Karheat hiukset yhtäkkiä

Anonyymi

Hiukseni on alkanut tuntumaan karheilta ja menevät helpommin takkuun. Ennen en juuri koskaan harjannut hiuksiani kun ne olivat ihan silkkisen tuntuiset ja eivät juuri takkuuntuneet ollenkaan. Nyt kun vedän pelkästään sormet hiusten läpi niin heti sormet takertuu takkuihin ja olen alkanut inhota hiusten harjaamista kun on herkkä päänahka.

Mikä voi vaikuttaa noin paljon hiuksiin?

En ole varmaan vuoteen käyttänyt silikonia sisältäviä hiustuotteita. Nyt viimeaikoina olen laittanut hiusten latvoihin hiusöljyä hiusten suojaksi, mutta se ei ole poistanut ongelmaa. Tiedän, että pesen välillä liian usein hiuksiani (pitäisi vähentää pesukertoja), mutta niin pesin jo monta vuotta sittenkin, eikä se vaikuttanut hiuksiini silloin. Syön mielestäni ihan suht terveellisesti. Juon vettä ehkä aavistuksen enemmän kuin ennen.
Vai voiko hiusten latvat olla huonommat kuin aiemmin? (Mielestäni ei paljon takuttomista ajoista eroa..)

3

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ikääntymisestä aiheutuvat hormonaaliset muutokset tekevät tuota. Minun ei nuorena tarvinnut lainkaan harjata hiuksia, hiukset siloittuvat itsekseen, mutta nyt vanhempana on alkanut tulla välillä jopa takkuja hiuksiin. Hiuslaatu muuttunut pörröisemmäksi. Siskollani taas muuttui ikääntyessä hiukset täysin kiharaksi, ennen oli täysin suorat.

• Anonyymi

Ikää olisin minäkin veikannut. Itselläni ilmiö on alkanut nyt vähän ennen vaihdevuosia, kun estrogeenin vähenemisen tuntee. Tosin karheutuvat myös miehillä, eli syy voi olla ihan vain ikä. Tosin itse poltin päänahkani värinpoistossa vuosi sitten, ja kaikki värjätty osuus ei ole vielä leikattu pois. Siltikin omanvärinen niskahiuskin takkuuntuu.

Periaatteessa sinulla pitäisi takkuuntua nyt nk. uusi hiuskasvu. Sinänsähän vanha hius on kuollutta. Eli joku ulkoinen tekijä saattaa silti vaikuttaa, kuten pesutottumusten tai veden laadun muutokset (oletko muuttanut?).

Terveydentilakin vaikuttaa, tosin minun mielestä siinäkin kasvu tulee juuresta päin. Esim. mikä vain vaikea sairaus voi katkoa tai vaikuttaa muuten hiuksiin. Ihan tavallinen raju flunssakin.

• Anonyymi

Ootko käynyt kuumissa suihkuissa tai kenties käyttänyt hiustenkuivaajaa jne. Mulle ainakin niitten jälkeen tulee karheammat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7669
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1915
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      819
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe