Kertoako vaiko eikö...

Anonyymi

Haluan mielipiteitä tästä:

Pitääkö kertoa salakumppanin puolisolle sukupuoliteitse tarttuvasta taudista, mikä on ilmennyt vasta salasuhteen aikana? Viruksen aiheuttama yleinen Hpv-infektio, joka joko paranee itsestään ajan kanssa tai sitten vaatii hoitoa ja voi edetä pahimmillaan syöväksi. Vai voiko jättää kertomatta ja luottaa siihen, että tulee se ilmi jossain vaiheessa muutenkin joukkotarkastuksen tms. kautta? Meneekö terveys tällaisessa salaisuuden säilyttämisen edelle, mitä meiltä olette?

26

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa kertoa.

    • Anonyymi

      kysytkö ihan tosissasi itsestäänselvästä asiasta? Totta helvetissä pitää kertoa. Ja miksi pitää edes lähteä petturikaveriksi? Sellainen ihminen ei ole terve.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla huolissaan minun mielipiteeni kun ei edes kiinnosta sinua joten käy tsekkaa IRL viesti niin siinä mun mielipide ja pyyntö sinulle! sitten lupaan että en ole koskaan vihainen sinulle IRL vaikka vahinkoss nähtäisiin sattumalta niin lupaan että en sinua lyö tästä asiasta mitä täällä palstalla teit mulle kolme kk mutta Jos ymmärrät että ne keksi asiaa mitä vaadin että poistat netistä niin jos et suostu lopettaa minun elämäni tuhoaminen niin silloin suutun erittäin paljon!!lue Se IRL viesti niin huomaat mitä tarkoitan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla huolissaan minun mielipiteeni kun ei edes kiinnosta sinua joten käy tsekkaa IRL viesti niin siinä mun mielipide ja pyyntö sinulle! sitten lupaan että en ole koskaan vihainen sinulle IRL vaikka vahinkoss nähtäisiin sattumalta niin lupaan että en sinua lyö tästä asiasta mitä täällä palstalla teit mulle kolme kk mutta Jos ymmärrät että ne keksi asiaa mitä vaadin että poistat netistä niin jos et suostu lopettaa minun elämäni tuhoaminen niin silloin suutun erittäin paljon!!lue Se IRL viesti niin huomaat mitä tarkoitan

        Ei ollut kohdistettu kenellekään enkä edes tunne sinua mutta jos olet jonkun varatun salapano ja kannat vielä jotain tautia niin kyllä se pitää kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut kohdistettu kenellekään enkä edes tunne sinua mutta jos olet jonkun varatun salapano ja kannat vielä jotain tautia niin kyllä se pitää kertoa.

        Olen useasti sanonut tänään että jos oikeasti haluat meidän välejä kuntoon ja pysyvän suhteen mun kanssa niin olen valmis tekemään kaikkeni jotta meidän suhde on onnellinen ja kummallakin on hyvä olla!! ja sen taudin voi varmaankin hoitaa ellei kyseessä ole hiv!! kirjoitit klamydia ja sen pystyy hoitamaan!!! ja jos esimerkiksi olet raskaana niin haluan että teet päätöksen siitä että kumman kanssa haluat viettää loppu elämän mun vai Sen jätkän!!!en halua olla mikään vara suhde!!! enkä halua painostaa sinua tekemään mitä et halua!! esimerkiksi luopuu suhteesta jonkun muun kanssa!! mutta silloin meillä ei olisi mitään muuta Jos esimerkiksi haluat jatkaa suhdetta sen jätkän kanssa!! mutta jos haluat erota siitä niin olen valmis vaikka saman tien muuttaa sun kanssa yhteen ja ottaa vastuun sinun ja vauvan hyvinvoinnista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen useasti sanonut tänään että jos oikeasti haluat meidän välejä kuntoon ja pysyvän suhteen mun kanssa niin olen valmis tekemään kaikkeni jotta meidän suhde on onnellinen ja kummallakin on hyvä olla!! ja sen taudin voi varmaankin hoitaa ellei kyseessä ole hiv!! kirjoitit klamydia ja sen pystyy hoitamaan!!! ja jos esimerkiksi olet raskaana niin haluan että teet päätöksen siitä että kumman kanssa haluat viettää loppu elämän mun vai Sen jätkän!!!en halua olla mikään vara suhde!!! enkä halua painostaa sinua tekemään mitä et halua!! esimerkiksi luopuu suhteesta jonkun muun kanssa!! mutta silloin meillä ei olisi mitään muuta Jos esimerkiksi haluat jatkaa suhdetta sen jätkän kanssa!! mutta jos haluat erota siitä niin olen valmis vaikka saman tien muuttaa sun kanssa yhteen ja ottaa vastuun sinun ja vauvan hyvinvoinnista

        Oot pitkään sanonut ja vihjaillut että asut jonkun muun kanssa ja olet raskaana!! mutta annan sinun valita että haluatko jatkaa sitä elämää sen jätkän kanssa vai minun kanssani olla pysyvässä suhteessa???? hyväksyn vauvan ja otan siitä täyden vastuun ja huolehdin siitä että hänellä on kaikki mitä tsrvitsee ja turvallinen olo ja tasapaino elämä!! mutta en halua sitä jätkää meidän elämää millään tavalla!!!! kerro mulle mitä haluat niin tiedän että silloin en turhaan odottele sinua!! mutta jos sanot että haluat oikeesti mun kanssa suhteen niin silloin me kumpikin sitoudutaan siihen että mitään muita ihmisiä ei saa nussia


    • Mitä helvettiä, tottakai pitää kertoa. Varsinkin kun kyseessä on virus eikä mikään oikeasti paraneva tauti. yök.

      • Anonyymi

        Kerro rakas mikä viirus jota ei voi parantaa!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro rakas mikä viirus jota ei voi parantaa!!!

        No tuossa aloitus viestissä puhui HPV infektiosta. Vaikka sen hetkinen outbreak parantuisikin, ei se sieltä kropasta mihinkään häviä, aktivoituu usein(ja ei läheskään aina oireile vaikka olisi päällä) Pikkaisen eri asia saada klamydia tai tippuri kuin elinikäinen herpes tai papillooma, varsinkin naisella..
        Hyi mitä juhannuspuheet ^_^


    • Anonyymi

      Kyllä pitää ehdottomasti kertoa, terveys edellä pitää mennä. Eo salailua, kyllä se salasuhde tulee ilmi aina jossain vaiheessa

    • Anonyymi

      Kuule tarinoi nyt vaikka koko maakunalle ettei vaan jää piiloon mitään.

      • Anonyymi

        Tarinahan oli kerrassaan uskottavuuden multihuipentuma😉


    • Anonyymi

      Muistuu vaan mieleen oma puoliso, nainen kun oli pettänyt ilman kumia kertoi mulle siinä pelossa että ilmenenee jotain jälkikäteen kun kotona naidaan, en halunnut vaimoa nussia ilman kumii enen kuin kävi testissä. Pettäjät on aina vastuussa.

      • Anonyymi

        Sano suoraan minulle mikä tauti on kyseessä????en halua arvailla joten sano suoraan!!!???


    • Anonyymi

      Toivottavasti oikeasti tälläinen tieto välittyy kaikille seksikumppaneille jota ollut, tämän hpv viruksen ollessa ilmoilla. Kyseinen virus ei ole leikin asia, ja on oikeasti hengen vaarallinen, kun tarpeeksi pitkälle pääsee elämään.. Toivottavasti kaikki naiset käy papa kokeissa, ja huolehtivat itsestään.

    • Anonyymi

      Hpv virukset on todella yleisiä. Ei ole mikään seksitauti joka pitäisi ilmoittaa. Luultavasti sillä puolisolla on itselläänkin.

      • Anonyymi

        Se on sellaista kun mies, joka ei selvästi tiedä asiosta satuilee ja trollaa niin tässä lopputulos. Olis edes kehittäny eksoottisemman pulman tarinaansa.


      • Anonyymi

        Paskat on. Salakupalta ne kaikki taudit tulee


    • Anonyymi

      Hyvä kertoo suhde mikä tahansa, tyttöystäväkin kertoi mulle seurusteluaikana että olen saattanut saada häneltä sulupuolitaudin, nainen kun oli ennen tapaamistamme vehdannut ilman suojaa joidenkin miesten kanssa ja mun tuuria et sain saman kun ei kumia käytetty.

      • Anonyymi

        Miksi sä ärsytöt minua tahallaan???????!jooo vittu myönnän!!!! olen ihan sairaanloisen mustasukkainen sinusta!!!!!!!!! Ihan Sen takia koska olet ainut ihminen joka kiinnostaa minua siinä mielessä!!!! toisin sanoen ainut ihminen jota haluan!!!!!!!!! ainut jota rakastan!!!!!!!!!en voi ymmärtää että kun maailmassa on miljardeja ihmisiä niin minkä takia just kaikkien pitää olla sun perässä!!!!!!!!!!!!mä en ikinä hyväksy sun lähelle ketään muuta!!!!!!!!!!!!!!!tapan mielummin ne sun kaverit jotka eivät ymmärrä pysyy kaukana susta!!!


    • Anonyymi

      Ite etsi naisia taas jotta voi kertoo et heillä on herpes jos ne mun miestä pannu. Koska herpes on tarttuva ja loppuelämän kantaa sitä.

    • Anonyymi

      Olet itse saanut sen tod. Näk. Jo vuosia sitten, samoin hän. Tai olet saanut sen häneltä nyt, jos olet nainen ja se papassa näkyi nyt. Hänen puolisolla tai toisilla sexipartnereilla saattanut olla se HPV, jo vuosia ja ilmeisesti ja sitä kautta sen olet saanut.

    • Anonyymi

      Miksi se pitäisi sille puolisolle kertoa? Eikö riitä että sanot salakumppanillesi?

      Hpv siitä haasteellinen kun ei sitä voi tietää mistä se on tullut ja suurin osa ihmisistä saa sen jossain vaiheessa kuitenkin. Enemmistöllä ei tule mitään oireita.

      "HPV on hyvin yleinen virus, jonka lähes jokainen saa jossakin vaiheessa elämäänsä. Nuorilla naisilla ja miehillä virus on niin yleinen, että sitä pidetään jopa tavallisena löydöksenä. Useimmat sairastavat HPV:n aiheuttaman infektion tietämättään, sillä se on useimmiten oireeton ja paranee itsestään.

      Ihmisen papilloomavirusta esiintyy hyvin yleisesti ihmisen iholla ja limakalvoilla. Viruksia tunnetaan yli sataa eri alatyyppiä. Noin 80 prosenttia ihmisistä saa elämänsä aikana HPV-tartunnan, mutta valtaosalla sen aiheuttama infektio paranee immuunipuolustuksen avulla ilman hoitoa parin vuoden sisällä."

    • Anonyymi

      Minä olen puoliso, jolle miehen salasuhde paljastui kun löysin hänen peniksestään seksin yhteydessä herpes- rakkuloita. Aikamoinen tilanne, joka kriisiytyi eropaperin jättämiseen käräjäoikeuteen. Vasta tämä avasi puolisoni silmät sille millaiset vaikutukset merkityksettömällä salasuhteella oli hänen elämälleen. Minun tuskani katsomisen lisäksi hän kantaa häpeää ja syyllisyyttä, hän on menettänyt jälkikasvumme ja vanhempiensa arvostuksen. Rakkuloita tuli kullin lisäksi siis myös sieluun. Ymmärtääkseni myöskään tämä salasuhde ei kantanut sitten tuon pidemmälle, vaan päättyi kun salalutka ei kyennyt elämään ja jakamaan puolisoni tuskaa niistä menetyksistä jotka aiheutti. Uskon karmaan ja siihen, että paha kyllä saa palkkansa tavalla tai toisella.

    • Anonyymi

      Ihan oikein sille salapanolle että saa taudin. Mitäs vehtaa varatun kanssa

      • Anonyymi

        ......niin ja oikein sille miehelle kanssa kun petti muijaansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe