tai siis oikeasti, eläintarhoista ja eläinten suojelusta olisin kuullut mielelläni ajatuksia. Sirkuseläimet haluaisin kieltää kokonaan ja myös kaikki härkätaistelut, kukkotappelut, koiratappelut jne jne ihminen vs. eläin tai eläin vs. toinen eläin vedonlyöntijutut.
Rajatapaus olisi ravit, koska ravihevoset ovat usein huolellisesti hoidettuja ja hemmoteltuja eläimiä ja niiden piiskaaminenkin on nykyisin kielletty.
Eläinten kasvatus ja niiden taloudellinen hyöty on suuri ja tuskin mikään yhteisö on omavarainen mitä tulee lihan tuotantoon (etenkin näin grillikautena :) Koska syön itsekin lihaa, tosin aina vain vähemmän, niin en haluaisi sitä kieltääkään.
Eläinten ja ihmisen symbioosi on vanhempaa kuin vuoret ja Raamattukin antaa meille oikeuden eläimiin. (Mikä on mielestäni kummallinen ajatus). Onko meillä yleensäkään moraalista tai eettistä oikeutta pitää eläimiä vankeudessa ja käyttää niitä taloudellisen voiton tavoitteluun? Jos ei ole tarvetta ja on muitakin vaihtoehtoja?
Apinoiden planeetta
72
50
Vastaukset
Kymmeniä vuosia sitten söin erin-omaisia Valaan-Liha-Nakkeja Norjassa.
Paistelimme niitä nuotion liekeissä.
Paistettiin kylklä Lohta ja Turskaakin.
Lehmää ja Possua sitten vasta kotona.
Moni-puolisuus on aterioinnissa tärkeätä.
Joten kyllä Valaita pitää saada pytää edelleen.
Onhan niittenkin liha ihmiselle suotu.
Suurin ongelma meillä on nyt se, että ihan liian paljon on punaista lihaa.
Mustien nahkojenkin sisällä.
Jonkun taivaalla pitäisi kehittää tehokkaammin tappava nuha.
Nuha, joka ei tartu eläimiin.
H.- Anonyymi
Magrebin muslimit käyttävät paljon aaseja ja juottavat niille petrolia saadakseen ne liikkeelle. Alikehittyneiden ihmiset ovat parhaasta päästä rääkkäjiä Ja ruotsalaisnainen valehteli itsensä turvapaikanhakijaksi Suomessa – Migri: valtiolle yli 150 000 euron lasku
torstai 11.06.2020 klo 20:38
Taustansa valehdellut ruotsalaisnainen haki turvapaikkaa Suomesta, sai vastaanottorahat ja ehti aiheuttaa valtiolle jättilaskun - kunnes käry johti käräjille
Lisäkuluja tulee känäröinnistä presaukisen kanssa- Anonyymi
Onko vika järjestelmässä (SDP-Viher_punikit) joka työntää rahaa mihin sattuu vai hakijassa joka ottaa rahaa kun sitä on saatavilla.
Outoa on että verorahoja jakaa ihmiset jotka eivät sitä ole keränneet kai koskaan.
Ihmisten plateetta, lajien sukupuutto on käynnissä joka alkoi 1800-luvlla teollistumisen myötä.
Eläinten kasvatus ruuaksi on ei ole kannattavaa tai mahdollista loppujen lopuksi, lihan kasvatus biologisesti, keinotekoinen liha, kalankasvatus tehdasmaisesti kenties sisätiloissa tulee olemaan tuottoisompaa.
Kasvisruuan kasvatus onnistuu, siinäkin hyönteiset pölyttäjät elinehto.
Eläintarhat on ainoaita paikkoja joissa lajit säilyy, mikä tarkoitus muu kuin ihmisten mieltymyksiä, koirien pitäminen on samanlaista.
Kysymyksiä joille ei ole näköjään vaihtoehtoja.- Anonyymi
Kun romaanihenkilön hevosesta tehdään makkaraa, kuoren läpi näkee piiskanjäljen
Apinalapset jotka syntyvät eläintarhassa eivät kärsi mistään vapaudenkaipuusta; ensiksikään he eivät tiedä mitä vapaus merkitsee ja toisaalta heidän elämänsä on helppo ja haasteeton ihmisen hoivassa ja mitään vastapalvelua ei heiltä odoteta. Ei sirkuskonsteja, ei lihatuotantoa, ei vetämään eikä kantamaan mitään. Kunhan vain ovat ja hyppelehtivät puusta puuhun ja syövät banaania.
Me emme oikeastaan tarvitse eläimiä mihinkään paitsi seuralaiseksi, huviksi ja koristeeksi sohvalle,- Anonyymi
Höpö höpö, kyllä kaikilla eläimillä on perimässään luontaiset käyttäytymistavat, vaikka vankilassa ovatkin syntyneet. Jopa kotilemmikeistä esim koirat ja kissat villiintyvät aika nopeasti jos itsekseen luonnossa elävät, vaikka olisivat jo satoja sukupolvia olleet ihmisten hoidokkeina.
- Anonyymi
Kukaan Suomen kissaihmisistä ei voi koskaan äänestää Sosialidemokraatteja. Tuo kyseinen Näkkäläjärvi heitti elävän kissan nuotioon, ja katseli sivusta kun kissa paloi hitaasti kuoliaaksi.
Sosialidemokraattinen puolue antoi Näkkäläjärvelle syynninpäästän, ja sanoi että Näkkäläjärvi on pahoitellut tekoansa. Palkkioksi Näkkäläjärvi asetettiin SDP:n Eurovaaliehdokkaaksi.
Nyt Näkkäläjärveä ollaan nostamassa SAK:ssa ylöspäin, lipuaminen tapahtuu PAM-ammattiliiton avulla. Myös PAM:issa on kissaihmisiä joita eläinrääkkäys inhottaa, mutta heiltä ei asiassa kysytä yhtään mitään.Wiki kertoo tapahtumasta näin:
"Hän sai vuonna 2006 sakot eläinsuojelurikoksesta, kotirauhan rikkomisesta ja vahingonteosta. Hän oli tunkeutunut kissan omistajan mökkiin kolmen muun nuoren henkilön kanssa ja osallistunut kissan tappamiseen lyömällä sitä lapiolla.[18] [19] Vuonna 2010 hänet tuomittiin rattijuopumuksesta 30 vuorokauden ehdolliseen vankeuteen.[16] Näkkäläjärvi oli lomakkeella vakuuttanut ehdokkaaksi asettuessaan ilmoittaneensa puolueelle mahdollisista tuomiosta. Näin hän ei kuitenkaan ollut tehnyt."
Olipa sitten niin tai näin, joka tapauksessa hyvin raaka ja tuomittava teko. Ei sopivaa ainesta yhteisten asioiden hoitamiseen elikkä siis politiikkaan.- Anonyymi
Onhan puolue jossa on lapsiin sekautujakin...
Tuo ylempänä oleva rajakkikommentti toi mieleen yhden vanhan jutun olen varmaan jo kertonutkin sen, mutta tässä se tulee uudelleen:
Vuosia sitten kun olin vielä työelämässä nuori työtoveri kertoi vanhempiensa hääpäivä matkasta Karibialle, en muista nyt mikä saari, olisi voinut olla Barbados. Joka tapauksessa äiti tapasi siellä mukavan letkeän ja nuoren rantapojun ja rimanssin seurauksena isä lensi etuajassa takaisin Ruotsiin ja pani avioeron vireille. Äiti palasi myös Ruotsiin, rasta mukanaan ja instaloi sen perheen yhteiseen kotiin Upplantiin, isohkoon villaan, josta nyt olivat sekä aikuiset lapset että mies muuttaneet ulos.
Mamma oli sittemmin valittanut kun se rasta ei tee mitään muuta kuin istuu sohvalla ja pelaa tietokonepelejä.
(Kerroin jutun myöhemmällä eräälle dominikaaniystävälleni ja hän nauroi sille katketakseen. "Luuliko rouva tuoneensa itselleen siivoojan tai puutarhurin? Kotiapulaisen tai rengin? Ei se "sankie" tullut rouvan mukana Ruotsiin töihin, eihän se ollut työtä tehnyt kotonaankaan. )
Nyt tämä oli vain yksi esimerkki.
Toinen tapaus: ystävättäreni vanhempi pohjois-ruotsalainen rouva meni avioon 25-vuotta nuoremman kolumbialaisen puutarhurinsa kanssa, joka työskentelin rouvan ja hänen äitinsä talviasunnolla Torreviejassa. Mies on ollut aina jonkin laisessa ansiotyössä, täällä Ruotsissa myös, kaksikymmentä vuotta myöhemmin pari elää edelleen onnellisessa liitossa.
Elikkä jokainen tapaus on erilainen ja tää nyt ei liittynyt mitenkään aloituksen aiheeseen. Tuli vain mieleen sohvalla istumisesta.Mitä sinä, Paloma (nolla jotain), tarkoitat rajakeilla?
Suomen hallitustako, kun laittoivat länsirajan kiinni, ettet pääse pyydystämään roskasäkillä lohta Kukkolankoskesta?
Oletko kokeillut, jos Dalajoesta hyppäisi lohi rappusellesi, kun laitat roskasäkin siihen säkinsuu joellepäin auki.
Tarinasi muuten oli opettavainen, joskin rasistisin mitä olen aikoihin tältä palstalta lukenut.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Mitä sinä, Paloma (nolla jotain), tarkoitat rajakeilla?
Suomen hallitustako, kun laittoivat länsirajan kiinni, ettet pääse pyydystämään roskasäkillä lohta Kukkolankoskesta?
Oletko kokeillut, jos Dalajoesta hyppäisi lohi rappusellesi, kun laitat roskasäkin siihen säkinsuu joellepäin auki.
Tarinasi muuten oli opettavainen, joskin rasistisin mitä olen aikoihin tältä palstalta lukenut.😂👍👍
Tellukka kirjoitti:
Mitä sinä, Paloma (nolla jotain), tarkoitat rajakeilla?
Tarinasi muuten oli opettavainen, joskin rasistisin mitä olen aikoihin tältä palstalta lukenut.Olen käyttänyt luovuuttani uuden sanan keksimiseen. Jospa se Suuri suomalainen sanakirja
ottaa ensi vuonna sen jo listoilleen.
Rajakki on lyhennys rasistista ja vajakista joka on lyhennys vajaamielisestä. Vain rajakit käyttävät sanahirviötä "suvakki" yleiskielessä.Paloma01 kirjoitti:
Olen käyttänyt luovuuttani uuden sanan keksimiseen. Jospa se Suuri suomalainen sanakirja
Rajakki on lyhennys rasistista ja vajakista joka on lyhennys vajaamielisestä. Vain rajakit käyttävät sanahirviötä "suvakki" yleiskielessä.""" ...luovuuttani uuden sanan keksimiseen.""" ???
Eihän se sinun keksimäsi sana ole, sekään.
https://www.kotus.fi/nyt/kotus-blogi/vesa_heikkinen/suvakki.23676.blog
Vesa Heikkinen, suomen kielen dosentti ja erityisasiantuntija Kotimaisten kielten keskuksessa:
"Maksimissaan käytän sanaa jossain satiirisessa mielessä ja pyrin tasapainottamaan sen ”rajakki”-ilmauksella, että ainakin kaikille tulisi tasapuolisen paha mieli :)"
Mutta eihän Paloma halua ketään loukata tai aiheuttaa toisille pahaa mieltä, eihän? Ei ainakaan omien sanojensa mukaan, kun sellainenha alentaa palstan tasoa ja on alatyylistä.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
""" ...luovuuttani uuden sanan keksimiseen.""" ???
Vesa Heikkinen, suomen kielen dosentti ja erityisasiantuntija Kotimaisten kielten keskuksessa:
"Maksimissaan käytän sanaa jossain satiirisessa mielessä ja pyrin tasapainottamaan sen ”rajakki”-ilmauksella, että ainakin kaikille tulisi tasapuolisen paha mieli :)"
Mutta eihän Paloma halua ketään loukata tai aiheuttaa toisille pahaa mieltä, eihän? Ei ainakaan omien sanojensa mukaan, kun sellainenha alentaa palstan tasoa ja on alatyylistä.Ei Paloma hyväksy nimittelyä, eikä itse koskaan nimittele ketään. Niin hän on kertonut valehdellen.
Tellukka kirjoitti:
""" ...luovuuttani uuden sanan keksimiseen.""" ???
Mutta eihän Paloma halua ketään loukata tai aiheuttaa toisille pahaa mieltä, eihän? Ei ainakaan omien sanojensa mukaan, kun sellainenha alentaa palstan tasoa ja on alatyylistä.No voi sentaään!
Mitä minä sanon että miksikähän nousin sängystä tänäänkin kun kaikki on jo tehty!
No sitten, Vesa Heikkisen tapaan,, käytän sanaa satiirisessa mielessä ja tasapainotan "rajakki" ilmaisulla että kaikille tulee tasapuolisesti yhtä paha mieli.
Nyt siinä taas höpiset.
En todellakaan halua loukata ketään, mutta en ole yhtä hyvä kristitty kuin sinä, joka vain kiltisti kääntää toisen posken kun turpiin tulee :))Anonyymi kirjoitti:
Ei Paloma hyväksy nimittelyä, eikä itse koskaan nimittele ketään. Niin hän on kertonut valehdellen.
Mutta jos keskustelisimme kuitenkin aloituksen aiheesta. Eikö vain?
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Olen käyttänyt luovuuttani uuden sanan keksimiseen. Jospa se Suuri suomalainen sanakirja
Rajakki on lyhennys rasistista ja vajakista joka on lyhennys vajaamielisestä. Vain rajakit käyttävät sanahirviötä "suvakki" yleiskielessä.jaa, sinäkö olet se suvaitsevana ihmisenä itseäsi pitävä?
Paloma01 kirjoitti:
No voi sentaään!
Mitä minä sanon että miksikähän nousin sängystä tänäänkin kun kaikki on jo tehty!
No sitten, Vesa Heikkisen tapaan,, käytän sanaa satiirisessa mielessä ja tasapainotan "rajakki" ilmaisulla että kaikille tulee tasapuolisesti yhtä paha mieli.
Nyt siinä taas höpiset.
En todellakaan halua loukata ketään, mutta en ole yhtä hyvä kristitty kuin sinä, joka vain kiltisti kääntää toisen posken kun turpiin tulee :))Saat sinä minun puolestani laskeutua kuinka alhaiselle tasolle vain, mutta lopeta sitten se jatkuva paasaaminen palstojen alhaisesta tasosta.
Onneksi en ole koskaan pröystäillyt tasollani tai sillä ettenkö käyttäisi suomalaisten sanojen lyhenteitä niinkuin; persut, rushkit, suvakit, ruosut, mamut, matut, simmarit, sammarit, kumpparit, puupparit, olkkari, makari, kylppäri ... Tulen jatkossakin käyttämään, enkä sitä synniksi lue itselleni enkä toisillekaan, sinullekaan.Tellukka kirjoitti:
Saat sinä minun puolestani laskeutua kuinka alhaiselle tasolle vain, mutta lopeta sitten se jatkuva paasaaminen palstojen alhaisesta tasosta.
Onneksi en ole koskaan pröystäillyt tasollani tai sillä ettenkö käyttäisi suomalaisten sanojen lyhenteitä niinkuin; persut, rushkit, suvakit, ruosut, mamut, matut, simmarit, sammarit, kumpparit, puupparit, olkkari, makari, kylppäri ... Tulen jatkossakin käyttämään, enkä sitä synniksi lue itselleni enkä toisillekaan, sinullekaan.Kyllä minä arkikielessä käytän paljonkin lyhenteitä, mutta en muita ihmisiä halventavia eikä kaikkia voi niputtaa samaan. On se nyt iso ero sanoa "suvakki" tai "olkkari".
Palstan suurin tasoa alentava yksittäinen haitta on useiden käyttäjien asennevammaisuus. Ja tämä on vain toteamus, ei kenenkään kohdistettu loukkaus.Paloma01 kirjoitti:
Kyllä minä arkikielessä käytän paljonkin lyhenteitä, mutta en muita ihmisiä halventavia eikä kaikkia voi niputtaa samaan. On se nyt iso ero sanoa "suvakki" tai "olkkari".
Palstan suurin tasoa alentava yksittäinen haitta on useiden käyttäjien asennevammaisuus. Ja tämä on vain toteamus, ei kenenkään kohdistettu loukkaus."""Kyllä minä arkikielessä käytän paljonkin lyhenteitä, mutta en muita ihmisiä halventavia """
No ethän sinä. Siinä se taas tuli.
Mutta entäs nämä:
"""tasapainotan "rajakki" ilmaisulla että kaikille tulee tasapuolisesti yhtä paha mieli."""
"""Rajakki on lyhennys rasistista ja vajakista joka on lyhennys vajaamielisestä."""
Et tietenkään halventaaksesi, ethän, kun ethän sinä ...
Kauniita nuo sinun päivän piruettisi.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Kyllä minä arkikielessä käytän paljonkin lyhenteitä, mutta en muita ihmisiä halventavia eikä kaikkia voi niputtaa samaan. On se nyt iso ero sanoa "suvakki" tai "olkkari".
Palstan suurin tasoa alentava yksittäinen haitta on useiden käyttäjien asennevammaisuus. Ja tämä on vain toteamus, ei kenenkään kohdistettu loukkaus.kerrohan esimerkki palstan asennevammaisuudesta?
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Palstan suurin tasoa alentava yksittäinen haitta on useiden käyttäjien asennevammaisuus. Ja tämä on vain toteamus, ei kenenkään kohdistettu loukkaus.Et sitten kyennyt antamaan esimerkkiä väittämääsi.
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten kyennyt antamaan esimerkkiä väittämääsi.
Tai en sitten halunnut.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Tai en sitten halunnut.
Et osannut koska väittämäsi oli tuulesta temmattua toisten solvaamista.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Tai en sitten halunnut.
Ok, tuo osoittaa vaan kykysi keskustelijana eli pakoon juokset.
Anonyymi kirjoitti:
Ok, tuo osoittaa vaan kykysi keskustelijana eli pakoon juokset.
Pieni vihje: asennevika ilmenee etenkin kirjoittajissa jotka stalkkaavat elikkä seuraavat muita kirjoittajia ja aiheesta poiketen keskittyvät vain kyseenalaistamaan kohdehenkilön postauksia, etsien niistä virheitä, puutteita tai luonteenominaisuuksia.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Pieni vihje: asennevika ilmenee etenkin kirjoittajissa jotka stalkkaavat elikkä seuraavat muita kirjoittajia ja aiheesta poiketen keskittyvät vain kyseenalaistamaan kohdehenkilön postauksia, etsien niistä virheitä, puutteita tai luonteenominaisuuksia.
Kiitos päivän nauruista. Nyt lähden viettämään monikansallista iltaa.
(yritän tulevaisuudessa katsoa tarkemmin, kenen viestiä kommentoin) Paloma01 kirjoitti:
Mutta eikös sekin ole asennevikaa, kun huomaa toisen tarjoavan/tuputtavan itseään ja elämäänsä kaikkine yksityiskohtineen tänne palstalle, mutta osoittaa välinpitämättömyyttä häntä kohtaan.
Ei kai kiinnostuksen osoittaminen oman elämänsä tyrkyttäjää kohtaan voi olla asennevikaa.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
En oikein usko, että kukaan lähtee "perässä hiihtämään" ilman syytä.
Olen myös erimieltä siitä, että jos tuollaista nyt tapahtuisi, jonkun/joidenkin kirjoittajien
kohdalle, niin ei se viellä tarkoita sitä, että se alentaisi palstan tasoa, paitsi siinä tapauksessa, jos henkilö pitää itseään samana, kuin PALSTA eli yrittää olla se pomo.
Elämä kuitenkin on ihan jossain muualla, kuin tällä palstalla. Toki ymmärrän heitä, jotka ovat yksinäisiä ja asuvat jossain "ei mitään-alueella", niin kaiketi heille tämäkin on henkireikä.
-maijuska-
- Anonyymi
Aloitukseen, kyllä ihmisten ymmärrys ja tieto on lisääntynyt silti ollaan tilanteessa joille ei voida mitään, ihmisiä on liikaa ja elintason perässä meno vaatii luonnolta liikaa, ilmastonmuutos on suurin uhka jos sitä ei ratkaista ei mikään muukaan onnistu.
Saimaan norppaan Puumalassakin koettiin 60-luvulla vielä joidenkin ihmisten taholta norppa viholliseksi, kerrankin eräällä lossilla uhosi paikkakuntalainen laittavansa sellaiset verkot järveen ettei norppa elävänä selviä, nykyään samankaltainen suhtautuminen aiheuttaisi kunnon selkäsaunan...vähintään.
Suomessa on vielä luonnon puolesta hyvin, ilmat hellii.
Pertikki Totta, Suomessa ja täällä nykyisessä kotimaassanikin ihmisten tietotaso mitä tulee luonnonsuojeluun (nykyisin kai puhutaan ympäristönsuojelusta) on noussut huomattavasti meidän elinaikanamme. Eläimiinkin suhtaudutaan lempeämmin ja suojelevasti, sekä kotieläimiin että villieläimiin ja tuollaiset eläinrääkkäysrikokset josta anonyymi kertoi ylempäänä ovat nykyisin harvinaisempia, kuulostavat nykyajan ihmisen korvaan lähinnä primitiiviseltä humalapäisten pojannulikoiden sekoilulta.
Minä reagoin myös televisiossa menossa olevaan eläinsuojelujärjestön infoon siitä miten julmasti eläimiä käytetään hyväksi muualla maailmassa ihmisten "viihdyttämiseksi", bengalintiikeri pienessä häkissä, karhu josta vuodatetaan elävänä sappea johonkin aasialaiseen luonnonlääkkeeseen jne. Cartagenassa, Kolumbiassa, minäkin olenpitänyt vanhaa, väsynyttä laiskiaista kaulallani kun valokuvaaja otti kuvia...se ei ollut tosin minkään rääkkäyksen kohteena, mutta vankeudessa ja bisnesideana jollekin turistiteollisuudessa.
En ole koskaan ollut mikään kettutyttö enkä yliampuva eläinystävä (minulle ihmiset ovat rakkaita enemmän kuin eläimet), mutta koska jaamme tämän planeetan lukuisien eläinlajien kanssa, niin mielestäni heidän elämäänsä tulee kunnioittaa myös ja antaa heille tilaa ja kohdella planeettamme muita eläinlajeja inhimillisesti :). Eläimillähän ei ole tällaista vaihtoehtoa, koska heillä ei ole "moraalia", ainoa moraali joka pätee heidän elämässään on ruokavalionsa mukaan saada ravintoa ja jatkaa sukuaan.- Anonyymi
Eläimet kuuluvat luontoon, ei eläintarhoihin ym.
Lemmikit, kuten kissa ja koira ovat ihania seuralaisia.
Olen miettinyt hiukan norjalaisen metsäkissan hankkimista. Mutta taitaa olla liian työlästä hoitaa sitä niin kuin sen arvoon kuuluu :)
- Anonyymi
Minäkin tykkäisin siitä kissarodusta, on vain kallis ja kai aika omapäinen, mutta kissa kummiskin olisi minun lemmikki lemmikki.
Pirre Anonyymi kirjoitti:
Minäkin tykkäisin siitä kissarodusta, on vain kallis ja kai aika omapäinen, mutta kissa kummiskin olisi minun lemmikki lemmikki.
PirreLueskelin netistä että villistä ulkonäöstään huolimatta norjan metsäkissa on seurallinen ja kiltti. Se kiipeää usein jonnekin korkealle (esim. hyllyn päälle) ja sieltä vahtii ihmisiään ja reviiriään.
- Anonyymi
Olen ollut jo kauan mieltä, ettei sirkuksiin pitäisi ottaa eläimiä esiintymään, ei se temppuilu ole niille luontaista käytöstä, samoin Zoo -landiaat pitäisi lakkauttaa.
Nykyajan lapsille voisi näyttää lomamatkoilla maatilojen eläimiä, nehän on jo heille (suurimmalle osalle) melkein kuin harvinaisempiakin otuksia.
Maailman pelastumisesta en tiedä muuta kuin, että antaa nyt näiden suurimpien saastuttajien ensin lopettaa se tupruttelu, Intia, Kiina, Venäjä, Puola, USA esim, niin sitten minäkin lopetan autolla ajon, lihan syönnin, maidon juonnin, jne.
Mutta kulutus pitää saada loppumaan, muuten ei maalima pelastu, maapallon ihmiset nimittäin, pallolle mitään tapahdu...se on ja pysyy...
Pirre - Anonyymi
Niin, mietinpä sitä, että aika monet lemmikkien omistajat inhimillistävät lemmikkinsä. Kuljetetaan käsilaukuissa, puetaan trendivaatteisiin jne. Rodunjalostusta tehdään eläimiin, niin, että niistä tulisi näppärämpiä ihmisten sulostuttajia. Jalostuksen myötä lemmikit kärsivät vääristymistä mitkä eivät luontaisesti heille kuuluisi.
Elukka, elikko, eläin... eläimellistä on meno ihmisellä.Monet koirarodut ovat niin pitkälle jalostettuja että ne eivät enää ole täysin elinvoimaisia vaan niillä on joku synnynnäinen sairaus tai epämuodostuma. Minun king charles spaniel (cavalier) kuului niihin (synnynnäinen läppävika) ja eli vain 8-vuotiaaksi. Kissojen ja koirien jalostus ja myyntiin teettäminen on iso bisness.
- Anonyymi
Oxfordissa Englannissa löydetty MAHDOLLINEN EDULLINEN STEROIDI koronaa vastaan, nivelreumalääke, sokeripohjainen kortoidi
deksametasoni
Valvoja poistaa viitteen
Maailman talous hullantui iltapäivällä
Ainakin hetkeksi
Onko räjähdys nousukaudelle tässä???
Lisäksi Trump aloitti vaalikampanjan ja lupasi usalaisille triljoonan rakennusrahaa
Viiden minuutin päästä pörssi aukeaa pystysuoraan ylösDexametasonin mahdollisesta vaikutuksesta koronalääkkeenä oli eilen uutisissa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRgOb9/who-om-ny-coronamedicin-goda-nyheter
- Anonyymi
Luin kevyesti näkkileivän psykon jälkeisiä
On naurettavaa että poliittinen palkitaan julkisella viralla eikä panna hullujenhuoneeseen vain koska liittyy isoon puolueeseen triadin mukaan selvä peli trisdi on siis tämä usassa käytetty ominaisuusluettelo psykolle
Valkokauluspsykopaatti pystyy näyttelemään ja silloin tällöin iskemään
Ei olla ymmärtävinään jne
Jotain kunnon juopottelijaa revitetään kyllä julkisuudessa
Ruotsin tv: ssä tiistaina on tulella leikkijä2kissaa nylkenyt 14 vuotias joka teloitti 2nuorempaasisartaan ja itkipäälle ja äiti sanoo että ihanalapsi tarvii tukea johon dr phil vastasi etten elämässäni ole nähnyt ihannaa lasta 0 - 14 iässä joka yhtäkkiätappaa2 eli että merkit ovat näkyvissä jo ennenMerkit näkyvät jos on aikaa ja halua nähdä niitä.
Kaikkein sokein on se joka ei halua nähdä. Kukaan vanhempi ei halua nähdä lapsessaan tulevan psykopaatin oireita, vaikka varhaislapsuudessa ja vielä murrosiän kynnykselläkin asialle voisi tehdä jotain kognitiivisen käyttäytymisterapian muodossa (esimerkiksi)
Sitten on olemassa koko joukko ns. kirjainyhdistelmiä, Touretten syndroomaa, autistisen oireryhmän jne. omaavia lapsosia jotka todellakin tarvitsevat paljon tukea ja ohjausta että heistä kasvaisi kunnon kansalaisia.
Empatian (myötäelämisen) puuttuminen on yhteistä heillä kaikilla. Voiko sitä opetella? Käsittääkseni voi, jos aloittaa hyvin nuoresta. Mutta kuka vanhempi istuu tuolillaan hikeentymättä vaikka opettaja yrittäisi kuinka hellävaraisesti selittää että pitäisi nyt jotenkin selvittää miksi lapsi käyttäytyy noin. Usein vanhemmat menevät heti puolustuskannalle tai sanovat että ovat itsekin olleet ihan samanlaisia pienenä. Just joo.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Merkit näkyvät jos on aikaa ja halua nähdä niitä.
Kaikkein sokein on se joka ei halua nähdä. Kukaan vanhempi ei halua nähdä lapsessaan tulevan psykopaatin oireita, vaikka varhaislapsuudessa ja vielä murrosiän kynnykselläkin asialle voisi tehdä jotain kognitiivisen käyttäytymisterapian muodossa (esimerkiksi)
Sitten on olemassa koko joukko ns. kirjainyhdistelmiä, Touretten syndroomaa, autistisen oireryhmän jne. omaavia lapsosia jotka todellakin tarvitsevat paljon tukea ja ohjausta että heistä kasvaisi kunnon kansalaisia.
Empatian (myötäelämisen) puuttuminen on yhteistä heillä kaikilla. Voiko sitä opetella? Käsittääkseni voi, jos aloittaa hyvin nuoresta. Mutta kuka vanhempi istuu tuolillaan hikeentymättä vaikka opettaja yrittäisi kuinka hellävaraisesti selittää että pitäisi nyt jotenkin selvittää miksi lapsi käyttäytyy noin. Usein vanhemmat menevät heti puolustuskannalle tai sanovat että ovat itsekin olleet ihan samanlaisia pienenä. Just joo.No jopas.
Uskomattoman tietämätöntä ja myös aika sivistymätöntä tekstiä entiseltä varhaiskasvattajalta, Paloma.
Bessie - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Empatian (myötäelämisen) puuttuminen on yhteistä heillä kaikilla. Voiko sitä opetella? Käsittääkseni voi, jos aloittaa hyvin nuoresta. Mutta kuka vanhempi istuu tuolillaan hikeentymättä vaikka opettaja yrittäisi kuinka hellävaraisesti selittää että pitäisi nyt jotenkin selvittää miksi lapsi käyttäytyy noin. Usein vanhemmat menevät heti puolustuskannalle tai sanovat että ovat itsekin olleet ihan samanlaisia pienenä. Just joo."Autistisen oireryhmän jne. omaavia lapsosia jotka todellakin tarvitsevat paljon tukea ja ohjausta että heistä kasvaisi kunnon kansalaisia."
Ei herran jestas sun juttujasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jopas.
Uskomattoman tietämätöntä ja myös aika sivistymätöntä tekstiä entiseltä varhaiskasvattajalta, Paloma.
BessieVäärä ilmaus sallitaan puolikielisille.
Anonyymi kirjoitti:
"Autistisen oireryhmän jne. omaavia lapsosia jotka todellakin tarvitsevat paljon tukea ja ohjausta että heistä kasvaisi kunnon kansalaisia."
Ei herran jestas sun juttujasi.Autismikirjoon lasketaan myös asperger joka on usein lievä, mutta vaikeammin autistiset lapset tarvitsevat todella paljon tukea ja ohjausta että heistä tulisi toimivia. aktiivisia kansalaisia. Voi olla herrajestas sinun mielestäsi, mutta se että he tarvitsevatpaljon tukea ja ohjausta ei ole "mun juttuja".
"Autismikirjon häiriön kuntoutussuunnitelma tehdään aina yksilöllisesti. Tuen ja kuntoutuksen tyyppi ja määrä vaihtelevat huomattavasti. Kuntoutuksen tavoitteet luodaan yhdessä, ja menetelminä voidaan käyttää mm. psykoedukaatiota eli tiedollista ohjausta, mukautettua kognitiivista käyttäytymisterapiaa, psykososiaalisia hoitomuotoja sekä sopivan toiminnan tarjoamista tarkoituksenmukaisissa tiloissa."
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00355
(Että autismspektrum on nykysuomessa käännetty autismikirjoksi oli minulle uutta. Me puhuimme aikaisemmin oireyhtymästä. Kaamee moka, eikö ollutkin.)- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Autismikirjoon lasketaan myös asperger joka on usein lievä, mutta vaikeammin autistiset lapset tarvitsevat todella paljon tukea ja ohjausta että heistä tulisi toimivia. aktiivisia kansalaisia. Voi olla herrajestas sinun mielestäsi, mutta se että he tarvitsevatpaljon tukea ja ohjausta ei ole "mun juttuja".
"Autismikirjon häiriön kuntoutussuunnitelma tehdään aina yksilöllisesti. Tuen ja kuntoutuksen tyyppi ja määrä vaihtelevat huomattavasti. Kuntoutuksen tavoitteet luodaan yhdessä, ja menetelminä voidaan käyttää mm. psykoedukaatiota eli tiedollista ohjausta, mukautettua kognitiivista käyttäytymisterapiaa, psykososiaalisia hoitomuotoja sekä sopivan toiminnan tarjoamista tarkoituksenmukaisissa tiloissa."
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00355
(Että autismspektrum on nykysuomessa käännetty autismikirjoksi oli minulle uutta. Me puhuimme aikaisemmin oireyhtymästä. Kaamee moka, eikö ollutkin.)Vaikeimmin autistiset lapset eivät koskaan tule olemaan toimivia, aktiivisia kansalaisia. He oppivat harvoin puhumaan, opiskelemaan ja käymään töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä ilmaus sallitaan puolikielisille.
"Väärä ilmaus", johtui se nyt sitten puolikielisyydestä tai tietämättömyydestä tai mistä nyt ikinä, ei saanut minua kirjoittamaan kommenttiani.
Bessie - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Väärä ilmaus", johtui se nyt sitten puolikielisyydestä tai tietämättömyydestä tai mistä nyt ikinä, ei saanut minua kirjoittamaan kommenttiani.
BessieVarmaankin väärä ilmaus, sanoi renkaantäyttäjä huoltoasemalla, kun rengas puhkesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikeimmin autistiset lapset eivät koskaan tule olemaan toimivia, aktiivisia kansalaisia. He oppivat harvoin puhumaan, opiskelemaan ja käymään töissä.
Kuitenkin jotkut heistä ovat opastettu jollakin tavoin julkituomaan pelkkää paskaa palstalle.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Empatian (myötäelämisen) puuttuminen on yhteistä heillä kaikilla. Voiko sitä opetella? Käsittääkseni voi, jos aloittaa hyvin nuoresta. Mutta kuka vanhempi istuu tuolillaan hikeentymättä vaikka opettaja yrittäisi kuinka hellävaraisesti selittää että pitäisi nyt jotenkin selvittää miksi lapsi käyttäytyy noin. Usein vanhemmat menevät heti puolustuskannalle tai sanovat että ovat itsekin olleet ihan samanlaisia pienenä. Just joo.Hahahaaa ja jos ei sitten lapsen vanhemmat, niin mummu ainakin. Sehän ollaan palstallakin luettu...ei minun lapsenlapseni lyö...
Anonyymi kirjoitti:
Hahahaaa ja jos ei sitten lapsen vanhemmat, niin mummu ainakin. Sehän ollaan palstallakin luettu...ei minun lapsenlapseni lyö...
Puhu vain itsestäsi ja omista lapsenlapsistasi.
Kommentoin en "mummuna" vaan eläkkeellä olevana ammattikasvattajana. Olen työurani aikana nähnyt monta kuusivuotiasta, jopa nuorempaa lasta, joilta puuttuu täysin kaikkein alkeellisin empatia ja joiden problematiikka on vaatinut kartoitusta ja sitten asiantuntevaa hoitoa lapsi-ja nuorisopsykiatrisella laitoksella. Merkit ovat usein jo näkyvissä, että nyt tarvitaan apua ja jollei sitä saada, voi lapsesta helposti kehittyä nuorisorikollinen tai syrjäytynyt.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Kommentoin en "mummuna" vaan eläkkeellä olevana ammattikasvattajana. Olen työurani aikana nähnyt monta kuusivuotiasta, jopa nuorempaa lasta, joilta puuttuu täysin kaikkein alkeellisin empatia ja joiden problematiikka on vaatinut kartoitusta ja sitten asiantuntevaa hoitoa lapsi-ja nuorisopsykiatrisella laitoksella. Merkit ovat usein jo näkyvissä, että nyt tarvitaan apua ja jollei sitä saada, voi lapsesta helposti kehittyä nuorisorikollinen tai syrjäytynyt.Suomessa ei ole ollut psykiatrisia laitoksia minkään ikäisille vuosikymmeniin, vaan tutkimus ja hoito tapahtuu sairaaloiden klinikoilla ja osastoilla.
Varhaiskasvatus on aina vanhempien vastuulla ja omat vanhemmat pätevimmät kasvattajat.Päivähoito on lasten säilyttämistä isossa ryhmässä vaihtuvien tarhatätien hoivassa. Esikoulukin on leikkikoulua. - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Kommentoin en "mummuna" vaan eläkkeellä olevana ammattikasvattajana. Olen työurani aikana nähnyt monta kuusivuotiasta, jopa nuorempaa lasta, joilta puuttuu täysin kaikkein alkeellisin empatia ja joiden problematiikka on vaatinut kartoitusta ja sitten asiantuntevaa hoitoa lapsi-ja nuorisopsykiatrisella laitoksella. Merkit ovat usein jo näkyvissä, että nyt tarvitaan apua ja jollei sitä saada, voi lapsesta helposti kehittyä nuorisorikollinen tai syrjäytynyt.Sinähän se olit joka oikein aloituksen teit palstalla ja valitit, kun lapsenlastasi syytettiin
lyömisestä. Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole ollut psykiatrisia laitoksia minkään ikäisille vuosikymmeniin, vaan tutkimus ja hoito tapahtuu sairaaloiden klinikoilla ja osastoilla.
Varhaiskasvatus on aina vanhempien vastuulla ja omat vanhemmat pätevimmät kasvattajat.Päivähoito on lasten säilyttämistä isossa ryhmässä vaihtuvien tarhatätien hoivassa. Esikoulukin on leikkikoulua.Samapa se missä laitoksissa hoiti tapahtuu, kunhan sitä saa.
Omat vanhemmat eivät todellakaan ole aina parhaimmat kasvattajat. Usein he projisoivat omat luonteenvikansa ja heikkoutensa omiin lapsiinsa ja selittävät lastensa epäsosiaalisen käyttäytymisen sillä että minäkin olin ihan samanlainen pienenä.
Esikouluopetus ei ole enää tänä päivänä sitä mitä se oli ehkä silloinkun sinun lapsesi olivat "säilössä" :))Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se olit joka oikein aloituksen teit palstalla ja valitit, kun lapsenlastasi syytettiin
lyömisestä.Onhan se hyvä että joku pitää lukua minun aloituksistani, koska itse en sitä tee.
En itse edes muista tuollaista puhuneeni, mutta ei sillä ole väliä.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Samapa se missä laitoksissa hoiti tapahtuu, kunhan sitä saa.
Omat vanhemmat eivät todellakaan ole aina parhaimmat kasvattajat. Usein he projisoivat omat luonteenvikansa ja heikkoutensa omiin lapsiinsa ja selittävät lastensa epäsosiaalisen käyttäytymisen sillä että minäkin olin ihan samanlainen pienenä.
Esikouluopetus ei ole enää tänä päivänä sitä mitä se oli ehkä silloinkun sinun lapsesi olivat "säilössä" :))Etkös sinäkin ole jo kauan ollut eläkkeellä, joten nykyinen varhaiskasvatus on jo erilaista. En olisi tykännyt, jos noin poliittisesti värittynyt ja tuolla asenteella lapsiani olisi opettanut, saati kasvattanut.
- Anonyymi
Ploma ei ihme että Eurooppa on sekaisin isabellan tytär oli Juana Hullu ja sillä oli 6 lasta tai jotain ja niistä kaikista tuli kuninkaita eri puolille Eurooppaa myös yksi oli meidän kuningatar Kalmarin unionin aikana, ei ihme että Eurooppa on ihan sekaisin
Juana La Loca oli vain yksi sarjassa mielenvikaisia tai sairaita kuniunkaallisia. Habsburgit järjestään syfiliksen runtelemia, Ruotsi pyysi Ranskalta apua kun oma kruununperijä oli niin vajaamielinen että hänet kiikutettiin Saksaan parantolaan.
Ranskan vallankumous oli verinen ja julma, mutta tarpeellinen tapahtuma jolla Eurooppaan palautettiin hitunen järjellisyyttä.
Mutta tuskimpa se meitä niin paljon koskettaa; ainakaan minun suonissani ei virtaa kuninkaallista verta.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa.
En hyväksy edes eläintarhoja. Pahin muistoni on venäjätä sirkuksesta. Siellä oli karhu jota mies satutti piikillä jos ei totellut. Se jäi mieleeni pitkäksi aikaa, vieläkin tulee paha olo kun muistan.- Anonyymi
Venäläiset vapauttajat raiskasivat keskitysleirivangit myös venäläiset naiset
- Anonyymi
Tripedia-rokotteen hyväksynnän jälkeisen käytön aikana ilmoitettuihin haittatapahtumiin kuuluvat idiopaattinen trombosytopeeninen purura, SIDS, anafylaktinen reaktio, selluliitti, autismi, kouristus / voimakas kouristus, enkefalopatia, hypotonia, neuropatia, uneliaisuus ja apnea (... erityisesti kaksi viimeistä muistuttaa oudosti kotoisesta sikapiikistä ...). Tapahtumat sisällytettiin tähän luetteloon ilmoittamisen vakavuuden tai tiheyden vuoksi. Koska nämä tapahtumat on tuntemattoman kokoisesta väestömäärästä ilmoitettu vapaaehtoisesti, niiden yleisyyttä ei aina voida luotettavasti arvioida tai selvittää syy-yhteyttä Tripedia-rokotteen komponentteihin ...
http://www.thepukki.fi/blog/post/mika-lapsiamme-vaivaa - Anonyymi
Vastaus kysymyksiisi on ei. En ole syönyt lihaa 40 vuoteen. Ei tarvitse syödä, jos ei halua. Jokaisen oma valinta. Turha ihmetellä ykdinkertaisia asioita, jos ei osaa koostaa ruokavaliotaan ilman eläinten ruumiinosia.
Syötkö mitään meijerituotteita tai kananmunia?
Käytätkö mitään villaista tai nahasta tehtyä?
Jos vastauksesi on kyllä, niin mihin olet suunnitellut haudata lehmät nahkoineen päivineen sitten, kun niistä ei ole enää tuottamaan sinulle maitoa, piimää, voita kermaa, jugurttia, kermajäätelöä, rahkaa ...?
Entä kanat, jotka eivät enää muni?
Entä, kun esim. hirvi- ja kauriskanta käy liian suureksi, koska niiltä puuttuu luonnollisia vihollisia ja joudutaan metsästämään. Maahanko ne ruhot pitäisi haudata vai kremeerata, hyvä ihmisravinto?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Syötkö mitään meijerituotteita tai kananmunia?
Käytätkö mitään villaista tai nahasta tehtyä?
Jos vastauksesi on kyllä, niin mihin olet suunnitellut haudata lehmät nahkoineen päivineen sitten, kun niistä ei ole enää tuottamaan sinulle maitoa, piimää, voita kermaa, jugurttia, kermajäätelöä, rahkaa ...?
Entä kanat, jotka eivät enää muni?
Entä, kun esim. hirvi- ja kauriskanta käy liian suureksi, koska niiltä puuttuu luonnollisia vihollisia ja joudutaan metsästämään. Maahanko ne ruhot pitäisi haudata vai kremeerata, hyvä ihmisravinto?Ihmiset ovat eläimiä!!! vain ihmiset.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat eläimiä!!! vain ihmiset.
No syöhän muutkin eläimet lihaa.
Miksi et sinä, jos olet eläin?
- Anonyymi
Apinoiden lajit eivät, niin uskon, valloita viimeisen ihmisen kuoltua maapalloa. Sen tekevät nopeasti lisääntyvät lajit kuten hiiret ja rotat. Hyönteisistä torakan tapaiset. Todellinen lajilisääntymisen räjähdys tapahtuu ilmeisesti muurahaisilla.
Sekin vuosi koittaa, että viimeiset ihmiset kuolevat. Ehkä ei vielä sataantuhanteen vuoteen, mutta joskus kuitenkin.
Matikassa kuten muussakin kouluaineessa olin keskitason alapuolella.
Kysynkin. Paljonko satatuhatta vuotta on universumin iän mittapuulla mitattuna? Voisiko pituusmittailmaisuna olla sentin luokkaa?
- päihteet sen vähänkin veivät -- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Arvioisin minun ainakin kuolevan vielä aikaisemmin kuin sadantuhannen vuoden päästä.
Jo vain!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453136- 1082573
- 512561
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402228Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801914- 1101871
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521855Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91694Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151617R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241472