Siperian ennätyshelteet!!!

Anonyymi

31

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikirouta onkin nyt hikirouta.

    • Anonyymi

      Alunperin ikirouta syntyi kun ihminen saastutti maapallon joskus 1000 000 vuotta sitten. Tai joskus niihin aikoihin.

      • Anonyymi

        Miksi tunnet tarvetta tuollaiseen aivottomaan lässytykseen?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Saattaa-olla-ehkä-mahdollisesti-tieteen huippusaavutus havaittu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa-olla-ehkä-mahdollisesti-tieteen huippusaavutus havaittu.

        Jos tulee lämpöennätys, johtuu se ilmastonmuutoksesta, jos taas ei tule on kysymys säästä.


    • Anonyymi

      1930-luvulla oli lämmintä ja sitten 1950 luvulla alkoi Co2 nousemaan ja ilmasto kylmeni 30 vuodeksi.
      Oikeasti koko lämpeneminen alkoi jo 1850-

      • Anonyymi

        Tuo on säänmuutosta eikä ilmastonmuutosta.


      • Anonyymi

        Tieroks vaan että ILMASTO on lämmennyt viime jääkauden huipentumasta saakka.


    • Anonyymi

      Niinpä niin. Ilmasto on muuttunut koko maapallon historian ajan. Välillä on kylmää ja taas lämpenee. Tuota rataa on menty satojamiljoonia vuosia.

      • Anonyymi

        SÄÄ on muuttunut ILMASTON lämmetessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SÄÄ on muuttunut ILMASTON lämmetessä.

        Ketkä ovat vastuussa päätöksistä ne jotka tekevät vai ne jotka antavat valtuuden tehdä päätöksiä muiden puolesta. Aho ja Lipponen ovat ainakin huolissaan Siperian ikiroudan katoamisesta kun ovat niin kovasti saaneet tuloja ja muitakin etuisuuksia Venäläisiltä ihan niin kuin Niinistökin. Se ken maksaa saa hyödyn ei kukaan ilmaiseksi tee sama Amerikan kanssa kummia maan vajoamia tapahtunut ja tietenkin syy on muissa niin kuin Suurvalloilla yleensä. He eivät sotiakaan aloita heidän on vaan mentävä mukaan kun edut vaatii sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä ovat vastuussa päätöksistä ne jotka tekevät vai ne jotka antavat valtuuden tehdä päätöksiä muiden puolesta. Aho ja Lipponen ovat ainakin huolissaan Siperian ikiroudan katoamisesta kun ovat niin kovasti saaneet tuloja ja muitakin etuisuuksia Venäläisiltä ihan niin kuin Niinistökin. Se ken maksaa saa hyödyn ei kukaan ilmaiseksi tee sama Amerikan kanssa kummia maan vajoamia tapahtunut ja tietenkin syy on muissa niin kuin Suurvalloilla yleensä. He eivät sotiakaan aloita heidän on vaan mentävä mukaan kun edut vaatii sitä.

        Seuraava isoja menetyksiä lämpenemisen ja ikiroudan sulamisen vuoksi kokeva valtio on Kiina. Sillä kun on tärkeä kuljetusreitti Tiibetin ja Kiinan välillä (Quinghai-Tibet rautatie, QTR) rakennettu ikiroudan varaan alueella, jossa maaperä ei oikeasti kannattelisi junan painoa.

        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6928921/

        Ei ole siis pelkästään Siperian ongelmasta kyse.


      • Anonyymi

        Hohhoijaa.
        Ei uutta kesäkuun lämpöennätystä Suomeen.
        Arktinenkin oli lämpimämpi 1930-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa.
        Ei uutta kesäkuun lämpöennätystä Suomeen.
        Arktinenkin oli lämpimämpi 1930-luvulla.

        Silloin ei olleet jäät vielä sulaneet Pohjoisnavalta. Niinkuin on nykyään.


    • Anonyymi

      Ja meillä täällä ensilumi tulee jo heinäkuun alkupuolella.
      Melkoinen viileneminen päällänsä.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006560975.html

      • Anonyymi

        "FORECAN päivystävän meteorologin Anna Latvalan mukaan heinäkuinen lumisade ei ole ihan jokakesäinen juttu.

        – Mutta en pidä sitä kovin harvinaisenakaan. Tunturin päällä ilma on sen verran kylmempää, että en ihmettele, vaikka osa sateesta tulisi lumena."

        Ilmiö ei siis ole jokakesäinen mutta ei myöskään harvinanen eli tavanomaista sään vaihtelua.


    • Anonyymi

      Yllensä nämä hourimot ja toimittelijat korjaavat kaikkien aikojen hölmöt kommentit ja kirjoittavat oikein eli mittaushistorian korkeimmat lämmöt joka ei sekään välttämättä pidä paikkaansa.

    • Anonyymi

      Siberiaan saadaan uutta asutusta kun jäätikkö sulaa neukkulassa!🤣😂😭

      • Anonyymi

        <<<Siberiaan saadaan uutta asutusta kun jäätikkö sulaa neukkulassa!<<<
        Ei sula.
        Ensi talvenakin ikiroudan alueilla taas -50... -70 pakkasastetta.


    • Anonyymi

      Ei se ilmastonmuutoksesta johdu vaan muutoksesta sääolosuhteissa.Täysin normaali ilmiö.

      • Anonyymi

        Toivottavasti muutos jää lyhytkestoiseksi. Ilmastonmuutoskin on lopulta vain pitkäkestoinen eli kymmenien vuosien ajan vaikuttava sään keskiarvojen muutos.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ''Ilmasto ja sää ovat eri asioita. Jos poistamme kaiken mikä suoraan tai epäsuoraan yhdistetään säähän, jäljelle jää ilmasto. Kun ilmastoa viilentäviä sääolosuhteita ei oteta huomioon, lämpötila Päiväntasaajan alueella olisi noin 60 astetta jokainen vuorokausi. Navoilla lämpötila kylmimmillään olisi korkeintaan -30 astetta. ''


    • Anonyymi

      siperialaisetko ne sen on aiheuttanut, sehän on rasistinen ilmaus, pitäisikö puhua vaikka koillis-venä,,, eiku koillis aasialaisista tai jotain...

    • Anonyymi

      Paikallista säätä vain. Ihan kuin suomessakin olisi kylmyysennätys menossa. Mites muualla maailmassa globaalisesti. Onko poikkeuksellisen kuumaa tai kylmää?

    • Anonyymi

      Onko siperia nyt niinkö ilmasto ja varsinkin napapiiri?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe