Mies aloitti suhteen kollegansa kanssa

Anonyymi

Minun ja avopuolisoni 15 vuoden suhde päättyi hiljattain kun selvisi että puolisollani on suhde omasta 23 vuoden avioliitosta eroamassa olevan kollegansa kanssa. Molemmat ovat töissä esimiestehtävissä ja ovat tutustuneet palavereissa yms. työpaikan yhteisissä tilaisuuksissa. Jonkun yhteisen tilaisuuden jälkeen mies oli heittänyt työkavereita koteihinsa ja tämä rouva oli jäänyt viimeisenä kyytiin, rouva oli silloin tilittänyt puolisolleni parisuhteensa ongelmia ja puolisoni mukaan heidän lähentymisensä alkoi tästä. Meillä myös oli vähän huonommat ajat parisuhteessa molempien työstressin sekä miehelle sattuneen tapaturman takia (joka kuormitti minua, kun kokopäivätyön lisäksi jouduin hoitamaan yksin ison talon kaikki koti- ja pihatyöt). Lisäksi miehellä on ollut iso elämänmuutos päällä kun hänen poikansa kirjoitti nyt keväällä ja hakeutuu muualle opiskelemaan. Tällä toisella naisella on sama tilanne omien poikiensa kanssa. Heillä on siis samanlainen elämän muutosvaihe ja varmasti paljon yhteistä keskusteltavaa, joten tavallaan ymmärrän heidän lähentymisensä.

Sitä en kuitenkaan voi ymmärtää, että puolisoni (ja tämä toinen nainen omalla tahollaan) ei avautunut parisuhteen ongelmista omalle kumppanille vaan uskoutui suhteen ulkopuoliselle henkilölle. Kevään mittaan tämä lähentyminen johti pettämiseen. Vaihdoin itse työpaikkaa ja uudessa työssä oli paljon matkatöitä, mikä ilmeisesti antoi puolisolle lisäpontta- poissa silmistä, poissa mielestä... Puolison puhelin oli jatkuvasti varattuna, hän alkoi lenkkeilemään vaikka ei ole aiemmin harrastanut liikuntaa missään muodossa, ei tullut enää saunaan yhtä aikaa, istui netissä kaiket yöt jne. Kaikki merkit viittasivat uskottomuuteen ja siitä suoraan häneltä kysyinkin mutta hän kielsi että sellaisesta olisi kyse.

Pari kuukautta meni näissä merkeissä. Alkoi olla lisäksi usein tapaamisia "kollegoiden kanssa". Kuohuviini tuntui olevan tärkeässä roolissa näissä tapaamisissa. Toukokuun puolella mieheni alkoi kyselemään työmatkojeni aikatauluja tunnin tarkkuudella. Yhtenä matkapäivänäni hän soitti kesken työpäivän ja varmisteli vielä aikatauluani. Kotiin päästessäni selvisi miksi... heti ulko-oven avatessani vastaan lehahti niin voimakas parfyymin tuoksu että eipä tarvinut enää arvuutella mitä oli meneillään. Yksi kaveri sanoi jälkeenpäin, että eukko teki sen varmasti ihan tahallaan - halusi merkata reviirin. Itse olen alkanut epäillä samaa.

Kun tuo uskottomuus varmistui, laitoin tällä toiselle naiselle facebookin kautta yksityisviestin, että jos nyt olisi edes sen verran armelias, että tapaisi miestäni jossain muualla kuin meillä kotona, kunnes löydän itselleni asunnon. Hän vastasi työsähköpostiini omasta työsähköpostistaan, mikä vähän ihmetytti. Itse en yleensä käytä työsähköpostia henkilökohtaiseen viestittelyyn ja jos käyttäisin, poistaisin ainakin automaattisen allekirjoituksen titteleineen. Mutta ilmeisesti rouvalla oli tarve tuoda esille omaa erinomaisuuttaan. Että ihan lisensiaatti. Viestissään hän lähinnä pahoitteli sitä että minä pahoitin mieleni hänen käytyään meillä "kahvilla". Ei tuntunut olevan yhtään pahoillaan siitä, että oli aloittanut suhteen puolisoni kanssa vaikka tiesi hänen olevan avoliitossa. Hän myös lohdutteli minua väittämällä ettei heidän suhteensa ole edennyt intiimiin kanssakäymiseen, että hänelle on itsestään selvää ettei uusi suhde etene siihen pisteeseen ennen kuin vanha on päättynyt (osoittautui valheeksi, itse pidän suutelemista ja seksiviestien lähettelyä hyvinkin intiiminä kanssakäymisenä).

Kirjoitin hänelle vielä takaisin. Toivoin ettei meidän pitkä parisuhde, jossa on ollut paljon läheisyyttä ja hellyyttä (kunnes tämä rouva tuli kuvioihin) katkea sen takia että hän tarvitsee laastarisuhdetta erokriisissään. Hän vastasi olevansa vakavasti kiinnostunut puolisostani, mutta aikahan sen vasta näyttää tuleeko suhteesta mitään. On eukolla ainakin pokkaa.

Mielestäni kyseessä on niin ilmeinen laastarisuhde, että se paistaa päivänselvänä kaikille muille paitsi salamarakastuneelle exälleni, joka onneton esittää nyt jotain ihan muuta mitä hän aidosti on, jotta antaisi sellaisen vaikutelman itsestään jonka kuvittelee vetoavan tähän toiseen naiseen.

Kiinni jäätyään mies jatkoi valehteluaan kirkkain silmin. Välillä haukkui minut maanrakoon, on paha olla kanssani ja ei tunne mitään seksuaalista vetoa minua kohtaan. Että olen ainoa ihminen jonka kanssa ei pysty keskustelemaan, eikä ymmärrä mikä minussa on vikana. Välillä muisteli suhteemme alkuaikoja ja kaikkia hyviä hetkiämme. Sitten taas haukkui minut maanrakoon.

Onneksi on itsellä hyvä itsetunto, ymmärrän että hän projisoi omaa syyllisyyttään vierittämällä kaiken minun niskaani. En anna noiden itsekkäiden, empatiakyvyttömien ja epäluotettavien tyyppien lytätä itseäni. Oikeastaan hyvä että menivät noin alhaiselle tasolle, onpahan helpompaa päästää irti vaikka sattuukin. Onnea vaan heille - eipä ole kovin helpot lähtökohdat kun perustaa suhteen valheille ja syöksyy uuteen käsittelemättä ongelmia.

11

1068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa vähän samanlaiselta tunteiden läpikäymiseltä mitä itsekin parhaillaan koen. Mies petti ja ei ole osoittanut tarpeeksi katumusta vaan yrittää syyllistää minua. Sekös häntä ja kakkosnaista harmittaa kun en anna periksi ja olen tehnyt selväksi, että he tekivät väärin ja minulla on hyvä syy kyseenalaistaa molempien empatiakyky ja onko heillä edes omaatuntoa. Tämän asian voi kääntää niinkin, että itselle vapautuu nyt tilaisuus erota keskenkasvuisesta yksilöstä, joka näytti todellisen luonteensa. Hyvä kun jäi kiinni, muuten olisivat saattaneet jatkaa vuosikausia ja itse siinä jää tyhjänpäälle kun röyhkeimmät pettäjät kuvittelevat kaiken kuuluvan heille ja mukana voi olla myös taloudellinen hyväksikäyttö.

      • Anonyymi

        Joo, meillä mies ihan pokkana selitti, että aikoo kertoa ihmisille että "kasvoimme erillemme". Vastasin, että vai niin... minä ainakin aion olla rehellinen jos ja kun ihmiset kyselevät erostamme, sillä minulla ei ole mitään syytä hävetä. Ilmeisesti hän ajatteli, että ihan vain varjon lailla katoan vähin äänin ja hän saa sepitellä satujaan yhteisille ystäville ja esitellä sitten säädyllisen ajan kuluttua uuden morsiamensa. Pienessä maalaispitäjässä asutaan ja ihmiset ovat edelleen melko konservatiivisia eikä uskottomuutta katsota hyvällä.

        Sanoi ettei nyt ihan heti tule tapahtumaan mitään (yhteenmuuttoa, kihloja tms.), johon oli pakko todeta että eipä se ole oikein mahdollistakaan toisen miehen aviovaimon kanssa... Tuskin ilkenee esitellä kenellekään saati ilkenevät työpaikalla esiintyä pariskuntana ennen kuin rouva on saanut avioeronsa ratkaistua.


      • Anonyymi

        Vähän samankaltaista koettu, nainen petti naimisissa olevan miehen kanssa ja syyllisti minua uskottomuudestaan. En muka tehnyt tarpeeksi perhe-elämän ja parisuuhteen parantamiseksi ja nainen päätti iskeä naimisissa olevan ja pitää "hauskaa". Seksin harrastamisen kuiotenkin kielsi.


    • Anonyymi

      Olen kokenut tuon ja siitä on nyt jo vuosia. Yhden neuvon annan sinulle, jonka arvon ymmärrät muutaman vuoden päästä. Älä kirjoittele, soittele tai vastaile puolisosi nyxälle. Sinulla ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä. Kaikki viestittely vain puolisollesi ja yritä silloinkin olla puuttumatta asioihin, jotka koskevat "uutta paria" ja heidän tekemisiään. Muutaman vuoden päästä tunnet itsesi voittajaksi.

      • Anonyymi

        En ole missään tekemisissä ex-puolisoni ja uuden morsiamensa kanssa. Nyt kun alun shokkivaihe on mennyt ohi, mietin hetken että kirjoitan tuolle toiselle naiselle, koska puoliso ei käsitellyt asiaa kanssani millään tavalla ja tuntuisi tarpeelliselta saada tieto mikä tähän tilanteeseen johti. Mutta tulin siihen tulokseen että tämä on heidän valintansa ja heidän täytyy itse kantaa siitä seuraamukset - minun tehtäväni ei ole puuttua siihen miten heidän suhteensa käy. Ja kun en missään tapauksessa halua valehtelevaa, epäluotettavaa, henkisesti epäkypsää ukkoa takaisin, parempi antaa sen nyxän nyt nauttia "saaliistaan". Teen oman surutyöni ja otan opikseni, toivottavasti osaan jatkossa tehdä parempia valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole missään tekemisissä ex-puolisoni ja uuden morsiamensa kanssa. Nyt kun alun shokkivaihe on mennyt ohi, mietin hetken että kirjoitan tuolle toiselle naiselle, koska puoliso ei käsitellyt asiaa kanssani millään tavalla ja tuntuisi tarpeelliselta saada tieto mikä tähän tilanteeseen johti. Mutta tulin siihen tulokseen että tämä on heidän valintansa ja heidän täytyy itse kantaa siitä seuraamukset - minun tehtäväni ei ole puuttua siihen miten heidän suhteensa käy. Ja kun en missään tapauksessa halua valehtelevaa, epäluotettavaa, henkisesti epäkypsää ukkoa takaisin, parempi antaa sen nyxän nyt nauttia "saaliistaan". Teen oman surutyöni ja otan opikseni, toivottavasti osaan jatkossa tehdä parempia valintoja.

        ?????? tarkenna vähän???????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole missään tekemisissä ex-puolisoni ja uuden morsiamensa kanssa. Nyt kun alun shokkivaihe on mennyt ohi, mietin hetken että kirjoitan tuolle toiselle naiselle, koska puoliso ei käsitellyt asiaa kanssani millään tavalla ja tuntuisi tarpeelliselta saada tieto mikä tähän tilanteeseen johti. Mutta tulin siihen tulokseen että tämä on heidän valintansa ja heidän täytyy itse kantaa siitä seuraamukset - minun tehtäväni ei ole puuttua siihen miten heidän suhteensa käy. Ja kun en missään tapauksessa halua valehtelevaa, epäluotettavaa, henkisesti epäkypsää ukkoa takaisin, parempi antaa sen nyxän nyt nauttia "saaliistaan". Teen oman surutyöni ja otan opikseni, toivottavasti osaan jatkossa tehdä parempia valintoja.

        Tuskin he haluavat olla sinunkaan kanssa tekemisissä. Mikä oli purkauksesi pointti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ?????? tarkenna vähän???????

        Miksi pitäisi tarkentaa, ei voi selkeämmin asioita ilmaista. Jatkakoot valitsemallaan tiellä, kaksi pettävää ja valehtelevaa henkisesti murrosiän tasolla olevaa reppanaa. Ovat ansainneet toisensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin he haluavat olla sinunkaan kanssa tekemisissä. Mikä oli purkauksesi pointti.

        Purkauksen...? Se oli vastaus edelliseen kommenttiin.


    • Anonyymi

      Yli vuosi mennyt tästä keskustelun avauksestani ja haluan kertoa, miten asiat kehittyivät. Puolisoni - siis exän - uusi suhde ilmeisesti päättyi jo muutama kuukausi poismuuttoni jälkeen ja tämä hänen elämänsä suuri rakkaus on palannut aviomiehensä kainaloon. Mies on nyt yksin. Tietysti voisin tuntea vahingoniloa siitä, että mies haukkasi paskaa pahemman kerran, mutta ihme kyllä olen jopa hieman pahoillani hänen puolestaan. Uskon, että hän oli vilpittömästi rakastunut siihen eukkoon. Toivottavasti he molemmat oppivat jotakin elämästä ja siitä miten kohdella muita ihmisiä.

      Itse tapasin keväällä ihanan miehen, jonka kanssa kaikki on tuntunut heti kaikin puolin itsestäänselvältä ja selkeältä. Rakkaus kasvaa päivä päivältä suuremmaksi ja on vain tosi helppo ja hyvä olla. Kaikki meni ihan kuten oli tarkoituskin, niin uskon. Pääsin irti epäterveestä suhteesta ja sain tilalle jotain niin hienoa, että on välillä vaikea uskoa että tällaista voi ollakaan!

      Voimia kaikille, joiden luottamus on petetty ja elämä revitty rikki. Kaikki kääntyy parhain päin, vaikka siinä syvimmässä kriisissä tuntuisi ettei jaksa, eikä koskaan enää kykene luottamaan kehenkään. Elämä voittaa, rakkaus voittaa. Lopulta.

      • Anonyymi

        No helppoahan se naisen on uusi mies löytää. Riittää kun tarjoutuu markkinoille. Jätetyllä miehellä se onkin paljon vaikeampaa, parisuhdemarkkinat nyt vaan on sellaiset. Naisilla on kysyntää enemmän kuin miehillä, se on luonnon laki. Tietysti jos on sosioekonominen status kunnossa, niin se helpottaa hieman naisen löytymistä. Mutta eipä sitä tavismiehen kannata enää keski-ikäisenä edes yritttää, ne ketä löytyy on järjestään näitä hyväksikäyttäjänaisia, jotka yrittää vain hyötyä miehestä jollain tapaa. Keskivertonaisella kun on jonoksi asti kolleja kintuissa, niin ei tarvi edes yrittää, riittää vain että on tyrkyllä ja jättää jonkun kollin sillä kertaa torjumatta. Ajat on muuttuneet, joskus 50 vuotta sitten parisuhdemarkkinat oli tasapuolisemmat. Tää on nykyään ihan naisten maailma ja valintakysymys. Jopa 30-40% nuorista miehistä jää ilman naista nykyään. Isoisäni aikakaudella tuo prosentti oli vain 3-4%, eli käytännössä kuka tahansa Veikko löysi naisen. Eikä miehiltä vaadittu tuolloin ulkonäköä, statusta, eikä juuri muitakaan avuja. Naisille riitti ennen vähempi, kuhan nyt joku mies oli. Nykyään vaatimukset on aivan eri, ja naiset käytännössä valitsee ja tuomitsee nämä asiat. Miehillä on vain lastuna laineilla olemisen vaihtoehto. Naiset pitää suurinta osaa miehistä pelkkinä typeryksinä. Feminismi on kaventanut todella hyvin sen olemuksen, mitä miehen pitää olla, että tulee edes valituksi. Ei ihme että nuoret miehet voi pahoin ja syrjäytyy. Ja vaikka mies tulisikin valituksi, ei se ole tae mistään, kaikki loppuu kun nainen tulee toisiin ajatuksiin tai kiinnostuu seuraavasta, tällöin mies jätetään kuin nalli kalliolle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe