Minut irtisanottiin yt-neuvotteluissa. Saan irtisanomisajan palkkaa lokakuulle asti. Viimeisenä palkkapäivänä lokakuussa saan parin kuukauden verran loma-ylityökorvauksia sekä 8 kk ylimääräisen palkan ns. kultaisen kädenpuristuksen. Näistä kaikesta maksan tuplasti veroa....
Jään eläkkeelle ensi vuoden huhtikuussa.
Mietin, onko minulla mitään hyötyä enää ilmoittautua te-toimistoon työttömäksi ?
Tuskinpa kukaan haluaa palkata enää lähes eläkeikäistä, enkä kieltämättä itsekään halua enää töihin, 44 työvuotta riittää.
Ymmärrän, että lokakuussa tulevat loma ylimääräinen palkkatulo katsotaan minun tuloikseni, mutta kuinka pitkälle ajalle ? Onko se 3 kuukautta vai 10 kk vai jotain siltä väliltä ?
Jos saan te-toimiston karenssin eli en saa enää ensi vuonna ansiosidonnaista huhtikuuhun mennessä( = eläke alkaa) , niin mitä hyötyä voisi olla te-toimiston " asiakkuudesta " ?
Onko sinulla omakohtaista kokemusta vastaavasta tilanteesta ?
Kannattaako enää ilmoittautua te-toimistoon ?
13
58
Vastaukset
- Anonyymi
Toimittajan kannattanee hankkia tietolähteensä muualta ja maksaa palkkio. Kukaan tänne ilmaiseksi kirjoita.
- Anonyymi
??? kenen ihmeen toimittajan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
??? kenen ihmeen toimittajan ?
Suoraan vakiokysymyspatteristosta:
”Onko sinulla omakohtaista kokemusta”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraan vakiokysymyspatteristosta:
”Onko sinulla omakohtaista kokemusta”.Huomenna varmaan sitten tulee Hesariin/Iltasanomiin juttu juuri potkut saaneesta, jolla on enää lyhyt aika eläkkeeseen?
- Anonyymi
Toimittelija toimittelee. Mikäs sen helpompaa kuin antaa toisten tehdä työn puolestaan. Sitten voi toimitella ja ansaita palkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimittelija toimittelee. Mikäs sen helpompaa kuin antaa toisten tehdä työn puolestaan. Sitten voi toimitella ja ansaita palkkaa.
Syyllistyy kuitenkin rikolseen eli uksityishenkilön (ei julkisuuden henkilö, ei julkisessa virassa) vainoamiseen.
- Anonyymi
Ehdotan työttömyyskassasi/Kelan sivujen selausta. Sieltä löyltyy vastauksia. Esim. saamasi eroraha siirtää päivärhan saamista. Se jaksotetaan tiettyjen sääntöjen mukaan. Esim. tässä selitetään miten https://lakimiestentk.fi/ansiopaivaraha/mita-rajoituksia-on-maksamiselle/
Rahaa se on työttömyyskorvauskin. Sen saamiseksi pitää vähän nähdä vaivaa eli haeskennella työpaikkoja, jos käsketään. Mutta jos et rahaa tarvitse, älä rupea työttömäksi .
Voit myös varhentaa eläkkeen alkua, jos ei haittaa, että eläke pienenee.- Anonyymi
Tulee omavastuuaika ja sitten palkka jaksotetaan. Tarkka arvio kannattaa kysyä omasta työttömyyskassasta. Ja sehän on vaan arvio. Itse kyllä ilmoittaisin itseni kassaan. Et sinä varmaan saa mitään, mutta ne säännöt on aika kiemuraiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee omavastuuaika ja sitten palkka jaksotetaan. Tarkka arvio kannattaa kysyä omasta työttömyyskassasta. Ja sehän on vaan arvio. Itse kyllä ilmoittaisin itseni kassaan. Et sinä varmaan saa mitään, mutta ne säännöt on aika kiemuraiset.
Kiitos. Olen jo saanut kassasta rahaa, kun olin ennen irtisanomista lomautettuna. Otan siis yhteyttä sinne. En itsekään usko saavani mitään ja siksi mietin ja kyselen, onko mitään järkeä/ hyötyö olla virallisesti työtön, jos ja kun siitä ei tule taloudellista hyötyä.
- Anonyymi
Palkan loppumisen ja eläkkeen alkamisen väliin jää vain reilu 5 kk, ei kannata siinä tehdä enää varhennuksia. Yritin vain saada tietoa, onko mitään hyötyä tai järkeä ilmottautua enää työttömäksi...
- Anonyymi
Aloittajan pitäisi tietää, että hän ei saa karenssia, kun hänet irtisanotaan taloudellisilla ja tuotannollisilla syillä.
- Anonyymi
Kiitos, sen toki tiedän. Kaikki on kunnossa kassan suhteen, saan sieltä vielä korvauksia, kun olin jo lomautettuna ennen irtisanomista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, sen toki tiedän. Kaikki on kunnossa kassan suhteen, saan sieltä vielä korvauksia, kun olin jo lomautettuna ennen irtisanomista.
Kannattaa ottaa nekin työttömyyskorvaukset. Paitsi jos on niin varakas, että ei rahaa tarvitse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1291132
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1441069- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891