Viikon vesipaasto

Anonyymi

Aloitin eilen illalla viikon vesipaaston. Päivittelen tänne edistystä motivoidakseni itseäni. Aloituspaino 62kg.

Edellinen ennätys on viisi päivää

10

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pituustieto olisi aika tärkeä myös, niin voi arvioida meneekö lähinnä lihaksia energiaksi, vaiko myös rasvaa. Paaston jälkeen lihakset eivät kasva itsestään yhtä isoiksi ilman treeniä, vaan takaisin kertyvä paino voikin olla rasvaa.

      Onko ajatuksena uskonnollinen asia, puhdistautuminen, tai ruoansulatuksellinen treeni, vaiko vain painonpudotus?

      Utelias vain olen miksi paastoamista pelkän vähentämisen sijasta? Itse kun en halua menettää yhtään lihasmassaa, vaikka joskus nälkä onkin jopa ihan miellyttävä tunne. Nälässäkään ei tarvitse syödä isoja annoksia, vaikka ei heti aterian jälkeen tuntisikaan itseään kylläiseksi. Nälkä poistuu silti hetken kuluttua aterian jälkeen.

      https://www.apteekki.fi/terveydeksi/ravitsemus-ja-liikunta/kannattaako-paasto.html

      • Anonyymi

        Pituutta reilut 170cm, mutta painonpudotus ei ole varsinainen tavoite. Sitä seuraan ihan vain uteliaisuudesta. Syy paastoon on jonkin näköinen tahdonvoiman vahvistaminen ja itsensä kehittäminen. Koen välillä tarvetta viedä itseni äärirajoille voidakseni tuntea itseni paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pituutta reilut 170cm, mutta painonpudotus ei ole varsinainen tavoite. Sitä seuraan ihan vain uteliaisuudesta. Syy paastoon on jonkin näköinen tahdonvoiman vahvistaminen ja itsensä kehittäminen. Koen välillä tarvetta viedä itseni äärirajoille voidakseni tuntea itseni paremmin.

        Mä joskus aloitin salin, ja mun hartiat leveni niin paljon, että todella kalliit juhlapuvut jäivät hartioista tiukoiksi. Aina kaikki villakangastakitkin jumittaa hartijoista, kun yrittää uutta ostaa. Toki nykyisin mahastakin. Oon lopettanut salin ja lihonut huimasti (koska silloin opettelin säännöllisen ruokarytmin ja lisäääntynyt alkon käyttö). Voisin ihan hyvin aloittaa vesipaaston eikä ainakaan mua haittaisi jos lihakset lähtisivät hartijoista. Niin,nykyisin oon siis ihan kunnolla läski 191/122. Silloin ku aloitin salin, olin 70kg. Tietty jos siinä käy niin, että lähtee pelkkää lihasta ja rasvat jää, niin eipä hyötyä.

        Mut vaikka laihtuisin niin tuskin salille enää palaan. Tai noh, never say never. Musta monet oikeasti laihat miehet ovat niin paljon paremman näköisiä kuin salilla pumpatut, että haluaisin olla kuin ennen. Ja ehkä mulla silloin se muinainen parin vuoden kestänyt monta kertaa salillle viikossa rääkki vain sai kiintiön siitä liikunnasta niin täyteen.

        Mutta jos jollain puolen vuoden vesipaastolla pääsisin takas vaikka edes 75 kiloon, niin ihan sama vaikka lihaksia siinä sivussa menisi. Ei se ehkä terveellistä ole, muttei ole ylipainokaan. Joo, enkä tosiaan oo mikään kovin kärsivällinen ihminen niin joku tuloksia nopeasti tuottava dieetti ehkä motivoisi enemmän kuin joku kalorienlaskenta..tai jos joutuu rajoittamaan syömisiä niin miksipä ei rajoittaa kunnolla.

        Epäilen vaan, ettei minusta ole edes parin viikon vesipaastoon. Voi ku oliskin!


    • Anonyymi

      Tuossa painossa ei ole yhtään liikaa. Lopeta pelleily.

    • Anonyymi

      Nonii nyt on paastoa takana 38h ja olo ihan normaali. Ei huimausta, päänsärkyä tai väsymystä. Tekee kyllä mieli syödä, mutta yleensä se helpottaa kolmannen päivän jälkeen, joten ei auta kuin odotella. Paino 60.4kg

      • Anonyymi

        Ei sinulla vielä ole lähtenyt juuri yhtään läskiä. :(
        Soluihin, etupäässä maksaan, varastoitunut energia on vain vähissä. En muista mitä se nyt on mutta siis hiilihydraattia.
        Toki rasvakin alkaa lähteä mutta kun se rasva istuu kaikkein sitkeämmin kiinni ihmisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla vielä ole lähtenyt juuri yhtään läskiä. :(
        Soluihin, etupäässä maksaan, varastoitunut energia on vain vähissä. En muista mitä se nyt on mutta siis hiilihydraattia.
        Toki rasvakin alkaa lähteä mutta kun se rasva istuu kaikkein sitkeämmin kiinni ihmisessä.

        Enhän mä niin sanonutkaan. En mä tosissani usko että yhtään keltään lähtisi 1.6kg läskiä yhdessä yössä :D

        Mutta niinkuin sanoin tarkoitus ei ole laihtua. Teen tätä kokeilumielessä ja tiedän, että paino tulee heti takaisin.


    • Anonyymi

      Toinen päivä paastoa mennyt. Paino 59.6kg. Olo ihan normaali. Ei tee erityisemmin mieli syödä. En eilen kävellyt kuin 10K askelta. Edellispäivånä kävelin n. 20 000. Vettä olen juonut molempina päivinä reilut 2 litraa.

    • Anonyymi

      mitä tapahtui paastollesi?

      • Anonyymi

        Paasto voi oikein hyvin. Juuri on alkamassa 110. päivä. Painon putoaminen on selvästi hidastunut. Nälkä on täysin kadonnut. Ihmiset sanovat, että olen laihtunut liikaa. Paino nyt 36,3 kg. Aion piakkoin lopettaa tämän kokeilun. Mieleni on selvästi vahvistunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe