Paras puuro?

Aamusella tein ruisjauhoista ( ei siis hiutaleista) puuroa..On kyllä samettisen hyvvää..🤤

26

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietin etteikö vehnästä tehdä puuroa lainkaan, mutta onhan mannapuuroa. Sitäkin vois tehdä pitkästä, pitkästä aikaa..

    • Anonyymi

      Nalle nelivilja, söin taaskin aamulla. Voi silmällä.

    • Anonyymi

      Riisi-, manna- ja puolukkapuuro parhaita. Kaurapuuro aamupalana. Uuniohrapuuro kans hyvää.

      • Vispipuurohan on mannapuuroa, johon lisätty puolukoita.. Hyvää.


    • Tuota ruisjauhopuuroa sanotaam myös uutispuuroksi.. Me sanottiin sitä lapsena sveitsinpuuroksi..en muista miksi.

    • Meillä on aina kaurapuuroa

      • Toivottavasti maitoon tehtynä, on siten paljon parempaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Toivottavasti maitoon tehtynä, on siten paljon parempaa.

        Veteen maito vain lisuke.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Toivottavasti maitoon tehtynä, on siten paljon parempaa.

        Nalle nelivilja on siitä hyvä kun siinä ne kaikki 4 viljaa samassa hiutaleina.

        Viime jouluna pikkuveli ei tykästynyt kun oli kova paketti ja se sisälsi paketin nalle 4-viljaa, mutta sisälsi myös hienot mustat liposet, uudet, jotta hänellä on omat jotta ei tarvitse toisten lipposia lainata myöskin sisälsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nalle nelivilja on siitä hyvä kun siinä ne kaikki 4 viljaa samassa hiutaleina.

        Viime jouluna pikkuveli ei tykästynyt kun oli kova paketti ja se sisälsi paketin nalle 4-viljaa, mutta sisälsi myös hienot mustat liposet, uudet, jotta hänellä on omat jotta ei tarvitse toisten lipposia lainata myöskin sisälsi.

        Se on mun puurolistalle viimeisenä.

        Sama pätee leivistä sekaleipiin..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se on mun puurolistalle viimeisenä.

        Sama pätee leivistä sekaleipiin..

        Puuroriisiö vain jouluisin.
        Se kaurapuuro johtuu vaan hinnasta köyhän on syötävä sääestäen.


    • Mä oon tänään syöny ruispuuroa ja kaks palaa ruisleipää.. 😮
      Ja.. jäätelökahvia..

      No, kohta olis tarkoitus tehdä sienikeittoa.

      • Anonyymi

        Jos ottaa vaikka jokun valmiin pussin kanttarelli keittoa: siihen voi lisätä purkissa olevia herkkusieniä viipaloituina, koska eihän niissä pussikeitoissa ole riittävästi sientä, mutta mausteet ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ottaa vaikka jokun valmiin pussin kanttarelli keittoa: siihen voi lisätä purkissa olevia herkkusieniä viipaloituina, koska eihän niissä pussikeitoissa ole riittävästi sientä, mutta mausteet ovat.

        Mikset osta tuoreita sieniä?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mikset osta tuoreita sieniä?

        Laitan kattilaan sipulit ja sienet. En liota.. oon joskus liottanut ja tehnyt oikeaoppisesti, mutta enpä nyt nähnyt mitään kulinaarista lisää siinä. En myöskään ala kuulottamaan sipulia. Keitän vain.. sitten lisään kermaa ja sul.juustoa ja keitän vielä vähän..mausteet suola, pippuri ja tuore persilja. Helppoa.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mikset osta tuoreita sieniä?

        No ei ehkä tuoreita kanttarellejakaan metsissä pakkasessa kasva, syystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei ehkä tuoreita kanttarellejakaan metsissä pakkasessa kasva, syystä.

        Nää on jotain viljeltyjä tatteja..

        Unohtui ohjeesta suurusjauhot.

        Ja kermaa ei ollut, niin laitoin jotain kookosmaitojuomaa, ihan ok tuli.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nää on jotain viljeltyjä tatteja..

        Unohtui ohjeesta suurusjauhot.

        Ja kermaa ei ollut, niin laitoin jotain kookosmaitojuomaa, ihan ok tuli.

        Korjaan.. Täähän on aivan permannon hyvää. Täytyy muistaa toi kookos.



      • En ole koskaan varmaan syönyt.


      • valtakunta kirjoitti:

        En ole koskaan varmaan syönyt.

        Tuota sienikeittoaen. entiedä ruispuurosta olenko mutta en koskaan kotonani.


    • Itse tehty vispipuuro on varmaankin parasta.

    • Paras? Luomu kaurapuuro. Mielelläni syön sen marjojen kanssa. Mitään muita lisukkeita ei tarvita. :)

    • Anonyymi

      Puolukka mokko, jos joku nyt käsittää edes mitä se on!
      Suomennettuna ruispuolukka puuroa ja todella vanhat ihmiset käyttää; soseesta sanaa mokko! On peruna mokkoa= tunnetaan paremmin perunamuussina. Raumlaiste lapskoussi on tavallaan myös mokkoa rakenteeltaan eli muusia.

      Lapskoussissa on lihat, perunat, sipuli ja pokkana sekä mausteet keitetty vedessä lypsäksi ja kaikki on soseutettu sopivan notkesksi massaksi eli muusiksi.
      Lautaselle mätkästään kapustallinen lapskoussia, keskelle syvennys ja pien palanen voita, joka sulaa voisilmäksi soseelle.

      Perinneruokaa Lapkoussia tarjoillaan edelleen Rauman kouluissa. Se on kunnan sivuilla julkaistussa maaliskuun 2019 kouluruokalistasta.
      Mulla henkilökohtaisesti toivomuksena on ett ens viikolla keittiö valmistaisi; lounaaksi kesäkeittoa ja kalakeittoa sekä puolukkavispipuuroa mannaryyneistä ja imellettyä puolukka mokkoa, eli ruismarjapuuroa... lounaan jälkiruuaksi ett samalla iltapuuroksi! Teen alustavan ruokalistan, kokit sen hyväksyvät, jos on edellytyksiä.
      Minun työpäiväni loppui kun vein lämpölaatikot ja kylmälaatikot, keittiön takaovelle ja soitin ovisummeria. Noudan koiran Mikolta ja menen kotiin.
      Se on moro! trollikka

    • Uunissa hyvin kypsynyt riisipuuro. Sokeria ja kanelia, tilkka maitoa, nam. 🤤

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe