Kuinka pitkään voi pyöräillä kuluneella vanteella kun jarrupalat ovat jo syöneet paljon pintaa pois?
Kulunut vanne
13
352
Vastaukset
- Anonyymi
Jos vanteessa on kulumisura niin sen kadotessa on aika vaihtaa vanne. Itse vaihdoin etuvanteen 27000 km kohdalla kymmenen vuoden käytön jälkeen.
- Anonyymi
Itsellä sähköavusteinen ja noin 10000km jälkeen, eli joka toinen vuosi menee vanne vaihtoon takana. Edessä pikkasen harvemmin...
- Anonyymi
Itse runsaasti polkeneena en ole vaihtanut yli kymmeneen vuoteen ja hyvin pelaa edelleen.
- Anonyymi
Ei polkupyörällä kannata jarruttaa.
Ei myöskään autolla. Kaasuttaninen ei tuhlaa polttoainetta, vaan jarruttaminen. Jarruttaessa muutetaan polttoaineella hankittua liike-energiaa lämmöksi.
Rullaillaan.- Anonyymi
Kyllä kannattaa ja vieläpä usein.
- Anonyymi
Jarrut on vauhdin surma mutta etenkin kaupungissa on hyvä jarrutella aika usein...
- Anonyymi
Entä jos ajaa vaan minkä pystyy, tuleeko jotain vaaraa ja riskiä vastaan? Ei tuollainen etukiekko taida hybridiin paljoakaan maksaa? Takavanne olisi rihdattava uudelleen.
- Anonyymi
Aika mielenkiintoinen tilanne voi tulla jos vanne hajoaa kesken lujan vauhdin. Saattaa tulla jopa noutaja.
- Anonyymi
Tulee vastaan vaaraa ja riskiä, voi tulla äkkipysäys. Ja noin taloudellisessa mielessä, vanteen hajotessa menee usein myös sisuri, ehkä myös ulkorengas. Ja sitten mielipaha kun taluttelet kotiin tai yrität hommata kyytiä.
Ei niillä muutamilla lisäkilometreillä ole merkitystä, mielummin uusi vanne ajoissa.
- Anonyymi
Vähänkin harkittava etuvanne maksaa pinnoineen 60-100 egeen, on niitä tosin paljon kalliimpiakin.
Takavanteen tosiaan joutuu vaihtamaan jo n. 10000 km vaiheilla.- Anonyymi
Itse vaihdan aina vain vanteen. Näin menetellen tulee paljon halvemmaksi, kuin koko kiekon vaihtaminen. Vanteita saa jo muutamalla kympillä ja puolia on aivan turha vaihtaa uusiin. Halpis Bilteman yms. kiekot kannattaa kiertää ja kaukaa. Itse olen ajellut samoilla puolilla ja navoilla useita kymmeniä tuhansia kilometrejä. Tuo kiekon puolaaminen ja rihtaaminen kuuluu jokaisen pyöräilijän perustaitoihin :D
- Anonyymi
Miksiköhän takavanne pitää vaihtaa 10 tkm vaiheilla?
Itsellä on n. 20tkm ajettu hybridi vannejarruilla ja vanteet on vielä aivan hyvät.
- Anonyymi
Vanteesta lähti siivu, rupesi heittämään, pystyi kyllä ajamaan liikkeeseen 10 km kun otti jarrun irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1046724
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113309Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323180Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272348Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191716Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961351Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391302Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311206- 48984