Ihana päivä! Vapaa päivä. Lepopäivä. Sade unettaa, viilentää ja raikastaa. Ikkuna on auki ja vesipisaroiden tippuva ääni kuuluu. Lirisee ja lorisee... ja pihalle kun menee, kevyt kesäsade ripsuttaa naamalle pehmeästi. Kuistilla on hyvä istua kahvikupin kanssa. Tässä sitä on kesän iloa. Sadevesitynnyrit täyttyy ja kohta viljelykset rehottaa. Kiitos sateesta. Sitä tarvittiin 🌸
Vastaukset 60
- Anonyymi
Ihanaa päivää sinulle mummeli :)
AsianVierestä Tänään taitaa jäädä ulkohommat väliin, mutta sade tuli oikeaan aikaan
Niin jää. Nyt tarkkaillaan mitä tapahtuu. Mutta sade tuli viime tingassa. Viljelijät ovat odottaneet polvillaan tätä. Sataisi nyt vaan....
- Anonyymi
Kunnon kepulesta ei säästä piittaa.
misspönttöuuni kirjoitti:
Niin jää. Nyt tarkkaillaan mitä tapahtuu. Mutta sade tuli viime tingassa. Viljelijät ovat odottaneet polvillaan tätä. Sataisi nyt vaan....
Jossain oli et ukkostakin voi olla, täällä ei kyllä siltä vaikuta
pujotteIija kirjoitti:
Jossain oli et ukkostakin voi olla, täällä ei kyllä siltä vaikuta
Myrskyistä puhuivat, mutta ei ole puhuria. Sopivaa sadetta. Tämä ei (toistaiseksi) huuhdo tienoota ihan sileäksi. Aamu näyttää sitten.
Myrskyistä puhuivat, mutta ei ole puhuria. Sopivaa sadetta. Tämä ei (toistaiseksi) huuhdo tienoota ihan sileäksi. Aamu näyttää sitten.
Pitäs vissiin tuoda mursketta pihalle, parista kohtaa rankkasade huuhtoo aina hiekat pois
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Pitäs vissiin tuoda mursketta pihalle, parista kohtaa rankkasade huuhtoo aina hiekat pois
Minä tilasin jo. Sopivan kookasta muttei niin, että autonrenkaat menee. Joo se juoksuttaa hiekat tipotiehen.
-p Kukat lakos maahan.. Flammentanzin (ruusu) pisin oksakin otti ja katkes.. Pionit kyntää maata.. jne..Vähempikin ois riittänyt.
Anonyymi kirjoitti:
Minä tilasin jo. Sopivan kookasta muttei niin, että autonrenkaat menee. Joo se juoksuttaa hiekat tipotiehen.
-pTäällä on lähellä 1 paikka mistä voi hakea itsekin
Wwuwuw kirjoitti:
Kukat lakos maahan.. Flammentanzin (ruusu) pisin oksakin otti ja katkes.. Pionit kyntää maata.. jne..Vähempikin ois riittänyt.
Ois pitänyt olla keppi tukena
Wwuwuw kirjoitti:
Kukat lakos maahan.. Flammentanzin (ruusu) pisin oksakin otti ja katkes.. Pionit kyntää maata.. jne..Vähempikin ois riittänyt.
Onpas..Uhosivat, että 50-70 milliä vois tulla...Ehkä se sade nousee sieltä etelästä tänne ylöspäin... nyt on vasta 15-20 milliä siihen välille. Mulla on sademittari tuossa...
pujotteIija kirjoitti:
Täällä on lähellä 1 paikka mistä voi hakea itsekin
Tänne tuo kuormis...
- Anonyymi
Vai sataa teillä siellä, tännekin luvattiin sadetta ja oikein myrskyäkin. Kerrottiin ett päivän aikana saattaa tulla vettä ihan tulvimalla ja vesivahingoista varoittelivat. P*sk*t,
ei pisaraakaan vielä tähän mennessä tänään, ole edes ropissut. Tässä hikisenä odottelen kahvin tippumista kirjoittaessani. Just tulin puutarhasta; sain sadettimet päälle ja letkutiin hedelmäpuut sekä pensaat. Olen kastelukannulla kastellut kukkaistutuksiani talon vierustalta sekä terassilta.
Puuskaista tuulta vähän on ajoittain, mutt sekin tyyntyy välillä lähes kokonaan, sanoisinko ett on puolipilvistä, aurinko pilvien takana, joten suoranaista auringon paistetta ei onneksi ole; 18°c. Taidan käydä suihkussa pesulla ja istuksia pellavakylpypyyhe ympärilläni terassilla, juoden kahvia ja antaa ihoni kuivua itselleen ulkona ollessani.
Toivottavasti niitä "deltta siipisiä" paarmoja ei ilmesty paikalle, mulla on jo 2 kunnon motiskaa olkavarressa niiden jäljiltä. Pirullisia otuksia... hyttyset ei ole mitään noihin verrattuna. Sääennusteet; ilmatieteelinen laitos... ja tosiaankin ennusteet, povariltakin saa parempia ennusteita!
Tuli sateita tai ei, mulla puutarha kasvaa ja tuotaa satoakin jo hiukan, suoraan puskista syötynä marjaa syksymmällä. Vihanneksia sekä yrttejä mulle itselleni tarpeeksi, jo talveakin ajatellen. Hernemaakin kukkii jo, joten satoa on sieltäkin ennen syksyä odotettavissa. Kottaraisetkin ovat onneksi lähteneet pesistään ja siirtyneet naapurin kynnetylle kesantopellolle ruokaileen. Hiukan ihmeelliseen aikaan kyntivät pellon jo nyt!
Mukavia helteisiä kesäpäiviä kaikille, osa ehkä nauttiikin helteistä, mä en!
Käyn pian suihkussa ja sitt otan mukillisen kahvia ja siirryn terassille istumaan, viettämään vapaa aikaani. Kunnes siirrän sadettimet toisaalle illalla kastelemaan sieltäkin maata.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Vai sataa teillä siellä, tännekin luvattiin sadetta ja oikein myrskyäkin. Kerrottiin ett päivän aikana saattaa tulla vettä ihan tulvimalla ja vesivahingoista varoittelivat. P*sk*t,
ei pisaraakaan vielä tähän mennessä tänään, ole edes ropissut. Tässä hikisenä odottelen kahvin tippumista kirjoittaessani. Just tulin puutarhasta; sain sadettimet päälle ja letkutiin hedelmäpuut sekä pensaat. Olen kastelukannulla kastellut kukkaistutuksiani talon vierustalta sekä terassilta.
Puuskaista tuulta vähän on ajoittain, mutt sekin tyyntyy välillä lähes kokonaan, sanoisinko ett on puolipilvistä, aurinko pilvien takana, joten suoranaista auringon paistetta ei onneksi ole; 18°c. Taidan käydä suihkussa pesulla ja istuksia pellavakylpypyyhe ympärilläni terassilla, juoden kahvia ja antaa ihoni kuivua itselleen ulkona ollessani.
Toivottavasti niitä "deltta siipisiä" paarmoja ei ilmesty paikalle, mulla on jo 2 kunnon motiskaa olkavarressa niiden jäljiltä. Pirullisia otuksia... hyttyset ei ole mitään noihin verrattuna. Sääennusteet; ilmatieteelinen laitos... ja tosiaankin ennusteet, povariltakin saa parempia ennusteita!
Tuli sateita tai ei, mulla puutarha kasvaa ja tuotaa satoakin jo hiukan, suoraan puskista syötynä marjaa syksymmällä. Vihanneksia sekä yrttejä mulle itselleni tarpeeksi, jo talveakin ajatellen. Hernemaakin kukkii jo, joten satoa on sieltäkin ennen syksyä odotettavissa. Kottaraisetkin ovat onneksi lähteneet pesistään ja siirtyneet naapurin kynnetylle kesantopellolle ruokaileen. Hiukan ihmeelliseen aikaan kyntivät pellon jo nyt!
Mukavia helteisiä kesäpäiviä kaikille, osa ehkä nauttiikin helteistä, mä en!
Käyn pian suihkussa ja sitt otan mukillisen kahvia ja siirryn terassille istumaan, viettämään vapaa aikaani. Kunnes siirrän sadettimet toisaalle illalla kastelemaan sieltäkin maata.
trollikkaSiellähän tapahtuu...tulin tässä siihen tulokseen, että palstalaisen kahvihetket on klo 15-17 :D
Koko ajan tulee, hyvin tasaisesti. Mua rupes nukuttamaan...
Jos oot se oikea trollikka (niitä kun on väärennyksiäkin) niin nyt jos on vapaahetki niin chillaa juu. Sulla kun on hulinaa yleensä. Minä ainakin nautin. Oon kotirääsyssä ja kattelen sateista maisemaa. Hirvimiehet tietää, että sade rauhoittaa hirvet, mutta kyllä naisetkin :))misspönttöuuni kirjoitti:
Onpas..Uhosivat, että 50-70 milliä vois tulla...Ehkä se sade nousee sieltä etelästä tänne ylöspäin... nyt on vasta 15-20 milliä siihen välille. Mulla on sademittari tuossa...
No täällä on kaatanu aamusta lähtien..
Wwuwuw kirjoitti:
No täällä on kaatanu aamusta lähtien..
Mulla on tuossa tutka...pitääpä käydä katsomassa, missä on pahin punainen piste nyt :)
- Anonyymi
maistuiskos kahvi paremmalta kun viereesi tulisi mies seisomaan ja laskee housunsa ja sanoo tätä saat kun olet juonut kahvisi sit vasta olis ihana ja täydellinen kesä ja sen jälkeen juotte yhdessä kahvit hyvän viinerin kera
- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Ne aamupala- ja retkijutut oli parempia.
no voihan siinä kun on laskenut housunsa niin näyttää helikopteria ja laskea aikaa kun sanotaan juotu on ja tarrataan letkuun kiinni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no voihan siinä kun on laskenut housunsa niin näyttää helikopteria ja laskea aikaa kun sanotaan juotu on ja tarrataan letkuun kiinni
mutta voi olla että kun näkee pönttiksen niin ei voi tehdäkkään helikopteri juttua koska se onkin täydessä juhla kunnossa
- Anonyymi
Sanoain, että jaahas! Tehhäänpä setälle punkkitarkastus.
kyllä kanssasi haluaa juoda viineri kahvit ja kysyy nyt tarkistetaan sinulta ja miehestä taitaa tulla isäntä taloon kun luoksesi jää niin olet ihan kiva
Anonyymi kirjoitti:
mutta voi olla että kun näkee pönttiksen niin ei voi tehdäkkään helikopteri juttua koska se onkin täydessä juhla kunnossa
Salkkareissa tipahti helikopteri. 🤭
Salkkareissa tipahti helikopteri. 🤭
Naapurin mummo tietysti siitä mainitsi, muutenhan en tiedä mitään.
- Anonyymi
Naapurin mummo tietysti siitä mainitsi, muutenhan en tiedä mitään.
joopa joo niin ja mies joutuu katselemaan sitä kanssasi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä kanssasi haluaa juoda viineri kahvit ja kysyy nyt tarkistetaan sinulta ja miehestä taitaa tulla isäntä taloon kun luoksesi jää niin olet ihan kiva
Mitä mieltä olet? Olisiko sinusta jonkun tilan isännäksi? Vastaapas.
Anonyymi kirjoitti:
Mummo on keskessä :)
Mummo on keskessä :)
...keskellä? Keskittäin...? -kiössä? kaskeaa..., ööm poikittain :)
Anonyymi kirjoitti:
Meillä https://m.youtube.com/watch?v=1XVzz_tqpTQ oli siitä riitaa, tipahtiko se oikeasti.
- Anonyymi
Mitä mieltä olet? Olisiko sinusta jonkun tilan isännäksi? Vastaapas.
täytyy tästä lähteä hakemaan maitoa kun piti juoda kahvit mutta maito olikin pilaantunut no joka talossa tai kodissa on isäntä niin en ainakaan karjatilalliseksi esim lehmiä jjoku maanviljelijäksi voisi ryhtyä mutta nuorempana olisin halunnut mutta en enään niin kaupungissa kiva asua ja ja vapaa ajalla kiva mökkeillä asuntovaunuilla ja retkeillä
Anonyymi kirjoitti:
täytyy tästä lähteä hakemaan maitoa kun piti juoda kahvit mutta maito olikin pilaantunut no joka talossa tai kodissa on isäntä niin en ainakaan karjatilalliseksi esim lehmiä jjoku maanviljelijäksi voisi ryhtyä mutta nuorempana olisin halunnut mutta en enään niin kaupungissa kiva asua ja ja vapaa ajalla kiva mökkeillä asuntovaunuilla ja retkeillä
Kiitos vastauksesta 😊 Ota maidolle kylmälaukku mukaan :)
- Anonyymi
Arvasin, että tämä ketju vaihtuu jossain vaiheessa: Sataa, Sataa ropisee, PILI PILI POM ketjuksi.
Se on shoppailupäivä tänään..
Mutta niin. Tiedättekö miksi ihmiselle annetaan työelämässä vapaapäiviä? Tällaisina päivinä on hyvä tarkastella ihohuokosia. Sataa, on kosteaa ja naamasta löytyvät huokoset. Ikkunasta putputtaa sadetta ja minä teen kasvohoitoa :))
pujotteIija kirjoitti:
Voisitko samalla laittaa voidetta paarman puremaan? En ite yllä kun on selässä
Tieltäpä tulloo! 🧈
Tiältä! :D
Tieltä tai siältä, mutta vaikuttaa jo, nyt voikin lähteä kahvin keittoon
pujotteIija kirjoitti:
Tieltä tai siältä, mutta vaikuttaa jo, nyt voikin lähteä kahvin keittoon
Onko teillä kaikilla kahvihetki yhtä aikaa? No ryypätkeehän lurps 😄 minä taas ilmotan kun se on kovinkin tärkeää, että pakko lähtee pissille 🤣🤭 se on tämä jatkuva vesisade semmonen juttu...
Onko teillä kaikilla kahvihetki yhtä aikaa? No ryypätkeehän lurps 😄 minä taas ilmotan kun se on kovinkin tärkeää, että pakko lähtee pissille 🤣🤭 se on tämä jatkuva vesisade semmonen juttu...
Just lopettelin kahvittelun.
Kiitos höpinöistä, Wuhwelille kans.
Moro.misspönttöuuni kirjoitti:
Tällaisella ilmalla ois mukava olla lämminvetisessä paljussa
pujotteIija kirjoitti:
Mieluummin joku vapaa vesi. Minuu vähän jostain syystä yököttää paljut...musta ne ei oo hygieenisiä? Järveen tai mereen :)
pujotteIija kirjoitti:
Järvivesi on lämmintä ja sateella taivaallista kun pisarat poreilee vedenpinnalla 🌸
Mieluummin joku vapaa vesi. Minuu vähän jostain syystä yököttää paljut...musta ne ei oo hygieenisiä? Järveen tai mereen :)
Kokemuksia ei kylläkään ole, kertaakaan en ole paljussa ollut. Lämmin vesi ja viileä ilma on vaan mukava yhdistelmä
Järvivesi on lämmintä ja sateella taivaallista kun pisarat poreilee vedenpinnalla 🌸
Niinpä, ja jotenkin sateella järvi tai lammikkovesi tuntuu lämpösemmältä
pujotteIija kirjoitti:
Kokemuksia ei kylläkään ole, kertaakaan en ole paljussa ollut. Lämmin vesi ja viileä ilma on vaan mukava yhdistelmä
Käsitän, veden alla on mukava lämmitellä ja sateella se on jopa hassun tuntuinen ilmiö. Jos ei ole ukkosta kesäsade ja uinti on autenttista :)
Niin tekee! Liäntäsaepäevä! 😬
Mutta mähän grillaan silti. 😃👌Mym mmm...*muminaa viltistä* syttyikö se, onko siinä tulet...? Laita juustoviipaleita kans... mmm...
Mym mmm...*muminaa viltistä* syttyikö se, onko siinä tulet...? Laita juustoviipaleita kans... mmm...
Siis syttyi ja sammui, kun hiiligrilli. Just tuikkasin katoksen alle lämpenemään. Naudan ulkofilettä punaviini/pippurimarinadissa, halumijuustoa ja lohkopottuja. Sit otin jonkun salaattipussin ja cremefraicheen tuljasin pippurisen dipin, se on hyvä kylkeen napsauttaa. 😋
Disse kirjoitti:
Siis syttyi ja sammui, kun hiiligrilli. Just tuikkasin katoksen alle lämpenemään. Naudan ulkofilettä punaviini/pippurimarinadissa, halumijuustoa ja lohkopottuja. Sit otin jonkun salaattipussin ja cremefraicheen tuljasin pippurisen dipin, se on hyvä kylkeen napsauttaa. 😋
Tämännäköinen sapuska syntyi. 😋
https://aijaa.com/jDmMUH
Kuvassa vahvaa tuotesijoittelua. 😬
Aukaisin ikkunan isommalle. Olen pehmeän viltin alla...
Uni yrittää...hämärää...rauhallista zzZZz ...mym mmm...Täällä sataa aika voimalla tällä hetkellä ja tuulee. Pihalla tuli silti käytyä sadekävelyllä. Vaatteethan saa kuivumaan ja on hyvä syy nakuilla tovin aikaa.
Tämä sade kyllä tekee hyvää luonnollekin, ihmiselle samoin.- Anonyymi
Ihan kuin olisi tarinaa, kun nainen pissii... lirisee, lorisee, ropsuttaa, ripsuttaa ja saahan se viljelyksetkin rehottamaan, kun on paljon ravinteita....
t. Ätmi - Anonyymi
Holiday Club Caribia; Kongressikuja 1, 20540 Turku
Uima-altaita, iso uima-allas ulkonakin, mihin pääsee sisältä suoraan uimalla, lämminvesi allas talvisin. Ravintoloissa hyvä palvelu ja keittiöstä mulla on pelkää hyvää kokemusta, osaavat työnsä, herkullista ruokaa. Majoitus 2hengen huoneissa, aamiaisella n. 120€.
ps.
Äijät; enemmän naisia kuin muualla, allasosastolla eteenkin. Turku on yliopisto kaupunki ja naisopiskelijoita on paljon. Caribian vieressä on ylioppilaskylä asuntoineen, sekä pyöreä tornitalo, pienine asuntoineen. Sinkkutytöt tykkää käydä Caribiassa vapaa-ajallaan uimassa, erityisesti! - Anonyymi
Misspönttöuuni, en sano sinua koskaan mummeliksi. Vähän harmittaa tämä idiootti joka kerjää turpaansa aivottomuudellaan kirjoittaen toisten nimimerkeillä.
Suomessa on aika paljon mielenterveydestä kärsiviä potilaita jotka luulevat olevansa joku toinen mitä oikeasti on. En kirjoittele työaikana.
Aiheeseen, sade virkistää ja luonto puhkeaa kukkaan tämän sateen jälkeen. Nyt oli nihkeää myös kasvikunnalle ihmisten ohella.
AsianVierestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3661378- 58864
- 83860
- 115844
- 51710
- 94691
- 45671
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.48566En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.54553Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku108503