Hullaantumisesta, ihastumisesta ja rakastumisesta

Mikä ero on hullaantumisessa, ihastumisessa ja rakastumisessa? Mitä ajatuksia herättää?

Itse ajattelen niin, että kun ihminen hullaantuu toisesta, niin kyse on fiksaatiosta, pakkomielteestä. Kohde voi olla sattumanvarainen tuntematon, tai se voi olla joku tietty henkilö joka vain herättää syystä tai toisesta niitä hullaantumisen tunteita. Tämähän ei ole mikään poikkeuksellinen ilmiö lainkaan, Vrt. julkkisten "överifanit". Minusta siinä on kuitenkin kyse sokaistumisesta. Ihminen hullaantuu ajatukseen, haaveeseen, fantasiaan siitä toisesta ja itsestä, unohtaen kaikki realiteetit. Hullaantuminen ei mielestäni liity mitenkään rakkauteen, vaan se on hyvin itsekeskeinen olotila, jossa harkintakyky yksinkertaisesti pettää.

Vastaavasti, kun ihminen ihastuu, sillä on järki tallessa ja jalat maassa, se tunnistaa oman ja toisen henkilökohtaisen rajan ja kunnioittaa sen. Tai näin ainakin pitäisi minusta olla. Ihastumisessa ei ole samalla tavalla ylilyöntejä kuin hullaantumisessa. Ihastumista kaiketi tarvitaan, jotta voisimme rakastua.

Rakastuminen puolestaan tapahtuu mielestäni hyvin hitaasti, se on tunne mikä kypsyy ajan kanssa ja nimenomaan siinä todellisuudessa missä elää toisen kanssa. Se syntyy mielestäni keskinäisen luottamuksen vallitessa ja vapaassa tilassa. Ja kuten edellä totesin, jotta voisi tapahtua rakastumista, olisi kaiketi ensin oltava ihastumista, mutta entä se hullaantuminen?

Mitä te muut ajattelette tästä kaikesta? Miksi ihminen hullaantuu? Onko hullaantumiselle sijaa? Tarvitaanko ihastumista jotta voidaan rakastua? Voiko rakastua ensisilmäyksellä tuiki tuntemattomaan ihmiseen? - Kaikkihan me olemme tuntemattomia toisillemme alussa, voiko siis silloin heti olla rakastunut, vai onko kyse jostain muusta?

289

2864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä eroa on pierimisellä? Ja paskantamisella? Siinäpä se tulikin jo.

• Anonyymi

Haisee molemmat

• Anonyymi

hullaantumisesta en osaa miehenä sanoa mitään niin miehet ihastuu ja rakastuu naiseen mutta naiset hullaantuu julkkiksista ja rikkaista miehistä ja pikku pöksyt tippuu heille niin esim joku muusikko tai näyttelijä niin ei esim muusikon tarvi tehdä eikä sanoa mitään kun fanit tarjoavat seksiä heille ja valkkaavat ketä haluaa panna eli tähän hullaatumiseen osaa vastata vain naiseteli tuntematon mies ei naiset hullaannu mutta tuntematon mies tulee julkkikseksi niin naiset hullaantuu häneen

• Anonyymi

Pakkomielteisia ahdistelijoita ja vainoajia taitaa vaan olla miehissä enemmän. Itsekin olen tullut miehenä homon vainoamaksi, että soitteli huohotussoittoja ja alkoi seuraamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkomielteisia ahdistelijoita ja vainoajia taitaa vaan olla miehissä enemmän. Itsekin olen tullut miehenä homon vainoamaksi, että soitteli huohotussoittoja ja alkoi seuraamaan.

Niin kyllä miehet juuri hullaantuvat naisenkin ulkonäöstä.

Varmasti naisetkin pelimiesten ulkonäöstä ja muista ominaisuuksista.

Lyhytkestoista, jossei johda syvemmälle suhteeseen, niin on kuin lässähtänyt kakku.

Tämän vuoksi ei kannata olla kateellinen hyvännäköisille ihmisille. Ulkonäöstä ei ole mitään hyötyä, jollei tosiaan ala itseään myymään tai tykkää irtoseksistä.

• Anonyymi

Ihastumiseen ei pidä luottaa, vaan oikeaan tutustumiseen ja tuntemiseen. Ihastuneena juuri tekee hölmöyksiä herkästi.

Kiire pilaa paljon, sokaisee näkemästä mikä on totta ja kantavaa. Ihmisillä on kiire pilaamaan hätiköidyillä suhteilla elämänsä. Ja minä huonosti siedän itkua sellaisesta tyhmyydestä, jonka olisi voinut aivoillaan estää.

• Minun teksti. Häivy.

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Minun teksti. Häivy.

Hohhoijjaa...

• Anonyymi kirjoitti:

Hohhoijjaa...

Härnääjät, kopioijat, jankuttajat etc. Häipykää!

Puhu omalla suulla tai ole hiljaa.

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Minun teksti. Häivy.

Eipä oo minun, eikä kuvaakaan.

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Härnääjät, kopioijat, jankuttajat etc. Häipykää!

Puhu omalla suulla tai ole hiljaa.

En ollut tuon tekstin kirjoittaja, enkä edes tajua mitä raivoat siinä nyt.

• Anonyymi kirjoitti:

En ollut tuon tekstin kirjoittaja, enkä edes tajua mitä raivoat siinä nyt.

Äärrh.

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Minun teksti. Häivy.

Sun tekstit on tullut myöhemmin kuin tuo teksti tuossa joten kumpi kopioi ketä?

• Anonyymi kirjoitti:

Sun tekstit on tullut myöhemmin kuin tuo teksti tuossa joten kumpi kopioi ketä?

Väärin.

• Luulen että minulta on jääneet hullaantumiset väliin

• Anonyymi

Kyllähän nyt ainakin Sirkka-Liisa Anttilaan olet palavasti rakastunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän nyt ainakin Sirkka-Liisa Anttilaan olet palavasti rakastunut.

Sirkka-Liisalla on Forssan molemmat nähtävyydet.

• Lillis2020: "Mitä te muut ajattelette tästä kaikesta? Miksi ihminen hullaantuu? Onko hullaantumiselle sijaa? Tarvitaanko ihastumista jotta voidaan rakastua? Voiko rakastua ensisilmäyksellä tuiki tuntemattomaan ihmiseen? - Kaikkihan me olemme tuntemattomia toisillemme alussa, voiko siis silloin heti olla rakastunut, vai onko kyse jostain muusta?"

Itse tapasin syksyllä 2015 yliopiston linja-autopysäkillä lukion tokaluokkalaisen. Hullaannuin häneen, sillä hänellä oli ihanimmat hiukset, jotka olin tainut koskaan livenä nähnyt. Sanoikin hänelle, että hänellä oli ihanat hiukset.

Tammikuun lopussa 2016 pakasten aikoihin tapasin häneet uudestaan dösässä ja istuunnuin hänen viereensä. Heti en tunnistanut häntä, sillä ne ihanat hiukset oli hatun peitossa. En ollut koskaan nähnyt söpömpää nuorta naista. Ihastuin häneen. Viikon olin aivan pääpyörällä ja kuvittelin meneväni hänen kanssaan naimisiin sekä häämatkalle. Olin korviani myöten ihastunut, mutta viikon jälkeen minun oli tunnustettava, että hän oli joko 17-vuotias tai 18-vuotias ja liian nuori minulle, sillä itse olin noin 40-vuotias. Sitten jotenkin ihastus loppui, sillä rakkaussuhdetta häneen kokenut oikein mahdolliseksi.

Marraskuussa 2016 tapasin hänet jälleen bussissa. Hän ihastui minuun, sillä ilmeisesti aina oli katsellut silmät laajana kuin ihastuneesti häntä. Tuijotimme toisiamme silmiin kuin eläen toisten silmissä. Se oli ihana hetki. Elämäni suurin halu silloin oli tavata hänet uudelleen.

Maaliskussa 2017 tapasimme jälleen. Hän lähestyi minua tarjoten puhelinnumeroaan ja sähköpostiosoitettaan. Minä tarjosin hänelle nopeasti oman sähköpostiosoitteeni, jonka taisin kiireessä kirjoittaa väärin. Häneltä en koskaan saanut viestiä ja en tainut koskaan häntä enää sen jälkeen nähdä. Hän oli suurin ihastukseni koskaan, mutta ei suurin rakkaus, sillä rakkaudessa olisi pitänyt tuntea se toinen ja elää jotenkin yhdessä. Jos olisin tavannut hänet tämä nuoren naisen uudestaan ja siitä olisi tullut molemminpuolista rakkautta - niin silloin hänestä olisi saattanut tulla suurin rakkauteni, mutta hän jäi vain suurimmaksi ihastukseni.

Minusta ihastumista tarvitaan rakastumiseen, mutta todellinen rakkaus lähtee toisen tuntemisesta. Toimin kenties typerästi, kun en ottanut hänen puhelinnumeroaan vastaan, mutta todellisuudessa pelkäsin suhteen kariintumista liialliseen ikäeroon ja lisäksi hänellä oli aikaa ylioppilaskirjoituksiinsa kaksi viikkoa. Pelkäsin, että hänellä tuore rakastuminen sotkisi kirjoitukset täysin.

• Anonyymi

Ihme feminiini setämies olet.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihme feminiini setämies olet.

Anonyymi: "Ihme feminiini setämies olet."

Nyt en ymmärtänyt oikein sitä "feminiini setämies", sillä olen lähes 2 metriä pitkä ja painan vähän yli 100 kiloa. Mitä oikein tuolla tarkoitat? Ei kaikkien pidä olla palstan ätmi-miehiä, joilla juuri koskaan ei ole mitään vipinää naisten kanssa.

• Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Anonyymi: "Ihme feminiini setämies olet."

Nyt en ymmärtänyt oikein sitä "feminiini setämies", sillä olen lähes 2 metriä pitkä ja painan vähän yli 100 kiloa. Mitä oikein tuolla tarkoitat? Ei kaikkien pidä olla palstan ätmi-miehiä, joilla juuri koskaan ei ole mitään vipinää naisten kanssa.

Oletko hullaantunut Sebastian Tynkkysestä?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko hullaantunut Sebastian Tynkkysestä?

Asiahan ei mulle kuulu, mutta näkyy. Mitä sä FHL jatkuvasti näykit?

• TheBeast kirjoitti:

Minäkin olen ihmeissään siitä, että mitä hän jatkuvasti rätkyttää jotain homppeli-juttua? Olen täysi hetero ja se ei tunnu menevän näykijälle tajuntaan.

Mitenkä syntymäpäiväsi on mennyt?

• FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Minäkin olen ihmeissään siitä, että mitä hän jatkuvasti rätkyttää jotain homppeli-juttua? Olen täysi hetero ja se ei tunnu menevän näykijälle tajuntaan.

Mitenkä syntymäpäiväsi on mennyt?

Täällä saa vähän kaikki osumaa. Huuda sinäkin häivy! Se on toimiva. :D

Ihan ok. Verikokeessa käytiin tytön kanssa aamupäivällä tai olihan se liki yksi. Olipahan temppuilu.

• TheBeast kirjoitti:

Täällä saa vähän kaikki osumaa. Huuda sinäkin häivy! Se on toimiva. :D

Ihan ok. Verikokeessa käytiin tytön kanssa aamupäivällä tai olihan se liki yksi. Olipahan temppuilu.

Toivottavasti verikokeet olivat OK ja päivä onnellinen?

Itse menen saunaan nyt illalla ennen kuin alkaa hikinen viikko. Sitten, kun 30 astetta ulkona niin ei kiinnosta mennä saunaan.

• TheBeast kirjoitti:

Samaa tässä mietin...

Toivottavasti verikokeet olivat OK ja päivä onnellinen?

Itse menen saunaan nyt illalla ennen kuin alkaa hikinen viikko. Sitten, kun 30 astetta ulkona niin ei kiinnosta mennä saunaan.

No ne on allergiatestit, en tiedä koska tulee vastaukset.

Nyt on jo kuuma. Liiankin kuuma saunalle. Siis mun mielestä.

• Lillis2020 kirjoitti:

Samaa tässä mietin...

Täällä saapi pälliin vähän väliä. Aina joku on hampaissa.

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Täällä saapi pälliin vähän väliä. Aina joku on hampaissa.

Aika homahtava koljatti fhl on

• Anonyymi kirjoitti:

Aika homahtava koljatti fhl on

Mitäpä kenenkään homahtavuus tai homouskaan kelleen kuuluu? Ei nyt kauheen kivaa ole irvistellä toisen persoonasta, kun jokainen on millainen on. Kaikista ei tarvi eikä pidä pitää, mutta ei kuitenkaan tarvitse hampaisiin ottaa.

Rähähtää joskus voi, jos toinenkin sille tielle hinkuaa. Mutta tuo on minusta ilkeilyä toisen persoonasta. Onko hän koskaan sulle tehnyt jotain vastaavaa?

• TheBeast kirjoitti:

Mitäpä kenenkään homahtavuus tai homouskaan kelleen kuuluu? Ei nyt kauheen kivaa ole irvistellä toisen persoonasta, kun jokainen on millainen on. Kaikista ei tarvi eikä pidä pitää, mutta ei kuitenkaan tarvitse hampaisiin ottaa.

Rähähtää joskus voi, jos toinenkin sille tielle hinkuaa. Mutta tuo on minusta ilkeilyä toisen persoonasta. Onko hän koskaan sulle tehnyt jotain vastaavaa?

Minä olen samaa mieltä kuin TheBeast, että antaa kaikkien kukkien kukkia. En ole homo, mutta onpahan nyt sanottavaa tutulleni SETA:n ensimmäiselle varapuheenjohtajalle, että yksi törppökirjoittaja sai homosyytöksillään minut täysin homojen puolelle. En mene nyt sentään Sateenkaarimarsille, mutta meinaan jatkossa puolustaa seksuaalivähemmistöjen oikeutta, vaikka olen uskovainen.

Minä olen samaa mieltä kuin TheBeast, että antaa kaikkien kukkien kukkia. En ole homo, mutta onpahan nyt sanottavaa tutulleni SETA:n ensimmäiselle varapuheenjohtajalle, että yksi törppökirjoittaja sai homosyytöksillään minut täysin homojen puolelle. En mene nyt sentään Sateenkaarimarsille, mutta meinaan jatkossa puolustaa seksuaalivähemmistöjen oikeutta, vaikka olen uskovainen.

Niin ihmisiä mekin vaan ollaan juttuinemme ja mielenkiintoinemme. Ei sille vaan voi mitään, miten suuntautuu ja kokee itsensä vrs. muut jne. Voihan sen kieltämällä kieltää ja voida pahoin. Tai sitten myöntää olen mitä olen ja jättää paha olo taakseen. 😀👍

Kuka kehenkin tuntee vetoa. Hirveätä himoa jne.

• TheBeast kirjoitti:

Niin ihmisiä mekin vaan ollaan juttuinemme ja mielenkiintoinemme. Ei sille vaan voi mitään, miten suuntautuu ja kokee itsensä vrs. muut jne. Voihan sen kieltämällä kieltää ja voida pahoin. Tai sitten myöntää olen mitä olen ja jättää paha olo taakseen. 😀👍

Kuka kehenkin tuntee vetoa. Hirveätä himoa jne.

TheBeast: "Niin ihmisiä mekin vaan ollaan juttuinemme ja mielenkiintoinemme. Ei sille vaan voi mitään, miten suuntautuu ja kokee itsensä vrs. muut jne. Voihan sen kieltämällä kieltää ja voida pahoin. Tai sitten myöntää olen mitä olen ja jättää paha olo taakseen. 😀👍 Kuka kehenkin tuntee vetoa. Hirveätä himoa jne."

Tänään muutama tunti sitten tervehdin pyörätiellä SETA:n varapuheenjohtajaa ja hänen vaimoaan. Nosti käteni pystyyn ja toivotin heille "hyvää kesää". Hekin ovat ihan tavallisia ihmisiä, vähän vain erilaisia ja vähemmistöä. Vähemmistöjähän tulee hyväksyä. Itselläni on selvä hetero-profiili, mutta viime aikoina olen tullut huomattavasti hyväksyväksi vähemmistöjä kohtaan. Rukoilen joka yö yhden naisen puolesta, joka rakastuin 2016 ja tulevan tuntemattoman vaimoni puolesta. Sen jälkeen rukoilen yhden ystävänaisen puolesta ja sen jälkeen kaikkien maailman miesten sekä naisten puolesta. Sen jälkeen vielä muistan toista naisystävää ja pyydän Jumalaa parantamaan hänet sekä auttamaan laihduttamisessa.

Monesti kun rukoilen kaikkien maailman naisten ja miesten puolessa niin mieleeni tulee SETA:n varapuheenjohtaja, sillä hän on minusta samalla kertaa alkuperäinen formaatinsa mies sekä tätänykyä myös nainen, Alia nimeltään. Rukoilen tavallaan molempien puolin hänen puolestaan. Joskus rukoilessa muistan myös Sinut (nyk. TheBeast).

TheBeast: "Niin ihmisiä mekin vaan ollaan juttuinemme ja mielenkiintoinemme. Ei sille vaan voi mitään, miten suuntautuu ja kokee itsensä vrs. muut jne. Voihan sen kieltämällä kieltää ja voida pahoin. Tai sitten myöntää olen mitä olen ja jättää paha olo taakseen. 😀👍 Kuka kehenkin tuntee vetoa. Hirveätä himoa jne."

Tänään muutama tunti sitten tervehdin pyörätiellä SETA:n varapuheenjohtajaa ja hänen vaimoaan. Nosti käteni pystyyn ja toivotin heille "hyvää kesää". Hekin ovat ihan tavallisia ihmisiä, vähän vain erilaisia ja vähemmistöä. Vähemmistöjähän tulee hyväksyä. Itselläni on selvä hetero-profiili, mutta viime aikoina olen tullut huomattavasti hyväksyväksi vähemmistöjä kohtaan. Rukoilen joka yö yhden naisen puolesta, joka rakastuin 2016 ja tulevan tuntemattoman vaimoni puolesta. Sen jälkeen rukoilen yhden ystävänaisen puolesta ja sen jälkeen kaikkien maailman miesten sekä naisten puolesta. Sen jälkeen vielä muistan toista naisystävää ja pyydän Jumalaa parantamaan hänet sekä auttamaan laihduttamisessa.

Monesti kun rukoilen kaikkien maailman naisten ja miesten puolessa niin mieleeni tulee SETA:n varapuheenjohtaja, sillä hän on minusta samalla kertaa alkuperäinen formaatinsa mies sekä tätänykyä myös nainen, Alia nimeltään. Rukoilen tavallaan molempien puolin hänen puolestaan. Joskus rukoilessa muistan myös Sinut (nyk. TheBeast).

Mukava kuulla, että olet sulatellut asioita ja löytänyt hyväksyttävän kannan vähemmistöjä kohtaan. Kukaan ei pahuuttaan tai kiusallaan rakastu samaan sukupuoleen tai koe sukupuoltaan joksikin muuksi kuin biologia tarjoaa.

Helpointa olisi olla kuin enemmistö, vähemmän perusteltavaa ja todisteltavaa ihmettelevälle enemmistölle ja enemmistön edessä. Hyvää yötä. 😊

• TheBeast kirjoitti:

Mukava kuulla, että olet sulatellut asioita ja löytänyt hyväksyttävän kannan vähemmistöjä kohtaan. Kukaan ei pahuuttaan tai kiusallaan rakastu samaan sukupuoleen tai koe sukupuoltaan joksikin muuksi kuin biologia tarjoaa.

Helpointa olisi olla kuin enemmistö, vähemmän perusteltavaa ja todisteltavaa ihmettelevälle enemmistölle ja enemmistön edessä. Hyvää yötä. 😊

TheBeast: "Mukava kuulla, että olet sulatellut asioita ja löytänyt hyväksyttävän kannan vähemmistöjä kohtaan. Kukaan ei pahuuttaan tai kiusallaan rakastu samaan sukupuoleen tai koe sukupuoltaan joksikin muuksi kuin biologia tarjoaa.

Helpointa olisi olla kuin enemmistö, vähemmän perusteltavaa ja todisteltavaa ihmettelevälle enemmistölle ja enemmistön edessä. Hyvää yötä. 😊"

Täällä joku typerä tyyppi saanut päähän, että olen homo. En tiedä onko kyseessä sama anonyymi, mutta jollekin homojen hommaa oli se, että saman talon mieskaverin kanssa ostamme suklaata puoliksi. Kaveri vie kauppaan minulta tyhjiä Coca-Cola pulloja esimerkiksi 3 kappaletta (1,20) ja lisää siihen vajaan euron, jotta saamme Fazerin Sinisen puoliksi jaettavaksi. Tämän typerän kirjoittajan mielestä kyseessä on selvä homosuhde.

TheBeast: "Mukava kuulla, että olet sulatellut asioita ja löytänyt hyväksyttävän kannan vähemmistöjä kohtaan. Kukaan ei pahuuttaan tai kiusallaan rakastu samaan sukupuoleen tai koe sukupuoltaan joksikin muuksi kuin biologia tarjoaa.

Helpointa olisi olla kuin enemmistö, vähemmän perusteltavaa ja todisteltavaa ihmettelevälle enemmistölle ja enemmistön edessä. Hyvää yötä. 😊"

Täällä joku typerä tyyppi saanut päähän, että olen homo. En tiedä onko kyseessä sama anonyymi, mutta jollekin homojen hommaa oli se, että saman talon mieskaverin kanssa ostamme suklaata puoliksi. Kaveri vie kauppaan minulta tyhjiä Coca-Cola pulloja esimerkiksi 3 kappaletta (1,20) ja lisää siihen vajaan euron, jotta saamme Fazerin Sinisen puoliksi jaettavaksi. Tämän typerän kirjoittajan mielestä kyseessä on selvä homosuhde.

No täällähän näitä päänsä kolaajia piisaa. Hyvä, jos oppii jättämään omaan arvoonsa.

Me ollaa nyt mummolassa/pappalassa, joten en nyt kuluta enempää aikaa palstaan. Ylös ja ulos. Jos iltasella sitten, jos ei muuta jaksa/viitti ruveta. Hyvät päivät! 😊

• TheBeast kirjoitti:

No täällähän näitä päänsä kolaajia piisaa. Hyvä, jos oppii jättämään omaan arvoonsa.

Me ollaa nyt mummolassa/pappalassa, joten en nyt kuluta enempää aikaa palstaan. Ylös ja ulos. Jos iltasella sitten, jos ei muuta jaksa/viitti ruveta. Hyvät päivät! 😊

TheBeast: "Me ollaa nyt mummolassa/pappalassa, joten en nyt kuluta enempää aikaa palstaan. Ylös ja ulos. Jos iltasella sitten, jos ei muuta jaksa/viitti ruveta. Hyvät päivät! 😊"

Toivottavasti oli hyvä päivä perheen kanssa. Itse suunnittelen toista olutta terassilla perjantaina tänä kesänä. Lupasin tarjota kaverille. Tuli tuossa ulkoiltua ja parhaimmillaan telkussa pyörii VH1 Classic -kanavalla norjalaisen A-haa bändin video. Sinä taisit aikanaan ihastua bändin laulaja Morteniin vai oliko se jotain muuta kuin ihastumista - hullaantumista?

TheBeast: "Me ollaa nyt mummolassa/pappalassa, joten en nyt kuluta enempää aikaa palstaan. Ylös ja ulos. Jos iltasella sitten, jos ei muuta jaksa/viitti ruveta. Hyvät päivät! 😊"

Toivottavasti oli hyvä päivä perheen kanssa. Itse suunnittelen toista olutta terassilla perjantaina tänä kesänä. Lupasin tarjota kaverille. Tuli tuossa ulkoiltua ja parhaimmillaan telkussa pyörii VH1 Classic -kanavalla norjalaisen A-haa bändin video. Sinä taisit aikanaan ihastua bändin laulaja Morteniin vai oliko se jotain muuta kuin ihastumista - hullaantumista?

Turhan kuuma olla ulkona muksujen kanssa. Sisällä oltiin ilmanlämpöpumpun viileässä huomassa ja mukavaa oli. Nyt vaan taas meinaa pää särkeä. Joka päivästä alkaa olla taas. Se on varmaan mentävä pienille unosille, jos sitten helpottaisi jyskytys.

Ahaa. :)

Joo, silloin 80-luvulla kun ensimmäisen kerran telkkarista näin heidän esityksen Take on me. Ja siitä lähtien Morten on ollut aina tietyllä tapaa mun suosiossa, yhä edelleen pidän vaikka en nyt enää samalla tavalla lumoudu, mitä nuorena. :)

En kyllä voi sanoa, etten osaisi lumoutua, on vaan niin paljon muuta ajateltavaa, että unohtuu kaikki vähemmän tärkeät hahmot. Kuten nyt vaikka Morten.

En kovin innokas fanittaja ole koskaan ollut kenellekkään, mutta sellaisia pikku ihastumisia johonkin saattoi olla. Ne menee siihen samaan ehkä 20 ihastumisen nippuun. Harmittomia ja hyvin kevyitä, lyhytikäisiä tuollaiset julkkis jutut. :)

• TheBeast kirjoitti:

Turhan kuuma olla ulkona muksujen kanssa. Sisällä oltiin ilmanlämpöpumpun viileässä huomassa ja mukavaa oli. Nyt vaan taas meinaa pää särkeä. Joka päivästä alkaa olla taas. Se on varmaan mentävä pienille unosille, jos sitten helpottaisi jyskytys.

Ahaa. :)

Joo, silloin 80-luvulla kun ensimmäisen kerran telkkarista näin heidän esityksen Take on me. Ja siitä lähtien Morten on ollut aina tietyllä tapaa mun suosiossa, yhä edelleen pidän vaikka en nyt enää samalla tavalla lumoudu, mitä nuorena. :)

En kyllä voi sanoa, etten osaisi lumoutua, on vaan niin paljon muuta ajateltavaa, että unohtuu kaikki vähemmän tärkeät hahmot. Kuten nyt vaikka Morten.

En kovin innokas fanittaja ole koskaan ollut kenellekkään, mutta sellaisia pikku ihastumisia johonkin saattoi olla. Ne menee siihen samaan ehkä 20 ihastumisen nippuun. Harmittomia ja hyvin kevyitä, lyhytikäisiä tuollaiset julkkis jutut. :)

TheBeast: "Joo, silloin 80-luvulla kun ensimmäisen kerran telkkarista näin heidän esityksen Take on me. Ja siitä lähtien Morten on ollut aina tietyllä tapaa mun suosiossa, yhä edelleen pidän vaikka en nyt enää samalla tavalla lumoudu, mitä nuorena. :) "

Joo, television maksulliselta VH1 Classic kannavalta tuli tänään juuri tuo "Take on me". Itse olen lähinnän kerran katsonut komeita miehiä. Ihastuin todella voimakkaasti ensimmäisen kerran. Niinpä piirtelin hääkuvaa, johon valitsin malliksi miehen suhteen komeita miehiä. Morsiammen profiili oli otettu siltä ensimmäiseltä suurelta ihastukseltani. Halusin sulhasen olevan komea, siksi käytin mallina muun muassa James Deania, isääni (valokuva hänen nuoruudestaan) ja silmien kohdalla mallia otin jopa itsestäni peilin kautta. Ehkä tuo Morten olisi kelvannut myös sulhasen malliksi. Sain muuten pakit, siltä ensimmäiseltä suurelta ihastukselta. Oli todella kaunis ja edustava nuori nainen, mutta valitettavasti varattu.

TheBeast: "Joo, silloin 80-luvulla kun ensimmäisen kerran telkkarista näin heidän esityksen Take on me. Ja siitä lähtien Morten on ollut aina tietyllä tapaa mun suosiossa, yhä edelleen pidän vaikka en nyt enää samalla tavalla lumoudu, mitä nuorena. :) "

Joo, television maksulliselta VH1 Classic kannavalta tuli tänään juuri tuo "Take on me". Itse olen lähinnän kerran katsonut komeita miehiä. Ihastuin todella voimakkaasti ensimmäisen kerran. Niinpä piirtelin hääkuvaa, johon valitsin malliksi miehen suhteen komeita miehiä. Morsiammen profiili oli otettu siltä ensimmäiseltä suurelta ihastukseltani. Halusin sulhasen olevan komea, siksi käytin mallina muun muassa James Deania, isääni (valokuva hänen nuoruudestaan) ja silmien kohdalla mallia otin jopa itsestäni peilin kautta. Ehkä tuo Morten olisi kelvannut myös sulhasen malliksi. Sain muuten pakit, siltä ensimmäiseltä suurelta ihastukselta. Oli todella kaunis ja edustava nuori nainen, mutta valitettavasti varattu.

Heh, ihan mukava mielikuva tuli kertomastasi. Suunnittelitko siis omia häitä?

• TheBeast kirjoitti:

Heh, ihan mukava mielikuva tuli kertomastasi. Suunnittelitko siis omia häitä?

TheBeast: "Heh, ihan mukava mielikuva tuli kertomastasi. Suunnittelitko siis omia häitä?"

Tai oli minulla romanttisia haaveita siitä, että hän voisi olla minun morsian, mutta siinä tiellä vasta valmistunut insinöörimies, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän oli minua 4 vuotta vanhempi. Hän oli 24-vuotias minun ollessa 20-vuotias. Hän työskenteli hetken samassa huoneessa kesätöissä silloin ihastuin häneen, mutta myöhemmin ihastus syveni, sillä hän opiskeli yliopistossa saamaa ala kuin minä. Kerran yhdessä tanssiaisissa hän suostui tanssimaan kanssani, mutta valitettavasti säestävä bändi lakkasi silloin soittamassa, kun olimme tanssiparketilla. Sen jälkeen ihastuneena piirtelin hääkuvaa, jossa morsiammella oli hänen profiilinsa. En suunnitellut häitä vaan pikemmminkin oli hurmaantunut hänestä ja elämäni ensimmäisen kerran kovasti ihastunut.

TheBeast: "Heh, ihan mukava mielikuva tuli kertomastasi. Suunnittelitko siis omia häitä?"

Tai oli minulla romanttisia haaveita siitä, että hän voisi olla minun morsian, mutta siinä tiellä vasta valmistunut insinöörimies, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän oli minua 4 vuotta vanhempi. Hän oli 24-vuotias minun ollessa 20-vuotias. Hän työskenteli hetken samassa huoneessa kesätöissä silloin ihastuin häneen, mutta myöhemmin ihastus syveni, sillä hän opiskeli yliopistossa saamaa ala kuin minä. Kerran yhdessä tanssiaisissa hän suostui tanssimaan kanssani, mutta valitettavasti säestävä bändi lakkasi silloin soittamassa, kun olimme tanssiparketilla. Sen jälkeen ihastuneena piirtelin hääkuvaa, jossa morsiammella oli hänen profiilinsa. En suunnitellut häitä vaan pikemmminkin oli hurmaantunut hänestä ja elämäni ensimmäisen kerran kovasti ihastunut.

Tuossa on jotain varsin herttaistakin. Nuori sydän tuntee kaiken kymmen kertaisesti, vaikka ei se tunne vanhanakaan sen valjumpi ole. 😃

https://youtu.be/XEWjtCnm6Zg

Oletko kuullut kappaleen?

• TheBeast kirjoitti:

Tuossa on jotain varsin herttaistakin. Nuori sydän tuntee kaiken kymmen kertaisesti, vaikka ei se tunne vanhanakaan sen valjumpi ole. 😃

https://youtu.be/XEWjtCnm6Zg

Oletko kuullut kappaleen?

En ollut kuullut kappaletta aikaisemmin.

Minun tunnelmat tuolloin oli enemmän Essi Wuorelan laulun suuntaan.

https://www.youtube.com/watch?v=jMaqgmN7le4

En ollut kuullut kappaletta aikaisemmin.

Minun tunnelmat tuolloin oli enemmän Essi Wuorelan laulun suuntaan.

https://www.youtube.com/watch?v=jMaqgmN7le4

Olet ollut pahasti lääpällään. pahasti siis syvästi. Tuli mieleen heti Taikapeilin kappale Kunnes kuolema meidät erottaa, kun luin sun haaveistasi. :D

https://youtu.be/Xnec8ZdyeLo

Taisi olla muuten joskus silloin minun lempibiisi Taikapeililtä. :D

• TheBeast kirjoitti:

Olet ollut pahasti lääpällään. pahasti siis syvästi. Tuli mieleen heti Taikapeilin kappale Kunnes kuolema meidät erottaa, kun luin sun haaveistasi. :D

https://youtu.be/Xnec8ZdyeLo

Taisi olla muuten joskus silloin minun lempibiisi Taikapeililtä. :D

Tänään en ole netissä kuin myöhään illalla, sillä menen lukemaan kirjastoon kirjoja ja illalla on meno. Joten hyvää päivän jatkoa!

Jostain syystä ei tuo Taikapeilin kappale oikein napannut! Parempi heiltä on se "Jos sulla on toinen".

https://www.youtube.com/watch?v=rWolctNslKg

• Ihastumisen ymmärrän, hullaantumista en. Ihastuminen on välttämätöntä rakastuakseen. Mutta kärsivällistä ja pitkämielistä, ellei ole torpattu. Pettyminen on luvallista ja sen tuomat tunnekuohut. Överit taas ei.

Hullaantuminen voisi olla hätiköityä koheltamista tilanteesta toiseen? Kiirehtimistä.

• Niin ja kukaan ei rakastu ensi silmäyksellä, korkeintaan ihastuu.

• Anonyymi

entäs morten market

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Niin ja kukaan ei rakastu ensi silmäyksellä, korkeintaan ihastuu.

Poistakaa tuo kuva. Valekuva toisesta ihmisestä, joka ei tänne kirjoittele.

• Anonyymi

Keneen hirviö rakastuit?

• "Hullaantuminen voisi olla hätiköityä koheltamista tilanteesta toiseen? Kiirehtimistä." Juu, jotenkin samalla tavalla ajattelen. :)

• TheBeast kirjoitti:

Niin, tässä joku oli kirjoittanut, oliko flowers, että ihastuminen ja hullaantuminen olisivat synonyymejä, että voisihan se niinkin olla. Mutta jotenkin ajattelen hullaantumisen poikkeavan silti hieman ihastumisesta?

• Lillis2020 kirjoitti:

"Hullaantuminen voisi olla hätiköityä koheltamista tilanteesta toiseen? Kiirehtimistä." Juu, jotenkin samalla tavalla ajattelen. :)

Semmosta kiire kiire hoppu hoppu heti nyt. Vaikka itsensä suojelemiseksi olisi viisasta vähän malttaa tutustua. Ehkä jankutan tätä, kun olen itse polttanut siipeni liian usein miesten kanssa.

:)

• Lillis2020 kirjoitti:

Niin, tässä joku oli kirjoittanut, oliko flowers, että ihastuminen ja hullaantuminen olisivat synonyymejä, että voisihan se niinkin olla. Mutta jotenkin ajattelen hullaantumisen poikkeavan silti hieman ihastumisesta?

Niin minäkin. Kuten kirjoitin. Ihastunut malttaa, vaikka polttelee. Hullaantunut on impulsiivinen ja äkkinäinen. Jotenkin näin.

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Niin minäkin. Kuten kirjoitin. Ihastunut malttaa, vaikka polttelee. Hullaantunut on impulsiivinen ja äkkinäinen. Jotenkin näin.

Kyllä ne on sama asia ja persoonasta riippuu hätkyileekö.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne on sama asia ja persoonasta riippuu hätkyileekö.

Jotenkin maistuu silti pienelle vivahde erolle. Ei kai haittaa, jos eri mieltä. :)

• TheBeast kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että ei ole ehkä rakkautta ensisilmäyksestä, vaikka aivan varma en ole siitä. Minä olen nähnyt muutaman naisen ihastuneen itseeni ensisilmäyksestä. Kumma kyllä samoihin aikoihin oli myös jonkinlaista "inhoa ensisilmäyksestä" tai ainakin minä niin tulkitsin. Silloin kuin näitä ihastusta ensisilmäyksestä tapahtui olin nuori ja fressi.

Muuten maanantaina lähden taas Faijan luokse viettämään kesää, mutta otan tietokoneen mukaan, joten voin kirjoitella kätevästi ensiviikolla! Hyvää helteisen kesäkuun loppua!

• Anonyymi

Kun hullaantuu, rakkauscasanova iskee!

• Anonyymi

Höpö höpö. Tuollaiset hullaantumiset, rakastumiset sun muut ovat vain aivokemian tuottamia hormonihäiriöitä.

Mitään muuta tarkoitusta niillä ei ole, kuin saada eliö lisääntymään. Joutavaa Amerikkalaista hapatusta.

Me ytmit rationaalisesti ajattelemme hyvät ja huonot puolet. Teemme ratkaisun sitten sen perusteella. Aina ei välttämättä ole edes syytä siinä vastakkaisessa osapuolessa, joten älkää turhaan itkekö, ellette kelpaa.

Sori, mutta näin se vain on. Valehtelenko lisää? c",)

• "Valehtelenko lisää?" 😄 no viihdytä meitä vähäsen, jooko?

• Anonyymi

Anonyymi 11:41 , voiko näin vastenmielisiä, ilmeisesti mies olla olemassa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kun rakastuu haluaa tarjota toiselle hapansilakkaa ja lipeäkalaa, muuten on vaatimattomammat eväät!

• Anonyymi

Hieno aloitus jossa paljon syvällistä pohdintaa. Vaan missä asialliset kommentit? Vissin pelkkiä ääliöitä täynnä tämä palsta nykyään.

Mihin olet kuvasi hukannut? Kaunis nainen olet :)

• Anonyymi

Et sinä mielistelyllä pitkälle pääse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään mielistelyä ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hyötyä on anonyymin mielistelystä, hyödyttääkö se anonyymiä? Tyhmän mielestä hyödyttää.

• Kiitos 😊
        Oli tarkoitus vaihtaa kuva päivällä mutta se jäi näköjään kesken... 🤭

• Anonyymi

Pienen puolikkaan profiilikuvan perusteella ei voi sanoa oikeasti mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienen puolikkaan profiilikuvan perusteella ei voi sanoa oikeasti mitään.

Voi sanoa paljonkin ja kuvitella loput. Kuvittele jos tuossa olisi kuva suu väärinpäin kääntyneenä alahuuli pitkällä, maistuisko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sanoa paljonkin ja kuvitella loput. Kuvittele jos tuossa olisi kuva suu väärinpäin kääntyneenä alahuuli pitkällä, maistuisko?

Nimenomaan, kuvitella loput. Ihminen mielessään lisää kuvaan symmetrisesti sen toisen puolikkaan. Niin paljon on kokemusta nettikuvista, edes se kokonainen naama ei välttämättä ole livenä samalainen kuin kuvissa.

• Termejähän on vaikka mitä ja jokainen määrittelee kaikki omien kokemuksien perusteella.

Itse koen ihastumisen ihan hyvänä juttuna, mikä voi johtaa johonkin, mutta se riippuu aina myös toisesta ja vaikuttaa siihenkin, että ”laajeneeko” ihastuminen rakastumiseen. Rakkauteen taas vaikuttaa omasta mielestäni jotkin sellaiset asiat, että ei voida edes samassa lauseessa puhua niistä ihastumisen ja rakastumisen kanssa... se minusta on muuta kuin vaan tunne....

Hullaantuminen jostain ihmisestä on ehkä juuri ehkä tarve jollekin tunteelle? 🤔
      Siinä vaan unohtuu se varsinainen kohde ihmisenä. Jotenkin tuo julkkikksiin hullaantuminen on hyvä esimerkki. Osaa julkkiksia jopa vainotaan ja ahdistellaan. Jotkut näyttelijät kärsivät roolihahmonsa vuoksi esimerkiksi...ei siinä silloin ajatella ihmistä kaiken takana. 😕

Jotenkin ymmärrän hullaantumisen, mutta en hyväksy sitä, että sillä aiheutetaan kohteelle haittaa. Pitäisi osata nähdä ihminen siellä takana, eikä ajatella vaan omia tarpeita.
      Ihminen on ihminen, eikä esine. 🤔

• Anonyymi

Senkin kepulainen kälättäjä!

• Anonyymi

"Jotenkin tuo julkkikksiin hullaantuminen on hyvä esimerkki. "

No se ei olekaan mitään aitoa. Riittää että se julkkis tekee jotain "väärää", niin muuttuu fanin ääni kellossa. "Väärä teko" voi olla vaikka ulkonäön muuttaminen tietyllä tavalla, vääränlainen kuva somessa tms.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Disse ole mikään kepulainen kälättäjä vaan puhui täyttä asiaa ainakin minun mielestä. Hullaantumisjuttua en kyllä allekirjoittaisi, mutta muuten täyttä asiaa.

• Anonyymi

Ei Disse ole mikään kepulainen kälättäjä vaan puhui täyttä asiaa ainakin minun mielestä. Hullaantumisjuttua en kyllä allekirjoittaisi, mutta muuten täyttä asiaa.

Hullaantuminenhan on vähän sama kuin uskoontulo, ja molemmat voi sekoittaa rakkauteen. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Hullaantuminenhan on vähän sama kuin uskoontulo, ja molemmat voi sekoittaa rakkauteen. :D

Anonyymi: "Hullaantuminenhan on vähän sama kuin uskoontulo, ja molemmat voi sekoittaa rakkauteen. :D"

Minä olen kaksi kertaa rakastunut ja pari kymmentä kertaa hullaantunut. Minusta ne on kaksi eri asiaa. Rakastuessa voi olla aluksi vähän hullaantunut, mutta ei pitemmäs juoksussa niitä voi oikein toisiinsa yhdistää? Vai onko joku eri mieltä?

• Anonyymi

Höpö höpö.

• Anonyymi kirjoitti:

Hullaantuminen on hetkessä höpertymistä. Mikä ei yleensä kanna kovinkaan pitkälle, koska ihmiset on aina alussa kaikkea muuta kun täysin rehellisesti sitä mitä ovat. "Kaksinaamaisia" omaksi edukseen.

Jotta tulee valituksi, pitää osata myydä itsensä. Samahan pätee työhaastattelussa. Työnantaja voi hullaantua ajattelemaan siinä se on. Mutta sitten työsuhteessa huomata, että tein liian hätiköidyn valinnan sillä työntekijähän on osannut puhua itsensä sisään.

Kylillä ehkä tiedetään tuo seikka, mutta koska kenenkään asioihin ei ole kohteliasta sekaantua harva soittelee perään, otit sitten mainosmiehen töihin. Hän oli viime vuonna rokulilla pulet työjasta jne. Vertauskuvallisesti.

Siksi minulla on periaate, että hullaantujat ei ole pitkän suhteen rakentajia, enkä sellaista hullaantujaa siis itse ottaisi tästä syystä. Jos haluan jotain pysyvämpää.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jotenkin tuo julkkikksiin hullaantuminen on hyvä esimerkki. "

No se ei olekaan mitään aitoa. Riittää että se julkkis tekee jotain "väärää", niin muuttuu fanin ääni kellossa. "Väärä teko" voi olla vaikka ulkonäön muuttaminen tietyllä tavalla, vääränlainen kuva somessa tms.

Kuka osaa määritellä mikä on aitoa? Toinen fani?

Tai jos kyse ei ole julkkiksesta, niin sitten hullaantuminen on aitoa?

Entäs kohde? Voiko hän määritellä miltä tuntuu olla kohde?

Monia julkkiksis pidetään koppavina ja itsekkäinä, mutta luultavasti hullaantumutts fania kohtaan syntyy enemmän epäluuloa, kuin avoimuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

No ainakin osaan käyttää kepusormea... kas näin... ☝️😁

Mitäs siinä mun hullaantumisjutussa on, ettet allekirjoita? 🤔

• Anonyymi

Anonyymi: "Hullaantuminenhan on vähän sama kuin uskoontulo, ja molemmat voi sekoittaa rakkauteen. :D"

Minä olen kaksi kertaa rakastunut ja pari kymmentä kertaa hullaantunut. Minusta ne on kaksi eri asiaa. Rakastuessa voi olla aluksi vähän hullaantunut, mutta ei pitemmäs juoksussa niitä voi oikein toisiinsa yhdistää? Vai onko joku eri mieltä?

Etkö ikinä ole ihastunut sitten?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Monia julkkiksis pidetään koppavina ja itsekkäinä, mutta luultavasti hullaantumutts fania kohtaan syntyy enemmän epäluuloa, kuin avoimuutta.

Kuka se nainen on? 🧜‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka se nainen on? 🧜‍♀️

Täh? 😀

Asiasta mä tässä höpäjän. 😁

Oon itsekin hullaantunut ihmiseen, mutta siinä pitäisi nähdä se toinen ihmisenä, ei tunteena, jonka hän sattumoisin aiheuttaa. Syytön hän siihen on. 🤔

• Disse kirjoitti:

No ainakin osaan käyttää kepusormea... kas näin... ☝️😁

Vielhä ykss ssammanlainen..hips.

• Disse kirjoitti:

Täh? 😀

Oon itsekin hullaantunut ihmiseen, mutta siinä pitäisi nähdä se toinen ihmisenä, ei tunteena, jonka hän sattumoisin aiheuttaa. Syytön hän siihen on. 🤔

Saako jo onnitella? :)

• Disse kirjoitti:

Täh? 😀

Älä vihjaile, kun sano saako onnitella? :)

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Älä vihjaile, kun sano saako onnitella? :)

Pönttis?

