Missä pestä putsata ja puunata matkailuautoa

Anonyymi

Uusi karavaanitar Helsingistä täällä 🙂
Ostin tänään matkailuauton! Vanhan mutta toivottavasti ok kuntoisen.
Mutta nyt se pitäisi siivota tietenkin niin missä kummassa sen täällä Helsingin seudulla voi tehdä? Pitäisi saada sähköä imurointia varten ja lämmintä vettä pesuun niin sisältä kuin ulkoakin.
Varsinkin se sähkö olis tarpeen.
Vinkkejä tarvitaan!

10

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liikkeestäkö ostit? Kotipihassa ko ei pysty tekee mitään?

      • Anonyymi

        Ostin liikkeestä mutta siivous jäi itselleni. Kerrostalon pihassa kaikki autonsiivous pn kielletty eikä siihen saa sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin liikkeestä mutta siivous jäi itselleni. Kerrostalon pihassa kaikki autonsiivous pn kielletty eikä siihen saa sähköä.

        Teeitse halleissa, tai huoltoasemalla. Kyllä varmaan liikkeetkin vois antaa heidän myymiin vehkeisiin tehdä puhdistukset.


    • Anonyymi

      Ilman sähköäkin pärjää tuollaisessa siivoushommassa. Onhan noita akkukäyttöisiä imureita. Kannattaa ostaa autoon ihan tulevaakin tarvetta varten. Jos kotipihassa ei saa pestä ja siivota, niin aja auto jonnekin yleiselle parkkialueelle. Laitakaupungilla on noita ulkoilualueiden parkkialueita ym. Ellei ole ennestään vähintään 10 l kanisteria (ja vettä kotoa) niin hanki se nyt ja kaipa siellä autossa oli tallessa omatkin vesisäiliöt. Kiinteän vesisäiliön täyttöön kannattaa ostaa uusi (ja siis puhdas) 10 l kastelukannu. Vettä tankkiin ja kaasulla voi lämmittää hellalla pesuvettä, ellei autossa ole itsessään lämminvesimahdollisuutta. Toivottavasti sait auton mukana vähintään yhden kaasupullon, mahdollisesti tyhjänä. Kaasupullon voi käydä vaihtamassa täyteen vaikkapa Motonetissä, eräissä Tarjoustaloissa, rautakaupoissa ja viimekädessä kovimmalla hinnalla huoltoasemalta.

      • Anonyymi

        Tuota ei ole tullut ajattelleeksi, että Helsingin seudulla on auton sekä asuntovaunun pesu ja siivous vähän hankalaa. Kun itse tein vaunun pesun ja pintakäsittelyn omassapihassa. No täällä syrjemmällä maaseudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota ei ole tullut ajattelleeksi, että Helsingin seudulla on auton sekä asuntovaunun pesu ja siivous vähän hankalaa. Kun itse tein vaunun pesun ja pintakäsittelyn omassapihassa. No täällä syrjemmällä maaseudulla.

        Matkailuvaunun ja -auton ulkopesu on hankalaa monessakin taajamassa ellei asu omakotitalossa (sielläkin voi kunta kieltää pesuaineiden käytön). Karavaanarien järjestösivustoilla on luetteloita mistä löytyy pesupaikkoja itse tehtävään pesuun ja palveluun. Niin ja yleensä myyjillä on jopa hallit pesua varten, mutta hyvin harvoissa paikoissa asiakas voi itse tehdä noissa halleissa pesun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkailuvaunun ja -auton ulkopesu on hankalaa monessakin taajamassa ellei asu omakotitalossa (sielläkin voi kunta kieltää pesuaineiden käytön). Karavaanarien järjestösivustoilla on luetteloita mistä löytyy pesupaikkoja itse tehtävään pesuun ja palveluun. Niin ja yleensä myyjillä on jopa hallit pesua varten, mutta hyvin harvoissa paikoissa asiakas voi itse tehdä noissa halleissa pesun.

        Joskus nähnyt leirintäalueella autonpesupaikan. Ainakin Vaasassa oli 2006 viellä sellainen. Vetoauton pesin siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkailuvaunun ja -auton ulkopesu on hankalaa monessakin taajamassa ellei asu omakotitalossa (sielläkin voi kunta kieltää pesuaineiden käytön). Karavaanarien järjestösivustoilla on luetteloita mistä löytyy pesupaikkoja itse tehtävään pesuun ja palveluun. Niin ja yleensä myyjillä on jopa hallit pesua varten, mutta hyvin harvoissa paikoissa asiakas voi itse tehdä noissa halleissa pesun.

        Googlella katselisin kaikki firmat, korjaamot, purkaamot, fixaamot ja soittaisin. Kykyisin onnistuisiko tulla siivoamaan ja pesemään oma auto omilla välineillä. Ja mitä se maksaisi.

        Ulkomailla on paljon ahtaamissa ja pienemmissä kaupungeissä paikkoja joissa saa pestä ja imuroida rauhassa.

        Helsigissä on puutetta kaikenlaisesta "tilasta" sekä palveluista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlella katselisin kaikki firmat, korjaamot, purkaamot, fixaamot ja soittaisin. Kykyisin onnistuisiko tulla siivoamaan ja pesemään oma auto omilla välineillä. Ja mitä se maksaisi.

        Ulkomailla on paljon ahtaamissa ja pienemmissä kaupungeissä paikkoja joissa saa pestä ja imuroida rauhassa.

        Helsigissä on puutetta kaikenlaisesta "tilasta" sekä palveluista

        Mites siellä olevat rekkapesu paikat? Kysymällä niistä asia selviää. Jos ei rekkoja niin luulis saavan asuntoautonkin pestä. Mutta ei painepesurilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites siellä olevat rekkapesu paikat? Kysymällä niistä asia selviää. Jos ei rekkoja niin luulis saavan asuntoautonkin pestä. Mutta ei painepesurilla.

        Saiko aloittaja, karavaanitar Helsingistä matkailuauton putsattua? Kuinka helposti onnistui?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe