Olen menossa työkkärin kurssille suorittamaan a-kortin, onko kokemuksia moisesta kurssista?
Tietokoneen a-kortti
37
2477
Vastaukset
- joopa joo...
Muttet siitä mitään kostu, korkeintaan pääset kuulemaan verorahoilla tuettua Microsoftin mainostusta, työnsaantiisi tuskin vaikuttaa suuntaan tai toiseen.
- mä.
Paitsi jos ei ole tietokoneista/toimisto-ohjelmista paljoa kokemusta. En todellakaan ole mikään M$-fani, mutta tietokoneen a-kortti on mielestäni hyvä sellaiselle, joka ei ole tietokonetta juurikaan aikaisemmin käyttänyt.
Työllistymiseen ei välttämättä ole suurta merkitystä, mutta pieni kuitenkin. - "tietäjä"
mä. kirjoitti:
Paitsi jos ei ole tietokoneista/toimisto-ohjelmista paljoa kokemusta. En todellakaan ole mikään M$-fani, mutta tietokoneen a-kortti on mielestäni hyvä sellaiselle, joka ei ole tietokonetta juurikaan aikaisemmin käyttänyt.
Työllistymiseen ei välttämättä ole suurta merkitystä, mutta pieni kuitenkin.joku mainos? Että työtön innolla hakeutuisi sellaiselle kurssille jossa on mahollisuus ajaa A-kortti? Kuten vaikka "muutoksen mahdollisuus" taikka muut vastaavat. Niinkö? Yök sanon niitä kursseja, ei muuta kun tyhjänpäiväiset kurssikeskukset kerää isot voitot työttömien "kouluttamisesta!. Ei mitään hyötyä koko A-kortista. Sen verta osaa kuka vaan konetta käyttää kun niissä vaaditaan ja opetetaan. Opetuskin, sanonko mistä!
- ehdottomasti
"tietäjä" kirjoitti:
joku mainos? Että työtön innolla hakeutuisi sellaiselle kurssille jossa on mahollisuus ajaa A-kortti? Kuten vaikka "muutoksen mahdollisuus" taikka muut vastaavat. Niinkö? Yök sanon niitä kursseja, ei muuta kun tyhjänpäiväiset kurssikeskukset kerää isot voitot työttömien "kouluttamisesta!. Ei mitään hyötyä koko A-kortista. Sen verta osaa kuka vaan konetta käyttää kun niissä vaaditaan ja opetetaan. Opetuskin, sanonko mistä!
Kannattaa mennä tietokonekurssille ja heti . Suorita myös a-ajokortti. On mukava ja se kuuluuu yleiseen sivistykseen osata käyttää, surffailla ja keskustella tietokoneella . Tästä on iloa ja apua moneen hommaan.
- "tietäjä"
ehdottomasti kirjoitti:
Kannattaa mennä tietokonekurssille ja heti . Suorita myös a-ajokortti. On mukava ja se kuuluuu yleiseen sivistykseen osata käyttää, surffailla ja keskustella tietokoneella . Tästä on iloa ja apua moneen hommaan.
kun minulla sellainen jo on. Mutta mitä hyötyä siitä minulle on? Kerropa se. On ollut jo viime vuosituhannella tuo kortti ja ei niin minkään valtakunnan hyötyä ole ollut. Vaikka silloinkin piti niitä työpaikkoja saada kun on tämä tietokoneen ajokortti suoritettuna. Humbuukia kaikki tyynni. Kouluttaja kerää rahat ja hyödyn ja työtön on yhä työtön. Se kortti ei kyllä töitä tuo, jos ei muutenkaan sitä tunnu millään ilveellä saavan.
- Ehdottomasti
"tietäjä" kirjoitti:
kun minulla sellainen jo on. Mutta mitä hyötyä siitä minulle on? Kerropa se. On ollut jo viime vuosituhannella tuo kortti ja ei niin minkään valtakunnan hyötyä ole ollut. Vaikka silloinkin piti niitä työpaikkoja saada kun on tämä tietokoneen ajokortti suoritettuna. Humbuukia kaikki tyynni. Kouluttaja kerää rahat ja hyödyn ja työtön on yhä työtön. Se kortti ei kyllä töitä tuo, jos ei muutenkaan sitä tunnu millään ilveellä saavan.
No kuuuleppas. Jos sinä et olisi perehtynyt tietokoneeseen, niin ethän sinä nytkään voisi surffailla tänne palstoille. Ole kiitollinen, tosi kiitollinen että sulla on sekin kortti taskussa.
Voi kuule minulla on lompakossani noin 20 bonus -ja etukorttia. Lisäksi on kuorma-autokortin, tietokoneen ajokortin lisäksi hygieniapassit ja kaikkea mahdollista.
Ilmankos lompakko pullottaa, mutta ei rahasta. Huom!Luottokortteja en omista ainuttakaan. Enkä niitä ota.
Töitä ei ole minullakaan mutta välikäkö sillä, on aikaa surffailla. Tämänkin päivän kirkkaana aamuna lähdin lumille hiihtämään vaimon kanssa pidetyn amuseksin jälkeen. Hän lähti töihin, minä huvikseni hiihtelen ja tässä minä vaan surffailen.
Joten surffaillaan! - "tietäjä"
Ehdottomasti kirjoitti:
No kuuuleppas. Jos sinä et olisi perehtynyt tietokoneeseen, niin ethän sinä nytkään voisi surffailla tänne palstoille. Ole kiitollinen, tosi kiitollinen että sulla on sekin kortti taskussa.
Voi kuule minulla on lompakossani noin 20 bonus -ja etukorttia. Lisäksi on kuorma-autokortin, tietokoneen ajokortin lisäksi hygieniapassit ja kaikkea mahdollista.
Ilmankos lompakko pullottaa, mutta ei rahasta. Huom!Luottokortteja en omista ainuttakaan. Enkä niitä ota.
Töitä ei ole minullakaan mutta välikäkö sillä, on aikaa surffailla. Tämänkin päivän kirkkaana aamuna lähdin lumille hiihtämään vaimon kanssa pidetyn amuseksin jälkeen. Hän lähti töihin, minä huvikseni hiihtelen ja tässä minä vaan surffailen.
Joten surffaillaan!taidat olla huumormiehii, vai?
Niin ilman sitä korttia surffailin kyllä netissä ennenkin. Mutta kai siitä sitten pitää ruvata kiitolliseksi siitä kortista ja kaikista muistakin korteista. Niitä mullakin riittää. Hygieniapassia ei ole vaikka sekin pitäisi kuulema olla että voisi yrittäjäksi alkaa, jos mielii starttirahaa. On tää menny tää elämä yheks hemmetin opiskeluksi vaikka työstä ei mitään takeita ja joka paikkaan saa törkätä sen 100e vähintään että saa korttia ja lappua jolla työllistyy. Ähäkutti, eipäs työllistykkään, ellei sitten ala kouluttajaksi. Niillä tuntuu olevan töitä vaikka pystymetsästä ovat tulleet kouluttamaan jotkut pölöjät. - Ilman a-korttia
Ehdottomasti kirjoitti:
Joten surffaillaan!En tiennytkään, että tietokonetta saa käyttää vasta a-kortin hankkimisen jälkeen.
Parhaiten tietokonetta "käyttävät" sellaiset henkilöt, jotka pystyvät ratkomaan uusia ongelmia aina kun niitä vastaan tulee. Kun mitään ongelmia ei ole, niin jo kirjoitustaitoinekin voi ja osaa surffailla netissä. Itseasiassa jo huonolakin kirjoitustaidolla voi netissä surffailla.
Nuo abc-kortit yleensä on niillä, jotka ovat täysiä tumpeloita koneen kanssa. Mitään he eivät osaa tehdä, jos asiaa ei ole yksityiskohtaisesti opetettu ja vielä tuoreessa muistissa.. siis mitään ongelmanratkomiskykyä ei ole. - ehdottomasti
Ilman a-korttia kirjoitti:
En tiennytkään, että tietokonetta saa käyttää vasta a-kortin hankkimisen jälkeen.
Parhaiten tietokonetta "käyttävät" sellaiset henkilöt, jotka pystyvät ratkomaan uusia ongelmia aina kun niitä vastaan tulee. Kun mitään ongelmia ei ole, niin jo kirjoitustaitoinekin voi ja osaa surffailla netissä. Itseasiassa jo huonolakin kirjoitustaidolla voi netissä surffailla.
Nuo abc-kortit yleensä on niillä, jotka ovat täysiä tumpeloita koneen kanssa. Mitään he eivät osaa tehdä, jos asiaa ei ole yksityiskohtaisesti opetettu ja vielä tuoreessa muistissa.. siis mitään ongelmanratkomiskykyä ei ole.Luuletkos sä ilman korttia olevas viisaapi kuin me kortin suorittaneet.Luuletkos sä tosiaan meidät kaikki tumpeloiks ja ittes muita viisaammaks?
- Ehdottomasti
"tietäjä" kirjoitti:
taidat olla huumormiehii, vai?
Niin ilman sitä korttia surffailin kyllä netissä ennenkin. Mutta kai siitä sitten pitää ruvata kiitolliseksi siitä kortista ja kaikista muistakin korteista. Niitä mullakin riittää. Hygieniapassia ei ole vaikka sekin pitäisi kuulema olla että voisi yrittäjäksi alkaa, jos mielii starttirahaa. On tää menny tää elämä yheks hemmetin opiskeluksi vaikka työstä ei mitään takeita ja joka paikkaan saa törkätä sen 100e vähintään että saa korttia ja lappua jolla työllistyy. Ähäkutti, eipäs työllistykkään, ellei sitten ala kouluttajaksi. Niillä tuntuu olevan töitä vaikka pystymetsästä ovat tulleet kouluttamaan jotkut pölöjät.No kyllä terveessä huumorissa löytyy. Kuuleppas kun minäkin olen ajatellut ihmissuhdekouluttajaksi. Siinä hankkii hyvin ja ei tarvii kuin rupatella mukavii kuulijoille.
Saman kaavaa pyörittää ympäri maata ja on olevinaan joku kouluttaja. Titteli voisi olla "Elämänkouluttaja". Kokemusta on ainakin työttömyydestä ja paljon paljon muustakin. Monta ammattia ja monta maata on tullut koettua ja nähtyä. - viisaampi
ehdottomasti kirjoitti:
Luuletkos sä ilman korttia olevas viisaapi kuin me kortin suorittaneet.Luuletkos sä tosiaan meidät kaikki tumpeloiks ja ittes muita viisaammaks?
Aikamoisen yksinkertainen ajattelumalli täytyy olla, jos kuvittelee a-kortin olevan jotenkin autuaaksi tekevä.
Kuten joku jo kirjoitti: a-kortin taidot omaavat jo ala-asteikäiset.
Tämä ei tietenkään sulje pois niitä henkilöitä, jotka eivät ole oppineet käyttämään tietokonetta, vaikka sen käyttö olisi oleellista omien töiden tekemisessä esim. mainittakoot työvoimavirkailijat. - vaikka et ole mitään
viisaampi kirjoitti:
Aikamoisen yksinkertainen ajattelumalli täytyy olla, jos kuvittelee a-kortin olevan jotenkin autuaaksi tekevä.
Kuten joku jo kirjoitti: a-kortin taidot omaavat jo ala-asteikäiset.
Tämä ei tietenkään sulje pois niitä henkilöitä, jotka eivät ole oppineet käyttämään tietokonetta, vaikka sen käyttö olisi oleellista omien töiden tekemisessä esim. mainittakoot työvoimavirkailijat.Eipä tuommoset puheesi tosi fiksuilta tunnu. Taidat olla joku pääkaupunkiseudun kihu ,oikea pilkun nussija.
- perse
vaikka et ole mitään kirjoitti:
Eipä tuommoset puheesi tosi fiksuilta tunnu. Taidat olla joku pääkaupunkiseudun kihu ,oikea pilkun nussija.
...päässäsi vikaa? Noilla kortin taidoilla ei ole mitään tekemistä todellisen käyttötaidon kanssa, se syntyy kokemuksesta ja aidosta kiinnostuksesta tietokoneisiin.
- Teräväpää
perse kirjoitti:
...päässäsi vikaa? Noilla kortin taidoilla ei ole mitään tekemistä todellisen käyttötaidon kanssa, se syntyy kokemuksesta ja aidosta kiinnostuksesta tietokoneisiin.
Pää on yhtä terävä kuin sullakin, tai ehkä terävämpikin.
Samahan se miten tietokonetta oppii käyttämään joko omaloitteisesti tai kurssin käymällä.
Tämä kurssi ei ole niitä turhimpia. Olen työttömänä joutunut käymään kaiken maailman savipallonpyörityskursseja, joilla ei ole mitään merkitystä elävälle elämälle ja varsinkaan työllistymiselle.
Onko sinun päässäsi jotain vikaa, kun pitää tällaisesta asiallisesta asiasta nosta tuollainen asiaton meteli. Oletko turhan riidanhaluinen?
Tämä kirje on tarkoitettu sinulle joka halveeraat tietokonekursseja. Ne eivät ole turhia kursseja. - näköjään löytyi
Teräväpää kirjoitti:
Pää on yhtä terävä kuin sullakin, tai ehkä terävämpikin.
Samahan se miten tietokonetta oppii käyttämään joko omaloitteisesti tai kurssin käymällä.
Tämä kurssi ei ole niitä turhimpia. Olen työttömänä joutunut käymään kaiken maailman savipallonpyörityskursseja, joilla ei ole mitään merkitystä elävälle elämälle ja varsinkaan työllistymiselle.
Onko sinun päässäsi jotain vikaa, kun pitää tällaisesta asiallisesta asiasta nosta tuollainen asiaton meteli. Oletko turhan riidanhaluinen?
Tämä kirje on tarkoitettu sinulle joka halveeraat tietokonekursseja. Ne eivät ole turhia kursseja.Ehkä joillekkin ihmisille a-korttikurssit ovat aiheellisia, mutta valtaosalle ne ovat täysin turhia. Oletko tällaisen kurssin vetäjä kun suhtaudut noin voimakkaasti ja käytöstavat ovat kuin suoraan jostain työvoimatoimiston järjestämältä kurssilta.
Mielestäni tietokoneen salat oppii parhaiten tietokonetta käyttämällä, vaikka kursseilta saisikin pohjatietoa.
- Ninni
Suoritin tietokoneen ajokortin vuonna jo 1997, kahden kuukauden koulutuksen järjesti työvoimatoimisto. Siellä opin käyttämään mm. tekstinkäsittelyä, taulukkolaskentaa, Power Point -grafiikkaohjelmaa, sähköpostia yms. Todella hyvä ja kattava koulutus. Tarvitsen noita taitoja joka päivä nykyisessä työssäni. Ennen koulutukseen menoa en tiennyt tietokoneista mitään, sillä olen käynyt peruskouluni aikana jolloin tietotekniikkaa ei vielä kouluissa opetettu.
- Pultti pois
Ei taida olla enää montaakaan ihmistä, joka ei tuon verran tietokoneita osaa käyttää.
Noita kursseja vedetään kuin hengen hädässä, kun tarvetta vielä vähän on. Poistuu seuraavien vuosien kuluessa. - Kurssin käynyt
Pultti pois kirjoitti:
Ei taida olla enää montaakaan ihmistä, joka ei tuon verran tietokoneita osaa käyttää.
Noita kursseja vedetään kuin hengen hädässä, kun tarvetta vielä vähän on. Poistuu seuraavien vuosien kuluessa.Suurin osa kansasta ei osaa käyttää tietokonetta.
Suuret ikäluokissa on niitä ja niistä vanhemmat henkilöt eivät kaikki osaa käyttää. Tiedän sen. Turha on muuta väittää. - kun nykynuoret
Pultti pois kirjoitti:
Noita kursseja vedetään kuin hengen hädässä, kun tarvetta vielä vähän on. Poistuu seuraavien vuosien kuluessa.oppivat ne tiedot ja taidot jo peruskoulussa - ehkä peräti ala-asteella.
- juu...
Osaan myös noi kaikki, lisäksi osaan koota tietokoneen osista, asentaa linuxin, käyttää open officea, tehdä pieniä ohjelmia c-kielellä ja nyt kun saan toisen koneen ajattelin laittaa pystyyn kämppääni pikku serverin... ai niin, mitään kurssia en ole koskaan käynyt, vaan tämä kaikki tieto on peräisin omasta mielenkiinnosta koneisiin, internetistä ja kirjoista luettu. Ja työnikään ei ole koskaan liittynyt tietokoneisiin, olen ollut mm. trukkikuskina ja cnc-koneistajana.
- sinähän
juu... kirjoitti:
Osaan myös noi kaikki, lisäksi osaan koota tietokoneen osista, asentaa linuxin, käyttää open officea, tehdä pieniä ohjelmia c-kielellä ja nyt kun saan toisen koneen ajattelin laittaa pystyyn kämppääni pikku serverin... ai niin, mitään kurssia en ole koskaan käynyt, vaan tämä kaikki tieto on peräisin omasta mielenkiinnosta koneisiin, internetistä ja kirjoista luettu. Ja työnikään ei ole koskaan liittynyt tietokoneisiin, olen ollut mm. trukkikuskina ja cnc-koneistajana.
tuhlaat kykyjäsi trukkikuskina! Just, jos sinulla on mahdollisuuksia ja intressiä harrastaa noin paljon tietsikkaa, sä oot erinomainen. Mutta kaikilla ei ole siihen mahdollisuuksia eikä intressiäkään, mutta jokaisen olisi kuitenkin hyvä hallita yleisimmät asiat koneesta ja yleisimmistä ohjelmista. Kaikilla ei edes ole kotona konetta, tai edes varaa hankkia sitä, mutta kuitenkin pitäisi olla taitoja, ja niitä taitoja hankkii juuri kursseilla. Työvoimatoimiston kurssit eivät tietenkään ole ainoa mahdollisuus, järjestäähän esim. työväenopistot tietokoneen korttikursseja, ja niihinhän on kyllä hirveä tunku - heh. Tietokoneohjelmistojen hyvä hallinta tarkoittaa kyllä ihan muuta kuin nettisurffauksen osaamista!
Miksiköhän tästä korttiasiasta nyt pitää niin hirveästi tapella täällä. Taitaa olla ensinnäkin nörtit, kun nostavat hirveen vastalausekuoron ja vähättelyn asiasta, ja toisaalta ne, jotka eivät itse halua/uskalla/luota omiin oppimisvalmiuksiinsa yms. tietokoneen suhteen.
- jo nykyihmistaimien
peruskoulutukseen tuo a-kortti. Sen lisäksi, että opit perusasiat Office-paketista (sitähän kaikkialla kursseilla kai käytetään), opit myös oivaltamaan, miten uuden ohjelman kanssa saattaa saada jutut onnistumaan edes kohtuullisesti, vaikket itse ohjelmaa koskaan aikaisemmin olisi käyttänytkään. Jos suoritat A:n, jatka jossain muualla AB:hen. Ja jos suoritat A:n, ylläpidä taitojasi jollakin tavalla - muutenkin kuin netissä surffaamalla, monet asiat kun tuppaavat unohtumaan käyttämättöminä. Ihan tosi se on, että netissä voi surffata ja jonkin alkeellisen lapun tekstinkäsittelyohjelmalla voi kirjoittaa ilman turhia ohjelmistojen opintoja, mutta parempaan pystyy kun osaa vähemmän enemmän.
- Pultti pois
Enpä tiedä ihmistä, joka ei osaisi käyttää perusohjelmistoja jollain tasolla. Lukuunottamatta vanhuuseläkeläisiä, joista heistäkin monet hallitsevat tietokoneen käytön. Mutta noin suunnilleen työikäiset hallitsevat kyllä - ei siltä ole voinut välttyä.
- Suomen kansalainen
Pultti pois kirjoitti:
Enpä tiedä ihmistä, joka ei osaisi käyttää perusohjelmistoja jollain tasolla. Lukuunottamatta vanhuuseläkeläisiä, joista heistäkin monet hallitsevat tietokoneen käytön. Mutta noin suunnilleen työikäiset hallitsevat kyllä - ei siltä ole voinut välttyä.
Eipä taida tuttavapiirisi olla kovinkaan laaja kun noin varma olet mielipiteissäsi? Taidat olla niitä helsinkisitiläisiä, joka ei ole liikkunut Keravan ratapihaa kauempana, puhumattakaan että tietäisit missä päin sijaitsee esimerk. semmonen paikkakunta kuin Vaala.
- työikäiset
Pultti pois kirjoitti:
ja työssään konetta käyttämään joutuvat. Toki, toki, ja vieläpä jollain tasolla. Kyllä varmaan jokainen osaa pistää sormensa näppäimistölle ja naputella kirjasimia niin, että ruudulla olevalle "arkille" tulee tekstiä ja valita valikosta tulosta-komennon. Ok. Mutta osaatko jotain monimutkaisempaa esim. taulukkolaskentaohjelmalla tai tietokantaohjelmalla - siinäpä se.
Ja se, että niitten ohjelmien kanssa jonkin aikaa leikkii, antaa varmuutta kokeilla uutta outoa ohjelmaa, kun tietää edes jotain siitä millä tavalla ohjelmat toimivat - tajuaa että valikoita voi aueta tietyistä kohdista yms., uskaltaa kokeilla jne.
Ei kaikki työikäiset välttämättä hallitse perusjuttujakaan, mutta kaikki todennäköisesti voivat ne perusjutut oppia.
Esim. siitä millaisia epäluuloja vielä nykyään on ihmisten tietoteknisistä taidoista: Olen työssäni joutunut käyttämään tekstinkäsittelyohjelmia ja muita sovellusohjelmia vuosikausia, mutta siltikin tässä eräässä työpaikkahaastattelussa haastattelija, joka itse ei edes ollut toimistotyöntekijä sanan varsinaisessa mielessä, uskalsi epäillä taitojani!! P.s. mulla on A-kortti, ja siis lisäksi useista erilaisten ohjelmistojen käytöstä kokemusta. Mutta kun mä oon jo yli 40v, niin hänpä ajatteli, ettei se taida osata :))))) - Pultti pois
työikäiset kirjoitti:
ja työssään konetta käyttämään joutuvat. Toki, toki, ja vieläpä jollain tasolla. Kyllä varmaan jokainen osaa pistää sormensa näppäimistölle ja naputella kirjasimia niin, että ruudulla olevalle "arkille" tulee tekstiä ja valita valikosta tulosta-komennon. Ok. Mutta osaatko jotain monimutkaisempaa esim. taulukkolaskentaohjelmalla tai tietokantaohjelmalla - siinäpä se.
Ja se, että niitten ohjelmien kanssa jonkin aikaa leikkii, antaa varmuutta kokeilla uutta outoa ohjelmaa, kun tietää edes jotain siitä millä tavalla ohjelmat toimivat - tajuaa että valikoita voi aueta tietyistä kohdista yms., uskaltaa kokeilla jne.
Ei kaikki työikäiset välttämättä hallitse perusjuttujakaan, mutta kaikki todennäköisesti voivat ne perusjutut oppia.
Esim. siitä millaisia epäluuloja vielä nykyään on ihmisten tietoteknisistä taidoista: Olen työssäni joutunut käyttämään tekstinkäsittelyohjelmia ja muita sovellusohjelmia vuosikausia, mutta siltikin tässä eräässä työpaikkahaastattelussa haastattelija, joka itse ei edes ollut toimistotyöntekijä sanan varsinaisessa mielessä, uskalsi epäillä taitojani!! P.s. mulla on A-kortti, ja siis lisäksi useista erilaisten ohjelmistojen käytöstä kokemusta. Mutta kun mä oon jo yli 40v, niin hänpä ajatteli, ettei se taida osata :)))))Olen ollut matkatyössä vajaat 20 vuotta, käynyt myös Vaalassa.
- joku vaan
Pultti pois kirjoitti:
Olen ollut matkatyössä vajaat 20 vuotta, käynyt myös Vaalassa.
osannut kertoa missä se sijaitsee?
- Pultti pois
joku vaan kirjoitti:
osannut kertoa missä se sijaitsee?
Et ilmeisesti itse tiedä. Ota selvää sitten.
Olen joskus sanonut, että olen käynyt kaikissa Suomen kunnissa. Ihan tarkasti kaikissa en varmaan ole käynyt, mutta lähestulkoon.
Kuntapuolella nuo it-osaamiset ei aina ole olleet kovin vahvasti hanskassa, mutta merkittävä muutos on tapahtunut 80-luvulta nykypäivään sielläkin. - miten tuo
Pultti pois kirjoitti:
Et ilmeisesti itse tiedä. Ota selvää sitten.
Olen joskus sanonut, että olen käynyt kaikissa Suomen kunnissa. Ihan tarkasti kaikissa en varmaan ole käynyt, mutta lähestulkoon.
Kuntapuolella nuo it-osaamiset ei aina ole olleet kovin vahvasti hanskassa, mutta merkittävä muutos on tapahtunut 80-luvulta nykypäivään sielläkin.Suomen maantieto liittyy tietokoneen A-korttiin? Hanki Encarta, mutta sen käytön opetus ei kyllä liity A-korttiopetukseen. Kunnissa ei osata, mutta kaupungeissa kyllä? Jäkätin jäkätin jäk, asiasta ollaan jo niin paljon mettässä, että parempi olla jo hiljaa!
- tavaton
Pultti pois kirjoitti:
kun vaan tietäisitkin, täältä löytyy vielä väkeä, jotka eivät osaa edes käynnistää tietokonetta virtanapista. Perusohjelmistot jopa netti ovat täysin outoja asioita monille, eivätkä tosiaankaan ole kaikki vanhuuseläkeläisiä.
- hiirtä
liikuttaa, mene ihmeessä. Jos taas odotat saavasi töitä paremmin kurssin jälkeen, unohda. Ei mitään hyötyä. Kaikki töihin kelpaavat ihmiset osaavat nykyään jo ne asiat kouluista päästyään.
- Nörtti
Niin mutta kun on sellaisia jotka pelkäävät hiirtä. Kuinka niiden suhteen pitäisi menetellä?
Tämä keskustelu on mennyt asteelle alle arvostelukyvyn.
Tuntuu kuin olis mukana joitakin umpikieroja savolaisia "jurnutustieteen" tohtoreita.
Heistä monet jurnuttavat selvistäkin asioista joutavia ja sitten pitäisi vielä kuulijan arvata mitä sillä tarkoitetaan. - Pultti pois
Nörtti kirjoitti:
Niin mutta kun on sellaisia jotka pelkäävät hiirtä. Kuinka niiden suhteen pitäisi menetellä?
Tämä keskustelu on mennyt asteelle alle arvostelukyvyn.
Tuntuu kuin olis mukana joitakin umpikieroja savolaisia "jurnutustieteen" tohtoreita.
Heistä monet jurnuttavat selvistäkin asioista joutavia ja sitten pitäisi vielä kuulijan arvata mitä sillä tarkoitetaan.Jos ei osaa käyttää perusohjelmistoja, niin hiipiköön sitten salaa kurssille kuin salakapakkaan, ainakin jos on alle 60-vuotias.
Joku kysyi minulta, miten Suomen maantieto liittyy atk-taitoihin. Vastaan, ettei minustakaan mietnkään, mutta kun joku rupesi tiukkaanmaan minulta kaikenmaailman persläpikuntien sijaintia. - Kussin käynyt
Pultti pois kirjoitti:
Jos ei osaa käyttää perusohjelmistoja, niin hiipiköön sitten salaa kurssille kuin salakapakkaan, ainakin jos on alle 60-vuotias.
Joku kysyi minulta, miten Suomen maantieto liittyy atk-taitoihin. Vastaan, ettei minustakaan mietnkään, mutta kun joku rupesi tiukkaanmaan minulta kaikenmaailman persläpikuntien sijaintia.Taijat olla yks persläpiä itte, no oleppas vaan olevinas. Miksi ei myöskin alle 80 - vuotias voisi hiipiä kurssille - häh?
- kävin
tuli käytyä osittain tietokonekurssi kun jouduin työkkäritä meneen jollekin kurssille ja se olise muutakin oli myös koneen opettelua sitä sun tätä sai käydä kokonaan tietikoneen kurssin kokonaan jops osas mä jätin väviin mutta sain paperin kun kävin osan kurssista
- on....
että ensimmäinen työhakemuksia karsiva voi poistaa jopa insinöörin paperit, koska ilman a-korttia tällaisen yksinkertaisen sihteerikön mielestä kyseinen henkilö "ei ole koskaan nähnytkään tietokonetta".
- Anu Saukko
Tietokoneen ajokorttia en ole koskaan tarvinnut, mutta yhden tietokoneen emolevyn tarvitsen. Vaihtamiseen en tarvitse muuta kuin ristipäisen ruuvimeisselin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295654Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144264Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522901Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3191472Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601249
- 791159
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221158Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151