Karppaaja ja kuidut

Anonyymi

Joillain ei-karppaajilla on kova huoli tai arvostelua siitä mistä ketoilija ja karppaaja saa kuitua riittävästi. Voi se askarruttaa karppaajankin mieltä. Aluksi ainakin.

Jos on kovin huolissaan ettei saa liukenematonta jne kuitua niin yksi hyvä vinkki on sokerijuurikaskuitu. En laita tähän tuotteen merkkiä ettei kenenkään mieli pahoitu. Jos tuntuu ettei suolistossa ole tavaraa riittävästi niin sokerijuurikaskuidusta saa vähällä koko päivän kuidut. Yhdessä desissä on niin paljon kuin 30g kuitua eli koko päivän tarve. Sitä laitetaan eteen turpoamaan ja lisää vaikka siemenleipään tai näkkäriin tai jogurttiin. Lisäksi siinä on rutkasti rautaa ja kalsiumia ja magnesiumia.

Muutakin tuotetta on eli on perunakuitu, ja leseet mutta sokerijuurikaskuitu on kuitupitoisin. Lisäksi karppaaja saa kuitua siemenistä ja pähkinöitä ja tietty vihanneksista. Eli kuitua saa vaikka mistä. Mulla on suolet voineet paljon paremmin nyt karpatessa kuin normi ruokavaliolla ja suoli toimii joka aamu kuin kello. Joku mantelikin on mielettömän täysipainoinen tuote karppaajalle kun siinä on kaikkea oikeassa suhteessa.

Terv ketonoviisi.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt ilmeisesti syöt kasviksia sen verran kuin niitä olisi aina pitänyt syödä. Sen olisi voinut aloittaa jo ennen karppaamista, koska kasvisten syömisen lisääminen ei liity millään tavalla karppaamiseen, pikemminkin päinvastoin.

      • Anonyymi

        Sehän nyt riippuu siitä mitä pitää karppaamisena ja mitä ei, kuten tällä foorumilla ja esim karppaus.infossa näkee. Joku pitää karppaamisena sitäkin että juo päivittäin olutta, vaikka se on pahimmasta päästä oleva korkean GI:n hiilihydraatti ja vahingollinen kaikin tavoin. Jos on pakko juoda niin kannattaisi oluen tilalla ottaa se sama alkoholiannos kirkkaana blandattuna johonkin tai kuivana viininä. Silloin se olisi minun mielestäni ja myös taulukoiden mukaan karppausta kun GI-kuorma on mitätön. Ikääntyvät naiset varsinkin hyötyy pienestä päivittäisestä alkoholiannoksesta, se mm. piristää aivoverenkiertoa.

        Olen syönyt kasvis- ja kalavoittoisesti ennenkin. Nyt vielä enemmän, kun liha on vain silloin tällöin ja syön proteiiniksi tofua, juustoa, munaa pääasiassa. Muna on varmaan tärkein tuote minulle. Mutta olen leivän ja puuron korvannut lisäämällä näitä muita matalan GI:n tuotteita.

        Jokainen syö mitä syö ja se vaikuttaa vain omaan kehoon. Jos haluaa pysyä terveenä niin valikoi ruokansa siten että se edistää terveyttä ja hyvinvointia. Nimitykset ei vaikuta, eikä muuta asiaa toiseksi vaan se mitä todellisuudessa suuhunsa laittaa. Sitä pitää vaan kokeilla itse että mikä sopii.

        Terv ketonoviisi


    • Anonyymi

      Esimerkkinä omasta kuidunsaannistani klo 14 mennessä syödystä ruoasta.

      Aamupala:
      Partajugu, jossa 0,5dl sokerijuurikaskuitua, chiansiemeniä, mustikoita ja mansikoita pari.

      Lounas:
      Kukkakaalikeitto ja siemennäkkäriä.

      Pelkästään aamupalalla tuli melkein 20g kuitua ja siihen lounas, yht. 4g ( lähde: Fineli ja valmistajan pussi) . Nämä jo on päivän tarve täys ja pitää suoliston kunnossa. Illalla tulee lisää kun syön kaalta tai parsakaalta, ehkä sataykastike parsakaalilla ja leikkopavuilla jossa myös kuitua, pähkinää jne shiratakin kanssa.

      Ei nämä grammamäärät ole mitään kiveen hakattuja tai lakitauluihin jumalallisesti leimattuja. Joku nekin on keksinyt ja jostain syystä. Ja ne saa kyseenalaistaa kuten aikoinaan kyseenalaistettiin D-vitamiinin suositusrajat. Pääasia on että suolisto pelaa päivittäin ja tuotokset ei ole poikkeavia. Jokaisella on vähän omanlaisensa tarve. Joinakin päivinä tulee kuitua paljon ja toisina vähemmän. Minulla oli ärtyvän suolen oireyhtymä (todennäköisesti just vilja aiheutti) ja se on täysin poissa. 🙂

      Kaalisalaatti on hyvä lisuke vähän kaiken kanssa, laitan siihen omenaviinietikkakastikkeen.

      • Puoli dl sokerijuurikaskuitua painanee jotain 18 g eli siinä on noin 12 g kuitua. 8 g kuitua tulee 18 g chian siemenista ja tuosta tulee tuollaiset 2 dl aika tiukkaa vanukasta. Hyvä tietysti että joku karppaaja huolehtii kuidun saannistaan. 10 g kuitua tulee puolesta kilosta kasviksia.


      • Anonyymi

        Ja illalliseksi söin pari chorizoa ja kaalia paistettuna. Kuitua 5 g.

        Satayta ei jaksa alkaa värkkäämään yötä vasten. Teki mieli suolaista.

        Tässäpä esimerkki siitä että jotenkin vaan sitä kertyy kuitua näinkin ketoillen.

        Terv aloittaja


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Puoli dl sokerijuurikaskuitua painanee jotain 18 g eli siinä on noin 12 g kuitua. 8 g kuitua tulee 18 g chian siemenista ja tuosta tulee tuollaiset 2 dl aika tiukkaa vanukasta. Hyvä tietysti että joku karppaaja huolehtii kuidun saannistaan. 10 g kuitua tulee puolesta kilosta kasviksia.

        Pussin kyljessä lukee että desilitrassa on kuitua min. 30g.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pussin kyljessä lukee että desilitrassa on kuitua min. 30g.

        En tiedä kuinka paljon painavat mutta painosta on 2/3 kuitua. Kaurahiutaleet painavat 35 g per dl.


    • Anonyymi

      Kun pudotin painoani nopeasti täydellisesti hiilarivapaalla ketosella niin ostin apteekista jotain hyytelöityvää granulaattia joka piti suolen toiminnassa.
      En punninnut, laskenut enkä mitannut mitään. Ainoa kontrolli oli ketosliuskojen värjääntyminen.
      Kun on täydellisellä liha. kala , kananmuna valiolla niin liuskat värjääntyvät ja voi syödä noita mainitsemia niin paljon kuin maistuu ( silläkin on rajansa ) ja milloin tahansa.
      Suojaravinteet purkeista. 6:n viikon ja 16 kilon jälkeen siirtyminen ennalta suunniteltuun sekaravintoon ja muuhun elämäntapaan.
      Ensimmäisistä yli 5:stä kilosta oli nestettä ainakin 3,5kg.

      Paio pysyi kun uusi elämäntapa rutinoitui. Ei mitään laskemista eikä sapuskoiden punnitsemista. Oman painon kontrolli satunnaisesti. Muutoksen huomaisi muutenkin.
      Turha tehdä tiedettä yksinkertaisesta asiasta!

      • Anonyymi

        Tuli tuosta mieleen että miksi niitä ketosliuskoja piti vahdata? Ei niiden värjäytymisasteesta mitään lisäarvoa saa. Puntarilla käynti kerran viikossa olisi riittänyt.


      • Anonyymi

        Huh huh, pudotitko oikeesti 16 kiloa kuudessa viikossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli tuosta mieleen että miksi niitä ketosliuskoja piti vahdata? Ei niiden värjäytymisasteesta mitään lisäarvoa saa. Puntarilla käynti kerran viikossa olisi riittänyt.

        Lipsahdin kokeilemaan. Yksi keppana. Liuska vaaleni. Ei sovi. Puoli grapea. Liuska vaaleni. Ei sovi. Apteekkipirtu kraanaveden kanssa. Liuska tummui hyvin. Sietää nauttia niin paljon kuin polla kestää.
        Oleellisin johtopäätös oli se, ett fyysinen aktiivisuus vaikutti ketosen vahvuuteen. Kerran viikossa puntarointi on tosiaankin riittävä! liuskojen seuranta oli vain uskon vahvistusta ja sinänsä täysin tarpeetonta sen jälkeen kun sain riittävän tiedon noista kokeiluista.
        Alkuvarmistelun jälkeen roiskaisin liuskaan joskus satunnaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh, pudotitko oikeesti 16 kiloa kuudessa viikossa?

        96kg > 80kg. Mies. 176cm. Oli pudottamisen varaa!
        Kuten mainitsin niin ensimmäisen viikon kiloista suurin osa oli nestettä. Sain seisoa losottamassa yhtenään. Opetellessani uudelleen syömään tuli ilmeisesti suoliston täyttymisen johdosta takaisin pari kiloa mutta pysähtyi siihen.
        Nuo tuon ajan telttahousut saattavat olla vielä jossakin tallessa. Ehkä.

        Vaimollani oli fläsöä paljon vähemmän mutta hän veti muutaman viikon kuurin. Niistä muutamasta poistuneesta kilosta suurin osa lähti pakaroista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lipsahdin kokeilemaan. Yksi keppana. Liuska vaaleni. Ei sovi. Puoli grapea. Liuska vaaleni. Ei sovi. Apteekkipirtu kraanaveden kanssa. Liuska tummui hyvin. Sietää nauttia niin paljon kuin polla kestää.
        Oleellisin johtopäätös oli se, ett fyysinen aktiivisuus vaikutti ketosen vahvuuteen. Kerran viikossa puntarointi on tosiaankin riittävä! liuskojen seuranta oli vain uskon vahvistusta ja sinänsä täysin tarpeetonta sen jälkeen kun sain riittävän tiedon noista kokeiluista.
        Alkuvarmistelun jälkeen roiskaisin liuskaan joskus satunnaisesti.

        Oletko mahollisesti Pottukoira? Olen seurannut kanavaa ja laihdutusurakkaasi. Se on hyvä kun selvällä suomen kielellä kerrot simppelisti mitä ketoruokavalion on.


    • Anonyymi

      "En laita tähän tuotteen merkkiä ettei kenenkään mieli pahoitu"

      Tuo tylppä jääpiikki on selvästi kohdistettu minun rintalastani vasemmalle puolelle joten koen tykyttäväksi velvollisudekseni vastata.

      Mielestäni ei ole lainkaan huono asia, vaan toivottavaa, mainita tuote/valmistaja/palvelu/tms _silloin_ kun asia aidosti ja rehellisesti liittyy keskustelualueen aihepiiriin ja kyseessä ole mainos eikä valhe.

      Keskustelua auttaa, eli vie eteenpäin, tai ainakin monipuolistaa, jos kirjoittaja tuo esiin useampia vaihtoehtoja, se myös vähentää mainosmaisuutta. On erittäin tavallista että vaihtoehtoja on olemassa.

      Minusta on siis toivottavaa että satseista/palveluista keskustellaan, ihan yksilöiden, olivatpa mielipiteet positiivisia tai negatiivisia kyseistä satsikokoelmaa/palveluryhmää kohtaan. Mutta, keskustellen rehellisesti ja niin että asia liittyy keskustelupalstan aihepiiriin. Jos "mielipide" on valheellinen tai harhaanjohtava niin se ei kuulu millekään keskustelufoorumille, ja ainakin minä käytän kaiken verbaalisen kykyni sekä hybridivaikuttamistaitoni sellaisen ulostuksen sanitoimiseen.

      Mutta, tosiasia kuitenkin on, että ikävä kyllä nämä terveys ja laihdutus -aihealueiden palstat tulevat olemaan helppoheikkien saalistusreviiriä, siksi että täällä on ilmaista mainonnalle eli valehtelulle, ja eritoten siksi että juuri tänne valikoituu/päätyy kaikkien otollisin ja omasta itsestään kaikkein epävarmin joukko, eli laihduttajat ja painonhallitsijat tai sellaiseksi aikovat, joita helppoheikkien on mahdollista niin mitättömällä vaivalla pelotella, vedättää, harhauttaa ja jymäyttää.

      Lähes lopuksi, mielestäni olisi asiallista että diabeetikot ja muut vaivaiset höpöttäisivät asioistaan/ongelmistaan palstoilla jotka ovat eritoten tarkoitettu heille. He eivät vaivoiltaan kykene näkemään/tajuamaan kokonaisuutta eivätkä sitä millä keskustelualueella höpöttävät ja siksi alinomaa tuputtavat sairautensa määrittämiä/asettamia/rajaamia "neuvoja" aivan normaalille laihduttajille ja painonhallitsijoille.

      Vihoviimeiseksi, täällä vaikuttaa lisäksi olevan laihduttelu/painonhallinta -hahmoja. Ne joko ovat yksinäisä vanhuudenhöperöitä, tai kajahtaneita, mutta saattavat myös olla helppoheikkien luomia hahmoja, tai sitten ovat sivupersoonia jotka ovat saaneet rautaisesti pitävän otteen helppoheikistä. Kuten massiivikalorihöpöttäjä. En vielä ole löytänyt hyvää menettelyä miten näiden hahmojen kanssa olisi parasta toimia, mutta satunnaista käyttäjää varten heidät pitäisi jotenkin selvästi osoittaa/kampittaa.

      • Juneslokkia eli "hybridivaikuttajia" on tosissaan netti täynnä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juneslokkia eli "hybridivaikuttajia" on tosissaan netti täynnä.

        Mukava että tulit heti ilmoittautumaan.


      • Anonyymi

        Hehheh. Minustakin diabeetikot kuuluu vähän eri ryhmään kuin painonpudottajat koska heillä on lääkitykset ja muut, jotka ei oikeastaan kuulu karppaukseen ja minä en kaipaa neuvoja diabeetikoilta siitä miten pitäisi toimia että mahdollisimman moni sairastuisi diabetekseen. Minä kun haluan just sen estää.

        On se aika edesvastuutonta ja moraalitonta että joku väittää että karppaukseen kuuluu päivittäinen oluenjuonti ja 300g hiilareita päivässä ja tuollaiset laittaa omaan arvoonsa. Lähden itse siitä että tämä on trollien oma paikka, eikä juttuja tarvi ottaa niin todesta ja jos haluaa oikeata tietoa niin ketokirjat ja ketoryhmät on oikeita paikkoja. Facessa olen parissa omalla nimelläni. Saa hyviä ruokaohjeita ja näkee miten ketoilu on vaikuttanut.

        Mua kiinnostaisi tietää olitko lääkärin seurannassa kun pudotit 16kg noin äkkiä? Tiedätkö jotain veriarvoistasi ennen ja jälkeen?

        Terv ketonoviisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh. Minustakin diabeetikot kuuluu vähän eri ryhmään kuin painonpudottajat koska heillä on lääkitykset ja muut, jotka ei oikeastaan kuulu karppaukseen ja minä en kaipaa neuvoja diabeetikoilta siitä miten pitäisi toimia että mahdollisimman moni sairastuisi diabetekseen. Minä kun haluan just sen estää.

        On se aika edesvastuutonta ja moraalitonta että joku väittää että karppaukseen kuuluu päivittäinen oluenjuonti ja 300g hiilareita päivässä ja tuollaiset laittaa omaan arvoonsa. Lähden itse siitä että tämä on trollien oma paikka, eikä juttuja tarvi ottaa niin todesta ja jos haluaa oikeata tietoa niin ketokirjat ja ketoryhmät on oikeita paikkoja. Facessa olen parissa omalla nimelläni. Saa hyviä ruokaohjeita ja näkee miten ketoilu on vaikuttanut.

        Mua kiinnostaisi tietää olitko lääkärin seurannassa kun pudotit 16kg noin äkkiä? Tiedätkö jotain veriarvoistasi ennen ja jälkeen?

        Terv ketonoviisi

        Miten on, voiko muiden kirjoittajien oluenjuonnit ja jäätelönsyönnit jättää nälvimättä ja keskittyä kirjoittamaan palstan tai viestiketjun aiheesta?
        Näin ulkopuolisena tuollaisen seuraaminen tuntuu pahalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, voiko muiden kirjoittajien oluenjuonnit ja jäätelönsyönnit jättää nälvimättä ja keskittyä kirjoittamaan palstan tai viestiketjun aiheesta?
        Näin ulkopuolisena tuollaisen seuraaminen tuntuu pahalta.

        Olen kovasti pahoillani että olet pahoittanut mielesi kirjoittaessani jäätelöstä ja oluesta. Jo
        Mutta olen vain kommentoinut muiden kirjoittajien jäätelö- ja olutaiheisia postauksia.
        Joten ilmoitan että aion jatkaa samalla linjalla ja kirjoitan vastakin ihan mitä haluan, kuten muutkin tekevät. Jos kirjoitukseni järkyttää herkkää mieltäsi niin ehdotan että skippaat jäätelö- ja olutaiheiset kommentit ne ettei tule mitään pahempaa traumaa. 😊 Näin "ulkopuolisena".

        Terv ketonoviisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, voiko muiden kirjoittajien oluenjuonnit ja jäätelönsyönnit jättää nälvimättä ja keskittyä kirjoittamaan palstan tai viestiketjun aiheesta?
        Näin ulkopuolisena tuollaisen seuraaminen tuntuu pahalta.

        Joidenkin kirjoittajien elämäntehtävänä/tulonlähteenä on jymäyttää lukijoita niin että mahdollisimman moni lukija epäonnistuu laihdutttamisessa/painonhallinnassa. Sen seurauksena epäonnistujat eli heidän lompakkonsa on helpompana saaliina helppoheikeille. Ja toisena seurauksena on että jotkin kirjoittajat ärsyyntyvät helppoheikkien ikuisesti jatkuvista jymäytyskirjoituksista.

        "keskittyä kirjoittamaan palstan tai viestiketjun aiheesta"

        Viestiketjujen aiheiden tulisi lähtökohtaisesti kuulua keskustelupalstan aihepiiriin, eikö niin?


        Minusta etenkin tämä 'Vähähiilihydraattiset dieetit' -keskustelupalsta kaipaisi täsmennystä, siis mistä kaikista vähähiilihydraattisista dieeteistä on tarkoitus keskustella (tai, mitä kaikkia erilaisia niitä on), ja miksi sellaisia dieettejä on olemassa (siis miksi niitä noudatetaan). Tämä keskustelupalsta on sijoitettu keskustelupalstan 'Laihdutus' alle, tuntuu siltä että sijoitupaikka on virheellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kovasti pahoillani että olet pahoittanut mielesi kirjoittaessani jäätelöstä ja oluesta. Jo
        Mutta olen vain kommentoinut muiden kirjoittajien jäätelö- ja olutaiheisia postauksia.
        Joten ilmoitan että aion jatkaa samalla linjalla ja kirjoitan vastakin ihan mitä haluan, kuten muutkin tekevät. Jos kirjoitukseni järkyttää herkkää mieltäsi niin ehdotan että skippaat jäätelö- ja olutaiheiset kommentit ne ettei tule mitään pahempaa traumaa. 😊 Näin "ulkopuolisena".

        Terv ketonoviisi

        Eihän kommentoinnissa mitään pahaa olisikaan, mutta samojen asioiden tuominen toisiin viestiketjuihin (esim. tähän), täysin erilleen alkuperäisestä asiayhteydestä ei mielestäni ole välttämätöntä, tarpeellista eikä keskusteluun lisäarvoa tuottavaa. Arkipuheessa sellaisesta käyttäytymisestä käytetään nimitystä, jota julkisessa kielenkäytössä pidetään painokelvottomana.


    • Anonyymi

      j asitten seuraavat höpinät. Kyllä ravintotiedottaminen Suomessa on todella pahasti poskellaan.

    • Anonyymi

      KNM: "Jos "mielipide" on valheellinen tai harhaanjohtava niin se ei kuulu millekään keskustelufoorumille, ja ainakin minä käytän kaiken verbaalisen kykyni sekä hybridivaikuttamistaitoni sellaisen ulostuksen sanitoimiseen."

      Hyvä että tunnustit: omat mielipiteesi ovat sangen usein sekä valheellisia että harhaanjohtavia, ja niillä on vain aniharvoin jotakin tekemistä faktojen kanssa. Jos mielipiteesi sisältävät faktoja, kyse on puhtaasta sattumasta.

      Verbaaliset kykysi ovat lähinnä surkuhupaisaa. Pidät ITSE hauskana termejä toitottelu, helppoheikki, lamppuöljy, murheilu, variksen ruoka tai oravan ruoka sekä tahallaan väärin kirjoitetut ja ymmärretyt laihdauttelu, lihoaaminen, laihautteluaminen sekä terveyttä edisteleleäminen.

      Totuus on se, että arvostat itseäsi paljon-paljon enemmän kuin me muut arvostamme. Tietosi taso ja sen tyrkyttäminen muille on lähinnä kiusallista, ja se aiheuttaa myötähäpeää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe