nainen kumpi maistuis

Anonyymi

1 sämpylä ja siihen gotleria ja edam juusto siivuja ja päälle tomaatti 2 ranskanleipää ja päälle kinkkua ja sulateuustoa ja tuore kurkkua 3 ruisleipää ja lauantaimakkaraa ja suolakurkkuja ja kyytipojaksi kahvia

35

<50

Äänestä

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kumpi ja kumpi. Söisin tietenkin molemmat!

• Anonyymi

mutta jospa saa vain yhtä ja saat sanoa minkänoista haluaisit

• 1) sämpylä ja siihen gotleria ja edam juusto siivuja ja päälle tomaatti
      2) ranskanleipää ja päälle kinkkua ja sulateuustoa ja tuore kurkkua
      3) ruisleipää ja lauantaimakkaraa ja suolakurkkuja ja kyytipojaksi kahvia

Buranaa ja iso vesilasi, kiitos.

• Anonyymi

mikä vika noissa nyt sitten on

• Anonyymi kirjoitti:

mikä vika noissa nyt sitten on

Mulla on vaan huono olo. Ei maistu.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Mulla on vaan huono olo. Ei maistu.

sit kerätään aamupala pois jos ei kkelpaa niin mene sinne jonka aamupala maistuu

• Anonyymi

Päätä särkee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätä särkee?

syö niin pääkipukin lähtee eli sitä se nälkä teettää

• Anonyymi kirjoitti:

Päätä särkee?

Joka halvatun aamu herään päänsäryllä.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Joka halvatun aamu herään päänsäryllä.

Tiedätkö mistä se johtuu?

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö mistä se johtuu?

Joko liittyy fibromyalgiaan ja pehmytkudoksiin tai Triptyl voi tehdä sivuvaikutuksena päänsärkyä. Saattaa olla osin henkistäkin herkkyys kivulle. Kun on väsähtänyt henkisesti, tulee herkemmin kipujakin.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Joko liittyy fibromyalgiaan ja pehmytkudoksiin tai Triptyl voi tehdä sivuvaikutuksena päänsärkyä. Saattaa olla osin henkistäkin herkkyys kivulle. Kun on väsähtänyt henkisesti, tulee herkemmin kipujakin.

Miksi olet väsähtänyt henkisesti?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi olet väsähtänyt henkisesti?

En halua kertoa tänne siitä enempää.

• Anonyymi

Ei kiitos..

xLiner

• Anonyymi

miksi ei kelpaisi eli mitä vikaa noissa on

• Anonyymi

Sämpylä juustolla&tomaatilla, jätetään makkara pois, ja kahvi kermalla, kiitos!
      trollikka

• Anonyymi

joo ei pakko ole käyttää gotleria jos ei halua mutta itse haluan kahvin maidolla vai täytyykö erikseen ostaa maito ja kerma purkki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo ei pakko ole käyttää gotleria jos ei halua mutta itse haluan kahvin maidolla vai täytyykö erikseen ostaa maito ja kerma purkki

Kyllä naiselle kermaa pitää tarjota!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä naiselle kermaa pitää tarjota!

sit annetaan omaa kermaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tarvitse ostaa kermaa, juon mä kahvin mustanakin, mutt mukin mä haluan ehdottomasti... pannusta suoraan en edes säästösyistä juo. Korona-aika, riittääkö syyksi?

• Anonyymi

Kuka nykyään vielä syö makkaraa tai vehnäleipää? Kaikenlaisia ylimääräisiä hiilihydraatteja, lisäaineita ja myrkkyjä.

• Anonyymi

eihän sitä saisi syödä mitään no onko nutriet ravinto jauhe terveellisempää niin mitä se jauhe on niin kyllä syön leivän ja makkaran

• Anonyymi

Jos olet liikkuva ihminen niin tarvit niitä hiilihydraatteja. Täysjyvävehnä on muuten ravinteikasta.

• Anonyymi

No mikä tahansa noista kelpaisi.

• Anonyymi

sinulle keittäisi mielellään kahhvit

• 2siivua Ruisleipää ilman lauantaita paahdettuna suolakurkuilla ja kahvi maidolla.🥳

• Lapset syövät makkarat pois kaapista ettei edes sinulle jää mitään ne käy jääkaapilla siivuja otetaa paketistakkn puolipakettia kerralla.

• valtakunta kirjoitti:

Lapset syövät makkarat pois kaapista ettei edes sinulle jää mitään ne käy jääkaapilla siivuja otetaa paketistakkn puolipakettia kerralla.

Nakit syödään ennen kuin soppa on valmis😁

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

saako isi antaa makkaraa äidille ja lapset ulos leikkimään siksi aikaa

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Oisko sulla aikaa opettaa mukulille tapoja. Ei jääkaappi ole sitä varten se rosvotaan mielihalujen mukaan. Kyllä ruokalaskut kasvaa mahdottomasti, jos ei pidetä säännöitä kiinni, muksut ei itse valikoi niitä välipala syötäviään.

Meiltäkin oli 5 mukulaa, eikä äiti aina ollut kotona, säilytys laatikossa oli valmiiksi tehtyjä voileipiä, 2 kpl per mukula, tai jukurttia mihin oli lisätty marjoja joukkoon. Marjakiisseliä sai ottaa mukillisen ja yhden pikku pullan sen kanssa, pahimpaan nälkään. Aina oli varattu jotain nälän taltuttajaa.
        Ruoka-aikana saatiin sitten vatsamme täyteen maistuvaa kunnon kotiruokaa.

Se oli sellainen sääntö meillä mitä jokainen noudatti, ei me koskaan suoranaista nälkää nähty, mutt kohtuullisen nälkäisiä oltiin koko pesue ruokapöydässä, kun syötiin yhdessä, sunnuntai lounasta tai arkisin.

Päivälliseksi tarkoitetut nakit oli kerran syöty, vanhemmat muksut porukalla, ei se mitään hämminkiä äidille luonut, hän keitti perunakeiton porkkanalla ja sipulilla, maustepippuroi joukkoon ja suolas keitoksen. Jakoi keittoa jokaisen mukulan lautaselle tyyneen rauhallisesti.
        Kyllähän sitä oli tullut kysely ett mitä ruokaa tämä nyt on? Oltiin saatu myös vastaus kysymykseen. Se on perunakeittoa nyt, kun nakkisoppaa oli mahdoton valmistaa, ilman nakkeja, niin ett lusikka heilumaan ja syötte ruokanne sellaisenaan, kun ne nakit te jo söitte etukäteen.

Mä olin varmaan ainoa joka ei käsittänyt tilanteesta mitään, olin vaan lusikoinut sitä perunakittoa tyytyväisenä, leivän palanen toisessa kädessäni.
        Niin mulle on kerrottu nyt aikuisena, itselläni ei ole mitään muistikuvaa, olen ollut alle
        3-vuotias silloin. Siis ulkona kuin lintulauta, puutteelisella käsityskuvallani.

Joka apauksessa viesti oli mennyt laakista perille! Jääkaapista katsottiin mitä välipalaksi oli valmiiksi varattuna. Syyskesästä me syötiin jokainen kyllä puutaerhasta suoraan välipalaa... porkkanoita, omenia, luumuja, herneitä, retiisejä ja herukoita, raa`at perunat ja sipulit taisivat olla niitä ainoita, joita me ei verotettu suoraan puutarhasta. Se oli aivan luvallista syödä puutarhamme tuotteita sellaisenaan ja terveellistäkin vielä.

• Anonyymi kirjoitti:

Oisko sulla aikaa opettaa mukulille tapoja. Ei jääkaappi ole sitä varten se rosvotaan mielihalujen mukaan. Kyllä ruokalaskut kasvaa mahdottomasti, jos ei pidetä säännöitä kiinni, muksut ei itse valikoi niitä välipala syötäviään.

Meiltäkin oli 5 mukulaa, eikä äiti aina ollut kotona, säilytys laatikossa oli valmiiksi tehtyjä voileipiä, 2 kpl per mukula, tai jukurttia mihin oli lisätty marjoja joukkoon. Marjakiisseliä sai ottaa mukillisen ja yhden pikku pullan sen kanssa, pahimpaan nälkään. Aina oli varattu jotain nälän taltuttajaa.

Se oli sellainen sääntö meillä mitä jokainen noudatti, ei me koskaan suoranaista nälkää nähty, mutt kohtuullisen nälkäisiä oltiin koko pesue ruokapöydässä, kun syötiin yhdessä, sunnuntai lounasta tai arkisin.

Päivälliseksi tarkoitetut nakit oli kerran syöty, vanhemmat muksut porukalla, ei se mitään hämminkiä äidille luonut, hän keitti perunakeiton porkkanalla ja sipulilla, maustepippuroi joukkoon ja suolas keitoksen. Jakoi keittoa jokaisen mukulan lautaselle tyyneen rauhallisesti.
        Kyllähän sitä oli tullut kysely ett mitä ruokaa tämä nyt on? Oltiin saatu myös vastaus kysymykseen. Se on perunakeittoa nyt, kun nakkisoppaa oli mahdoton valmistaa, ilman nakkeja, niin ett lusikka heilumaan ja syötte ruokanne sellaisenaan, kun ne nakit te jo söitte etukäteen.

Mä olin varmaan ainoa joka ei käsittänyt tilanteesta mitään, olin vaan lusikoinut sitä perunakittoa tyytyväisenä, leivän palanen toisessa kädessäni.
        Niin mulle on kerrottu nyt aikuisena, itselläni ei ole mitään muistikuvaa, olen ollut alle
        3-vuotias silloin. Siis ulkona kuin lintulauta, puutteelisella käsityskuvallani.

Joka apauksessa viesti oli mennyt laakista perille! Jääkaapista katsottiin mitä välipalaksi oli valmiiksi varattuna. Syyskesästä me syötiin jokainen kyllä puutaerhasta suoraan välipalaa... porkkanoita, omenia, luumuja, herneitä, retiisejä ja herukoita, raa`at perunat ja sipulit taisivat olla niitä ainoita, joita me ei verotettu suoraan puutarhasta. Se oli aivan luvallista syödä puutarhamme tuotteita sellaisenaan ja terveellistäkin vielä.

Lapsilla on kuria, joten kylläpä teilläkin ne nakit katosi😁
        Elä murehdi isänsä kun kyllästyy, ei ole makkaroita jääkaapissa.
        Minä kun en lähde puuttumaan asiaa, minun näkemykseni on ettei makkaroita ole jääkaapissa ja isukki senkin tietää.

Meillä ei ole noin pulaa ruuasta🙄

• Anonyymi kirjoitti:

Meidän kaksi vuotias vie makkaroita ja myös viinirypäleitä jääkaapista ja yksivuotias on täysillä mukana eipä siinä mitään.
        Ovathan ainakin neroja.

• Saako näitä vaihtoehtoja sekoittaa keskenään ja rakentaa annetuista aineksista oman virityksen?

1 ruisleipäviipale, sulatejuustoa, kinkkua, tomaatti- ja kurkkuviipaleita. Kiitos ei kahville, ottaisin lasin vettä, tai vissyä. :)

• Anonyymi

Mieheni leipoi just sämpylöitä on uunissa vielä. Tuore sämpylä tosi hyvää, juustoa, kananmunaa, kinkkua väliin.

• Anonyymi

Ottaisin Hitlerin sijaan välillä metwurstia. Prismasta löytyy halpaa. Ruisleipää ja toinen kauraleipää, oikeaa voita tai voimakas suolaista floraa. Päälle metwurstia, edam-juustoa, suolakurkkua ja viipaloitua tomaattia. Lisänä valkosipulikastiketta oman maun mukaan. Toiseen kauraleipään floraa, kannuswurstia(löytyy tokmannilta), emmental-juustoviipale, tuoretta kurkkua ja tomaattia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1435
    2. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      102
      1391
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      149
      1335
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      246
      1228
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      1076
    6. Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?

Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925
      Työttömyys
      18
      1054
    7. 71
      1054
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      84
      921
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      43
      756
    10. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      66
      734
    11. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      666
    12. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      42
      640
    13. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      102
      632
    14. Suolahden ostokeskus

Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.
      Äänekoski
      48
      622
    15. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      598
    16. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      34
      585
    17. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      559
    18. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      559
    19. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      558
    20. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      92
      515
    Aihe