Mies, nainen, vaihdevuodet?

Anonyymi

Mikä on ikäsi? Onko havaintoa, onko teillä ollut vaihdevuosioireita? Onko joku sanonut, että olet vaihdevuosi-iässä. haukkumistarkoituksessa? Miten suhtaudut (tuleviin?) vaihdevuosiin? Voiko mies kärsiä naisen vaihdevuosista? Onko miehillä vaihdevuodet mielestäsi? Miten se ilmenee, jos ilmenee?

93

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole vaihdevuosia. Eikä oireita. Sitten kun on, se on varmaan ihan kamalaa menoa...

      • Anonyymi

        Voin jotenkin kuvitella.
        Toivottavasti löydät ja älyät ottaa käyttöön sopivat hormonikorvaustuotteet siinä vaiheessa.


    • No trollikalle oli kovin nokkela, kun keksi sanoa että minulla on vaihdevuodet, kun en persuja hyväksy.. Sanoi että tietää mihin vanhempia naisia potkia.. Mikä on tietysti huolestuttavaa, kun ottaa huomion hänen ammattinsa vanhempien naisten hoitajana..
      Pitäisikö ottaa yhteyttä Turun sos.viranomaisiin? No, olettakaamme tämän kerran että kyse oli jostain kierosta leikinlaskusta..

      Oireita? No minähän olen vaihtari-iässä, mutta toistaiseksi ainakaan ei ole mitään oireita ollut, kiitos kysymästä. Puoliso taas, joka sekin on samaa ikäluokkaa valittaa kyllä milloin mitäkin kremppaa, mutta paha se on sanoa mikä sitten mistäkin johtuu.

      Ja tottakai vaihdevuodet miehiäkin koskee. Vanhalla ukolla on jo puolet vähemmän testosteronia nuorempaan verrattuna. Miehillä nuo oireet tulee hitaamminnja kestävät kauemmin.
      Kaikilla ei ole sitten mitään oireita, kuten mun mutsilla.

      • Anonyymi

        Kohta on vati Trollikan ovella.


      • Yks minun kaveri (nainen) meni lääkärille ja pyysi estrogeenihoitoa vaihdevuosiin. Lääkäri kysyi, että mitä oireita hänellä on.. "Ei ole oireita, mutta eikös niitä kuulu tässä vaiheessa syödä?" Ei saanut reseptiä.
        Aika hyvin on lääketeollisuus saanut medikalisoitua tuonkin asian. Sama tietysti myös koskien testosteronihoitoja.. Monella tuntuu olevan kummia luuloja senkin vaikutuksista.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Yks minun kaveri (nainen) meni lääkärille ja pyysi estrogeenihoitoa vaihdevuosiin. Lääkäri kysyi, että mitä oireita hänellä on.. "Ei ole oireita, mutta eikös niitä kuulu tässä vaiheessa syödä?" Ei saanut reseptiä.
        Aika hyvin on lääketeollisuus saanut medikalisoitua tuonkin asian. Sama tietysti myös koskien testosteronihoitoja.. Monella tuntuu olevan kummia luuloja senkin vaikutuksista.

        Syödään nyt sitten mitä hormoneja, tai vitamiineja tahansa, niin väistämättä kaikki me vanhenemme ja kuolemme pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohta on vati Trollikan ovella.

        Mikäs vatipää se sinä olet? 🤔


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Yks minun kaveri (nainen) meni lääkärille ja pyysi estrogeenihoitoa vaihdevuosiin. Lääkäri kysyi, että mitä oireita hänellä on.. "Ei ole oireita, mutta eikös niitä kuulu tässä vaiheessa syödä?" Ei saanut reseptiä.
        Aika hyvin on lääketeollisuus saanut medikalisoitua tuonkin asian. Sama tietysti myös koskien testosteronihoitoja.. Monella tuntuu olevan kummia luuloja senkin vaikutuksista.

        Itte jättäsin kyllä estrogeenit syömättä... Eikös noi hormonihoidot lisää rintasyövän riskiäkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itte jättäsin kyllä estrogeenit syömättä... Eikös noi hormonihoidot lisää rintasyövän riskiäkin?

        Ja jos jätät, niin sydänkohtauksen riski kasvaa. Voi kasvaa myös miehen lähtemisriski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos jätät, niin sydänkohtauksen riski kasvaa. Voi kasvaa myös miehen lähtemisriski.

        No sydänkohtausta voi yrittää ehkäistä muuten terveellisillä elämäntavoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sydänkohtausta voi yrittää ehkäistä muuten terveellisillä elämäntavoilla.

        Miehen lähtemisriskiin ei auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen lähtemisriskiin ei auta.

        Suurimman osan eroista hakee nainen, johtuuko se sitten miesten erektio-ongelmista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurimman osan eroista hakee nainen, johtuuko se sitten miesten erektio-ongelmista?

        En tiedä, kun en ole nainen, enkä ole noita erektio-ongelmia kokenut. Voi olla.
        Jos olet nainen, niin sinunhan se pitäisi paremmin tietää mihin miehissä kyllästyt?

        Olen ymmärtänyt että naiset ovat enemmän tunneperäisiä. Puuttuu joku henkinen yhteys tms? Kerro sinä. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla.


    • Anonyymi

      Olen 43 ja ei ole vaihdevuodet. Hyvin hyvässä kunnossa.

    • Anonyymi

      Olen vajaa viiskymppinen ja eipä kai vielä ole vaihtareita. Ehkä jotain "esivalmistelua"? Mut jos mulle kunnon vaihtarit tulee niin musta tulee varmaan ihan kauhee ämmä koska en saa veritulppariskin vuoksi syödä mitää hormoonipillereitä.

      -pihis-

    • 50v. joten pitäisi varmaan olla jo vaihdevuodet. En ole kyllä huomannut. Toisaalta ei tässä omia olotiloja ole muutamaan vuoteen ehtinyt mietiskellä. Vitsailen kyllä aiheesta, vaikkei varmaan pitäisi. Viimeksi naureskelin yhdelle 40 kaverilleni että onkohan mulla kuumat aallot, kun yhdessä paikassa oli kuuma ja hän menikin ihan vakavaksi. Ilmeni, että hänellä itsellään oli vaihdevuodet alkaneet. En olis ikinä arvannut.
      En muista, että kukaan on koskaan sanonut, että mulla olis vaihdevuodet. Ei kai ne uskalla:P Tai toisaalta mua luullaan kyllä usein muoremmaksikin.
      Miehellä oli 50 vuoden aikoihin vähän jotain kriisin tapaista, ehkä, en muista, ja vähän lihonutkin on. Ei mitään muuta kyllä havaittavissa. Ehkä vähän tahti hidastunut, mikä on hyvä, kun on sellainen duracell-pupu, koko ajan ahkeroimassa.

      • Muoremmaksi 😄👵


      • Anonyymi

        Mä olen 49 ja aina luultu joka paikassa nuoremmaksi, suorastaan pennuksi. Että oman kokemukseni mukaan naama (tai kroppa) ei ole yhteydessä tähän mummelitautiin ulkonäön perusteella.

        Mulla on vaihdevuodet meneillään ja olen 49-vuotias. Oireet: kuumia aaltoja silloin tällöin, hiuksiin tulee vauhdilla harmaata, ehkä aavistuksen on kasvojen iho ohentunut (mutta ei ole tullut vieläkään kurttuja, hah), kuukautiset ollut viimeksi talvella.

        Sen olen huomannut, että syömistä täytyy ryhtyä säännöstelemään. Tuntuu, että paino nousee sillä ruokamäärällä mihin olen tottunut.

        Mitään henkisiä oireita en ole huomannut. Ei kiukuta tai ahdista. Pikemminkin naurattaa jostain kumman syystä nykyään vielä enemmän, mutta siihen voi olla jokin muu syy kuin vaihtarit..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen 49 ja aina luultu joka paikassa nuoremmaksi, suorastaan pennuksi. Että oman kokemukseni mukaan naama (tai kroppa) ei ole yhteydessä tähän mummelitautiin ulkonäön perusteella.

        Mulla on vaihdevuodet meneillään ja olen 49-vuotias. Oireet: kuumia aaltoja silloin tällöin, hiuksiin tulee vauhdilla harmaata, ehkä aavistuksen on kasvojen iho ohentunut (mutta ei ole tullut vieläkään kurttuja, hah), kuukautiset ollut viimeksi talvella.

        Sen olen huomannut, että syömistä täytyy ryhtyä säännöstelemään. Tuntuu, että paino nousee sillä ruokamäärällä mihin olen tottunut.

        Mitään henkisiä oireita en ole huomannut. Ei kiukuta tai ahdista. Pikemminkin naurattaa jostain kumman syystä nykyään vielä enemmän, mutta siihen voi olla jokin muu syy kuin vaihtarit..

        Joo, tarkoitinkin, että ehkä siksi kukaan ei ole luullut että on vaihdevuodet, kun ei ole pidetty vaihdevuosi-ikäisenä. En usko, että vaihdevuodet näkyy ulkomuodosta, nuorekkuudesta tai vanhentumisesta.
        Mulla ei ole ollut kuumia aaltoja, tietääkseni (sen kuulemma tietää:D), eikä hiuksissa näy harmaita, tosin luonnostaan vaaleilla se ei välttämättä näy. Ihossa en ole huomannut ainakaan ohentumista. Sibeliusrypyt, jotka on olleet "aina" kylläkin voimistuneet vuosien kuluessa. Kuukautisia ei ole ehkäisyn takia ollut kymmeneen vuoteen. Paino on sama kuin 20 ikäisenä. Toisaalta syön vähän terveellisemmin kuin nuorena, vähemmänkin.
        Henkisistä oireista vaikea sanoa. Harvoin tulee mietittyä, miltä itsestä tuntuu, enemmän, miltä muista tuntuu.
        Mutta kiva kuulla, että voi olla edessä (jos vaihdevuodet edes kunnolla koskaan iskee) myös enemmän naurua:) Ylimääräiset kilotkaan ei haittaa, jos ei niitä ylenmäärin tule.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, tarkoitinkin, että ehkä siksi kukaan ei ole luullut että on vaihdevuodet, kun ei ole pidetty vaihdevuosi-ikäisenä. En usko, että vaihdevuodet näkyy ulkomuodosta, nuorekkuudesta tai vanhentumisesta.
        Mulla ei ole ollut kuumia aaltoja, tietääkseni (sen kuulemma tietää:D), eikä hiuksissa näy harmaita, tosin luonnostaan vaaleilla se ei välttämättä näy. Ihossa en ole huomannut ainakaan ohentumista. Sibeliusrypyt, jotka on olleet "aina" kylläkin voimistuneet vuosien kuluessa. Kuukautisia ei ole ehkäisyn takia ollut kymmeneen vuoteen. Paino on sama kuin 20 ikäisenä. Toisaalta syön vähän terveellisemmin kuin nuorena, vähemmänkin.
        Henkisistä oireista vaikea sanoa. Harvoin tulee mietittyä, miltä itsestä tuntuu, enemmän, miltä muista tuntuu.
        Mutta kiva kuulla, että voi olla edessä (jos vaihdevuodet edes kunnolla koskaan iskee) myös enemmän naurua:) Ylimääräiset kilotkaan ei haittaa, jos ei niitä ylenmäärin tule.

        Kummallista että näin 45 miehenä tunnun tietävän naisten vaihdevuosista enemmän kuin viisikymppiset naiset palstalla. Ehkä se johtuu tuon oman rouvan huonotuurisuudesta tässä asiassa. On kuumotuskohtauksia, unettomuutta, niistä johtuvaa stressaamista ja huonomuistisuutta/keskittymiskyvyttömyyttä. Hiusten harmaantumisen tai ihon ohenemisen nopeutuminen on pienimpiä ongelmia, pelkkiä pinnallisia. Syödä ei paljon kestä, jos haluaa pysyä kuosissa. Kuukautiset loppui jo reilusti alle 50 v, sehän nyt ei sinänsä elämänlaatua heikennä, mutta nuo muut. Ensioireet tuli jo varmaan 42-43 vuotiaana. Edelleen jatkuu, hän on jo 54 v.

        Sitten on ne pimpin kuivuusongelmat / limakalvojen ohenemisongelmat, ja nämä on kaikkein ikävimpiä parisuhteen ja miehen kannalta. Tietysti se stressi ja ajoittainen kärttyisyys kanssa. Seksihalut tottakai nollissa.

        Että siinä teille kauhukertomusta.

        Kaikille palstan ikääntyville naisille neuvo:
        Aloittakaa se hormonihoito ajoissa ja pysykää siinä, oli siinä mitä muita riskejä sitten tahansa. Meinaan jos aiotte ihmiselämän arvoista ikääntymisaikaa elää kumppaninne kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista että näin 45 miehenä tunnun tietävän naisten vaihdevuosista enemmän kuin viisikymppiset naiset palstalla. Ehkä se johtuu tuon oman rouvan huonotuurisuudesta tässä asiassa. On kuumotuskohtauksia, unettomuutta, niistä johtuvaa stressaamista ja huonomuistisuutta/keskittymiskyvyttömyyttä. Hiusten harmaantumisen tai ihon ohenemisen nopeutuminen on pienimpiä ongelmia, pelkkiä pinnallisia. Syödä ei paljon kestä, jos haluaa pysyä kuosissa. Kuukautiset loppui jo reilusti alle 50 v, sehän nyt ei sinänsä elämänlaatua heikennä, mutta nuo muut. Ensioireet tuli jo varmaan 42-43 vuotiaana. Edelleen jatkuu, hän on jo 54 v.

        Sitten on ne pimpin kuivuusongelmat / limakalvojen ohenemisongelmat, ja nämä on kaikkein ikävimpiä parisuhteen ja miehen kannalta. Tietysti se stressi ja ajoittainen kärttyisyys kanssa. Seksihalut tottakai nollissa.

        Että siinä teille kauhukertomusta.

        Kaikille palstan ikääntyville naisille neuvo:
        Aloittakaa se hormonihoito ajoissa ja pysykää siinä, oli siinä mitä muita riskejä sitten tahansa. Meinaan jos aiotte ihmiselämän arvoista ikääntymisaikaa elää kumppaninne kanssa.

        Kyllähän nuo oireet kaikki tutuilta kuulostaa eli kuullut olen kavereilta, vieläpä reippaasti nuoremmilta. Mutta itsellä ei mitään noista mainitsemistasi ole vielä ilmennyt. Johtuuko sitten hormonikierukasta. Se pitäisi poistattaa lähiaikoina/vuosina, mutta mitäköhän sitten tapahtuu:/ Sittenhän ne voi iskeä rytinällä. Hormonihoitoa itsekin ajattelin välittömästi käyttää, jos jotain ilmenee. Koska ei ehdi eikä kiinnosta tuollaisia oireita "sairastaa". Ja kun perheessä on kaksi hormonihuuruista teinityttöä, niin vaihdevuosioireista kärsivä muori siihen päälle sekoilemaan, syntyy ruumiita? :D


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Kyllähän nuo oireet kaikki tutuilta kuulostaa eli kuullut olen kavereilta, vieläpä reippaasti nuoremmilta. Mutta itsellä ei mitään noista mainitsemistasi ole vielä ilmennyt. Johtuuko sitten hormonikierukasta. Se pitäisi poistattaa lähiaikoina/vuosina, mutta mitäköhän sitten tapahtuu:/ Sittenhän ne voi iskeä rytinällä. Hormonihoitoa itsekin ajattelin välittömästi käyttää, jos jotain ilmenee. Koska ei ehdi eikä kiinnosta tuollaisia oireita "sairastaa". Ja kun perheessä on kaksi hormonihuuruista teinityttöä, niin vaihdevuosioireista kärsivä muori siihen päälle sekoilemaan, syntyy ruumiita? :D

        Fiksu nainen siellä! Kun lääketiede on vaivoihin kehittänyt lääkkeet, niin käyttöön vaan.

        Oma kumppani on sellainen luonnonlääkitsijä ja lääkevastainen. Kierukkaa ei ole koskaan ollut. Jätti aloittamatta korvaushoidot joidenkin "riskien" pelossa. Mutta käsittääkseni on niin, että jos niissä jotain terveysriskejä onkin, niin myös ilman niitä ja riittävää omaa hormonituotantoa taas toiset riskit kasvaa. Nyt sille gyne on sanonut, että kun ollut jo noin kauan ilman, niin enää ei voi aloittaa? Niin se ainakin sanoo. Haluaako vaan eroon minusta. Erohan tästä tulee. Eikä se enää koskaan mitään miestä tule saamaan, kun perinteistä yhdyntäseksiä ei voi harrastaa.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, tarkoitinkin, että ehkä siksi kukaan ei ole luullut että on vaihdevuodet, kun ei ole pidetty vaihdevuosi-ikäisenä. En usko, että vaihdevuodet näkyy ulkomuodosta, nuorekkuudesta tai vanhentumisesta.
        Mulla ei ole ollut kuumia aaltoja, tietääkseni (sen kuulemma tietää:D), eikä hiuksissa näy harmaita, tosin luonnostaan vaaleilla se ei välttämättä näy. Ihossa en ole huomannut ainakaan ohentumista. Sibeliusrypyt, jotka on olleet "aina" kylläkin voimistuneet vuosien kuluessa. Kuukautisia ei ole ehkäisyn takia ollut kymmeneen vuoteen. Paino on sama kuin 20 ikäisenä. Toisaalta syön vähän terveellisemmin kuin nuorena, vähemmänkin.
        Henkisistä oireista vaikea sanoa. Harvoin tulee mietittyä, miltä itsestä tuntuu, enemmän, miltä muista tuntuu.
        Mutta kiva kuulla, että voi olla edessä (jos vaihdevuodet edes kunnolla koskaan iskee) myös enemmän naurua:) Ylimääräiset kilotkaan ei haittaa, jos ei niitä ylenmäärin tule.

        Jaa, aika usein näkee näitä "ihmiset luulevat nuoremmaksi", esim. uutisissa, mutta kumma kun ne ei omaan silmään koskaan ole sellaisia vaan ihan ikäisensä näköisiä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, aika usein näkee näitä "ihmiset luulevat nuoremmaksi", esim. uutisissa, mutta kumma kun ne ei omaan silmään koskaan ole sellaisia vaan ihan ikäisensä näköisiä..

        No minä olen kyllä ihan kyllästymiseen asti ja todistettavasti (on ollut kiusallisia tilanteita) ihan liian nuoren näköinen ikäisekseni. Olen tuo sama, joka vastasi YB:lle ylempänä. Ehkä et ole sitten kohdannut meitä oikeasti 'liian nuoren näköisiä', etkä ymmärrä että meitä on olemassa. Minua ei vanheneminen ja sen näkyminen pelota, päin vastoin oikeastaan - olisi mukavaa näyttää ikäiseltään edes joskus elämässään. Minusta tuntuu, että minut on koko elämäni ajan arvioitu väärin ihan vain ulkoisen olemukseni vuoksi. Se on joskus hupaisaa, joskus imartelee (myönnän) mutta joskus se on suorastaan raivostuttavaa.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, tarkoitinkin, että ehkä siksi kukaan ei ole luullut että on vaihdevuodet, kun ei ole pidetty vaihdevuosi-ikäisenä. En usko, että vaihdevuodet näkyy ulkomuodosta, nuorekkuudesta tai vanhentumisesta.
        Mulla ei ole ollut kuumia aaltoja, tietääkseni (sen kuulemma tietää:D), eikä hiuksissa näy harmaita, tosin luonnostaan vaaleilla se ei välttämättä näy. Ihossa en ole huomannut ainakaan ohentumista. Sibeliusrypyt, jotka on olleet "aina" kylläkin voimistuneet vuosien kuluessa. Kuukautisia ei ole ehkäisyn takia ollut kymmeneen vuoteen. Paino on sama kuin 20 ikäisenä. Toisaalta syön vähän terveellisemmin kuin nuorena, vähemmänkin.
        Henkisistä oireista vaikea sanoa. Harvoin tulee mietittyä, miltä itsestä tuntuu, enemmän, miltä muista tuntuu.
        Mutta kiva kuulla, että voi olla edessä (jos vaihdevuodet edes kunnolla koskaan iskee) myös enemmän naurua:) Ylimääräiset kilotkaan ei haittaa, jos ei niitä ylenmäärin tule.

        Mun urheiluhullu äitini sanoi, että vaihdevuosioireisiin paras keino on rankka liikunta. Kuulemma tasoittaa ainakin kuumia aaltoja ja mieialaoireita (jos sellaisia on).

        Minä en aio mitään hormoneja syödä, jos ei muita oireita tule kuin kuumat aallot ja jotain ryppyjä ja pläsää. Tervetuloa sanon ma, paitsi pläsän suhteen kohtuudella kiitos :D

        Juu, kyllä tunnistat kuuman aallon kun se tulee, hahahah! Ei sitä oikein osaa kuvailla, mutta tunnistat varmasti.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, tarkoitinkin, että ehkä siksi kukaan ei ole luullut että on vaihdevuodet, kun ei ole pidetty vaihdevuosi-ikäisenä. En usko, että vaihdevuodet näkyy ulkomuodosta, nuorekkuudesta tai vanhentumisesta.
        Mulla ei ole ollut kuumia aaltoja, tietääkseni (sen kuulemma tietää:D), eikä hiuksissa näy harmaita, tosin luonnostaan vaaleilla se ei välttämättä näy. Ihossa en ole huomannut ainakaan ohentumista. Sibeliusrypyt, jotka on olleet "aina" kylläkin voimistuneet vuosien kuluessa. Kuukautisia ei ole ehkäisyn takia ollut kymmeneen vuoteen. Paino on sama kuin 20 ikäisenä. Toisaalta syön vähän terveellisemmin kuin nuorena, vähemmänkin.
        Henkisistä oireista vaikea sanoa. Harvoin tulee mietittyä, miltä itsestä tuntuu, enemmän, miltä muista tuntuu.
        Mutta kiva kuulla, että voi olla edessä (jos vaihdevuodet edes kunnolla koskaan iskee) myös enemmän naurua:) Ylimääräiset kilotkaan ei haittaa, jos ei niitä ylenmäärin tule.

        Kyllähän nyt vähintään pienet sibeliukset olla pitää.. Eihän nuo naperot ( kaikki alle 35v) muuten ottais tosissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista että näin 45 miehenä tunnun tietävän naisten vaihdevuosista enemmän kuin viisikymppiset naiset palstalla. Ehkä se johtuu tuon oman rouvan huonotuurisuudesta tässä asiassa. On kuumotuskohtauksia, unettomuutta, niistä johtuvaa stressaamista ja huonomuistisuutta/keskittymiskyvyttömyyttä. Hiusten harmaantumisen tai ihon ohenemisen nopeutuminen on pienimpiä ongelmia, pelkkiä pinnallisia. Syödä ei paljon kestä, jos haluaa pysyä kuosissa. Kuukautiset loppui jo reilusti alle 50 v, sehän nyt ei sinänsä elämänlaatua heikennä, mutta nuo muut. Ensioireet tuli jo varmaan 42-43 vuotiaana. Edelleen jatkuu, hän on jo 54 v.

        Sitten on ne pimpin kuivuusongelmat / limakalvojen ohenemisongelmat, ja nämä on kaikkein ikävimpiä parisuhteen ja miehen kannalta. Tietysti se stressi ja ajoittainen kärttyisyys kanssa. Seksihalut tottakai nollissa.

        Että siinä teille kauhukertomusta.

        Kaikille palstan ikääntyville naisille neuvo:
        Aloittakaa se hormonihoito ajoissa ja pysykää siinä, oli siinä mitä muita riskejä sitten tahansa. Meinaan jos aiotte ihmiselämän arvoista ikääntymisaikaa elää kumppaninne kanssa.

        Oletko sä jonkun lääkefirman edustaja kenties.?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No minä olen kyllä ihan kyllästymiseen asti ja todistettavasti (on ollut kiusallisia tilanteita) ihan liian nuoren näköinen ikäisekseni. Olen tuo sama, joka vastasi YB:lle ylempänä. Ehkä et ole sitten kohdannut meitä oikeasti 'liian nuoren näköisiä', etkä ymmärrä että meitä on olemassa. Minua ei vanheneminen ja sen näkyminen pelota, päin vastoin oikeastaan - olisi mukavaa näyttää ikäiseltään edes joskus elämässään. Minusta tuntuu, että minut on koko elämäni ajan arvioitu väärin ihan vain ulkoisen olemukseni vuoksi. Se on joskus hupaisaa, joskus imartelee (myönnän) mutta joskus se on suorastaan raivostuttavaa.

        Ihmisillä taitaa olla joihinkin vanhoihin aikoihin perustuva käsitys siitä miltä esim 50 -vuotiaat näyttävät, sekä miehet että naiset..Siksi muita, sekä itseään kuvittellaan nuoremmiksi kuin ovatkaan..
        Tosin on sitten näitäkin, jotka vertailee taviksia joihinkin botox- julkkiksiin, etenkin naisten kohdalla. Miehillä ne syvärypyt on sitten olevinaan charmikkaita.. 😬


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Ihmisillä taitaa olla joihinkin vanhoihin aikoihin perustuva käsitys siitä miltä esim 50 -vuotiaat näyttävät, sekä miehet että naiset..Siksi muita, sekä itseään kuvittellaan nuoremmiksi kuin ovatkaan..
        Tosin on sitten näitäkin, jotka vertailee taviksia joihinkin botox- julkkiksiin, etenkin naisten kohdalla. Miehillä ne syvärypyt on sitten olevinaan charmikkaita.. 😬

        Mulla on nämä ikäarviontiasiat menneet niin, että ne eivät liity mielikuviin, vaan ihmiset eivät usko ikääni, ja sitten tulee kummallisia tilanteita.

        Meillä on kyllä geeneissä tämä. Tätini yli 70-vuotias näyttää keskiverrolta nelivitoselta naamastaan, ja on vartaloltaan hoikka. Näytää naamastaan vähän samalta kuin se nainen, joka taannoin iltaläpyskässä valitteli että ihmiset ei usko hänen ikäänsä..hmm..hän oli 40, mun täti on 72. Meillä on ihossa jokin juttu, ei rypistytä kovasti ja olisko sitten jokin lihaksiin ja rasvakudoksiin liittyvä geenijuttu. Vai liittyisi lymfakiertoon/nesteisiin? Ja ekä kasvojen rakennekin (luusto) vaikuttaa.

        Joku alan asiantuntija voisi nyt valaista meitä palstailijoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nämä ikäarviontiasiat menneet niin, että ne eivät liity mielikuviin, vaan ihmiset eivät usko ikääni, ja sitten tulee kummallisia tilanteita.

        Meillä on kyllä geeneissä tämä. Tätini yli 70-vuotias näyttää keskiverrolta nelivitoselta naamastaan, ja on vartaloltaan hoikka. Näytää naamastaan vähän samalta kuin se nainen, joka taannoin iltaläpyskässä valitteli että ihmiset ei usko hänen ikäänsä..hmm..hän oli 40, mun täti on 72. Meillä on ihossa jokin juttu, ei rypistytä kovasti ja olisko sitten jokin lihaksiin ja rasvakudoksiin liittyvä geenijuttu. Vai liittyisi lymfakiertoon/nesteisiin? Ja ekä kasvojen rakennekin (luusto) vaikuttaa.

        Joku alan asiantuntija voisi nyt valaista meitä palstailijoita.

        Muistan jonkun jutun, jossa ikäarviointeihin ei niinkään vaikuta rypyt, vaan ihorasvan muutokset kasvoissa ja hiusten takapakkia ottaminen..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu nainen siellä! Kun lääketiede on vaivoihin kehittänyt lääkkeet, niin käyttöön vaan.

        Oma kumppani on sellainen luonnonlääkitsijä ja lääkevastainen. Kierukkaa ei ole koskaan ollut. Jätti aloittamatta korvaushoidot joidenkin "riskien" pelossa. Mutta käsittääkseni on niin, että jos niissä jotain terveysriskejä onkin, niin myös ilman niitä ja riittävää omaa hormonituotantoa taas toiset riskit kasvaa. Nyt sille gyne on sanonut, että kun ollut jo noin kauan ilman, niin enää ei voi aloittaa? Niin se ainakin sanoo. Haluaako vaan eroon minusta. Erohan tästä tulee. Eikä se enää koskaan mitään miestä tule saamaan, kun perinteistä yhdyntäseksiä ei voi harrastaa.

        Ihmisiä on joka lähtöön. "Kärsi kärsi, kirkkaimman kruunun saat"-ihmiset ja sitten me "synnytykseenkin kaikki mahdolliset ilokaasut ja muut epiduraalit päälle"-tyypit 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun urheiluhullu äitini sanoi, että vaihdevuosioireisiin paras keino on rankka liikunta. Kuulemma tasoittaa ainakin kuumia aaltoja ja mieialaoireita (jos sellaisia on).

        Minä en aio mitään hormoneja syödä, jos ei muita oireita tule kuin kuumat aallot ja jotain ryppyjä ja pläsää. Tervetuloa sanon ma, paitsi pläsän suhteen kohtuudella kiitos :D

        Juu, kyllä tunnistat kuuman aallon kun se tulee, hahahah! Ei sitä oikein osaa kuvailla, mutta tunnistat varmasti.

        Liikunta on kyllä tärkeä juttu, uskon sen:) Itse en nuorena liikkunut juuri ollenkaan, mutta nyt vanhemmalla iällä sitä on tullut lisättyä. Päivittäin teen edes jotain, aina. Tosin tää k-kevät on vähän vähentänyt, kun on mennyt asioita uusiksi ja entisten hommien päälle tullut muista huolehtiminen vielä totaalisemmin.


      • Frouva kirjoitti:

        Kyllähän nyt vähintään pienet sibeliukset olla pitää.. Eihän nuo naperot ( kaikki alle 35v) muuten ottais tosissaan.

        Mulle iän karttuminen on ollut helpotus. Siksi toitotan ylpeänä kaikkialle omaa ikääni. Kun kumminkin luulevat nuoremmaksi eivätkä ota tosissaan muuten:P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, aika usein näkee näitä "ihmiset luulevat nuoremmaksi", esim. uutisissa, mutta kumma kun ne ei omaan silmään koskaan ole sellaisia vaan ihan ikäisensä näköisiä..

        Samaa mieltä, en minäkään niitä "ihmiset luulevat nuoremmaksi"-tyyppejä nuorempana pidä, mitä lehdissä on.

        Silti, mm. viime kesänä tuli useampi kiusallinen tilanne kun olin Turussa illalla juhlistamassa erästä saavutusta ravintolassa. Kun naisten vessassa mainitsin yhdelle naiselle ikäni (asia liittyi erääseen tv-ohjelmaan), hän (tuntematon kolmekymppinen nainen) raahasi mut kädestä kiskoen erääseen seurueeseen ja alkoi arvuutella heitä, minkä ikäinen heidän mielestään olen. Kaikki arvasivat reippaasti alaspäin. Nainen väitti että vaikutan hänen ikäiseltään. Noh, kohteliaisuuttaan varmaan? Myöhemmin illalla yksi toisen porukan mies kysyi ikääni ja kun kerroin sen, alkoi raivota, että vihaa paskanpuhujia, ja että mitä järkeä on valehdella ikäänsä noin paljon yläkanttiin. Lopulta häipyi kiukkuisena paikalta. Hän itse oli 40 vuotias, muistaakseni.

        En tiiä sitten mikä ryppyvoide mulle oli sinä iltana ennen lähtöä sattunut hyppysiin. Harvoin nykyään missään käyn. Tämä jäi aika erikoisena iltana kyllä mieleen:D


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Oletko sä jonkun lääkefirman edustaja kenties.?

        En. Olen kokemuksesta kirjoittava mies, joka joskus aikoinaan erehtyi ottamaan kymmenisen vuotta vanhemman naisen.

        Tämä kun on tällainen vanhempien mummeleiden paikka, niin ihan ajattelin omista kokemuksista kertoa minkälaista se on kun hormonikorvaushoitoja pelätään. Elämänlaatu kärsii kaikilla osapuolilla. Ottakaa onkeenne.


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Muistan jonkun jutun, jossa ikäarviointeihin ei niinkään vaikuta rypyt, vaan ihorasvan muutokset kasvoissa ja hiusten takapakkia ottaminen..

        Omasta mielestä taas esim. silmäkulmassa olevat rypyt paljastaa että vanhempi henkilö...


      • Anonyymi kirjoitti:

        En. Olen kokemuksesta kirjoittava mies, joka joskus aikoinaan erehtyi ottamaan kymmenisen vuotta vanhemman naisen.

        Tämä kun on tällainen vanhempien mummeleiden paikka, niin ihan ajattelin omista kokemuksista kertoa minkälaista se on kun hormonikorvaushoitoja pelätään. Elämänlaatu kärsii kaikilla osapuolilla. Ottakaa onkeenne.

        Taidat kuitenkin olla nimimerkki Blade..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omasta mielestä taas esim. silmäkulmassa olevat rypyt paljastaa että vanhempi henkilö...

        Semmosia on nuoremmillakin..


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Samaa mieltä, en minäkään niitä "ihmiset luulevat nuoremmaksi"-tyyppejä nuorempana pidä, mitä lehdissä on.

        Silti, mm. viime kesänä tuli useampi kiusallinen tilanne kun olin Turussa illalla juhlistamassa erästä saavutusta ravintolassa. Kun naisten vessassa mainitsin yhdelle naiselle ikäni (asia liittyi erääseen tv-ohjelmaan), hän (tuntematon kolmekymppinen nainen) raahasi mut kädestä kiskoen erääseen seurueeseen ja alkoi arvuutella heitä, minkä ikäinen heidän mielestään olen. Kaikki arvasivat reippaasti alaspäin. Nainen väitti että vaikutan hänen ikäiseltään. Noh, kohteliaisuuttaan varmaan? Myöhemmin illalla yksi toisen porukan mies kysyi ikääni ja kun kerroin sen, alkoi raivota, että vihaa paskanpuhujia, ja että mitä järkeä on valehdella ikäänsä noin paljon yläkanttiin. Lopulta häipyi kiukkuisena paikalta. Hän itse oli 40 vuotias, muistaakseni.

        En tiiä sitten mikä ryppyvoide mulle oli sinä iltana ennen lähtöä sattunut hyppysiin. Harvoin nykyään missään käyn. Tämä jäi aika erikoisena iltana kyllä mieleen:D

        No toi on kyllä jo erikoista..

        Eli sä varmastikin olet huomattavasti ikäistäs nuoremman näköinen..Uskotaan. 😄


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Taidat kuitenkin olla nimimerkki Blade..

        Tämä on niin hassua täällä, että kun asiasta kirjoittaa, niin aletaan arvuuttelemaan kuka se tuokin on. Joku Pertti? on nostettu monta kertaa esiin kun olen jostain asiallisesta asiasta koettanut keskustella.

        Myöskään sinun henk.koht. kokemuksesi vaihdevuosista tai niihin liittyvistä oireista/oireettomuudesta ei kerro asiasta yleisellä tasolla mitään.


      • Frouva kirjoitti:

        No toi on kyllä jo erikoista..

        Eli sä varmastikin olet huomattavasti ikäistäs nuoremman näköinen..Uskotaan. 😄

        No enpä tiiä. En mä omasta mielestäni ole. Näen kaikki sibeliusryppyni ym. kyllä erittäin tarkasti vaikka ikänäkö muuten välillä vaivaakin:D Mutta kyllä mun puoliso ja teinitkin välillä sanoo, että koska meinaat muuttua ikäisesi näköiseksi. Eli varmaan sitten jonkin verran olen ikäistäni nuoremman näköinen. Luulisin. Mukavampaa se kai on, kuin jos olisi ikäistään vanhemman näköinen. Ai niin, sellaiset nuoret miehet, jotka on vanhoihin naisiin päin kallellaan, eivät mua ole koskaan lähestyneet. Olen niille kuin ilmaa. Ne katsoo ihaillen sellaisia toisentyyppisiä ikäisiäni naisia. Eli multa puuttuu puumamainen viehätys vissiin. Mikä on siis vaan hyvä, kun olen varattu, enkä muutenkaan nuoriin miehiin päin kallellaan :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on niin hassua täällä, että kun asiasta kirjoittaa, niin aletaan arvuuttelemaan kuka se tuokin on. Joku Pertti? on nostettu monta kertaa esiin kun olen jostain asiallisesta asiasta koettanut keskustella.

        Myöskään sinun henk.koht. kokemuksesi vaihdevuosista tai niihin liittyvistä oireista/oireettomuudesta ei kerro asiasta yleisellä tasolla mitään.

        Yksilöllisiä juttuja.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        No enpä tiiä. En mä omasta mielestäni ole. Näen kaikki sibeliusryppyni ym. kyllä erittäin tarkasti vaikka ikänäkö muuten välillä vaivaakin:D Mutta kyllä mun puoliso ja teinitkin välillä sanoo, että koska meinaat muuttua ikäisesi näköiseksi. Eli varmaan sitten jonkin verran olen ikäistäni nuoremman näköinen. Luulisin. Mukavampaa se kai on, kuin jos olisi ikäistään vanhemman näköinen. Ai niin, sellaiset nuoret miehet, jotka on vanhoihin naisiin päin kallellaan, eivät mua ole koskaan lähestyneet. Olen niille kuin ilmaa. Ne katsoo ihaillen sellaisia toisentyyppisiä ikäisiäni naisia. Eli multa puuttuu puumamainen viehätys vissiin. Mikä on siis vaan hyvä, kun olen varattu, enkä muutenkaan nuoriin miehiin päin kallellaan :)

        Linda Lampeniukselta kuulemma kysyttiin Alkosta papreita.

        Ja onhan se ikäistään nuoremman näköinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen 49 ja aina luultu joka paikassa nuoremmaksi, suorastaan pennuksi. Että oman kokemukseni mukaan naama (tai kroppa) ei ole yhteydessä tähän mummelitautiin ulkonäön perusteella.

        Mulla on vaihdevuodet meneillään ja olen 49-vuotias. Oireet: kuumia aaltoja silloin tällöin, hiuksiin tulee vauhdilla harmaata, ehkä aavistuksen on kasvojen iho ohentunut (mutta ei ole tullut vieläkään kurttuja, hah), kuukautiset ollut viimeksi talvella.

        Sen olen huomannut, että syömistä täytyy ryhtyä säännöstelemään. Tuntuu, että paino nousee sillä ruokamäärällä mihin olen tottunut.

        Mitään henkisiä oireita en ole huomannut. Ei kiukuta tai ahdista. Pikemminkin naurattaa jostain kumman syystä nykyään vielä enemmän, mutta siihen voi olla jokin muu syy kuin vaihtarit..

        "kuukautiset ollut viimeksi talvella.

        Sen olen huomannut, että syömistä täytyy ryhtyä säännöstelemään. Tuntuu, että paino nousee sillä ruokamäärällä mihin olen tottunut."

        Olet raskaana, siitä se johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuukautiset ollut viimeksi talvella.

        Sen olen huomannut, että syömistä täytyy ryhtyä säännöstelemään. Tuntuu, että paino nousee sillä ruokamäärällä mihin olen tottunut."

        Olet raskaana, siitä se johtuu.

        Pitää olla kuule melko maagikko että tuon ikäisen naisen saa raskaaksi.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        No enpä tiiä. En mä omasta mielestäni ole. Näen kaikki sibeliusryppyni ym. kyllä erittäin tarkasti vaikka ikänäkö muuten välillä vaivaakin:D Mutta kyllä mun puoliso ja teinitkin välillä sanoo, että koska meinaat muuttua ikäisesi näköiseksi. Eli varmaan sitten jonkin verran olen ikäistäni nuoremman näköinen. Luulisin. Mukavampaa se kai on, kuin jos olisi ikäistään vanhemman näköinen. Ai niin, sellaiset nuoret miehet, jotka on vanhoihin naisiin päin kallellaan, eivät mua ole koskaan lähestyneet. Olen niille kuin ilmaa. Ne katsoo ihaillen sellaisia toisentyyppisiä ikäisiäni naisia. Eli multa puuttuu puumamainen viehätys vissiin. Mikä on siis vaan hyvä, kun olen varattu, enkä muutenkaan nuoriin miehiin päin kallellaan :)

        OK, muista tää.


      • Frouva kirjoitti:

        Linda Lampeniukselta kuulemma kysyttiin Alkosta papreita.

        Ja onhan se ikäistään nuoremman näköinen..

        Joo, paitsi silloin kun hän oli tehnyt jotain kiristyksiä ja pullistuksia naamalleen. Ne ei mun mielestä kyllä nuorenna, vaan vanhentaa. Ylenpalttinen sileys ja kireys, ja ylipyöreät silmät.
        En tiedä, mistä toimenpiteistä ne tulee, kun en ole perehtynyt enkä haluakaan perehtyä. Nicole Kidmann myös hairahtui jossain vaiheessa botoxiin, mutta lakkasi käyttämästä kun huomasi, ettei se näyttelijälle toimi. Ilmeet katoaa. Eikä se tosiaan edes nuorenna.


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Linda Lampeniukselta kuulemma kysyttiin Alkosta papreita.

        Ja onhan se ikäistään nuoremman näköinen..

        Linda ei kyllä näytä päivääkään alle nelikymppiseltä!

        Lindan naama on pilalla... ja vin vaan kysyä miksi, oi miksi...

        Eihän Linda koskaan ole mikääm klassinen kaunotar ollut, vaan ihan vaan perusnätti. Ja nyt on naama ihan pilalla. Tuosta ei nousta nimittäin.

        Toinen huomio tai vinkki vaaleille naisille: heittäkää jo kompostiin ne vaaleat huulipunat! Lisää väriä (ei mitään goottipunaa) oikeeta punaista, niin ilme on raikkaampi. Just my opinion.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Linda ei kyllä näytä päivääkään alle nelikymppiseltä!

        Lindan naama on pilalla... ja vin vaan kysyä miksi, oi miksi...

        Eihän Linda koskaan ole mikääm klassinen kaunotar ollut, vaan ihan vaan perusnätti. Ja nyt on naama ihan pilalla. Tuosta ei nousta nimittäin.

        Toinen huomio tai vinkki vaaleille naisille: heittäkää jo kompostiin ne vaaleat huulipunat! Lisää väriä (ei mitään goottipunaa) oikeeta punaista, niin ilme on raikkaampi. Just my opinion.

        Mut hänonkin muistaakseni 50 eli mun ikäinen. Mulle jäi vaalea huulipuna jo kasarille. Olen siis punaisen huulipunan käyttäjä ollut jo 90-luvulta. Esikoinen vaan joskus sanoo, että kokeilisin nudea, mutta mulle tulee siitä niin mieleen se kasari-vaalea. Ei voi mitään. Ja minustakin tosiaan vaaleille ei sovi vaalea puna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Linda ei kyllä näytä päivääkään alle nelikymppiseltä!

        Lindan naama on pilalla... ja vin vaan kysyä miksi, oi miksi...

        Eihän Linda koskaan ole mikääm klassinen kaunotar ollut, vaan ihan vaan perusnätti. Ja nyt on naama ihan pilalla. Tuosta ei nousta nimittäin.

        Toinen huomio tai vinkki vaaleille naisille: heittäkää jo kompostiin ne vaaleat huulipunat! Lisää väriä (ei mitään goottipunaa) oikeeta punaista, niin ilme on raikkaampi. Just my opinion.

        Mä sanoisin noin 35v. Tosin en tiennyt sen leikkauksista..


      • Frouva kirjoitti:

        Mä sanoisin noin 35v. Tosin en tiennyt sen leikkauksista..

        Ei ne välttis ole leikkauksia. Mutta jotain jännää on pistetty ja aseteltu ihon alle? Ainakin ajoittain. Huulipullistukset ja ne jotkut langat kai jotenkin "sulaa" pois ajan kanssa. Heh, varsinainen asiantuntijalausunto😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        OK, muista tää.

        Muistan joo, en ole mature-tyyppiä :(


    • Anonyymi

      mitä haukkumista tai pahaa siinä on jos vanhenee ja nuoruus jää eli mummoutuu henkisesti ja fyysisesti eli tulee senioriksi ja kai siinä miehet kärsii kun nainen äksyilee ja kiukuttelee ja on kuumaa ja kylmää eli missään ei ole hyvä olla ja tekee tikusta riitaa no ehkä ei sillai huomaa heti kun naiset on muutenkin sellaisia mutta ehkä se ärtyneisyys lisääntyy ehkä raivoamiseksi ja siinäkin mies kärsii kun mies haluaa mennä ja tulla mutta naista kiinnostaa vain kutimet ja kiikkustuoli ja mummojen jutut ja vanhustentalon asukkaiden kanssa tulee hyvin juttuun eli nuorilla naisilla on eri jutut ja menot

      • Anonyymi

        niin unohtui että aina mies kärsii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin unohtui että aina mies kärsii

        niin oli vaihdevuodet tai ei eli oli nainen sitten nuori tai vanha niin aina mies kärsii sanoi tai teki mitä vain niin kärsii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin unohtui että aina mies kärsii

        Mies sä voit aina ottaa sen nuoren naisen, he ku tykkää nykyään vanhenevista miehistä. Palstan tietojen mukaan nuorilla naisilla on jatkuva haku päällä 50 miehiin.


      • Oletko sä se vaihtari-ukko, joka kertoi että sen täytyy käydä viiden minuutin välein suihkussa, kun pukkaa hikeä pintaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mies sä voit aina ottaa sen nuoren naisen, he ku tykkää nykyään vanhenevista miehistä. Palstan tietojen mukaan nuorilla naisilla on jatkuva haku päällä 50 miehiin.

        Jep.

        Vanhat ukot vaan tuppaa olemaan kärttysiä.. eikä hommat pelitä..

        Ai niin mitkä miesten vaihtarit... Niinpäniin.

        Yksilöllisiä juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies sä voit aina ottaa sen nuoren naisen, he ku tykkää nykyään vanhenevista miehistä. Palstan tietojen mukaan nuorilla naisilla on jatkuva haku päällä 50 miehiin.

        en sitä tarkoittanut eli kyllä mies naisensa rinnalla pysyy niin kyllä mies rakastaa sitä vanhenevaa äkäpussiaan ja senioriaan niin se vähän ikävää kun äkkiä mies joutuu tekemään 20v yksin kaikkea kun oma naisensa on seniori niin 20v menee menopaussista eteen päin niin sitten miehestäkin tulee seniori no juniori seniori kylläkin niin sitten on vähän jo samanlaisii


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Jep.

        Vanhat ukot vaan tuppaa olemaan kärttysiä.. eikä hommat pelitä..

        Ai niin mitkä miesten vaihtarit... Niinpäniin.

        Yksilöllisiä juttuja.

        äreä äkäpussi mitä sinä raivoat ja yrität sanoa rauhoitu tarkoitatko jotain jalkapallokortteja joita voi vaihtaa eli keräily sarjaa vai mitä vaihtaria vaihdepyörääkö


    • Anonyymi

      Miksi pitää lässyttää jostain miesten "vaihdevuosista", vaikka jossain siitä kirjoitettaisiinkin niin se ei todellakaan ole sama asia kuin naisilla. Nainen tulee lisääntymiskyvyttömäksi kun, vaikka testot laskevatkin iän myötä, miehet eivät periaatteessa ikinä.

      • Anonyymi

        Kyllä miestenkin siemennesteen laatu heikkenee, joskus jopa ihan nollaan..

        Mutta mikä vielä pahempaa, siemenneste voi olla elävää mutta viallista ja syntyy vammaisia lapsia. Tai sitten syntyy äkisti arvioituna terveitä lapsia, mutta lisääntymiskyvyttömiä. Tämä on todistettu fakta, että vanhojen isien siittämät lapset ovat suurella todennäköisyydellä lisääntymiskyvyttömiä. En muista prosenttilukua, mutta järkytyin.

        Lapset pitää tehdä karkeasti ikävuosina 20 - 40, kaikki muu on haihattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä miestenkin siemennesteen laatu heikkenee, joskus jopa ihan nollaan..

        Mutta mikä vielä pahempaa, siemenneste voi olla elävää mutta viallista ja syntyy vammaisia lapsia. Tai sitten syntyy äkisti arvioituna terveitä lapsia, mutta lisääntymiskyvyttömiä. Tämä on todistettu fakta, että vanhojen isien siittämät lapset ovat suurella todennäköisyydellä lisääntymiskyvyttömiä. En muista prosenttilukua, mutta järkytyin.

        Lapset pitää tehdä karkeasti ikävuosina 20 - 40, kaikki muu on haihattelua.

        No ei, tieteellisesti kaikki äidit yli 40-vuotiaat ovat 6 x suurempi riski downsyndroomaan mitä 60 vuotiaat ukkelit. Siittiö on pieni, solu suurempi ja se tärkein on se missä se 10kk vietetään.
        Jep, miesten syytä kaikki:)

        AV


      • Anonyymi

        Vanha mies menee siihen lankaan et lapsi olisi hänen oma, näin hän luulee et hänen nesteet ovat elinvoimaisia lopunikää. Totuus on monesti toinen. Mutta eihän se sitä parsuhdetta haittaa😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä miestenkin siemennesteen laatu heikkenee, joskus jopa ihan nollaan..

        Mutta mikä vielä pahempaa, siemenneste voi olla elävää mutta viallista ja syntyy vammaisia lapsia. Tai sitten syntyy äkisti arvioituna terveitä lapsia, mutta lisääntymiskyvyttömiä. Tämä on todistettu fakta, että vanhojen isien siittämät lapset ovat suurella todennäköisyydellä lisääntymiskyvyttömiä. En muista prosenttilukua, mutta järkytyin.

        Lapset pitää tehdä karkeasti ikävuosina 20 - 40, kaikki muu on haihattelua.

        Vanhentuminen vaikuttaa negatiivisesti jokaiseen, niin mieheen kuin naiseenkin, mutta miehillä se ei tee mitään yhtä peruuttamatonta kuin naisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha mies menee siihen lankaan et lapsi olisi hänen oma, näin hän luulee et hänen nesteet ovat elinvoimaisia lopunikää. Totuus on monesti toinen. Mutta eihän se sitä parsuhdetta haittaa😉

        Varmaan Saulinkin pentu on jonkun muun alulle pukkima.


      • Mutta se lisääntymiskyvyttömyyshän se just on parasta siinä :)


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mutta se lisääntymiskyvyttömyyshän se just on parasta siinä :)

        Kommenttisi on kuuma:)

        AV


      • Anonyymi

        Ei vaihdevuodet tarkoitakaan lisääntymiskyvyttömyyttä.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mutta se lisääntymiskyvyttömyyshän se just on parasta siinä :)

        Se on mahtava bonus. Totta puhut. Voi heittää ehkäisyt mäkeen.

        Mutta ne muut kuivuus- ym. ongelmat, joista aiemmin kirjoitin, voivat tulla mukana. Olkaa tarkkana!

        Ei siinä lisääntymiskyvyttömyys paljon mieltä lämmitä, kun niihin puuhiin ei naisella haluja eikä oikein edes kykyjä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaihdevuodet tarkoitakaan lisääntymiskyvyttömyyttä.

        Aarghhh..EIKÖ MIHINKÄÄN VOI ENÄÄ LUOTTAA?

        AV


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mutta se lisääntymiskyvyttömyyshän se just on parasta siinä :)

        No nimenomaan.. Ei tarvitse enää ehkäisyä miettiä.. ja kuka nainen nyt haluaisi tulla raskaaksi vielä 60v ja kuukautisten kanssa pelata vanhainkodissakin?

        En vähättele, mutta veikkaan että niitä oireita, ainakin naisten kohdalla on pikkuisen liioiteltu, tai ainakin yleistämällä peloteltu..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aarghhh..EIKÖ MIHINKÄÄN VOI ENÄÄ LUOTTAA?

        AV

        Ei ne miehillä tarkoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on mahtava bonus. Totta puhut. Voi heittää ehkäisyt mäkeen.

        Mutta ne muut kuivuus- ym. ongelmat, joista aiemmin kirjoitin, voivat tulla mukana. Olkaa tarkkana!

        Ei siinä lisääntymiskyvyttömyys paljon mieltä lämmitä, kun niihin puuhiin ei naisella haluja eikä oikein edes kykyjä ole.

        Mikäs ongelma se on jos ei haluja ole?


      • Frouva kirjoitti:

        Mikäs ongelma se on jos ei haluja ole?

        Yleensä mun käsittääkseni se haluttomuus ja kyvyttömyys koskee pikemminkin vaihtari-ikäisiä miehiä..
        Kun taas naiset saattaa alkaa jopa puumailemaan..


      • Frouva kirjoitti:

        No nimenomaan.. Ei tarvitse enää ehkäisyä miettiä.. ja kuka nainen nyt haluaisi tulla raskaaksi vielä 60v ja kuukautisten kanssa pelata vanhainkodissakin?

        En vähättele, mutta veikkaan että niitä oireita, ainakin naisten kohdalla on pikkuisen liioiteltu, tai ainakin yleistämällä peloteltu..

        Eiköhän niitä vaihdevuosioireita ole monen asteisia. Moni mun tuntema 60 v. nainen elää jotenkin kadehdittavan täyttä elämää, matkustelee, patikoi, julkaisee kirjoja, pitää taidenäyttelyitä, koluaa festareita. En tiedä heidän vaihdevuosistaan, mutta ainakin yhdellä kolmekymppinen miesystävä oli vähentänyt niitä oireita merkittävästi. Ja ei, en _minä_ haaveile kolmekymppisistä miehistä. Tämä nyt vaan muistui mieleen:)


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Mikäs ongelma se on jos ei haluja ole?

        Siis. Se on ongelma minulle, ko. naisen miehelle.
        Naiselle tod.näk. ongelmia tulee vasta sitten, kun minä lähden. Siinäpähän sitten miettii esim. käytännön okt-asioita. Ostanee palvelut ulkopuolelta, tai todennäköisemmin joutuu luopumaan haaveistaan, kun elämä käy liian haastavaksi/kalliiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis. Se on ongelma minulle, ko. naisen miehelle.
        Naiselle tod.näk. ongelmia tulee vasta sitten, kun minä lähden. Siinäpähän sitten miettii esim. käytännön okt-asioita. Ostanee palvelut ulkopuolelta, tai todennäköisemmin joutuu luopumaan haaveistaan, kun elämä käy liian haastavaksi/kalliiksi.

        En kehoittaisi ketään naista popsimaan hormonipillereitä sun kokemukses pohjalta.


      • Frouva kirjoitti:

        En kehoittaisi ketään naista popsimaan hormonipillereitä sun kokemukses pohjalta.

        Eikä niitä edes ilman oireita kirjoiteta. Ei ne mitään vitamiineja ole..


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Eiköhän niitä vaihdevuosioireita ole monen asteisia. Moni mun tuntema 60 v. nainen elää jotenkin kadehdittavan täyttä elämää, matkustelee, patikoi, julkaisee kirjoja, pitää taidenäyttelyitä, koluaa festareita. En tiedä heidän vaihdevuosistaan, mutta ainakin yhdellä kolmekymppinen miesystävä oli vähentänyt niitä oireita merkittävästi. Ja ei, en _minä_ haaveile kolmekymppisistä miehistä. Tämä nyt vaan muistui mieleen:)

        Mun mutsilla oli joskus yli 60 -kymppisenä mun ikäinen miesystävä.. Ja mä oon siis mutsia 30v nuorempi..Olivat muka kihloissakin..🙄


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Eikä niitä edes ilman oireita kirjoiteta. Ei ne mitään vitamiineja ole..

        Höh. Ei tietystikään. Tarvitaan oireet, lääkäri, diagnoosi ja resepti.

        Kunhan puhun hormonikorvaushoitojen vastaisuutta vastaan :)

        Silloin kun tarve on, niin ajoissa käyttöön.

        Ja jos täällä on vanhempia naisia kenellä on nuorempi mies (tai muuten aktiivinen ja kyvykäs), tai mahd. saavat joskus sellaisen, niin ymmärtäisivät kuinka tärkeästä asiasta miehen kannalta asiassa on kysymys. Jos haluaa jäädä yksin mummoutumaan, niin samahan se sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höh. Ei tietystikään. Tarvitaan oireet, lääkäri, diagnoosi ja resepti.

        Kunhan puhun hormonikorvaushoitojen vastaisuutta vastaan :)

        Silloin kun tarve on, niin ajoissa käyttöön.

        Ja jos täällä on vanhempia naisia kenellä on nuorempi mies (tai muuten aktiivinen ja kyvykäs), tai mahd. saavat joskus sellaisen, niin ymmärtäisivät kuinka tärkeästä asiasta miehen kannalta asiassa on kysymys. Jos haluaa jäädä yksin mummoutumaan, niin samahan se sitten.

        No jos on oireita, niin kyllä mäkin silloin hoitoon kehoitan menemään.. Miksi kärsiä, kun apuakin löytyy.. Ei niitä nyt silti loppuiän popsita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaihdevuodet tarkoitakaan lisääntymiskyvyttömyyttä.

        Menopaussi tarkoittaa juurikin pitkälti munasarjojen toiminnan heikentymistä ja loppumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menopaussi tarkoittaa juurikin pitkälti munasarjojen toiminnan heikentymistä ja loppumista.

        Andropaussi ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Andropaussi ei.

        Ihan höpöä, julmettu ero hormonitason luonnollisella laskulla ja jonkun toiminnan totaalisella loppumisella.


    • Anonyymi

      Kun näen kuuman kisulin tulee kylmänväristyksiä, Skakning.
      Nyt on kesä.

      AV

    • Anonyymi

      Ei ole. Aika sairasta se olisi tuollaisesta haukkuminen kun eibsille mitään voi.,

    • Anonyymi

      Ei ole ollut oireita siihen suuntaan. Rankka liikunta taitaa pitää jatkossakin huolen ettei tule.

      Vaihdevuodet voivat alkaa vaikka 30- vuotiaana. Yksilöllisiä juttuja.

      Eräällä työpaikalla aikoinaan oli pari lohikäärmeikäistä naista, yksiå prkeleitä. Samanlaista raivoamista ja turhaa draamailua kuin trollikalla ja pöntöllä 😜😂. Sori, mutta niin on tullut mieleen ne kitkerät wanhat rouwat noista palstalaisista viime aikoina.

      Hormonit voivat olla sekaisin kellä vaan iästä riippumatta, monesta syystä. Elämäntavat ja viimekädessä lääkkeet auttavat kyllä varmasti.

      xLiner

      • Anonyymi

        No, eikö kukaan kilahda!? 😂

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eikö kukaan kilahda!? 😂

        xLiner

        Kukaan ei taida välittää mielipiteestäsi?


    • Anonyymi

      Vaihdevuodet=mummotauti.

      • Anonyymi

        andropaussi=papparaistauti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe