Hillastajat

Anonyymi

Monet myyvät nyt hillaa ,kun sitä runsaasti on.Mutta onko hilla kerätty hygieenisesti, käsineet kädessä,ettei olisi ihokosketusta tänä korona aikana?

19

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen ainakin pitänyt jängällä hilloja poimiessani kokoajan suojahanskoja käsissäni ja kasvomaskia kasvojeni suojana, sekä pessyt ahkerasti käsiäni tunnin välein hetteiköissä ja vaihtanut uusia suojakäsineitä. Ja kaikki muut hillastajat olen kiertänyt kaukaa varoetäisyydeltä vähintään 50 metrin päästä. Ei pitäisi korona levitä minun osaltani!
      Toki en kerää hilloja myyntiin vaan ainoastaan itselleni kotitarvemarjoiksi.

      • Anonyymi

        Tunnut olevan hysteerinen.Oletko varma ettet kuitenkin altistunut ,kun pesit kätesi siinä hetteikössä jossa juuri edellinen hillastaja oli myös pessyt kätensä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnut olevan hysteerinen.Oletko varma ettet kuitenkin altistunut ,kun pesit kätesi siinä hetteikössä jossa juuri edellinen hillastaja oli myös pessyt kätensä .

        Käsienpesun jälkeen luonnollisesti käsien huolellinen desifiointi ennen uusien suojahanskojen käteen vetoa.


    • Anonyymi

      mitenkähän mansikoiden, mustikoiden, puolukoiden, perunoiden, salaattien, vihanneksien, sienien yms. keräilyt versus korona...?

      • Anonyymi

        Koneellinen keruu marjoissa suojaa sormikosketukselta ja kaupallisilla puutarhatiloilla on aiemminkin jo käytetty käsineitä, ei samoilla sormilla joilla nokkaa kaivetaan.


    • Anonyymi

      Pitäisi siirty koneelliseen korjuuseen hillan, sienien ym. poiminnassa

    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika tätä hysteriaa. Jos minä poimin hilloja ja minulla ei ole koronavirusta enkä ole sille altistunut niin normi hygienia riittää niin kuin ennenkin.

      Lähtiessäni pesen kädet hyvin, en kaiva nenää suolla enkä räi sekä aivastele niin takuu puhdasta. Aina olen hilloja poimiessani noudattanut 100 % hygieniaa. Hytysmyrkkyä en käytä, suojaan itseni vaatteilla ja hyttyshupulla. Suolla rämpiessä hiki virtaa niin paljon, että ei edes pissalle tarvi alkaa, nesteet poistuu kehon kautta.

      • Anonyymi

        Et voi tietää oletko altistunut,oireeton levitää myös coronaa.Sen takia käsineitä tulee käyttää ja vaihtaa tarpeeksi usein, kun koskettaa pakkaamatonta tuotetta. Eli ei missään tapauksessa saa kosketella käsineittä tuoretuotteita jotka aikoo myydä eteenpäin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi tietää oletko altistunut,oireeton levitää myös coronaa.Sen takia käsineitä tulee käyttää ja vaihtaa tarpeeksi usein, kun koskettaa pakkaamatonta tuotetta. Eli ei missään tapauksessa saa kosketella käsineittä tuoretuotteita jotka aikoo myydä eteenpäin!

        Höpö, höpö, ei koronalle altistu jos pysyy kotioloissa, välttelee ihmisiä, lenkkeilee yksin ja kulkee hillasuolla. Tiedän, että oireetonkin voi levittää koronaa ja siksi välttelenkin ihmisiä.
        Sukulainen hoitaa kauppa-asiat ja kädet desinfioin aina, kun otan kauppatavarat vastaan ja sitten taas, kun olen laittanut ostokset kaappiin ja jääkaappiin. Turha vouhotus pois, hillat on aina poimittu paljain käsin ja nyt hysteerikot levittää kertakäyttökäsineitä pitkin metsiä. Järjetöntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö, ei koronalle altistu jos pysyy kotioloissa, välttelee ihmisiä, lenkkeilee yksin ja kulkee hillasuolla. Tiedän, että oireetonkin voi levittää koronaa ja siksi välttelenkin ihmisiä.
        Sukulainen hoitaa kauppa-asiat ja kädet desinfioin aina, kun otan kauppatavarat vastaan ja sitten taas, kun olen laittanut ostokset kaappiin ja jääkaappiin. Turha vouhotus pois, hillat on aina poimittu paljain käsin ja nyt hysteerikot levittää kertakäyttökäsineitä pitkin metsiä. Järjetöntä!

        Muista pyyhkiä ne kauppatavarat ,koska ne eivät ole puhtaita.! Lenkkikenkien pohjaan on on voinut jäädä virusta ja ne voi kulkeutua kaikkialle. Itse en missään tapauksessa lähtisi lenkille. Ja hillasuolla käy sellainen vilske kun eri ihmiset Etelä-Suomea myöten kulkee vuoronperään poimimassa marjan kerrallaan ,jättävät raakat hillat kypsymään ja seuraavaksi tulee joku toinen ja kerää ne,saastuneet hillat.


    • Anonyymi

      Olisi hyvä jos metsäautoteiden levikepaikoilla olisi pumppupullotelineissä desifiointiainetta, joista hillastajat saisivat desifioida kätensä ennen hillasuolle lähtöä ja palatessaan autolle hillasuolta.
      Ja hillasoilla olisi mahtavaa, jos desifiointiaineita olisi hetteiköillä yms. paikoilla jo valmiina odottamassa hillastajia käsiendesifiointia varten.
      Desifiointipaikat kannattaisi merkitä kylteillä maastoon marjastajia varten.

      Se jos mikä olisi sitä coronan vastaista taistelua viimeisen päälle!

    • Anonyymi

      Menkää hopusti hillaan ! Hillat kypsyvät näillä lämpimillä nopeasti. Tällä palstalla tyhjänpäiväiset paskanjauhajat jäävät ilman hilloja jos eivät ala heti toimia.

    • Anonyymi

      Ei nämä tyhjän paskan lätisijät ole koskaan tehneet mitään, missä hengästyy ja tulee hiki. Ovat allergisia hielle.

    • Anonyymi

      Syyhän se on koronaviruksen pelkokin sille, että ei mene marjanpoimntaan. Tekosyy. Kotisohva pidättelee.......

      Jos poimii ihan vain itselleen ja puhtain käsin niin hyvä, ei sitä koronaa metsissä ole,,suunnaton laiskuus estää senkin tekemisen!

    • Anonyymi

      100 kiloa tuli täyteen, riittää minulle. Kaikki myyty 18€ kg

      • Anonyymi

        En olis myynyt pilkkahinnalla.Ei ole rahan puute,Lahjoitan ennemmin.


    • Anonyymi

      Halavalla meni. On se tosi kovaa työtä.

    • Anonyymi

      Entäs kyrpälöt? Oletteko keränneet niitä? Maski suussa ja käsineet kädessä. Oletteko saaneet paljon myytyä? Ostaako muutes keittiöt paikallisilta marjat ?

    • Anonyymi

      Yksi mun työkaveri alkoi kerran pokkana hillasuolla väittämään mulle, että mie en poimi hilloja hygieenisesti. Kysyin tietysti että "Ai miten niin?".
      No hän tuumasi, että kun sinä käyt kesken hillanpoiminnan paskalla etkä pese sitten käsiäsi sen jälkeen.
      No mietin hetken ja tuumasin rauhallisesti: "Älä huolestu, nää hillat menee myyntiin".

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe