Tämäkö ystävyyttä???

Anonyymi

Olen 2 vuotta tuntenut yhden ystävän..käymme läpi molempien murheita, mutta vaikka menetin lähiomaisen, tehtävä oli puida hänen uuden, kauniimman asunnon etsimistä.
Hän valittaa asioistaan usein minulle ja sain kuulla yhteiseltä ystävältämme hänen heittäytyneen marttyyriksi joka joutuu vain minun ongelmia käymään läpi. Todellisuus on toinen. Myös valehtelee yhteiselle kaverillemme asioita itseään kaunistellen ja minua sortaen. Yhteinen ystäväni paljasti tämän todisteellisesti.

Mikä tämä ihmistyyppi oikein on? Kasvotusten niin paras ystävä halaillen, mutta samana päivänä jo mustamaalaa eteenpäin. En ymmärrä. Hänelle ei voi tästä puhua, vetoaa ettei häntä pidä syyllistää tai ettei suostu keskustelemaan edes tämänkaltaisista asioista. Auttakaa nyt, mitä ihmettä tämä on. Kyseessä on keski-ikäinen, hyvin älykäs, koulutettu nainen.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otappa henkistä hajurakoa ystävääsi. Ts. et kerro hänelle yhtä ainutta henkilökohtaista asiaasi, ohitat hänen kysymyksensä jotka sivuavat sinun yksityisyyttä.
      Maailmassa tapahtuu valtavasti joka sekuntti asioita joista voi keskustella ja vaihtaa ajatuksia vaikka viikkokausia yhteenpötköön!.
      Sinun ei tarvitse osallistua enää hänenkään yksityiselämään, tavatessanne varmista että keskustelette vain mielenkiintoisimmista oman- navan-ulkopuolisista asioista. Hänen ehdottaessaan valitsemaan huonekaluja asutoonsa, sinulla on muuta menoa.

      • Anonyymi

        Kiitos, hyvin kirjoitit. Olen päättänyt ottaa henkisen hajuraon ja hitaasti jättää hänet pois tuttavistani. Kuulen viikottain kuinka olen huonommin koulutettu, taitamaton, kokematon ja ainoa toiveeni että yritän päästä eteenpäin elämässäni. Elämäniloni katosi tämän kaveruuden myötä.
        Hän on ex-miehensä kertoman mukaan narsisti, voin jo lähes ymmärtää mistä hän on puhunut.
        Kiitos kun vastasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, hyvin kirjoitit. Olen päättänyt ottaa henkisen hajuraon ja hitaasti jättää hänet pois tuttavistani. Kuulen viikottain kuinka olen huonommin koulutettu, taitamaton, kokematon ja ainoa toiveeni että yritän päästä eteenpäin elämässäni. Elämäniloni katosi tämän kaveruuden myötä.
        Hän on ex-miehensä kertoman mukaan narsisti, voin jo lähes ymmärtää mistä hän on puhunut.
        Kiitos kun vastasit.

        Kannattaa myös muistaa, että narsismi on parantumaton riesa, jolle ihminen itse ei mahda mitään, ja että nykyään sitä sanaa käytetään myös haukkumasanana ihmisistä, jotka eivät oikeasti ole mitään narsisteja, vaan esim. vain ilkeitä tai ajattelemattomia tms.


      • Anonyymi

        Tämä.


    • Anonyymi

      Olet aivan samanlainen kuin kaverisi erottamattomat paita ja peppu. Perus ämmien vääntöä.

      • Anonyymi

        Tais osua narsistiseen mieheen tää kirjoitus hyvin :) hah hah


      • Anonyymi

        Me olemme täysin erilainen!minä en ikinä tekisi niin että juoruun hänen asioistaan muille mutta olkoon sitten siinä luulossa mitä kirjoittaa minusta!!en jaksa edes vastata näihin kysymyksiin! Kun jos hän ei minua tunne millainen olen niin olkoon tutstumstta


    • Anonyymi

      Ystävät voi valita. Älä anna jonkun myrkyttää mieltäsi. Todennäköisesti tälläinen ihminen hakee statuksestaan huolimatta itselleen hyväksyntää ja huomiota. Olen joskus pudottanut tällaisen ihmisen maanpinnalle vain sanomalla, riitän itselleni mutten ilmeisesti sinulle.
      Kaikki ihmissuhteet ei tarvitse olla pysyviä, ei varsinkaan itselle haitalliset. Elämä on lyhyt, miksi emme viettäisi sitä niiden ihmisten seurassa, jotka meidät hyväksyy ja jotka meitä arvostaa. Se on monen ihmisen onnen salaisuus, myrkyttäjien poistaminen elämästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe