Perusjätkän syvin olemus

Kun joku kertoo olevansa perusjätkä, niin kannattaa kysyä mitä se tarkoittaa.

Minun havaisemani perusjätkät keskittyvät valittamiseen. Milloinkaan eivät ole asiat hyvin, perusjätkän viisaus on jälkiviisautta joka näyttää toiselle perusjätkälle hyvältä.

Seuraavan kerran kun perusjätkä tulee kommentoimaan (yleensä valittamista) niin muistakaapa kysyä mitä hän on ratkaisemassa ja millä keinoilla. Sen jälkeen voi tarkentaa kysymyksillä mitä tästä seuraa ja millaisia muita vaihtoehtoja hän näkisi.

Jos se näistä kysymyksistä selviää kompastelematta, niin silloin se ei ole enää perusjätkä. Kun perusjätkää kannattaa, niin perusjätkän mielipiteitä saa. Mihin ne riittävät yhä monimutkaisemmassa maailmassa - sitäkin kannattaa pohtia.

5

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jo jätkä sana pitäisi taata sen että mies on sanojensa takana oleva. Jätkähän on lapissa aatelia. Oli ainakin ennen.

      • Anonyymi

        Ei niitä jätkiä olekkaan enää. Ponssemiehiä ne on.


      • Anonyymi

        Jätkällä on niin monta merkitystä, joku voi kokea sen noinkin. Yleensä sitä käytetään kyllä vähemmän mairittelevissa merkeissä.. "siellä oli jotain jätkiä" esimerkiksi ei anna kovin hyvää kuvaa toiminnasta. Jätkä lienee toiselle jätkälle niin sanottua aatelia, mutta minulle se kyllä merkitsee jotain muuta koska kuka tahansa on jätkä. Se ei vaadi mitään ollakseen jätkä.

        Eli se joka esittelee itsensä perusjätkäksi, hän esittelee itsensä siten että hän ei ole mitään tai hänellä ei ole mitään.

        Ikävämpi homma jos siihen kokee samaistuvansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätkällä on niin monta merkitystä, joku voi kokea sen noinkin. Yleensä sitä käytetään kyllä vähemmän mairittelevissa merkeissä.. "siellä oli jotain jätkiä" esimerkiksi ei anna kovin hyvää kuvaa toiminnasta. Jätkä lienee toiselle jätkälle niin sanottua aatelia, mutta minulle se kyllä merkitsee jotain muuta koska kuka tahansa on jätkä. Se ei vaadi mitään ollakseen jätkä.

        Eli se joka esittelee itsensä perusjätkäksi, hän esittelee itsensä siten että hän ei ole mitään tai hänellä ei ole mitään.

        Ikävämpi homma jos siihen kokee samaistuvansa.

        Tämä "perusjätkä" pääsi kahden joukkoon Salon kaupungin johtajaa valittaessa. Kemi menettää todennäköisesti asiallisen johtajan, mikä on vahinko.

        https://yle.fi/uutiset/3-5065970


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä "perusjätkä" pääsi kahden joukkoon Salon kaupungin johtajaa valittaessa. Kemi menettää todennäköisesti asiallisen johtajan, mikä on vahinko.

        https://yle.fi/uutiset/3-5065970

        Voi että, kun päästäisiinki tuosta kädestä talutettavasta tollosta. Tilalle kunnon jämpti mies, tai nainen joka ei kaupungin hallitusta ja kaupungin kanslia päälikköä kumartelis.
        Mutta eihän sellaista olekkaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe