Pyörään tuli virhesanoma E043 ja tietenkään tien päällä en osannut tehdä muuta kuin irrottaa mittarin ja laittaa takaisin. Virhesanomaa ei tullut toista kertaa. Kotona katsoin opaskirjasta
E043-Havaittiin vika pyörän tietokoneen ohjelmistossa.
Rajoitus: Ajettaessa ei ole sähköavustusta
Ratkaisu: Anna jälleenmyyjän korjata pyörän tietokoneen ohjelmisto E-Tube-ohjelman avulla
En huomannut edes että ei ole sähköavustusta ja kun laitoin mittarin takaisin ja ajoin, niin sähköavustus oli ja toimi niinkuin pitääkin. Pitääkö mun nyt olla huolissaan vai ajelenko niinkuin ennenkin?
Sähköavusteisen pyörän virhesanoma?
6
169
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä valmistajan sähköosat?
- Anonyymi
shimano
- Anonyymi
Kokeile auttaako akun ja mittariston kontaktipintojen putsaus, tai ehkä akku tai mittaristo ollut hieman huonosti paikoillaan ja yhteys pätkinyt. Akun varaus liian alhainen tai ylikuumentunut akku? Joku välijohto löysällä tai hankautunut metallia vasten, kosteutta jossain sähköosissa, akun ja telakan liitospinnit vääntyneet?
Jos ei mitään löydy ja vika ilmenee niin ei muuta kuin yhteyttä kauppiaaseen tai huoltoliikkeeseen.
Tuolla varmaan tietävät paremmin Shimanon laitteista:
https://www.shimanoservicecenter.com/finland/fi/dealer-locator- Anonyymi
Kiitos neuvoista. Just tulin pyöräilemästä ja pyörä toimi aivan oikein. Pitää kokeilla noita neuvojasi, jos vielä tulee virhesanoma
- Anonyymi
Eihän tuon ilmoituksen takia yleensä tarvitse mittaria irrottaa, riittää kun sammuttaa virran ja laittaa takasin päälle. Oletan siis ettet sitä jo tehnyt välissä. Ensimmäinen toimi kaikissa virhe ilmoituksissa. Itse olen pari vika ilmotusta "korjannut" tollai. Onneksi on riittänyt.
- Anonyymi
Tuon E-Tube ohjelman saa näköjään itsekin asennettua älykännykälle tai tabletille.
Google Play ja Apple App Store.
Voihan tuota itsekin kokeilla ja kun on saanut kaiken solmuun niin sen jälkeen ammattilaisen korjattavaksi ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713125
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595- 151359
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131283Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242