pelkillä nuhteilla ja 9 kk:n ehdonalaisella. Pahoinpitelyn uhri sai 10 kk:n ehdonalaisen puolustautuessaan, herättäessään ihmisten huomion häneen ja pahoinpitelijöihinsä! Ihan pikkasen ihmetyttää taas tämäkin tuomio!
– Pahoinpitelyssä on käytetty tekovälineinä henkilöautoa ja lyömiseen hyvin soveltuvaa pesäpallomailaa ja sen ovat tehneet neljä henkilöä yhdessä uhrin ollessa henkilöautolla tapahtuneen törmäyksen jälkeen puolustuskyvyttömässä tilassa. Pahoinpitely on siten tehty erityisen raa'alla ja julmalla tavalla ja sitä on edellä mainituilla perusteilla pidettävä myös kokonaisuutena arvostellen törkeänä, oikeus perustelee pahoinpitelytuomiota.
Pahoinpitelyn uhri ampui nujakan aikana käsiaseella kaksi kertaa ilmaan. Oikeuden mielestä hän on Oulussa kaupunkialueella tahallaan tai törkeällä huolimattomuudella aiheuttanut toiselle vakavan hengen ja terveyden vaaran ampumalla hallussaan olleella käsiaseella
Ihan oikeestiko oikeus on sitä mieltä ettei uhrin pidä puolustautua edes ylivoiman edessä? Kyllä pitäisi olla malttia katsoa selviääkö tilanteesta hengissä vai ei!
Minusta uhri on yrittänyt ainoastaan peloitella aseella, hyökkääjiään; jättämään hänet rauhaan ja saamaan sivullisten huomion puoleensa. Taatusti joku soitti heti poliisille; kun laukaukset kajahtivat ilmaan.
".. yhden kerran ilmaan ja yhden kerran suuntaan, jossa on seisonut ainakin yksi ihminen."
- Siis yks hyökkääjistä ilmeisesti, eikä uhri pudottanut häntäkään, ilmeisen huono ampuja tai ampui vain korkealta ohi siihen suuntaan.
No, minä ainakin opin tästä yhden asian, vastaavassa tilanteessa mä ainakin tulen pudottamaan porukasta niin monta kuin ehdin... peloissani ja kauhusta suunniltani.
Hätävarjelun liioitelusta; piestynä pesäpallomailalla ja auto rutattuna, tuskin saan ehdonalaista enempää!
Ihan varma en kyllä tuostakaan ole, kun mä pahusvie olen kantasuomalainen!
trollikka
Olisiko ollut aihetta antaa "mafia porukalle tuntuvampi rangaistus, nyt selvisivät...
39
53
Vastaukset 39
- Anonyymi
Suomessa ei saa puolustaa itseään.
Eipähän ihan tuiki tavallisella ihmisellä ole käsiasetta mukanaan.
Lehdistä ja mediasta yleensä saa vain provoavan viestin.
Enpähän ihmettelisi, että uhrikin on rikostaustainen...
Parempi vaan, kun aseet pidetään rauhanaikana pelkästään ammattilaisilla puolustautumiseen ja muilla harrastustoimintaan tarkoitettuna.No sitä en kiellä, että siellä voi olla asiat toisin. Sä tiedät parhaiten.
Mutta mä kyllä koetan elää ilman aseita... Niistä ei ole puolustautumisessa normiyhteiskunnassa kuin haittaa. Rikollisillekin niistä on haittaa ja aina vaan pahemmaksi menee...
Koitan täällä olla herrankukkarossa niin pitkään rauhassa kuin voin...
Ja oon mä sitäkin mieltä, että Suomen laissa on monta kohtaa, jotka vaatisi nykyaikaistamista, mutta ne on pitkiä muutosprosesseja...- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No sitä en kiellä, että siellä voi olla asiat toisin. Sä tiedät parhaiten.
Mutta mä kyllä koetan elää ilman aseita... Niistä ei ole puolustautumisessa normiyhteiskunnassa kuin haittaa. Rikollisillekin niistä on haittaa ja aina vaan pahemmaksi menee...
Ja oon mä sitäkin mieltä, että Suomen laissa on monta kohtaa, jotka vaatisi nykyaikaistamista, mutta ne on pitkiä muutosprosesseja...Hojo hojo! ;)
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ja oon mä sitäkin mieltä, että Suomen laissa on monta kohtaa, jotka vaatisi nykyaikaistamista, mutta ne on pitkiä muutosprosesseja...En ole koskaan käynyt. Ollaan ajettu monta kertaa ohi kuitenkin. ;)
https://www.tanssiin.fi/tanssilavat/hojo-hojo/ Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan käynyt. Ollaan ajettu monta kertaa ohi kuitenkin. ;)
https://www.tanssiin.fi/tanssilavat/hojo-hojo/Ahas... No silläviisiin...elä aja ohitse onnestasi. :oD
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ahas... No silläviisiin...elä aja ohitse onnestasi. :oD
Mistä onnesta? ;)
Anonyymi kirjoitti:
Mistä onnesta? ;)
No sitä mä en tiedä? :oD Tuli vaan mieleen... voihan siellä jossain hojohojo-tanssipaikassa olla vaikka onni? Tai Onni. :oD
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No sitä mä en tiedä? :oD Tuli vaan mieleen... voihan siellä jossain hojohojo-tanssipaikassa olla vaikka onni? Tai Onni. :oD
Ei kai. En ole koskaan käynyt eikä ole tarvettakaan. Mielummin menisin konserttiin kuin tanssipaikalle. En osaa tanssia, en tanssi enkä pidä tanssimisesta. :)
Disse kirjoitti:
Morjes, ehitkö tonne noin. :)
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai. En ole koskaan käynyt eikä ole tarvettakaan. Mielummin menisin konserttiin kuin tanssipaikalle. En osaa tanssia, en tanssi enkä pidä tanssimisesta. :)
No mä tykkäisin tanssipaikoista, mutta en mäkään osaa kovin hääppösesti ainakaan tanssia. En siis menis mihinkään tanssimisen takia. Mutta en erikoisemmin mistään konserteistakaan välitä.. Ehkä stand uppia vois lähtee katsomaan johonkin kivalle klubille ja jotain bändiä vois kuunnella pikkupubissa. :o)
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No mä tykkäisin tanssipaikoista, mutta en mäkään osaa kovin hääppösesti ainakaan tanssia. En siis menis mihinkään tanssimisen takia. Mutta en erikoisemmin mistään konserteistakaan välitä.. Ehkä stand uppia vois lähtee katsomaan johonkin kivalle klubille ja jotain bändiä vois kuunnella pikkupubissa. :o)
Tansseissa voi toki tavata aina ihania neitokaisia. Saattaa vaan pää mennä pyörälle, jos uhkeat neitokaiset tanssittaa sinut ihan pyörryksiin. ;) ;D
Anonyymi kirjoitti:
Tansseissa voi toki tavata aina ihania neitokaisia. Saattaa vaan pää mennä pyörälle, jos uhkeat neitokaiset tanssittaa sinut ihan pyörryksiin. ;) ;D
Eikös ne ole niitä kuuluisia naistentansseja?
Mä oon kuullut, että onkin miehistä uupelo noissa tanssipaikoissa... Kyllähän se olisi ihan hyvä liikuntamuotokin, mutta ei ole tarpeeksi kiinnostanut, tai ollut syytä opetella. :o)- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Eikös ne ole niitä kuuluisia naistentansseja?
Mä oon kuullut, että onkin miehistä uupelo noissa tanssipaikoissa... Kyllähän se olisi ihan hyvä liikuntamuotokin, mutta ei ole tarpeeksi kiinnostanut, tai ollut syytä opetella. :o)En tiedä. Kyllä siellä aina niitä neitokaisia on, olipa sitten miesten- tai naistentanssit.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ja oon mä sitäkin mieltä, että Suomen laissa on monta kohtaa, jotka vaatisi nykyaikaistamista, mutta ne on pitkiä muutosprosesseja...Faktaa jota tilastotieto jakaa...lue ja päättele hiukan siitä...
Koko maassa on yleisesti 1-2% luokkaa, tuo uussuomalaisuus.... ja kun nuoria miehiä liikkuu laumoittain yhdessä; tyhmyys tiivistyy ne uskoo joukko voimaansa.
Eivätkä erehdy, en minäkään usko selviäväni 5-7 miehestä ilman mutkaa, parissakin saattaa olla jo liikaa!
Maahanmuuttajat väestössä | Tilastokeskuswww.stat.fi
"Jos väestöosuuksia tarkastellaan kunnittain, vuonna 2018 ulkomaalaistaustaisten osuus oli suuri erityisesti monissa Ahvenanmaan kunnissa, pääkaupunkiseudulla,Pohjanmaan Korsnäsissä ja Närpiössä sekä Turussa. Näissä kunnissa ulkomaalaistaustaisten osuus alueen väestöstä vaihteli kymmenestä prosentista 21,5 prosenttiin. Vastaavasti noin 20 kunnassa ulkomaalaistaustaisten osuus on alle prosentin. Eniten ulkomaalaistaustaisia on Helsingissä, jossa asuu neljäsosa koko ulkomaalaistaustaisesta väestöstä."
- Anonyymi
Taisivat ajaa suojatiellä uhrin yli. Emme huomanneet kun oli "taustaa".
Puolustusasianajajat kertoo aina, että on helpointa saada oikeutta, kun kokonaan estää vastapuolen sanomasta näkemyksiään.
Murhastakin selviää 6 vuoden istumisella kun soittaa heti hätäkeskukseen ja sanoo uhrin olevan henkitoreissaan ja huutaa mukahädissään "tulkaa äkkiä auttamaan". Puhelin kiini ja kotiin odottamaan poliisia. Raaka tekotapa ei vaikuta tuomioon, kunhan et irrota nuppia tai laita roviota. Sitten vaan jälkikäteen selittäen ettei ollut suunnitellut. Löytyy ennakkotapauksia. Suomen oikeusjärjestelmä on tehty rikollisia suojaamaan. Tämähän on siitä kumma maa että raiskaajat, pahoinpitelijät ja tappajat pyritään aina kerta toisensa jälkeen päästämään vähemmillä tuomioilla, ynnäillään yhteen jotta saadaan alennuksia tuomioon, mitä enemmän rötöstää sen vähemmällä pääsee. Sitten taas jos tavallinen ihminen hankkii vaikka puolustautuakseen vähänkään kättä pidempää tuomitaan se ankarimman kautta:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3d850798-bedd-4519-875e-0d236eb67bf7- Anonyymi
Kremlin Nazi-Maffia pitää saada sotarikosoikeuden tuomittavaksi.
Läpeensä Pjaska jengi meidän naapurimaamme ydinaseita paapomassa. - Anonyymi
Uuniluutaako se Harmis on ostattelemassa? Varrella vai ilman? 😂
- Anonyymi
Tuli mieleeni ett samalla periaatteella Sukarin Topi myy vaikka aurinkotuoleja; ota kolme ja maksat vain kahdesta! Ja kauppa käy.
Alamaailma saanut samat edut.... ryöstä kolme mummoa ja saat yhden ilman tuomiota!
Tämä on sitä markkinataloutta. Mä odotan vaan koska rikosilmoituksen tekeminen tulee uhrille maksulliseksi. Saisihan valtio siitä silkkaa hyötyä, viikkojen kuluttua voisi joku kohteliaasti soittaa ett tutkinta lopetetaan. Syystä koska tutkintalinjan kaikki jäljet ovat kadonneet, eikä kyseessä ollut mikään vakava rikos jossa uhri olisi kuollut.
- Anonyymi
Mä tunnen kyllä tapauksen, ihan kuulopuheena. Eikä siitä ukosta ole mitään vaaraa, tavalliselle tallaajalle. Kyllä sen tietää poliisitkin, mutt kun ilmianto oli tehty, niin pakko se oli tutkia ja etsinnässä löytyi niiden luvallisten aseiden lisäksi se luvaton.
Syytäjä teki työtään, mutt tästä jatko-osasta ollaan ihmeissään... miks vielä ehdonalaistakin?
Mies on myös koulutettu aseseppä ja ilmianto tehtiin kaiketi kostoksi, kun ei ollut ottanut asiakkaakseen erästä tahoa! No eipä korjaile enää viranomaistenkaan aseita, eikä matkusta rajavartioston veneissä. Bonjaatko, mitä mä satuilin sulle? - Anonyymi
taitaa aloittaja olla aika agressiivinen setä niin miksi sedällä on pistooli mukana ja aikomus pudottaa ihmisiä eli surmata
- Anonyymi
Jos sä minua tarkoitat, mä aloitin tämän ketjun... niin ihan yleisesti mua on pidetty naisena, varsinkin jos olen kevyemmissä kesävaatteissa. Uimahallissakin käytän naisten saunaa suihkuhuonetta, tähän mennessä ei yksikään muija ole asiasta vielä älähtänyt, eikä tehnyt ilmiantoa uimavalvojalle tai järjestysmiehelle!
Saat kyllä uskoa ihan mitä haluat mun sukupuolestani, mutt tulostimen päälle en istu todistaakseni olevani nainen.
Mä en ole vaaraksi kenellekään suunsoittajalle, mutt jos mun itsenäisyyttäni uhataan... käydään käsiksi ja mua vahingoitetaan fyysisesti tai yritetään ryöstää mun omaisuuttani multa, kuten autoa jossa istun ratin takana. En mä ala itkemään, vaan toimin. Ihan sama onko se lain silmissä oikein tai väärin, siitä mä vastaan oikeudessa tekemisistäni.
Onhan se p *rullista jos täällä enää saa puolustautua, en minä niitä rähinöitä ole edes harkinnut aloittaa... lopettaa kyllä saatan. Se on sen ajan murhe, mä en alistu,fakta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sä minua tarkoitat, mä aloitin tämän ketjun... niin ihan yleisesti mua on pidetty naisena, varsinkin jos olen kevyemmissä kesävaatteissa. Uimahallissakin käytän naisten saunaa suihkuhuonetta, tähän mennessä ei yksikään muija ole asiasta vielä älähtänyt, eikä tehnyt ilmiantoa uimavalvojalle tai järjestysmiehelle!
Saat kyllä uskoa ihan mitä haluat mun sukupuolestani, mutt tulostimen päälle en istu todistaakseni olevani nainen.
Mä en ole vaaraksi kenellekään suunsoittajalle, mutt jos mun itsenäisyyttäni uhataan... käydään käsiksi ja mua vahingoitetaan fyysisesti tai yritetään ryöstää mun omaisuuttani multa, kuten autoa jossa istun ratin takana. En mä ala itkemään, vaan toimin. Ihan sama onko se lain silmissä oikein tai väärin, siitä mä vastaan oikeudessa tekemisistäni.
Onhan se p *rullista jos täällä enää saa puolustautua, en minä niitä rähinöitä ole edes harkinnut aloittaa... lopettaa kyllä saatan. Se on sen ajan murhe, mä en alistu,fakta!ei muuten hassumpi idea että tulostat siitä kuvan mutta joo sinua on välillä kiva kiusia eli kiusata ja oikeassa olet entä ns alistutko jos tuleva miehesi sanoo keittäisitkö hänellekkin kahvit ja totteletko jos mies sanoo polvistu ja ottaa sen esille tai mies sanoo hame ylös ja nauti ja saat suukivat
- Anonyymi
Ei pidä lähteä mihinkään mahviaan mukaan. Italiassa toimii oikea Mahvia. Helekuta vie! :)
- Anonyymi
Siis itse pelkään Mahviaa ja kaikkea siihen liittyvää.
- Anonyymi
Jaa löytyy niitä Suomessakin. Tuttavani oli törmännyt sattumalta Mafiapomon valmistelemaan rikospaikkaan. Löi tuttavalta kallon halki. Onneksi ei kuollut. Tuttava teki rikosilmoituksen, mutta poliisi totes tuttavan hyökänneen mafiapomon kimppuun. Että pitäis tuttavaa vastaan nostaa syyte pahoinpitelystä mutta ei ollut kukaan kuvannut tilannetta, niin he ei voi.
Mafiosolla ei naarmuakaan, ja tuttavalla kallo halki. Kumpikohan se löikään? Astalo löytyi vain mafiosolta. Tuttava paikalla yksin ja neljä mafian jäsentä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa löytyy niitä Suomessakin. Tuttavani oli törmännyt sattumalta Mafiapomon valmistelemaan rikospaikkaan. Löi tuttavalta kallon halki. Onneksi ei kuollut. Tuttava teki rikosilmoituksen, mutta poliisi totes tuttavan hyökänneen mafiapomon kimppuun. Että pitäis tuttavaa vastaan nostaa syyte pahoinpitelystä mutta ei ollut kukaan kuvannut tilannetta, niin he ei voi.
Mafiosolla ei naarmuakaan, ja tuttavalla kallo halki. Kumpikohan se löikään? Astalo löytyi vain mafiosolta. Tuttava paikalla yksin ja neljä mafian jäsentä.Järkyttävää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mafiosolla ei naarmuakaan, ja tuttavalla kallo halki. Kumpikohan se löikään? Astalo löytyi vain mafiosolta. Tuttava paikalla yksin ja neljä mafian jäsentä.Luuletko tosiaan että en ymmärrä presidenttiä!!! OMG!! pelottaa!!! olen matuskojen suosikki!!!!omg!!lutka mutka ja tutka tulee mieleen yhdestä Suomi filmissä olleesta näyttelijä rouvasta joka kuvittelut että tutka ja mutka ja lutka ovat sama asia! johtuu varmaan siitä kun kielimuuri on hämmästyttävä yhdessä sanassa monet eri tekijät!no minähän olen tällainen tomppeli russian lady! Putinin ihailija joten Elovena maito tyttö ei kiinnosta!!pöö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko tosiaan että en ymmärrä presidenttiä!!! OMG!! pelottaa!!! olen matuskojen suosikki!!!!omg!!lutka mutka ja tutka tulee mieleen yhdestä Suomi filmissä olleesta näyttelijä rouvasta joka kuvittelut että tutka ja mutka ja lutka ovat sama asia! johtuu varmaan siitä kun kielimuuri on hämmästyttävä yhdessä sanassa monet eri tekijät!no minähän olen tällainen tomppeli russian lady! Putinin ihailija joten Elovena maito tyttö ei kiinnosta!!pöö!
Älä tule sekoilemaan minun kommentin alle. Kiitos! :)
Terveisin 20:34, 20:35 ja 21:18.
Linkkiä?
- Anonyymi
IltaSanomissa tänään;
Oulun autogrillin joukkotappelusta tuomioksi ehdollista – neljä miestä pahoinpiteli pesäpallomailoilla ja ajoi autolla päin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005416751.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IltaSanomissa tänään;
Oulun autogrillin joukkotappelusta tuomioksi ehdollista – neljä miestä pahoinpiteli pesäpallomailoilla ja ajoi autolla päin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005416751.htmlKovasti tumman näköistä sakkia.
- Anonyymi
Niin, kaikki he ovat maahanmuutto taustaisia eli uussuomalaisia. Mutt vaikka heillä näyttää erioikeuksia olevankin, niin ei edes keskenäistä rähinöitiä pidä sallia.
Pikku hiljaa tämä maa muuttuu; jos selvää stoppia ei tehdä, eikä "mafian kaltaisia" otteita suomalaisessa yhteiskunnassa pidä hyväksyä, ei edes ei edes uussuomalaisten keskenäisissä välien selvittelyissä.
Ne tavat tulevat jäädäkseen; jos niitä ei nyt kitketä pois. Ollaan kohta altavastaajia, vaikka ollaan kantaväestöä... meidän lait; kun eivät suojaa meitä... Lakejakin pitäisi uudistaa, mutt eihän meidän suvaitsevainen yhdyskuntamme niin tee!
Alkuperäisten suomalaisten syntyvyys on ollut laskussa jo vuosia, sen sijaan uussuomalaiset lisääntyy, maahan muutollaan, luvalla ja luvattomasti.
Myös syntyvyys heillä on n. 15% kaikista maassamme syntyneistä lapsista
Tätä vauhtia kun kehitys menee, ollaan pian pakolaisia jossain päin maailmaa.
Olen sitt vaikka RASISTI, mutt Suomen kansalaisuutta ei pitäisi myöntää alle 10 vuotta täällä asuneelle vierasmaalaiselle ihmiselle. Eikä niin ollen myöskään äänioikeutta vaaleissa, mikä silloin estäisi heidän pääsynsä, eduskuntaan tai kunnallispolitiikkaan päätöksien tekijöiksi.
Samat ihmisoikeudet ja velvoitteet heillä kuitenkin pitäisi olla muilla elämisen alueilla kuin kantasuomalaisillakin. Sen 10 vuoden aikana uussuomalainen on joko sopeutunut suomalaiseen elämään ja pystynyt myös elättämään itseään pääasiassa työnteolla... ei jatkuvilla eri tukimuotojen nostelulla... Ei ole työrajoitteinen siivellä eläjä! Voi kouluttautua siinä missä kantasuomalainenkin. (toisen asteen koulutus)
Eikä ole rötöstellyt, eli on suht.koht. lainkuuliainen kansalainen. Silloin voisi saada sen Suomen kansalaisuuden, jos sitä itse hakee ...
Jatko opinnot voi nyt tehdä samoin kuin syntyperäiset suomalaiset, saatuaan kansalaisuuden. Muussa tapauksessa kaikilta vierasmaalaisilta opiskelijoilta pitää periä opintomaksut! Miksi meidän pitäisi kouluttaa vierasmaalaisia ilmaiseksi, opiskelu maksaa, ei se ilmaista ole missään muuallakaan.
trollikka- Anonyymi
Kiinalaisista kova pula korkeaö kouluissa hyvä sijoitus ilmainen koulutus asumistuki terveydenhuolto oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaisista kova pula korkeaö kouluissa hyvä sijoitus ilmainen koulutus asumistuki terveydenhuolto oikein.
On oikein totuus on oikein
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätös hyväksytty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiathan menevät kuin pitääkin.
Näillä mennään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vierasmaalainen saattaa onnistua tuossa, jos on tullut maahamme tekemään töitä, asunut itsenäisesti 6kk:ta vuokra-asuntoa, vaikka yhdessä miesystävänsä kanssa.
Mies on opiskelija... ja nainen saa opiskelupaikan Suomesta vaikka jatko-opinnoilleen. Silloin Suomen vatio avustaa tietyissä määrin opiskelua, nainen saa ehkä opintotukea, asumistukea ja terveydenhuollon; kuten avomiehensäkin, eikä tarvitse olla lapsia, mutt yhdessä pitää asua tai ainakin olla sama yhteinen osoite.
Kyllä monet vierasmaalaiset ovat asian jo keksineet ja aina on opiskelija miehen alkuja, jotka tarjoavat neitoselle ilmaisen opiskelun; tiettyä palvelusta vasten parisängyssä!
Julkinen salaisuus... ja sipinän aihe... Naiset saavat opintonsa päätökseen ja tiet eroavat kun opin näytetyöt on hyväksytty, ja todistukset opinnoita annettu.
Mistä minä tiedän; kun jokin aika sitten olin itsekin opiskelija... ei porukka sitä mitenkään salaillut multa ainakaan... vaikka olinkin tylsä ja huumorin tajuton!
Syystä ett mätkin korvatillikoita ympäriinsä, mua ei rutistella eikä klääpitä!
Muutamilla se oli sellaista plkkää kiusoittelua, ja nauraa hörisivät päälle, kun läimäisin
ja haukuin vielä päälle. Kai niihin kiusaajiin jotenkin tottui, enkä ottanut niitä niin tosissani. Kunns kuljin suoraan ansaan... no, siitäkin selvisin melkein pelkällä säikähdyksellä ja kipeillä niskavilloilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1441459
- 591218
- 61939
- 76919
Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten
naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e46914Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen
Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel5834Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M85809Kuntorappuset
Kuinkahan suuren suosion ja käyttömäärän on saanut nämä raput joita paljon mainostettiin , ennen ja jälkeen valmistumise59734Salaattirosvo
Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia25714- 18691