Kumpi kivampi: Merenranta vai järvenranta? Mielestäni maisemallisesti molemmat ovat hyviä, mutta uimassa käyn mielelläni meressä, en järvessä. Järvi on vain meren korvike.
Meri vai järvi?
87
1388
Vastaukset
- Anonyymi
eikö järessä ole lämpimämpi uimavesi
- Anonyymi
siis järvessä mutta meri on meri ja meri on kivempi maisemallisesti
Järvi. Meressä uinnin jälkeen pitää käydä kuitenkin makeassa vedessä pesulla.
Ja kun täällä järvien keskellä asuu, ne on tärkeitä. 😊👌- Anonyymi
Jaa miks pitää käydä pesulla? Jos hiukset on suojattu uimalakilla ei ole mitään syytä käydä pesulla. Ihan rannikolla jos käyt saattaa olla syytäkin, kun mreen lasketaan mitä milloinkin ns lika ojia pitkin.(vahingossa muka) Mutt Huotskarin, Löms`ön, Mossalan Stor`ön ja Ahvensaaren rannoilla vesikin on kirkasta ja uimassa voi käydä, jos saat veneesi niin ettei joku hurja aja sen kylkeen. Aika rannan tuntumassa uin, pika sliippareiden takia, niistä kun ei koskaan tiedä minkälainen ihminen on ruorissa... joskus ilmeiseti puolisokeitakin, ja kaahaavat kaasu pohjassa... näytön paikka; kyllä kulkee!
Siis ei läntisen Suomenlahden vesi niin likaista tai suolaista ole, ettei iho pientä suolaisuutta kestäisi, päinvastioin tekee hyvää iholekin välillä saada merivettä pintaansa.
Jonkun Kuoleenmeren vesi kyllä on syytä pestä pois iholta, jos sinne oot mennyt pulahtamaan.
Pari kertaa oon pidättänyt henkeä ollessani uimassa, ollen varma ett koht` rysähtää karikolle, ajolinja oli minusta aivan liian liki rantaa. Mutt joko tuurilla tai sitt tiesi tarkkaalleen sen veden alla matalla olevan kivikon sekä veneensä ja moottorinkin syväyksen. Joka tapauksessa hiton vaarallista leikkiä, omalla hengellään ainakin, jos yksinään pöristeli menemään karikon yli. Vois se ajella myös todella hullun tuurilla, ett veden virtaus oli ehkä normaalia korkeammalla.
Mulla ei ole sinne kapeikkoon mitään asiaa, kun toi Faijan vanha paatti ui yli metrin syväyksellä, eikä mulla ole syytä antaa sen kolhiintua mitenkään, mun ajelut merellä paatin kanssa loppuisivat taatusti siihen.
Hyvää yötä jokaiselle, palstaa lukevalle tasapuolisesti! - Anonyymi
Höpsis... tykkäisit vaan kun suolaiselle maistuisi iho ;)
Mut tulisin mielelläni uimaan kanssasi, vaikka ihan vaan testaamaan...🧸 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis... tykkäisit vaan kun suolaiselle maistuisi iho ;)
Mut tulisin mielelläni uimaan kanssasi, vaikka ihan vaan testaamaan...🧸Jaahast ja sitä näpytellään taas älykännykällä ja tietysti työaikana!
Anonyymi kirjoitti:
Jaa miks pitää käydä pesulla? Jos hiukset on suojattu uimalakilla ei ole mitään syytä käydä pesulla. Ihan rannikolla jos käyt saattaa olla syytäkin, kun mreen lasketaan mitä milloinkin ns lika ojia pitkin.(vahingossa muka) Mutt Huotskarin, Löms`ön, Mossalan Stor`ön ja Ahvensaaren rannoilla vesikin on kirkasta ja uimassa voi käydä, jos saat veneesi niin ettei joku hurja aja sen kylkeen. Aika rannan tuntumassa uin, pika sliippareiden takia, niistä kun ei koskaan tiedä minkälainen ihminen on ruorissa... joskus ilmeiseti puolisokeitakin, ja kaahaavat kaasu pohjassa... näytön paikka; kyllä kulkee!
Siis ei läntisen Suomenlahden vesi niin likaista tai suolaista ole, ettei iho pientä suolaisuutta kestäisi, päinvastioin tekee hyvää iholekin välillä saada merivettä pintaansa.
Jonkun Kuoleenmeren vesi kyllä on syytä pestä pois iholta, jos sinne oot mennyt pulahtamaan.
Pari kertaa oon pidättänyt henkeä ollessani uimassa, ollen varma ett koht` rysähtää karikolle, ajolinja oli minusta aivan liian liki rantaa. Mutt joko tuurilla tai sitt tiesi tarkkaalleen sen veden alla matalla olevan kivikon sekä veneensä ja moottorinkin syväyksen. Joka tapauksessa hiton vaarallista leikkiä, omalla hengellään ainakin, jos yksinään pöristeli menemään karikon yli. Vois se ajella myös todella hullun tuurilla, ett veden virtaus oli ehkä normaalia korkeammalla.
Mulla ei ole sinne kapeikkoon mitään asiaa, kun toi Faijan vanha paatti ui yli metrin syväyksellä, eikä mulla ole syytä antaa sen kolhiintua mitenkään, mun ajelut merellä paatin kanssa loppuisivat taatusti siihen.
Hyvää yötä jokaiselle, palstaa lukevalle tasapuolisesti!No lähinnä mietin sitä suolaisuutta. Mutta silti valitsen järvet.
Merellä on kiva käydä, mutta järvellä elää. 😃👌
Mutta oonkin tottunut ja kasvanut järvien lähellä, kuten sä meren äärellä. 😊- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No lähinnä mietin sitä suolaisuutta. Mutta silti valitsen järvet.
Merellä on kiva käydä, mutta järvellä elää. 😃👌
Mutta oonkin tottunut ja kasvanut järvien lähellä, kuten sä meren äärellä. 😊Mä kyllä olen tottunut molempiin ja uinut myös molemmissa enemmän mitä uimahalleissa tai maauimaloissa. Oon tehnyt uintivalvojana jonkun verran osa-aika töitäkin, henkeni pitimiksi ja samaan aikaan tehnyt kaupassa kassan hommia tai hedelmä- ja vihannestiskien kunnostusta.
Kunto-ohjaajan töitäkin on tullut tehtyä hetken aikaa, äitiyslomasijaisena.
Töissä vuorotellen; toisesta paikasta toiseen, miten milloinkin.
Kyllä juoksutossut saivat kyytiä, kun vaihdoin työpäivän aikana; paikasta toiseen juosten. Matkat taittuivat nopeimmin mitä linja-autolla, jotka ajoivat aikataulun mukaisesti.
Ympyrän halkaisija oli noin 12km, siis alue jolla töitä tein, ei tarvinnut vapaa ajalla käydä pururadalla juoksemassa.
Niin, Littoisten järvi, mitä nyt on alettu kunnostamaan (kolmisen vuotta sitten) on mulle hyvin tuttu ja sen kaks yleistä hiekkarantaa, sekä sen yks yksityinen rantakaistale.
Säkylän Pyhäjärvi on toinen mulle tuttu paikka, pari juhannustakin tullut vietettyä sen hiekkarannalla kokolla ja juhannustansseissa. (Valasrannassa)
Olen uinut ja kalastanut siellä järvellä, joka kesä viimeiset 6-7 vuotta kyläillessäni, siellä on mulla sukulais suhteita, äidin puolelta sukuamme. Pyhäjärvi on hyvin kalaisa ja melkein varmempi kalastuksen kannalta mitä meri... kala saaliin kohdalla, jos uistimella kalastetaan. Muikkua mä ostan aina kalastajalta, tuliaisiksi kotiin vietäväksi.
Mutt meri on mulle rakkaampi kuitenkin... oot oikeassa, kun on kasvanut jonkun vesistön rannalla; siihen tulee erilainen suhde. Ja tästä Harmis innostuu; Meri on jonkinlainen "jännämies" mulle, se osaa olla raaka ja julma, toisinaan taas niin hellä ja antelias!Minkäs sille mahtaa pieni nainen; koukkuun jää kuin hauki uistimeen. Yyterissä on mahtavat rannat. Hyvä ja lämmin kesä, niin sinne on mukavaa parkkeerata päiväksi. Musuja ei meinannut ensin saada sinne millään, mutta kn hetken olivat meressä kahlanneet ja kaloja käsin nappailleet kiinni, leikkineet hiekkaleikkejä rannalla. Eihän niitä meinannut saada enää pois sieltä. Piti kantaa kainalossa autoon. :)
Sätkivä sintti tunsi meren omakseen. :)Jan1 kirjoitti:
Yyterissä on mahtavat rannat. Hyvä ja lämmin kesä, niin sinne on mukavaa parkkeerata päiväksi. Musuja ei meinannut ensin saada sinne millään, mutta kn hetken olivat meressä kahlanneet ja kaloja käsin nappailleet kiinni, leikkineet hiekkaleikkejä rannalla. Eihän niitä meinannut saada enää pois sieltä. Piti kantaa kainalossa autoon. :)
Sätkivä sintti tunsi meren omakseen. :)Ja minäkin olen penskana viettänyt kesät pääosin järvien rannoilla, kesämökkeillen ja matkailuautossa. :)
Asunutkin omakotitalossa vuosia ihan järven vieressä maalla. Jotenkin kumpikin vesielementti kiehtoo, mutta meri vähän enemmän vielä.Jan1 kirjoitti:
Ja minäkin olen penskana viettänyt kesät pääosin järvien rannoilla, kesämökkeillen ja matkailuautossa. :)
Asunutkin omakotitalossa vuosia ihan järven vieressä maalla. Jotenkin kumpikin vesielementti kiehtoo, mutta meri vähän enemmän vielä.No mä joskus penskana kävin viikon reissussa Ahvenanmaalla. Kyllä siellä meressä oli ihan jees peuhata. Mutta kun on tänne makeaan veteen oppinut, niin ei ole hinku mereen.
Ehkä siellä vois olla siisti vähän isommalla botskilla ajellakin, mutta täälläkin tykkään nähdä rantoja ja saaria. Pystysuoris isoja kallioita ja kapeikkoja, avokanavia ja tietty tavan kanavia.
Täälläkin isommille vesille vaan isommalla vehkeellä tai hyvällä kelillä, tosin keli voi muuttua nopeesti.
Sitten meidän mökillä on ihan ehdoton järvi. Se vesi on juomakelpoista ja tietenkin kirkasta. On siisti mesta. 😁👌Anonyymi kirjoitti:
Mä kyllä olen tottunut molempiin ja uinut myös molemmissa enemmän mitä uimahalleissa tai maauimaloissa. Oon tehnyt uintivalvojana jonkun verran osa-aika töitäkin, henkeni pitimiksi ja samaan aikaan tehnyt kaupassa kassan hommia tai hedelmä- ja vihannestiskien kunnostusta.
Kunto-ohjaajan töitäkin on tullut tehtyä hetken aikaa, äitiyslomasijaisena.
Töissä vuorotellen; toisesta paikasta toiseen, miten milloinkin.
Kyllä juoksutossut saivat kyytiä, kun vaihdoin työpäivän aikana; paikasta toiseen juosten. Matkat taittuivat nopeimmin mitä linja-autolla, jotka ajoivat aikataulun mukaisesti.
Ympyrän halkaisija oli noin 12km, siis alue jolla töitä tein, ei tarvinnut vapaa ajalla käydä pururadalla juoksemassa.
Niin, Littoisten järvi, mitä nyt on alettu kunnostamaan (kolmisen vuotta sitten) on mulle hyvin tuttu ja sen kaks yleistä hiekkarantaa, sekä sen yks yksityinen rantakaistale.
Säkylän Pyhäjärvi on toinen mulle tuttu paikka, pari juhannustakin tullut vietettyä sen hiekkarannalla kokolla ja juhannustansseissa. (Valasrannassa)
Olen uinut ja kalastanut siellä järvellä, joka kesä viimeiset 6-7 vuotta kyläillessäni, siellä on mulla sukulais suhteita, äidin puolelta sukuamme. Pyhäjärvi on hyvin kalaisa ja melkein varmempi kalastuksen kannalta mitä meri... kala saaliin kohdalla, jos uistimella kalastetaan. Muikkua mä ostan aina kalastajalta, tuliaisiksi kotiin vietäväksi.
Mutt meri on mulle rakkaampi kuitenkin... oot oikeassa, kun on kasvanut jonkun vesistön rannalla; siihen tulee erilainen suhde. Ja tästä Harmis innostuu; Meri on jonkinlainen "jännämies" mulle, se osaa olla raaka ja julma, toisinaan taas niin hellä ja antelias!Minkäs sille mahtaa pieni nainen; koukkuun jää kuin hauki uistimeen.Joo. Mä tiedän, että sun mesta on meri ja piste. Kyllä sen jutuista huomaa. 😃👌
Mun niin on mullekin nää järvet. Kuihtuisin muualla, jos pitäis asua ilman niitä.
Tykkään ihastella suurta merta ja tykkäisin sielläkin seilata, vaan kotijärvet on koti. 😊 Ei voi mitään. 😁Disse kirjoitti:
No mä joskus penskana kävin viikon reissussa Ahvenanmaalla. Kyllä siellä meressä oli ihan jees peuhata. Mutta kun on tänne makeaan veteen oppinut, niin ei ole hinku mereen.
Ehkä siellä vois olla siisti vähän isommalla botskilla ajellakin, mutta täälläkin tykkään nähdä rantoja ja saaria. Pystysuoris isoja kallioita ja kapeikkoja, avokanavia ja tietty tavan kanavia.
Täälläkin isommille vesille vaan isommalla vehkeellä tai hyvällä kelillä, tosin keli voi muuttua nopeesti.
Sitten meidän mökillä on ihan ehdoton järvi. Se vesi on juomakelpoista ja tietenkin kirkasta. On siisti mesta. 😁👌Mietis miten kuivalla maalla täällä ollaan, Vesijärvi on alueen helmi. Pikku järviä täällä on, mutta meri on enempi mun juttu.
En ole vesipeto, mutta pidän veden rauhoittavasta vaikutuksesta. En taida ihan maakrapu ollakaan.
♋- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. Mä tiedän, että sun mesta on meri ja piste. Kyllä sen jutuista huomaa. 😃👌
Mun niin on mullekin nää järvet. Kuihtuisin muualla, jos pitäis asua ilman niitä.
Tykkään ihastella suurta merta ja tykkäisin sielläkin seilata, vaan kotijärvet on koti. 😊 Ei voi mitään. 😁Järvi! Olet onnekas jos sinulla sellainen.siellä ei ole merivirtoja. Ne on vaarallisia ja järvivesi on lämpimämpää🧞♀️
Jan1 kirjoitti:
Mietis miten kuivalla maalla täällä ollaan, Vesijärvi on alueen helmi. Pikku järviä täällä on, mutta meri on enempi mun juttu.
En ole vesipeto, mutta pidän veden rauhoittavasta vaikutuksesta. En taida ihan maakrapu ollakaan.
♋Joo. Joskus asuin Nurmijärvellä ja kävin töissä Keravalla. Eihän siellä mitään vesistöjä ollut. Kysyin joltain psikalliselta uimspaikkaa, niin joku kypynen lätäkkö jossain Korsossa, ja toinen jossain muualla. 😳
Ruskea vesi ja 200 ihmistä pikkualueella. 🙄
Ei, ei... en mä sellasessa paikoissa asuksi.... piti kömpiä takas. 😁Anonyymi kirjoitti:
Järvi! Olet onnekas jos sinulla sellainen.siellä ei ole merivirtoja. Ne on vaarallisia ja järvivesi on lämpimämpää🧞♀️
Joo. Mä jo tuossa parikymmentävuotta sitten koin sen, että olen onnekas. Olin hetken ”kuivalla maalla” niin kyllä nää mestat on kotoisia sitten. Ihan sama mihin suuntaan lähtee, niin tulee järvi kohta vastaan. 😬👌
Disse kirjoitti:
Joo. Mä jo tuossa parikymmentävuotta sitten koin sen, että olen onnekas. Olin hetken ”kuivalla maalla” niin kyllä nää mestat on kotoisia sitten. Ihan sama mihin suuntaan lähtee, niin tulee järvi kohta vastaan. 😬👌
Itseasiassa täällä voidaan puhua vesistöstä... ja se on saimaa... Lappeenrannasta Iisalmeen. 😀👌
Disse kirjoitti:
Joo. Joskus asuin Nurmijärvellä ja kävin töissä Keravalla. Eihän siellä mitään vesistöjä ollut. Kysyin joltain psikalliselta uimspaikkaa, niin joku kypynen lätäkkö jossain Korsossa, ja toinen jossain muualla. 😳
Ruskea vesi ja 200 ihmistä pikkualueella. 🙄
Ei, ei... en mä sellasessa paikoissa asuksi.... piti kömpiä takas. 😁Kuivaa kulmakuntaa. Mutta meri on suht lähellä. :)
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Itseasiassa täällä voidaan puhua vesistöstä... ja se on saimaa... Lappeenrannasta Iisalmeen. 😀👌
Olen siellä käynyt.joskus muksuna kun reissattiin.tie keskisuomesta tuonut tänne etelään.tuo aurajoki ei kauheesti houkuta värillään mutta maisemat on kauniit
Juuri nyt 😄kirsikkapuut.. Jan1 kirjoitti:
Kuivaa kulmakuntaa. Mutta meri on suht lähellä. :)
Tiällä näkkyy keittiö ikkunasta järvi. 😃
Anonyymi kirjoitti:
Olen siellä käynyt.joskus muksuna kun reissattiin.tie keskisuomesta tuonut tänne etelään.tuo aurajoki ei kauheesti houkuta värillään mutta maisemat on kauniit
Juuri nyt 😄kirsikkapuut..No joo. Olin töissä Seinäjoella kesän -97. Kävin sitten katsomassa sitä jokea, joka oli meifän mittakaavaan puro. 😁
Mutta jokapaikkaan sitä tottuu. 😬Disse kirjoitti:
Tiällä, en tiellä. Oisin silloinkin vuan jonku eessä. 😃
Ainii savvoo puhhuu hän tiällä. Pää unehtummaan. Höhöhöhhöh. :)
Jan1 kirjoitti:
Ainii savvoo puhhuu hän tiällä. Pää unehtummaan. Höhöhöhhöh. :)
Niih. 😬
Kävin laittaa maalle tänään uuden kiukaan. Emä talkoo. Aina ne on erikokoisia...😤
Sit kaikki putket uusiks. Onneks oli Telvinin kolvi mukana. 😀Disse kirjoitti:
Niih. 😬
Kävin laittaa maalle tänään uuden kiukaan. Emä talkoo. Aina ne on erikokoisia...😤
Sit kaikki putket uusiks. Onneks oli Telvinin kolvi mukana. 😀Mullakin on kolvi, tossa ylähuulen päällä kato ähhähää. 😆
Mitkä putket? Vesiputket?- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. Mä tiedän, että sun mesta on meri ja piste. Kyllä sen jutuista huomaa. 😃👌
Tykkään ihastella suurta merta ja tykkäisin sielläkin seilata, vaan kotijärvet on koti. 😊 Ei voi mitään. 😁Tuli mieleen yks juttu, kun luin sun textiäs....
"Sitten meidän mökillä on ihan ehdoton järvi. Se vesi on juomakelpoista ja tietenkin kirkasta. On siisti mesta. 😁👌"
Mä olen lomaillut Saimaalla ja matkannut erittäin kauniin Heinävedenreitin, jotenkin mieleen muistui pikku satama Juojärvellä -> asosinaatio; juomakelpoista vettä sanoit?
Kaveri olis halunnut jollekin Orava reitille, olin jo suostumassa; kunnes mulle selvisi ett se olis ollut kanoottiretki. KANOOTTI, aa-pua, se on niin kiikkerä pulikka ettei mulla tullut mieleenkään lähteä uittaan itseäni ja vaatteitani jonnekin tuntemattomalle purolle.
Loppu lomamme olikn rattoisaa, kun kummallakin oli "palkokasvi nenässä"!
Ihan älytön vertailu häneltä; Vertaili mun veneilyäni merellä... ja nyt en "piruuttani" suostunut kanootti retkelle hänen kanssaan! Mulla on merellä 10 tonin painoinen paatti, ei mikään vuokrattu kiikkerä pulikka, jota pitää itse meloa... pieni virheliike korjatessa asentoa; painopiste muuttuu ja plumpsis. Ei ole tullut harjoiteltua eskimokäännöstä, eikä ollut mitään intoa alkaa jossain puro pahaisella lomamatkalla; sellaista harjoittelemaan.
Olen kotia lähdössa 1½ l hernekeittoa ja muutama voisilmä pikkupulla. Mikko on mennyt omalla autollaan jo edeltä, hoidokit mukanaan ja lämmittään nyt pihasaunaa.
Päivällä saivat lounaaksi jauhelihapihvejä, perunamuusia, parsakaaria ja punajuurisalaatia majoneesisoosilla. Unski kävi viemässä ensimmäiseksi, Mikko nouti ruuan kadulta, joten ei mennyt 2-3 min. enemmän aikaa sen toimittamiseen, koska olivat ensimmäiset jakelureitin varrella.
Moikka! Jan1 kirjoitti:
Mullakin on kolvi, tossa ylähuulen päällä kato ähhähää. 😆
Mitkä putket? Vesiputket?No niin on. 😃👌
Savupiippuun liittyminen. Siinä on sellainen vesisäiliö päällä. Ja pienempi kiuas oli tämä. 🤔
Mutta siellä on. Ehkä kerkeen lauantaina sitä testimään illasta. Jos polkasis moottoripyörällä. 😎
Tänään maalasin listat ekaan kertaan olkkarista, sit huomenna toiseen kertaan ne ja koko olkkari, niin sipistelyhommat vaan lauantaina. Sit verhoshown voin hoitaa yövuorojen aikaan. 😬👌- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No joo. Olin töissä Seinäjoella kesän -97. Kävin sitten katsomassa sitä jokea, joka oli meifän mittakaavaan puro. 😁
Mutta jokapaikkaan sitä tottuu. 😬No vähän jäit jälkeen.😊93 siellä synnytin esikoisen.pojan ja nyt hän tänää et minusta tulossa mamma.täh??mutta ihanaahan se!vaikken mikää isoäidin näköinen olekkaa.on myös tyttö 21 syntyi turussa. ja vielä tykkää mun ka asua.kai vähän omanlainen olen.😆kaikkea ihanaa sinulle! Mitä ymmärtänyt olen niin remppaa .puutarhatöitä.maalaismaisemaa.järvinäkymää.lapset.ja oikeat ajatukset elämästä.oliko joku prätkäki vielä..ai että.
Anonyymi kirjoitti:
Tuli mieleen yks juttu, kun luin sun textiäs....
"Sitten meidän mökillä on ihan ehdoton järvi. Se vesi on juomakelpoista ja tietenkin kirkasta. On siisti mesta. 😁👌"
Mä olen lomaillut Saimaalla ja matkannut erittäin kauniin Heinävedenreitin, jotenkin mieleen muistui pikku satama Juojärvellä -> asosinaatio; juomakelpoista vettä sanoit?
Kaveri olis halunnut jollekin Orava reitille, olin jo suostumassa; kunnes mulle selvisi ett se olis ollut kanoottiretki. KANOOTTI, aa-pua, se on niin kiikkerä pulikka ettei mulla tullut mieleenkään lähteä uittaan itseäni ja vaatteitani jonnekin tuntemattomalle purolle.
Loppu lomamme olikn rattoisaa, kun kummallakin oli "palkokasvi nenässä"!
Ihan älytön vertailu häneltä; Vertaili mun veneilyäni merellä... ja nyt en "piruuttani" suostunut kanootti retkelle hänen kanssaan! Mulla on merellä 10 tonin painoinen paatti, ei mikään vuokrattu kiikkerä pulikka, jota pitää itse meloa... pieni virheliike korjatessa asentoa; painopiste muuttuu ja plumpsis. Ei ole tullut harjoiteltua eskimokäännöstä, eikä ollut mitään intoa alkaa jossain puro pahaisella lomamatkalla; sellaista harjoittelemaan.
Olen kotia lähdössa 1½ l hernekeittoa ja muutama voisilmä pikkupulla. Mikko on mennyt omalla autollaan jo edeltä, hoidokit mukanaan ja lämmittään nyt pihasaunaa.
Päivällä saivat lounaaksi jauhelihapihvejä, perunamuusia, parsakaaria ja punajuurisalaatia majoneesisoosilla. Unski kävi viemässä ensimmäiseksi, Mikko nouti ruuan kadulta, joten ei mennyt 2-3 min. enemmän aikaa sen toimittamiseen, koska olivat ensimmäiset jakelureitin varrella.
Moikka!Hehe! Se on ollut varmaan Oravista vuokrattavissa ne kanootit ja siinä lähellä on niin kapeaa vesistöä, ettei ”pulikka” ois nurin mennyt. 😁
Heinävedenreitti on hieno. Upeita kalliosolia ja siltoja, kanavia ja virtapaikkoja. Oon ajellut veneellä sielläkin. 😊👌
Siitä Oravista ei ole pitkä matka linnasaareen. Luonnonsuojelu-alueen pääsaari. Hieno. Ja alla Tuunaansaaret, varmaan 20-30 metriä pystysuoraa kallioseinää siellä. Siitä avautuu n. 40 km Tuunaanselkä Savonlinnaan, mikä karsii pikkupaatit huonona päivänä.
Tuunaanselän päässä menee syväväylä ihan erään saaren kupeesta, Hietasaari. Sen toinen puoli on hienoa hiekkaa ja toinen mukulakiveä. Aivan törkeen hieno saari. 😀👌 Löytysköhän multa sulle kuvaa, kun olin maggaranpaistossa? 😊
https://aijaa.com/1re8wA
Tuolloin paatti oli vielä yksivärinen. Sitten se sai valkoista ja punaista pintaan. 😃Anonyymi kirjoitti:
No vähän jäit jälkeen.😊93 siellä synnytin esikoisen.pojan ja nyt hän tänää et minusta tulossa mamma.täh??mutta ihanaahan se!vaikken mikää isoäidin näköinen olekkaa.on myös tyttö 21 syntyi turussa. ja vielä tykkää mun ka asua.kai vähän omanlainen olen.😆kaikkea ihanaa sinulle! Mitä ymmärtänyt olen niin remppaa .puutarhatöitä.maalaismaisemaa.järvinäkymää.lapset.ja oikeat ajatukset elämästä.oliko joku prätkäki vielä..ai että.
No niin. Sepäs sattui. 😃
Tehtii Ilkan painokonetta sinne. Mulla on muuten 10 vuotta nuorempi poika. Just opetan ajaa autolla sitä. 😊
Joo, aikamoinen touhuilija olen. Ja pitää ollakin, jos rintsitalossa asustaa. Muksut on vko/vko periaatteella ja tärkeitä tietty. Ja joo, vene vaihtui moottoripyörään. Vaikka tykkään veneilystä, ei mulla siihen riitä aikaa ja varaa. Mut moottoripyörän päällä voi tuntea lentävänsä. Katse eteen kauas ja kuuntelee tuulen huminaa. 😎 Sopii mulle. 😬Disse kirjoitti:
No niin on. 😃👌
Savupiippuun liittyminen. Siinä on sellainen vesisäiliö päällä. Ja pienempi kiuas oli tämä. 🤔
Mutta siellä on. Ehkä kerkeen lauantaina sitä testimään illasta. Jos polkasis moottoripyörällä. 😎
Tänään maalasin listat ekaan kertaan olkkarista, sit huomenna toiseen kertaan ne ja koko olkkari, niin sipistelyhommat vaan lauantaina. Sit verhoshown voin hoitaa yövuorojen aikaan. 😬👌Armotonta menoa. 😂
https://youtu.be/YmhFglRzXmU
Bro👊Jan1 kirjoitti:
Armotonta menoa. 😂
https://youtu.be/YmhFglRzXmU
Bro👊Piiiiieni, kärpäneeeeen...🙄
https://youtu.be/4aKkVJeOGXA
😂😂😂 Sepi on kunkku. ☝️😁Disse kirjoitti:
Piiiiieni, kärpäneeeeen...🙄
https://youtu.be/4aKkVJeOGXA
😂😂😂 Sepi on kunkku. ☝️😁Näännääää, zzzrrr...... SEPI!!!! 🍻💦
https://youtu.be/WoVJTBrJ5tYJan1 kirjoitti:
Näännääää, zzzrrr...... SEPI!!!! 🍻💦
https://youtu.be/WoVJTBrJ5tYSepille ei kovin moni pärjää kyllä. 😀
https://youtu.be/329vcSNGKQQ
Veikko, Veikko, veikkonen sitten...😬Disse kirjoitti:
Sepille ei kovin moni pärjää kyllä. 😀
https://youtu.be/329vcSNGKQQ
Veikko, Veikko, veikkonen sitten...😬Veken silakkaloota voisilmän kanssa voisi maistua. 😂
Otetaas taas, ettei selvitä.. 😜 🍺
https://youtu.be/58amTnpzOIg
https://youtu.be/oN9xU9vq-4kJan1 kirjoitti:
Veken silakkaloota voisilmän kanssa voisi maistua. 😂
Otetaas taas, ettei selvitä.. 😜 🍺
https://youtu.be/58amTnpzOIg
https://youtu.be/oN9xU9vq-4kPerus karaokekamaa! 💪😃
https://youtu.be/lLjW6W-AFo4
On Irwinillä kauniitakin biisejä. 😀- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahast ja sitä näpytellään taas älykännykällä ja tietysti työaikana!
🙂 Sinulla on hyvä huumorintaju kuten aina.
Anonyymi kirjoitti:
🙂 Sinulla on hyvä huumorintaju kuten aina.
Miten sä tunnistat toisen anonyymin? 😁
Disse kirjoitti:
Perus karaokekamaa! 💪😃
https://youtu.be/lLjW6W-AFo4
On Irwinillä kauniitakin biisejä. 😀Ai häh? Mä nukahdin kesken kulauksen.. nyt on paita märkä ssssshaattana.. ihan kaljassa rinnuksista.. hhhhrrrr hhhhheeerrr helvata.
Kaanista. 😴
Disse, onko mun horoloroskooppi niinku 69?
Kato ♋ ai täh?Jan1 kirjoitti:
Ai häh? Mä nukahdin kesken kulauksen.. nyt on paita märkä ssssshaattana.. ihan kaljassa rinnuksista.. hhhhrrrr hhhhheeerrr helvata.
Kaanista. 😴
Disse, onko mun horoloroskooppi niinku 69?
Kato ♋ ai täh?No mä nukahdin myös hyvissä ajoin. Nyt oon jo hereillä ja kahvilla koitan herätellä ihteeni. ☕️
Pojalle iskee aina aamuisin hirmuinen puheripuli. Mä taas koetan katsella jotain juttuja netistä ja olla hetken rauhassa... se on aamupirteitä tyyppejä. 🙄
Tänään aion käyttää päivän maalailuun. 😊 Kroppa on jo eilisestä hitsailusta kyyryssä ja kiukaan raahailusta kipeä... niin ja pääkin kipeä... nimittäin nuohotessa talon piiput samalla eilen, kokautin pään piipunhattuun. 😂
Noh... kyllä ne siitä vertyy. 😁 Paikat siis...Disse kirjoitti:
No mä nukahdin myös hyvissä ajoin. Nyt oon jo hereillä ja kahvilla koitan herätellä ihteeni. ☕️
Pojalle iskee aina aamuisin hirmuinen puheripuli. Mä taas koetan katsella jotain juttuja netistä ja olla hetken rauhassa... se on aamupirteitä tyyppejä. 🙄
Tänään aion käyttää päivän maalailuun. 😊 Kroppa on jo eilisestä hitsailusta kyyryssä ja kiukaan raahailusta kipeä... niin ja pääkin kipeä... nimittäin nuohotessa talon piiput samalla eilen, kokautin pään piipunhattuun. 😂
Noh... kyllä ne siitä vertyy. 😁 Paikat siis...Tänään ei pysty mitään..jos edes elossa pysyis. Ruikkaria ja jahtia mökää kohti, pikkuisen lepäilyä riippumatossa ja raitista ilmaa, jos se siitä taas heräisi henkiin tämäkin ruho...
😵Jan1 kirjoitti:
Tänään ei pysty mitään..jos edes elossa pysyis. Ruikkaria ja jahtia mökää kohti, pikkuisen lepäilyä riippumatossa ja raitista ilmaa, jos se siitä taas heräisi henkiin tämäkin ruho...
😵Silpsisitko oikeesti pikkukänöset? 😀
Mä just maalasin olkkarin loppuun. Laitoin hurumit mökissä liki täysille ja varjon puolelta ikkunaa auki.
Käyn poitsulle allergiaan lääkkehiä ja sit sudin listat toiseen kertaan.
Iltapäivästä alkaa sit maalailemaan toiseen kertaan olkkaria. 😳
Voi olla ukko naatti illalla. 😂Disse kirjoitti:
Silpsisitko oikeesti pikkukänöset? 😀
Mä just maalasin olkkarin loppuun. Laitoin hurumit mökissä liki täysille ja varjon puolelta ikkunaa auki.
Käyn poitsulle allergiaan lääkkehiä ja sit sudin listat toiseen kertaan.
Iltapäivästä alkaa sit maalailemaan toiseen kertaan olkkaria. 😳
Voi olla ukko naatti illalla. 😂Oikkeesti on ohkanen olo eik tarvittu edes alkomahoolia. 😣
Teehän sää mää meen maate.Jan1 kirjoitti:
Oikkeesti on ohkanen olo eik tarvittu edes alkomahoolia. 😣
Teehän sää mää meen maate.No voi könkkö. Sun kroppa ei tykkää kun mieli on matala...🙄 Sä reagoit niin paljon fyysisesti... ei ole kyllä hyvä juttu...😢
Disse kirjoitti:
No voi könkkö. Sun kroppa ei tykkää kun mieli on matala...🙄 Sä reagoit niin paljon fyysisesti... ei ole kyllä hyvä juttu...😢
Löysin piristettä. Nyt voi jo paremmin. :)
https://youtu.be/hzOz-kacjl4Jan1 kirjoitti:
Löysin piristettä. Nyt voi jo paremmin. :)
https://youtu.be/hzOz-kacjl4Uuh. Kyllä noista tuossa Dodge Challengerissä on sitä jotain. Sellaisen voisin ottaa, vaikken tiedä mitä sillä tekisin. Toi lähtis varmaan lapasesta. 😂
Disse kirjoitti:
Uuh. Kyllä noista tuossa Dodge Challengerissä on sitä jotain. Sellaisen voisin ottaa, vaikken tiedä mitä sillä tekisin. Toi lähtis varmaan lapasesta. 😂
Sama homma. Dodgen minäkin noista ottaisin, mutta ei Fordikaan paskempi olis. Shelby on ihan nättikin.
Jan1 kirjoitti:
Sama homma. Dodgen minäkin noista ottaisin, mutta ei Fordikaan paskempi olis. Shelby on ihan nättikin.
Joo. No nättejä moni, mut Dodgessa sitä ”jotain”. 😃
Nyt jos pikkaisen huilais ruuan päälle ja pitää taas pyörähtää kaupoilla. Kiukaasta maalla puuttui ainakin 20 kg kiviä ja sit vähän maitoa ja muuta tänne penskoille. 🙄
Sit ei muuta kuin maalia seinään viimeisen kerran. 😁
- Anonyymi
Järvestä nautin enemmän.
- Anonyymi
Ehkä se on niin tarkoitettu että meri ei ole minulle tarkoitettu ,vaan järvi.
- Anonyymi
Järvi ja järvenrantahuvila. <3
- Anonyymi
Meressä on enemmän kaloja.
Järvi
- Anonyymi
Meri ehdottomasti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meri ehdottomasti!
Järvi.
Anonyymi kirjoitti:
Meri ehdottomasti!
Järvipäs .... ehdottomasti!
Järvivesi tekee hiukset ja ihon erityisen pehmeiksi. Saunan jälkeen on ihana hypätä järveen ja nauttia hetki rauhallisesta kellumisesta. Olla vaan, paikallaan ja katsella taivaalle. Antaa järviveden hyväillä ja kannatella kehoa.
- Anonyymi
Aika hauska juttu sinänsä kun isäntä ja mamma: hakevat minut mökeille autoillaan,
Maisemallisesti menee varmaan tasan; itse olen kovasti viehtynyt myös jokien varsiin.
Itse olen elämäni asunut meren läheisyydessä joten en oikein osaa ottaa noita järviä edes vertailuun. Ihan eri litraluokan lätäkköjä.- Anonyymi
Lätäkkö kun lätäkkö.
Suo
(hihitystä)- Anonyymi
Suo siellä, vetelä täällä.
- Anonyymi
Varmaankin merenranta, koska vastarannalle ei oikein näe, ääretön horisontti. Tympäsee, jos toisella puolen rantaa on mökkejä. Tai ihmisiä. - kuparilukko
- Anonyymi
Tuollainen; mikä ihme lentokone tuokin on ja jne.... ihmeellisiä jotain armeijan juttuja nuokin taas sitten...
- Anonyymi
Isä kerran pyysi tunnistamaan konetta, armeijan kone Hawk -harjoitrusjuttu, isä todella sanoi itselleni silloin: tuninsta kone mikä on tuo :D
Meri tietysti.
Pidän molemmista, mutta jotenkin meri viehättää laajudellaan. Se kun katsot kauas jonnekin eikä näy kuin taivaanranta kaukan kaukana jossain. Ehkä laivoja ja veneitä, muutamat vesiurheilun harrastajat.
Oijoi Azul. Kuvaa katsoessa mieli on jotenkin seesteinen ja tyyni, onnellinen ja vapaa.
https://kk-static.fi/photos/e/1/4/c/f/orig/e14cf4e64ac85f98867fdaa76074bc6b91ecdec1.jpgAtlantin valtameressä on se huono puoli, että meressä uimisen jälkeen pitää käydä suihkussa. Lisäksi aallot voi olla aika korkeita. Olen samaa mieltä, että meri viehättää laajuudellaan. Esimerkiksi Helsingissä asuessa oli kiva mennä Kauppatorille tähyilemään merta ja kiivetä Uspenskin katedraalin mäelle, josta näkee kauemmaksi merelle. Meri jotenkin kiehtoi Helsingissä varsinkin korkeammalta katsoessa.
Tänään kävin kaverin kanssa Pielisjoen suussa Pyhäselän rannalla. Kyllä se vesi jokena ja järvenäkin kiehtoo. Minä en antaisi etusijaa järvelle tai merelle vaan joelle. Minusta joki on kaikkein kiehtovin varsinkin kun melko leveä eli 100-500 metriäFAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Atlantin valtameressä on se huono puoli, että meressä uimisen jälkeen pitää käydä suihkussa. Lisäksi aallot voi olla aika korkeita. Olen samaa mieltä, että meri viehättää laajuudellaan. Esimerkiksi Helsingissä asuessa oli kiva mennä Kauppatorille tähyilemään merta ja kiivetä Uspenskin katedraalin mäelle, josta näkee kauemmaksi merelle. Meri jotenkin kiehtoi Helsingissä varsinkin korkeammalta katsoessa.
Tänään kävin kaverin kanssa Pielisjoen suussa Pyhäselän rannalla. Kyllä se vesi jokena ja järvenäkin kiehtoo. Minä en antaisi etusijaa järvelle tai merelle vaan joelle. Minusta joki on kaikkein kiehtovin varsinkin kun melko leveä eli 100-500 metriäMutta eikä vaan ole tuo Tropean rannikko kuva hieno? Sitä on korjailtu, mutta siitä välittyy merimaiseman puhuttelevuus.
Helsingissä en ole merta käynyt ihastelemassa. Mitä on laivaan harpponut ja Mustikkamaalla käynyt. Siinäpä ne Helsingin vesistöt mitkä olen nähnyt. :)
Itse olen asunut pikkuisen joen varressa parikymmentä vuotta. Sille ei osannut mitään arvoa antaa, ruma savinen ojakko. Mutta tuollainen isompi jokimaisema voisi olla sekin kiva.
Raumalla käydessä on välillä ajeltu merta katselemaan. Ja onpa käyty Kokemäenjoen rannassakin useamman kerran puolison kotipuolessa.Jan1 kirjoitti:
Mutta eikä vaan ole tuo Tropean rannikko kuva hieno? Sitä on korjailtu, mutta siitä välittyy merimaiseman puhuttelevuus.
Helsingissä en ole merta käynyt ihastelemassa. Mitä on laivaan harpponut ja Mustikkamaalla käynyt. Siinäpä ne Helsingin vesistöt mitkä olen nähnyt. :)
Itse olen asunut pikkuisen joen varressa parikymmentä vuotta. Sille ei osannut mitään arvoa antaa, ruma savinen ojakko. Mutta tuollainen isompi jokimaisema voisi olla sekin kiva.
Raumalla käydessä on välillä ajeltu merta katselemaan. Ja onpa käyty Kokemäenjoen rannassakin useamman kerran puolison kotipuolessa.Rannikkokuva oli hieno, vaikka ei mikään mykistävä sentään. Minä olen joki-ihmisiä, sillä Joensuussa hallitsevapiirre on joki. Myös Helsingissä totuin joka arkipäivä ylittämään Vantaa-joen matkalla työpaikalle, joka oli Vantaan puolella.
Wwuwuw kirjoitti:
Meressä on luonnetta, järvi vaan lilluu eestaas. Jep.
No Saimaassa saattoi nähdä pikkusen jotain, hmm.. eloa.
Muutoinhan meri on kuin lohikäärme ja järvi vaniljahyytelöä. ☝️
- Anonyymi
Minäkin menen mökkeilemään hienoihin juttuihin, en ole tyhmä kuin Tom Cruise silloin :D
- Anonyymi
Disse, niin isäntä jne pirauttivat puhelimella: tulevat hakemaan minut kyytiin auttoillaan
- Anonyymi
Tykkään järven rannasta:))
Toissapäivänä oli meren rannalla niin kova tuuli, ettei voinut edes penkillä saatika kalliolla istua, tuuli ujelsi ja oli kylmettävä. Oli pakko paeta saaren sisäosiin istuskelemaan. Vesi näytti niin omituisen kirkkaanvihreältä, että varmaan kuoriutuisi nahka irti kuin happoon kastaisi😑. Olisiko leudon talven jäljiltä varmaan todella leväinen, empä tiedä. Monta vuotta sitten dippasin Seurasaaren rannassa eikä ollut kovin virkistävä kokemus, kun pelkäsin saavani jonkun massiivisen sisäelintulehduksen...
Suomalainen sisävesimaisema on maailman kauneinta luontoa! Kaiholla muistelen lapsuuden ihanaa kesämökkimaisemaa ja muitakin elämän järvenrantamaisemia. No kyllähän rannalta mielummin merta katselee, mutta jos vedessä jotain puuhailee niin järvi parempi
- Anonyymi
Suuren järven aava ranta, ei sen parempaa.
AsianVierestä Kyllä minäkin joskus uin järvessä, mutta järvi tuntuu oudolta, koska olen aina tottunut oikeaan meriveteen.
Järvi tai joki.
Meri on julma.Ei meri ole julma, mutta ei hirveään aallokkoon kannata mennä. Eikä pidä uida kauaksi rannasta.
- Anonyymi
Järvi ja järvenranta. Sielunmaisemaa.
Puhtaat vedet, voi uida, vettä voi juoda. Soutuveneellä pärjää.
xLiner Olemme lähellä kysymystä, miksi joku maisema näyttää kauniilta, toinen ei. Vastaus löytynee pääasiassa leimautumisesta.
Leimautuminen on tunnettu ilmiö myös muilla eläimillä. Poikanen pian syntymänsä jälkeen leimautuu vanhempaansa ja seuraa tätä, mutta saattaa leimautua myös hoitajaan tai aivan eri lajin edustajaan, jopa mekaaniseen laitteeseen.
Samoin ihminen leimautuu kasvuympäristöönsä. Jos hän on kasvanut mäkisessä maastossa, hän ei myöhemminkään tunne lakeuksia omikseen. Jos hän taas on kasvanut lakeuksilla, mäkinen maasto saattaa tuntua jopa ahdistavan pieneltä.
Olen aikaisemminkin törmännyt sisäsuomalaisten ihmettelyyn, miksi helsinkiläiset jatkuvasti jauhavat merestä. Järvien tai meren kauneus johtunee paljon arvioijan leimautumisesta.
Ei kuitenkaan yksi yhteen. Kyllä yksilöllisillä ominaisuuksilla ja kulttuurivaikutuksilla myös on osansa.- Anonyymi
<<Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.<<
Johanneksen ilmestys 21:1, - Anonyymi
Tämän kysymyksen vastaus saattaa riippua usein siitä, mihin on tottunut. Jos on viettänyt järvien ympäröimänä koko lapsuuden ja nuoruuden, vastaus on luultavasti järvi. Jos taas on saanut kasvaa meren läheisyydessä, kokee varmasti meren enemmän omana. Puolet elämästäni vietin järvien ympäröimänä ja aikuisiän olen viettänyt pääosin meren läheisyydessä, joten molemmat on tärkeitä itselleni. Rakastan sekä saaria sisämaassa että ulkosaaristoa. Rakkaus mereen ei rajoitu ainoastaan Suomessa Itämereen. Tunneside Välimereen ja Atlantin Valtamereen on sattuneesta syystä. Molemmat on itselleni tärkeitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840