joten tässä ketjussa sinkut voivat keskustella kuukautisista.
https://antroblogi.fi/2019/04/kuukautiset-ovat-tabu/?fbclid=IwAR3-HCr_4TmYWBZnHcyn7mC_eBEZVmE8idnu0Q1_m1vEJLRwTDHXhtR0IM4
Kuukautiset eivät ole enää tabu
31
77
Vastaukset 31
- Anonyymi
Mahtavaa! Kiitos aiheen esille nostamisesta.
Kristinuskohan se kuukautisista häpeällisiä teki.
Wwuwuw kirjoitti:
Samaa pa*kaa vähän eri paketissa.
Joo, minun tulkintani mukaan sekä kristinusko, että islam ovat juutalaisuudesta erityneitä omia lahkojaan.
Tulkinta varsinkin islamin osalta on väljä mutta noin kuitenkin näen asian.Kadun_mies kirjoitti:
Joo, minun tulkintani mukaan sekä kristinusko, että islam ovat juutalaisuudesta erityneitä omia lahkojaan.
Tulkinta varsinkin islamin osalta on väljä mutta noin kuitenkin näen asian.Eikös tuo ole ihan yleinen tulkinta..?
Wwuwuw kirjoitti:
Eikös tuo ole ihan yleinen tulkinta..?
No niinhän se, ei suinkaan mikään yksityiskeksintöni.
Mitä vielä...kun sinulla on moonikset niin teltassa tulee sinun nuo päivät viettämän eikö sieltä lainkaan ulosastuman sillä saastainen olet nuo päivät.
- Anonyymi
Näin sanoi Mooses tuo muinainen suuri gynegologi
- Anonyymi
Kuukautisten aikaan nainen on saastainen. Mies joka yhtyy saastaiseen naiseen muuttuu itsekin saastaiseksi ja puhdistuu vain oikeaoppisella ritualistisella peseytymisellä.
- Anonyymi
"Kuukautiset näkyvätkin erityisesti sosiaalisessa mediassa. Helmikuussa 2019 uutisoitiin kuukautisemojin tulevan käyttöön vielä saman vuoden kevään aikana. Kuukautisemojin puolesta on kampanjoinut muun muassa lastenoikeusjärjestö Plan. Kuukautisemojin uskotaan rikkovan kuukautisiin liitettyjä stigmoja ja tabuja ja olevan tärkeä kuukautisten normalisoitumisen kannalta."
Käytättekö kuukautisemojia?- Anonyymi
Millainen on kuukautisemoji?? 😳
- Anonyymi
Niinpä. Mutta niiden lopullinen loppuminen on, hirviä tabu. Toisarvoisten mielestä tosin "voimaannuttava" tahahtuma osin.
- Anonyymi
tahahtuma > tapahtuma
- Anonyymi
mutta eikö voisi lailla kieltää kuukautiset tai miehilläkin olisi kuukautiset niin ennen oli että naisilla on kuukautiset ja pimppi ja miehillä ei ole ja on kikkeli mutta nykyään ollaan henkilöitä ja ei ole koskaan ollutkaan hetero seksiä vaan aina ollut henkilöiden tai muu sukupuolen seksiä ja valkoinen mies on rasisti kun naisilla on kuukautiset ja kuukautiselle voisi keksiä uusi nimikin joka olis tätä päivää ja eikö maailman ruskea ja musta ihoiset ja naiset voisi nousta valtaan ja hävittää maailmasta valkoiset miehet ja pojat ja tapetaan aina sen jälkeenjos syntyy valkoinen lapsi eli valkolaisnaisten ei kannata synnyttää sen jälkeen valkolaista lapsea eli lapsi saakin äidin geenit
- Anonyymi
Otas Välis taas lääkeesi!
- Anonyymi
Vähintään viideksi vuodeksi pitää miehet jotka julkilausuvat seksuaalihalvennuksen "kuukautiset" passittataa kovennetulle vapausrangaistuskselle päivittäisten raippojen kera.
- Anonyymi
Kuukautisista tulee mieleen lisääntyminen. Jos niittä ei olisi ei voi saada enää vauvoja.
Normaaliahan tuo on jos välillä falskaa.
AsianVierestä- Anonyymi
Ei falskaa enää. Kohtu läks helmikuussa.
- Anonyymi
"Kuukautiset eivät ole enää tabu"
Etenkin nuorten tyttöjen kuukautiset, ja kaikki se mikä niihin liittyy, ovat aivan käsittämätön tabu. Ovat aina olleet. Minulle opetettiin nuorena että tyttö on …valmis kun menarche on koettu ja tisut on Tannerin vaiheessa V. - Anonyymi
Suomessa on paljonkin miehiä jotka eivät pysty ostamaan naiselle kuukautissuojia, koska raavas mie ei vaan tee niin.
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006496070.html - Anonyymi
Skotlannissa ilmaiset kuukautissuojat, tämän vuoden alussa parlamentti hyväksyi. Vuonna 2017 tehdyn kyselyn mukaan Isossa-Britanniassa 27% naisista jäänyt joskus kotiin koulusta/töistä, koska ei ole ollut varaa kuukautissuojiin. Onko tämä absoluuttista vai suhteellista köyhyyttä?
Onko kuukautiset ollut joskus tabu?
Jäänyt minulta huomaamatta.- Anonyymi
Miehiltä tuppaa yleensä jäädä itseä suoraan koskemattomat elämän ydinasiat huomaamatta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehiltä tuppaa yleensä jäädä itseä suoraan koskemattomat elämän ydinasiat huomaamatta..
Niinpä. Siksi miehet ovat sitä mieltä, että Suomessa on tasa-arvo eikä naisia syrjitä
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Siksi miehet ovat sitä mieltä, että Suomessa on tasa-arvo eikä naisia syrjitä
Ja kun puhutaan jostain naisia koskevasta asiasta, niin eikös aina ole jotain tärkeämpääkin pohdittavaa/ päätettävää.
Naiset ovat enemmistö☝️
Älkäämme unohtako sitä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisetkaan eivät huomaa, että on paljon miehiä, jotka kärsivät suunnattomasti, koska naiset eivät suostu antamaan heille pillua. Naisilta jäävät miesten ongelmat aina huomaamatta.
Ei niissä ole mitään ihmettä ollutkaan ainakaan minun sukupolvelle. Sitä ennen ei tosin äiditkään tyttärilleen kertoneet mikä juttu tämä on. Muistan iäkkään sukulaisen tarinan siitä kun hän nuorena naisena huusi siskonsa pihan perälle apuun huussiin kun menkat alkoi ja hän luuli oikeasti, että syntyy lapsi vaikkei ollut vielä miestäkään ikinä nähnyt! Tämä oli varma, että asia johtuu vauvan tulosta. Jos tarkkaan kuukautisasiaa mietitään, onhan ihminen ja koko keho suuri mysteeri. :)
- Anonyymi
Onhan se suuri mysteeri, että vauva pysyy elossa naisen sisällä, eikä huku siihen lapsiveteen, mutta maailmaan putkahdettuaan ei pysy hengissä veden alla, vaan hukkuu.
Miten siellä naisen sisällä pystyy hengittämään, kun vauva on siellä monta kuukautta, se on suuri mysteeri. Anonyymi kirjoitti:
Onhan se suuri mysteeri, että vauva pysyy elossa naisen sisällä, eikä huku siihen lapsiveteen, mutta maailmaan putkahdettuaan ei pysy hengissä veden alla, vaan hukkuu.
Miten siellä naisen sisällä pystyy hengittämään, kun vauva on siellä monta kuukautta, se on suuri mysteeri.No, niillähän on snorkkelit.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.851209Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27759- 12744
- 90695
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30687- 46668
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14655Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.68639Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27617- 57607
- 60573
- 41571
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan83569Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?46540- 43534
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129517Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa52503Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13502Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31475Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27457