Jenkki kevytkuorma-auto veturina

Anonyymi

Hyviä autoja vaunun vetoon on varmaan paljon. Mutta monta ollut meilläkin, tuo duramax 6.6 diiseli on kyllä tosi raaka peli. Voima riittää viemään yli 2000 kg vaunuu.

54

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä luulisi tuolla litramäärällä saavan amerikan insinöörinkin tehoa ja vääntöä aikaiseksi. Mitään järkiperustetta en itse keksi miksi normaalia asuntovaunua pitäisi vetää kuorma-autolla. Jokainen saa tietysti tehdä asiat miten haluaa.

      • Anonyymi

        Näyttämisen halu..muuta en keksi. Joillakin kaikki pitää olla suurta.


      • Anonyymi

        Ainakin se vaikutus on että polttoainetta menee aivan yhtä paljon olkuun vaunu perässä tai ei.

        Onhan tuota tullut kokeiltua että kyllä tavallisen retkeilyautonkin perässä 2000 kg vaunu tulee helposti. Ei siihen tarvita isokoneista kuorma-autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin se vaikutus on että polttoainetta menee aivan yhtä paljon olkuun vaunu perässä tai ei.

        Onhan tuota tullut kokeiltua että kyllä tavallisen retkeilyautonkin perässä 2000 kg vaunu tulee helposti. Ei siihen tarvita isokoneista kuorma-autoa.

        Kyllä minä ennen tuollaisella Jenkillä ainakin mieluummin vetäisin painavaa vaunua, kun jollain retkeilyautolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ennen tuollaisella Jenkillä ainakin mieluummin vetäisin painavaa vaunua, kun jollain retkeilyautolla!

        No nyt. Pitää ihan kertoo kokemus. Meillä oli kyseisellä tekniikalla oleva komistus lähes 10 vuotta. Älyttömän hyvä veturi, sitä ei vaan nuo viherpiipertäjät oikein ymmärrä? Ei huonoo sanottavaa yhtään mitään, kulutus vaunun vedossa 5800 kg yhdistelmälle ihan kohtuullinen, matkan teko ja mukavuus loistoluokkaa!! Suosittelen, ihan kiusallani. 😊 Vaikka luulen, täällä olevat ei siitä ymmärrä yhtään mitään??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt. Pitää ihan kertoo kokemus. Meillä oli kyseisellä tekniikalla oleva komistus lähes 10 vuotta. Älyttömän hyvä veturi, sitä ei vaan nuo viherpiipertäjät oikein ymmärrä? Ei huonoo sanottavaa yhtään mitään, kulutus vaunun vedossa 5800 kg yhdistelmälle ihan kohtuullinen, matkan teko ja mukavuus loistoluokkaa!! Suosittelen, ihan kiusallani. 😊 Vaikka luulen, täällä olevat ei siitä ymmärrä yhtään mitään??

        Viestiketjun aloittaja tässä. Katselin noita kommentteja, tuo on kevytkuorma-auto ja on järkevä kyllä, sisällä tilaa rek. 2 4 sekä tavaratila. Eikä ole mikään näyttämisen halu peli. On matkassa kuitenkin iso perhe koirat, sekä kulkupelit. Oli tuolla kuitenkin ehkä asiasta ymmärtäviäkin kommentteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestiketjun aloittaja tässä. Katselin noita kommentteja, tuo on kevytkuorma-auto ja on järkevä kyllä, sisällä tilaa rek. 2 4 sekä tavaratila. Eikä ole mikään näyttämisen halu peli. On matkassa kuitenkin iso perhe koirat, sekä kulkupelit. Oli tuolla kuitenkin ehkä asiasta ymmärtäviäkin kommentteja?

        Jep,
        Jätit aloituksessa kertomatta nuo oleelliset asiat. Jos asia on niin että matkassa on iso perhe, (6 henkeä ?) lavalla jotain kulkupelejä (lienee mönkijä, moottoripyörä) paljonko jää vaihtoehtoja ? Ei kai muita kuin tuollainen iso amerikan ihme ?
        Itse vedän Volvon diesel maasturilla yli 1600 kg vaunua. Ihan riittävä minulle siihen. Järkevän kokoinen normaalissa ajossa. Tarvetta ei olekaan kuljettaa neljää henkeä enempää. Kulutus kympin kahta puolta vaunu perässä. Max taitaa olla 12 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep,
        Jätit aloituksessa kertomatta nuo oleelliset asiat. Jos asia on niin että matkassa on iso perhe, (6 henkeä ?) lavalla jotain kulkupelejä (lienee mönkijä, moottoripyörä) paljonko jää vaihtoehtoja ? Ei kai muita kuin tuollainen iso amerikan ihme ?
        Itse vedän Volvon diesel maasturilla yli 1600 kg vaunua. Ihan riittävä minulle siihen. Järkevän kokoinen normaalissa ajossa. Tarvetta ei olekaan kuljettaa neljää henkeä enempää. Kulutus kympin kahta puolta vaunu perässä. Max taitaa olla 12 l/100 km.

        Nykyisten matkailuvaunujen tyypitysten mukaan 1600 kiloinen matkailuvaunu on keskikokoa. Aika moni perheellinen haluaa nykyisin ison vaunun jossa kokonaispaino on jo parissa tonnissa ja silloin veturiksi valitaan joko täyskokoinen paku (kokonaispaino 3300- 3500 kg) tai jos ajokortti piisaa niin kuorma-autoksi rekisteröity avolava. Näin säästetään veturin ostohinnassa ja saadaan tavaraakin hyvin kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt. Pitää ihan kertoo kokemus. Meillä oli kyseisellä tekniikalla oleva komistus lähes 10 vuotta. Älyttömän hyvä veturi, sitä ei vaan nuo viherpiipertäjät oikein ymmärrä? Ei huonoo sanottavaa yhtään mitään, kulutus vaunun vedossa 5800 kg yhdistelmälle ihan kohtuullinen, matkan teko ja mukavuus loistoluokkaa!! Suosittelen, ihan kiusallani. 😊 Vaikka luulen, täällä olevat ei siitä ymmärrä yhtään mitään??

        Ei tässä mitään viherpiipertäjiä olla, enkä ymmärrä mistä ne piti tähän keskusteluun repiä. En epäile että tuo ei olisi hyvä veturi. Järjettömän suuri ja epäkäytännöllinen se kuitenkin on kaikkeen normaaliin käyttöön. Mihinkään parkkihalliin tai normaaliin parkkiruutuun et tuolla mahdu. Kaupantekijäisenä tulee vielä älytön polttoaineen kulutus. Mitään järkiperustetta en keksi tuollaisen ostamiseen. Joku iso paku ajaa saman asian jos tilaa tarvii, niitäkin on retkiversiona jossa tavatatila ja useamman hengen ohjaamo. On nykyaikaa, toisin kun tuo muinasimuisto amerikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä mitään viherpiipertäjiä olla, enkä ymmärrä mistä ne piti tähän keskusteluun repiä. En epäile että tuo ei olisi hyvä veturi. Järjettömän suuri ja epäkäytännöllinen se kuitenkin on kaikkeen normaaliin käyttöön. Mihinkään parkkihalliin tai normaaliin parkkiruutuun et tuolla mahdu. Kaupantekijäisenä tulee vielä älytön polttoaineen kulutus. Mitään järkiperustetta en keksi tuollaisen ostamiseen. Joku iso paku ajaa saman asian jos tilaa tarvii, niitäkin on retkiversiona jossa tavatatila ja useamman hengen ohjaamo. On nykyaikaa, toisin kun tuo muinasimuisto amerikasta.

        Kyllä ne kuule viherpiipertäjät on naama norsunvitulla kun jenkki kuorma-auton jyräytät käyntiin, suoratputket antaa musiikin! Puhun ihan vaan kokemuksesta . Eikä ole epäkäytännöllinen, sekä kuulepas, jos pidät 2018 mallin jenkkiä muinaismuistona Amerikasta, niin silloin et tiedä yhtään mitään niistä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne kuule viherpiipertäjät on naama norsunvitulla kun jenkki kuorma-auton jyräytät käyntiin, suoratputket antaa musiikin! Puhun ihan vaan kokemuksesta . Eikä ole epäkäytännöllinen, sekä kuulepas, jos pidät 2018 mallin jenkkiä muinaismuistona Amerikasta, niin silloin et tiedä yhtään mitään niistä !

        Kyllä se tekniikan osalta on muinaismuisto. Ei mikään järkiseikka puolla avolavaan kuorma-auton moottoria. Jenkit ei muusta ymmärrä kuin blingblingistä, kaikki oltava suurta ja mahtavaa. Sinunkin kommentista paistaa läpi selvästi mikä noissa kiehtoo. Pikkupoikien touhua, on se varmaan hyvä vetää ja vääntöä piisaa, pakkohan sitä on olla tuolla moottorikoolla, en sitä kiistä, mutta järkevämpiäkin ratkaisuja on olemassa. Ei siitä mitään tule jos joka asiassa tehtäisiin tuollaista ylimitoitusta kuin jenkkiautot. Enkä ole mikään viherpiipertäjä, minullakin on kulkupelejä, autoja ja moottoripyöriä ja vene yms. Joku järki asioissa kuitenkin pidettävä.
        Aja sinä sillä jenkillä, minä valitsen toisin pysyy joku tasapaino asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tekniikan osalta on muinaismuisto. Ei mikään järkiseikka puolla avolavaan kuorma-auton moottoria. Jenkit ei muusta ymmärrä kuin blingblingistä, kaikki oltava suurta ja mahtavaa. Sinunkin kommentista paistaa läpi selvästi mikä noissa kiehtoo. Pikkupoikien touhua, on se varmaan hyvä vetää ja vääntöä piisaa, pakkohan sitä on olla tuolla moottorikoolla, en sitä kiistä, mutta järkevämpiäkin ratkaisuja on olemassa. Ei siitä mitään tule jos joka asiassa tehtäisiin tuollaista ylimitoitusta kuin jenkkiautot. Enkä ole mikään viherpiipertäjä, minullakin on kulkupelejä, autoja ja moottoripyöriä ja vene yms. Joku järki asioissa kuitenkin pidettävä.
        Aja sinä sillä jenkillä, minä valitsen toisin pysyy joku tasapaino asioissa.

        Tuota tekniikan muinaismuisto väitettä en usko. Kaksi vuotta vanha auto kyseessä, aivan eri maata mitä muinaismuisto ajan laitteet! Siks toisekseen onhan avolavassa iso moottori ihan oikeutettu olla, niitä jopa jotkut viellä ohjelmoivat, vieläkin tehokkaamiksi. Tuo blingbling on sellainen joka siinä sattuu olemaan, en oikein tiedä mitä sillä ajat takaa, enpä nyt varmaan ihan pikkupoika ole, 58. Eikä se ole avolava, vaan van! Et taida tietää,? katso netistä kuvia. Kuule tää on järkevää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt. Pitää ihan kertoo kokemus. Meillä oli kyseisellä tekniikalla oleva komistus lähes 10 vuotta. Älyttömän hyvä veturi, sitä ei vaan nuo viherpiipertäjät oikein ymmärrä? Ei huonoo sanottavaa yhtään mitään, kulutus vaunun vedossa 5800 kg yhdistelmälle ihan kohtuullinen, matkan teko ja mukavuus loistoluokkaa!! Suosittelen, ihan kiusallani. 😊 Vaikka luulen, täällä olevat ei siitä ymmärrä yhtään mitään??

        Lada 1200 L siis ollut käytössä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ennen tuollaisella Jenkillä ainakin mieluummin vetäisin painavaa vaunua, kun jollain retkeilyautolla!

        Kuka nyt enää retkeilyauton perään vaunua kauttaaltaan. Mulle ainakin riittää retkeilyauto, siinä on kaikki tarvittavat toiminnot. Suihkua ei ole mutta sitä en autossa kaipaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt. Pitää ihan kertoo kokemus. Meillä oli kyseisellä tekniikalla oleva komistus lähes 10 vuotta. Älyttömän hyvä veturi, sitä ei vaan nuo viherpiipertäjät oikein ymmärrä? Ei huonoo sanottavaa yhtään mitään, kulutus vaunun vedossa 5800 kg yhdistelmälle ihan kohtuullinen, matkan teko ja mukavuus loistoluokkaa!! Suosittelen, ihan kiusallani. 😊 Vaikka luulen, täällä olevat ei siitä ymmärrä yhtään mitään??

        Nimenomaan "komistus" mitään muuta noilla jenkkiromuilla ei teekään, niistä on paras pysytellä kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan "komistus" mitään muuta noilla jenkkiromuilla ei teekään, niistä on paras pysytellä kaukana.

        Ei mitään ongelmia ole ollut Jenkki diiselissä, en ymmärrä että jotkut niitä haukkuu. Varma peli ympäri vuoden. Monesti auttanut pulasta näitä Volkkari ja Mersu miehiä, sekä muita .


    • Anonyymi

      15 vuotta sitten omistin Chevy Vanin 6,5 l dieselillä. Kulutus ilman mitään vedettävää oli jotain 17 l / 100 km luokkaa. Öljynvaihtoväli 5000 km, joka oli jo siihen aikaan kuin jostan 70-luvulta. Lisäksi aivan järkyttävän huono ajettava, vaikka säädätettiin ohjaauskulmia merkiliikkeessä ja vaihdettiin parhaat mahdolliset iskarit.
      Noh, hyvää oli toki riittävä teho ja runsaat lisävarusteet, sanoisin kuitenkin, että hulluin auto-ostokseni ikinä.

      • Anonyymi

        Tuo 6.6 duramax on vähän kyllä parantunut jo noista ajoista mitä 6.5 edusti.


    • Anonyymi

      Mulla onkin armeijan kuorma-autosta tehty matkailupeli, joku vanha armeijan tutka-auto tms?? Paljon oli sisällä kopissa piuhoja ja räkkejä ja pöytiä.
      Polttoainetta kuluu varmaan se kehuttu sata litraa tunnissa. Laatupeli, venäläinen Zil.

      • Anonyymi

        Niin noillehan kai ilmoitettiin kulutukseksi 100 l / 100 km bensiiniä ("varakanisterina" lavalla täyskokoinen tynnyri). Mutta pääsi myös mihin maastoon tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin noillehan kai ilmoitettiin kulutukseksi 100 l / 100 km bensiiniä ("varakanisterina" lavalla täyskokoinen tynnyri). Mutta pääsi myös mihin maastoon tahansa.

        Aito Venäläinen, sillä pääsee. Kiva nähdä tuollainen jossain leirintäalueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aito Venäläinen, sillä pääsee. Kiva nähdä tuollainen jossain leirintäalueella.

        Muutaman kerran on tullut nähtyä vanha maasto Sisu ja lavalla asuttu Poksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman kerran on tullut nähtyä vanha maasto Sisu ja lavalla asuttu Poksi.

        Kiva kun on erilaistakin kalustoo liikkeellä. Tuo Jenkki kevytkuorma-auto veturi on varmaan tosiaan hyvä. Onko Vani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun on erilaistakin kalustoo liikkeellä. Tuo Jenkki kevytkuorma-auto veturi on varmaan tosiaan hyvä. Onko Vani?

        Kas vain, joku ymmärtää, ehkä.? Vani se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas vain, joku ymmärtää, ehkä.? Vani se on.

        Olen nähnyt useammankin järeän avolavan vetämässä matkailuvaunua. Yleensä noissa on jatkettu ohjaamo, joten lienee 5 hengen kuorma-autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt useammankin järeän avolavan vetämässä matkailuvaunua. Yleensä noissa on jatkettu ohjaamo, joten lienee 5 hengen kuorma-autoja.

        Niinpä, kivasti kulkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, kivasti kulkee.

        Minulla oli myös kevyt kuorma-auto siis jenkki sellainen veturina. Myin pois kun eukolla ei kortti riittänyt siihen. Ikävä on sitä laitetta, nyt jo. Hommaan samanlaisen tilalle ja eukko sano menevänsä kortinkorotukseen. Paljon ennemmin tuollaisella ajaa kun ranskis retkeilyautolla tai vastaavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli myös kevyt kuorma-auto siis jenkki sellainen veturina. Myin pois kun eukolla ei kortti riittänyt siihen. Ikävä on sitä laitetta, nyt jo. Hommaan samanlaisen tilalle ja eukko sano menevänsä kortinkorotukseen. Paljon ennemmin tuollaisella ajaa kun ranskis retkeilyautolla tai vastaavalla.

        Tuo Jenkkiauto vastaisuus näkyy joillakin vaan olevan siellä pään sisällä. Tässä ihmettelin, että miksi? Kyllä minäkin ihannoin Jenkki autoja! Menen kyllä semmoista katsomaan jos jossain leirintäalueella satun näkemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Jenkkiauto vastaisuus näkyy joillakin vaan olevan siellä pään sisällä. Tässä ihmettelin, että miksi? Kyllä minäkin ihannoin Jenkki autoja! Menen kyllä semmoista katsomaan jos jossain leirintäalueella satun näkemään.

        Se on semmoinen pääjumi, että ei pitäs olla. Mutta kun on ja olen todella tyytyväinen tähän! Hyvä ihan arkiajossa ja asuntovaunun vedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on semmoinen pääjumi, että ei pitäs olla. Mutta kun on ja olen todella tyytyväinen tähän! Hyvä ihan arkiajossa ja asuntovaunun vedossa.

        Mikä laite kysessä ? Rajoittaako normikäyttöä paljonkin auton koko, oletan että ei parkkihalleihin ja keskustoihin ole asiaa tuolla koon takia ? Miten kulutuspuoli arkiajossa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä laite kysessä ? Rajoittaako normikäyttöä paljonkin auton koko, oletan että ei parkkihalleihin ja keskustoihin ole asiaa tuolla koon takia ? Miten kulutuspuoli arkiajossa ?

        Chevy kuorkki, ei rajoita normi käyttöön, kaikkiin parkkihalleihin ei voi ajaa, keskustoihin pääsee ihan hyvin, kulutus kohtuullinen kokoonsa ja moottori kokoon nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chevy kuorkki, ei rajoita normi käyttöön, kaikkiin parkkihalleihin ei voi ajaa, keskustoihin pääsee ihan hyvin, kulutus kohtuullinen kokoonsa ja moottori kokoon nähden.

        Parkkihallit ovat yleensä 2,3 m korkeita (jossain harvoin 2,2 m tai alle sen). Onko Chevyn avolava todellakin korkeampi? Noihin parkkihalleihin voi ajaa kevyesti vaikkapa Volkkarin pakulla ja voi olla jopa pienellä korotuksellakin. Oma keskikorkea Ducatokorinen autoni on noin puoli metriä liian korkea, eikä siis asiaa parkkihalleihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chevy kuorkki, ei rajoita normi käyttöön, kaikkiin parkkihalleihin ei voi ajaa, keskustoihin pääsee ihan hyvin, kulutus kohtuullinen kokoonsa ja moottori kokoon nähden.

        Lukuja kaipaan kulutuksesta, kohtuullisuus on suhteelllista ? Diesel vai bensa, moottorin koko, mikä keskikulutus ja millaisessa ajossa se laskettu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parkkihallit ovat yleensä 2,3 m korkeita (jossain harvoin 2,2 m tai alle sen). Onko Chevyn avolava todellakin korkeampi? Noihin parkkihalleihin voi ajaa kevyesti vaikkapa Volkkarin pakulla ja voi olla jopa pienellä korotuksellakin. Oma keskikorkea Ducatokorinen autoni on noin puoli metriä liian korkea, eikä siis asiaa parkkihalleihin.

        Aika varovainen kyllä parkkihallien kanssa saa olla. Minulla oli Tiguan mk I jossa normaali suksiboxi, ei edes mitenkään korkea. Aina sai tarkastaa hallin korkeus, ei paljon tilaa kattopalkin väliin jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parkkihallit ovat yleensä 2,3 m korkeita (jossain harvoin 2,2 m tai alle sen). Onko Chevyn avolava todellakin korkeampi? Noihin parkkihalleihin voi ajaa kevyesti vaikkapa Volkkarin pakulla ja voi olla jopa pienellä korotuksellakin. Oma keskikorkea Ducatokorinen autoni on noin puoli metriä liian korkea, eikä siis asiaa parkkihalleihin.

        No en kyllä ole viellä sellaista syytä löytänyt, että tarttee parkkihalliin lähtee ajaa. Kyllä niissä tosiaan tarkkana saa olla. Kauppakeskuksissa ja hotelleissa ulkoparkki on ihan hyvä, webastolla lämpiää jos ei sähköö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukuja kaipaan kulutuksesta, kohtuullisuus on suhteelllista ? Diesel vai bensa, moottorin koko, mikä keskikulutus ja millaisessa ajossa se laskettu ?

        Maantiellä noin 11 - 12 litraa, 2500kg asuntovaunun kanssa noin 15 - 20 litraa 100km, ajonopeus 90 / h. Kone 6.6 diesel. Kaupunkiajossa maistuu enemmän. Auto menee ohjelmointiin ja pakoputkiston muutokseen. Ajo reipasta, ei ole pisarallapisimmälle tyylistä.


      • Anonyymi

        Hyvä vehje, tolla pääsee vaikka lakkasuolle, kun siinä on systeemi millä voi tyhjentää ja täyttää renkaat.

        Renkaat tyhjiksi ja on sellaiset majavanhäntä pyörät jotta ei upota suolla.


    • Anonyymi

      Onko niissä letukka merkkisissä jokin helleongelma, kun ovat pelti pystyssä.
      Kaupan parkkipaikalla kuumalla kävi kuski moneen kertaan säätämässä jotakin konepellin alla ennenkuin saattoi lähteä liikkeelle ja kun tulin leirintä alueelle, niin samanlainen oli pelti pystyssä ja piti tehdä hienosäätöjä ennen matkaa .

      • Anonyymi

        Tahdotko sanoo, että muut merkitkö ei konepeltiä tarvii aukoo??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahdotko sanoo, että muut merkitkö ei konepeltiä tarvii aukoo??

        Esim. samalla tojolla ajelin yli 10 vuotta ja siinäkään ei nimenomaan tarvinnut tarkastella konepellin alle, koska siellä kaikki toimii !! Volkkareita saa tosin vahtia aina öljykannu käsissä. tai pelätä niitä DSG-ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. samalla tojolla ajelin yli 10 vuotta ja siinäkään ei nimenomaan tarvinnut tarkastella konepellin alle, koska siellä kaikki toimii !! Volkkareita saa tosin vahtia aina öljykannu käsissä. tai pelätä niitä DSG-ongelmia.

        Itellä oli myös ennen Toyota paku, hyvä auto oli, mutta tarvis lisäpenkkejä matkustamoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahdotko sanoo, että muut merkitkö ei konepeltiä tarvii aukoo??

        Ei ainakaan Fiat Ducaton peltiä tarvii aukoa pitkälläkään matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan Fiat Ducaton peltiä tarvii aukoa pitkälläkään matkalla.

        Kesän vaunu reissut on nyt Jenkki kevyt kuorma - autolla ajettu. Kaikki meni tosi hyvin. On vaunun vetoautona todella hyvä, polttoainetta vie, nii kuin kaikki muutkin . Onhan tuossa kyllä kokonaispaino tosin 6000 kg luokkaa . Tälläinen vanha mies kun olen, niin saa nyt nähdä jos sitä ensikesäksi hankkisi pienempää ja kevyempää yhdistelmää . Karavaanari aina karavaanari .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesän vaunu reissut on nyt Jenkki kevyt kuorma - autolla ajettu. Kaikki meni tosi hyvin. On vaunun vetoautona todella hyvä, polttoainetta vie, nii kuin kaikki muutkin . Onhan tuossa kyllä kokonaispaino tosin 6000 kg luokkaa . Tälläinen vanha mies kun olen, niin saa nyt nähdä jos sitä ensikesäksi hankkisi pienempää ja kevyempää yhdistelmää . Karavaanari aina karavaanari .

        Karavaanarit erikseen, sinä nyt olet sellainen jolla pitää olla munanjatke tuo vetoauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karavaanarit erikseen, sinä nyt olet sellainen jolla pitää olla munanjatke tuo vetoauto.

        Mikähän ongelma tuon 11.56 kirjoittaneen kommentin kirjoittajalla oikein on ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän ongelma tuon 11.56 kirjoittaneen kommentin kirjoittajalla oikein on ??

        Ihmetellä täytyy, eikö kaikki karavaanarit ole saman arvoisia ? Minulla myös Jenkki. Olenko minäkin eri arvoisessa asemassa ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetellä täytyy, eikö kaikki karavaanarit ole saman arvoisia ? Minulla myös Jenkki. Olenko minäkin eri arvoisessa asemassa ??

        No. Sepä on tuo kateus noilla toisilla kovasti pinnassa. Itsellä tuollainen paljon ajettu, eikä mitkään kovin uudetkaan vehkeet, silti pidän kaikkia lajitovereita karavaanarina, ajavat millaisilla laitteilla tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesän vaunu reissut on nyt Jenkki kevyt kuorma - autolla ajettu. Kaikki meni tosi hyvin. On vaunun vetoautona todella hyvä, polttoainetta vie, nii kuin kaikki muutkin . Onhan tuossa kyllä kokonaispaino tosin 6000 kg luokkaa . Tälläinen vanha mies kun olen, niin saa nyt nähdä jos sitä ensikesäksi hankkisi pienempää ja kevyempää yhdistelmää . Karavaanari aina karavaanari .

        Onko ikää jo niin paljon ja terveys prakaa että C on lähdössä kortista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ikää jo niin paljon ja terveys prakaa että C on lähdössä kortista?

        Onko kenelläkään muilla? Ollut tai on Cadillac Esgalad autoa vaunun vetoautona ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kenelläkään muilla? Ollut tai on Cadillac Esgalad autoa vaunun vetoautona ?

        Joo. Se on kiva maasturi 6.2 bensa v8 koneella.


    • Anonyymi

      Nuo tiisselit on leluja, naapuri osti lähes uuden vastaavan ja ei ajanut kuin kesän niin hajosi ensin kytkin. Seuraavaksi tuli moottoriin ongelma, yksi pytty pimeä. Kun ostaa jonkun muun kuin jenkin niin kestää.
      Venäläiset kun autot kestävämpiä kuin jenkkien tekemät lelut.
      Katsokaapa vaikka lelu-hummereita, uudehkon autot pahasti ruosteessa, vaikuttaa että on massi iset puskurit mutta kummasti van ruostuu puskuri puhki lyhyessä ajassa, surkeat kromaukset ja verhoilut täysin ala-arvoiset kuten kaikissa jenkeissä.

      • Anonyymi

        Jokin ei täsmää tuossa, jutut kansan suussa on muuttunut. Minulla ei muita ongelmia diiseli v8 kun hiukkaspytyn anturi hajos, se nyt on joutava systeemi muutenkin. Uusi anturi on, mutta poistin kaikki hiukkaspytyn ja vaimentimet nyt on suora putki, kuulee missä vaunuu vetää ! Tästähän ei tiukkahattusedät tietenkään tykkää !? Eipä haittaa, ääntä mahtuu, v8 ääntä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokin ei täsmää tuossa, jutut kansan suussa on muuttunut. Minulla ei muita ongelmia diiseli v8 kun hiukkaspytyn anturi hajos, se nyt on joutava systeemi muutenkin. Uusi anturi on, mutta poistin kaikki hiukkaspytyn ja vaimentimet nyt on suora putki, kuulee missä vaunuu vetää ! Tästähän ei tiukkahattusedät tietenkään tykkää !? Eipä haittaa, ääntä mahtuu, v8 ääntä !!

        Voisin olettaa äänten olevan kyllä ainakin erilaiset. Kaikkialla kun kuulee vaan noita hiljaisia moottoreista, mitä nyt vaan muuten rallattaavat . Se onkin tietysti eri juttu jos vertaa vaikka tuohon minun volkkaripakuun, nysä moottoriin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokin ei täsmää tuossa, jutut kansan suussa on muuttunut. Minulla ei muita ongelmia diiseli v8 kun hiukkaspytyn anturi hajos, se nyt on joutava systeemi muutenkin. Uusi anturi on, mutta poistin kaikki hiukkaspytyn ja vaimentimet nyt on suora putki, kuulee missä vaunuu vetää ! Tästähän ei tiukkahattusedät tietenkään tykkää !? Eipä haittaa, ääntä mahtuu, v8 ääntä !!

        Ei varmaan kovin vanhaa moottoritekniikka tuo kun on hiukkaspytty? Siihen ei varmaan voi noin vain laittaa suoraa putkee, vaatiko ohjelmoinnin ensin? Itellä 6.2 diiseli otin oman pakoputken pois ja laitoin uudet ilman mitään vaimentimii , tuli kyllä sellainen että ei jää kuulematta keltään missä menee.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe