Olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä, ratsastus ON urheilua! Mulla on ainakin 3krt ratsastusta viikossa ja se on urheilua. Onko kellekkään muulle ratsastajalle nämä lauseet tuttuja? ”Sähän vaan istut siellä selässä” tai ”Ei ruualla saa leikkiä” Todella typeriä ajatuksia mielestäni. Ratsastuksessa pitää käyttää paljon omaa kehoa. Haluaisin, että ihmiset ymmärtäisivä, että se on henkistä ja fyysistä hommaa. Se on myös yhteistyötä hevosen ja ihmisen välillä.
Onko ratsastus urheilua?
4
341
Vastaukset
Kyllä ratsastus on urheilua. Yhdenkin ihan normi tunnin jälkeen olin ihan poikki.
- Anonyymi
Sama varsinkin nyt ku on kuuma ja ollaan kentällä auringon paisteessa nii on ihan sairaan kuuma ja väsynyt ja haluu vaan eroon hikisistä turvaliivistä ja kypärästä mut en silti vaihtais ratsastusta mihinkään:)
- Anonyymi
Se vähän riippuu... Jos he ovat itse kokeilleet jotakin sirkusponia ratsastaa muutamalla eurolla, ei se tietenkään mitään urheilua ole, mutta esim. Este - ja kouluratsastus ovat urheilua. Ratsastaminen on fyysisesti raskasta, joten sillä perusteella se on mielestäni urheilua... Voin toki olla väärässäkin.
- Anonyymi
Kyllä ratsastus ON urheilua. Eihän selässä vaan istuta KOKOAIKAA siinä esim. Kevennetään yms... Kyllä sen tunnin jälkeen on hiki ja joskus seuraavana päivänä lihakset kipeenä ei onneksi enää lihakset ole kipeät ratsastuksen jälkeen mutta ekoille kerroilla saattaa olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873806
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m891741Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281472- 1651342
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut231138Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2031087Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?931051- 361037
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk125994Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell171863