fysioterapia

Anonyymi

Onko tota,että kunta on laittanut tk fysioterapia palvelut kiinni koko kuukaudeksi ?
Hirvittävä ajatuksenakin jo,että vanhukset ovat olleet karateenissa koronan aikana
ilman koti fysioterapiaa ja taasen näin ????

9

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fysioterapeutti viis veisaa

    • Anonyymi

      Eipä siellä ole ollut moneen vuoteen toimivaa fysioterapeuttia ei tk:ssa eikä kotihoidossa. Kävelevät vanhukset joutuvat pyötätuoliin kun loukkaavat itsensä koska kuntoutusta ei anneta. Terveyskesuksen fyssaria ei näy kun vanhus on osastolla.. kotihoidossa olevalla on vielä vähempi mahdollisuuksia Saada fysioterapeutin arviointi ja kuntoutumissuunnitelma jotta kodinhoitajat pystyisivät tekemään yhtä tärkeimmistä eli kuntoutusta. Ei ole ihme että niin iso osa ylitornion Vanhuksista joutuu ympärivrk hoitoon vanhusten asumisyksiköihin kun eivä pärjää kotona koska kuntouttava vanhustenhuolto loistaa poissaolollaan..

      • Anonyymi

        Tk on kyllä osaavat fysioterapiat,mutta rajansa mihin ne kykenee.
        VANHUSTEN
        Tk ollessa jää vastuu omaisille,että vaatii ja valvoo.

        KOTIHOITOON OTETTIIN OMA FYSIOTERAPEUTTI,KÄY KERRAN VANHUKSEN LUONNA JA SIIHEN JÄÄPI LUPAUKSET,VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ LÄHTEE LAPPU KOTIHOITOON.

        ÄLKÄÄ LIIKOJA VAATIKO KOTIHOIDOLTA ,ETTÄ KUNTOUTTAVAT VANHUKSIA,VAIKKA KUNTOUTUSOHJELMA OLISI TEHTY KORKEAMMALTA TAHOLTA.NIILLÄ ON KIIRE,

        VALVOKAA OMAISET YHDESSÄ ASIOITA.
        YHTEYS AVIIN EI AUTA KUNTAAN SOITELLA SAA ODOTTAA USEAMMAN VUODEN,ENNENKUIN YRITETÄÄN OTTAA YHTEYTTÄ,KUN HUOMAUTUS ON TULLUT MUUN VIRANOMAISEN KAUTTA.

        TOINEN ASIA ON RESURSSI SELVITYS ,ÄLKÄÄ OMAISET MENKÖ ANSAAN.
        VANHUKSILLA ON OIKEUS TASA-ARVOISEEN JA ARVOKKAASEEN VANHUUTEEN ,MINKÄ HE HE OVAT ITSE TIENANNEET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tk on kyllä osaavat fysioterapiat,mutta rajansa mihin ne kykenee.
        VANHUSTEN
        Tk ollessa jää vastuu omaisille,että vaatii ja valvoo.

        KOTIHOITOON OTETTIIN OMA FYSIOTERAPEUTTI,KÄY KERRAN VANHUKSEN LUONNA JA SIIHEN JÄÄPI LUPAUKSET,VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ LÄHTEE LAPPU KOTIHOITOON.

        ÄLKÄÄ LIIKOJA VAATIKO KOTIHOIDOLTA ,ETTÄ KUNTOUTTAVAT VANHUKSIA,VAIKKA KUNTOUTUSOHJELMA OLISI TEHTY KORKEAMMALTA TAHOLTA.NIILLÄ ON KIIRE,

        VALVOKAA OMAISET YHDESSÄ ASIOITA.
        YHTEYS AVIIN EI AUTA KUNTAAN SOITELLA SAA ODOTTAA USEAMMAN VUODEN,ENNENKUIN YRITETÄÄN OTTAA YHTEYTTÄ,KUN HUOMAUTUS ON TULLUT MUUN VIRANOMAISEN KAUTTA.

        TOINEN ASIA ON RESURSSI SELVITYS ,ÄLKÄÄ OMAISET MENKÖ ANSAAN.
        VANHUKSILLA ON OIKEUS TASA-ARVOISEEN JA ARVOKKAASEEN VANHUUTEEN ,MINKÄ HE HE OVAT ITSE TIENANNEET.

        Ei ole alunperin omaisen tehtävä valvoa ja vaatia vaan ft pitäisi toimia koska siitä hänelle palkka maksetaan


    • Anonyymi

      Niin ongelmahan lähtee esimies tasolta ,mitä työntekijöille määrätään.
      Kunnassa eletään omilla ehdoilla ja tavoilla ,valitettavasti.
      Kaikkien pitää olla kavereita keskenään ja kunnan puolella,että rahat vanhuksien puolelta sijoitetaan muualle.

    • Anonyymi

      Tämä olisi vältettävissä hyvällä suunnittelulla. Vuorotellen lomalle jne. Vaan ei. ylitornion kuntoutus on ajettu alas kauan sitten. Pelkkää kuntosaliharjoittelua, toki sekin hyvä mutta ei kaikille potilaille! Kuntouttava toiminta osastolla puuttuu. Terveyskeskuksessa on vain yksi fysioterapeutti eikä hän ole kiinnostunut kehittämään kuntoutusta. Kuntohoitaja yrittää sentään jotain mutta ei yksin ehdi, toista ei niin kiinnosta. Esimiestaho ei välitä. Kotihoitoon palkattiin äskettäin fysioterapeutti mutta muuttaako mitään. Perinteisesti tehtiin poliittinen valinta kuten terveyskeskuksessakin. Sitä saa mitä tilaa

    • Anonyymi

      Ei ole muuttanut tilanetta.Ei kuulemman ehdi on siellä ja tuolla.
      Johtavan lääkärin pitäisi olla asioista nyt kiinostunut,mikä on oikeasti kunnallekkin halvempi vaihtoehto,että saa asua mahdollisimman pitkään kotona ,eikä laitoksessa.

      • Anonyymi

        Menkööt seisoon osuuspankin portaille vaatii jalkoja ku pankinjohtaja kyykyttää välillä


    • Anonyymi

      Kuka kunnassa valvoo ,että kaikki eivät ole yhtäaikaa lomalla ja lakisääteiset palvelut pelaa ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe