Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä pitäisi ajatella?

Anonyymi

Eräs vanhempi kristitty väittää vahvasti etten olekaan uudestisyntynyt ja että välini Jumalan kanssa ei ole kunnossa, en ole kunnolla antautunut Jumalalle hänen mielestään, ihan näytti siltä että tämä tuli (hänen mielestään ainakin) Jumalalta hänelle tämä viesti.
Yritän tässä ymmärtää, onko hän oikeassa vai onko kyseessä muu kuin Jumalan henki joka yrittää hänen kautta saada minut epäilemään vaellustani uskovana, ylihengellistääkö hän jotenkin tämänhetkistä hankalaa elämäntilannettani kun kerroin että olen vähän hukassa ollut tässä/tuntuu kuin Jumala olisi kaukana(vaikka kyse vain tunteesta?)Niin hän jotenkin otti tämän vastaan niinkuin oikeasti olisin Jumalasta kaukana..Eikä oikein kuunnellut mitä kaikkea minulla oli kerrottavana lisää siitä tilanteesta, tuli olo että kunnioittikohan tuo minua oikein(?)

Kuitenkin olen uskoontullut jo jokin aika sitten hyvin vahvasti ja se muutti elämäni ja suuntani elämässä, ja siitä käsin elänyt mutta en mitenkään yrittäen yritä miellyttää Jumalaa ettei mene täysin armon ulkopuolelle usko pelastuksesta. Vai onko pelastus sittenkin kiinni siitä suun tunnustuksesta? Silloinhan Jeesuksen uhri olisi turha(?) Ja mitä se käytännössä tarkoittaa edes että suun tunnustuksella pelastutaan, kun Jeesus on jo sovittanut meidät? Onko nämä sitten ihan eri asioita vai kuinka? Tarkoittaako suun tunnustus suulla tunnustamista vai ylipäätään elämällään tunnustamista?
Elämässäni on alkanut tulla välillä vaikeita vaiheita/koettelemuksia ja uskon lujuus on horjunut, silti jos en koe osaavani uskoa, tiedän että Jeesus on ja näkee kaiken, ja tietää kaiken mitä tapahtuu. Pitäisikö se jotenkin erityisesti kokea sitten? Pitääkö olla huolestunut jos en ole pitkään aikaan kokenut että Jeesus on tässä kanssani, vaikka muuten olisin tietoinen siitä? Emmehän me silti juokse kokemusten perässä ?

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
      Nuoren uskovan elämää koettavat monet masentaa, että ei olekaan niin hyvä kuin pitäisi.
      Tosiasiassa emme ole koskaan niin hyviä kuin pitäisi, vaan olemme kaikkeen hyvään kelvottomia.
      Vasta kun olemme tämän oppineet, opimme luottamaan täysin Kristuksen ansioihin syntiemme sovitukseksi, ja luottamaan että Hän tekee meidän elämästämme Hänelle kelvollisen, Silloin voimme levätä.
      Jos todistamme uskostamme, emme puhu siitä mitä me olemme, vaan siitä mitä Jeesus on. Hän on aina meidän ylistyksemme arvoinen, joten olkoon todistuksemme siitä mitä Hän on.

      Joten kiitä Jumalaa siitä että Jeesus on kuollut sinun tähtesi, ja kerro Jumalalle oma kelvottomuutesi. Voit uskossa kiittää, ja voit tuntea Hänen läheisyyttään.

      Älä katso itseesi, äläkä yritä olla hyvä. Lepää luottaen että Jeesus vaikuttaa sinussa tahtomisen ja tekemisen. Ja älä anna toisten masentaa itseäsi: jos he sanovat, että olet kelvoton, niin vastaa: niin olenkin, mutta Jeesus on kelvollinen, ja se riittää!

      • Anonyymi

        se "tunnustus" ei nyt sentään tarkoita sitä, että "jokaiselle vastaantulevalle" pitäisi ruveta kuuluttaan . . . kokemukseni mukaan, he haluavat että tunnustat sitä seurakuntaa missä käyt, vaan usko on sinun HENKILÖKOHTAINEN suhde Jumalan armoon, joka meille annettu Jeesuksessa Kristuksessa.

        olen kylläkin sitä mieltä, että seurakunnan tulee palvella meitä rivijäseniä,
        eikä rivijäsenen seurakuntaa.


    • Anonyymi

      Vanha pieru haluaa höykkyttää sinua. Ei tarvi uskoa häntä.

      • Anonyymi

        Vastaa, etä arvelet samaa hänestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa, etä arvelet samaa hänestä.

        Ei usko ole toisen mielipiteen varassa!


      • Anonyymi

        Uskovainen on jo lähtökohtaisesti arvostelukyvytön. Helposti huijattavissa jatkossakin.


    • Anonyymi

      Miksi kyselet ihmisiltä tätä asiaa ?

      Eivät toiset ihmiset tiedä Totuutta sinun henk koh Jumala suhteestasi !

      Vain Herra sen oikeasti tietää.

      Kaiken kaikkiaan, jos joku kehoittaa sinua tai varoittaa jostakin, niin silloin sinun tulee mennä Herrasi eteen rukouksessa kestäväisenä kysymään Herran arviota, eikä hakea vahvistusta/tukea ihmisiltä.

      Eli jos siis menet Herrasi eteen tuon asian kanssa ja sitten Herralta saat asiaasi jonkun tiedon/vahvistuksen, niin sitten voit antaa palautteen takaisin sille kehoittajalle/varoittajalle, että miten asian laita oikeasti on, siis Herran mielestä.

      Sinä et siis hyödy tälläisestä kyselystä yhtään mitään, vaan siitä voi olla jopa haittaa, jos siis vain itse olet väärällä mielellä liikkeellä ja haluat vain muilta vapautuksen mahdolliselle väärälle toiminnallesi.

      Sillä tukeahan sinä nyt olet, ainakin minun nähdäkseni, ihmisiltä hakemassa, etkä etsimässä todella Totuutta.

      Eli ohjeeni siis on se, että mene Herrasi eteen kestäväisenä Rukouksessa ja kysy Hänen arviotaan omasta tilastasi, älä luota kehenkään ihmiseen.

      Se kestäväisenä siis tarkoittaa sitä, että viivyt päiviä rukouksessa, eli etsitä Herraa ja Hänen vastaustaan, kunnes sen saat, ja siinä voi siis mennä päiviä.

      Tiedoksesi se, että usein ensin "äänessä" on oma lihasi tai sielusi ääni, jota voit kokea loukatun, ja se vaikenee vasta sen kestäväisyyden kautta.

    • Anonyymi

      Olisit kysynyt miten vanhempi kristitty haluaisi sitten sinua auttaa sinua tilanteessasi, rukoileeko hän puolestasi vaiko antoi vain tuomion ja jätti asian siihen?

    • Anonyymi

      Oletko uudestisyntynyt, se ratkaisee kaiken.

      • Anonyymi

        Elämän täytyy ensin mennä päin vittua että voi sieltä uudestisyntyä. En halua todellakaan moista.


      • Anonyymi

        Eikö uudestisyntynyt voi luopioitua?

        Pasi Turusennmukaan ei.Raamatussa kuitenkin jakeita, jotka ampuvat tuon väitteen alas nopeammin kuin widowmaker.

        https://www.youtube.com/watch?v=CprjKrgvAYk

        Keitä ne luopiot, Jeesuksesta avioeron ottaneet luopiot sitten ovat jolleivat kristittyjä?

        Miten Raamatussa sanotaan selvästi luopioitumiseen? Henki ilmoittaa Raamatussa selvästi että lopun aikoina monet ...

        Mitä monet tekevät? Ovatko varomattomia luopioituvat?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö uudestisyntynyt voi luopioitua?

        Pasi Turusennmukaan ei.Raamatussa kuitenkin jakeita, jotka ampuvat tuon väitteen alas nopeammin kuin widowmaker.

        https://www.youtube.com/watch?v=CprjKrgvAYk

        Keitä ne luopiot, Jeesuksesta avioeron ottaneet luopiot sitten ovat jolleivat kristittyjä?

        Miten Raamatussa sanotaan selvästi luopioitumiseen? Henki ilmoittaa Raamatussa selvästi että lopun aikoina monet ...

        Mitä monet tekevät? Ovatko varomattomia luopioituvat?

        Commandohauis

        Tässä Pasi vastaa kysymykseen onko kerran pelastettu aina pelastettu eli onko uudestisyntynyt.

        https://www.youtube.com/watch?v=4xTRClmG410

        Olen tässä Pasin kanssa eri mieltä. Raamatussa sanotaan että valitut pelastuvat mutta me emme tiedä ketkä ovat valitut.Vain Jumala tietää sen.

        Vetoan niihin Raamatussa kerrottuihin jakeisiin luopioista, jotka tämän asian toteavat.

        Lisäkseen itse sana " luopio" pitäisi riittää.

        Kuka on luopio? Mitä on tehtävä ollakseen entinen kristitty , nykyinen luopio?

        Väite että luopio lopulta palaa pois luopioilaisuudesta on käsittämätöntä epäloogisuutta. Juudas luopioitui ja palasiko takaisin? Ei palannut. Juudasko on pelastettujen joukossa?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Pasi vastaa kysymykseen onko kerran pelastettu aina pelastettu eli onko uudestisyntynyt.

        https://www.youtube.com/watch?v=4xTRClmG410

        Olen tässä Pasin kanssa eri mieltä. Raamatussa sanotaan että valitut pelastuvat mutta me emme tiedä ketkä ovat valitut.Vain Jumala tietää sen.

        Vetoan niihin Raamatussa kerrottuihin jakeisiin luopioista, jotka tämän asian toteavat.

        Lisäkseen itse sana " luopio" pitäisi riittää.

        Kuka on luopio? Mitä on tehtävä ollakseen entinen kristitty , nykyinen luopio?

        Väite että luopio lopulta palaa pois luopioilaisuudesta on käsittämätöntä epäloogisuutta. Juudas luopioitui ja palasiko takaisin? Ei palannut. Juudasko on pelastettujen joukossa?

        Commandohauis

        Kuuntelen vielä uudelleen. Kuuntelin kohtaan 2.30min ja olen siihen asti samaa mieltä puheistaan. Jatkan illalla lopun osan kuuntelua.Heräsi kysymys olenko ymmärtänyt Pasin puheet väärin. Ainakaan tuossa hän kielsi uskomasta automaattiseen pelastumiseen uudestisyntymän jälkeen vaikkei luopumuksesta puhunut mutta luopiosta , 30 hopearahan Juudaksesta puhui..Thrillerihän tästä tulee jos olen ymmärtänyt Pasin puheet väärin. Jokunen vuosi aikaa kun kuuntelin tuon nauhoitteen. Muistaisinpa väärin ja päästä pyytämään anteeksi.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö uudestisyntynyt voi luopioitua?

        Pasi Turusennmukaan ei.Raamatussa kuitenkin jakeita, jotka ampuvat tuon väitteen alas nopeammin kuin widowmaker.

        https://www.youtube.com/watch?v=CprjKrgvAYk

        Keitä ne luopiot, Jeesuksesta avioeron ottaneet luopiot sitten ovat jolleivat kristittyjä?

        Miten Raamatussa sanotaan selvästi luopioitumiseen? Henki ilmoittaa Raamatussa selvästi että lopun aikoina monet ...

        Mitä monet tekevät? Ovatko varomattomia luopioituvat?

        Commandohauis

        Turunen on kalvinisti. Kerran pelastettu, aina pelastettu jne. Ja jos luopuu, ei koskaan ollutkaan pelastettu. Tällä sumealla logiikalla yritetään vain todistella kalvinistien predestinaatio-oppia, jonka mukaan Jumala on ennalta määrännyt kuka pelastuu. Kalvin ymmärsi väärin.

        Jumala on ennalta määrännyt, että ihminen pelastuu yksin Jeesuksen kautta. Kaiken tietävänä Hän varmasti tietää kuka Jeesukseen turvaa. Mutta lähetyskäsky kuuluu: julistakaa evankeliumia kaikille luoduille, ei vain harvoille ja etukäteen valituille.

        Uudestisyntynyt voi kylmetä uskossa tai jopa luopua uskosta. Kaikki ei ole välttämättä silloinkaan menetetty. Sillä Jumala armossaan kutsuu myös tuhlaajapoikia takaisin. Moni luopio on palannut takaisin Jumalan luo. Ja heidän uskonsa on ollut sen jälkeen paljon vahvemmalla pohjalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Pasi vastaa kysymykseen onko kerran pelastettu aina pelastettu eli onko uudestisyntynyt.

        https://www.youtube.com/watch?v=4xTRClmG410

        Olen tässä Pasin kanssa eri mieltä. Raamatussa sanotaan että valitut pelastuvat mutta me emme tiedä ketkä ovat valitut.Vain Jumala tietää sen.

        Vetoan niihin Raamatussa kerrottuihin jakeisiin luopioista, jotka tämän asian toteavat.

        Lisäkseen itse sana " luopio" pitäisi riittää.

        Kuka on luopio? Mitä on tehtävä ollakseen entinen kristitty , nykyinen luopio?

        Väite että luopio lopulta palaa pois luopioilaisuudesta on käsittämätöntä epäloogisuutta. Juudas luopioitui ja palasiko takaisin? Ei palannut. Juudasko on pelastettujen joukossa?

        Commandohauis

        "Väite että luopio lopulta palaa pois luopioilaisuudesta on käsittämätöntä epäloogisuutta. Juudas luopioitui ja palasiko takaisin? Ei palannut. Juudasko on pelastettujen joukossa?"

        Vaikka Juudas tai naapurin Pentti ei palannut, niin eihän se nyt tarkoita etteikö joku muu voisi palata. Syyt uskosta luopumiseen ovat moninaiset. Usein se johtuu penikkataudista.

        Jotkut saattavat yksinkertaisesti palaa lopuun, koska ovat tulleet uskoon tekoja painottavassa ympäristössä, jossa käsitys armosta on jäänyt vajaaksi Jumala voi vetää tällaisen takaisin ja johtaa armossa kasvamisen tielle. Olen itse yksi heistä.

        Toiset kapinoivat, koska Jumala ei vastannut tiettyyn rukoukseen. Jumala antaa heidän mököttää aikansa, ja vetää sitten takaisin. Ja johtaa yleensä ympäristöön, jossa on mahdollista parantua hengellisestä penikkataudista ja kasvaa aikuiseksi. Tunnen heitäkin.

        Lapsena uskoon tulleilla siirtymävaihe aikuisuuteen voi johtaa kokeiluihin tai kokemuksien hankkimiseen maailmassa. Monet ovat palanneet takaisin myöhemmin Jumalan luo. Ja sen jälkeen he tietävät ensimmäisen kerran omakohtaisesti mitä armosta pelastettu tarkoittaa.

        Jumala on armollisempi kuin luulet. Ei Hän Israelin kapinoivaa kansaakaan erämaahan hylännyt, vaan johti lopulta luvattuun maahan. Harharetkillä on toki inhimillinen hintansa, mutta Jumala on myös uusien mahdollisuuksien Jumala.


    • Anonyymi

      Raamatussa sanotaan, että hedelmistään puu tunnetaan. Ei ole muuta keinoa arvioida uskon aitoutta kuin hengen hedelmät, Jeesuskin käski näistä tunnistamaan väärät profeetat. Ei ne puheet vaan teot ja sydämen asenne.

    • Anonyymi

      Ne, jotka Jumala on ennalta valinnut pelastuvat kaikki tapahtui hrille mitä tahansa.

      Mutta ne jotka lopullisesti luopuvat eivät ole Jumalan ennaltavalittuja.

      Kuuntelin 9.42 minuuttiin asti ja edelleen samaa mieltä kaikesta paitsi jossakin kohdassa huomioni kiinnittyi pois Pasin etevästä puheesta hetkeksi.

      Kohdataan illalla jälleen, se on moro nyt for real.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Olen huomannut, että kalvinistit eivät aina itsekään tiedä mitä ennaltamääräämisoppi tarkoittaa. Patmos alkaa olla kalvinismin tyyssija Suomessa. Se on sitä Amerikan hapatusta.


    • Anonyymi

      Pasi Turunen ja monet muut uskovat tietämättään fatalismiin, niinkuin muhammettilaiset.
      He antavat ymmärtää että Jumala olisi luonut tieten tahtoen sellaisia joiden Hän on tiennyt kieltäytyvän pelastuksesta.

      Varsin karmea oppi: joitakin olisi luotu kadotusta varten!

      Kaiken perustana on se että uskotaan Jumalan olevan sidottu luomaan olentoja, joita Hän ei edes halua luoda!

      Ei tässä ole mitään järkeä.

      Toinen vaihtoehto on että Jumala ei tiedä meidän valintojamme varmasti, ennenkuin olemme tehneet valintamme. Siksi Hän toivoo että kaikki, myös Juudas, valitsisivat pelastuksen!

      • Anonyymi

        "Varsin karmea oppi: joitakin olisi luotu kadotusta varten!"

        Tuolta osin kalvinismissa ei olekaan järkeä. Kalvin perustaa tulkintansa muusta raamatun ilmoituksesta irrotettuihin Room. 8: 29-29 jakeisiin. Eivät ne muun ilmoituksen valossa voi tarkoittaa, että Jumala on ennalta valinnut tai määrännyt tietyt ihmiset yhteyteensä ja tietyt kadotukseen.

        Jumala on toki ennalta suunnitellut ja määrännyt miten Jumalan lapseksi tullaan. Pelastus tulee yksin armosta Jeesuksen sovitustyön kautta. Jeesus käski julistaa tätä evankeliumia kaikille luoduille, ei harvoille valituille. On mahdollista, että Jumala ENNALTA TIETÄÄ kuka pelastuksen ottaa vastaan. Mutta tietäminen ei ole ennalta määräämistä.





        Room, 8
        28 Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen. 29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. 30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.


    • Anonyymi

      Vaella vain uskossa eteen päin. Älä välitä muiden arviosta. Muilla ei ole oikeutta tulla sinun ja Jumalan väliin.

      Paljon on varmaan ihmisiä, jotka luulevat palvelevansa Jumalaa, mutta ylittävät käytöksellään räikeästi valtuutuksensa. Heidänkin puolestaan kannattaa rukoilla. Onhan ihmisellä oma aikansa myös kääntyä pahoista teoistaan.

    • "onko pelastus sittenkin kiinni siitä suun tunnustuksesta? Silloinhan Jeesuksen uhri olisi turha(?) Ja mitä se käytännössä tarkoittaa edes että suun tunnustuksella pelastutaan, kun Jeesus on jo sovittanut meidät? Onko nämä sitten ihan eri asioita vai kuinka? Tarkoittaako suun tunnustus suulla tunnustamista vai ylipäätään elämällään tunnustamista?"

      Viittaat varmaankin raamatunkohtaan "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan". Pohjimmiltaan kysymys näyttäisi liittyvän tekojen ja uskon sekä armon väliseen suhteeseen, joten yritän vastata lyhyesti siltä pohjalta.

      Raamattu sanoo uskosta myös: "usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy". (Hepr. 1:1). Uskossa on kyse sydämessä uskomisen ohella myös ojentautumisesta uskon mukaan. Heprealaiskirje jatkaakin kertomalla mm. Nooan ja Abrahamin uskon teoista. Muotoilisin asian niin, että aito usko ilmenee sydämen uskon lisäksi myös uskon mukaisina tekoina. Jos uskon, että Jeesus ja Hänen sovitustyönsä on tosi ja tahdon olla opetuslapsensa niin eikö se luontaisesti johda siihen että haluan tehdä hänen tahtonsa? Ja jos en tahdo tehdä Hänen tahtoaan niin silloinhan en toimi uskon mukaan. Aito usko ilmenee siten myös uskon mukaisina tekoina. Siihen kuuluu suun tunnustus, Jeesuksen seuraajaksi tunnustautuminen. Uskon ja tekojen välistä suhdetta on käsitelty myös Jaakobin kirjeessä. Suosittelisin lukemaan tämän pätkän läpi: Jaak. 2:14-26. Kuten Jaakobin kirje toteaa, usko ilman tekoja on kuollut. Oikein ymmärrettynä teoissa ei silti ole kyse armon ulkopuolelle jättäytymisestä. Kyse on Jumalan vaikuttamasta sisäisestä muutoksesta. Hes. 36:26-27: "Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan". Meistä ei kuitenkaan ole tehty sätkynukkeja vaan meille on jätetty oma vapaa tahtomme vielä uskoontulon jälkeenkin. Siksi joudumme uskoontulon jälkeenkin valitsemaan sydämessämme, tahdommeko elää Jumalan Hengen vaikuttaman mielen uudistuksen mukaan. Tästä on kyse Jeesuksen seuraamisessa. Sanoihan Jeesus: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua" (Luuk. 9:23). Ja myös: "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä" (Joh. 3:36). Tämä taistelu on pohjimmiltaan sydämen valintoja, joka näkyy ulospäin siinä, mitä teemme. Siinä ei oma voima riitä vaan tarvitsemme päivittäin Jumalan armotekoa, voiman ja tahdon osallisuutta sisimpäämme. Kertakaikkinen sovitustyö riittää ja sen vaikutuksiin kuuluu myös pääsy päivittäiseen Pyhän Hengen yhteyteen. Siinä ei ensisijaisesti ole kyse kokemuksista vaan sisäisestä mielenmuutoksesta ja voimasta toimia sen mukaan. Kokemukset ovat siihen nähden toissijainen asia, eivätkä pelastuksen kannalta välttämättömiä vaikka usein rohkaisevia ovatkin. Toivottavasti tästä oli jotain apua.
      Sinua siunaten
      Johannes

    • Anonyymi

      Kamalaa löpinää tuutin täydeltä.

      Mitä aloittajan mielestä tarkoittaa se, kun rikoillinen tunnustaa? Eikä se tarkoita, että hän silloin myöntää jotain?

      Suun tunnustus siis tarkoittaa suun käyttämistä tunnustamiseen.

      Joka uskonsa peittää, jos sitä vaikka kysytään, tai suoranaisesti kieltää uskonsa muiden edessä kysyttäessä, sellainen ihminen ei tunnusta Jeesusta ja uskoaan suullaan.

      Se, että joku sitten väittää, ettet olisi edes uudestisyntynyt, on tosi vahva väite.

      Vain Herra tuntee sydämen tilan. Mene siis Herran eteen ja rukoile. Kerro hänelle tämä asia ja kysy häneltä. Pyydä anteeksi synnit. Ilmaise tahtovasi olla Herran oma. Varmasti saat rauhan ja luottamuksen sydämeesi.

      • Anonyymi

        "suun tunnustus" voi olla samalla myös "lahkon tunnustus/ lahkon mainontaa, ainakin
        sitä helluntailaisuudessa kysytään, oletko MUISTANUT todistaa uskostasi, jne.

        harvemmin Suomessa kukaan tulee kyseleen, kenenkään henkilökohtaista uskoa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "suun tunnustus" voi olla samalla myös "lahkon tunnustus/ lahkon mainontaa, ainakin
        sitä helluntailaisuudessa kysytään, oletko MUISTANUT todistaa uskostasi, jne.

        harvemmin Suomessa kukaan tulee kyseleen, kenenkään henkilökohtaista uskoa ???

        Jaaha. Onko maininta suun tunnustuksesta vanhingossa siis tullut raamattuun kirjoitetuksi?
        Mutta omapa on asia, miten erään kerran perustelee tuppisuuna oloansa Kristukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha. Onko maininta suun tunnustuksesta vanhingossa siis tullut raamattuun kirjoitetuksi?
        Mutta omapa on asia, miten erään kerran perustelee tuppisuuna oloansa Kristukselle.

        "suun tunnustus" ei ole SAMA kuin "U U D E S T I S Y N T Y M I N E N"

        jokaisen pitänee saada kasvaa uskossaan, ilman toisten arvostelua, vaan se arvostelu, ja alistaminen tyypillistä helluntailaisuudessa,

        "kun ei mene itselläkään hyvin, niin ei saa mennä toisellakaan"
        hyvä keino: alistetaan se "joku", arvostelemalla, syyllisyydellä, EPÄVARMUUTEEN, että varmasti YMMÄRTÄÄ tulla samankaltaiseksi . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha. Onko maininta suun tunnustuksesta vanhingossa siis tullut raamattuun kirjoitetuksi?
        Mutta omapa on asia, miten erään kerran perustelee tuppisuuna oloansa Kristukselle.

        useimmat suomalaiset TUNNUSTAA uskontunnuksen.

        "minä uskon Isään Jumalaan, Kaikkivaltiaaseen Taivaan ja maan

        vaan: helluntailaisuudessa vaativat tekoja:
        niin kuin raamatussa Jeesus sanoo: "he vaativat ihmeitä ja merkkejä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "suun tunnustus" voi olla samalla myös "lahkon tunnustus/ lahkon mainontaa, ainakin
        sitä helluntailaisuudessa kysytään, oletko MUISTANUT todistaa uskostasi, jne.

        harvemmin Suomessa kukaan tulee kyseleen, kenenkään henkilökohtaista uskoa ???

        Ketä muuta se muistaminen tunnustaa uskoasi kuin perkelettä. Ihmisiä ei kiinnosta helluntailaisten lahkon usko ja ne helluntailaisten teot mitä mediasta voi lukea saa ihmiset inhoamaan helluntailiikettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "suun tunnustus" ei ole SAMA kuin "U U D E S T I S Y N T Y M I N E N"

        jokaisen pitänee saada kasvaa uskossaan, ilman toisten arvostelua, vaan se arvostelu, ja alistaminen tyypillistä helluntailaisuudessa,

        "kun ei mene itselläkään hyvin, niin ei saa mennä toisellakaan"
        hyvä keino: alistetaan se "joku", arvostelemalla, syyllisyydellä, EPÄVARMUUTEEN, että varmasti YMMÄRTÄÄ tulla samankaltaiseksi . . .

        >> "suun tunnustus" ei ole SAMA kuin "U U D E S T I S Y N T Y M I N E N" <<

        Kuka semmoista on väittänyt? En minä ainakaan, eikä raamattu.


      • Anonyymi

        "suun tunnustus"
        , - olla kristitty, lähimmäisenrakkaus, rakkaus ei tee pahaa lähimmäiselle, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti , ja . . .


    • Anonyymi

      Jo viestisi kertoo, että haluat uskoa. Käsitä vapaus, ilo ja rauha Jeesuksessa Kristuksessa.
      ST

      • Anonyymi

        helluntailaiset on kahlittu "turhuuksien köysiin"

        siitäkin raamatun Jeesus sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset on kahlittu "turhuuksien köysiin"

        siitäkin raamatun Jeesus sanoo.

        Todistaako Henkikin, että helluntailaiset ovat turhuuden köysissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistaako Henkikin, että helluntailaiset ovat turhuuden köysissä?

        mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mieti sitä.

        lue aloitus.


    • Anonyymi

      Koska Sinä aloittaja olet jo päässyt Isä Jumalan armosta osalliseksi uskoon tultuasi ja Jeesuksen nimessä ja veressä julistetun syntien anteeksiantamisen kautta, niin olet näin ollen saanut osaksesi Isä Jumalan mielisuosion, jota sinun ei enää tarvitse millään tavalla tavoitella. Usko se tällä puheella.

      Mutta anna mennä ikäänkuin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kaikki sellaiset sanomiset, jotka eivät millään tavalla kannusta Sinua kristityn vaelluksessasi, vaan taannuttavat epäuskoon. Se on kertomasi vanhemman epäuskoisen kristityn tarkoituskin.

      Pidä kiinni uskosta Jumalaan ja Jumalan Poikaan, Kristukseen Jeesukseen, koska olet jo vähän oppinut tuntemaan hänen Kirjoitustensa sanomaa ja havainnut, että ainoastaan Raamatun Kirjoituksista löytyy tie, joka johtaa iankaikkiseen Elämään Jumalan valtakunnassa.

      Steyr

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe