Karheat hiukset yhtäkkiä

Anonyymi

Hiukseni on alkanut tuntumaan karheilta ja menevät helpommin takkuun. Ennen en juuri koskaan harjannut hiuksiani kun ne olivat ihan silkkisen tuntuiset ja eivät juuri takkuuntuneet ollenkaan. Nyt kun vedän pelkästään sormet hiusten läpi niin heti sormet takertuu takkuihin ja olen alkanut inhota hiusten harjaamista kun on herkkä päänahka.

Mikä voi vaikuttaa noin paljon hiuksiin?

En ole varmaan vuoteen käyttänyt silikonia sisältäviä hiustuotteita. Nyt viimeaikoina olen laittanut hiusten latvoihin hiusöljyä hiusten suojaksi, mutta se ei ole poistanut ongelmaa. Tiedän, että pesen välillä liian usein hiuksiani (pitäisi vähentää pesukertoja), mutta niin pesin jo monta vuotta sittenkin, eikä se vaikuttanut hiuksiini silloin. Syön mielestäni ihan suht terveellisesti. Juon vettä ehkä aavistuksen enemmän kuin ennen.
Vai voiko hiusten latvat olla huonommat kuin aiemmin? (Mielestäni ei paljon takuttomista ajoista eroa..)

3

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikääntymisestä aiheutuvat hormonaaliset muutokset tekevät tuota. Minun ei nuorena tarvinnut lainkaan harjata hiuksia, hiukset siloittuvat itsekseen, mutta nyt vanhempana on alkanut tulla välillä jopa takkuja hiuksiin. Hiuslaatu muuttunut pörröisemmäksi. Siskollani taas muuttui ikääntyessä hiukset täysin kiharaksi, ennen oli täysin suorat.

    • Anonyymi

      Ikää olisin minäkin veikannut. Itselläni ilmiö on alkanut nyt vähän ennen vaihdevuosia, kun estrogeenin vähenemisen tuntee. Tosin karheutuvat myös miehillä, eli syy voi olla ihan vain ikä. Tosin itse poltin päänahkani värinpoistossa vuosi sitten, ja kaikki värjätty osuus ei ole vielä leikattu pois. Siltikin omanvärinen niskahiuskin takkuuntuu.

      Periaatteessa sinulla pitäisi takkuuntua nyt nk. uusi hiuskasvu. Sinänsähän vanha hius on kuollutta. Eli joku ulkoinen tekijä saattaa silti vaikuttaa, kuten pesutottumusten tai veden laadun muutokset (oletko muuttanut?).

      Terveydentilakin vaikuttaa, tosin minun mielestä siinäkin kasvu tulee juuresta päin. Esim. mikä vain vaikea sairaus voi katkoa tai vaikuttaa muuten hiuksiin. Ihan tavallinen raju flunssakin.

    • Anonyymi

      Ootko käynyt kuumissa suihkuissa tai kenties käyttänyt hiustenkuivaajaa jne. Mulle ainakin niitten jälkeen tulee karheammat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe