Paras puuro?

Aamusella tein ruisjauhoista ( ei siis hiutaleista) puuroa..On kyllä samettisen hyvvää..🤤

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietin etteikö vehnästä tehdä puuroa lainkaan, mutta onhan mannapuuroa. Sitäkin vois tehdä pitkästä, pitkästä aikaa..

• Anonyymi

Nalle nelivilja, söin taaskin aamulla. Voi silmällä.

• Anonyymi

Riisi-, manna- ja puolukkapuuro parhaita. Kaurapuuro aamupalana. Uuniohrapuuro kans hyvää.

• Vispipuurohan on mannapuuroa, johon lisätty puolukoita.. Hyvää.

• Tuota ruisjauhopuuroa sanotaam myös uutispuuroksi.. Me sanottiin sitä lapsena sveitsinpuuroksi..en muista miksi.

• Meillä on aina kaurapuuroa

• Toivottavasti maitoon tehtynä, on siten paljon parempaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Toivottavasti maitoon tehtynä, on siten paljon parempaa.

Veteen maito vain lisuke.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Toivottavasti maitoon tehtynä, on siten paljon parempaa.

Nalle nelivilja on siitä hyvä kun siinä ne kaikki 4 viljaa samassa hiutaleina.

Viime jouluna pikkuveli ei tykästynyt kun oli kova paketti ja se sisälsi paketin nalle 4-viljaa, mutta sisälsi myös hienot mustat liposet, uudet, jotta hänellä on omat jotta ei tarvitse toisten lipposia lainata myöskin sisälsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Nalle nelivilja on siitä hyvä kun siinä ne kaikki 4 viljaa samassa hiutaleina.

Viime jouluna pikkuveli ei tykästynyt kun oli kova paketti ja se sisälsi paketin nalle 4-viljaa, mutta sisälsi myös hienot mustat liposet, uudet, jotta hänellä on omat jotta ei tarvitse toisten lipposia lainata myöskin sisälsi.

Se on mun puurolistalle viimeisenä.

Sama pätee leivistä sekaleipiin..

• Wwuwuw kirjoitti:

Se on mun puurolistalle viimeisenä.

Sama pätee leivistä sekaleipiin..

Puuroriisiö vain jouluisin.
        Se kaurapuuro johtuu vaan hinnasta köyhän on syötävä sääestäen.

• Mä oon tänään syöny ruispuuroa ja kaks palaa ruisleipää.. 😮
      Ja.. jäätelökahvia..

No, kohta olis tarkoitus tehdä sienikeittoa.

• Anonyymi

Jos ottaa vaikka jokun valmiin pussin kanttarelli keittoa: siihen voi lisätä purkissa olevia herkkusieniä viipaloituina, koska eihän niissä pussikeitoissa ole riittävästi sientä, mutta mausteet ovat.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ottaa vaikka jokun valmiin pussin kanttarelli keittoa: siihen voi lisätä purkissa olevia herkkusieniä viipaloituina, koska eihän niissä pussikeitoissa ole riittävästi sientä, mutta mausteet ovat.

Mikset osta tuoreita sieniä?

• Wwuwuw kirjoitti:

Laitan kattilaan sipulit ja sienet. En liota.. oon joskus liottanut ja tehnyt oikeaoppisesti, mutta enpä nyt nähnyt mitään kulinaarista lisää siinä. En myöskään ala kuulottamaan sipulia. Keitän vain.. sitten lisään kermaa ja sul.juustoa ja keitän vielä vähän..mausteet suola, pippuri ja tuore persilja. Helppoa.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

No ei ehkä tuoreita kanttarellejakaan metsissä pakkasessa kasva, syystä.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei ehkä tuoreita kanttarellejakaan metsissä pakkasessa kasva, syystä.

Nää on jotain viljeltyjä tatteja..

Unohtui ohjeesta suurusjauhot.

Ja kermaa ei ollut, niin laitoin jotain kookosmaitojuomaa, ihan ok tuli.

• Wwuwuw kirjoitti:

Nää on jotain viljeltyjä tatteja..

Unohtui ohjeesta suurusjauhot.

Ja kermaa ei ollut, niin laitoin jotain kookosmaitojuomaa, ihan ok tuli.

Korjaan.. Täähän on aivan permannon hyvää. Täytyy muistaa toi kookos.

• En ole koskaan varmaan syönyt.

• valtakunta kirjoitti:

En ole koskaan varmaan syönyt.

Tuota sienikeittoaen. entiedä ruispuurosta olenko mutta en koskaan kotonani.

• Jascal

Itse tehty vispipuuro on varmaankin parasta.

• Paras? Luomu kaurapuuro. Mielelläni syön sen marjojen kanssa. Mitään muita lisukkeita ei tarvita. :)

• Anonyymi

Puolukka mokko, jos joku nyt käsittää edes mitä se on!
      Suomennettuna ruispuolukka puuroa ja todella vanhat ihmiset käyttää; soseesta sanaa mokko! On peruna mokkoa= tunnetaan paremmin perunamuussina. Raumlaiste lapskoussi on tavallaan myös mokkoa rakenteeltaan eli muusia.

Lapskoussissa on lihat, perunat, sipuli ja pokkana sekä mausteet keitetty vedessä lypsäksi ja kaikki on soseutettu sopivan notkesksi massaksi eli muusiksi.
      Lautaselle mätkästään kapustallinen lapskoussia, keskelle syvennys ja pien palanen voita, joka sulaa voisilmäksi soseelle.

Perinneruokaa Lapkoussia tarjoillaan edelleen Rauman kouluissa. Se on kunnan sivuilla julkaistussa maaliskuun 2019 kouluruokalistasta.
      Mulla henkilökohtaisesti toivomuksena on ett ens viikolla keittiö valmistaisi; lounaaksi kesäkeittoa ja kalakeittoa sekä puolukkavispipuuroa mannaryyneistä ja imellettyä puolukka mokkoa, eli ruismarjapuuroa... lounaan jälkiruuaksi ett samalla iltapuuroksi! Teen alustavan ruokalistan, kokit sen hyväksyvät, jos on edellytyksiä.
      Minun työpäiväni loppui kun vein lämpölaatikot ja kylmälaatikot, keittiön takaovelle ja soitin ovisummeria. Noudan koiran Mikolta ja menen kotiin.
      Se on moro! trollikka

• Uunissa hyvin kypsynyt riisipuuro. Sokeria ja kanelia, tilkka maitoa, nam. 🤤

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2561
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1903
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1888
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1338
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      66
      1264
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1228
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1088
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1070
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      933
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      924
    Aihe