Tähtitieteen laitos pysyy itsenäisenä?

Tiukan äänestyksen jälkeen 12- 11 se säilytti itsenäisyytensä v, 2001:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000003941030.html

Vastustajat ehkä tuumailivat että mitä nuo valtion huippuviroissa olevat partatähtihöhlät oikein tekevät työajoillaan?
Osaatteko te kertoa tuon minulle?
Haaveilu ja ajattelu kelpaavat mainiosti vastauksiksi jos muuta ei löydy.
Siinäpä on sellainen laiskanvirka ettei paremmasta väliä.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tähtitiede sinällään ammattina on kuolettavan tylsää. Esim maailman toisella puolella tekee vaikka radioteleskooppi havaintoja puolenvuoden ajan. Tieteentekijä istuu sit koneilla ja tekee tilastoja havainnoista. Kun on riittävä määrä havaintoja niillä voidaan joku hypoteesi vahvistaa.

    • Anonyymi

      Saanko kysyä vastavuoroisesti miksi trollaat ja esität yksinkertaista. etkö päässyt haluamaasi ammattiin

      • Anonyymi

        Tuo kysymys on paljon mielenkiintoisempi kuin aloituksessa esitetty. Onko nimimerkki "nazi" ajanvietetrollaaja, nautintoa etsivä nettisadisti vai toimiiko hän jonkun sisäisen pakon ajamana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kysymys on paljon mielenkiintoisempi kuin aloituksessa esitetty. Onko nimimerkki "nazi" ajanvietetrollaaja, nautintoa etsivä nettisadisti vai toimiiko hän jonkun sisäisen pakon ajamana?

        Esintyy niin monilla paltoilla, että ajanvietetrollaaja on minun veikkaukseni. Ja aivan palstan aiheesta piittaamatta esittää kaikkein tolkuttomampia väitteitä. Jos jollain on yhdestä asiasta pakkomielle, niin sekoilu voisi olla aitoa, mutta kun kaikki mahdollinen huuhaa kelpaa ja Nazi on aina siellä syvimmässä päässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esintyy niin monilla paltoilla, että ajanvietetrollaaja on minun veikkaukseni. Ja aivan palstan aiheesta piittaamatta esittää kaikkein tolkuttomampia väitteitä. Jos jollain on yhdestä asiasta pakkomielle, niin sekoilu voisi olla aitoa, mutta kun kaikki mahdollinen huuhaa kelpaa ja Nazi on aina siellä syvimmässä päässä.

        Heh heh, kiitoksia herroille joiden kommentit aiheuttivat minussa syvähykerryksien tunteita.

        Jos haluaisin luonnehtia itseäni niin voisinko olla sen ikuisen ja saavuttamattoman totuuden etsijä?
        Toki trolliksikin minua voinee nimittää koska usein kysymykseni ja kirjoitukseni aiheuttavat monissa lukijoissa ahdistusta ja pelkoakin omasta tietämättömyydestään. Toivon että se taasen saa edes jotkut etsimään tietoa valheellisen valtamedian ulkopuolelta.

        Ajankulun täytteeksi tästä ei oikein ole. Olen teräväpäinen pikakirjoittaja eikä yhteen viestiin nyt paria minuuttia kauempaa mene.

        Toki nyt jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi sen työn mielettömän helppouden takia.
        Valitsin kuitenkin yrittäjän uran jossa tienasin tähtitieteellisiä summia jos niitä vertaa tähtihöhlien liksaan.....


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Heh heh, kiitoksia herroille joiden kommentit aiheuttivat minussa syvähykerryksien tunteita.

        Jos haluaisin luonnehtia itseäni niin voisinko olla sen ikuisen ja saavuttamattoman totuuden etsijä?
        Toki trolliksikin minua voinee nimittää koska usein kysymykseni ja kirjoitukseni aiheuttavat monissa lukijoissa ahdistusta ja pelkoakin omasta tietämättömyydestään. Toivon että se taasen saa edes jotkut etsimään tietoa valheellisen valtamedian ulkopuolelta.

        Ajankulun täytteeksi tästä ei oikein ole. Olen teräväpäinen pikakirjoittaja eikä yhteen viestiin nyt paria minuuttia kauempaa mene.

        Toki nyt jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi sen työn mielettömän helppouden takia.
        Valitsin kuitenkin yrittäjän uran jossa tienasin tähtitieteellisiä summia jos niitä vertaa tähtihöhlien liksaan.....

        "Olen teräväpäinen pikakirjoittaja "

        Siitä väitetystä teräväpäisyydestä valitettavasti ei ole palstoilla näkynyt vielä ensimmäistäkään merkkiä. Oikeastaan ainoa positiivinen mitä sinusta voi sanoa on että osaat kirjoittaa pilkun ennen välilyöntiä etkä vasta sen jälkeen. Omasta mielestään muita keskimääräistä fiksumpia trolleja mahtuu kolmetoista tusinaan.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Heh heh, kiitoksia herroille joiden kommentit aiheuttivat minussa syvähykerryksien tunteita.

        Jos haluaisin luonnehtia itseäni niin voisinko olla sen ikuisen ja saavuttamattoman totuuden etsijä?
        Toki trolliksikin minua voinee nimittää koska usein kysymykseni ja kirjoitukseni aiheuttavat monissa lukijoissa ahdistusta ja pelkoakin omasta tietämättömyydestään. Toivon että se taasen saa edes jotkut etsimään tietoa valheellisen valtamedian ulkopuolelta.

        Ajankulun täytteeksi tästä ei oikein ole. Olen teräväpäinen pikakirjoittaja eikä yhteen viestiin nyt paria minuuttia kauempaa mene.

        Toki nyt jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi sen työn mielettömän helppouden takia.
        Valitsin kuitenkin yrittäjän uran jossa tienasin tähtitieteellisiä summia jos niitä vertaa tähtihöhlien liksaan.....

        Joo ei susta saa oikein muuta irti kun epäonnistuneen koulukiusaaja profiilin


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Heh heh, kiitoksia herroille joiden kommentit aiheuttivat minussa syvähykerryksien tunteita.

        Jos haluaisin luonnehtia itseäni niin voisinko olla sen ikuisen ja saavuttamattoman totuuden etsijä?
        Toki trolliksikin minua voinee nimittää koska usein kysymykseni ja kirjoitukseni aiheuttavat monissa lukijoissa ahdistusta ja pelkoakin omasta tietämättömyydestään. Toivon että se taasen saa edes jotkut etsimään tietoa valheellisen valtamedian ulkopuolelta.

        Ajankulun täytteeksi tästä ei oikein ole. Olen teräväpäinen pikakirjoittaja eikä yhteen viestiin nyt paria minuuttia kauempaa mene.

        Toki nyt jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi sen työn mielettömän helppouden takia.
        Valitsin kuitenkin yrittäjän uran jossa tienasin tähtitieteellisiä summia jos niitä vertaa tähtihöhlien liksaan.....

        >>>Valitsin kuitenkin yrittäjän uran jossa tienasin tähtitieteellisiä summia jos niitä vertaa tähtihöhlien liksaan.....<<<

        Presidentti J.K. Paasikivi kirjoittaa päiväkirjassaan siitä, miten hän halveksiikaan ihmisiä, jotka kuvittelee, että rahan ansaitseminen tekee ihmisestä älykkään jne.

        Itse asiassa kuulut suomi24:n tyhmimpään kymmeneen prosenttiin.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Heh heh, kiitoksia herroille joiden kommentit aiheuttivat minussa syvähykerryksien tunteita.

        Jos haluaisin luonnehtia itseäni niin voisinko olla sen ikuisen ja saavuttamattoman totuuden etsijä?
        Toki trolliksikin minua voinee nimittää koska usein kysymykseni ja kirjoitukseni aiheuttavat monissa lukijoissa ahdistusta ja pelkoakin omasta tietämättömyydestään. Toivon että se taasen saa edes jotkut etsimään tietoa valheellisen valtamedian ulkopuolelta.

        Ajankulun täytteeksi tästä ei oikein ole. Olen teräväpäinen pikakirjoittaja eikä yhteen viestiin nyt paria minuuttia kauempaa mene.

        Toki nyt jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi sen työn mielettömän helppouden takia.
        Valitsin kuitenkin yrittäjän uran jossa tienasin tähtitieteellisiä summia jos niitä vertaa tähtihöhlien liksaan.....

        En tiedä millaisia kiksejä saat jutuistasi. Mitään järkeä jorinoissasi ei ole, eikä enää viidennen jutun jälkeen viihdearvoakaan.
        Sitä en jaksa uskoa, että kukaan olisi oikeasti noin tietämätön ja suorastaan ämpärityhmä. Ei Dunning-Krugerinkaan ihan tuollaista pitäisi aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä millaisia kiksejä saat jutuistasi. Mitään järkeä jorinoissasi ei ole, eikä enää viidennen jutun jälkeen viihdearvoakaan.
        Sitä en jaksa uskoa, että kukaan olisi oikeasti noin tietämätön ja suorastaan ämpärityhmä. Ei Dunning-Krugerinkaan ihan tuollaista pitäisi aiheuttaa.

        Kyseessä ei ole tyhmyys. TrolIauksen takana syynä on usein sitä harrastavan sadismi.

        https://yle.fi/uutiset/3-7466029

        TroIlia ei pidä palkita huomiota antamalla. Myös negatiivinen huomio on troIIiIIe mieluisaa eli haukkuminen, arvostelu tai pilkkaaminen palkitsee häirikköä. Paras tapa reagoida on olla reagoimatta.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Heh heh, kiitoksia herroille joiden kommentit aiheuttivat minussa syvähykerryksien tunteita.

        Jos haluaisin luonnehtia itseäni niin voisinko olla sen ikuisen ja saavuttamattoman totuuden etsijä?
        Toki trolliksikin minua voinee nimittää koska usein kysymykseni ja kirjoitukseni aiheuttavat monissa lukijoissa ahdistusta ja pelkoakin omasta tietämättömyydestään. Toivon että se taasen saa edes jotkut etsimään tietoa valheellisen valtamedian ulkopuolelta.

        Ajankulun täytteeksi tästä ei oikein ole. Olen teräväpäinen pikakirjoittaja eikä yhteen viestiin nyt paria minuuttia kauempaa mene.

        Toki nyt jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi sen työn mielettömän helppouden takia.
        Valitsin kuitenkin yrittäjän uran jossa tienasin tähtitieteellisiä summia jos niitä vertaa tähtihöhlien liksaan.....

        No mutta etkös ole väittänyt aiemmin, että tähtitieteilijät käärivät valtavasti rahaa paitsi työstä myös ennen kaikkea vaikenemisesta?


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Heh heh, kiitoksia herroille joiden kommentit aiheuttivat minussa syvähykerryksien tunteita.

        Jos haluaisin luonnehtia itseäni niin voisinko olla sen ikuisen ja saavuttamattoman totuuden etsijä?
        Toki trolliksikin minua voinee nimittää koska usein kysymykseni ja kirjoitukseni aiheuttavat monissa lukijoissa ahdistusta ja pelkoakin omasta tietämättömyydestään. Toivon että se taasen saa edes jotkut etsimään tietoa valheellisen valtamedian ulkopuolelta.

        Ajankulun täytteeksi tästä ei oikein ole. Olen teräväpäinen pikakirjoittaja eikä yhteen viestiin nyt paria minuuttia kauempaa mene.

        Toki nyt jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi sen työn mielettömän helppouden takia.
        Valitsin kuitenkin yrittäjän uran jossa tienasin tähtitieteellisiä summia jos niitä vertaa tähtihöhlien liksaan.....

        Et olisi voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi, äkysi ei olisi riittänyt alkuunsakaan.
        Teräpäivänen ei, hahainen ja tyhmä kylläkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et olisi voinut kouluttautua tähtitieteilijäksi, äkysi ei olisi riittänyt alkuunsakaan.
        Teräpäivänen ei, hahainen ja tyhmä kylläkin.

        Oih, kiitän kaikkia herroja tähtitieteilijöitä koska ovat suoneet hetkisen kallista aikaansa vaatimattomiin kirjoituksiini.
        Nyt ovat kirkkaat yöt suurimmassa osassa Suomea.
        Hopi hopi nyt tähtiä toljottelemaan, kertonette sitten huomenna uusista löydöistänne?

        Tässä yksi musta aukko minkä pitäisi löytyä aivan paljailla silmillä:
        https://www.is.fi/tiede/art-2000006521418.html


      • nazi kirjoitti:

        Oih, kiitän kaikkia herroja tähtitieteilijöitä koska ovat suoneet hetkisen kallista aikaansa vaatimattomiin kirjoituksiini.
        Nyt ovat kirkkaat yöt suurimmassa osassa Suomea.
        Hopi hopi nyt tähtiä toljottelemaan, kertonette sitten huomenna uusista löydöistänne?

        Tässä yksi musta aukko minkä pitäisi löytyä aivan paljailla silmillä:
        https://www.is.fi/tiede/art-2000006521418.html

        "Järjestelmää ei harmi kyllä voi katsella pohjoisella pallonpuoliskolla. Se on pienessä ja himmeätähtisessä Kaukoputken kuviossa eteläisellä tähtitaivaalla."

        Mites lättäpää suhtautuu tällaiseen uutiseen? Hassua, että vaikka meillä olisi millaiset teleskoopit, emme tuota tähtijärjestelmää täällä pohjoisella pallonpuoliskollame pystyisi näkemään.

        Hassua, eikö vain?


      • Kollimaattori kirjoitti:

        "Järjestelmää ei harmi kyllä voi katsella pohjoisella pallonpuoliskolla. Se on pienessä ja himmeätähtisessä Kaukoputken kuviossa eteläisellä tähtitaivaalla."

        Mites lättäpää suhtautuu tällaiseen uutiseen? Hassua, että vaikka meillä olisi millaiset teleskoopit, emme tuota tähtijärjestelmää täällä pohjoisella pallonpuoliskollame pystyisi näkemään.

        Hassua, eikö vain?

        Olen aivan otettu että saan kunnioitetun hra Kollimaattorin vastauksen sinänsä hyvin epätieteelliseen väittämääni.

        En ole koskaan käynyt "päiväntasaajan" eteläisellä puoliskolla enkä siten tiedä yhtään mitään kuinka tähdet siellä vaeltelevat. Hauskaa seurattavaa se varmasti sielläkin on jos muuta tekemistä ei öisin löydä.

        Eteläisin paikkaa minulla lienee Manila, siellä oli valosaaste niin kauhiata etten siellä nähnyt kuin turistibaarien tyttösiä.
        Halpoja toki olivat.


      • nazi kirjoitti:

        Olen aivan otettu että saan kunnioitetun hra Kollimaattorin vastauksen sinänsä hyvin epätieteelliseen väittämääni.

        En ole koskaan käynyt "päiväntasaajan" eteläisellä puoliskolla enkä siten tiedä yhtään mitään kuinka tähdet siellä vaeltelevat. Hauskaa seurattavaa se varmasti sielläkin on jos muuta tekemistä ei öisin löydä.

        Eteläisin paikkaa minulla lienee Manila, siellä oli valosaaste niin kauhiata etten siellä nähnyt kuin turistibaarien tyttösiä.
        Halpoja toki olivat.

        Olen kyllä tietoinen, ettei kiikareissasi ole linssejä, eikä savuisessa kapakassa pitkälle näkisi, vaikka olisikin.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Olen kyllä tietoinen, ettei kiikareissasi ole linssejä, eikä savuisessa kapakassa pitkälle näkisi, vaikka olisikin.

        En olisi uskonut että ennen arvostamani hra Kollimaattori olisi koskaan ikinä milloinkaan alentunut noin ala-arvoiseen tölväisyyn tiede- palstalla!


      • nazi kirjoitti:

        En olisi uskonut että ennen arvostamani hra Kollimaattori olisi koskaan ikinä milloinkaan alentunut noin ala-arvoiseen tölväisyyn tiede- palstalla!

        Alentuva ylimielisyytesi on hyvin huvittavaa, peittäen huonosti sisäisen raivosi.

        Tui Tui! :D


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Alentuva ylimielisyytesi on hyvin huvittavaa, peittäen huonosti sisäisen raivosi.

        Tui Tui! :D

        Täällä ei alentavaa eikä ylentävää ylimielisyyttä ole havaittavissa kuin sinun taholta, joten Tui Tui! :D vaan itsellesi.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        "Järjestelmää ei harmi kyllä voi katsella pohjoisella pallonpuoliskolla. Se on pienessä ja himmeätähtisessä Kaukoputken kuviossa eteläisellä tähtitaivaalla."

        Mites lättäpää suhtautuu tällaiseen uutiseen? Hassua, että vaikka meillä olisi millaiset teleskoopit, emme tuota tähtijärjestelmää täällä pohjoisella pallonpuoliskollame pystyisi näkemään.

        Hassua, eikö vain?

        "Hassua, että vaikka meillä olisi millaiset teleskoopit, emme tuota tähtijärjestelmää täällä pohjoisella pallonpuoliskollame pystyisi näkemään."

        Jos menee riittävän lähelle päiväntasaajaa, niin pohjoiselta pallonpuoliskolta näkee Eteläisen tähtitaivaan aivan hyvin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe