Golf on urheilua

Anonyymi

Pelailen Thaimaassa kolopalloa sellaiset 80 kierrosta vuodessa.
Olen koko 25 vuotisen golf harrastukseni aikana törmännyt usein lajille naureskelijoihin, jotka eivät itse pelaa eivätkä tiedä pelistä mitään. Heillä riittää kopioituja kommentteja kuten "Niin kauan kuin osun liikkuvaan palloon, en aloita golfia" ja sanovat että golf ei ole urheilua, eikä raskasta.

Sanotaanko näin että on ja ei ole.

Jos pystyt lyömään rauhallisella svingillä suoria lyöntejä ja pelisi pysyy väylällä greenille saakka, liikut autolla, sinun ei tarvi kantaa bägiä ja sää ei ole kuuma. Silloin se ei ole kova eikä kuluttava laji, vaan ainoastaan mukavaa ulkoilua ja harrastusta hyvässä seurassa upeissa maisemissa.

Mutta. Jos on kuuma, kannat bägiä, liikut kävellen, lyöt kovaa, olet lihaksikas ja iso, otat riskejä ja kenttä on "muodokas", jopa vuoristoinen, niin tilanne on aivan toinen.

Kalorien kulutus kierroksen aikana riippuu koosta, sukupuolesta, lämpötilasta, kentän muodosta ja pelimuodosta. Käytän polarin sporttikelloa joka mittaa sykkeen ja laskee sitten esisyötettyjen tietojen perusteella henk koht kalorit. Kun minä 110 kiloinen mies pelaan Thaimaassa 35 asteen lämpötilassa kävellen kierroksen reilussa 4 tunnissa, niin kulutus on kokotarkkaan aina 3500kcal per kierros. Vettä ja muuta nestettä kuluu 6 litraa kierroksen aikana. Pakko myös saada suoloja. Pelkkä vesi ei riitä.
Vertauksen vuoksi ilmastoidulla kuntosalilla tunnin treeni kuluttaa minulla 600kcal. Golf siis vastaa meikäläiselle kuumissa olosuhteissa kuuden tunnin salitreeniä kulutuksen puolesta. Voin kertoa että ei onnistu huonokuntoiselta, eikä edes keskikuntoiselta. Golf on kova laji varsinkin kuumassa kävellen. Svingissä koko kroppa on töissä.

Lajia tunteville kerrottakoon että tasotukseni on noin 3,5 tällä hetkellä. Tällaisen tason ylläpitäminen vaatii sen että kunto, lihakset, motoriikka ja etenkin pääkoppa on kunnossa. Maailman 80 miljoonasta harrastajasta alle promille on tällä tasolla.

GolfAri Aku

54

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tigerillä on pää kunnossa, kaatojakin uskomaton määrä?

Kylmiä ukkoja noi golffarit.

• Anonyymi

Mutta..... ketä anonyymiä uskot, että tasoituksesi tai sun harrastuksesi yleensä kiinnostaa?

• Anonyymi

Idioottia ainakin kiinnostaa kun on kyselyikä.

• Anonyymi

Akulla on kovakunto. Akun rasvarosentti on nolla. Akun 110kg on lihasmassaa. Aku on golffari?

• Anonyymi

Tanakka ja jämti kaveri. Pituuttakin melkein 1700mm

• Anonyymi

Heipparallaa Aku.
      Varmaan olet pelannut 2010:n ja 44:n kanssa, kerro tarina.

• Anonyymi

Hienoa kun näin kerrot elämästäsi, ihmetyttää vaan miksi tämäkin asia pitää kertoa pattayapalstalla onhan golfkenttiä kautta maailman, eikä niitä kukaan hehkuta vaikkapa kotkassa olevaa santalahden golfkentää, onko nyt kuitenkin niin että olet hieman elitistinen virtuaalimatkailija.

• Anonyymi

Tukikohtani on Pattya. Siksi kerroin, koska Pattaya on Aasian golfin mekka mielestäni. Minulla on 25 vuoden kokemus asiasta. Jos kommentoijalla ei ole sanottavaa, niin en ymmärrä miksi hän avaa suunsa.

GolfAri Aku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tukikohtani on Pattya. Siksi kerroin, koska Pattaya on Aasian golfin mekka mielestäni. Minulla on 25 vuoden kokemus asiasta. Jos kommentoijalla ei ole sanottavaa, niin en ymmärrä miksi hän avaa suunsa.

GolfAri Aku

Mekka joidenkin mielestä tässä järjestyksessä:
        1.) Amata Spring C.C., Chonburi
        2.) Black Mountain G.C. (East/North), Hua Hin ★
        3.) Red Mountain G.C., Phuket
        4.) Banyan G.C., Hua Hin
        5.) Alpine G.C., Pathumthani
        6.) Siam C.C. Pattaya (Old), Pattaya ★
        7.) Alpine Chiangmai G. Resort, Chiangmai
        8.) Ayodhya Links G.C., Ayutthaya
        9.) Blue Canyon C.C. (Canyon), Phuket
        10.) Siam C.C. Pattaya (Plantation), Pattaya

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4.) Banyan G.C., Hua Hin

Lähde tässä: The Best Golf Courses In 206 Countries.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4.) Banyan G.C., Hua Hin

Katsos vaan, 2 Hua Hinin kenttää ennen Pattyaa ja Chonburin sijainnin voi katsoa kartalta jos kokee sen olevan Pattayaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsos vaan, 2 Hua Hinin kenttää ennen Pattyaa ja Chonburin sijainnin voi katsoa kartalta jos kokee sen olevan Pattayaa.

Pikkupipula kolffari hiljeni kun sai näpeilleen aasian mekassaan jyväskylässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

GolfAri Aku

Miksi ei saisi kommentoida onhan se hienoa että sinulla on harrastus, ja oikein eliittisellainen, vähän sama asia kuin vapaamuurarit, että tuntee kuuluvansa johonkin joukkoon hieman itseään parempaan, toisaalta voihan tuntea kuulevansa vaikka pattayaa paratiisina pitäviin, on sekin joukko, joskaan ei ihan täyspäinen.
        Mutta kannattaa kuitenkin muistaa että golf on vain yksi peli, painotan sanaa peli on se sitten vaativaa tai ei, se on vain peli, eikä edes kaikkein elitistisin, vaan tulee mieleen vaikka ketunmetsästys ja hevospoolo... mutta nekin on vain pelejä, ei sen enempää... tai no ketun metsästys taitaa mennä enemmänkin metsästyksen piikkiin...
        Olennaistahan on myös se että peliä pelatessa voi solmia kontakteja jotka auttavat elämässä eteenpäin, joka sekin on eräänlaista joukoonkuulumista...
        Jotkut pitävät taas hua hiniä golfin mekkana, joskin en voi ottaa asiaa kantaa koska pelaaminen ei kiinnosta, enemmänkin shakki peli on mieleen. Ei siinä mitään olen kyllä kokeillut, pomoni vei joskus minut ja muutaman muunkin tutustumaan golfiin, tunsin lähinnä itseni idiootiksi, harjoittelemalla lyöntejä jotka menivät minne sattuu... pomoakin oikein nauratti.
        Muuten meillä on yksi yhtymäkohta, olemme samannimisiä samoin lapsuudessa frendit antoivat minulle Aku nimen, kuulemma sen takia että olen elämän filosofialtani enemmänkin esikuvan näköinen, eli etsin aina helpoimman tien, ratkaista ongelmat...
        Siksi ajauduinkin kuin väkisinkin valtionhommiin ja sieltä it-alalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ei saisi kommentoida onhan se hienoa että sinulla on harrastus, ja oikein eliittisellainen, vähän sama asia kuin vapaamuurarit, että tuntee kuuluvansa johonkin joukkoon hieman itseään parempaan, toisaalta voihan tuntea kuulevansa vaikka pattayaa paratiisina pitäviin, on sekin joukko, joskaan ei ihan täyspäinen.
        Mutta kannattaa kuitenkin muistaa että golf on vain yksi peli, painotan sanaa peli on se sitten vaativaa tai ei, se on vain peli, eikä edes kaikkein elitistisin, vaan tulee mieleen vaikka ketunmetsästys ja hevospoolo... mutta nekin on vain pelejä, ei sen enempää... tai no ketun metsästys taitaa mennä enemmänkin metsästyksen piikkiin...
        Olennaistahan on myös se että peliä pelatessa voi solmia kontakteja jotka auttavat elämässä eteenpäin, joka sekin on eräänlaista joukoonkuulumista...
        Jotkut pitävät taas hua hiniä golfin mekkana, joskin en voi ottaa asiaa kantaa koska pelaaminen ei kiinnosta, enemmänkin shakki peli on mieleen. Ei siinä mitään olen kyllä kokeillut, pomoni vei joskus minut ja muutaman muunkin tutustumaan golfiin, tunsin lähinnä itseni idiootiksi, harjoittelemalla lyöntejä jotka menivät minne sattuu... pomoakin oikein nauratti.
        Muuten meillä on yksi yhtymäkohta, olemme samannimisiä samoin lapsuudessa frendit antoivat minulle Aku nimen, kuulemma sen takia että olen elämän filosofialtani enemmänkin esikuvan näköinen, eli etsin aina helpoimman tien, ratkaista ongelmat...

Siksikö vaan maleksit kotona.?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan hänellä myös internetharrastus esiintyen lukuisina rakkaina kuten alla kotona maleksimis papukaija ja myöhemmin kylmiä seiniä kirjoittavana ennen lentokapteeneita ja siniseksi muuttumista kun kirjoittaa failiinsa valmiiksi jotain viisasta ja taas katoaa vaippoja vaihtamaan lausuakseen ilta seitsemältä hyvää yötä ajaen autollaan jossa ratti vasemmalla ja golfbägi takaluukussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerroit olevasi 120 kiloinen ihrapallo, niin tietenkään sinua ei pelaaminen kiinnosta. siinähän joutuisi liikkumaan ulkosalla, ja tulisi hiki. tekisi ihan hyvää moiselle talipallolle.

• Anonyymi

Senhän arvasi että golfarin asiantuntevaan aloitukseen saapuu sarjatyönä kommentoimaan ja räksyttämään "eräs" henkilö herjoineen, jolla ei ole mitään käsitystä koko lajista.

Golfin maine elitistisenä lajina loppui viimeistään 2000 luvun alkupuolella. Lajista tuli kaiken kansan laji. Juniorityötä tuettiin ja eläkeläisiä. Myös naiset innostui tuolloin lajista.

Myös köyhemmät maat näki siinä mahdollisuuden houkutella turisteja maahansa golfin avulla ja tropiikissa on sekin etu että pelata voi ympärivuoden ja ruohon kasvukausi on 365 päivää vuodesta.

Yksittäisten kaupallisten tahojen tekemillä rankkauksilla ja arvojärjestyksillä ei juurikaan ole mitään tekemistä sen puolesta, missä sitä sitten pelataan.

Ranking- listan kärkeen pääsee pulittamalla rahaa listan laatijalle ja listalla olevien kenttien hinta-laatusuhde on kaikkein huonoin.

Tavallisen klubipelaajan ei ole mitään järkeä eikä syytä mennä pelaamaan 140 euron kentälle. Peli ei siitä parane ja raha menee hukkaan.

Pattayalla käy todella paljon suomalaisia golfaamassa. Ympäri vuoden joka aamu lähtee aina jostakin minibussillisia suomalaisia kohti kenttiä aamiaisen jälkeen.

Järjestäjä saa pikku siivun ja pääsee myymään ne aamiaisetkin siinä samalla. Tämä on huokein tapa pelata golfia Pattayalla. Ryhmissä.

Kallein tapa on ottaa vaikkapa tiger golf- palveluntarjoaja ja mennä kalliille kentälle.

Meikäläisen tasoiselle pelaajalle kelpaa kenttä kuin kenttä. Tasoitus varmaan 16 paikkeilla, jos nyt menisin pelaamaan. Pattayan jälkeen ei yhtään kierrosta. Ollut vähän muuta puuhaa.

T 2010

• Anonyymi

Tulihan se sieltä ............ Voitin jalojuomapullon ....... Kiitos.

• Anonyymi

Palstan parasta antia ovat invahomppelin välikommentit. Kyllä löytyy vielä joku laji maailmasta, joka senssuakin kiinnostaa. Tiedän ainakin yhden jo. Mopedit ja niiden tekniset ominaisuudet. Teoriassa tietenkin, koska rahaa ja ajokykyä ei tuolla resupojulla ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Palstan parasta antia ovat invahomppelin välikommentit. Kyllä löytyy vielä joku laji maailmasta, joka senssuakin kiinnostaa. Tiedän ainakin yhden jo. Mopedit ja niiden tekniset ominaisuudet. Teoriassa tietenkin, koska rahaa ja ajokykyä ei tuolla resupojulla ole.

Resupetteri..... kerran näin niin siistin mopon tsiangmaissa, että meinasin tulla hulluksi..... itse asiassa tulinkin ja minut siirrettiin toiselle osastolle, jossa on rööki parvekkeellakin kalderit ettei hybbää.

• Anonyymi
        SenssuChlangMai kirjoitti:

Resupetteri..... kerran näin niin siistin mopon tsiangmaissa, että meinasin tulla hulluksi..... itse asiassa tulinkin ja minut siirrettiin toiselle osastolle, jossa on rööki parvekkeellakin kalderit ettei hybbää.

Tulihan tämäkin ............ Voitin taas jalojuomapullon ....... Kiitos, nyt juhannusjuomingit hoidettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulihan tämäkin ............ Voitin taas jalojuomapullon ....... Kiitos, nyt juhannusjuomingit hoidettu.

Millainen juhannus on siellä teillä Thaimaassa?

• Anonyymi

Jos ei enää osu mailalla lentävään palloon niin kolopallo on oiva harrastus.

• Anonyymi

Nyt on Suomessa unelmakelit pelata. Hyvät kevätsäät takasin varhaisen kasvukauden karheikollekin. Kentät on unelmakunnossa. Suosituimmat kentät on niin täynnä, että joutuu lähtemään vähän kauemmas. Joka päivä nyt kierros niin kauan kuin keliä piisaa. Thaimaahan vasta kun on varmaa ettei ole karanteeneja ja ikäviä rajoituksia. Kämppä saatiin vuokrattua maahan jääneelle suomalaiselle, joten sekään ei seiso turhanpanttina.
      Ei mitään hätää siis ja turha olla toisten puolesta huolissaan. Suomessa on ihan hyvä nyt olla, pelailla ja nauttia säistä. Ravintolatkin on auki.

• Anonyymi

Kiitoksia kaikille osallistujille tästä. Tuettu juniorityö on paras keino saada uusia suomalaisia kohti huippua. Kilpailuhenkeä ei helposti saa aikaiseksi jos ei ole sopivaa peliseuraa. Itse huomannut sen että pelaan parempieni seurassa parasta golfiani ja huonompien seurassa huonoa. https://www.iltalehti.fi/nhl/a/2750d338-b425-4abc-a2aa-de0cc845b12d

GolfAri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitoksia kaikille osallistujille tästä. Tuettu juniorityö on paras keino saada uusia suomalaisia kohti huippua. Kilpailuhenkeä ei helposti saa aikaiseksi jos ei ole sopivaa peliseuraa. Itse huomannut sen että pelaan parempieni seurassa parasta golfiani ja huonompien seurassa huonoa. https://www.iltalehti.fi/nhl/a/2750d338-b425-4abc-a2aa-de0cc845b12d

GolfAri

Kun minkä tahansa junioriurheilun tarkoitukseksi muodostuu huippujen leipominen, on itse idea unohtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun minkä tahansa junioriurheilun tarkoitukseksi muodostuu huippujen leipominen, on itse idea unohtunut.

Kuulostaa luuserin puheelta.

Itsensä kehittämisen ohella urheilusta ja liikunnasta saa terveyttä, kavereita, voimaa, pitkää ikää, mielekästä tekemistä, henkistä kehitystä ja käsitystä siitä mitä vaatii menestyminen.

Ilman kilpailua itsensä tai muiden kanssa, ei tule kehitystä eikä tulosta. Tulosta ei tule periksi antamalla eikä ilman harjoittelua.

Urheilijan asenne on soturin asenne. Kaikki rakennetaan pala kerrallaan ja omat vahvuudet löytyy ajan myötä.

Kova työ palkitaan urheilussa, kuin myös työelämässä ja kaikkialla muuallakin. Se missä haluat menestyä, vaatii panostusta. Koskee jopa parisuhteitakin.

Eläinkunnassa ihmisen lisäksi kaikki nisäkkäät ja monet muutkin kilvoittelee, kisailee, harjoittelee, juoksee kilpaa, painii ja leikkii tullakseen hyväksi ja menestyäkseen lajissaan. Oppi tulee vanhemmilta lajitovereilta.

Menestyvät urheilijat tuovat mainetta ja mammonaa edustamalleen lajille, seuralle ja maalleen. Urheilu on parasta mitä ihmiskunta on keksinyt.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa luuserin puheelta.

Itsensä kehittämisen ohella urheilusta ja liikunnasta saa terveyttä, kavereita, voimaa, pitkää ikää, mielekästä tekemistä, henkistä kehitystä ja käsitystä siitä mitä vaatii menestyminen.

Ilman kilpailua itsensä tai muiden kanssa, ei tule kehitystä eikä tulosta. Tulosta ei tule periksi antamalla eikä ilman harjoittelua.

Urheilijan asenne on soturin asenne. Kaikki rakennetaan pala kerrallaan ja omat vahvuudet löytyy ajan myötä.

Kova työ palkitaan urheilussa, kuin myös työelämässä ja kaikkialla muuallakin. Se missä haluat menestyä, vaatii panostusta. Koskee jopa parisuhteitakin.

Eläinkunnassa ihmisen lisäksi kaikki nisäkkäät ja monet muutkin kilvoittelee, kisailee, harjoittelee, juoksee kilpaa, painii ja leikkii tullakseen hyväksi ja menestyäkseen lajissaan. Oppi tulee vanhemmilta lajitovereilta.

Menestyvät urheilijat tuovat mainetta ja mammonaa edustamalleen lajille, seuralle ja maalleen. Urheilu on parasta mitä ihmiskunta on keksinyt.

T 2010

Kerron pienen esimerkin poikani kautta. Hän oli ylivauhdikas sisupussi lapsena. Aina sattui ja tapahtui ja hänellä oli oppimisvaikeuksia, koska hän meni aina asioiden edelle.

Hän oli vihainen itselleen, jos ei osannut jotakin samantien. Siinä lenteli minigolf- mailat sun muut ja alkoi hirmuinen karjunta kuin leijonalla. Itkua ei se poika näyttänyt vaan puri hammastaan.

Opettajat oli helisemässä kanssaan, kun poikani kommentoi heidän opetustyyliään selkeäsanaisesti tyyliin: "Anteeksi vaan mutta sä olet tosi surkea opettaja enkä mä tajua mitään mitä sä puhut"

Kaikki muuttui kun alkoi jääkiekko 10 vanhana. Poitsu tajusi nopeasti että asiat pitää opetella ennenkuin ne osaa. Hän näki että vanhemmat ikäryhmät oli edellisiä edellä ja vielä vanhemmat heitäkin edellä. Silloin hän tajusi ettei tänne valmiina synnytä.

Poitsun kouluarvosanat nousi 6,5:stä 8.7:ään vuodessa kiekon alettua. Hän kopioi sen oppimismallin ja asenteen sieltä kiekosta suoraan kouluun.

Kundi on nykyään aivan leijonakuningas, vaikka kiekko onkin jo ohi hänen osaltaan. Niin särmä, komea ja vahva poika. Silti rento ja hauska kaveri. Iskä saa olla ylpeä.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerron pienen esimerkin poikani kautta. Hän oli ylivauhdikas sisupussi lapsena. Aina sattui ja tapahtui ja hänellä oli oppimisvaikeuksia, koska hän meni aina asioiden edelle.

Hän oli vihainen itselleen, jos ei osannut jotakin samantien. Siinä lenteli minigolf- mailat sun muut ja alkoi hirmuinen karjunta kuin leijonalla. Itkua ei se poika näyttänyt vaan puri hammastaan.

Opettajat oli helisemässä kanssaan, kun poikani kommentoi heidän opetustyyliään selkeäsanaisesti tyyliin: "Anteeksi vaan mutta sä olet tosi surkea opettaja enkä mä tajua mitään mitä sä puhut"

Kaikki muuttui kun alkoi jääkiekko 10 vanhana. Poitsu tajusi nopeasti että asiat pitää opetella ennenkuin ne osaa. Hän näki että vanhemmat ikäryhmät oli edellisiä edellä ja vielä vanhemmat heitäkin edellä. Silloin hän tajusi ettei tänne valmiina synnytä.

Poitsun kouluarvosanat nousi 6,5:stä 8.7:ään vuodessa kiekon alettua. Hän kopioi sen oppimismallin ja asenteen sieltä kiekosta suoraan kouluun.

Kundi on nykyään aivan leijonakuningas, vaikka kiekko onkin jo ohi hänen osaltaan. Niin särmä, komea ja vahva poika. Silti rento ja hauska kaveri. Iskä saa olla ylpeä.

T 2010

Kun poikasi oli 10 vuotias niin et ollut enään hänen rinnallaan, joka koskee myös parisuhteita kuten kirjoitit.
        Asiat pitää opetella ennenkuin ne osaa, hyvä huomio motoristilta.
        Ole ylpeä, kiitä miestä joka tilallesi astui kun lähdit sbuge-elämää viettämään.
        Sinä olet luuseri, et vain kuulosta, vaan myös sen kirjoituksillasi osoitat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun poikasi oli 10 vuotias niin et ollut enään hänen rinnallaan, joka koskee myös parisuhteita kuten kirjoitit.
        Asiat pitää opetella ennenkuin ne osaa, hyvä huomio motoristilta.
        Ole ylpeä, kiitä miestä joka tilallesi astui kun lähdit sbuge-elämää viettämään.
        Sinä olet luuseri, et vain kuulosta, vaan myös sen kirjoituksillasi osoitat.

Toisaalta taas liika luottaminen omiin kykyhin voi johtaa vakaviin ongelmiin, omien psyykkisten ja fyysisten voimavarojen väärä arviointi on ollut monen ns huippu-urheilijan kohtalo, ei ole siviiliammattia ja kun uraloppuu joka psyykkisen tai fyysisen kunnon romahtamisen takia ollaan aika kusessa, sitten onkin edessä loppuelämä esim. urheiluhierojana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Kuka vertaa kakaraansa leijonakuninkaaseen ?

• Anonyymi

Miten on muuten mennyt rekään hyvin, auttaisiko se, että reiän ympärille laittaisi vähän karvoja.

• Anonyymi

Golf ei ole voimalaji, on tekniikkalaji ja älypeli. Lyönnin pituuskin riippuu vain pallon lähtönopeudesta johon vaikuttaa enemmän lyöjän pituus kuin lihasten määrä.

• Anonyymi

Silloinhan jokainen laji jolla lyödään palloa jollain, on älypeli... hui hai ja jäähyväiset yksinäisyydelle by Kurt Vonnegut.

• Anonyymi

Golf on liikuntaa ja ulkoilua eikä urheilua. Paksumahaiset johtajat ovat siitä olevinaan kiinnostuneita, jotta voisivat brändätä itsensä urhelijoiksi. Aivan naurettavaa.

• Anonyymi

Golf on h*mojen hommaa!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo todella paksumahaisia johtajia ollaan. Viime vuoden mersucupista kuva. Niinkuin aloituksessa kerroin, golfia voi harrastaa monella tavalla. Ulkoiluna tai urheiluna. Kaikki alle 10 tasoituksen omaavat ovat urheilijoita. Nollatasurin miehet ja naiset on huippu-urheilijoita. Kehoittaisin lajia ymmärtämättömiä pitäytymään kommenteista.
        https://i2.wp.com/mercedestrophy.fi/wp-content/uploads/2019/06/nokia2019_trophy-11.jpg?fit=1024,683

On ollut plastiikkakirurgilla hommia tuossa porukassa, mitens se arvokas vanheneminen, ilman kirurgin veistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ollut plastiikkakirurgilla hommia tuossa porukassa, mitens se arvokas vanheneminen, ilman kirurgin veistä.

Vetäiskö porukkaa jos nimenä olisi mosse cup...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo todella paksumahaisia johtajia ollaan. Viime vuoden mersucupista kuva. Niinkuin aloituksessa kerroin, golfia voi harrastaa monella tavalla. Ulkoiluna tai urheiluna. Kaikki alle 10 tasoituksen omaavat ovat urheilijoita. Nollatasurin miehet ja naiset on huippu-urheilijoita. Kehoittaisin lajia ymmärtämättömiä pitäytymään kommenteista.
        https://i2.wp.com/mercedestrophy.fi/wp-content/uploads/2019/06/nokia2019_trophy-11.jpg?fit=1024,683

Urheilua ajaa neljän istuttavalla pallon luokse lyömään ja taas kyytiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urheilua ajaa neljän istuttavalla pallon luokse lyömään ja taas kyytiin.

Olen aivan varma että sinun fysiikkasi ei kestäisi edes autolla kierrettyä kierrosta. Siinäkin joutuu kävelemään pari kilsaa ja lyömään satakunta kertaa. Kävellen et selviäisi bagia kantaen puolestakaan kierroksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen aivan varma että sinun fysiikkasi ei kestäisi edes autolla kierrettyä kierrosta. Siinäkin joutuu kävelemään pari kilsaa ja lyömään satakunta kertaa. Kävellen et selviäisi bagia kantaen puolestakaan kierroksesta.

Golf on ulkoilua ja soveltuu henkilöille jotka arvostelevat anonyymeinä anonyymejä itse ollen kaikessa aina oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyypillistä minun lajini on superlaji ajattelua. Varmaan kuvan perusteella tuossa iässä kävelykin alkaa tuntua huippu-urheilulta ja sitä sitten hehkutetaan eikä siihen kukaan muu pysty kuin supergolffari.

• Anonyymi

Golf on seurustelua mailat käsissä viheriöillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyypillistä minun lajini on superlaji ajattelua. Varmaan kuvan perusteella tuossa iässä kävelykin alkaa tuntua huippu-urheilulta ja sitä sitten hehkutetaan eikä siihen kukaan muu pysty kuin supergolffari.

Älä nyt pilaa resun ajatuksia että kuuluu eliittiin, minä pelaan bing:istä ja popcornia, enkä koskaan sen kuvittele olevan muutakuin bing:istä ja popcornia, nuorena pelasin korttia ja vein aina kavereiden massit, mutta nykyään naamasta näkee kun valehtelen niin häviän aikana, paskahousu oli suosikkipelini, yleensä pokerilla alettiin mutta se vaihtui nopeasti paskahousuun.

• Mulla on jo harrastus, resupetterit. Kunto on kasvanut ja askeleeni pituus oli eilen mitattuna jo 32 senttiä. Suorituksen aikana puhisin niin että jorma ja kallu meni ikkunaan kattomaan meneekö siellä juna. Sitte yhessä naurettiin asialle ja mentiin siivous parvekkeelle kärimään sätkiä. Verenbaineeni on nyt jo ihanteelliset 192/124 ja leposyge alle 160. Uudet lääkkeet tuntuu tepsivän.
      Sain uudet rillitki ni näillä näkee. Ikkunasta seurasin aamulla oravan boikasten temmellysdä männysä. Obtikko sanoi että seuraava linssivahvuus on sitten opaskoira.
      Niin se mun harrastus on istualtaan tehty haara hybbely. Siinä jännitetään mahaa kolmasti niin kovaa että silmät pullistuu päästä. Usein tulee samalla piaru, mutta sitähä varten meillä on täällä vipissä hoitsut. "Saa tulla pyyhkimään" ku vaan ku huutaa ni kohta on taas puhdasta pakaraa pattajan palstalla valmiina tutkimaan pattaja tilannetta ja poikia.

• Anonyymi

Sinulla on poju on vain mittavat mielenterveysongelmat, voin kaiketi vakuuttaa...

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on poju on vain mittavat mielenterveysongelmat, voin kaiketi vakuuttaa...

Mulla on jo se ongelma.. voin vakuuttaa. tosi harvoin kuitenkaan enää joudun lepo siteisiin sen jälkeen kun otsaani operoidiin. onko muuten tietoa on se sun venäläisen liikemies ystävän 8 euron 200 neliön sviitti pore ammeella vapaana pattajalla nyt syksyllä? jos ostan baarin ni sitten tarvin laatu majoituksen ja kuvaan salaa paljastan kaiken sitten? Näkyykö siitä sviidistä meri?

• Anonyymi

Mulla on jo se ongelma.. voin vakuuttaa. tosi harvoin kuitenkaan enää joudun lepo siteisiin sen jälkeen kun otsaani operoidiin. onko muuten tietoa on se sun venäläisen liikemies ystävän 8 euron 200 neliön sviitti pore ammeella vapaana pattajalla nyt syksyllä? jos ostan baarin ni sitten tarvin laatu majoituksen ja kuvaan salaa paljastan kaiken sitten? Näkyykö siitä sviidistä meri?

Niinkö voin vakuuttaa että olet avuntarpeessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinkö voin vakuuttaa että olet avuntarpeessa.

Meille tulee osastolle jo apu ja seurakin. oli mahtavaa lukea ilmaiseksi kun lempi solistini erkki liikanen kertoi nokkos uutteen auttaneen nivel kipuihin. ostin sitä heti ja sain kamalan ihottuman. meinasin tulla hulluksi sitä raapiessa sitten. kortisoni turvotti pääni yli kaksinkertaiseksi ja hikipanta kiristi niin pahasti päänahgaa että korvat meni sinisiksi.

• Anonyymi

Meille tulee osastolle jo apu ja seurakin. oli mahtavaa lukea ilmaiseksi kun lempi solistini erkki liikanen kertoi nokkos uutteen auttaneen nivel kipuihin. ostin sitä heti ja sain kamalan ihottuman. meinasin tulla hulluksi sitä raapiessa sitten. kortisoni turvotti pääni yli kaksinkertaiseksi ja hikipanta kiristi niin pahasti päänahgaa että korvat meni sinisiksi.

kommentti valittu viikon parhaaksi.

• Anonyymi

Hienoa että voit näin kertoa elämäsi kohokohdista, nokkonen on erittäin hyvä lääke moneen vaivaan, monet kansanparantajat käyttävät sitä vaikka lääketiede ei sitä tunnekaan... Tosin hullutteen sillä ei liene mitään vaikutusta mutta kokeile vaikka sitä teenä eihän sitä koskaan tiedä, vaikka vaikuttaisikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa että voit näin kertoa elämäsi kohokohdista, nokkonen on erittäin hyvä lääke moneen vaivaan, monet kansanparantajat käyttävät sitä vaikka lääketiede ei sitä tunnekaan... Tosin hullutteen sillä ei liene mitään vaikutusta mutta kokeile vaikka sitä teenä eihän sitä koskaan tiedä, vaikka vaikuttaisikin.

Voin vakuuttaa, minä asun täällä.

• Anonyymi

Kortteliliigan potkupallossa oli tunnelmaa Lahdessa 90- luvulla. Tuomarointi piti hoitaa jokaisen joukkueen vuorollaan. Ei tietenkään omia pelejä tuomaroitu omalla tuomarilla.

Jos tuomarilla ei ollut auktoriteettia ja hän mokaili, niin kentällä alkoi tapahtua. Kerran kesken pelin meidän joukkueen pienin kaveri törmäsi vastapuolen suurimpaan kaveriin, sukunimeltään Nokkonen.

Epätasaisen painiottelun jälkeen pikkukaveri lähti juoksemaan karkuun, mutta kompastui polvilleen. Nokkonen jysäytti moukarin pikkukaverin takaraivoon, jolta tuli oksennus siinä samassa.

Sinne sitten molempien osapuolien sankarit selvittelemään tilannetta fyysisesti, tuomarin viheltäessä pilliin piip, piip, ja koettaessa pienellä äänellä sanoa että "hei jätkät älkää viittikö"

Ei varoituksia. Terkkuja vaan Petelle ja Veskulle.

T 2010

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8159
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6248
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6188
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4751
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      37
      3243
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2789
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2730
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      47
      2695
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2632
    Aihe