• Anonyymi kirjoitti:

Pönttis?

Odotellaan mitä vastaa. :)

• Disse kirjoitti:

Mitäs siinä mun hullaantumisjutussa on, ettet allekirjoita? 🤔

Sitä julkkiksiin hullaantumisesta. Tapahtuuko tosissaan ja minkälaisessa mittakaavassa? Itse olen tavannut julkkiksia toimittajana monta kertaa, mutta kertaakaan en hullaantunut. Yhteen naislaulajaan kyllä toimittajana ihastuin, mutten hullaantunut.

Sitä julkkiksiin hullaantumisesta. Tapahtuuko tosissaan ja minkälaisessa mittakaavassa? Itse olen tavannut julkkiksia toimittajana monta kertaa, mutta kertaakaan en hullaantunut. Yhteen naislaulajaan kyllä toimittajana ihastuin, mutten hullaantunut.

Taisi käyttää vertauskuvaa, vähän ontuvaa sellaista, mutta kuitenkin.

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Odotellaan mitä vastaa. :)

Vaikeneminen on myöntymisen merkki.

• Disse kirjoitti:

Haloo! Nyt kyllä suutun, mulla on synttärit ja et ole mua edes onnitellut. Perkele. :(

On siinä ja facekamu. :(

• TheBeast kirjoitti:

Haloo! Nyt kyllä suutun, mulla on synttärit ja et ole mua edes onnitellut. Perkele. :(

Onneksi olkoon syntymäpäivän johdosta! Itse olin matkoilla muutaman tunnin ja sinä aikana luin vähän puhelimella mitä täällä kirjoitettiin ja vastasin yhteen Dissen kysymykseen. Mutta jätin enemmän kirjoittelun siihen aikaan, että tietokone ja netti on käytössä. Puhelin on minusta jotenkin kömpelö nettikirjoitteluun.

Tuo facekamu paljasti kestä on sinun kyseessä mitä ilmeisemmin kyse. Mitenkä olet viettänty syntymäpäivääsi?

Onneksi olkoon syntymäpäivän johdosta! Itse olin matkoilla muutaman tunnin ja sinä aikana luin vähän puhelimella mitä täällä kirjoitettiin ja vastasin yhteen Dissen kysymykseen. Mutta jätin enemmän kirjoittelun siihen aikaan, että tietokone ja netti on käytössä. Puhelin on minusta jotenkin kömpelö nettikirjoitteluun.

Tuo facekamu paljasti kestä on sinun kyseessä mitä ilmeisemmin kyse. Mitenkä olet viettänty syntymäpäivääsi?

Heh, kiitos. :)

Paljastun aina, vaikka yritän pitää pokkani ja pintani. Niin joutaisi onnitella jo. Kumma kun joutuu sankarina muistuttamaan. :/

Jooh. Sormet menee äkkiä yli ja tulee virheitä tekstiin.

• TheBeast kirjoitti:

Paljastun aina, vaikka yritän pitää pokkani ja pintani. Niin joutaisi onnitella jo. Kumma kun joutuu sankarina muistuttamaan. :/

TheBeast: "Paljastun aina, vaikka yritän pitää pokkani ja pintani. Niin joutaisi onnitella jo. Kumma kun joutuu sankarina muistuttamaan. :/ "

Epäilin sinua jo junamatkalla, sillä jokin tyylissäsi viittasi aiempaan. Nyt kohta lähden saunaan, joten tulee pieni tauko kirjoitteluun.

Onnea vielä syntymäpäivään! :)

• TheBeast kirjoitti:

Saako jo onnitella? :)

Saat. Se oli aivan huikea suoritus! 😆

https://aijaa.com/KQWU7f

Mun piti tää möhkäle lähettää sulle, mutta postimies pyörtyi, kun tuli pakettia hakemaan. 😂

Onnea nyt sitten paljon vaan... tooosi painavasti. 😬🎂

TheBeast: "Paljastun aina, vaikka yritän pitää pokkani ja pintani. Niin joutaisi onnitella jo. Kumma kun joutuu sankarina muistuttamaan. :/ "

Epäilin sinua jo junamatkalla, sillä jokin tyylissäsi viittasi aiempaan. Nyt kohta lähden saunaan, joten tulee pieni tauko kirjoitteluun.

Onnea vielä syntymäpäivään! :)

Etkö vakuuttunut kuvasta ja häijystä asenteesta? :D

Pitää treenata vielä uskottavuutta. Joku jo totesi, että me naisten linkittely lässäytti uskottavuuteni. Jotenkin niin.
        Kiitos. Vanhaksi tulee.

Siis jotkut vainoaa ihan julkkiksia. Lisäksi joku näyttelijä saattaa saada tappouhkauksia, kun esittää ”pahista”. Sitähän on hullaantunut siitä roolisuorituksesta...

• "Siinä vaan unohtuu se varsinainen kohde ihmisenä."
        No tämä! Jotenkin sitäkin tuossa pohdin. En vain oikein osannut tuoda julki. Tosin, nyt kun tuossa flowers kirjoitti että olisivat synonyymejä (ihastuminen ja hullaantuminen) niin jäinkin sitten miettimään niiden keskinäistä merkityssuhdetta.... kun jotenkin koen että ne hieman poikkeaa toisistaan, niin kuin aloituksessa kirjoitin...

• Disse kirjoitti:

Saat. Se oli aivan huikea suoritus! 😆

https://aijaa.com/KQWU7f

Mun piti tää möhkäle lähettää sulle, mutta postimies pyörtyi, kun tuli pakettia hakemaan. 😂

Onnea nyt sitten paljon vaan... tooosi painavasti. 😬🎂

Haha, pienempikin kivi omisi riittänyt. :D

Kyllä postipate nyt sua kiittää. Kiitos. :D

• TheBeast kirjoitti:

Paljon onnea! 🤗🥳

• Lillis2020 kirjoitti:

Paljon onnea! 🤗🥳

Kiitos. :)

• TheBeast kirjoitti:

Etkö vakuuttunut kuvasta ja häijystä asenteesta? :D

Pitää treenata vielä uskottavuutta. Joku jo totesi, että me naisten linkittely lässäytti uskottavuuteni. Jotenkin niin.
        Kiitos. Vanhaksi tulee.

Ihmettelin "Pedon" äkäisyyttä, mutta pedon taustalla kuoriutui kuninkaallinen palstakirjoittaja. Olen nähdyt elokuvan "The Beauty and The Beast".

• Lillis2020 kirjoitti:

"Siinä vaan unohtuu se varsinainen kohde ihmisenä."
        No tämä! Jotenkin sitäkin tuossa pohdin. En vain oikein osannut tuoda julki. Tosin, nyt kun tuossa flowers kirjoitti että olisivat synonyymejä (ihastuminen ja hullaantuminen) niin jäinkin sitten miettimään niiden keskinäistä merkityssuhdetta.... kun jotenkin koen että ne hieman poikkeaa toisistaan, niin kuin aloituksessa kirjoitin...

No termit on termejä ja jokainen käsittää ne vähän tavallaan.

Minusta ihastuminen olisi ihmistä kohtaan ja hullaantuminen voi tapahtua mitä vaan kohtaan, mutta enemmänkin se on itse rakennettu juttu... 🤔

Itse olen hullaantunut myös, joten siksipä näin koen. Toisaalta minuun on hullaannuttu, eikä minua ole kuunneltu ja huomioitu sen tunteen takaa. Ehkä siksi kiinnitän huomiota siihen ihmiseen tunteen takana.

• Disse kirjoitti:

Siis jotkut vainoaa ihan julkkiksia. Lisäksi joku näyttelijä saattaa saada tappouhkauksia, kun esittää ”pahista”. Sitähän on hullaantunut siitä roolisuorituksesta...

Ai tuommaista sitä tarkoitit? Taitaa olla samanlaista hullaantumista kuin Trumpin kannattaminen. Toivottavasti sitä henkilö ei koskaan valita toista kertaa presidentiksi.

• TheBeast kirjoitti:

Haha, pienempikin kivi omisi riittänyt. :D

Kyllä postipate nyt sua kiittää. Kiitos. :D

No puolisen kuutiota irtos. 😁

Ajattelin tasoitella puimalan pihaa ja näköjään sieltä nousee vain helposti tuollaiset möhkäleet. 😀
        Enklantilainen Lady Inkeri on niin riuska! 💪

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

No jos häviät ja poistat nikkisi ja tänne tulee joku uusi nikki niin kaikkihan tietää että se olet sinä... Se on niin monta kertaa nähty. :)

Ihmettelin "Pedon" äkäisyyttä, mutta pedon taustalla kuoriutui kuninkaallinen palstakirjoittaja. Olen nähdyt elokuvan "The Beauty and The Beast".

Petohan oli äkäinen. Kuuntelin viikonloppuna kappaleen, josta sain nimi ideankin. Oli tosi kaunis kappale. Ihan sanaton fiilis tuli siitä. Tämä. :)

https://youtu.be/axySrE0Kg6k

Ihana. :,)

• Disse kirjoitti:

No puolisen kuutiota irtos. 😁

Ajattelin tasoitella puimalan pihaa ja näköjään sieltä nousee vain helposti tuollaiset möhkäleet. 😀
        Enklantilainen Lady Inkeri on niin riuska! 💪

Hillittömiä kiviä. Onko sulla maata täytteeksi? :)

Etupyörät ilmassa. :E

Ai tuommaista sitä tarkoitit? Taitaa olla samanlaista hullaantumista kuin Trumpin kannattaminen. Toivottavasti sitä henkilö ei koskaan valita toista kertaa presidentiksi.

Siis minä koen hullaantumisen ehkä juuri jonkinlaisen oman mielikuvan luomisena jostain...

Joskus se on hyvä, joskus sillä tekee haittaa itselleen ja muille.

Inhimillistä, mutta itsensä kannalta monesti kannattaisi tunnistaa vahingolliset hullaantumiset.
        Itse hurautin hullaantuneena hyvistä keleistä moottoripyörällä viikonloppuna, mutta en tajunnut siinä huumassa varata vaatetta oikein. Ajoin yölläkin ja olin paleltua kuin torakka. Varsinkaan tähän aikaan tätä koronahässäkkää, ei ole fiksua kikkailla... huoltsikat on kiinni ja hotellit ei saata ottaa tuosta vaan ihmisiä yöksi...

Ja kyse on mun moottoripyörähullaantumisesta... tekisi mieli ajaa aina. Mutta nyt tiedän, että 30 asteen helteilläkin yöt on tosi kylmiä. 😳

• TheBeast kirjoitti:

Hillittömiä kiviä. Onko sulla maata täytteeksi? :)

Etupyörät ilmassa. :E

No meinasin raapia sellaista kumpua matalammaksi, mutta hiton hidasta. 🤔
        Ikuisuusprojekti toi puimalanseutu. 😊

• Anonyymi kirjoitti:

No jos häviät ja poistat nikkisi ja tänne tulee joku uusi nikki niin kaikkihan tietää että se olet sinä... Se on niin monta kertaa nähty. :)

Niin kai. :)

• TheBeast kirjoitti:

Petohan oli äkäinen. Kuuntelin viikonloppuna kappaleen, josta sain nimi ideankin. Oli tosi kaunis kappale. Ihan sanaton fiilis tuli siitä. Tämä. :)

Tuossa on muuten suomenkielinen alkuperäisversio - kannaisiko se suomenkielinen "Beauty and the Beast" näyttää tytöillesi?

https://www.youtube.com/watch?v=pgux2XJYcw4

Yhden naisystäväni suosikkielokuva oli tämä. Ilmeisesti oli vuoden 1992-1993 taitteessa teini, jota nappasi juuri tämä suomenkielinen Kaunotar ja hirviö -versio?

Hyvää iltaa, sillä taidan lähteä tältä palstalta nyt pois. Hyvää synttäriyötä! :)

• Disse kirjoitti:

No meinasin raapia sellaista kumpua matalammaksi, mutta hiton hidasta. 🤔
        Ikuisuusprojekti toi puimalanseutu. 😊

Tuli puhelukin tässä välissä. Onhan siinä mylläämistä. Pikkuhiljaa. :)

Tuossa on muuten suomenkielinen alkuperäisversio - kannaisiko se suomenkielinen "Beauty and the Beast" näyttää tytöillesi?

https://www.youtube.com/watch?v=pgux2XJYcw4

Yhden naisystäväni suosikkielokuva oli tämä. Ilmeisesti oli vuoden 1992-1993 taitteessa teini, jota nappasi juuri tämä suomenkielinen Kaunotar ja hirviö -versio?

Hyvää iltaa, sillä taidan lähteä tältä palstalta nyt pois. Hyvää synttäriyötä! :)

Tykkään tuosta tarinasta. Aina tykännyt. Tytöt sanoi en nyt jaksa kuunnella. :D

Eri musat soi. Hyvää yötä. :)

• TheBeast kirjoitti:

Tuli puhelukin tässä välissä. Onhan siinä mylläämistä. Pikkuhiljaa. :)

Joo. No mäkin täällä maalla lasten kanssa, lasten tätikin on täällä, niin ei tänne kerkeä itsekään vilkuilemaan kuin vellikellosta katsotuille.

Mä oon hyvin saanut palstailuun sellaista rakoa. Tosin, sitten oon vähän pihalla mitä täällä tapahtuu?

Mutta sitten kun antautuu noille muille hommille, pyörällä rälläilyyn ja traktorihommiin, niin eipä tänne jää aikaa. Töissäkin on tähän aikaan hutinaa. 😁

Niin ja tuosta puimalanseudusta haluun siisti ja sellaisen, että voin hakee puita talvellakin autolla., siksi se pitää olla loiva ja selkeä lingotakin. 😀👌

• Disse kirjoitti:

Joo. No mäkin täällä maalla lasten kanssa, lasten tätikin on täällä, niin ei tänne kerkeä itsekään vilkuilemaan kuin vellikellosta katsotuille.

Mä oon hyvin saanut palstailuun sellaista rakoa. Tosin, sitten oon vähän pihalla mitä täällä tapahtuu?

Mutta sitten kun antautuu noille muille hommille, pyörällä rälläilyyn ja traktorihommiin, niin eipä tänne jää aikaa. Töissäkin on tähän aikaan hutinaa. 😁

Niin ja tuosta puimalanseudusta haluun siisti ja sellaisen, että voin hakee puita talvellakin autolla., siksi se pitää olla loiva ja selkeä lingotakin. 😀👌

Joo. Irl ensin. Nämä ehtii. Vaikka vähän hoputinkin onnitteluissa. :D

• TheBeast kirjoitti:

Joo. Irl ensin. Nämä ehtii. Vaikka vähän hoputinkin onnitteluissa. :D

Niin, mä en tiennyt, että beast oot sä, sitten vasta kun facesta puhuit. Niin ja siellä mä en onnittele ketään muitakaan. Jotenkin se toivottelu menettää minusta merkityksen, kun facebook ilmoittaa, että nyt sun kaverilla on syntymäpäivä, tee siitä parempi ja onnittele. 🤔
        Mitä helkattia!!! Minuahan ei käsketä. 😆

• Disse kirjoitti:

Niin, mä en tiennyt, että beast oot sä, sitten vasta kun facesta puhuit. Niin ja siellä mä en onnittele ketään muitakaan. Jotenkin se toivottelu menettää minusta merkityksen, kun facebook ilmoittaa, että nyt sun kaverilla on syntymäpäivä, tee siitä parempi ja onnittele. 🤔

Jee, joku ei arvannut. :)

No niinpä. Onhan se vähän valmiiksi syötetty muutenkin mainoksineen päivineen. Liukuu miljoona eri ehdotusta silmille, kun avaa etusivun.

Piristin lasten kanssa itse parilla videolla omaa sivua. :)

Lapset yllytti. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka se nainen on? 🧜‍♀️

Joku täällä käyttää mun merenneitoani.. yrittääkö minua esittää tai minuna esiintyä. Valitse oma kuvasi niitä riittää.eikö?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Täst lähin olen sitten 🧜‍♀️se aito!

• Anonyymi kirjoitti:

Moikka 😊

• TheBeast kirjoitti:

Jee, joku ei arvannut. :)

No niinpä. Onhan se vähän valmiiksi syötetty muutenkin mainoksineen päivineen. Liukuu miljoona eri ehdotusta silmille, kun avaa etusivun.

Piristin lasten kanssa itse parilla videolla omaa sivua. :)

Lapset yllytti. :D

Jaa, pitää jossainvaiheessa käydä vilasee. 😬

Joo, mulla ei ole pitkään aikaan ollut aikaa silmäillä ihan palstaa. Sitten kun katsoo vellikellon perusteella pikaiseen, menee kaikki läpi kuin väärä raha. 😁
        Tosin, kyllähän mä oon ennenkin sun kohdalla mennyt nalkkiin....😁

• Anonyymi kirjoitti:

Jaahas. 😃 Sun pitää rekata mermaidiks ittes. 😃

• Anonyymi kirjoitti:

Joku täällä käyttää mun merenneitoani.. yrittääkö minua esittää tai minuna esiintyä. Valitse oma kuvasi niitä riittää.eikö?

No täällä pöllitään kaikki mitä voi... turha vedota mihinkään ...😕

• Anonyymi
        Lillis2020 kirjoitti:

Moikka 😊

Moikka😁 hyvä me. Hyvä turku🧜‍♀️se aito

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Jaahas. 😃 Sun pitää rekata mermaidiks ittes. 😃

Hah! Jos sillä siihen pyritäänkin🤭🧜‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

Hah! Jos sillä siihen pyritäänkin🤭🧜‍♀️

No mitäs sitä sitten jahkaamaan. Ei kun rekkaat, niin ei kukaan pölli enää nikkiä. Lisäät prifiilikuvaksi tuon merenneitosen . 😊👌 Hopihopi. 😃

• Disse kirjoitti:

Jaa, pitää jossainvaiheessa käydä vilasee. 😬

Joo, mulla ei ole pitkään aikaan ollut aikaa silmäillä ihan palstaa. Sitten kun katsoo vellikellon perusteella pikaiseen, menee kaikki läpi kuin väärä raha. 😁
        Tosin, kyllähän mä oon ennenkin sun kohdalla mennyt nalkkiin....😁

Jees, kun ehdit. Ei ne karkaa. :)

Oletpa niin, se vatkaus video ja oliko mulla ryppynen käsikin. :D

Sun pitäs tietää, että mä olen yllätyksellinen hyypiö. Näyttää ihan tavikselle, mutta saa välillä päähänpistoja ja repäsee jotain hölmöä, ihan vaan että naurattas.

• TheBeast kirjoitti:

Jees, kun ehdit. Ei ne karkaa. :)

Oletpa niin, se vatkaus video ja oliko mulla ryppynen käsikin. :D

Sun pitäs tietää, että mä olen yllätyksellinen hyypiö. Näyttää ihan tavikselle, mutta saa välillä päähänpistoja ja repäsee jotain hölmöä, ihan vaan että naurattas.

Niin ja se hirnahtaminenkin kuullosti teennäiselle. 😂

Olin ärhenteleväni jollekin trollille, joka pöllii profiileja. 😁

No mäkinhän pelleilen täällä aika usein, joillain voi olla vaikea hahmottaa, milloin oon tosissani ja milloin lyön lekkeriksi. 😃

Tänään oon jo kotona naureksinut itseni jääkalikaksi ajamisesta ja äsken valuutin Inkerin talliin vapaalla käynnistämättä moottoria. Se oli varmaan hupaisa näky... pomppiva traktori rytkähtää tallin kuin sukkasillaan. 😂
        Kaikki ei vaan ymmärrä, mitä mä näen sieluni silmin välillä.

• Disse kirjoitti:

Niin ja se hirnahtaminenkin kuullosti teennäiselle. 😂

Olin ärhenteleväni jollekin trollille, joka pöllii profiileja. 😁

No mäkinhän pelleilen täällä aika usein, joillain voi olla vaikea hahmottaa, milloin oon tosissani ja milloin lyön lekkeriksi. 😃

Tänään oon jo kotona naureksinut itseni jääkalikaksi ajamisesta ja äsken valuutin Inkerin talliin vapaalla käynnistämättä moottoria. Se oli varmaan hupaisa näky... pomppiva traktori rytkähtää tallin kuin sukkasillaan. 😂
        Kaikki ei vaan ymmärrä, mitä mä näen sieluni silmin välillä.

Joo, olit kyllä aika pahana. :D

Niinpä, en minäkään aina taida sua tajuta oikein, sori siitä. Mutta pelleilyn mä aika hyvin aina hoksaan ja lähden mukaan. Ikuinen lapsi. :)

Sä näät samoja huvittavuuksia noissa, kun mäkin. Ei ne kaikille aukee, mitä hauskaa tollasessa on. Puolisokon välillä vittuuntuu mun huveihin ja kiukkusena haukkuu ne maanrakoon. Mitä paskaa, ei yhtään huvttavaa. :)

Toisaalta itse en ymmärrä hänen toisille ilkkumisnaurua. Että joskus on huumoria kyllä, mutta ei aukee kaikille.

• TheBeast kirjoitti:

Niinpä, en minäkään aina taida sua tajuta oikein, sori siitä. Mutta pelleilyn mä aika hyvin aina hoksaan ja lähden mukaan. Ikuinen lapsi. :)

Sä näät samoja huvittavuuksia noissa, kun mäkin. Ei ne kaikille aukee, mitä hauskaa tollasessa on. Puolisokon välillä vittuuntuu mun huveihin ja kiukkusena haukkuu ne maanrakoon. Mitä paskaa, ei yhtään huvttavaa. :)

Toisaalta itse en ymmärrä hänen toisille ilkkumisnaurua. Että joskus on huumoria kyllä, mutta ei aukee kaikille.

Joskus riittää huvittamaan oma peilikuva ja saa makeet naurut siitä aikaan. Vitjat onpa hauskan näköinen otus tuolla peilissä. :D

Tykkää siitä omakuvasta, mutta nauraa sille silleen hyväksyvästi. Tavallaan niille "virheille" mitä näkee ja epätäydellisyydelle, mutta kuitenkin se on ihan jees että on sellainen ei niin erityinen ilmestys. :)

• TheBeast kirjoitti:

No mä hekottelen vaikka mille. Se ei tarkoita, ettenkö osaisi ottaa asioita vakavastikin, mutta maailmassa tapahtuu niin paljon kaikkea älytöntä ja sairastakin, että jostain paloittelusurmaajasta voi tehdä vitsiä, mutta eihän sitä silloin tarkoita oikeasti uhreja, vaan se on vitsi...

Muista wuppiksen ja Linukan kaa ne älyttömät Virpi Butt-väännöt... siinä huuli tosiaan lensi. 😂
        Oikeestaan kättä ja jalkaa... 😬
        Mistähän senkin ketjun löytäis? 😁

Eikä sitä kaikista kaikkea tartte ymmärtääkään, mutta aina voi kysyä ja jutella asiat jos joku vaivaa. 😊

• Disse kirjoitti:

No mä hekottelen vaikka mille. Se ei tarkoita, ettenkö osaisi ottaa asioita vakavastikin, mutta maailmassa tapahtuu niin paljon kaikkea älytöntä ja sairastakin, että jostain paloittelusurmaajasta voi tehdä vitsiä, mutta eihän sitä silloin tarkoita oikeasti uhreja, vaan se on vitsi...

Muista wuppiksen ja Linukan kaa ne älyttömät Virpi Butt-väännöt... siinä huuli tosiaan lensi. 😂
        Oikeestaan kättä ja jalkaa... 😬
        Mistähän senkin ketjun löytäis? 😁

Eikä sitä kaikista kaikkea tartte ymmärtääkään, mutta aina voi kysyä ja jutella asiat jos joku vaivaa. 😊

Mustaa puujalkahuumoria. Tyyliin samaa, mitä leikkaussalissa mulla, olisisäinen verenvuoto ja piti avata kroppa. odoteltiin siinä lääkäriä saliin ja hoitajat hermoili missä se lääkäri oikeen kuppaa. Yksi sitten heistä totesi, että tohtori sykeröllä nyt kestää ja mä repesin. meinasin oikeasti kuolla siihen pöydälle nauruun niistä mielikuvista kuinka se hyppii pitkin käytäviä takihelmat heiluen ja etsii salia, jossa potilas makaa verta sisuksissaan. :D

Kiireellinen leikkaus, olen hukassa, oliko se tää käytävä eiku hetko olikohan se tää, eiku sittenkin toi. :D

Olis se hauskaa, vaikka henki olikin lähteä ja jälkikasvu kuoli. Mutta ehkä se olikin sellainen psyyken tapa selvitä?

Noniinpä. Mun tarttee petrata kyselemään jos jokin vaivaa. Ei ole mun vahvin puoli ollut ikinä. Kai senkin voi opetella. :)

• TheBeast kirjoitti:

Mustaa puujalkahuumoria. Tyyliin samaa, mitä leikkaussalissa mulla, olisisäinen verenvuoto ja piti avata kroppa. odoteltiin siinä lääkäriä saliin ja hoitajat hermoili missä se lääkäri oikeen kuppaa. Yksi sitten heistä totesi, että tohtori sykeröllä nyt kestää ja mä repesin. meinasin oikeasti kuolla siihen pöydälle nauruun niistä mielikuvista kuinka se hyppii pitkin käytäviä takihelmat heiluen ja etsii salia, jossa potilas makaa verta sisuksissaan. :D

Kiireellinen leikkaus, olen hukassa, oliko se tää käytävä eiku hetko olikohan se tää, eiku sittenkin toi. :D

Olis se hauskaa, vaikka henki olikin lähteä ja jälkikasvu kuoli. Mutta ehkä se olikin sellainen psyyken tapa selvitä?

Noniinpä. Mun tarttee petrata kyselemään jos jokin vaivaa. Ei ole mun vahvin puoli ollut ikinä. Kai senkin voi opetella. :)

No huumori on hyvä voide kitkoihin. 😃👌

Kyllä joistain pahoista paikoista täytyy vaan rämpiä jotenkin läpi... Sodassakin moni vaan heitti jerryä ja ne toisaalta sai sakin jaksamaan. 😊

Joo. Täällä puhutut asiat voi tarkastaa täällä, muut henkilökohtaisemmat toista väylää pitkin. 😊 Kysyvä ei tieltä eksy.

Mut nyt unten maille, se on öitä.

• Disse kirjoitti:

No huumori on hyvä voide kitkoihin. 😃👌

Kyllä joistain pahoista paikoista täytyy vaan rämpiä jotenkin läpi... Sodassakin moni vaan heitti jerryä ja ne toisaalta sai sakin jaksamaan. 😊

Joo. Täällä puhutut asiat voi tarkastaa täällä, muut henkilökohtaisemmat toista väylää pitkin. 😊 Kysyvä ei tieltä eksy.

Mut nyt unten maille, se on öitä.

Jees näin tehdään. Hyvät yöt. :)

• TheBeast kirjoitti:

Kaunis kappale :)

• Lillis2020 kirjoitti:

Kaunis kappale :)

On se, kolisee tunteisiin. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa toi merenneito merkki on emojissa? Koitin katsella, muttei vaan osu silmään.

• TheBeast kirjoitti:

Missä kohtaa toi merenneito merkki on emojissa? Koitin katsella, muttei vaan osu silmään.

🧟‍♀️🧞‍♂️🧚
        🧟🧜‍♀️🧚‍♂️
        🧟‍♂️🧜👼
        🧞‍♀️🧜‍♂️🤰
        🧞🧚‍♀️🤱

Mulla on noin. 😬

• Disse kirjoitti:

🧟‍♀️🧞‍♂️🧚
        🧟🧜‍♀️🧚‍♂️
        🧟‍♂️🧜👼
        🧞‍♀️🧜‍♂️🤰
        🧞🧚‍♀️🤱

Mulla on noin. 😬

Vähäks mä ihmettelin että mikä suhun meni kun tuli viestikelloon ilmoitus 😂. Ajattelin et nyt se sekosi.... 🤭😅

Minulla nuo löytyy samasta kohdasta missä on mm. virkamiehet, joulupukki ja -muori, kuntoilijat, ym. ihmisoletetut tyypit ja taruhahmot. Eli hymiöiden ja käsimerkkien alla.

• Disse kirjoitti:

🧟‍♀️🧞‍♂️🧚
        🧟🧜‍♀️🧚‍♂️
        🧟‍♂️🧜👼
        🧞‍♀️🧜‍♂️🤰
        🧞🧚‍♀️🤱

Mulla on noin. 😬

Mites mä en nyt tajua yhtään. Mäpä katselen vielä. Migreeni päällä, olin auringossa vissiin liian kauan. Tuli tosi huono olo.

Hetko.

• TheBeast kirjoitti:

Mites mä en nyt tajua yhtään. Mäpä katselen vielä. Migreeni päällä, olin auringossa vissiin liian kauan. Tuli tosi huono olo.

Hetko.

🧜‍♀️Nyt löyty. Silmäilin vaan jotenkin ohi siitä. Noniin. 😃

• Lillis2020 kirjoitti:

Vähäks mä ihmettelin että mikä suhun meni kun tuli viestikelloon ilmoitus 😂. Ajattelin et nyt se sekosi.... 🤭😅

Minulla nuo löytyy samasta kohdasta missä on mm. virkamiehet, joulupukki ja -muori, kuntoilijat, ym. ihmisoletetut tyypit ja taruhahmot. Eli hymiöiden ja käsimerkkien alla.

Hehe... mä keksin naputella kaikki siitä merenneidon vierestäkin... ois maamerkkejä. 😃

Niin, tää oli sun ketju, niin sullekin pamahtaa tulla. 😀

Varmaan iphonessa eritavalla kuin muissa. 😊

• Oho. Palstalla keskustellaan tunteista. Tämäpä yllättävää. Kommentoin illalla paremmin. Nyt on vähän muuta.

• Anonyymi

Jos haluaa romanttista rakkautta on uskallettava hullaantua.

Hullaantuminen ja ihastuminen ovat puolestaan synonyymejä.

Pelkkä järjen käytön maininta aloituksen kolmen termin yhteydessä on järjetöntä.

-flowersreally-

• Anonyymi

Oletko sinä hullaantunut koskaan kunnolla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä hullaantunut koskaan kunnolla?

Olen.

Miksi kysyt?

-flowersreally-

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen.

Miksi kysyt?

-flowersreally-

Jotenkin kuulostat siltä, ettei se ole mahdollista.

• TheBeast kirjoitti:

Jeps. Lisäisin vielä.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/oletko-aidosti-rakastunut-vai-vain-ihastunut-5-asiaa-paljastaa-milla

Itse näkisin näin. Ja hullaantumista pidän edelleen hosumisena.

Ei toisen luonteesta tiedä mitään hosumalla. Ihastuminen on vain se hyvä voima joka ajaa eteenpäin tutustumisessa. Ei sen kamalempaa. Jos et pidä yhteyttä, et silloin ole ihastunutkaan. Mutta jos ahdistelet jatkuvasti, olet hullaantunut ja pakkomielteinen hosuja.

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Jeps. Lisäisin vielä.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/oletko-aidosti-rakastunut-vai-vain-ihastunut-5-asiaa-paljastaa-milla

Itse näkisin näin. Ja hullaantumista pidän edelleen hosumisena.

Ymmärräthän, että Me Naiset -lehden linkittäminen tekee syvän, syvän särön imagoosi, jota rakennat nimimerkkisi ja profiilikuvasi kautta...

Siinä tuli vähän sellainen lässähdys. :D

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärräthän, että Me Naiset -lehden linkittäminen tekee syvän, syvän särön imagoosi, jota rakennat nimimerkkisi ja profiilikuvasi kautta...

Ymmärrän. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin kuulostat siltä, ettei se ole mahdollista.

Korvissasi lienee vaikkua.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärthän, että haluaisin naisten olevan fiksumpia miesten kanssa mitä he noin yleensä ovat? :)

Eikä tekisi uudelleen ja uudelleen samoja virheitä, oih se puhui niin ihanasti ja sai mut tuntemaan...kunnes kohta itketään nessupaketin kanssa ei se ollutkaan niin.

Harmittaa, kun monet naiset tekee aina uudellleen samat virheet kerta toisensa jälkeen ja yrittää sitten esittää jotain jostain oppinutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ovat.

https://yle.fi/uutiset/3-8662216

-flowersreally-

Tuossahan mainittiin sanaa hullaantuminen tasan yhden kerran, sivulauseessa. Perustele paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossahan mainittiin sanaa hullaantuminen tasan yhden kerran, sivulauseessa. Perustele paremmin.

Ja terve.fi jutussa todettiin ettei ihastuminen ole rakkautta.

Voit aloittaa perustelemalla oman väitteesi paremmin.

-flowersreally-

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Ymmärthän, että haluaisin naisten olevan fiksumpia miesten kanssa mitä he noin yleensä ovat? :)

Eikä tekisi uudelleen ja uudelleen samoja virheitä, oih se puhui niin ihanasti ja sai mut tuntemaan...kunnes kohta itketään nessupaketin kanssa ei se ollutkaan niin.

Harmittaa, kun monet naiset tekee aina uudellleen samat virheet kerta toisensa jälkeen ja yrittää sitten esittää jotain jostain oppinutta.

Voih, minä olen tuon jo oppinut ja köllöttelen mukavasti fiksun miehen vierellä. Joka pitää minua myös äärimmisen fiksuna.

Ymmärräthän, että sinun "empatiasi" kuulostaa kaikelta muulta paitsi empaattiselta.

• Anonyymi kirjoitti:

Voih, minä olen tuon jo oppinut ja köllöttelen mukavasti fiksun miehen vierellä. Joka pitää minua myös äärimmisen fiksuna.

Ymmärräthän, että sinun "empatiasi" kuulostaa kaikelta muulta paitsi empaattiselta.

Heh, kuulostaa toki jos ei halua ajatella sitä kuten se on tarkoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja terve.fi jutussa todettiin ettei ihastuminen ole rakkautta.

Voit aloittaa perustelemalla oman väitteesi paremmin.

-flowersreally-

Jos flowers sanoo että ne on synomuumeja, niin ne on. End of story.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos flowers sanoo että ne on synomuumeja, niin ne on. End of story.

Pointti olikin juuri se, etten koskaan väittänyt hullaantumisen ja rakkauden olevan synonyymejä.

-flowersreally-

• Hmm, saattavatpa nuo ollakin synonyymejä. 🤔
        Mietin onko niillä joskus jotain eri käyttötilanteita vai ovatko aina käytettävissä ristiin? Onko niissä mielestäsi vivahde-eroja/vast?

Itse siis koen että poikkeavat toisistaan hienoisesti ainakin...

• Anonyymi
        Lillis2020 kirjoitti:

Hmm, saattavatpa nuo ollakin synonyymejä. 🤔
        Mietin onko niillä joskus jotain eri käyttötilanteita vai ovatko aina käytettävissä ristiin? Onko niissä mielestäsi vivahde-eroja/vast?

Itse siis koen että poikkeavat toisistaan hienoisesti ainakin...

Aivokemiallisia myrskyjä on tutkittu runsaahkosti, mutta niistä ei liene laadittu muiden luonnonmullistusten kaltaista Richterin tai muutakaan asteikkoa. Myrskyjä yhtä kaikki.

-flowersreally-

• Otsikossa oli se järjestys..

Ensin tulee hullaantuminen, eli se Wou-efekti..
      Sitten ihastuminen..
      Sitten rakastuminen..

Eli pinnallisesta syvempään.

Ei siis vaadi välttämättä kaikkea kolmea kohtaa, eikä "Wou" yleensä edes mihinkään johdakaan.. Tosin päinvastaisessa järjestyksessä ei mene ikinä..😄

• Hullaantumiset myös unohtaa nopeiten..

• Anonyymi

Omasta mielestä hullaantuminen on sama kuin ihastuminen..

• Anonyymi kirjoitti:

Omasta mielestä hullaantuminen on sama kuin ihastuminen..

Mun nähdäkseni se on vähän lievempää.. ihastuminen vaatii jo enemmän kuin näköyhteyden..

• Anonyymi

Tarkoitit kai että se Wwuwuw-efekti..

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitit kai että se Wwuwuw-efekti..

😄👍

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Hullaantumiset myös unohtaa nopeiten..

Onko ukkosi romantikko? :)

• Niin, ehkä noinkin... 🤔👍🏻

• Anonyymi

Keväällä ja kesällä hormonit hyrrää ja rumat, sekä ätmitkin saavat, mikäli eivät itse törttöile asenteellaan.

Silloin sekavana aikana panin sekä äitiä, että tytärtä. Tosin saattoi olla, että Ranskassa asuneena tytär halusi vielä kokeilla härmäläistä mörköä.

Kuitenkaan en usko, että kukaan olisi niin etova fyysisesti, ettei kelpaisi kenellekkään. Uskoisin saamattomuuden johtuvan ihan omasta käyttäytymisestä/asenteesta.

Mutta kuten totesin aikaisemmin, kyseiset toiminnot ovat vain aivokemiaa, mitä on romantisoitu. c",)

>Simiti<

• Oliko tämä nyt kuittia janille? joka nyt nikillä beast? tai jotain? onko siis lillistä alkanut ahdistamaan avoin ihailu? miten disse liittyy asiaan? onko lyönyt kiilaa janin ja lilliksen väliin omien itsekkäiden pyrkimystensä vuoksi? kävikö disse mp-retkellä turun suunnalla? lue palstaa niin tiedät.

• Ei kai mitään sellaista. :)

En usko, mutta hyviä kysymyksiä aloituksessa.

• Kuittia? Pff... ei todellakaan ollut 😊, meillä on kaikki kyllä kunnossa.

Tässä oli ihan vaan yleisiä pohdintoja, josko saisi vähän muutakin keskustelua täällä aikaiseksi kun on niin kummallisen negatiivinen ja tylsä ilmapiiri täällä ollut.

• Lillis2020 kirjoitti:

Kuittia? Pff... ei todellakaan ollut 😊, meillä on kaikki kyllä kunnossa.

Tässä oli ihan vaan yleisiä pohdintoja, josko saisi vähän muutakin keskustelua täällä aikaiseksi kun on niin kummallisen negatiivinen ja tylsä ilmapiiri täällä ollut.

Jaa, tuli vaan mieleen että saattaisit kokea ahdistavana ja ehkä jopa hullaantumisena sinuun kohdistuvaa ihailua ja siitä olisi poikinut. Kun mitä minä olen mieltä niin jonkun hullaantumisen käsitän juurikin pelkästään itsekkäänä toimintana jossa ei oteta sen kohteen tunteita ja mielipiteitä huomioon vaan vain pusketaan päälle, ihastumisessa taas kunnioitetaan sitä ihastuksen kohdetta ja hänen näkemystä asiaan.

• Harmaaritari kirjoitti:

Jaa, tuli vaan mieleen että saattaisit kokea ahdistavana ja ehkä jopa hullaantumisena sinuun kohdistuvaa ihailua ja siitä olisi poikinut. Kun mitä minä olen mieltä niin jonkun hullaantumisen käsitän juurikin pelkästään itsekkäänä toimintana jossa ei oteta sen kohteen tunteita ja mielipiteitä huomioon vaan vain pusketaan päälle, ihastumisessa taas kunnioitetaan sitä ihastuksen kohdetta ja hänen näkemystä asiaan.

Mmm... yleisellä tasolla tuo onkin kyllä sellainen asia mihin yhdyn (kuten itse kirjoitinkin), mutta ei tämä nyt kyllä Janiin liittynyt. Nou hätä. Jani on aina kunnioittanut mua ja kohdellut hyvin täällä. Itse asiassa, en ole huonoa kohtelua kohdannut keneltäkään täällä ja se on kiva se ☺

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

"Kun mitä minä olen mieltä niin jonkun hullaantumisen käsitän juurikin pelkästään itsekkäänä toimintana"

Joku näyttää tykkäämisen joka solullaan ja vähän liian innokkaasti niin se on mielestäsi itsekästä? Eikä niitä hullaantuneita tai ihastuneita tule ihan joka päivä vastaan, ehkä kannattaa arvostaa. Voi olla ettei koekaan enää vastaavaa keltään toiselta ja saa olla yksin loppuelämänsä.

• Jos joku mun kiukkuamisia miettii, niin liittyy puolisooni. Olen ollut äkäinen hänelle ja purkanut pahaa mieltäni tänne.

Kuka sanoi, että parisuhteet osaa olla välillä tooooosi hankalia? :/

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Jos joku mun kiukkuamisia miettii, niin liittyy puolisooni. Olen ollut äkäinen hänelle ja purkanut pahaa mieltäni tänne.

Ei kuulu meille.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kun mitä minä olen mieltä niin jonkun hullaantumisen käsitän juurikin pelkästään itsekkäänä toimintana"

Joku näyttää tykkäämisen joka solullaan ja vähän liian innokkaasti niin se on mielestäsi itsekästä? Eikä niitä hullaantuneita tai ihastuneita tule ihan joka päivä vastaan, ehkä kannattaa arvostaa. Voi olla ettei koekaan enää vastaavaa keltään toiselta ja saa olla yksin loppuelämänsä.

No joo, onhan se noinkin että voi olla mukavaakin, mutta sen näkisin juurikin enemmän olevan sitä ihastumista ja sen ilmaisemista. Sitten taas jos ihan hullaantuu ja alkaa painostavasti vaatimaan huomiota, onhan näitä kaikenlaisia stalkkausjuttuja, se menee jo sitten niin häirinnän puolelle että se voi sitten olla hyvinkin ahdistavaa sille kohteelle.

• TheBeast kirjoitti:

Jos joku mun kiukkuamisia miettii, niin liittyy puolisooni. Olen ollut äkäinen hänelle ja purkanut pahaa mieltäni tänne.

"Olen ollut äkäinen hänelle ja purkanut pahaa mieltäni tänne."

Ehkä se on hyvä just noin, että tänne jos purkaa enimpiä höyryjä niin ei sitten niin pahasti tule sanottua itse kohteelle. tänne kyllä sopii raivotakin, ei siinä mitään.

No joo, onhan se noinkin että voi olla mukavaakin, mutta sen näkisin juurikin enemmän olevan sitä ihastumista ja sen ilmaisemista. Sitten taas jos ihan hullaantuu ja alkaa painostavasti vaatimaan huomiota, onhan näitä kaikenlaisia stalkkausjuttuja, se menee jo sitten niin häirinnän puolelle että se voi sitten olla hyvinkin ahdistavaa sille kohteelle.

Täysin samaa mieltä. Mutta samalla ajattelen että kohteellakin on siinä sitten myös velvollisuus avata suunsa, jos alkaa ahdistamaan. Se vaan, että jos on stalkkaaja, niin se ei oikein paljoakaan auta. Mutta tärkeää on silti kieltää häirikköä jatkamasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulu meille.

Totta ei kuulukkaan, mutta kun täällä on foliohattuja joukossa. ;)

Ajattelin vaan mainit, ettei karkaa mielikuvitus laukalle.

"Olen ollut äkäinen hänelle ja purkanut pahaa mieltäni tänne."

Ehkä se on hyvä just noin, että tänne jos purkaa enimpiä höyryjä niin ei sitten niin pahasti tule sanottua itse kohteelle. tänne kyllä sopii raivotakin, ei siinä mitään.

Mä olen huono teeskentelemään iloista, jos en ole. Vaikka toisaalta olen myös erittäin huono marisemaan tuskiani, ne sitten pulpahtaa kerralla pintaan. Kops vaan ja ei aina niin kauniisti.

Pakko päästää joskus höyryjä ulos, ettei halkea. Välillä kertyy useammasta asiasta iso ja painava vyyhti, eikä enää vaan jaksa. Muuttuu hirviöksi, joka sekin on pohjimmiltaan lempeä oikeissa käsissä, vaikka joskus öriseekin. :)

• TheBeast kirjoitti:

Mä olen huono teeskentelemään iloista, jos en ole. Vaikka toisaalta olen myös erittäin huono marisemaan tuskiani, ne sitten pulpahtaa kerralla pintaan. Kops vaan ja ei aina niin kauniisti.

Pakko päästää joskus höyryjä ulos, ettei halkea. Välillä kertyy useammasta asiasta iso ja painava vyyhti, eikä enää vaan jaksa. Muuttuu hirviöksi, joka sekin on pohjimmiltaan lempeä oikeissa käsissä, vaikka joskus öriseekin. :)

Tai minusta itsestä aina tuntuu, että muut näkee mun läpi. Ei tietenkään palstalla välttämättä, mutta irl. Naamasta kyllä näkee aina, jos oireilen. Ja kun mä itse luen rivienvälejäkin aika tarkkaan, niin oletan kai että muutkin sitä tekee ja osaa ja ymmärtää jne.

• Lillis2020 kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Mutta samalla ajattelen että kohteellakin on siinä sitten myös velvollisuus avata suunsa, jos alkaa ahdistamaan. Se vaan, että jos on stalkkaaja, niin se ei oikein paljoakaan auta. Mutta tärkeää on silti kieltää häirikköä jatkamasta.

No joo, mutta minä jotenkin yhdistän tuon sanan "hullaantuminen" hulluun, semmoiseen johon ei mikään järkipuhe edes tehoa vaan se on vain päättänyt että tuon minä haluan hinnalla millä hyvänsä niin enpä tiedä auttaako siinä sitten kauniisti tai edes rumasti sanomiset. Ihastunut taas on vielä järjissään niin ymmärtää ottaa pakkia jos sen tarve on.

• TheBeast kirjoitti:

Tai minusta itsestä aina tuntuu, että muut näkee mun läpi. Ei tietenkään palstalla välttämättä, mutta irl. Naamasta kyllä näkee aina, jos oireilen. Ja kun mä itse luen rivienvälejäkin aika tarkkaan, niin oletan kai että muutkin sitä tekee ja osaa ja ymmärtää jne.

Joo kyllähän sen irl varmaan lähellä olevat näkee jos on huonoilla fiiliksillä, siksi se onkin parempi vaikka täällä raivota kun ei kuitenkaan sillä tavalla niin henkilökohtaisesti loukkaa vaikka sanoisi pahastikin, niille irl-ihmisille kun taas jos sanoo niitä voi olla vaikea oikaista ja hyvittää jälkeenpäin jos kovin pahasti lohkaisee.

Joo kyllähän sen irl varmaan lähellä olevat näkee jos on huonoilla fiiliksillä, siksi se onkin parempi vaikka täällä raivota kun ei kuitenkaan sillä tavalla niin henkilökohtaisesti loukkaa vaikka sanoisi pahastikin, niille irl-ihmisille kun taas jos sanoo niitä voi olla vaikea oikaista ja hyvittää jälkeenpäin jos kovin pahasti lohkaisee.

Nojuu, mulla vaan on tosiaan kynnys aika korkea ennen kun alan meuhkaamaan. Missään tai mihinkään päin. Jotenkin kai olen vaan oppinut nielemään aika paljon ja itsekseni purkamaan. Ei ole ollut ihmistä omien vanhempien lisäksi jolle voisi avautua aina aidosti itsestään.

Ja vaikka avautuskin, ei kaikki tajua mitä niille sanoo tai ne tulee asenteella jo vastaan mikä nyt ei ainakaan auta yhtään siihen olotilaan. Mulla tarvis olla muusa, joka osaa sanoa että avaa suus, olet selvästi halkeamassa paskoihisi. :D

Ja kun sellainen on olemassa, se tuo ison helpotuksen mutistin elämään, ihmisen joka pitää paljon sisällään ja kärsii hiljaa.

• TheBeast kirjoitti:

Nojuu, mulla vaan on tosiaan kynnys aika korkea ennen kun alan meuhkaamaan. Missään tai mihinkään päin. Jotenkin kai olen vaan oppinut nielemään aika paljon ja itsekseni purkamaan. Ei ole ollut ihmistä omien vanhempien lisäksi jolle voisi avautua aina aidosti itsestään.

Ja vaikka avautuskin, ei kaikki tajua mitä niille sanoo tai ne tulee asenteella jo vastaan mikä nyt ei ainakaan auta yhtään siihen olotilaan. Mulla tarvis olla muusa, joka osaa sanoa että avaa suus, olet selvästi halkeamassa paskoihisi. :D

Ja kun sellainen on olemassa, se tuo ison helpotuksen mutistin elämään, ihmisen joka pitää paljon sisällään ja kärsii hiljaa.

Ja mä en psykologeja koe omakseni. En kammoksu, mutta jotenkin koen että kykenen kyllä itseohjautumaan kriiseistä pois. Kun sen on oppinut miten purkautuu itsekseen ja latautuu, ei se ole niin vaikeaa kun puhua jollekin toiselle. Ymmärrät varmaan.

Toiset tarvii aina ne oikeet sanat tajutakseen oikein ja aina niitä ei vaan löydy, mutta silti vyyhti vaan aksvaa. Itelle ei tarvi puhua ja sanoittaa, itselleen pitää vaan tunnustaa että nyt tähän tulee stoppi ja tää asia pitää saada kuntoon.

No joo, mutta minä jotenkin yhdistän tuon sanan "hullaantuminen" hulluun, semmoiseen johon ei mikään järkipuhe edes tehoa vaan se on vain päättänyt että tuon minä haluan hinnalla millä hyvänsä niin enpä tiedä auttaako siinä sitten kauniisti tai edes rumasti sanomiset. Ihastunut taas on vielä järjissään niin ymmärtää ottaa pakkia jos sen tarve on.

Totta, edelleen olen kanssasi samaa mieltä, mutta mun pointtini ei ollut tässä se, ymmärtääkö toinen järkipuhetta vai ei, vaan että toiselle on annettu edes mahdollisuus ymmärtää. Vasta sen jälkeen voi ryhtyä muihin toimiin. Mä siis painotin tätä siksi, että itselleni naisena ei aina ole ollut kovin helppoa sanoa suoraan ja yksiselitteisesti ei. Eli torjua toista suoraan. Olen itse ainakin joutunut ihan opettelemaan tätä. Siksi vaan toin sen näkökulman esiin. Vähän vastuuta meille naisillekin ja nimenomaan rohkaisuksi tarkoitettuna. Joskus se selkeä lopeta, en tykkää, voi riittää.

• Lillis2020 kirjoitti:

Totta, edelleen olen kanssasi samaa mieltä, mutta mun pointtini ei ollut tässä se, ymmärtääkö toinen järkipuhetta vai ei, vaan että toiselle on annettu edes mahdollisuus ymmärtää. Vasta sen jälkeen voi ryhtyä muihin toimiin. Mä siis painotin tätä siksi, että itselleni naisena ei aina ole ollut kovin helppoa sanoa suoraan ja yksiselitteisesti ei. Eli torjua toista suoraan. Olen itse ainakin joutunut ihan opettelemaan tätä. Siksi vaan toin sen näkökulman esiin. Vähän vastuuta meille naisillekin ja nimenomaan rohkaisuksi tarkoitettuna. Joskus se selkeä lopeta, en tykkää, voi riittää.

Joo, toki pitää kohteenkin osata sanoa ja ilmaista se ettei tykkää kun tungetellaan, mutta jos on hyvin ujo ihminen vaikka kyseessä niin se voi olla hänelle vaikeaa ja eihän se kohde ole mitään tehnyt joutuakseen sen hullaantumisen kohteeksi. Niin sitä minä vaan tässä perään että vastuu pitää kuitenkin aina olla tekijällä, ei tekemisen kohteella ja aina pitäisi eri sanomista osata ajatella sen kohteen kannalta että mikä on sopivaa ja mikä ei.

• TheBeast kirjoitti:

Ja mä en psykologeja koe omakseni. En kammoksu, mutta jotenkin koen että kykenen kyllä itseohjautumaan kriiseistä pois. Kun sen on oppinut miten purkautuu itsekseen ja latautuu, ei se ole niin vaikeaa kun puhua jollekin toiselle. Ymmärrät varmaan.

Toiset tarvii aina ne oikeet sanat tajutakseen oikein ja aina niitä ei vaan löydy, mutta silti vyyhti vaan aksvaa. Itelle ei tarvi puhua ja sanoittaa, itselleen pitää vaan tunnustaa että nyt tähän tulee stoppi ja tää asia pitää saada kuntoon.

Juu, ymmärrän hyvinkin. Kuten siellä jossain jo oli puhetta olin siinä sun linjoilla kun vaikka ne muut tarkoittaa hyvää neuvoillaan ne ei välttämättä vaan tajua. Minä tajuan kun olen varmaan tuossa suhteessa samanlainen, vaikka on ihmisiä joille voisi avautua minä en oikeastaan koskaan murheitani kenellekään pura vaan käsittelen ne omassa päässä. Minulle taas puretaan ja avaudutaan, joskus vähän liikaakin kun en välttämättä aina haluaisi edes tietää toisten murheista mutta kai meissä on kahdenlaisia, niitä jotka tahtoo puhua ja niitä joiden pitää kuunnella.

Joo, toki pitää kohteenkin osata sanoa ja ilmaista se ettei tykkää kun tungetellaan, mutta jos on hyvin ujo ihminen vaikka kyseessä niin se voi olla hänelle vaikeaa ja eihän se kohde ole mitään tehnyt joutuakseen sen hullaantumisen kohteeksi. Niin sitä minä vaan tässä perään että vastuu pitää kuitenkin aina olla tekijällä, ei tekemisen kohteella ja aina pitäisi eri sanomista osata ajatella sen kohteen kannalta että mikä on sopivaa ja mikä ei.

Totta puhut kyllä. Viisaita.

Juu, ymmärrän hyvinkin. Kuten siellä jossain jo oli puhetta olin siinä sun linjoilla kun vaikka ne muut tarkoittaa hyvää neuvoillaan ne ei välttämättä vaan tajua. Minä tajuan kun olen varmaan tuossa suhteessa samanlainen, vaikka on ihmisiä joille voisi avautua minä en oikeastaan koskaan murheitani kenellekään pura vaan käsittelen ne omassa päässä. Minulle taas puretaan ja avaudutaan, joskus vähän liikaakin kun en välttämättä aina haluaisi edes tietää toisten murheista mutta kai meissä on kahdenlaisia, niitä jotka tahtoo puhua ja niitä joiden pitää kuunnella.

Ihan sama homma. Mulle yleensä kipataan murheet, niin on ollut lapsesta saakka. Ja olen sitten se ymmärtäjä ja tsemppaaja, mutta itse on vaan joutunut opettelemaan tsemppaamaan itse itseään ja en mä halua muille marista. Jotenkin kuitenkin helpompaa, kun kelaa itsekseen ja kohta taas helpottaa.

Sillen ollaan kyllä ihan samasta puusta veistettyjä, kiva että joku kohtalotoveri on ja tietää tunteen.

• TheBeast kirjoitti:

Ihan sama homma. Mulle yleensä kipataan murheet, niin on ollut lapsesta saakka. Ja olen sitten se ymmärtäjä ja tsemppaaja, mutta itse on vaan joutunut opettelemaan tsemppaamaan itse itseään ja en mä halua muille marista. Jotenkin kuitenkin helpompaa, kun kelaa itsekseen ja kohta taas helpottaa.

Sillen ollaan kyllä ihan samasta puusta veistettyjä, kiva että joku kohtalotoveri on ja tietää tunteen.

Juu, pitää olla meitä "vahvoja" jotta muut saa olla "heikkoja" :) ja tosiaan kun se omien murheiden purkaminen ei koskaan ole ollut sillä tavalla ominaista niin ei sitä oikein osaa sitten niksnaks semmoiseksi muuttua joka helposti avautuisi vaikka olisi ammattilainen kuuntelemassa. Parashan toki jos on joku luotettava kaveri jolle voi kertoa murheistaan mutta niiden kanssa on just se että kun on se kuuntelijan rooli niin sitä ei osaa lähteä muuttamaan. Siinä mielessä ehkä se ammattilainen voisi olla, jos sata vuotta kävisi niin ehkä se saisi jotain jossain vaiheessa ulos puserrettua, kuitenkin se sitten olisi väärässä omasta mielestä kun alkaisi selittämään tulkintojaan.

Juu, pitää olla meitä "vahvoja" jotta muut saa olla "heikkoja" :) ja tosiaan kun se omien murheiden purkaminen ei koskaan ole ollut sillä tavalla ominaista niin ei sitä oikein osaa sitten niksnaks semmoiseksi muuttua joka helposti avautuisi vaikka olisi ammattilainen kuuntelemassa. Parashan toki jos on joku luotettava kaveri jolle voi kertoa murheistaan mutta niiden kanssa on just se että kun on se kuuntelijan rooli niin sitä ei osaa lähteä muuttamaan. Siinä mielessä ehkä se ammattilainen voisi olla, jos sata vuotta kävisi niin ehkä se saisi jotain jossain vaiheessa ulos puserrettua, kuitenkin se sitten olisi väärässä omasta mielestä kun alkaisi selittämään tulkintojaan.

Heh, justiinsa ajattelin samaa siitä ammattiauttajasta. Olisi jotenkin vaivaannuttavaa istuksia sielllä ja koittaa kiskoa sanaa suusta. Kun sen pitää olla joku jolle kokee sillä sanomisella olevan oikeesti vähän kaikupohjaakin. Joka tuntee sua tai osaa ainakin lukea ilman kirjaa. :)

Ei se ammattilainen paha varmaan ole, mutta se vaan tuntuu jotenkin vieraalta. ja joo hitto mä analysoin itseni näin aijaaa, ai sä ajattelet noin. No jukra kyllä mä silti edelleenkin koen itse sen näin. :)

Sitten alkaa kelaa olinko mä väärässä, en hitto ollu...olinko, no en ollu. Miten se mut noin näkee. :D

• Anonyymi

Olen kyllä täysi sekopää kun olen joskus ihastunut, rakastunut ja hullaantunut samaan naiseen.

AsianVierestä

• AsianVierestä: "Olen kyllä täysi sekopää kun olen joskus ihastunut, rakastunut ja hullaantunut samaan naiseen."

Oletko vielä naimisissa sen saman naisen kanssa! Oikeastaan rakkaudessa voi aluksi hullaantua ja ihastua sekä niiden kestäessä pitempää rakastua ihan oikeasti! Onneksi olkoon! :)

• Anonyymi

Ei mitään eroa. Saman seksuaali-kemiallisen vinksahduksen kolme eri astetta.

• Anonyymi

Kyse voi olla aika samaata asiaata loppujen viimeksi noissa kaikissa, enemmän kyse on ihmisen luonteesta ja temperamentista. Kun monet toitottaa, että kannattaa valita kumppani fiksusti ja rauhassa eikä pelkästään tunteella ja osa puolestaan korostaa kuinka tärkeä on löytää semmonen ihminen, joka vie jalata alta (ja jota moni ei välttämättä löydä koko elämänsä aikana) niin siinäkin kyse jälleen hiukka erilaisista ihmisistä. Mutta kertokaapa minulle yksi juttu, kun monet kuitenkin valkkaa kumppaninsa osin järkiperustein ja täällä on ketjuissakin nähty kuinka monet pitää pitkää suhdettakin tunteita tärkeämpänä ja turvallisena, tuttuna ja helpponakin ratkaisuna niin miksi sitten tuomitsette lyhyet pettämiset, sillä nehän on varmasti vaan enempi vaihtelun hakua, hullaantumista eli ohi menevää, ettekö pystykään järjellä ajattelemaan, että se toinen fiksusti jatkaa kanssanne? Kun taas vahvoista tunteista toisiinsa sitoutuneet voisivat herkemmin olla huolissaan kumppaninsa rakkaudesta ja sen kestävyydestä ja olla mustasukkaisempia. Mutta tuollaista tunneongelmaahan ei ole, kun menette fiksusti suhteeseen niinkuin täälläkin neuvotaan eli pettäminenkään ei niin hetkauttaisi.

• Anonyymi

Väite:

"Kun taas vahvoista tunteista toisiinsa sitoutuneet voisivat herkemmin olla huolissaan kumppaninsa rakkaudesta ja sen kestävyydestä ja olla mustasukkaisempia"

Väitteen sisältö on väärin aseteltu. Henkilöt jotka ovat vahvoilla positiivisilla tunteilla toistensa kanssa eläneet eivät petä. Pettämiseen tarvitaan aina jokin taustalla oleva syy, kuten tyytymättömyys parisuhteeseen tai elämäntilanteeseen.
        Ei tarvitse olla huolissaan kumppanin pettämisestä, pitää vain huolta siitä ettei itse petä.
        Kumppania ei voi kahlita joten turha käyttää energiaansa tuollaisten miettimiseen.
        Eletään hetkessä ja annetaan kumppanille hyviä syitä olla pettämättä, se riittää, muuta emme voi tehdä.

Jos tuosta huolimatta jotain tapahtuu voisi vain todeta ettei se järvi soutamalla kulu, mutta en osallistu tänäkään vuonna Sulkavan soutuihin. Kiitos kaikesta.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väite:

"Kun taas vahvoista tunteista toisiinsa sitoutuneet voisivat herkemmin olla huolissaan kumppaninsa rakkaudesta ja sen kestävyydestä ja olla mustasukkaisempia"

Väitteen sisältö on väärin aseteltu. Henkilöt jotka ovat vahvoilla positiivisilla tunteilla toistensa kanssa eläneet eivät petä. Pettämiseen tarvitaan aina jokin taustalla oleva syy, kuten tyytymättömyys parisuhteeseen tai elämäntilanteeseen.
        Ei tarvitse olla huolissaan kumppanin pettämisestä, pitää vain huolta siitä ettei itse petä.
        Kumppania ei voi kahlita joten turha käyttää energiaansa tuollaisten miettimiseen.
        Eletään hetkessä ja annetaan kumppanille hyviä syitä olla pettämättä, se riittää, muuta emme voi tehdä.

Jos tuosta huolimatta jotain tapahtuu voisi vain todeta ettei se järvi soutamalla kulu, mutta en osallistu tänäkään vuonna Sulkavan soutuihin. Kiitos kaikesta.

AsianVierestä

Eipäs mene ihan noinkaan. Sanoisin, että enempi tunneihmiset myös reagoi herkemmin tunteiden kautta, toki tämä ei ole sama asia kuin moraali, mutta heille suhteessakin ne tunteet ovat tärkeä juttu ja niiden toimimattomuus suhteen jatkumisen kannalta ongelmallisempi, kun taas enempi järki-ihmiset, jotka ei ole niin vahvoin tuntein suhteessa vaan, että toisen kanssa mukava olla, on yhdessä rakennettu taloudellinen tilanne, kulissitkin ehkä tärkeät, mitä muut ajattelee ym.niin eivät välttämättä helposti eroa, vaikka suhteen toinen osapuoli hullaantuisi ja pettäisukin, sillä he ovat yhdessä eri syistä (haluan haastaa ristiriitaisia väitteitänne).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipäs mene ihan noinkaan. Sanoisin, että enempi tunneihmiset myös reagoi herkemmin tunteiden kautta, toki tämä ei ole sama asia kuin moraali, mutta heille suhteessakin ne tunteet ovat tärkeä juttu ja niiden toimimattomuus suhteen jatkumisen kannalta ongelmallisempi, kun taas enempi järki-ihmiset, jotka ei ole niin vahvoin tuntein suhteessa vaan, että toisen kanssa mukava olla, on yhdessä rakennettu taloudellinen tilanne, kulissitkin ehkä tärkeät, mitä muut ajattelee ym.niin eivät välttämättä helposti eroa, vaikka suhteen toinen osapuoli hullaantuisi ja pettäisukin, sillä he ovat yhdessä eri syistä (haluan haastaa ristiriitaisia väitteitänne).

Saudiarabian kuninkaalla on ollut yli 10 vaimoa joten he tekevät kaiken järkiperustein:)
        Tuollaisia suhteita ei kai voi kutsua rakkaussuhteiksi vaan taloudelliseksi liitoksi? Taloudellisissa liitoissa on aina se joka on vahvempi kuin toinen, tuskin koskaan tasa-arvoisessa asemassa keskenään? Tuosta syystä moraali voi ryvettyä rahalla eikä kukaan siitä pahastu. Rikkaalla on rikkaan huvit ja vanhakin mies voi ottaa vaimon lisäksi nuoren rakastajattaren tai jopa kaksi. Pitää viriilinä? Rahasuhteiden ongelmia.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saudiarabian kuninkaalla on ollut yli 10 vaimoa joten he tekevät kaiken järkiperustein:)
        Tuollaisia suhteita ei kai voi kutsua rakkaussuhteiksi vaan taloudelliseksi liitoksi? Taloudellisissa liitoissa on aina se joka on vahvempi kuin toinen, tuskin koskaan tasa-arvoisessa asemassa keskenään? Tuosta syystä moraali voi ryvettyä rahalla eikä kukaan siitä pahastu. Rikkaalla on rikkaan huvit ja vanhakin mies voi ottaa vaimon lisäksi nuoren rakastajattaren tai jopa kaksi. Pitää viriilinä? Rahasuhteiden ongelmia.

AsianVierestä

Ei kyse ole monillakaan vain rahasta ja puhuin kyllä ihan yksiavioisista suhteista. Ihmisillä on monia muitakin järkisyitä kuin tunnesyitäkin suhteissa. Lisäksi kannattaa muistaa, että ihmiset on elollisia olentoja, joilla on oikeus muuttaa kantaansa ja ajattelutapaansa kuin myös tunteita ja tuntemuksiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulle tunteilla on merkitystä, niillä jos millä. Mutta järki sanelee siinä kohtaa aika paljon, kun suhteessa on vaikkapa lapsia. On pakko ajatella heitäkin.

Ja toisaalta missä on anteeksi antamisen taito, jos kumppani tekee virheitä? Kulissi liitossa en haluaisi elää. Mutta olen aina kräsivällinen ja odotan tapahtuuko muutosta parempaan, jos suhde tuntuu olevan enää raunio tai kulissi.

Lopulta kyllä teen eropäätöksen, jos tilanne ei korjaannu ja koen oloni pahaksi.

• TheBeast kirjoitti:

Mulle tunteilla on merkitystä, niillä jos millä. Mutta järki sanelee siinä kohtaa aika paljon, kun suhteessa on vaikkapa lapsia. On pakko ajatella heitäkin.

Ja toisaalta missä on anteeksi antamisen taito, jos kumppani tekee virheitä? Kulissi liitossa en haluaisi elää. Mutta olen aina kräsivällinen ja odotan tapahtuuko muutosta parempaan, jos suhde tuntuu olevan enää raunio tai kulissi.

Lopulta kyllä teen eropäätöksen, jos tilanne ei korjaannu ja koen oloni pahaksi.

Ja syy miksi en hätäile koskaan, ellei millään uhata on juurikin ne tunteet. Harkinta, heittääkö kaiken noin vaan pois vai koittaako saada tilanteen muuttuneenakin vielä tunteelliseksi ja toimivaksi molemmille. Jos tunteita enää ole, poistun näyttämöltä.

• TheBeast kirjoitti:

Ja syy miksi en hätäile koskaan, ellei millään uhata on juurikin ne tunteet. Harkinta, heittääkö kaiken noin vaan pois vai koittaako saada tilanteen muuttuneenakin vielä tunteelliseksi ja toimivaksi molemmille. Jos tunteita enää ole, poistun näyttämöltä.

Tunteiden kehittymisen kannaltakin on aika tärkeää todeta harkinnan jälkeen, onko se ihastuminen hullaantumista vaiko onko siinä ihastumisessa rakkauteenkin asti aineksia. Ihminenhän ihastuneena näkee asiat aika pumpulin läpi. :)

Siksikin minusta aika on paras lääke selvittämään, mistä oikeastaan onkaan kysymys.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Täällä ei kirjoitella Saudi-Arabian kulttuurin suhteen vaan suomalaisittain. Meillä moniaviosuus ei ole hyväksyttyä. Taitaa Suomessa olla muuta moniavioinen somali ja monirakkaudellenin pari, mutta kyllä yli 99 prosenttia kaikista ovat normaalissa parisuhteessa.

• Höpö höpö. Kaikki on hyvin kun järki pysyy vaan päässä. Kun on järki, ei hullaannu. Jos toinen yrittää hullaantua, siitä voi suoraan sanoa, että ajatteles nyt vähän. Järki sanoo älä ihastu, älä hullaannu älä rakastu. Sillä ollaan pidetty monta ihmistä kaidalla tiellä.

• Anonyymi

Ihmiset on erilaisia. Osalle on hyvin tärkeä pitää elämänsä kontrollissa ja sekin on ihan fine, jos se on sitä lähimmäisillekin. Suuri ongelma tulee, jos joku asia elämässä ei menekään piirustusten mukaan. Kontrollintarvekin on osin tunteiden pakoilua, harva tätä haluaa myöntää. Ja tunnettuahan on, että kipeimmistä asioista ihminen haluaa pois, voi olla liian kipeitä juttuja. Järki on hyvä juttu tietyssä määrin, mutta sekin voi johtaa yllätyksiin. Näissä on niin monta monessa, että elämän yllätyksellisyydestä ei ikinä tiedä. On totta, että pitkälti järkeen perustuva suhde voi olla kevyempi ja helpompi, edellyttäen että se toinenkin suhteen osapuoli on tätä mieltä elämänsä loppuun saakka.

• Anonyymi

Kaita tie = ikisinkku:)

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia. Osalle on hyvin tärkeä pitää elämänsä kontrollissa ja sekin on ihan fine, jos se on sitä lähimmäisillekin. Suuri ongelma tulee, jos joku asia elämässä ei menekään piirustusten mukaan. Kontrollintarvekin on osin tunteiden pakoilua, harva tätä haluaa myöntää. Ja tunnettuahan on, että kipeimmistä asioista ihminen haluaa pois, voi olla liian kipeitä juttuja. Järki on hyvä juttu tietyssä määrin, mutta sekin voi johtaa yllätyksiin. Näissä on niin monta monessa, että elämän yllätyksellisyydestä ei ikinä tiedä. On totta, että pitkälti järkeen perustuva suhde voi olla kevyempi ja helpompi, edellyttäen että se toinenkin suhteen osapuoli on tätä mieltä elämänsä loppuun saakka.

Olen selvinnyt tänne asti hyvin kun olen rehellisesti sanottuna kieltänyt rakastumisen tunteet. Se olisi liikaa. Eikä siinä ole mitään väärää myöntää, että pelkää sitä, että se minulle täydellinen ihminen otetaan saman tien pois kun olen sen ehtinyt löytää. Siksi elämä allekirjoittaneella perustuu järkeen. Se on muuri, joka suojaa liialta kokemiselta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaita tie = ikisinkku:)

AsianVierestä

Tuossa on jo pidempi vastaus siihen. Rationalisointi, järkiperäistäminen ellei kaikkia tunteita kestä. Järki on turvaverkko, minulle..

• Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

Olen selvinnyt tänne asti hyvin kun olen rehellisesti sanottuna kieltänyt rakastumisen tunteet. Se olisi liikaa. Eikä siinä ole mitään väärää myöntää, että pelkää sitä, että se minulle täydellinen ihminen otetaan saman tien pois kun olen sen ehtinyt löytää. Siksi elämä allekirjoittaneella perustuu järkeen. Se on muuri, joka suojaa liialta kokemiselta.

Hmm...elämänsä Robinson Crusoe? Ei edes Perjantaita?

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Hmm...elämänsä Robinson Crusoe? Ei edes Perjantaita?

AsianVierestä

Nyt sinun pitää tarkentaa...

• Anonyymi

Nyt sinun pitää tarkentaa...

Olkapää johon turvautua, paita ja peppu jne.
        Elät siis vahvasti naisena mutta uskot ettet koskaan halua löytää miestä johon voisit rakastua ja siksi valitset tietoisesti ns. vääriä tyyppejä satunnaisten naisellisten halujesi tyydyttämiseen?

AsianVierestä

• Anonyymi

Tuo on surullista, mutta valintasi, tosin silloin tärkeää on myös ettei kukaan toinen ihastu tai rakastu sinuun, sillä sille toisellehan voi silloin myös käydä kuvaamallasi tavalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Olkapää johon turvautua, paita ja peppu jne.
        Elät siis vahvasti naisena mutta uskot ettet koskaan halua löytää miestä johon voisit rakastua ja siksi valitset tietoisesti ns. vääriä tyyppejä satunnaisten naisellisten halujesi tyydyttämiseen?

AsianVierestä

Voin loppupeleissä luottaa vain itseeni. Joo, todennäköisesti menen alitajuisesti väärien miesten seuraan jos nyt läpi analysoidaan. Vähennän sitä oikean tunteen tulemisen vaaraa. Kun ei tule tunnetta, ei ole hätää. Ihmisestä voi pitää tietäen ettei tämä ole minulle. Ymmärsitkö? Joku multa sitä joskus täällä muuten kysyi, siinä saitte vastauksen.

• Anonyymi

Voin loppupeleissä luottaa vain itseeni. Joo, todennäköisesti menen alitajuisesti väärien miesten seuraan jos nyt läpi analysoidaan. Vähennän sitä oikean tunteen tulemisen vaaraa. Kun ei tule tunnetta, ei ole hätää. Ihmisestä voi pitää tietäen ettei tämä ole minulle. Ymmärsitkö? Joku multa sitä joskus täällä muuten kysyi, siinä saitte vastauksen.

Ymmärrän täysin, sopiva tarpeeseen ei yli-investoitu tapaus jossa liikaa ominaisuuksia:)

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on surullista, mutta valintasi, tosin silloin tärkeää on myös ettei kukaan toinen ihastu tai rakastu sinuun, sillä sille toisellehan voi silloin myös käydä kuvaamallasi tavalla.

En minä nyt tiedä, onko se sillä tavalla surullista? Ehkä osin haikeaa, mutta kun kaikki perustuu pohjajärkeen niin järki selittää tilanteen loppuun asti tässäkin. Kyllä mies lopettaa jos ei näe rakkautta silmistä. Sen verran miehiin luottaen, että tunnistavat naisesta vastakai’un romanttisessa mielessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän täysin, sopiva tarpeeseen ei yli-investoitu tapaus jossa liikaa ominaisuuksia:)

AsianVierestä

Jotkut asiat on hyvä pitää selvinä.

• Anonyymi

En minä nyt tiedä, onko se sillä tavalla surullista? Ehkä osin haikeaa, mutta kun kaikki perustuu pohjajärkeen niin järki selittää tilanteen loppuun asti tässäkin. Kyllä mies lopettaa jos ei näe rakkautta silmistä. Sen verran miehiin luottaen, että tunnistavat naisesta vastakai’un romanttisessa mielessä.

Jos et ole ollut rakastunut niin voinko kysyä onko sinulle tullut joskus riippuvuussuhdetta jossa ei ole aina kyse rakkaudesta vaan jostain muusta?
        Ihmiset tykkäävät mm. koirista ja käyvät niiden kanssa lenkillä, tulee kaiho mieli kun hauvvaa ei enää olisi? Mut tuosta pääsee parhaiten yli kun ottaa sen uuden wuhwuh tapauksen.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Jos et ole ollut rakastunut niin voinko kysyä onko sinulle tullut joskus riippuvuussuhdetta jossa ei ole aina kyse rakkaudesta vaan jostain muusta?
        Ihmiset tykkäävät mm. koirista ja käyvät niiden kanssa lenkillä, tulee kaiho mieli kun hauvvaa ei enää olisi? Mut tuosta pääsee parhaiten yli kun ottaa sen uuden wuhwuh tapauksen.

AsianVierestä

Hmm...*miettii* Ei mulle ole tullut mihinkään asiaan riippuvuussuhdetta? Ehkä elinoloihin ja sijaintiin korkeintaan mikä on tosi tärkeää. Pitää päästä tiettyyn paikkaan, missä tulee mulle täydellinen rauha. Siinä olen kyllä hieman kiinni. Muuten ei kai henki kulkisi...

Mut juu ei, mitään koiraa mä en kaipaa :)

• Anonyymi

Jep, ootko sitä ottanut huomioon, että kun itse napsauttelet tunteesi kiinni, niin toinen ei välttis pysty samaan. Tässäkin tulee tää ihmisten eroavuus. Ihmiset on tunteissaan eri vaiheissa, tunteiden vahvuus ja kehittyminen toimii eri tavoin. Ja jos ite oit valinnut rakkaudettomuuden tien niin joku saattaa silti kiintyä sinuun yhessä yössä ym.

• Anonyymi

Jotkut asiat on hyvä pitää selvinä.

Ymmärrän mutta pelkäät itseäsi.
        Elämään kuuluvat myös menetykset joita et halua kokea. Et pelkää miehiä vaan omia tunteitasi, tuo on melkoisen mielenkiintoista mutta järkeen käypää.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Jep, ootko sitä ottanut huomioon, että kun itse napsauttelet tunteesi kiinni, niin toinen ei välttis pysty samaan. Tässäkin tulee tää ihmisten eroavuus. Ihmiset on tunteissaan eri vaiheissa, tunteiden vahvuus ja kehittyminen toimii eri tavoin. Ja jos ite oit valinnut rakkaudettomuuden tien niin joku saattaa silti kiintyä sinuun yhessä yössä ym.

Kyllä luotan siihen, että olen aistinut onko ollut kiinnostusta missä mielessä. Jos sitä ei sen kummemmin ole tuotu ilmi, minun lukkiutumiset tuskin silloin haittaavat kumminkaan päin, kun kukaan ei ole tuntenut mitään, ainakin ajattelen niin? Jos se taas on selkeästi kallistunut sanoin ja elein siihen suuntaan, otan asian puheeksi missä mennään. Muuten kai ei aiheuta toimenpiteitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän mutta pelkäät itseäsi.
        Elämään kuuluvat myös menetykset joita et halua kokea. Et pelkää miehiä vaan omia tunteitasi, tuo on melkoisen mielenkiintoista mutta järkeen käypää.

AsianVierestä

Näin se on. Ehkä tämä saatiin nyt selväksi.

• Anonyymi

Kyllä luotan siihen, että olen aistinut onko ollut kiinnostusta missä mielessä. Jos sitä ei sen kummemmin ole tuotu ilmi, minun lukkiutumiset tuskin silloin haittaavat kumminkaan päin, kun kukaan ei ole tuntenut mitään, ainakin ajattelen niin? Jos se taas on selkeästi kallistunut sanoin ja elein siihen suuntaan, otan asian puheeksi missä mennään. Muuten kai ei aiheuta toimenpiteitä.

Palstamiesten ihannenainen voi olla myös sellainen joka ei rakastu,
        Rakkaus on pelottava koska sitä ei voi hallita, kannattaa siis olla altistumatta siihen kuten myös koronaan. Yhtä tappavia ovat:)

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Palstamiesten ihannenainen voi olla myös sellainen joka ei rakastu,
        Rakkaus on pelottava koska sitä ei voi hallita, kannattaa siis olla altistumatta siihen kuten myös koronaan. Yhtä tappavia ovat:)

AsianVierestä

Hyvin haastateltu tämä ilta. Pisteet siitä. Löysit puudelista sen sykkyräisimmän sisällön.

Sen vaan sanon ohjeeksi, että älkää ottako itsellenne niitä tunteita, joista ette tiedä, mitä niille pitää tehdä ja mihin ne pitää panna.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Hyvin haastateltu tämä ilta. Pisteet siitä. Löysit puudelista sen sykkyräisimmän sisällön.

Sen vaan sanon ohjeeksi, että älkää ottako itsellenne niitä tunteita, joista ette tiedä, mitä niille pitää tehdä ja mihin ne pitää panna.

Sinusta tuli ihan uusia puolia esiin. Mukavaa nähdä sinussa sinut. Se herkkä ihminen, sen hassun ja sanavalmiin takana tai sisällä. :)

Mä näen sut jotenkin nyt aivan erilailla. Hyvällä tavalla, vaikka harmittaakin lukea ettei tunteiisi pääse lumpsahtamaan. En siis minä vaan yleensäkään, koska suojaudut.

Mutta jos siitä ei itse kärsi, se on silloin ihan ok.

• Ei, ei ei.... nyt olin jo uskoa siihen, että hullaantuminen ja ihastuminen olisivat synonyymejä, ja ettei niissä edes mitään vivahde-eroja olisi.... mutta en ikinä naisena IHASTUISI pikkupöksyihin sentään! 🙄

"Raksamimmi Pia alkoi tehdä bisnestä omatekoisilla pikkupöksyillä -naiset hullaantuivat"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006546007.html

Tämä vaatii nyt kyllä tarkennusta vielä. Ei mene läpi, vaikka ruotsinkielinen olenkin 😏

• Anonyymi

Ei ole eroa

• Disse ja moni muukin jo mainitsi että kyse on termeistä ja jokainen määrittelee ne tavallaan. Kait niille sanakirjamääritelmätkin löytyisi, mutta pistänpä tähän omia ajatuksia.

Olen kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä.

Hullaantumista en ole koskaan niin kovin ajatellutkaan. Johtunee siitä, että tuon tyyppistä hullaantumista en ole itse kokenut. Mutta kait sen noinkin voi määritellä. Kun mainitsit nuo julkkikset, niin mieleen tulee varhaisnuoruuden tyttöpuoliset koulukaverit ja Dingo. Tai toisaalta erään luokkakaverin isä, joka sekosi tv-kuuluttajasta. Lähetteli tälle jos minkäkin näköistä epämääräistä fanilahjaa kirjelmineen, jotka jostain syystä aina palasivat takaisin :)

Tuollainen hullaantuja tuntuu joko vähän lapsenmieliseltä tai sitten muuten epätasapainoiselta. Niin kuin noissa molemmissa esimerkeissä oli. Ja jotain itsekästä omassa tunneryöpyssään pyörimistä sellaisessa on. Kohdetta tai hänen tunteitaan ei ajatella.

Ihastumisesta ja rakastumisesta olen kanssasi aikalailla samoilla linjoilla. Mutta rakastumisen jälkeen omassa asteikossani tulee vielä pitkäkestoinen rakastaminen. Teen näihin kahteen eron. Rakastuminen onnistuu vielä tunnepohjalta, joka joko kestää tai sitten ei. Mutta rakastaminen vaatii jo tietoisia "päätöksiä". Ja sitä tahtoa. Tuon kanssa tahdon olla loppuelämäni, eikä sitä päätöstä muutaman ajan ristiriidat tai vaikeudet sotke. Tämä viimeinen vaihe ei taida enää nykyään olla muotia :)

Ihastumista tarvitaan, jotta voidaan rakastua, mutta ihastuminenkin voi syntyä hitaasti tunnustelemalla. Omalla kohdallani muunlainen ihastuminen ei edes toimi. Ns. ensisilmäyksellä rakastumiseen en usko. Silloin kyse on jostain muusta. Sen verran realisti olen. Tämä nousee tietysti vain omista kokemuksista / omasta tunnemaailmasta.

Kun näissä tunneasioissa mainitsee sanan järki, niin se on yltiöromantikoille punainen vaate, mutta en keksi parempaakaan sanaa tunteidensa hallintaan. No ehkä se tasapaino. Ja ilman tunnehallintaa tämä maailma olisi kaaos.

Pitkä oli vastaus, mutta niin oli kysymyskin :)

• Iltaa, siellä teilläpäin on näköjään vähän eri aikavyöhyke 😁😉

Kiitos kivasta vastauksesta. Tuo oli hienosti kirjoitettu, ja pidän ajatustavastasi. Minä olen nimittäin miettinyt tässä hieman sellaista, että olenko rikki, kun en enää ihastu palavasti, niin kuin joskus. On vain jotenkin vähän lämmin mutta aika tyhjä olo, ja kysyn toistuvasti itseltäni, pitäisikö siinä tyhjiössä olla jotain? Liekki? Roihu? Vai voiko se vaan olla sellainen tyhjä lämmin tila, mikä hiljalleen ehkä täyttyy, jos on täyttyäkseen.

On tosi lohduttavaa "kuulla" viisaammilta että ehkä kyse onkin vain taas jälleen omasta henkisestä kasvustani. Saan olla hidas, tunnustella tieni eteenpäin.... annoit taas ajattelemisen aihetta...

Tuo ero rakastumisen ja pitkäkestoisen rakastamisen välillä on mielenkiintoinen ja tärkeä pointti, koska sitähän se on. Tahtotila, yhteen hiileen puhaltamista, Suhde on silloin vankalla pohjalla, eikä sitä kovin helposti heilauta mitkään myrskyt.

Hieno vastaus, kiitos :) niin, ja tääl Turus on jo yö, niin toivottelen hyviä öitä sinne 😁😉😴

• Lillis2020 kirjoitti:

Iltaa, siellä teilläpäin on näköjään vähän eri aikavyöhyke 😁😉

Kiitos kivasta vastauksesta. Tuo oli hienosti kirjoitettu, ja pidän ajatustavastasi. Minä olen nimittäin miettinyt tässä hieman sellaista, että olenko rikki, kun en enää ihastu palavasti, niin kuin joskus. On vain jotenkin vähän lämmin mutta aika tyhjä olo, ja kysyn toistuvasti itseltäni, pitäisikö siinä tyhjiössä olla jotain? Liekki? Roihu? Vai voiko se vaan olla sellainen tyhjä lämmin tila, mikä hiljalleen ehkä täyttyy, jos on täyttyäkseen.

On tosi lohduttavaa "kuulla" viisaammilta että ehkä kyse onkin vain taas jälleen omasta henkisestä kasvustani. Saan olla hidas, tunnustella tieni eteenpäin.... annoit taas ajattelemisen aihetta...

Tuo ero rakastumisen ja pitkäkestoisen rakastamisen välillä on mielenkiintoinen ja tärkeä pointti, koska sitähän se on. Tahtotila, yhteen hiileen puhaltamista, Suhde on silloin vankalla pohjalla, eikä sitä kovin helposti heilauta mitkään myrskyt.

Hieno vastaus, kiitos :) niin, ja tääl Turus on jo yö, niin toivottelen hyviä öitä sinne 😁😉😴

Täällä paistaa aurinko nytkin. :)
        Tuollainen lähempänä tuhannen kilometrin ajosuorite takana, niin palsta on ihan hyvä paikka vähän huminaa rauhoittaa, ennen kuin tulee uni silmään.

Enkä kyllä lähde tässä itseäni ketään viisaampana pitämään.
        Mutta hyvää yötä sulle :)

• Thymallus kirjoitti:

Täällä paistaa aurinko nytkin. :)
        Tuollainen lähempänä tuhannen kilometrin ajosuorite takana, niin palsta on ihan hyvä paikka vähän huminaa rauhoittaa, ennen kuin tulee uni silmään.

Enkä kyllä lähde tässä itseäni ketään viisaampana pitämään.
        Mutta hyvää yötä sulle :)

Oho, hurja ajo sulla takana! 😲
        No on hyvä sitten rauhoitella täällä :) minä olen yökyöpeli ja aina välillä on tällaisia öitä kun kauneusunet jää valitettavan vähiin. 🤦‍♀️

Minusta olet kyllä viisas ja arvostan aina näkemyksiäsi :)
        Täällä ei paista edes kuu... pilvistä on. Tuli tuosta mieleen, että en ole käynyt koskaan lapissa kesällä niin että kokisin yöttömän yön, enkä myöskään ole kaamoksen aikaan siellä vieraillut. Sinun täytyy olla sielläpäin jossain sitten nyt, kun ei ole laskenut. Onko kaunista? :)

• Lillis2020 kirjoitti:

Oho, hurja ajo sulla takana! 😲
        No on hyvä sitten rauhoitella täällä :) minä olen yökyöpeli ja aina välillä on tällaisia öitä kun kauneusunet jää valitettavan vähiin. 🤦‍♀️

Minusta olet kyllä viisas ja arvostan aina näkemyksiäsi :)
        Täällä ei paista edes kuu... pilvistä on. Tuli tuosta mieleen, että en ole käynyt koskaan lapissa kesällä niin että kokisin yöttömän yön, enkä myöskään ole kaamoksen aikaan siellä vieraillut. Sinun täytyy olla sielläpäin jossain sitten nyt, kun ei ole laskenut. Onko kaunista? :)

Joo, Olen huomannut että vuorokauden rytmi on sullakin tämmönen jälkijättöinen, mutta mitäs tässä lomilla ainakin minä. Napapiiri jäi selän taakse muutamia tunteja sitten. Kaunista on, ja sääskiä :) Ja kuuma. Lämmöt nousi vaan pohjoista kohti.

Tulin vähän morjestamaan noita lajjtovereita, toivottavasti muitakin kalalajeja 😄

• Thymallus kirjoitti:

Joo, Olen huomannut että vuorokauden rytmi on sullakin tämmönen jälkijättöinen, mutta mitäs tässä lomilla ainakin minä. Napapiiri jäi selän taakse muutamia tunteja sitten. Kaunista on, ja sääskiä :) Ja kuuma. Lämmöt nousi vaan pohjoista kohti.

Tulin vähän morjestamaan noita lajjtovereita, toivottavasti muitakin kalalajeja 😄

Joo... siis mulla nyt heittää kellot, kompassit ja kaikki aina... mieluiten menisin aina vaan fiiliksen ja valon mukaan, mut eipä tää elämä ihan siihen taivu 😄. Mulla on töitä tässä pari viikkoa nyt välissä sitten on pätkä lomaa taas luvassa.

Mä jouduin googlettamaan. Harjus. En varmaan ole ikinä edes nähnyt 😁. Miksi muuten sellaisia ei ole kalatiskillä myynnissä ikinä täällä? No sulla on siis kalareissu. Mitä kalastusta? Huom! En tiedä aiheesta mitään, mutta aina ihastellut perhoskalastusta kun tv:ssä näytetty. Sitäkö teet? :)

• Lillis2020 kirjoitti:

Joo... siis mulla nyt heittää kellot, kompassit ja kaikki aina... mieluiten menisin aina vaan fiiliksen ja valon mukaan, mut eipä tää elämä ihan siihen taivu 😄. Mulla on töitä tässä pari viikkoa nyt välissä sitten on pätkä lomaa taas luvassa.

Mä jouduin googlettamaan. Harjus. En varmaan ole ikinä edes nähnyt 😁. Miksi muuten sellaisia ei ole kalatiskillä myynnissä ikinä täällä? No sulla on siis kalareissu. Mitä kalastusta? Huom! En tiedä aiheesta mitään, mutta aina ihastellut perhoskalastusta kun tv:ssä näytetty. Sitäkö teet? :)

Tämä valo täällä on aivan mahtavaa tähän aikaan vuodesta, mutta toisaalta talvi on sitten pitkä. Hurja likka olet, kun vielä valvot ja huomenna töitä :) Mutta etätyöhän ei kato kelloa :)

Pitäis huomenna tuota venekalustoa kuntoon ja vesille. Lohensoutu on se mikä tänne ajaa. Entisen nimimerkin salasana tuli siitä lajista. Piruillakseni laitoin sitten tämän, kun entinen oli unohtunut tai varmaan jo poistettu, kun käyttämättönä kymmenisen vuotta.

Harjus ei jostain syystä halua kasvaa muuta kuin villinä, niin kasvatuskalaa ei sitten ole myynnissä. Siian sukulainenhan se on ja siika on enemmän verkkopyydyskala ja sen kasvatuskin onnistuu. Sitä sitten etelän herkkusuille, vaikka mielestäni harjus on ainakin tuoksultaan parempi, maussa ei varmaan suurta eroa.

Lohi nousee jokeen, niin minä perässä :) Toki muitakin syitä löytyy tänne tuloon. Täältä olen kotoisin.

• Thymallus kirjoitti:

Tämä valo täällä on aivan mahtavaa tähän aikaan vuodesta, mutta toisaalta talvi on sitten pitkä. Hurja likka olet, kun vielä valvot ja huomenna töitä :) Mutta etätyöhän ei kato kelloa :)

Pitäis huomenna tuota venekalustoa kuntoon ja vesille. Lohensoutu on se mikä tänne ajaa. Entisen nimimerkin salasana tuli siitä lajista. Piruillakseni laitoin sitten tämän, kun entinen oli unohtunut tai varmaan jo poistettu, kun käyttämättönä kymmenisen vuotta.

Harjus ei jostain syystä halua kasvaa muuta kuin villinä, niin kasvatuskalaa ei sitten ole myynnissä. Siian sukulainenhan se on ja siika on enemmän verkkopyydyskala ja sen kasvatuskin onnistuu. Sitä sitten etelän herkkusuille, vaikka mielestäni harjus on ainakin tuoksultaan parempi, maussa ei varmaan suurta eroa.

Lohi nousee jokeen, niin minä perässä :) Toki muitakin syitä löytyy tänne tuloon. Täältä olen kotoisin.

Simahdin sitten kuitenkin 😄

"Tämä valo täällä on aivan mahtavaa tähän aikaan vuodesta,"

- No voin kuvitella, mitä olen kuvista ihaillut.

Ai, sä olet sieltäpäin kotoisin, okei 😊
        Lohensoutu piti katsoa youtubesta. Vaikuttaa mukavalta harrastukselta. Siellä jossain on näköjään jotain oikein kisojakin järjestetty.

No, kaiken kaikkian kuulostaa kyllä mukavalta puuhalta. Nauti päivästä ja koko reissusta. Luin että kalaonnea ei saa toivottaa, mutta kireitä siimoja saa, niin niitä sitten. 😊

• Lillis2020 kirjoitti:

Lohensoutu piti katsoa youtubesta. Vaikuttaa mukavalta harrastukselta. Siellä jossain on näköjään jotain oikein kisojakin järjestetty.

No, kaiken kaikkian kuulostaa kyllä mukavalta puuhalta. Nauti päivästä ja koko reissusta. Luin että kalaonnea ei saa toivottaa, mutta kireitä siimoja saa, niin niitä sitten. 😊

Niin, niistä kaloista piti vielä.. ai siis sitä ei pysty kasvattamaan 😮, onpa jännää. No siian tiedän, niin sitten osaan sillä tavalla kuvitella harjuksenkin sitten.

Mä jotenkin muistelen nähneeni jonkun uutispärkän joskus viime vuonna siitä että lohet oli jotenkin kipeitä, onko sellaista nyt näkynyt siellä vai ovatko lohet terveitä siellä? Uutinen jäi mieleeni, kun se vaikutti niin mystiseltä. Oli yhtäkkiä kuolleita lohia siellä täällä ja kutsuttiinko niitä jopa zombie kaloiksi...

• Lillis2020 kirjoitti:

No kiitoksia toivotteluista. Siima oli jo kireällä ja ensimmäinen paistikala on jääkaapissa. Laitetaanko sinun toivottelujen piikkiin? :) Sitä kokoluokkaa että iltasella sen grillaa ja pistää tuulensuojaan kerralla. Oisko jotain 800 g luokkaa kokonaisena. Jos muutaman pikkutomaatin kylkeen, niin siinä on yhden miehen illallinen. Saattaa mennä vähän tuhdin puolelle, mutta nukuttaapa sitten hyvin, kun syö napansa täyteen taimenta. Ihan rannalta ja virvelikalustolla tutuista ottikuopista.

Lohensoutukilpailuun olen muistaakseni osallistunut kaksi kertaa. Ei ne niin innosta, kun ei ole kilpailullinen luonne. Ennemmin tykkään siitä luonto- ja maisemayhteydestä mikä juttuun kuuluu. Ehkä siihen liittyy tietyistä syistä myös tuollaista menneiden muistelua haikeudella, mutta siitä ei täällä sen enempää. Kilpailemalla saadaan monta asiaa pilalle :) Saaliskaan ei enää nykyään ole se pääasia, vaikka kyllä se tärppi aina saa veren liikkeelle.

• Lillis2020 kirjoitti:

Niin, niistä kaloista piti vielä.. ai siis sitä ei pysty kasvattamaan 😮, onpa jännää. No siian tiedän, niin sitten osaan sillä tavalla kuvitella harjuksenkin sitten.

Mä jotenkin muistelen nähneeni jonkun uutispärkän joskus viime vuonna siitä että lohet oli jotenkin kipeitä, onko sellaista nyt näkynyt siellä vai ovatko lohet terveitä siellä? Uutinen jäi mieleeni, kun se vaikutti niin mystiseltä. Oli yhtäkkiä kuolleita lohia siellä täällä ja kutsuttiinko niitä jopa zombie kaloiksi...

En ole ihan varma tuosta viljelysonnistumisesta, mutta jostain syystä sitä ei harrasteta. Veikkaan että se liittyy näihin suuren konsultin eli euron realiteetteihin. Mm. Siika, kirjolohi ja norjan kassilohi kasvavat niin paljon tehokkaammin keinotekoisella rehuruokinnalla, että harjusta ei yksinkertaisesti kannata, kun muut lohikalat kasvaa nopeammin ja isommiksi.

Zombilohet on ikävän tuttu ilmiö menneiltä kesiltä. Tulee vasta joskus loppupuolella kautta, kun vedet lämpiää liikaa. Joku vesihome se on kun iskee vahingoittuneisiin kaloihin ja nimen omaan lämpimissä vesissä. Tämä kesä näyttää taas siltä, että taitaa suosia uimaria enemmän kuin lohimiestä :) Mutta vielä vesi on korkealla ja viileätä. Jos alkaiskin kaivaa tuota uimapatjaa ja snorklausvehkeitä esiin :) Tiedän aivan mahtavan paikan siihen hommaan, kun vesi siinä lämpiää. On niinku ulkomailla olis, turkoosin sinistä vettä ja hiekkapohja. En ole pitkään aikaa linkittänyt mitään kuvia. Siellä kun käyn, niitä siitä on pakko laittaa :)

• Lillis2020 kirjoitti:

En usko, että olisit rikki. Pikemminkin vaan et ole kohdannut sitä oikeaa, joka saa sen pikku lämmön roihuksi.

Enkä usko, että hitaasti lämpeneminen huono juttu olisi, mutta kuhan nyt tapaat sen joka kolahtaa, se kolahtaa ja roihukin kasvaa. 😀

Se roihu vaan varttuu oikeanlaista sytyttäjää.

Sori, tähän väliin kommentointi. Pisti vaan rikki sana silmääni.

• Thymallus kirjoitti:

No kiitoksia toivotteluista. Siima oli jo kireällä ja ensimmäinen paistikala on jääkaapissa. Laitetaanko sinun toivottelujen piikkiin? :) Sitä kokoluokkaa että iltasella sen grillaa ja pistää tuulensuojaan kerralla. Oisko jotain 800 g luokkaa kokonaisena. Jos muutaman pikkutomaatin kylkeen, niin siinä on yhden miehen illallinen. Saattaa mennä vähän tuhdin puolelle, mutta nukuttaapa sitten hyvin, kun syö napansa täyteen taimenta. Ihan rannalta ja virvelikalustolla tutuista ottikuopista.

Lohensoutukilpailuun olen muistaakseni osallistunut kaksi kertaa. Ei ne niin innosta, kun ei ole kilpailullinen luonne. Ennemmin tykkään siitä luonto- ja maisemayhteydestä mikä juttuun kuuluu. Ehkä siihen liittyy tietyistä syistä myös tuollaista menneiden muistelua haikeudella, mutta siitä ei täällä sen enempää. Kilpailemalla saadaan monta asiaa pilalle :) Saaliskaan ei enää nykyään ole se pääasia, vaikka kyllä se tärppi aina saa veren liikkeelle.

Oi! No siinä on hyvänkokoinen saalis 😎 Kiva kuulla! Heh, no jos toivotuksella oli vaikutusta niin aina vaan parempi tietysti ;)

800 g on jo varsin miehinen annos 😄 mutta onhan se herkkua...

"Kilpailemalla saadaan monta asiaa pilalle". Totta. Eipä ole itsellänikään mikään kilpailullinen luonne.

Kyllä kuulostaa niin kivalta puuhalta tuo, että tässä kun silmänsä sulkee, voi melkein aistia tunnelman. Ja tuli muuten ihan pakottava tarve saada nyt kahvia ja lämminsavulohivoileipää 😋 😄

Kiva kun kirjoittelit, nautinnollista iltaa! 😊

• Lillis2020 kirjoitti:

Huomasin että täälläkin oli kysymys, nyt kun tuoreemmin silmin katselin.

"kysyn toistuvasti itseltäni, pitäisikö siinä tyhjiössä olla jotain? Liekki? Roihu? Vai voiko se vaan olla sellainen tyhjä lämmin tila, mikä hiljalleen ehkä täyttyy, jos on täyttyäkseen."

Tyhjiöllä on tapana täyttyä, mutta tarvitseeko senkään tapahtua räjähdyksenomaisesti? Useimmiten ne täyttyy tihkuen vuotamalla ja lopputulos voi olla vakaampi.

Ihmisillä tietysti riippuu persoonasta, minkälaista räiskettä kaipaa, että tuntee elävänsä. Omalla kohdalla olen huomannut, että elämänkokemukset tasaa menoa kaikilta osin. Ja ehkä lähtötasokaan ei ole ollut kovin räjähtelevän pirskahteleva.

• Thymallus kirjoitti:

En ole ihan varma tuosta viljelysonnistumisesta, mutta jostain syystä sitä ei harrasteta. Veikkaan että se liittyy näihin suuren konsultin eli euron realiteetteihin. Mm. Siika, kirjolohi ja norjan kassilohi kasvavat niin paljon tehokkaammin keinotekoisella rehuruokinnalla, että harjusta ei yksinkertaisesti kannata, kun muut lohikalat kasvaa nopeammin ja isommiksi.

Zombilohet on ikävän tuttu ilmiö menneiltä kesiltä. Tulee vasta joskus loppupuolella kautta, kun vedet lämpiää liikaa. Joku vesihome se on kun iskee vahingoittuneisiin kaloihin ja nimen omaan lämpimissä vesissä. Tämä kesä näyttää taas siltä, että taitaa suosia uimaria enemmän kuin lohimiestä :) Mutta vielä vesi on korkealla ja viileätä. Jos alkaiskin kaivaa tuota uimapatjaa ja snorklausvehkeitä esiin :) Tiedän aivan mahtavan paikan siihen hommaan, kun vesi siinä lämpiää. On niinku ulkomailla olis, turkoosin sinistä vettä ja hiekkapohja. En ole pitkään aikaa linkittänyt mitään kuvia. Siellä kun käyn, niitä siitä on pakko laittaa :)

Niin joo, kuulostaa loogiselta. Rahaa ratkaisee tietysti aina. Voitot maksimoidaan aina. Vesihome... niiinhän se taisi ollakin. Ikävää, että sellaista päässyt sinne tulemaan, ja ettei siitä pääse eroon 😔

Oooh.. kuulostaapa ihanalta! 🤩 joo... kuvia, kiitos 😊

• Lillis2020 kirjoitti:

Oi! No siinä on hyvänkokoinen saalis 😎 Kiva kuulla! Heh, no jos toivotuksella oli vaikutusta niin aina vaan parempi tietysti ;)

800 g on jo varsin miehinen annos 😄 mutta onhan se herkkua...

"Kilpailemalla saadaan monta asiaa pilalle". Totta. Eipä ole itsellänikään mikään kilpailullinen luonne.

Kyllä kuulostaa niin kivalta puuhalta tuo, että tässä kun silmänsä sulkee, voi melkein aistia tunnelman. Ja tuli muuten ihan pakottava tarve saada nyt kahvia ja lämminsavulohivoileipää 😋 😄

Kiva kun kirjoittelit, nautinnollista iltaa! 😊

800 g suolitamattomasta taimenesta jää varmaan jotain 400 g jäljelle perkauksen ja pannulla pyöräyttämisen jälkeen. Se ei tarvi muuta ku voita, suolaa ja ne pikkutomaatit, niin saadaan omatoimista herrojen herkkua :)

• Thymallus kirjoitti:

Huomasin että täälläkin oli kysymys, nyt kun tuoreemmin silmin katselin.

"kysyn toistuvasti itseltäni, pitäisikö siinä tyhjiössä olla jotain? Liekki? Roihu? Vai voiko se vaan olla sellainen tyhjä lämmin tila, mikä hiljalleen ehkä täyttyy, jos on täyttyäkseen."

Tyhjiöllä on tapana täyttyä, mutta tarvitseeko senkään tapahtua räjähdyksenomaisesti? Useimmiten ne täyttyy tihkuen vuotamalla ja lopputulos voi olla vakaampi.

Ihmisillä tietysti riippuu persoonasta, minkälaista räiskettä kaipaa, että tuntee elävänsä. Omalla kohdalla olen huomannut, että elämänkokemukset tasaa menoa kaikilta osin. Ja ehkä lähtötasokaan ei ole ollut kovin räjähtelevän pirskahteleva.

Ei tosiaan tarvitse olla mitään räjähdyksenomaista. En varmaan edes jaksaisi sellaista saati uskoisi tunteiden aitouteen enää jos niin kävisi. Ei, hitaasti hyvää tulee. Muutos itsessä on kuitenkin suuri tässä mielessä. On hämmentävää, miten paljon ne kokemukset tosiaan kuten sanoit tasaa menoa.

• Thymallus
        Lillis2020 kirjoitti:

Ei tosiaan tarvitse olla mitään räjähdyksenomaista. En varmaan edes jaksaisi sellaista saati uskoisi tunteiden aitouteen enää jos niin kävisi. Ei, hitaasti hyvää tulee. Muutos itsessä on kuitenkin suuri tässä mielessä. On hämmentävää, miten paljon ne kokemukset tosiaan kuten sanoit tasaa menoa.

Kiitokset muuten hyvästä avauksesta palstalla pitkään aikaan ja hyvää illan jatkoa.
        Täytyy lähteä muihin puuhiin.

• Thymallus kirjoitti:

800 g suolitamattomasta taimenesta jää varmaan jotain 400 g jäljelle perkauksen ja pannulla pyöräyttämisen jälkeen. Se ei tarvi muuta ku voita, suolaa ja ne pikkutomaatit, niin saadaan omatoimista herrojen herkkua :)

Niin tietty, olisi pitänyt mun mainita tuossa että miinus hävikit, mutta se jäi vaan ajatuksen asteelle. On silti ihan miehinen annos 😄

• Thymallus kirjoitti:

Kiitokset muuten hyvästä avauksesta palstalla pitkään aikaan ja hyvää illan jatkoa.
        Täytyy lähteä muihin puuhiin.

Kiitos kuuluu kaikille teille osallistujille, ilman teitä tämä olisi ollut monologia. Mukavaa iltaa 😊

• TheBeast kirjoitti:

En usko, että olisit rikki. Pikemminkin vaan et ole kohdannut sitä oikeaa, joka saa sen pikku lämmön roihuksi.

Enkä usko, että hitaasti lämpeneminen huono juttu olisi, mutta kuhan nyt tapaat sen joka kolahtaa, se kolahtaa ja roihukin kasvaa. 😀

Se roihu vaan varttuu oikeanlaista sytyttäjää.

Sori, tähän väliin kommentointi. Pisti vaan rikki sana silmääni.

Näin se varmaan on :) eikä mitään tarvitse pahoitella, tämähän on keskustelupalsta :)

• Lillis2020 kirjoitti:

Näin se varmaan on :) eikä mitään tarvitse pahoitella, tämähän on keskustelupalsta :)

Jeps. Tärkeintä kaiket on, että vakka kantensa löytää. Oli se roihu millä volyymella tahansa.

Silleen, mikä itelle hyvältä tuntuu.

• Anonyymi
        Lillis2020 kirjoitti:

Siis tarkoitat perhokalastusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis tarkoitat perhokalastusta.

Joo. Ässät oli alennusmyynnissä viime yönä niin tarttui mukaan. Hyvin selvittiin onneksi Thymalluksen kanssa siitäkin 😄

• Itse ajattelen kokeneeni kaikki nuo kolme tunnetta.
      Hullaantuminen on nimensä mukaisesti hulluutta. Sellaista stalkkerimaista sekoamista. Eniten sitä oli tietysti nuorena, oli Duran Duranit, Dingot ja joku opettajakin🙄 Myöhemmin oli joku sellainen, jolta tuli jo sitten vastakaikuakin, jopa enemmän, kuin mitä itse antoi.Silti se oli jotenkin epärealistista, sellaista mikä ei juuri mitenkään toteutunut. Oli kaikenlaisia esteitä, vaikkapa se, että toinen asui tuhansien kilometrien päässä tai oli varattu tai mitä ikinä. Hullaantumiseen liittyy epärealistisuus. Tunne on valtavan voimakas juuri siksi, koska kohde on syystä tai toisesta saavuttamaton. Ja jos kohde muuttuu sellaiseksi, että sen voi saavuttaa, kiinnostuu laimenee, jopa loppuu. En koe, että hullaantumisesta voisi syntyä vuosia kestävää parisuhdetta, joku lyhyt juttu ehkä, mikä särkisi sydämen, jos sen ajattelisi olevan ikuista. Mutta kauniita muistoja siitä voi syntyä, toki.

Ihastuminen voi olla alkusoittoa rakastumiselle. Mutta se voi olla myös sitä, että ihastumiselle on tilaus. Elämässä on tyhjä aukko joka kaipaa sitä ihastumista ja siitä tulevaa energiaa. Minä olen aika herkkä ihastumaan, tavallaan. Mutta en tavoittele ihastumisen kohteita. Tiedän yleensä, että olen enemmän ihastunut ihastumisen tunteeseen, kuin kohteeseen.

Rakastuminen on sitä, että tuntee, että on löytänyt elämänsä puuttuvan palasen ja olisi vaikea jatkaa elämää ilman, että tämä pala on paikoillaan omassa palapelissä. Toinen ihminen erilaisuudellaan ja samanlaisuudellaan täydentää omaa elämää juuri sopivasti. Rakastumisiakin voi silti olla monta elämässä. Puuttuvan palasen voi löytää vielä vanhainkodissa, uskon minä.

• Anonyymi

Juuri tuo että pitää olla tyhjä aukko joka kaipaa ihastumista. Joskus siihen ei ole mitään tarvetta tai sitten elämässä on kauan ollut vaikeaa, mikä vie paljon voimia ja tunteet ovat silloin ylipäätään latistuneet. Jos vaikka kokisikin ihastumisen tunteita niin joko ne eivät kestä kauan tai niihin ei ole tarvetta niin kauan kuin ei ole jaksamista. Tai sitten tarvitsee paljon yksin olemista niin silloin ei ole tarvetta romantiikalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri tuo että pitää olla tyhjä aukko joka kaipaa ihastumista. Joskus siihen ei ole mitään tarvetta tai sitten elämässä on kauan ollut vaikeaa, mikä vie paljon voimia ja tunteet ovat silloin ylipäätään latistuneet. Jos vaikka kokisikin ihastumisen tunteita niin joko ne eivät kestä kauan tai niihin ei ole tarvetta niin kauan kuin ei ole jaksamista. Tai sitten tarvitsee paljon yksin olemista niin silloin ei ole tarvetta romantiikalle.

Ihastumisen sijaan sen tyhjän aukon voi korvata myös vaikka jollain luovalla toiminnalla. Yksin olo on myös itselle äärimmäisen tärkeää. Yksin olo on koko ajan kortilla, mutta sitä saa riittävästi jos on yhdessä ihmisen kanssa, jolle se myös on hyvin tärkeää.

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Ihastumisen sijaan sen tyhjän aukon voi korvata myös vaikka jollain luovalla toiminnalla. Yksin olo on myös itselle äärimmäisen tärkeää. Yksin olo on koko ajan kortilla, mutta sitä saa riittävästi jos on yhdessä ihmisen kanssa, jolle se myös on hyvin tärkeää.

Niinpä. Ei varmaan onnisty yhdessäolo jos toinen viihtyy yksin ja toinen tykkää kulkea porukoissa.

• Anonyymi

Ihastuneen keskittymiskyky kapenee ja kohdistuu ihastukseen
      Lähes jokainen aikuinen on varmasti jossakin vaiheessa elämäänsä ollut ihastunut. Ihastumisen syntymiselle ei oikeastaan voi mitään.

Tunne voi saada leijailemaan pilvissä, ja olla hyvinkin koukuttavaa, mutta joskus se voi myös pelottaa. Ihastuksen kohteessa jatkuvasti pyörivät ajatukset voivat tuntua pakkomielteisiltä.

Toiset ihastuvat useammin ja voimakkaammin

Jotkut ihmiset tuntuvat olevan koko ajan ihastuneita. Jotkut taas ihastuvat niin voimakkaasti, että ovat valmiita menemään äärimmäisyyksiin tunteensa vallassa.

https://seura.fi/hyvinvointi/ihastunut-leijailee-pilvilinnoissa-ja-tekee-hulluja-asioita-thln-tutkimusprofessori-kertoo-miksi/

• Anonyymi

Ihastuminen voi muistuttaa pakkomielteistä oireyhtymää, koska se aiheuttaa muutoksia aivokemioissa. Osalla ihmisistä nämä muutokset ovat voimakkaampia kuin toisella riippuen ihastujan persoonallisuudesta ja ihastuksen voimakkuudesta.

Ihastuminen voi saada aikaan pakonomaista kiinnostusta ihastuksen kohdetta kohtaan: Toisen liikkeiden tiivistä seuraamista sosiaalisessa mediassa, pakonomaista tarvetta soittaa toiselle tai järjestellä tilanteita niin, että "törmää" taas häneen.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000662897.html

• Anonyymi

Ihastumisvaihe herättää yleensä ihastujassa ahdistuksen, koska toinen osapuoli saattaa perääntyä tai ei ainakaan ole "yhtä täysillä" mukana suhteessa.🤦‍♂️

• Anonyymi kirjoitti:

Ihastumisvaihe herättää yleensä ihastujassa ahdistuksen, koska toinen osapuoli saattaa perääntyä tai ei ainakaan ole "yhtä täysillä" mukana suhteessa.🤦‍♂️

Niinno tarviiko välttämättä olla suhteessakaan ahdistuakseen? Voihan sitä vaan pettyäkin rajusti itseensä, toiseen, tilanteeseen kaikkeen siihen hämmenykkseen mitä ne tunteet aiheuttaa ihmisessä? Eräänlainen shokki se ahdistus?

Kunhan mietin, ihmiset on erilaisia. Mihin joku ei korvaansa lotkauta, niin toiselle se on maailman loppu tunnetasolla.

• TheBeast kirjoitti:

Niinno tarviiko välttämättä olla suhteessakaan ahdistuakseen? Voihan sitä vaan pettyäkin rajusti itseensä, toiseen, tilanteeseen kaikkeen siihen hämmenykkseen mitä ne tunteet aiheuttaa ihmisessä? Eräänlainen shokki se ahdistus?

Kunhan mietin, ihmiset on erilaisia. Mihin joku ei korvaansa lotkauta, niin toiselle se on maailman loppu tunnetasolla.

Mitä se pettymyksen tunne sitten on niin aika hyvin avattu, jos sanana hankala sisäistää. :)

https://mieli.fi/fi/mielenterveys/itsetuntemus/tunteet/pettymys

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Mitä se pettymyksen tunne sitten on niin aika hyvin avattu, jos sanana hankala sisäistää. :)

Nonni.tuttu naama. Sitä vaan että kuin jaksatte kirjottaa nii vi.un pitkiä viestejä ettei niitä jaksa lukea.katsoo et jooooo jatkuu vaa ja ohi menee. Ei kukaan jaksa kuunnella toisen elämästä mitää romaania. Vaan oonko poikkeus sitten?tai hänen ajatuksistaan .en edes jaksa keskittyä että viitsisin omat ajatukset tänne kirjoittaa vaikka niitä on!kelle kuuluis ja vit.nko väliä.🧜‍♀️

• Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

Ei pety kun vaatii vain itseltään ja sisäistää omat kykynsä. Vastapuolelta ei kannata vaatia mitään, luonnostaan asioiden pitää tulla.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Ei pety kun vaatii vain itseltään ja sisäistää omat kykynsä. Vastapuolelta ei kannata vaatia mitään, luonnostaan asioiden pitää tulla.

AV

Hmm. Nojoo. En taida haluta avata enempää tästä. Mutta ehkä tosiaan parempi, kun ei ylipäänsä odota mitään keltään mitenkään, niin ei pety.

Ihan totakaan en meinannut mitä sä meinasit, mutta en osaa järkevästi pukea sanoiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Nonni.tuttu naama. Sitä vaan että kuin jaksatte kirjottaa nii vi.un pitkiä viestejä ettei niitä jaksa lukea.katsoo et jooooo jatkuu vaa ja ohi menee. Ei kukaan jaksa kuunnella toisen elämästä mitää romaania. Vaan oonko poikkeus sitten?tai hänen ajatuksistaan .en edes jaksa keskittyä että viitsisin omat ajatukset tänne kirjoittaa vaikka niitä on!kelle kuuluis ja vit.nko väliä.🧜‍♀️

V. ttu, tää on julkinen päiväkirja. Hähäh. 😂🤗

• Johan se vaikeita kyselee. Hullaantua voi vaikka harrastuksesta, varmaankin se ero on että hullaantuminen näyttäytyy joillekin selkeämmin kuten vaikka ystäville erityisesti kuin sille josta on hullaantunut. Toki saattaa näkyä myös sille jolle on hullaantunut mutta kykeneekö taas se kohde tunnistamaan hullaantuminen vai näyttäytyykö se kohteelle aivan toisella merkityksellä. Varmaankin hullaantuminen yksilöön johtuu enemmän sen yksilön persoonasta ja tavoista mitkä myötävaikuttaa siihen tilanteeseen päätymistä. Joku varmasti tekee jonkinasteisen korkean vaikutuksen ja saattaa olla että myös ihastumista on kyseessä. Hullaantua voi puolisostaankin monien vuosien jälkeen, joten en näkisi sitä pelkästään pakkomielteisenä fiksaationa. Joku fanaatikko voi hullaantua eläinten uhraamisesta alttarille, niin se nautinto on varmasti ne kynttilät ja eläimenveri. Hullaantumisia on lopulta niin eri asteisia ja riippuen mihin yksilö oikeastaan hullaantuu ja miten kertoisi huomattavasti enemmän. Jostakin voi hullaantua niin että se terve järkikin pysyy mukana, onko se hullaantuminen sitten rasittavaa kolmansienosapuolien mielestä on toinen juttu. Jonkun yltiöpäinen hehkuttaminen ja korostaminen ystäväpiirissä tai kutsuilla tms.

Ihastuminen on siitä hauskaa, että se saattaa näyttäytyä tismalleen samalla tavalla kuin hullaantuminen. Terve järki saattaa kadota ja maalaillaan pilvilinnoja, tehdään hulluja asioita. Ihastuminen saattaa jopa osittain viedä hullaantumiselta jalat alta. Aivan yksilöllistä kuinka kukin ihastuu. Niin ikään ihastua voi moneen asiaan, persoonaan.

Rakastuminen on siitä hauska, että sekin voi näyttäytyä niin monimuotoisesti että sitäkin voi verrata hullaantumiseen ja ihastumiseen. Mitä eroa noilla on, niin ovat eri sanoja, kaikilla noista voi olla taipumus näyttäytyä ja toimia tismalleen samalla tavalla.

Kaikille noille on sijaa, kaikki voi tapahtua kerralla, mitään ei varmasti alkuun tarvita, kaikki on nupin sisällä tapahtuvia asioita, mitkä voivat olla yksipuolisia tai molemminpuolisia samaan aikaan ja kaikilla tavoilla joita on vaikea erotella toisistaan ja määritellä mikä on kyseessä.

Kevennyksenä. Minäkin olen ihastunut Kassandraan, hullaantunut assassins creedistä ja palavasti rakastunut Ubisoftiin. 😜😏

• No moikka pitkästä aikaa! Kiva kun tulit piipahtamaan 🤗

Joo, mä vähän jäin pohtimaan asioita ja jotenkin siitä sitten joku aloitus tuli tehtyä. Olet niin oikeassa. Kun tilanteita on loputon määrä, niin kaikkihan nuo ovat mahdollisia ja sekoittuvatkin varmasti joissain tilanteissa kaikki keskenään kyllä. Luulenpa että sain Thymalluksen viestistä vastauksen sellaiseen syvemmällä olleeseen kysymykseen mitä en aloituksessa osannut kirjoittaa auki.

Mitä sulle kuuluu? Miten juhannus meni? 😊

• Lillis2020 kirjoitti:

No moikka pitkästä aikaa! Kiva kun tulit piipahtamaan 🤗

Joo, mä vähän jäin pohtimaan asioita ja jotenkin siitä sitten joku aloitus tuli tehtyä. Olet niin oikeassa. Kun tilanteita on loputon määrä, niin kaikkihan nuo ovat mahdollisia ja sekoittuvatkin varmasti joissain tilanteissa kaikki keskenään kyllä. Luulenpa että sain Thymalluksen viestistä vastauksen sellaiseen syvemmällä olleeseen kysymykseen mitä en aloituksessa osannut kirjoittaa auki.

Mitä sulle kuuluu? Miten juhannus meni? 😊

Täytyy etsiä ja lukea harjuksen kommentti, niin paljon viestejä ettei jaksanut kaikkia lukea ja päätin siirtyä kommentoimaan. Noi kaikki asiat ovat sellaisia että saattavat viedä mennessään ja tuntua miellyttävälle, varsinkin jos niihin saa vastakaikua tai ovat molemminpuolisia. Yksipuolisessa vahvassa ihastuksessa ja/tai hullaantumisessa voi olla kova kolahdus, kantapää kipeänä ja siivet palaneena. Kovin elävästi noita ei omalla kohdalla muista mutta yhden kaverin kohdalla kyllä kun antautui hölmösti vietäväksi ja järki oli täysin sumentunut. Lopulta sai siipeensä mutta onneksi ei kovin pahasti. Yleensä kokemus opettaa, mutta harmillisesti ei tässä kyseisessä tapauksessa. Vaihtoehtoja tosiaan on paljon ja täytyy toivoa heidän kohdallaan ketkä hullaantuu/ihastuu niin että järki meinaa mennä saa sitä vastakaikua eikä joudu sellaiseen tilanteeseen että vastapuolella on jokin hyväksikäyttäjä tai narsistinen persoona.

Ihan hyvää kuuluu, juhannus onneksi oli ja meni. Siitä ei kauheasti kerrottavaa ole, tai ei ainakaan mitään julkaisukelpoista. 😁 Hiukan tuli grillailua ja pitkästä aikaa tuli talviturkki menetettyä. Hiukan jänskätti että uppoaako pohjaan kuin kivi. Ei onneksi ollut uimataito vielä pahasti unohtunut. Keskivaikea uniapnea todettiin ennen juhannusta ja varmuudeksi saanut sen 2 viikkoa tehdä kotona pef-seurantaa. Keski-iällä puhjennut allergiakin vaivaa pahemmin näin kesästä. Mitä sinulle kuuluu ja miten sinun juhannus meni?

• Jascal kirjoitti:

Täytyy etsiä ja lukea harjuksen kommentti, niin paljon viestejä ettei jaksanut kaikkia lukea ja päätin siirtyä kommentoimaan. Noi kaikki asiat ovat sellaisia että saattavat viedä mennessään ja tuntua miellyttävälle, varsinkin jos niihin saa vastakaikua tai ovat molemminpuolisia. Yksipuolisessa vahvassa ihastuksessa ja/tai hullaantumisessa voi olla kova kolahdus, kantapää kipeänä ja siivet palaneena. Kovin elävästi noita ei omalla kohdalla muista mutta yhden kaverin kohdalla kyllä kun antautui hölmösti vietäväksi ja järki oli täysin sumentunut. Lopulta sai siipeensä mutta onneksi ei kovin pahasti. Yleensä kokemus opettaa, mutta harmillisesti ei tässä kyseisessä tapauksessa. Vaihtoehtoja tosiaan on paljon ja täytyy toivoa heidän kohdallaan ketkä hullaantuu/ihastuu niin että järki meinaa mennä saa sitä vastakaikua eikä joudu sellaiseen tilanteeseen että vastapuolella on jokin hyväksikäyttäjä tai narsistinen persoona.

Ihan hyvää kuuluu, juhannus onneksi oli ja meni. Siitä ei kauheasti kerrottavaa ole, tai ei ainakaan mitään julkaisukelpoista. 😁 Hiukan tuli grillailua ja pitkästä aikaa tuli talviturkki menetettyä. Hiukan jänskätti että uppoaako pohjaan kuin kivi. Ei onneksi ollut uimataito vielä pahasti unohtunut. Keskivaikea uniapnea todettiin ennen juhannusta ja varmuudeksi saanut sen 2 viikkoa tehdä kotona pef-seurantaa. Keski-iällä puhjennut allergiakin vaivaa pahemmin näin kesästä. Mitä sinulle kuuluu ja miten sinun juhannus meni?

No kuulostaa että oli kuitenkin aika mukava juhannus 😊. Minäkin olen jo uimassa käynyt ja jopa useamman kerran, mikä ihan poikkeuksellista jopa. Jotenkin vaan kun olen vähän taas innostunut liikkumaan fillarilla, niin on tullut valittua se kaikkein kauimpana oleva ranta ja sit kun sinne asti on polkenut, niin ei kahta kysymystäkään mitä ensimmäisenä tekee. Uimaan 😄

Tosi harmi tuo uniapnea, mutta hyvä kun se nyt on todettu, niin saat siihen apua. Unenlaatu paranee kivasti. Tuota siitepölyä on muuten ihan kamalasti tänä vuonna. Olen ollut ihan pulassa allergiani kanssa. Juoksulenkkejä ei pysty tekemään tällä hetkellä lainkaan, kun henki ei kulje. Tai noh, sateen jälkeen kun on vähän kuivunut, niin pystyy, muuten ei.

Minulle kuuluu kiitos kyllä oikein hyvää. Viihdyn, pidän arjestani ja elämä tuntuu kivalta. Juhannus meni rauhallisesti. Täällä ei oikein ollut kauheasti mitään paikkoja auki, niin meno ei senkään takia kovin villiksi yltynyt 😄

• Lillis2020 kirjoitti:

No kuulostaa että oli kuitenkin aika mukava juhannus 😊. Minäkin olen jo uimassa käynyt ja jopa useamman kerran, mikä ihan poikkeuksellista jopa. Jotenkin vaan kun olen vähän taas innostunut liikkumaan fillarilla, niin on tullut valittua se kaikkein kauimpana oleva ranta ja sit kun sinne asti on polkenut, niin ei kahta kysymystäkään mitä ensimmäisenä tekee. Uimaan 😄

Tosi harmi tuo uniapnea, mutta hyvä kun se nyt on todettu, niin saat siihen apua. Unenlaatu paranee kivasti. Tuota siitepölyä on muuten ihan kamalasti tänä vuonna. Olen ollut ihan pulassa allergiani kanssa. Juoksulenkkejä ei pysty tekemään tällä hetkellä lainkaan, kun henki ei kulje. Tai noh, sateen jälkeen kun on vähän kuivunut, niin pystyy, muuten ei.

Minulle kuuluu kiitos kyllä oikein hyvää. Viihdyn, pidän arjestani ja elämä tuntuu kivalta. Juhannus meni rauhallisesti. Täällä ei oikein ollut kauheasti mitään paikkoja auki, niin meno ei senkään takia kovin villiksi yltynyt 😄

Uimassa on tullut runsaasti käytyä, ihan joka päivä ei jaksa, mutta melkein päivittäin tai joka toinen päivä. Viimeksi tuli pulikoitua noin 3h niin uni tuli hyvin ja olo oli täysin vetelä. Hiukan ehti selkä palamaan auringossa vaikka vain muutaman minuutin oli ilman pyyhettä, useimmiten suojaudu heti vedestä poistuessa ahnailta hyönteisiltä. Varsinkin kuumalla on mukava käydä viilentymässä, uimashortseja voi varmuudella pitää jalassa jos vaikka eksyy pikaisesti pulikoimaan.

Tuohon uniapneaan saa apua heti kun korona on ohi. Eli ei ihan heti. 😂 En enää muista mitä tarkalleen luki, lähete on vastaanotettu ja palavat myöhemmin asiaan. Tuo allergia itselläni ei onneksi kauhein usein voimakkaasti vaivaa tai sitten sitä ei vain tule kovinkaan paljon noteerattua. Tuota siitepölyä oli joku päivä erittäin runsaasti kun pihakalusteiden päällä oli paksu keltainen kerros, viime vuonna muistaakseni joku puu kukki niin että vaikutti melkein lumisateelta ja maa oli valkoinen tämän puun siitepölystä.

• Termit nyt on termejä ja jokainen määrittää ne persoonansa ja historian kokemusten kautta.

Itse erottelen ne omiin tunteisiin odotettavan palautteen kautta. Hullaantua voi vaikka musiikista, työstä tai vaikka harrastuksista. Jos itse istun vaikka kosken varrella ja nautin sen pauhusta niin lasken sen hullaantumiseksi. Koski siinä kohisee vaikka minun tunteeni olisivat mitä. Kyllähän voi hullaantua vaikka vallasta tai rahasta.

Ihastuminen taas on sitä että niihin omiin positiivisiin tunteisiin odotetaan positiivista palautetta. Näitä nyt voi tulla toiselta ihmiseltä tai vaikka lemmikiltä.

Rakastumisen näen taas askeleena eteenpäin siinä mielessä että pystytään ottamaan mukaan myös negatiiviset tunteet pelkäämättä toisen reaktiota.

Itse en oikeastaan koe ihastumista vaan yleensä parisuhteet on alkaneet vaan treffeillä jota seuranneet toiset jne kunnes huomaa että ensimmäisen kinan tai riidan jälkeen yhdessäolo tuntuu edelleen helpolta. Silloin käy mielessä että toinenhan taitaa olla rakas.
      Siksi esimerkiksi termi kemia tai sanonta saada sukat pyörimään jaloissa on hieman vieras jos puhutaan ihmisistä jotka hakee pidempää suhdetta. Jää sellainen olo että toivovat tuota ihastumisen tunnetta ihan tunteen vuoksi.

• Olipa hieno vertauskuva tuo kosken pauhu. Melkein kuulin sen kun luin (tykkään itsekin)

Sulla on oikeastaan aika selkeä ja kiva tyyli lähestyä tuota asiaa, kun tässä olen tykönäni miettinyt miten oma suhtautumiseni just siihen ihastumiseen on muuttunut, kun ei tunnu enää tulevan sellaista vahvaa ihastumisen tunnetta. Annoit ajattelemisen aihetta. Kiitos kun jaoit tämän.

• Anonyymi

Minulle on käynyt lukemattomia kertoja niin, että en saa niitä ketä haluan ja en halua niitä, jotka saisin. Tälläkin hetkellä olen Ihastunut mieheen, josta ei todellakaan ole minulle mieheksi. Mutta hän nyt vain sattui olemaan usean joukosta ainut, joka pisti jalat veteliksi.

Aivoni sanovat vain, että tuon miehen minä haluan! Kuukauden päästä todennäköisesti itken tilanteen mahdottomuutta. Siitä huolimatta olen sen verran hölmö enkä opi virheistäni, jotka koskevat ihastumista, vaan otan riskejä aina uudelleen.

• Anonyymi

1. Hullaantuminen henkilöön fyysisen/jonkun muun pinnallisen seikan perusteella. Toimii suhteen alkuvaiheessa syöttinä. Kummankin pitää olla vähän syötti toiselle, jotta alku on tasapainoinen. Yksipuoliset hullaantumiset ovat ikäviä ja usein päättyvät pettymykseen, kun toinen ei vastaa hullaantumiseen ikinä, kyyneliin ja jopa hyväksikäyttöön.

2. Ihastuminen. Vetovoima jatkuu pintaa syvemmälle tutustuessa ja toisen ihmisen luonteenpiirteet ja tavat uutudessaan herättävät ihastuksen tunnetta.

3.Rakastuminen. Tunne kehittyy sidokseksi toiseen ihmiseen. Sitoutuminen, omiatautuminen, huolenpito. Ihastus on tavoittanut oman sielullisen tason ja toinen henkilö on tullut sieluntasolla tärkeän tuntuiseksi. Kemiallisesti rakastuminen on sitouttavaa ja myös vapauttavaa, koska kyseinen henkilö on lopulta psyykessä leimaantunut rakkaudeksi epäröintivaiheen jälkeen.

Eli sanoisin, että ajallisesti eroavat ja tietysti myös siten, että eri ihmisten kanssa pääsee kullekkin tasolle eri tasoisesti.

Huom! Rakastaminen ei vielä ole sitoutumista. Sitoutuminen on myös järjellinen päätös viettää elämäänsä jonkun tietyn henkilön kanssa. Ihmistä voi myös rakastaa sielullisesti ja sukupuolisesti, mutta tuntea, ettei tämä kuitenkaan ole "se oikea".

• Anonyymi

Syvälliset tunteet voivat tulla myös toisessa järjestyksessä. Ensin voi ihastua , rakastua ja viimeisenä hullaantua. Mietitään vaikka tilannetta jossa tapaat ihmisen johon ihastut, tutustut ja rakastut. Jos tämä henkilö lähtee elämästäsi pois muutamaksi kuukaudeksi voi joskus tuntea hullaantumisen tunteita, jos ei aivan hulluuntumisen tunteita. Joihinkin ihmisiin syntyy tunnetason riippuvuussuhde jota ilman on vaikea elää.

Tunneasiat ovat ihmeellisiä ja joskus tarvitaan omaa aikaa jotta voi käsitellä omia tunteitaan. Olenko rakastunut, ihastunut ja mitä olen valmis kohteen vuoksi tekemään, itsestäni ja elämästäni muuttamaan tarvittaessa.
        Tunnetason tarpeet ovat seksuaalisten tarpeiden ulkopuolisia asioita. Voit ihastua ja rakastua naiseen vaikka hän olisi se maailman huonoin seksikumppani jonka olisit tavannut. Ulkonäkökään ei tuolloin ole merkittävä tekijä. Kysymys on elämäntilanteen tuomasta tarpeesta mitä itse kokee henkisesti tarvitsevansa? On aikoja jolloin voi ihastua ja rakastua herkemmin ja aikoja jolloin ei koe tarvetta oman elämänsä muutoksille.

Me ihmiset olemme joskus outoja emmekä aina ymmärrä omia tunteitamme tai sitä mitä on ihastuminen, hullaantuminen tai rakastuminen;) Yhtä tunteiden sekamelskaa elämä on, ei voi raamittaa yksittäisiä tunteita. Vihakin voi saada voimansa rakkaudesta.

AsianVierestä

• Anonyymi

Naiset kiinnostuu väkivaltaisista miehistä. Lukekaa vaikka uutisia niin joka päivä joku nainen hakataan ja se on naisen aviomies.

• Anonyymi

Niin, tuohan on todella surullinen tilanne, mistä ei todellakaan voi niitä naisia lähteä syyllistämään, vaan pitäisi kääntää katseet miehiin ja kysyä, miksi miehet ovat väkivaltaisia?

• Anonyymi

Eivät naiset kiinnostu väkivaltaisista miehistä, miehet esittävät rakkauksiaan, lupauksia sataa, sinua kannan, huolehdin ja rakastan. Nyrkki silmään, kun epäilet, sinun syysi, kun et luota valheisiini.

• Anonyymi

Hullaantuminen tulee yllättäen, liittyen vain ajatuksiin. Ihastuminen vaatii persoonan, ihastumisen kohteen, edeten, joko tai, tutustumisen yhteydessä rakastumiseen, sekin jonkinlaista hullaantumista. Vasta aika tuo vakaan rakkauden. Mihinkään ei ole oikotietä. Luottamus on tärkein ominaisuus, toisen huomioon ottaminen, arvostaminen. Pettymykset kipeätkin myönnettävä. Vain toisen onni, on molempien onnettomuus.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      227
      2003
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1251
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1075
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      794
    Aihe