Nyt kannattaa suosia kotimaan matkailua?

Anonyymi

27

52

Äänestä

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tissikukkuloille bongailemaan lintuja. Sieltä patikoimaan pervonmaalle. Kalassa voisi käydä runkausjoella ja paistaa makkarat pimppiniemessä.

• Matkustin jo. Kävin parissa maakunnassa, jossa en ole käynyt 10 vuoteen enkä muutenkaan turistina koskaan.

Mutta nyt loppui turhanpäiväinen ajelu. Bensavero voi nousta muutaman prosentin, mutta ajelu vähenee osaltani alle puoleen ja sitä myötä veronmaksu ja maailma pelastuu! Ja kuten toveri Saku kolumnissa kertoo, niin makkaraa voi paistella lähelläkin. Ei siitä kuitenkaan juuri muille elantoa tai työtä irtoa.

• Anonyymi

Hyvä Sergei!
        Ei muuta ku kotipihan grilli ja fillari kunniaan. Näin loppukesästä ja syksystä grilliin saa grillattavatkin tuosta tontin kulmalta. Niitä samoja kamoja kannattaa laittaa myös kellariin ja pakkaseen, niin kaupassakäyntitarve vähenee talvellakin.

Olen pyrkinyt jo kauan aikaa maksamaan veroja niin vähän kuin mahdollista.
        Peruslähtökohta on se, että kuluta mahdollisimman vähän. Tällöin ei tarvi tienatakaan paljon. Vähäiset työtkin hoituu etänä kotoa.

Äläkä osta tai rakenna uutta. Korjaa vanhaa.

Mitähän tälle yhteiskunnalle / koko pallolle käy, kun kaikki siirtyy kulutustottumuksissaan tähän meikäläisten malliin?

Valitettavan harva vaan kykenee tällaiseen elämän supistamiseen. Useimmat haluavat vain paisuttaa.

t.
        mökkiviisas

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Sergei!
        Ei muuta ku kotipihan grilli ja fillari kunniaan. Näin loppukesästä ja syksystä grilliin saa grillattavatkin tuosta tontin kulmalta. Niitä samoja kamoja kannattaa laittaa myös kellariin ja pakkaseen, niin kaupassakäyntitarve vähenee talvellakin.

Olen pyrkinyt jo kauan aikaa maksamaan veroja niin vähän kuin mahdollista.
        Peruslähtökohta on se, että kuluta mahdollisimman vähän. Tällöin ei tarvi tienatakaan paljon. Vähäiset työtkin hoituu etänä kotoa.

Äläkä osta tai rakenna uutta. Korjaa vanhaa.

Mitähän tälle yhteiskunnalle / koko pallolle käy, kun kaikki siirtyy kulutustottumuksissaan tähän meikäläisten malliin?

Valitettavan harva vaan kykenee tällaiseen elämän supistamiseen. Useimmat haluavat vain paisuttaa.

t.
        mökkiviisas

Minua nyppii noin yleisesti aika kovasti poliitikot ym., jotka yleensäkin näkevät millään taloudellisella toiminnalla arvoa vain, jos sitä voi verottaa.

Paljon ensimmäisen maailman kulutuksestahan on sellaista, että kulutetaan kuluttamisen ilosta. Kuluttaminen, uusi tavara tai uusi elämys tuottaa jollain tavalla mielihyvää. Ja tuota kuluttamista solidaarinen ihminen voi toki sitten perustella itselleen myös sillä, että tällä kuluttamisella samalla ylläpidetään hyvinvointiyhteiskuntaa.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Minua nyppii noin yleisesti aika kovasti poliitikot ym., jotka yleensäkin näkevät millään taloudellisella toiminnalla arvoa vain, jos sitä voi verottaa.

Paljon ensimmäisen maailman kulutuksestahan on sellaista, että kulutetaan kuluttamisen ilosta. Kuluttaminen, uusi tavara tai uusi elämys tuottaa jollain tavalla mielihyvää. Ja tuota kuluttamista solidaarinen ihminen voi toki sitten perustella itselleen myös sillä, että tällä kuluttamisella samalla ylläpidetään hyvinvointiyhteiskuntaa.

Tätä näkökulmaa en ymmärrä ollenkaan:
        "Kuluttaminen, uusi tavara tai uusi elämys tuottaa jollain tavalla mielihyvää."

Saan paljon enemmän mielihyvää, kun saan vanhan tavaran toimimaan omalla 10 sentin remontilla kuin ostamalla uuden 300 euron tavaran. Siinä saa sekä toimivan tavaran että elämyksen, voi jopa oppia jotain.

Jotkut palveluiden ostamiset tai elämykset ymmärrän jo paremmin, mutta elämyksiäkin voi tuottaa itse ja kohtuullisen halvalla.

t.
        mökkiviisas

• Anonyymi

Pattayalle lähtisin jos pääsis

• Anonyymi

Ei ikinä vaikka ilmasiks pääsisi.
        Kerta riitti..pthyi☹

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ikinä vaikka ilmasiks pääsisi.
        Kerta riitti..pthyi☹

15 kertaa käynyt, ja tekisi taas mieli lähteä sinne vaikka heti

• Anonyymi

Vaeltamaan lapin metsiin ja kalastamaan. Mut yksin ei jaksa lähteä, naisetkin laiskoja eivät ne jaksa kävellä 50 km.

• Anonyymi

Aika tylsä aihe. Sama mies monistettu miljoona kertaa erilaisissa asanoissa.

t.
        mökkiviisas

• Käy yöllä/hämärässä. Siellä ei kai nykyään asu enää ketään, joten jos kuuluu ääniä, niin ne ovat vain ne patsaat. Ekologinen ja tehokas matkailija voi tietysti bongata nuo myös VR:n junasta, joka menee ihan vierestä maltillisella 120km/h nopeudella.

Samoin Hiljainen Kansa (paljon pohjoisempana) toimii parhaiten, kun todellakin on hiljaista eikä paikalle ole ketään muita.

• Anonyymi

• Anonyymi

Älä unta näe. Minähän en täältä Helsingistä lähde koronaa tartuttamaan minnekkään Kepulandiaan. Koittakaa saada ulkomaan elävät syömään pahaa ruokaanne, kuten mämmiä tai vedessä lillunutta kylmää kalaa. Sitäpaitsi olen sitä mieltä jotta Uudenmaan pitää itsenäistyä pakkosuomen orjuudesta.

• Anonyymi

Kulkaas nyt, ei palstan yksinäiset missään matkustele. Tuskin uskallatte kotoa poistua koska matkustelussa joutuu olee sosiaalinen ettekä sitä ole.

• Anonyymi

Matkustelevatpas. Viinakaupassa ja Amerikassa ja Turussa ja oman sänkynsä alla.

• Anonyymi

Erehdyit, voi sitä yksinkin matkustaa! Mulla on tavarat pakattuna, pyörä pihalla ja nyt vaan ajovaatteet ylle, kamat pyörään ja kypärä päähän -> matkaan! Mulla alkoi loma ja ainakin parin viikon mittainen kiertolaiselämä.

Tästä pohjoiseen Tampereelle asioille ja jollen yövy sillä hotellissa; niin yöksi ois ehdittävä ainakin Muhokselle ennen ilta kymmentä. jossa mulle järjestyy aina majoitus.
        Muhokseen olen ilmoittanut myös jo etukäteen; saapuvani tänään tai huomenna vierailulle.

Muhokselta -> Sirkkaan ja........ torstaina viimeistään harreja narraamassa!
        Pyörä jää Lappiin, mun on järjestettävä toisenlaisenlainen kyyti lopulta kotiin. Luultavasti linjuri tai juna, saas nähdä! Mutt nyt kulkuri elämää vaiteeksi, eikä huolet paina!
        trollikka

• Olen tehnyt tänä kesänä jo kolme vaelluskeikkaa.

• Mennäänkö leikkimään hippaa? :D Mua kiinnostais https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tiilikkajärven_kansallispuisto vielä tämä Kainuun seudulla. Lähellä Kajaania? Sen upeista autiohiekkarannoista on puhuttu paljon. :)

• Anonyymi

Matkustamisesta saa kuvan, että pitäisi lähteä jonnekin pidemmälle. Miksi ihmeessä?

Etenkin nyt korona-aikana suosin lähiseutu-"matkailua". Noissa lähimaastoissa on aivan tarpeeksi katsottavaa ja koettavaa. Autossa saan istua muutenkin tarpeeksi.

Kävellen tai polkupyörällä, ehtii nähdäkin jotain.

xLiner

• Anonyymi

Niin kannattaa ja olla koriassa kodissaan ja suosia kotimaista työvoimaa.

• Länsi-Suomen pikkukaupungit ovat ihan kivoja matkailukohteita.

• Anonyymi

Kotimaan matkailussa ainakin huomaa. Että joka välistä maksat veroja, mutta kuitenkin tiet on jätetty hoitamatta. Kovasti maksamme veroja, mutta herrojen taskuun menevät. Harvaan asutussa maassa tieverkon ylläpito on tietenkin haastavaa. Mutta esim verrattuna Ruotsiin huomaa, että suomen päättäjät on täysin välinpitämättömiä tieverkon kunnosta. Kuoppien taputtelu tulee loppujen lopuksi kalliimmaksi, kuin se että korjataan kerralla kunnolla.

• Anonyymi

Ruotsalaiset kunnostaneet teitään myös EU:n tukirahoilla valtavasti. Me suomalaiset ollaan niin rikkaita, ettei edes tarvita EU:n yhteiskassan rahoja.
      Ollaan vaan ylpeitä, että ollaan päästy rahoittamaan vähävaraisten kuluja.

• Anonyymi

14 päivää kierrettiin bussilla suomee tyttöystävän kanssa. Omaa autoo kun ei ole niin bussilla vaan. Käytiin rovaniemellä, kuopiossa, rukalla ja keski suomee kierrettiin ja oltiin mökillä.

• Anonyymi

Kannattaa kierrellä nyt kun ehtii. Syksyllä ollaan taas kaikki paikat kiinni. Turku on seuraavan aallon lähtöpiste Suomessa. Se nyt vain on niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      176
      2986
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      60
      1244
    3. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      1029
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      160
      967
    5. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      57
      937
    6. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      84
      830
    7. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      820
    8. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      198
      802
    9. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      763
    10. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      7
      736
    11. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      62
      669
    12. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      667
    13. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      666
    14. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      646
    15. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      608
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      131
      581
    17. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      569
    18. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      558
    19. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      527
    20. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55