieltää jonkun riippuvuuden/ tärkeän asian. Ei oikeasti kiellä, mutta teet sen itse. Haluat että tuleva lapsesi ei tule sitä näkemään.
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Läpä läpä jouto jäbä. Nahka umpeen. :)
Joutaessani tulkitsin unesi selkokielelle. Alitajuntasi ei osaa selkokieltä, vaan se lähettää symbolit.
Minä en voi sille mitään mitä sun symbolit kertoo. Olen vain unitulkki shamaani. Jan1 kirjoitti:
No niinpähän se on. Kiitos vaan. Yritetään hoitaa ajatteluhommat näin hereillä ja nukkua, kun on nukkuaika. :)
Jani, tulin vaan lyhyesti piipahtamaan ja tuomaan tuoreen kukkasen, kun toi sun on vähän nuukahtanut näköjään 🌹
Tässä oma veikkaukseni sun tilanteeseen peilaten ja on siis jostain RadioNovan unitulkinta -jutusta otettu:
"Saatat kärsiä ahdistuksesta
Kuoleminen unessa saattaa myös merkitä sitä, että koetat epätoivoisesti paeta ahdistavaa tilannetta, jossa tunnet olevasi arkielämässä jumissa."
https://www.radionova.fi/uutiset/terveys-ja-hyvinvointi/a-169312Joku väitti, että unessa kuoleminen on johonkin uuteen siirtymistä. Itse olen kerran unessa kuollut avaruusolio-kenraalin hahmossa. Sitten Jumala on luonut samanhenkilön uudelleen ja hän heräsi avaruusaluksessa matkalla ilmeisesti maahan uutena olentona, joka oli jonkinlainen pikkujumala. Se pikkujumala heräsi uuteen todellisuuteen kaukana niistä seuduista, jossa oli aikanaan kauan sitten elänyt. Kuolema tai hirressä oleminen kuolinkieleissä voi merkitä johonkin uuteen siirtymistä? Etkös sinä harrasta jotain hormonihoitoja - joten uusi todellisuus on tulossa ja vanha minä roikkuu ulisten hirressä?
Thymallus kirjoitti:
En nyt yhtään sitten maalaile puruja seinille.Äläs ämmä akottele siinä.. ☝️
Paras, oikea ja ainoa unientulkitsija on uniennäkijä itse.. Mulla on yks kaveri, jolla on joku unikirja, tyyliin Freud.. mutta vitsihän on siinä kuinka kollektiivisesti ihmisyksilö minkäkin asian mieltää. Esim rotta kuulemma tarkoittaa sen mukaan jotain yäk.. mutta mulla kun on ollut lemmikkinä kesyrottia, niin mulle on sillä eri merkitys.. jne.Jan1 kirjoitti:
Voisiko lausuntoa muuttaa? :)No katsos otat eron siitä entisestä itsestäs.. 😄
Eroja ja eroja ja eeroja myös..Anonyymi kirjoitti:
Piha varasto on suomi24 sivusto. Mielesi koettaa kertoa että täällä sä et kestä vaan ajaudut itsemurhaan. Uni on kuitenkin hyvä. Sillä olet jo alitajunnassasi ymmärtänyt, että tää palstailu ei sovi sulle. Mielenrauhasi johtuu, että nyt kykenet tunnustamaan itsellesi sen, että sun on lopetettava täällä uliseminen.Ööh..
Suksi vittuun.. 😊👍Wwuwuw kirjoitti:
No katsos otat eron siitä entisestä itsestäs.. 😄
Eroja ja eroja ja eeroja myös..Kyllä mä siitäkin tykkään. Mutta se on jotenkin niin kankea toisinaan. Opetettu olemaan jonkunlaisesti. 😳
Lillis2020 kirjoitti:
Jani, tulin vaan lyhyesti piipahtamaan ja tuomaan tuoreen kukkasen, kun toi sun on vähän nuukahtanut näköjään 🌹
Tässä oma veikkaukseni sun tilanteeseen peilaten ja on siis jostain RadioNovan unitulkinta -jutusta otettu:
"Saatat kärsiä ahdistuksesta
Kuoleminen unessa saattaa myös merkitä sitä, että koetat epätoivoisesti paeta ahdistavaa tilannetta, jossa tunnet olevasi arkielämässä jumissa."
https://www.radionova.fi/uutiset/terveys-ja-hyvinvointi/a-169312Onnistuukohan nyt tähän alle kommentointi, äsken ei onnistunut. Kiitos. 🤗😄
FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Joku väitti, että unessa kuoleminen on johonkin uuteen siirtymistä. Itse olen kerran unessa kuollut avaruusolio-kenraalin hahmossa. Sitten Jumala on luonut samanhenkilön uudelleen ja hän heräsi avaruusaluksessa matkalla ilmeisesti maahan uutena olentona, joka oli jonkinlainen pikkujumala. Se pikkujumala heräsi uuteen todellisuuteen kaukana niistä seuduista, jossa oli aikanaan kauan sitten elänyt. Kuolema tai hirressä oleminen kuolinkieleissä voi merkitä johonkin uuteen siirtymistä? Etkös sinä harrasta jotain hormonihoitoja - joten uusi todellisuus on tulossa ja vanha minä roikkuu ulisten hirressä?
Ja tuo hirressä roikkuminen viittais siihen että kyse on omasta halusta.. Toisin kuin jos näkisi itsensä esim jonkun ampumana..?
Joo, raati on puhunut..🤗FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Joku väitti, että unessa kuoleminen on johonkin uuteen siirtymistä. Itse olen kerran unessa kuollut avaruusolio-kenraalin hahmossa. Sitten Jumala on luonut samanhenkilön uudelleen ja hän heräsi avaruusaluksessa matkalla ilmeisesti maahan uutena olentona, joka oli jonkinlainen pikkujumala. Se pikkujumala heräsi uuteen todellisuuteen kaukana niistä seuduista, jossa oli aikanaan kauan sitten elänyt. Kuolema tai hirressä oleminen kuolinkieleissä voi merkitä johonkin uuteen siirtymistä? Etkös sinä harrasta jotain hormonihoitoja - joten uusi todellisuus on tulossa ja vanha minä roikkuu ulisten hirressä?
En mä ole niin pitkällä, että hormonihoitoja olisi. Sinne on piiiitkä matka. Byrokratia ei ole kovin nopea eikä yksinkertainen.
Ja mulle on niistä hormoneista sanottu, ettei ehkä tule kuuloon mun kohdalla lainkaan. Aurallinen migreeni, verenpainetauti, tukostaipumus...ne voi olla mulle kohtalokkaat.Wwuwuw kirjoitti:
Ja tuo hirressä roikkuminen viittais siihen että kyse on omasta halusta.. Toisin kuin jos näkisi itsensä esim jonkun ampumana..?
Joo, raati on puhunut..🤗Kunhan heitin tänne sen, mikä ensiksi tuli mieleen. Voit olla oikeassa? Sitä paitsi jälkikäteen kävi mielessä, että Jan1 voi loukkaantua tekstistäni, kun lukee, sillä siinä mennään hänen elämäänsä. Sorry, jos niin kävi.
Jan1 kirjoitti:
En mä ole niin pitkällä, että hormonihoitoja olisi. Sinne on piiiitkä matka. Byrokratia ei ole kovin nopea eikä yksinkertainen.
Ja mulle on niistä hormoneista sanottu, ettei ehkä tule kuuloon mun kohdalla lainkaan. Aurallinen migreeni, verenpainetauti, tukostaipumus...ne voi olla mulle kohtalokkaat.Jan1: "Ja mulle on niistä hormoneista sanottu, ettei ehkä tule kuuloon mun kohdalla lainkaan. Aurallinen migreeni, verenpainetauti, tukostaipumus...ne voi olla mulle kohtalokkaat."
Sitten älä ryhdykkään mihinkään, jos on riskejä. Itselläni on huonoja kokemuksia mieshormonista, kun sitä yht'äkkiä tulikin liikaa. Lääkäri sanoi, että tule kahden viikon päästä uudestaan niin sitten minulle syötetään testosteronia alentavia lääkkeitä. Onneksi häiriö ei kestänyt pitkään. Varoittelen vain muutoksen rajuudesta.
Mieti monta kertaa sitä - mihin ryhdyt, jos terveys on vaakalaudalla! :)FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Kunhan heitin tänne sen, mikä ensiksi tuli mieleen. Voit olla oikeassa? Sitä paitsi jälkikäteen kävi mielessä, että Jan1 voi loukkaantua tekstistäni, kun lukee, sillä siinä mennään hänen elämäänsä. Sorry, jos niin kävi.
No eipä tuo mennyt liian syvälle. Se on sellainen reissu, kun sille tielle lähtee tuo korjaustyö että se oltava varma mitä tekee.
Terveys ennen kaikkea.
https://yle.fi/uutiset/3-10152429
Esimerkkinä hänen blogia olen lukenut. Monen muunkin transihmisen myös Laith Ashleyn tarinaa, että kaikki on otettava huomioon. Pakki puuttuu tietyn rajan yli käytyä.Jan1 kirjoitti:
No eipä tuo mennyt liian syvälle. Se on sellainen reissu, kun sille tielle lähtee tuo korjaustyö että se oltava varma mitä tekee.
Terveys ennen kaikkea.
https://yle.fi/uutiset/3-10152429
Esimerkkinä hänen blogia olen lukenut. Monen muunkin transihmisen myös Laith Ashleyn tarinaa, että kaikki on otettava huomioon. Pakki puuttuu tietyn rajan yli käytyä.Itseasiassa puhuin eilen illalla SETA:n ensimmäisen varapuheenjohtajan kanssa sinusta transihmisenä. Se varapuheenjohtaja, transihminen, Alia sanoi, että lapset hyväksyvät muutoksen helposti. Alia (naiseksi muuttunut) tuli Joensuussa vastaan vaimonsa kanssa. Heillä on kolme lasta muistaakseni ajalta jolloin "Alia" oli mies. Lapset siis hyväksyvät, mutta Alian vanhemmat eivät oikein. Tai ainakin jossain sanomalehtikirjoituksessa Alia kertoi vanhemmat olivat pitäneet häntä hulluna transajatusten kanssa. Omasta mielestäni sinun ei kannata ottaa terveysriskiä. Harkitse pitkään, sillä Pakki todella puuttuu.
Jan1: "Ja mulle on niistä hormoneista sanottu, ettei ehkä tule kuuloon mun kohdalla lainkaan. Aurallinen migreeni, verenpainetauti, tukostaipumus...ne voi olla mulle kohtalokkaat."
Sitten älä ryhdykkään mihinkään, jos on riskejä. Itselläni on huonoja kokemuksia mieshormonista, kun sitä yht'äkkiä tulikin liikaa. Lääkäri sanoi, että tule kahden viikon päästä uudestaan niin sitten minulle syötetään testosteronia alentavia lääkkeitä. Onneksi häiriö ei kestänyt pitkään. Varoittelen vain muutoksen rajuudesta.
Mieti monta kertaa sitä - mihin ryhdyt, jos terveys on vaakalaudalla! :)Toki mietin. Edelleen kun saisin rinnat leikkautettua pois, niin se tekee jo paljon. Ehkä se on juuri se ratkaisevin juttu, sille minusta tuntuu. En nyt vihaa niitä, mutta en ole ikinä kokenut niitä tarpeellisiksikaan. Kyllä niihin joku inhotuskin liittyy, ne erottuu kehostani liikaa.
Jos olisi ihan rinnaton, asia olis sillä hyvä. Mutta kun kaksi kättänikään ei riitä peittämään yhtä rintaa ymmärrät, että näkyvä osa kyseessä. Minun riesaksi olen saanut isot ja näkyvät rinnat.Jan1 kirjoitti:
Toki mietin. Edelleen kun saisin rinnat leikkautettua pois, niin se tekee jo paljon. Ehkä se on juuri se ratkaisevin juttu, sille minusta tuntuu. En nyt vihaa niitä, mutta en ole ikinä kokenut niitä tarpeellisiksikaan. Kyllä niihin joku inhotuskin liittyy, ne erottuu kehostani liikaa.
Jos olisi ihan rinnaton, asia olis sillä hyvä. Mutta kun kaksi kättänikään ei riitä peittämään yhtä rintaa ymmärrät, että näkyvä osa kyseessä. Minun riesaksi olen saanut isot ja näkyvät rinnat.Minä en leikkaisi rintoja pois, mutta se on sinun päätöksesi. Taidan lopetella kohta ja lähteä ulkoilemaan. Vastaan joskus myöhempään illalla. Hyvää loppuviikkoa ja iltaa!
Itseasiassa puhuin eilen illalla SETA:n ensimmäisen varapuheenjohtajan kanssa sinusta transihmisenä. Se varapuheenjohtaja, transihminen, Alia sanoi, että lapset hyväksyvät muutoksen helposti. Alia (naiseksi muuttunut) tuli Joensuussa vastaan vaimonsa kanssa. Heillä on kolme lasta muistaakseni ajalta jolloin "Alia" oli mies. Lapset siis hyväksyvät, mutta Alian vanhemmat eivät oikein. Tai ainakin jossain sanomalehtikirjoituksessa Alia kertoi vanhemmat olivat pitäneet häntä hulluna transajatusten kanssa. Omasta mielestäni sinun ei kannata ottaa terveysriskiä. Harkitse pitkään, sillä Pakki todella puuttuu.
Joo. Onhan se harkittava. Mitään iloa ei ole olla vakavasti sairas, jonkun asian takia. Minua ei itseäni kiinnosta esimerkiksi sukupuolielimien operoiminen, siinä on niin karseita juttuja, jos jokin menee pieleen ettei tule kuuloonkaan. Kunnon vaurioita voi tulla virtsaelimiin, ulostamiseen, tulehduksia, iho-ja kudoskuolema jne.
Ja minä en ole enää nuori, fysiikka ja hormonit on toisessa jamassa mitä 20 v. sitten. Nimenkin voi muuttaa miesmäisemmäksi, jos tykkää. Sekään ei ihmeitä vaadi. Ja olen kuitenkin minä, eikä se vaadi kaikista rankimpia hoitoja että saan rauhan kehoni kanssa.FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Minä en leikkaisi rintoja pois, mutta se on sinun päätöksesi. Taidan lopetella kohta ja lähteä ulkoilemaan. Vastaan joskus myöhempään illalla. Hyvää loppuviikkoa ja iltaa!
Juu. Minä voisin ne lahjoittaa vaikka heti pois eikä itkettäisi tippaakaan. Päinvastoin sitä riemun päivää, kun voi viilettää ilman paitaa ja vaatteet istuu paremmin päälle, ei rintakipuja, ei rinnat tiellisinä, ei ihorikkoja, ei hautumia ja sileä rintakehä. 😍🙃👍
Se olis lottopotti!
Palataan."Meidän vaja"
Miksi juuri se vaja? Ja miksi löytäjä olit sinä? Huomaa se sinun hirtetty kehosi ei näyttäytynyt muille, vain sulle.
Mitä se ulina kertoo? Jonkin asian huomioimista?
Sulla on aikamoinen kriisiaika.elisakettu kirjoitti:
"Meidän vaja"
Miksi juuri se vaja? Ja miksi löytäjä olit sinä? Huomaa se sinun hirtetty kehosi ei näyttäytynyt muille, vain sulle.
Mitä se ulina kertoo? Jonkin asian huomioimista?
Sulla on aikamoinen kriisiaika.Kriisiä pukkaa. Mutta ehkäpä niistä selvitään.
- Anonyymi
Unesi on tulkittavissa!
Jan1 tarvitsen lisää tietoa tuosta unesi varastosta.
-sulje silmäsi
-palaa takaisin unessa näkemääsi varastoon. Katsele sitä rakennuksena. Mitä näit unessa seinistä iästä, kunnosta, koosta, valoista ym yksityiskohtia, joita uni näytti.
- mene sisälle, näitkö esineitä. missä suunnassa näit köyden. oliko äänillä suuntaa
ehditkö lähteä varastosta unessa Jan1 kirjoitti:
Kriisiä pukkaa. Mutta ehkäpä niistä selvitään.
Kiva kuva muuten.
Kyllä niistä selviää, mutta aina ei tiedä mihin ne suuntaa. Joskus jopa totaalimuutoksiin. Mutta ei kannata hötkyilläkään kriisin selvittämisen kanssa.
Mulla tuntuu nyt kriisit rauhoittuneen hieman. Pari v sitten oli aikamoinen ammatti-identitetttikriisi. Sitten tuli muuta kriisiä (kumppanus oli sairaana pitkään). Oma terveydentila aiheutti myös huolta, mutta nyt voi huokaista helpotuksesta: on vaan hyvälaatuista. Ja mikä leikkaus mahdollisesti on tulossa, ei ole vielä välttämätön.
Olisikin kiva elää välillä siten, ettei olisi aina helvetinmoisia huolenaiheita.
Mutta unia olen nähnyt valtavasti.Jan1 kirjoitti:
Juu. Minä voisin ne lahjoittaa vaikka heti pois eikä itkettäisi tippaakaan. Päinvastoin sitä riemun päivää, kun voi viilettää ilman paitaa ja vaatteet istuu paremmin päälle, ei rintakipuja, ei rinnat tiellisinä, ei ihorikkoja, ei hautumia ja sileä rintakehä. 😍🙃👍
Se olis lottopotti!
Palataan.Mitä minä tiedän onnesta - niin - ei joku rintojen poistaminen tuo sitä välttämättä. Onni löytyy perheestä ja lapsistasi sekä koko perheen hyvinvoinnista? Voisiko niitä rintoja pienentää kokonaan poistamisen sijaan?
En usko, että se olisi lottovoitto. Niitä lottovoittajakin on monenlaisia. Itse toivon noin 17000 euron lottovoittoa pääpotin sijaan. Sillä saisi maksettua velat pois ja käytä kaksi kertaa ulkomailla kaverin kanssa. Teoriassa saatan toteuttaa molemmat matkat maksaen ystäväni ulkomaille ilman sitä lottovoittoa. Toisen kaverin ja itseni maksaisin Lontooseen Tottenhamin peliin. Se on hänellä haaveena. Ja toisen lupasin viedä noin hänen 50-vuotisyntymäpäivänään vuonna 2031 Kanariansaarille. Noin 7000-8000 euroa on velkaa ja minulle riittäisi senkin kokoinen voitto suureen onneen. Todellisuudessa en kaipaa Eurojackpotin 90 miljoonan pääpottia. Ehkä sinullakin rintojen pienennys olisi se todellinen onnenlähde?Wwuwuw kirjoitti:
Äläs ämmä akottele siinä.. ☝️
Paras, oikea ja ainoa unientulkitsija on uniennäkijä itse.. Mulla on yks kaveri, jolla on joku unikirja, tyyliin Freud.. mutta vitsihän on siinä kuinka kollektiivisesti ihmisyksilö minkäkin asian mieltää. Esim rotta kuulemma tarkoittaa sen mukaan jotain yäk.. mutta mulla kun on ollut lemmikkinä kesyrottia, niin mulle on sillä eri merkitys.. jne.Kyllä saan itteäni akotella, kun tämmöseen horoskooppihömppään taas lähdin mukaan.
Parhaat tulkinnat syntyy jälkikäteen, kun unien ja tapahtumien todellinen aikajärjestys muistellaan sopivasti sekaisin.Thymallus kirjoitti:
Kyllä saan itteäni akotella, kun tämmöseen horoskooppihömppään taas lähdin mukaan.
Parhaat tulkinnat syntyy jälkikäteen, kun unien ja tapahtumien todellinen aikajärjestys muistellaan sopivasti sekaisin.Tulkinnat..hö. Omista aivoista ne unet tulee.. Aistiharhoja, sano. ( älä sano).
Wwuwuw kirjoitti:
Tulkinnat..hö. Omista aivoista ne unet tulee.. Aistiharhoja, sano. ( älä sano).
Noihin kuvitteellisiin enneuniin tarkoitin tietysti viitata.
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Joo. Onhan se harkittava. Mitään iloa ei ole olla vakavasti sairas, jonkun asian takia. Minua ei itseäni kiinnosta esimerkiksi sukupuolielimien operoiminen, siinä on niin karseita juttuja, jos jokin menee pieleen ettei tule kuuloonkaan. Kunnon vaurioita voi tulla virtsaelimiin, ulostamiseen, tulehduksia, iho-ja kudoskuolema jne.
Ja minä en ole enää nuori, fysiikka ja hormonit on toisessa jamassa mitä 20 v. sitten. Nimenkin voi muuttaa miesmäisemmäksi, jos tykkää. Sekään ei ihmeitä vaadi. Ja olen kuitenkin minä, eikä se vaadi kaikista rankimpia hoitoja että saan rauhan kehoni kanssa.Kaikki transsukupuoliset ei koe kehodysforiaa.
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Kriisiä pukkaa. Mutta ehkäpä niistä selvitään.
Sukupuoliristiriidan oirekuva
Sukupuoliristiriidan ydin on tunne siitä, että oma sukupuoli-identiteetti ei vastaa muiden ihmisten itsessä näkemää sukupuolta. Jos sukupuoliristiriita on voimakasta, se voi aiheuttaa merkittävää psyykkistä kärsimystä ja alentaa ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia. Jatkuva sosiaalisissa tilanteissa väärin nähdyksi tulemisen kokemus voi aiheuttaa sosiaaliseksi dysforiaksi kutsuttua tunnetta, eli sosiaalisissa tilanteissa esiintyvää voimakasta epämukavuutta.
Monilla sukupuoliristiriitaa kokevilla on myös kehodysforiaksi kutsuttua tunnetta oman kehon sukupuolitettujen piirteiden vääränlaisuudesta. Kehodysforia voi tuntua psyykkisenä kipuna, inhona, vastenmielisyytenä ja/tai outouden tunteina kehon sukupuolitettuja piirteitä kohtaan. Joidenkin kohdalla kehodysforia on hienovaraisempaa kuin toisilla, ja sitä voi olla vaikeata havainnoida ja sanoittaa. Joillakin kehodysforiaa ei ole laisinkaan, mutta sukupuoliristiriita on silti voimakas ja siihen liittyy erityisesti tarve tulla nähdyksi sosiaalisesti sukupuoli-identiteetin mukaisesti.
https://seta.fi/sateenkaaritieto/sukupuolen-moninaisuus/transsukupuolisuus/ Anonyymi kirjoitti:
Kaikki transsukupuoliset ei koe kehodysforiaa.
Juu tiedän tämän. Voi olla kroppaansa ihan tyytyväinen ja silti kokea olevansa toista sukupuolta. :)
Tuosta vaan usein tulee narinaa, että eihän se nyt helvetti voi olla niin. Mutta todellakin voi olla.elisakettu kirjoitti:
Kiva kuva muuten.
Kyllä niistä selviää, mutta aina ei tiedä mihin ne suuntaa. Joskus jopa totaalimuutoksiin. Mutta ei kannata hötkyilläkään kriisin selvittämisen kanssa.
Mulla tuntuu nyt kriisit rauhoittuneen hieman. Pari v sitten oli aikamoinen ammatti-identitetttikriisi. Sitten tuli muuta kriisiä (kumppanus oli sairaana pitkään). Oma terveydentila aiheutti myös huolta, mutta nyt voi huokaista helpotuksesta: on vaan hyvälaatuista. Ja mikä leikkaus mahdollisesti on tulossa, ei ole vielä välttämätön.
Olisikin kiva elää välillä siten, ettei olisi aina helvetinmoisia huolenaiheita.
Mutta unia olen nähnyt valtavasti.Asioilla on onneksi tapana lutviutua. :)
Terveyshuolet on aina rasittavimmasta päästä. Mutta se on sentään hyvä, jos puhutaan tilanteessa jostain mikä ei ehkä ole kohtalokasta.
Totta, mistähän sitä aina saakin huolia tehtyä. Tai ne huolet aina löytää ihmeen kaupalla luokse, kutsumatta kylään.FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Mitä minä tiedän onnesta - niin - ei joku rintojen poistaminen tuo sitä välttämättä. Onni löytyy perheestä ja lapsistasi sekä koko perheen hyvinvoinnista? Voisiko niitä rintoja pienentää kokonaan poistamisen sijaan?
En usko, että se olisi lottovoitto. Niitä lottovoittajakin on monenlaisia. Itse toivon noin 17000 euron lottovoittoa pääpotin sijaan. Sillä saisi maksettua velat pois ja käytä kaksi kertaa ulkomailla kaverin kanssa. Teoriassa saatan toteuttaa molemmat matkat maksaen ystäväni ulkomaille ilman sitä lottovoittoa. Toisen kaverin ja itseni maksaisin Lontooseen Tottenhamin peliin. Se on hänellä haaveena. Ja toisen lupasin viedä noin hänen 50-vuotisyntymäpäivänään vuonna 2031 Kanariansaarille. Noin 7000-8000 euroa on velkaa ja minulle riittäisi senkin kokoinen voitto suureen onneen. Todellisuudessa en kaipaa Eurojackpotin 90 miljoonan pääpottia. Ehkä sinullakin rintojen pienennys olisi se todellinen onnenlähde?No mulle se pienennys tuskin mitään auttaa, eiköhän siinäkin joku raja ole minkä verran pienennetään ja perustelut sillekin tarvitaan. :)
Mä taas en voi käsittää sitä, kuinka joku haluaa rintoja suurennuttaa. Kun itse en pidä minkäänlaisena naiseudelle tarpeellisena minkäänlaista rintaa.
Rinnaton nainen ei ole sen vähempää nainen, kun isorintainenkaan. Naiseus on jotain ihan muuta, kun tissit tai genitaalitkaan. Mutta kaikista vähiten tissit.Jan1 kirjoitti:
No mulle se pienennys tuskin mitään auttaa, eiköhän siinäkin joku raja ole minkä verran pienennetään ja perustelut sillekin tarvitaan. :)
Mä taas en voi käsittää sitä, kuinka joku haluaa rintoja suurennuttaa. Kun itse en pidä minkäänlaisena naiseudelle tarpeellisena minkäänlaista rintaa.
Rinnaton nainen ei ole sen vähempää nainen, kun isorintainenkaan. Naiseus on jotain ihan muuta, kun tissit tai genitaalitkaan. Mutta kaikista vähiten tissit.No se on sinun näkemyksesi. Itse olen onnellinen siitä, että viime yönä Windows 10:ni päivittyi 1809 versiosta version 1909, joten kait se muutos tekee ainakin tietotekniikassa onnelliseksi. Aikaisemmin tietokoneeni oli ladannut kuukausia sitten Windows 10 1909:n, mutta asennettuaan oli perunnut sen jonkun virheen takia ja palannut vanhempaan versioon. Nyt sain viime yönä päivitettyä sen mitään ongelmitta uudempaan. Kohtan Windows 10 1809 olisi vanhentunut ja siihen ei olisi enää saanut turvapäivityksiä. Samalla tavalla rintojenpoisto voi tuottaa iloa, mutta myös kipua? Ehkä siinä muutoksessa pitää miettiä - mikä on tarpeellista ja välttämätöntä? Päivitysten loppumisen takia Windows piti päivittää uudempaan marraskuun 2019 versioon, mutta rintojen leikkaaminen ei ole pakollinen järjestelmän muutos?
Hyvää torstaipäivää ja loppuviikkoa!FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
No se on sinun näkemyksesi. Itse olen onnellinen siitä, että viime yönä Windows 10:ni päivittyi 1809 versiosta version 1909, joten kait se muutos tekee ainakin tietotekniikassa onnelliseksi. Aikaisemmin tietokoneeni oli ladannut kuukausia sitten Windows 10 1909:n, mutta asennettuaan oli perunnut sen jonkun virheen takia ja palannut vanhempaan versioon. Nyt sain viime yönä päivitettyä sen mitään ongelmitta uudempaan. Kohtan Windows 10 1809 olisi vanhentunut ja siihen ei olisi enää saanut turvapäivityksiä. Samalla tavalla rintojenpoisto voi tuottaa iloa, mutta myös kipua? Ehkä siinä muutoksessa pitää miettiä - mikä on tarpeellista ja välttämätöntä? Päivitysten loppumisen takia Windows piti päivittää uudempaan marraskuun 2019 versioon, mutta rintojen leikkaaminen ei ole pakollinen järjestelmän muutos?
Hyvää torstaipäivää ja loppuviikkoa!Henkinen vs fyysinen kipu. Fyysinen kipu loppuu joskus, loppuuko henkinen kipu jos muutos jää tekemättä. Se on se mikä vaakakupissa punnitaan.
Jan1 kirjoitti:
Henkinen vs fyysinen kipu. Fyysinen kipu loppuu joskus, loppuuko henkinen kipu jos muutos jää tekemättä. Se on se mikä vaakakupissa punnitaan.
Jan1: "Henkinen vs fyysinen kipu. Fyysinen kipu loppuu joskus, loppuuko henkinen kipu jos muutos jää tekemättä. Se on se mikä vaakakupissa punnitaan."
Henkinen kipukin voi loppua tai sen kanssa voi päästä tasapainoon? Itselläni äiti kuoli, mutta pääsin henkisen kivun kanssa tasapainoon noin puoli vuotta myöhemmin. Itse olin myös joskus onnettomasti rakastunut, mutta kyllä se meni vuosien jälkeen ohi, henkinen kipu. Henkinen kipu on pieni vaiva siihen verrattuna, jos muutoksen myötä terveys vaarantuu ja perheen onni??FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Jan1: "Henkinen vs fyysinen kipu. Fyysinen kipu loppuu joskus, loppuuko henkinen kipu jos muutos jää tekemättä. Se on se mikä vaakakupissa punnitaan."
Henkinen kipukin voi loppua tai sen kanssa voi päästä tasapainoon? Itselläni äiti kuoli, mutta pääsin henkisen kivun kanssa tasapainoon noin puoli vuotta myöhemmin. Itse olin myös joskus onnettomasti rakastunut, mutta kyllä se meni vuosien jälkeen ohi, henkinen kipu. Henkinen kipu on pieni vaiva siihen verrattuna, jos muutoksen myötä terveys vaarantuu ja perheen onni??Perheen onni ei voi olla kahdesta rinnasta kiinni. Eikä ole. Hormonit on isompi riski(niitä käytetään loppuelämä), rintojen poisto pienempi vaikka kajoava onkin.
Jokainen transihminen on yksilö, kaikki ei kaipaa kaikkea mutta jokainen jotain, mikä helpottaa oloa. Ymmärrystä eniten. Kehodysforiaan ei auta höpinät, jos joku juttu häiritsee se häiritsee.Jan1 kirjoitti:
Perheen onni ei voi olla kahdesta rinnasta kiinni. Eikä ole. Hormonit on isompi riski(niitä käytetään loppuelämä), rintojen poisto pienempi vaikka kajoava onkin.
Jokainen transihminen on yksilö, kaikki ei kaipaa kaikkea mutta jokainen jotain, mikä helpottaa oloa. Ymmärrystä eniten. Kehodysforiaan ei auta höpinät, jos joku juttu häiritsee se häiritsee.Tässä videossa on transmiehiä, huomaat että osa on halunnut radikaalimpia muutoksia, osa näyttää edelleen naisilta. Keho on ennallaan, koskematon. Silti hänen kokemus, että hän on transman on olemassa.
https://youtu.be/Gas-kL_AjSQ
Ulkonäkö ei ole kaikille ongelma. Ei vaadi maskuliinisia piirteitä.Jan1 kirjoitti:
Perheen onni ei voi olla kahdesta rinnasta kiinni. Eikä ole. Hormonit on isompi riski(niitä käytetään loppuelämä), rintojen poisto pienempi vaikka kajoava onkin.
Jokainen transihminen on yksilö, kaikki ei kaipaa kaikkea mutta jokainen jotain, mikä helpottaa oloa. Ymmärrystä eniten. Kehodysforiaan ei auta höpinät, jos joku juttu häiritsee se häiritsee.En ole transihmisten asiantuntija, vaikka olen "hyvissä" väleissä transihmisen kanssa, joka on SETA:n varapuheenjohtaja. Tulin aikaneeksi lukeneeksi hänestä tehdyn Helsingin Sanomien artikkelin. Lisäksi olen monta kertaa jutellut hänen kanssaan. Tämä Alia muutti lopulta itsensä "naiseksi" ja väitteli fysiikan tohtoriksi hame yllään. Meitä on monenlaisia. Taidan jättää tämän aiheen väliin, kun en enempää tiedä aiheesta. Sitä paitsi sauna on kohta lämmin ja pitää mennä sinne! Törmätään muissa aiheissa.
En ole transihmisten asiantuntija, vaikka olen "hyvissä" väleissä transihmisen kanssa, joka on SETA:n varapuheenjohtaja. Tulin aikaneeksi lukeneeksi hänestä tehdyn Helsingin Sanomien artikkelin. Lisäksi olen monta kertaa jutellut hänen kanssaan. Tämä Alia muutti lopulta itsensä "naiseksi" ja väitteli fysiikan tohtoriksi hame yllään. Meitä on monenlaisia. Taidan jättää tämän aiheen väliin, kun en enempää tiedä aiheesta. Sitä paitsi sauna on kohta lämmin ja pitää mennä sinne! Törmätään muissa aiheissa.
Okei. :)
Miehestä naiseksi on helpompi prosessi fyysisten korjausten saralta. Siis helpompi toteuttaa, kun naisesta mieheksi, ihmiselle se on aina iso prosessi, kipua ja toipumista. Tottumista, vaikka iso ilonaihekin kun on viimein itsensä fyysisestikin. :)
- Anonyymi
Metsä- tuuliunesta tuli mieleen, että varoittaisko alitajunta jostain? Olitte ikäänkuin väärällä tai toisen tontilla?
- Anonyymi
Väärällä ”tontilla”? No tuota en ajatellutkaan...
-ap
- Anonyymi
”pelkäämme molemmat, että puhuri heittää meidät ilmaan”
Irrallisuutta, pelkoa, että joutuu luopumaan jostain tärkeästä, pelkoa, ettei ole enää maata jalkojen alla, pelkoa hallinnan/ tuntuman menettämisestä?- Anonyymi
Oli siinä unessa silloin pelko, että se toinen kaveri lentää ilmaan enkä jaksa pitää kiinni.
- Anonyymi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tulkitse-unesi-unien-avainsanat/3327024#gs.6do62n
Tuuli. Järjen symbolina tuuli tuo unennäkijälle uusia ideoita, keveyttä ja nautintoa. Jos tuuli äityy myrskyksi, se voi viitata väkivaltaan.- Anonyymi
Kiitos. Tässä oli taas tämä kiva linkki, mikä ei kylläkään metsän kohdalla hyvää kertonut .
Herra Sotalla on ongelma. Hänen jalkansa on nimittäin kirottu ja mihin tahansa hän jalallaan astuu, syttyy sinne sotaa ja kurjuutta.. No sen kuullessaan herra Sota säikähtäneenä säntäili sinne sun tänne ja joka paikkaan minne hän menikin syttyi sotia ja kurjuutta.. ja vaikka hän kuinka yritti juosta karkuun, niin jalka seurasi aina mukana..
Tuollainen tarina mulle " kerrottiin" unessa. Opetus oli että itseään ei pääse pakoon. 😄- Anonyymi
Tuollaisia painajaisia näki tuttuni, joka oli ryypännyt vähän liikaa ja liian kauan.
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia painajaisia näki tuttuni, joka oli ryypännyt vähän liikaa ja liian kauan.
Ei se mikään painajainen ollut. Ja se siis kerrottiin siinä unessa tarinana en "nähnyt" sitä.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ei se mikään painajainen ollut. Ja se siis kerrottiin siinä unessa tarinana en "nähnyt" sitä.
No on nuo sinunkin unet...
- Anonyymi
Ruokahalusi tuottaa sinulle ongelmia. Syöt väärin ja tiedät kokeilleesi eri dieettejä, mutta kyvyttömyytesi pysyä niissä on estänyt sinua onnistumasta. ikäänkuin olisit luovuttanut???
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Niin mitä?
Yhtä sekoja!
Anonyymi kirjoitti:
Ruokahalusi tuottaa sinulle ongelmia. Syöt väärin ja tiedät kokeilleesi eri dieettejä, mutta kyvyttömyytesi pysyä niissä on estänyt sinua onnistumasta. ikäänkuin olisit luovuttanut???
Pyrsk..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wuppiksen unen selitys: "Ruokahalusi tuottaa sinulle ongelmia. Syöt väärin ja tiedät kokeilleesi eri dieettejä, mutta kyvyttömyytesi pysyä niissä on estänyt sinua onnistumasta. ikäänkuin olisit luovuttanut???
- Anonyymi
Selkee uni.
Selitys unelle. Pelkäät koronaa! Pelkäät myös ystäviesi puolesta. Toivot että sinua suojellaan ja haluat pitää muut suojassa. Et nähnyt vielä suojaa tai ilmapisaroiden loppumista. Näet kuitenkin että toisiamme suojellen ei uhka vie meitä.- Anonyymi
Jaha :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaha :D
No joo vähän enemmän noista symboleista.
Metsä on kansa, ja tuuli järki. Kansan järki on hallitus. myrsky huonot päätökset tai sekoilua päätöksissä.
Lillikselle. Kiitos. 🤗😊
Ei jostain syystä anna lähettää suoraan kirjoituksen alle.Aloittaja voisi miettiä, oliko ääni vai tuuli pelottavampi unessa?
Tuo suoje(-lija) oli hyvä juttu. Osoittaa luottamusta.- Anonyymi
Ehkä aavistit Kali-Jeesus Tuhoajan lähestyvän tulemisen.
- Anonyymi
Jonkun toisen unialoitukseenkin Janin piti päästä selittämään omaa identiteettikriisiään mailitolkulla. Ei ole mitään rajaa tämän ihmisen itsekeskeisyydellä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.311389- 70919
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,42853P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓196786Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss303726- 47702
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?38648- 92640
- 52546
Kyllä on ihmisillä paha olla
Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan114545